«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین صبح روز جمعه 30 سپتامبر (8 مهر) در پکن با تیم پروژه تحقیق و توسعه هواپیمای بزرگ C919 دیدار کرده و از نمایشگاه دستاوردهای ساخت این هواپیما بازدید به عمل آورد.


 

به گزارش اقتصادرسا ؛«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین صبح روز جمعه 30 سپتامبر (8 مهر) در پکن با تیم پروژه تحقیق و توسعه هواپیمای بزرگ C919 دیدار کرده و از نمایشگاه دستاوردهای ساخت این هواپیما بازدید به عمل آورد.

وی با مهم برشمردن دستاوردهای مرحله به مرحله در راستای ساخت هواپیمای یاد شده تاکید کرد که ساخت هواپیمای بزرگ مسافربری بومی اراده، رؤیای ملی و آرزوی مردم کشور است. باید با استفاده از برتری نظام کشوری، برای دستیابی به فناوری‌های کلیدی اقدام کرده و برای ایجاد همه جانبه کشور سوسیالیستی مدرن و تحقق آرمان چین جهت رستاخیز بزرگ ملت چین تلاش کرد.

هواپیمای بزرگ مسافربری C919، جت بومی مسافربری چین است که با استاندارد بین‌المللی سازگار بوده و دارای حق مالکیت معنوی مستقل چین است.

پروژه تحقیق و توسعه این هواپیما از سال 2007 اجرا شده و نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال 2017 انجام شد.

سپتامبر سال جاری میلادی، مجوز پرواز این هواپیما از سوی اداره ملی هواپیمایی غیر نظامی چین صادر شد. قرار است نخستین فروند این هواپیما تا پایان سال جاری تحویل شود.

ساخت این هواپیما نشانگر آن است که چین دارای توانایی تولید هواپیمای بزرگ درجه یک مسافربری در جهان بوده و یک رویداد بزرگ در زمینه هواپیماسازی چین به شمار می رود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top