روتیتر: مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در رویداد دانش‌افزایی روابط عمومی حرفه‌ای وزارت صمت:

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تبریک روز ملی روابط عمومی و ارتباطات، با اشاره به این‌که ایجاد تحول، به رهبران عالی و رهبران میانی تحول‌گرا نیاز دارد، نقش و جایگاه فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی را نقش رهبران میانی تحول‌گرا در جهاد تبیین و حرکت به سوی آرمان‌های متعالی مورد نظر در گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش اقتصادرسا، شهاب جنابی در رویداد دانش‌افزایی روابط عمومی حرفه‌ای وزارت صمت با بیان این مطلب، تأکید کرد: اشتراک نگاه به حوزه کارکردی روابط عمومی و ارتباطات در عصر کنونی، بسیار مهم است، زیرا در یک نوع نگاه به روابط عمومی‌ها به عنوان یک امر جانبی و فوق برنامه نگاه می‌شد، اما امروزه نقش روابط عمومی‌ها، محوری و اساسی است و باید با این دید به روابط عمومی‌ها نگاه کرد.

یک رکن هر پروژه یا اقدام تحولی در وزارت صمت، حضور و نقش‌آفرینی ارتباطات و روابط عمومی است

وی با تأکید بر اینکه به‌طور یقین یک رکن هر پروژه تحولی یا اقدام مهم در مجموعه وزارت صمت، حضور و نقش آفرینی ارتباطات و روابط عمومی است، بیان کرد: یکی از علل این موضوع، اهمیت فضای مجازی است، زیرا در شرایط کنونی اگر به خوبی به حوزه رسانه و ارتباطات پرداخته نشود، نه تنها فرصت‌های زیادی از دست خواهد رفت، بلکه آسیب‌های جدی نیز ممکن است به فعالیتهایی که قرار است انجام شود، وارد شود.

وزارت صمت برای حوزه ارتباطات و روابط عمومی، اهمیت ویژه‌ای قائل است

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت با بیان این‌که این وزارتخانه بزرگ برای روابط عمومی و ارتباطات نقش مهمی قائل است، گفت: در بسیاری از جلسات مهمی که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌شود یک پای کار حضور روابط عمومی و ارتباطات است.

نقش روابط عمومی و ارتباطات در موضوع جهاد تبیین

جنابی همچنین به نقش روابط عمومی و ارتباطات در موضوع جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند، اشاره کرد و افزود: نقش رهبر میانی تحول‌گرا که فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی برعهده دارند به لوازمی نیز نیاز دارد که مسلح شدن به دانش و علوم روز یکی از این لوازم و ابزار
هاست که علوم شناختی و علوم عصب‌شناسی، نمونه‌هایی از آن هستند و می‌توانند در انجام مإموریت‌های مهم روابط عمومی‌ها در این حوزه، نقش مؤثری ایفا کنند.

دغدغه وزارت صمت پاسخگو بودن و رفتار مسئولانه نسبت به ذینفعان است و روابط عمومی‌ها نیز لازم است همین رویکرد را داشته باشند

وی دغدغه وزارت صمت را پاسخگو بودن و رفتار مسئولانه نسبت به ذینفعان دانست و ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره بر این نکته تأکید دارند که باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانیم و برای حل مسائل آن‌ها تلاش کنیم و به همین علت، مجموعه روابط عمومی‌ها نیز لازم است این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ایجاد همدلی و هم‌افزایی از نخستین پیش نیازهای ایفای نقش مهم روابط عمومی است

این عضو شورای سیاست‌گذاری ارتباطات وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از نخستین پیش نیازهای ایفای نقش مهم روابط عمومی‌ها را ایجاد همدلی دانست و گفت: ابتدا باید در جمع خانواده صنعت، معدن و تجارت، همدلی بیش از پیش داشته باشیم و سپس برای ایجاد تعامل همدلانه با مخاطبان و هم‌افزایی در انجام وظایف خود تلاش کنیم.

ضرورت درک درست و به‌موقع از نظرات و احساسات مخاطبان و انعکاس مطلوب افکار عمومی به مسئولان

جنابی، همچنین درک درست و به موقع از نظرات، دیدگاه ها و احساسات مخاطبان و شناخت وضعیت آن‌ها برای انعکاس دقیق و به موقع افکار عمومی به مسئولان را ضروری دانست و افزود: تعامل نزدیک با واحدهای پاسخگویی هر سازمان که با شماره ۱۲۴ شناخته می‌شوند، بسیار مؤثر و لازم است و نکات خوبی از دغدغه‌ها و مسایل روز مردم را معرفی و مشخص می‌کند.

دغدغه‌مند بودن روابط عمومی نسبت به اهداف و برنامه‌های وزارت صمت و همراه شدن با آن‌ها

وی بر دغدغه‌مند بودن روابط عمومی‌ها نسبت به اهداف و برنامه‌های وزارت صمت تأکید کرد و ادامه داد: برنامه‌های تحولی دقیق و حساب شده‌ای در دوره جدید مبنای عمل قرار گرفته است و از همان روز نخست با همین برنامه‌های تحولی کارها دنبال شده است که به حول و قوه الهی در مجموع، پیشرفت بسیار خوبی تا کنون داشته و با قوت در حال پیگیری است.

ضرورت توجه روابط عمومی‌ها به بیانیه گام دوم انقلاب

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت در ادامه با تأکید بر جایگاه والای بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت این سند راهبردی در تبیین مسیر پیش روی، بر توجه بیش از پیش روابط عمومی‌ها به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و از آن‌ها خواست تا ضمن مطالعه مجدد این بیانیه، برای تبیین آن به مخاطبان با انواع روش‌های خلاقانه و هنرمندانه، تلاش کنند و همواره برای تحقق آن بکوشند.

تأکید بر پایبندی کامل به اصول و اخلاق مداری در فعالیت‌های روابط عمومی و اهتمام مضاعف به پاسداشت زبان فارسی

جنابی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: پایبندی کامل به اصول و رعایت اخلاق در تنامی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به‌طور جدی مورد انتظار است. همچنین لازم است بر به‌کارگیری درست عبارات فارسی و پاسداشت زبان فارسی در تمامی فعالیت‌های خود، اهتمام مضاعف کنیم.


حمایت همه جانبه از فعالیت‌های حوزه ارتباطات و روابط عمومی

وی همچنین در پایان تصریح کرد: تمامی ارکان وزارت صمت مکلف هستند که از فعالیت‌های حوزه ارتباطات و روابط عمومی در مجموعه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حمایت همه جانبه داشته باشند.

برگزاری رویداد دانش‌افزایی روابط عمومی حرفه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت

گفتنی است که رویداد دانش‌افزایی روابط عمومی حرفه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حسین زاده‌قشمی مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت صمت، اعضای شورای ارتباطات وزارت صمت و مدیران روابط عمومی سازمان‌های صمت استانی و شرکت‌های شهرک‌های استان‌ها به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

 

روتیتر: یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد:

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سرمایه گذاری در چین، اعلام کرد: دولت چین برای سرمایه گذاری اگر رشد و تولید داشته باشد، مانعی ایجاد نمی کند و از صنعت حمایت می کند.

به گزارش اقتصادرسا ؛یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سرمایه گذاری در چین، اعلام کرد: دولت چین برای سرمایه گذاری اگر رشد و تولید داشته باشد، مانعی ایجاد نمی کند و از صنعت حمایت می کند.  
مرتضی افقه با اشاره به تلاش چین در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: رهبران چین اعلام کردند هدف شان رشد اقتصادی است و ارزش و اهمیت برای کشور قائل هستند. همچنین اعلام کردند که رشد اقتصادی نیازمند انگیزه های اقتصادی است.
او تصریح کرد: با توجه به اعلام دولت چین، سرمایه گذاری خارجی در کشور، راه پیشرفت و رشد حوزه اقتصادی را به دنبال دارد.
این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت چین سرمایه گذاران کشورهای دیگر را دعوت به همکاری کرد تا به رشد اقتصادی برسد، ادامه داد: چین فضای اقتصاد را برای  پیگیری افراد قانونمند باز گذاشت تا آنها بتوانند تولید را توسعه دهند و رشد اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری را بهبود ببخشند.  
افقه اذعان کرد: این عوامل باعث افزایش رشد اقتصادی و حرکت رو به بالای چین در این حوزه شد. وقتی رشد اقتصادی آرام آرام جریان و افزایش پیدا کرد، زمینه ها و زیرساخت های مناسب فراهم کرد و بعد از یکی دو دهه رشد اقتصادی به ساختن بازارهای بزرگ ملی پرداخت.
او با بیان اینکه چین بعد از چهار دهه رشد اقتصادی، شبکه های اینترنتی با ویژگی های محلی راه اندازی کرد، عنوان کرد: رسیدن به این نقطه نیازمند رشد قابل توجه اقتصادی است تا مردم از فقر بیرون بیایند.
این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه نتیجه این حرکت، بهبود فرهنگ و سیاست چین است، خاطرنشان کرد: با این رویه تولید و بهره وری افزایش می یابد. همین مهم باعث توسعه چین شده است اما اگر چین اهداف اولیه را نمی توانست محقق کند، پیشرفتی در زمینه های دیگرنیز نمی توانست داشته باشد. چین زمانی که ثروتمند شد آن ثروت را برای افزایش بیشتر ثروت استفاده کرد.
افقه با اشاره به اینکه رشد اقتصادی و صنعت نیازمند توانمندی، نیروی انسانی و سرمایه گذاری مالی قابل توجهی است، اعلام کرد: دولت چین با هدف خلق اقتصادی و ثروت، توانسته با صنعت و نیروی انسانی به اهداف خود نزدیک شود و به مردم رسیدگی کنند.  
او با بیان اینکه در چین بر روی سرمایه گذاری ها و ایجاد واحد های تولیدی در مناطق تمرکز شده است، عنوان کرد: سرمایه گذارها برای احداث واحد صنعتی از سوی دولت حمایت می شوند.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: سرمایه گذار بهترین نقطه برای تولید را انتخاب می کند و با انتخاب درست فعالیت خود را ادامه می دهد و باعث رشد کشورش می شود.  
عزتی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان انتخاب اجباری و محدودیتی از سوی دولت چین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اینگونه بود، مشکلات بسیاری در تولید رخ می داد و به طور کلی حوزه تولید رشد نمی کرد و از بین می رفت.

روتیتر: یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد:

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی و صنعت نیازمند توانمندی، نیروی انسانی و سرمایه گذاری مالی قابل توجهی است، اعلام کرد: دولت چین با هدف خلق اقتصادی و ثروت، توانسته با صنعت و نیروی انسانی به اهداف خود نزدیک شود و به مردم رسیدگی کنند.

به گزارش اقتصادرسا ؛یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی و صنعت نیازمند توانمندی، نیروی انسانی و سرمایه گذاری مالی قابل توجهی است، اعلام کرد: دولت چین با هدف خلق اقتصادی و ثروت، توانسته با صنعت و نیروی انسانی به اهداف خود نزدیک شود و به مردم رسیدگی کنند.  
مرتضی عزتی با بیان اینکه در چین بر روی سرمایه گذاری ها و ایجاد واحد های تولیدی در مناطق تمرکز شده است، عنوان کرد: سرمایه گذارها برای احداث واحد صنعتی از سوی دولت حمایت می شوند.
او اضافه کرد: سرمایه گذار بهترین نقطه برای تولید را انتخاب می کند و با انتخاب درست فعالیت خود را ادامه می دهد و باعث رشد کشورش می شود.  
این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان انتخاب اجباری و محدودیتی از سوی دولت چین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اینگونه بود، مشکلات بسیاری در تولید رخ می داد و به طور کلی حوزه تولید رشد نمی کرد و از بین می رفت.
به گفته عزتی دولت چین برای سرمایه گذاری اگر رشد و تولید داشته باشد، مانعی ایجاد نمی کند و از صنعت حمایت می کند.  
او با اشاره به تلاش چین در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: رهبران چین اعلام کردند هدف شان رشد اقتصادی است و ارزش و اهمیت برای کشور قائل هستند. همچنین اعلام کردند که رشد اقتصادی نیازمند انگیزه های اقتصادی است.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اعلام دولت چین، سرمایه گذاری خارجی در کشور، راه پیشرفت و رشد حوزه اقتصادی را به دنبال دارد.
عزتی با تاکید بر اینکه دولت چین سرمایه گذاران کشورهای دیگر را دعوت به همکاری کرد تا به رشد اقتصادی برسند، ادامه داد: چین فضای اقتصاد را برای  پیگیری افراد قانونمند باز گذاشت تا آنها بتوانند تولید را توسعه دهند و رشد اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری را بهبود ببخشند.  
او اذعان کرد: این عوامل باعث افزایش رشد اقتصادی و حرکت رو به بالای چین در این حوزه شد. وقتی رشد اقتصادی آرام آرام جریان و افزایش پیدا کرد، زمینه ها و زیرساخت های مناسب فراهم کرد و بعد از یکی دو دهه رشد اقتصادی به ساختن بازارهای بزرگ ملی پرداخت.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چین بعد از چهار دهه رشد اقتصادی، شبکه های اینترنتی با ویژگی های محلی راه اندازی کرد، عنوان کرد: رسیدن به این نقطه نیازمند رشد قابل توجه اقتصادی است تا مردم از فقر بیرون بیایند.
عزتی با تاکید بر اینکه نتیجه این حرکت، بهبود فرهنگ و سیاست چین است، خاطرنشان کرد: با این رویه تولید و بهره وری افزایش می یابد. همین مهم باعث توسعه چین شده است اما اگر چین اهداف اولیه را نمی توانست محقق کند، پیشرفتی در زمینه های دیگرنیز نمی توانست داشته باشد. چین زمانی که ثروتمند شد آن ثروت را برای افزایش بیشتر ثروت استفاده کرد.

رؤسای هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و شرکت تجارت ایران مال به منظور افزایش و ارتقاء همکاری‌های فی‌مابین، تفاهم نامه همکاری‌ امضاء کردند.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، از جمله مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه در حوزه خودرو می‌توان به مشارکت در برگزاری انواع رالی تورها، مسابقات اتومبیلرانی، برگزاری همایش‌های خودرویی و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت، ایجاد کمپر پارک و مراکز اقامتی، تفریحی، اردوگاهی، ایجاد مراکز خرید و فروش خودرو و لوازم وسیله های نقلیه تاریخی و خاص و برگزاری رویدادهای آموزشی در راستای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، اشاره کرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ایران مال در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز با ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای صنایع دستی به منظور رونق هرچه بیشتر هنرهای بومی و توسعه صادرات غیر نفتی، برگزاری حراج‌های ملی و بین‌المللی آثار فاخر صنایع دستی کشور، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در راستای جذب گردشگران، اجرای طرح های پژوهشی با هدف توسعه و ارتقاء همه جانبه صنعت گردشگری، برگزاری تورهای گردشگری و ... همکاری خواهند داشت.

همچنین بر اساس همین توافق نامه به زودی مراکز ارائه دهنده خدمات مربوط به صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی و پلاک ترانزیت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مرکز تجاری ایران مال افتتاح و ارائه خدمت خواهد کرد.

این تفاهم نامه همکاری به مدت 5 سال معتبر و به امضای محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و جمشید اقبال پور رئیس هیأت مدیره شرکت تجارت ایران مال، رسیده است.

طی حکمی از سوی دکتر امیرحسین نادری سرپرست هلدینگ صدرتامین، مهندس ایرج رخصتی به عنوان مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان منصوب شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛در این حکم آمده است:
 نظر به تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی، به عنوان مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان منصوب می‌شوید تا با هماهنگی سایر اعضاء محترم هیئت مدیره، ضمن رعایت جوانب شرعی و قانونی و استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت، نیروهای ارزشمند و متخصص در راستای تحقق اهداف شرکت اهتمام ورزید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات حضرت بقیه‌الله اعظم (ارواحنا له الفدا) با روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام به مفاد  <<عهدنامه مدیران دولت مردمی>>  و تحقق  <<عدالت و پیشرفت>>  و رفع  <<فقر و تبعیض>>  و به‌کارگیری تمام استعداد و توان خود در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها با رعایت اصل صرفه‌جویی، ارتقاء بهره‌وری و افزایش کارایی و اثربخشی، بازدهی حداکثری منابع و سرمایه‌های شرکت، به لحاظ حفظ منافع و اصل امانت‌داری، مصالح کلیه سهامداران خصوصاً کارگران و بیمه‌شدگان عزیز در جهت نیل به پیشرفت روزافزون و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید .
شایان ذکر است مهندس رخصتی از نهم بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان سرپرست شرکت ذوب‌آهن اصفهان موفق شده با هماهنگی تلاش‌گران و برنامه‌ریزی‌های جامع و دانش‌محور ۶ رکورد تولیدی روزانه، ماه و سالانه را به ثبت برساند و بخش بزرگی از مشکلات مواد اولیه و انرژی این مجتمع عظیم صنعتی را نیز برطرف نماید
مهندس رخصتی عضو و رئیس هیات مدیره شرکت نسوز ایران از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ شستا از سال ۹۶ تا کنون و سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان از ۹ بهمن ماه سال گذشته تا کنون می باشد .   

وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی مهندسی برق است از سال ۷۳ در ذوب آهن اصفهان در سمت های مختلف خدمت نموده و به عنوان کارشناس رسمی دادگستری نیز فعالیت دارد  .

مهندس رخصتی در سوابق کاری خود ، سمت هایی همچون معاون خرید ( ۹۶ - ۹۷ ) ، مدیرعامل شرکت تارابگین ( ۹۴ - ۹۶ )، مدیر ارشد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ( ۹۲ - ۹۴ )، مدیر ارشد اجرایی ( ۸۹ - ۹۲ ) ، مدیر پروژه کک سازی ( ۸۵ - ۸۹ ) ، مدیر پروژه نیروگاههای توازن ذوب آهن اصفهان ( ۸۴ - ۸۵ ) و... را تجربه نموده است.

روتیتر: در گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

بیست و هفتم اردیبهشت (هفدهم ماه می)، ‌به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی در دنیا و روز ارتباطات و روابط عمومی در ایران شناخته می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ؛بیست و هفتم اردیبهشت (هفدهم ماه می)، ‌به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی در دنیا و روز ارتباطات و روابط عمومی در ایران شناخته می‌شود.
ارتباطات و روابط عمومی در گروه صنعتی بزرگی همچون مپنا، نقشی حیاتی در آگاهی‌رسانی و برقراری پیوندی استوار میان جامعه بزرگ مرتبط با این بنگاه اقتصادی ایفا می‌کند و از یک سو حلقه اتصال میان مشتریان و ذی‌نفعان و از سویی عامل هم‌بستگی و نزدیکتر شدن بخش‌های مختلف و شرکت‌های گروه مپناست. فراتر از این‌ها می‌توان برای توسعه ارتباطی، نقشی برجسته‌تر و اثرگذارتر دید و آن هم ظرفیت‌ شبکه‌های ارتباطاتی و روابط عمومی‌ها در تقویت سرمایه‌های اجتماعی است.
سرمایه اجتماعی، حاصل ارتباطات
در نگاهی جامع و عمیق، سرمایه‌های انسان‌ها و سازمان‌ها تنها مادی و فیزیکی در نظر گرفته نمی‌شوند و برآیندی از کنش‌های اجتماعی، اثرگذاری و اثرپذیری‌های جمعی است که به آن در حوزه جامعه‌شناسی، «سرمایه اجتماعی» می‌گویند. سرمایه اجتماعی، نیازمند نگاهی فراتر از سود بردن از منابع و معطوف به توسعه و تعالی در ابعاد مختلف است. اعتماد و هنجارهای ارتباطی در این میان هم تقویت‌کننده سرمایه اجتماعی و هم حاصل آن است.
در نگاه اندیشمندانی همچون «پیر بوردیو» سرمایه اجتماعی، حاصل ارتباطات و مشارکت اعضای سازمان است و نهایتا می‌تواند نتایجی همچون دستیابی به سرمایه‌های اقتصادی و توسعه منابع ارزشمند برای سازمان را در پی داشته باشد.
بهره‌گیری از ارتباطات در گروه مپنا و تقویت سرمایه اجتماعی
حال اگر از این منظر به بنگاه اقتصادی مپنا بنگریم و با علم به اینکه سرمایه اجتماعی با مولفه‌هایی همچون اعتماد، اخلاقیات و آگاهی‌رسانی عمومی مرتبط است، درمی‌یابیم که نقش برجسته این گروه صنعتی نه تنها در توسعه اقتصادی، کارآفرینی، تولید داخلی، خلق ارزش و گسترش مرزهای دانش صنعتی در حوزه‌های مختلف، موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی این سازمان است، بلکه متقابلا با توسعه ارتباطات انسانی کارکنان، مشتریان و ذینفعان خود، گروه بزرگی از زنجیره‌های ارتباطی ارزشمند و ارزش‌آفرین برای جامعه‌ را در دل خود رشد داده است.
در ارکان تعریف شده سازمانی مپنا بر ارزش‌هایی چون جلب اعتماد، سلامت، ایمنی و محیط‌زیست، اخلاقیات، قانونمندی، مسئولیت اجتماعی و شفافیت در کسب و کار، تأاکید شده و تمامی اینها ملزومات و ضروریات توسعه یک جامعه انسانی است که با تجمیع و پایبندی به آنها در فرهنگ سازمانی گروه مپنا، علاوه بر تاثیر بر جامعه بزرگتری که همه ما به آن متصلیم، ارزش‌های افزوده‌ای همچون توسعه سرمایه‌های اقتصادی و فرهنگی را نیز موجب می‌شود.
بنابراین هرچند اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی، ناممکن یا بسیار دشوار و چالش برانگیز باشد، همچنان می‌توان بر نقش ارتباطات در جای جای سازمان‌های بزرگی مانند گروه مپنا در پیوند دادن و تحکیم حلقه‌های بعضا ناپایدار، کمک به اعتمادسازی میان جامعه درون و بیرون از این گروه و تقویت نظام و ساختارهای منظمِ مشارکتی برای ذی‌نفعان از منظر توسعه سرمایه اجتماعی، صحه گذاشت.

تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به امضای مدیران عامل هلدینگ تاپیکو و گروه مپنا رسید.

به گزارش اقتصادرسا ؛این تفاهم نامه که روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در غرفه تاپیکو در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران از سوی دکتر مسعود اسم خانی و دکتر عباس علی آبادی امضاء شد.
در این تفاهم نامه سرمایه گذاری در پروژه های تامین و انتقال مواد اولیه، فروش خوراک پتروشیمی، تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی،  ساخت و راه اندازی کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاه نفت و گاز، مینی پالایشگاه و پترو پالایش، تولید انواع محصولات پتروشیمی و شیمیایی و فرآورده های نفتی و گازی در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، بررسی و امکان سنجی میشود.
 همچنین تهیه و پالایش نفت خام و فرآورده های آن، تعمیر و ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این صنعت از دیگر بندهای تفاهم نامه مشترک است.

روتیتر: پورابراهیمی مطرح کرد؛

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار نمایندگان مجلس از دولت به‌عنوان مجری قانون، استفاده از فضای قانونی و شفاف بورس کالا برای عرضه خودرو است.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایرنا ، عرضه خودرو در بورس کالا راهکاری است که طی یک سال گذشته به‌عنوان جایگزین قانونی و مناسب قرعه‌کشی خودرو از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس مطرح می‌شود و به‌تازگی «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی دارایی نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

به گفته خاندوزی، عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به سازوکار قیمت‌گذاری، شفافیت دسترسی خریداران و زدودن رانت‌ها در بستری رقابتی کمک کند و در فضای تعاملی دولت و مجلس امکان ساماندهی بازار خودرو از طریق بورس کالا وجود دارد.

در همین زمینه «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عصر امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به مهیا بودن زیرساخت‌های بازار سرمایه برای احیای صنعت خودرو و رفع نارسایی‌های این بازار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر اتفاقات مثبتی در حوزه بورس کالا، بورس انرژی، فرابورس و بورس اوراق بهادار تهران ایجاد شده که توسعه بازار سرمایه، موقعیت خوبی را برای کشور فراهم کرده تا این بازار به کمک اقتصاد ملی بیاید.

وی به بازار محصولاتی مانند خودرو که با برخی از محدودیت‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها روبرو است، اشاره کرد و افزود: اخیراً در خصوص خودرو شاهد بازاری توام با قرعه‌کشی و خارج از ضوابط و مقررات عادلانه مواجه هستیم که این رویه به نفع اقتصاد کشور نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه برای ساماندهی به بازار خودرو و ارائه بازاری شفاف، عادلانه و کشف قیمت رقابتی آن‌هم در چارچوب ضوابط قانونی آماده است، اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل شفاف بودن، درج تمام اطلاعات تخصصی مرتبط با طرف عرضه و تقاضا و نیز شفافیت قیمتی امکان نظارت را در حوزه اقتصادی کشور به‌جای یک بازار کاملاً سنتی، غیر مشخص و غیر شفاف همچون سازوکار قرعه‌کشی فراهم می‌کند.

وی گفت: در حوزه بورس کالا، موضوع حائز اهمیت، ظرفیت‌هایی است که در قانون دیده‌شده و مزایایی هم در برخی از بندهای قانونی مانند ماده ٦ و ١٨ قانون توسعه ابزارها در نظر گرفته‌شده که خریدوفروش در بورس کالا به‌واسطه بهره‌مندی اقتصاد ملی از شفافیت عملکرد افراد و شرکت‌ها با معافیت‌های مالیاتی همراه باشد که این مساله یک ظرفیت و مشوق مناسب تلقی می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: اقدامات و رویکردهایی که در دستور کار بازار سرمایه است در طول چند وقت اخیر با توسعه چشمگیری همراه شده است به‌طور مثال سال گذشته شاهد پذیرش و عرضه گسترده کالاهایی مانند سیمان، سنگ‌آهن و دیگر کالاها به این بورس بودیم که عرضه آن‌ها سبب ایجاد شرایط مطلوب‌تری از طرف عرضه و تقاضا برای کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه کالاها در بورس کالا فضای دلالی را در کشور به حداقل ممکن رسانده است، گفت: ما از قوانین و مقرراتی که در مجلس به تصویب رسانده‌ایم حمایت می‌کنیم و امروز بورس کالا یک ظرفیت قانونی و مطلوب برای ساماندهی به بازار خودرو به شمار می‌رود.

پورابراهیمی تاکید کرد که مجلس به توسعه فعالیت‌ها از طریق بازار سرمایه ازجمله ایجاد یک بازار کاملاً شفاف و رقابتی برای خودرو از طریق بورس کالا حمایت کرده و دولت را به بهره‌مندی از ظرفیت بازار سرمایه در این حوزه تشویق می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: پذیرش و عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس اختیارات شرکت‌ها است و اجباری برای این کار وجود ندارد اما موضوع مهم فراهم بودن این ظرفیت در اقتصاد است که می‌تواند به دولت برای ساماندهی بازار خودرو کمک کند.

وی با اشاره به شرایط فعلی قرعه‌کشی خودرو اعلام کرد: طبیعتاً اگر قرار باشد شرایط به سمتی پیش برود که شاهد دوری از روند قانونی و نیز ورود به فضایی باشیم که به نفع اقتصاد ملی نیست، مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند.

پورابراهیمی در پایان گفت: امیدواریم با همراهی وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس انجام شود که این اتفاق در میان‌مدت و بلندمدت به افزایش کیفیت خودروها، عادلانه شدن قیمت‌ها و نیز شفافیت همه اطلاعات و داده‌ها کمک می‌کند و نتیجه آن، بهبود شرایط خودروسازان و حمایت از مصرف‌کنندگان است.

 

تقدسی نژاد گفت: باید از خودروسازان کشور که در نبود شرکت های خارجی در نمایشگاه خودروی تهران بسیار خوب عمل کردند تشکر ویژه ای به عمل آورد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛عباس تقدسی نژاد در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران که امروز ۲۶ اردیبهشت در محل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است که پس از چند سال توقف فعالیت نمایشگاه شهر آفتاب امروز میزبان برگزاری نمایشگاه خودرو هستیم. امیدواریم این نمایشگاه که اولین رویداد خودرو قرن در در کشور به شمار می رود موجب بروز تحول و رشد صنعت خورد کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی کشور، امکان حضور شرکت های خارجی در این رویداد فراهم نبود باید از تولیدکنندگان داخلی که تمام تلاش خود را برای با شکوه برگزار شدن این رویداد انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه با بیان اینکه باید از وزیر صمت نیز بابت اجازه واردات خودرو تشکر کرد، گفت: این اقدام موجب ایجاد رقابت و بابا بردن سطح کیفی و کمی صنعت خودرو در کشور خواهد شد.  از اهداف برگزاری نمایشگاه های اینچنینی ارائه نوآوری های جدید، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه انتقال سلایق مشتریان به تولیدکنندگان و ایجاد ارتباط میان فعالان داخلی و خارجی و… میتوان نام برد. امیدواریم که در برگزاری این رویداد موفق شویم به این اهداف بسیار مهم دست پیدا کنیم.

تقدسی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح وضعیت سایت نمایشگاهی شهر آفتاب پرداخت و گفت: این سایت نمایشگاهی تاسیس شده تا بار مهمی را از دوش مردم تهران در برگزاری رویداد ها در سطح شهر بردارد. درآمد حوزه نمایشگاهی در جهان رقمی در حدود ۳۲۵ میلیارد دلار است اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز است. بنابراین ما باید در این راستا برخی از ساختارهای صنعت نمایشگاهی کشور را اصلاح کنیم. ما تنها کشوری هستیم که ۳۳ سایت نمایشگاهی در کشور داریم. به نظر می رسد باید در صنعت نمایشگاهی برنامه ای راهبردی و جامع برای استفاده از این ظرفیت در راستای نیل به اهداف مهم دولت تدوین کنیم.

 

گسترش و توسعه شرکتهای فعال در صنایع غذایی، افزایش ساخت و سازهای مسکونی، افزایش توجه به تولید داخل در بحث صنایع و لوازم خانگی، و البته تداوم بحث های مرتبط با افزایش تولیدات داخلی موجب شده تا میزان استفاده از شیشه در برخی صنایع در طی سالهای گذشته بیشتر شود و پیش بینی ها خبر از رشد سالانه۵درصدی سرمایه گذاری در این بخش بدهد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، از سو ی دیگر انتخاب نوع سرمایه گذاری سود ده یکی از سخت ترین انتخاب ها در دنیای تجارت امروز است و معمولا خریداران سهام و سرمایه گذاران به دنبال به دست آوردن تحلیل های دقیق برای انتخاب بهتر هستند تا کمترین ریسک در سرمایه گذاری شان را شاهد باشند.در این راستا مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین با بررسی بازارهای مختلف و ارائه تحلیل های دقیق در این راستا گام برداشته است.

صنعت شیشه 1

بر اساس گزارشی که این مدیریت در مورد صنعت شیشه ارائه داده است؛ صنعت شیشه یکی از بازارهایی است که در آینده سود قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.  به گونه ای که ارزش بازار صنعت بسته بندی شیشه در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از ۵۱.۲۳ میلیارد دلار پیشی گرفته است. این امر با توجه به پیگیری اقتصادهای جهان برای برنامه ریزی جهت ممنوعیت استفاده از پلاستیک موجب خواهد شد تا سرمایه گذاری در بخش شیشه افزایش چشم گیری یابد.

در همین حال روند قیمت جهانی شیشه طی ۱۰ سال گذشته نیز نشان می دهد که قیمت جهانی شیشه در این مدت با یک شیب ملایم ادامه یافته است، بطوری که شاخص قیمت محصولات شیشه ای در آمریکا از حدود ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۰۵ به بیش از ۱۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
این امر برای ایران که بیش از ۴۰ درصد تولیدات شیشه ای خود را جهت صادرات روانه بازارهای جهانی می کند، زنگ سرمایه گذاری مناسبی است تا سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کند.

روتیتر: چگونه خودرو از بورس کالا بخریم؛

کارای تک کابین و دو کابین فردا به تالار صنعتی بورس می آید و به گفته احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالا یک هزار دستگاه از این محصول‌ها روی تابلو معاملات می رود.

 

به گزارش اقتصادرسا ، احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران با بیان اینکه مراحل اولیه پذیرش خودرو در بورس کالا گفت: شرایط عرضه دو ردیف خودرو کارا شامل تک کابین و دو کابین فراهم شده و اطلاعات این عرضه روی سایت اطلاع رسانی بورس کالای (اینجا) قرار گرفته است.

وی افزود: این اطلاعات شامل حداکثر میزان عرضه اولیه این محصول‌هاست که براساس اطلاعیه ها ۳۰۰ دستگاه خودرو تک کابین و ۷۰۰ دستگاه خودرو دو کابین و همینطور قیمت پایه محصول است.

به گفته رحیمی این خودروها پس از فروش از سوی عاملیت های فروش بهمن خودرو و به انتخاب مشتری تحویل داده می شود و تاریخ تحویل ۱۳ تیر خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه نحوه پرداخت در این معاملات به صوت نقدی است، اظهار کرد: ثبت سفارش محصول ها از زمانی که عرضه کالا روی سایت بورس کالا قرار می گیرد، قابل انجام است و این فرآیند تا ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ادامه دارد و در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه شاهد عرضه و معامه این محصول در تالار صنعتی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به شرایطی که عرضه کننده اعلام کرده، بورس کالا محدودیت خاصی ندارد و با توجه به دستورالعمل های بورس کالا مشتری باید کد معاملاتی بورس کالا را داشته باشد. مشتریانی که از طریق بورس کالا محصول را خریداری می کنند نیاز است در نمایندگی ها تشکیل پرونده دهند و از طریق سایت بهمن خودرو قادرند فرآیندها را رصد و به محض شماره گذاری در سررسید خودرو خود را تحویل می گیرند.

مدیر عملیات عرضه بورس کالا با بیان اینکه بازار تعیین کننده قیمت این محصول است یادآور شد: قیمت پایه کارا تک کابین ۲۹۱ میلیون تومان و دو کابین ۳۰۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده و اگر تقاضا بالاتر از عرضه باشد، قطعا شاهد رقابت این کالا خواهیم بود. مدل معامله این محصول حراج باز است و اگر رقابت زیاد باشد زمان معاملات طولانی می شود، درغیر این صورت تا ساعت ۰۹:۳۰ معاملات نهایی می شود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top