رییس انجمن قطعه سازان همگن و صنایع نیرو محرکه با اشاره به اینکه چین اولین خودروساز بزرگ دنیا است، اعلام کرد: این کشور پتانسیل رسیدن به رتبه یک صادرات خودروهای برقی را دارد.

به گزارش اقتصادرسا ؛محمدرضا نجفی منش با تاکید بر اینکه دنیا به سوی تولید خودروهای برقی گام برمی دارد، خاطرنشان کرد: آینده از آن خودروهای برقی است که با باتری لیتیوم کار می کند و از چین وارد می شود، این خودروها از نظر آلایندگی بسیار موثر، مهم و تاثیرگذار هستند.
او با بیان اینکه دارا بودن باتری لیتیوم خودروهای برقی در چین برگ برنده این کشور محسوب می شود، اظهار کرد: ساخت خودروهای برقی به دلیل باتری لیتیوم نیاز به هزینه بالایی دارد و به همین دلیل چین به بسیاری از دولت ها سوبسیت می دهد و کمک می کند تا برای هزینه زیادی متحمل نشوند چرا که چین بهترین منبع تامین باتری لیتیوم است.
رییس انجمن قطعه سازان همگن و صنایع نیرو محرکه به تفاوت خودروهای برقی و خودروهای معمولی اشاره کرد و ادامه داد: خودروهای برقی با برق کار می کنند و میزان آلایندگی آن به شدت پایین است اما خودروهای معمولی با بنزین کار می کنند و به شدت آلاینده هستند.
نجفی منش اضافه کرد: در ساخت خودروهای برقی تجهیزات بسیار کمتری استفاده می شود و ساده تر ساخته می شود و تجهیزات مورد استفاده در این نوع خودرو بسیار کمتر است.
او با اشاره به باتری خودروهای برقی، عنوان کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که باتری لیتیومی بسیار پرهزینه است و فرایند شارژ آن مدت زمان طولانی را به خود اختصاص می دهد.
رییس انجمن قطعه سازان همگن و صنایع نیرو محرکه با بیان اینکه در چین تلاش و تقلای بسیاری در حوزه تکنولوژی می شود، ادامه داد: به همین دلیل چین بر آن است که بر روی این باتری به گونه ای کار کند تا تبدیل به نوع دیگری شود که هم هزینه کمتری داشته باشد و هم سریعتر شارژ شود.
نجفی منش اضافه کرد: بدین معنا که زمان شارژ خودروهای برقی را به کمتر از دو دقیقه برساند که بسیار مهم است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top