روتیتر: یک جامعه شناس مطرح کرد:

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مراوده های فرهنگی بر خلق و خوی مردم تاثیر می گذارد، اعلام کرد: چین سعی می کند در حوزه اقتصادی به سایر کشورها نزدیک شود و با ایجاد مراوده اقتصادی تبادلات فرهنگی نیز انجام دهد.

به گزارش اقتصادرسا ؛یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مراوده های فرهنگی بر خلق و خوی مردم تاثیر می گذارد، اعلام کرد: چین سعی می کند در حوزه اقتصادی به سایر کشورها نزدیک شود و با ایجاد مراوده اقتصادی تبادلات فرهنگی نیز انجام دهد.
امان الله قرایی مقدم با بیان اینکه فرهنگ آوری فرهنگ به همراه دارد، اظهار کرد: چین می تواند به سرعت پیشرفت اقتصادی پیشرفت فرهنگی داشته باشد و برای رسیدن به این نقطه باید دید از چه نوع ابزار ارسال پیام استفاده می کند.
او تاکید کرد: تبادلات فرهنگی چین به این موضوع بستگی دارد که ارزش ها و هنجار های فرهنگی خود را چگونه و با چه وسایل ارتباطی و رسانه ای به سایر کشورهای صادر می کند و این موضوع بسیار مهم است.  
این جامعه شناس و استاد دانشگاه به صادرات کالاهای این کشور با ریشه و تاریخ چینی اشاره کرد و گفت: این امر باعث تبادل فرهنگ می شوند البته برخی از فیلم ها و داستان هایی که در چین ساخته می شود نیز تاثیر بسیاری بر فرهنگ کشور ها دارد.
قرایی مقدم خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به دلیل فیلم و عکس های تاریخی، فرهنگ خود را به کشورهای دیگر منتقل می کنند زیرا آنها را بسیار منتشر کرده اند.
او با بیان اینکه تداخل و ارتباط فرهنگ ها در کشورها تاثیرگذار است، تصریح کرد: کالاهای مورد استفاده در هر کشور، متناسب با فرهنگ آنها تولید می شود اما کالاهای بیشماری وارد کشورها می شو و همین امر تبادل فرهنگ ها را به دنبال دارد.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه شناسان معتقدند فرهنگ بشر از مصر و بین النهرین یونان آغاز شده است، عنوان کرد: فرهنگ بشر از آن برهه در سراسر دنیا شیوع و با خرده فرهنگ هایی که بعدا اتفاق افتاده تغییر پیدا کرده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top