در میثاق نامه ای که به امضای مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو رسید، این خودروساز متعهد به تولید خودروی کامل و بدون کسری قطعه از ابتدای خردادماه شد. مدیران گروه صنعتی ایران خودرو متعهد به تولید خودروی بدون کسری شدند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایکوپرس- در راستای اجرای فرامین ریاست محترم جمهوری، وزارت صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید، همراه با ارتقای کیفیت، مدیران ارشد این گروه صنعتی میثاق نامه تعهد به تولید کامل را به امضا رساندند.
بر همین اساس از ابتدای خردادماه تولید خودروی کسری دار، متوقف خواهد شد و ضمن تلاش مضاعف برای رعایت الزامات کیفی، فرآیند تولید عبور مستقیم خودرو از خط تولید به دست مشتریان محترم، تبدیل به فرهنگ تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که راهبری اجرای میثاق نامه را برعهده دارد، آن را اقدامی ماندگار در تاریخ ایران خودرو دانسته است.
با افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسیبلند، سهم گروه صنعتی ایرانخودرو در بازار خودروهای شاسی بلند به ۶۰ درصد افزایش مییابد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایکوپرس- در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران ایرانخودرو خراسان، از افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی بلند و آغاز تولید انبوه وانت آریسان دو، بهعنوان مهمترین برنامه شرکت ایران خودرو خراسان در سال ۱۴۰۱ نام برده شد.
در این نشست که در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد، برنامههای این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از عملکرد و برنامهها توسط مدیرعامل این شرکت ارایه شد.
برنامه افزایش تیراژ تولید در سال جاری، افزایش داخلی سازی محصولات مونتاژی به بیش از ۳۰ درصد، بهبود وضعیت کیفیت محصولات و ارتقای شاخص رضایت مشتریان از مهمترین محورهای طرح شده در این نشست بود.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های صرفه جویی در بخش های مواد و انرژی گفت: تعویض لوله های اکران دیگ های اوتیلیزاتور کنوتور شماره دو و سه که صرفه جویی آب را در پی داشت و در جذب چدن به فولادسازی کمک کرد، با موفقیت انجام شد. با اجرای این پروژه نسبت جذب چدن در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد رقم خورد و همچنین تعمیرات کنورتور سه انجام گرفت که در آستانه راه اندازی است.
به گزارش اقتصادرسا ؛معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های صرفه جویی در بخش های مواد و انرژی گفت: تعویض لوله های اکران دیگ های اوتیلیزاتور کنوتور شماره دو و سه که صرفه جویی آب را در پی داشت و در جذب چدن به فولادسازی کمک کرد، با موفقیت انجام شد. با اجرای این پروژه نسبت جذب چدن در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد رقم خورد و همچنین تعمیرات کنورتور سه انجام گرفت که در آستانه راه اندازی است. این اعداد نوید می دهد در کنار صرفه جویی آب در سال ۱۴۰۱ از نظر جذب چدن نیز بتوانیم وضعیت بهتری داشته باشیم و در سال جاری نیز بتوانیم در جذب چدن در فولادسازی، رکورد جدیدی ثبت کنیم و نکته دیگر این که سایر پروژه های تعمیراتی که در برنامه تعمیرات اساسی کارخانه قرار داشت نیز همه به نحو احسن به سرانجام رسیدند.
مهرداد تولاییان در خصوص میزان مصرف آب در ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این شرکت موفق شد در سال گذشته، کمترین میزان مصرف آب را به نسبت تولید در تاریخ خود داشته باشد به نحوی که میزان مصرف آب صنعتی به فولاد خام سه و هفت دهم متر مکعب شد و میزان مصرف آب صنعتی به چدن تولیدی نیز سه و سه دهم بوده است که این اعداد بهترین رکورد تاریخ ذوب آهن در زمینه مصرف آب به ازای تولید به شمار می روند و البته با اجرای پروژه های توسعه قطعاً در سال های آتی این عدد مجدداً کاهش می یابد.
این مقام مسئول گفت: همه این رویدادهای خوب در سال ۱۴۰۰ با وجود چالش های بسیار به ثمر نشست. کرونا در سال گذشته همچنان ادامه یافت، از روزهای اول سال محدودیت شدید آب را در تابستان داشتیم که محدودیت برق نیز به عنوان چالش دیگر به آن اضافه شد و توقفات بسیاری را به کارخانه تحمیل کرد، کمبود مواد آهن دار که همواره مطرح است و علاوه بر آن مشکلات تامین زغال داخلی در ماه های پایانی سال مطرح شد. با همه این مشکلات، موفقیت های خوبی حاصل شد که نتیجه عملکرد و مدیریت نیروی انسانی حرفه ای ذوب آهن است.
معاون بهره برداری شرکت در خصوص دو هدف اصلی سال ۱۴۰۱ نیز گفت: مرز تولید سه میلیون تن چدن را در ذوب آهن به عنوان یک هدف مهم در دستور کار قرار دادیم و همزمان با افزایش کمی، میزان تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا نیز طبق برنامه حداقل باید به ۸۰۰ هزار تن برسد تا افزایش کمی و کیفی تولید را در کنار همدیگر داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به افزایش شدید بهای آب، گاز و برق و به ویژه در ماه های پایانی سال بهای کک و زغال در بازار جهانی افزایش بسیاری یافت و مواد اولیه داخلی هم از افزایش قیمت بی نصیب نماند. پاداش های شرکت درصدی از سود شرکت است و برای این که بتوانیم در سال ۱۴۰۱ اهداف کمی و کیفی را محقق نماییم با توجه به قیمت هایی که عنوان شد باید صرفه جویی را در بخش های مختلف در دستور کار قرار دهیم. بهای گاز و برق در مقایسه با اول سال ۱۴۰۰ تقریباً هشت برابر شده است، قیمت کک و زغال تقریباً دو برابر شده است که همه تاثیر گذار هستند. برای این که بتوانیم کمترین نورم مصرف را داشته باشیم باید بیشترین تولید را رقم بزنیم که همت همه بخش های مختلف شرکت را می طلبد.
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از حمل و نقل یک میلیون و 152 هزار تن کالای اساسی برای تأمین نیاز کشور از بنادر جنوب و شمال خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سیاوش حسینپور با اعلام اینکه تأمین محصولات راهبردی کشور به طور مستمر از منابع داخلی و خارجی در دست انجام است، گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، یک میلیون و 1۵۲ هزار تن از کالاهای اساسی شامل گندم و برنج برای ذخیرهسازی و توزیع در زمانهای ضروری از بنادر جنوب و شمال به مقصد 160 مرکز ذخیرهسازی در اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه کالاهای تخلیه شده در بنادر بر اساس برنامه حمل و نقل شرکت بازرگانی دولتی ایران به سایر نقاط کشور ارسال میشود، افزود: این کالاها از استانهای بندریِ خوزستان، هرمزگان و مازندران و بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، بارگیری و ارسال شدهاند.
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه این شرکت برای انتقال محصولات راهبردی از شبکه گستردهی حمل و نقل در دو بخش جادهای و ریلی بهره میگیرد، خاطرنشان کرد: با رویکرد کاهش هزینههای تأمین، بلافاصله پس از تخلیه کالا نسبت به ارسال آن به مقاصد مورد نیاز با استفاده از ناوگان ریلی که به صرفهتر از ناوگان جادهای است، اقدام میکنیم.
جلسه معارفه سرپرست سازمان حمایت حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و تودیع رئیس برکنارشده این سازمان شامگاه امروز برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا، در این جلسه که با حضور وزیر صمت برگزار شد، صدیف بیکزاده بهصورت رسمی بهعنوان سرپرست سازمان حمایت حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان معرفی و عباس تابش تودیع شد.
عباس تابش رئیس پیشین سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پیرو اجرای برنامههای تحولی وزارت صمت برکنار و صدیف بیکزاده بهعنوان جایگزین وی معرفی شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی صدیف بیک زاده را بهعنوان سرپرست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان منصوب کرد.
به گزارش اقتصادرسا، در حکم سیدرضا فاطمی امین آمده است: نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، بهموجب این حکم به سمت سرپرست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان منصوب میشوید.
در بخش دیگری از این حکم آمده است: انتظار میرود با همکاری همه بخشهای مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمانهای حاکمیتی در خدمت به مردم و کسبوکارها کوشا باشید.
وزیر صمت در دیدار با نایبرئیس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری یک میلیارد دلار است، بیان کرد: باید با تشکیل کارگروهی، نقشه راه افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، برای استفاده از ظرفیتها و سرمایهگذاریهای مشترک، تدوین شود.
به گزارش اقتصادرسا، سیدرضا فاطمیامین بابیان این مطلب، افزود: دو کشور ایران و اندونزی در منطقه خود معتبر و بزرگ هستند و روابط فرهنگی و سیاسی عمیقی نیز با همدیگر دارند.
وی با اشاره به نزدیکیهای ایران و اندونزی، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همپای روابط فرهنگی و سیاسی، تعمیق بخشیم.
ایجاد کارگروه و تدوین نقشه راه برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور
وزیر صمت با اشاره به هدفگذاری برای افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور، توضیح داد: در سفر رئیسجمهوری اندونزی به ایران در سال ۲۰۱۶، هدفگذاری افزایش مبادلات 20 میلیارد دلار تعیینشده بود؛ اما اکنون حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به یک میلیارد دلار رسیده است و باید با تشکیل کارگروهی، نقشه راه برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور تدوین شود.
فاطمیامین با ابراز علاقه نسبت به افزایش سریع روابط اقتصادی میان دو کشور، تصریح کرد: اقتصاد ایران و اندونزی مکمل همدیگر هستند به این صورت که هر دو کشور به برخی محصولات یکدیگر نیاز دارند.
انجام سرمایهگذاریهای مشترک میان دو کشور برای تعمیق روابط
وی با تأکید بر ضرورت انجام سرمایهگذاریهای مشترک میان دو کشور بیان کرد: انجام سرمایهگذاریهای مشترک روابط میان دو کشور را عمیقتر و گستردهتر خواهد کرد.
وزیر صمت به توانمندیهای اندونزی در ساخت لوکوموتیو اشاره کرد و ادامه داد: اندونزی میتواند در این حوزه در کشورمان برای تأمین نیاز داخل و صادرات به کشورهای همجوار، سرمایهگذاری انجام دهد.
ظرفیتهای صادراتی بندر چابهار بهعنوان هاب منطقه
فاطمیامین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اندونزی در حوزه تولید کائوچو، روغن پالم و کاغذ، ظرفیتهای خوبی دارد و میتواند از بندر چابهار بهعنوان هاب منطقه برای پوشش صادراتی استفاده کند.
ظرفیتهای ترانزیتی ایران در کریدور شمال به جنوب
وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیتهای ترانزیتی بسیار خوبی در حوزه کریدور شمال به جنوب دارد، ادامه داد: روسیه نیز علاقهمند به توسعه این کریدور از طرف ایران است، زیرا این مسیر ارزان و کمهزینه است.
ظرفیتهای ایران در صنایع فولاد، لوازمخانگی و زیستفناوری
وزیر صمت بابیان اینکه فرصتهای بسیار زیادی در کشور برای همکاری مشترک وجود دارد، تصریح کرد: صنایع فولاد و لوازمخانگی ما پیشرفتهای خوبی داشته است، حوزههایی ازجمله صنایع تجهیزات پزشکی، خودرو و زیستفناوری نیز ظرفیتهای مناسبی برای افزایش مراودات هستند.
نایبرئیس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی: برای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور آماده هستیم
رحمت گوبل، نایبرئیس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه نیز گفت: این سفر برای پیگیری رایزنیهای قبلی ما با طرف ایرانی برای افزایش مراودات تجاری است و پیرو تأکیدات رؤسای جمهوری دو کشور، برای تعمیق روابط اقتصادی آماده هستیم.
وی با اشاره به حضور رسانهها و بخش خصوصی کشور اندونزی در این سفر، بیان کرد: جلسات مختلفی نیز با بخش خصوصی و شرکتهای فناور و دانشبنیان ایران داشتیم.
پیشرفتهای ایران در حوزه نانو، دانشبنیان و فناوری قابلتحسین است
نایبرئیس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه با اشاره به توانمندیها و پیشرفتهای ایران در حوزه دانشبنیان، فناوری و نانو، اعلام کرد: البته این پیشرفتها نه تنها برای ایران، بلکه برای تمام امت اسلامی است و اینکه ایران در این شرایط سخت توانسته فناوری خود را ارتقا دهد، قابلتحسین است.
علاقهمندی اندونزی برای استفاده از پیشرفت ایران در نانو فناوری و دانشبنیان
گوبل، ضمن اعلام علاقهمندی اندونزی برای استفاده از پیشرفت ایران در حوزه نانو فناوری و دانشبنیان، افزود: با همکاری مشترک در این حوزهها بهویژه در حوزه فناوریهای سلامت، میتوانیم کارهای بسیار ارزشمندی برای دو کشور و همچنین امت اسلام انجام دهیم.
در ادامه این نشست، رؤسای کمیسیون های مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی نیز به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در خصوص افزایش حجم مراودات تجاری دو کشور پرداختند.
همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به اندونزی نیز مواردی مطرح و توانمندیهای کشور معرفی و تشریح شد.
گفتنی است در این دیدار رونی پراستیو، سفیر جمهوری اندونزی در ایران، جمعی از نمایندگان مجلس، دستیاران و نمایندگانی از وزارت انرژی و صنعت اندونزی و همچنین محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت؛ رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛ علیرضا پیمان پاک، رئیسکل سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و ایمیدرو حضور داشتند.
چهارمین همایش ملی کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مسیر مثلث گردشگری ایران با مشارکت شرکت آرین دیزل پایا در پردیس تخت جمشید شیراز برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این پیمایش و همایش که از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ با شرکت بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی کمپر و کاروان از شهرهای بوکان، سقز، نیشابور، مشهد، کرمان، ارومیه، اهواز، زاهدان و ... برای نخستین بار در مسیر مثلث گردشگری ایران شامل استان های یزد، اصفهان و فارس و در پردیس تاریخی تخت جمشید شیراز برگزار شد، مورد بازدید مهندس عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مسئولین و مدیران استانی و عموم مردم، مسافران و گردشگران قرار گرفت.
مهندس عزت اله ضرغامی در بازدید از این رویداد از ساخت و تجهیز چنین خودروهایی مطابق با استانداردهای بالای بینالمللی ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد تا تعداد این نوع خودروها با هدف توسعه سفرهای مسئولانه و رونق گردشگری داخلی روز به روز بیشتر شود.
دکتر محمد حسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در حاشیه بازدید از این همایش در جلسه ای با حضور پیشکسوتان و فعالین حوزه خودروهای مسافرتی بر تشکیل کارگروهی جهت پیگیری و رفع مشکلات و موانع موجود تاکید کرد.
بازدید جهانگردان تور موتورسواری پاریس تا پرسپولیس که روزهای نخست اردیبهشت ماه وارد ایران شدهاند و سفر به استانها و دیدار از جاذبه های متعدد و متنوع کشورمان را در برنامه خود دارند، از دیگر حاشیههای برگزاری این رویداد ملی بود. گروه 20 نفره موتورسواران خارجی از کشورهای فرانسه ، سوییس و هلند در این بازدید به گفتگو و تبادل تجربیات با گردشگران خودرویی حاضر در گردهمایی در خصوص سفر با کمپر و موتورسیکلتهای سنگین مسافرتی پرداختند.
گرامیداشت عید سعید فطر، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی و معرفی برنامه های کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بود.
اساتید، اعضا هیات علمی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید کردند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو روز چهارشنبه مورخ 14 اردیبهشت 1401 اعضاء هیأت علمی، اساتید و تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از مجتمع ایزوایکو نشست مشترکی با مدیرعامل این مجتمع داشتند که در این نشست موارد مختلفی پیرامون مسائل صنعت دریایی و توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین چشم انداز کشتی سازی و صنایع فراساحل مطرح گردید.
دکتر ضربی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط دو سویه صنعت ، دانشگاه و تاثیرات آن بر توسعه دانش، تولید و اشتغال افزود، ما آمادگی هر گونه همکاری با حوزه های علمی و دانشگاهی و پژوهشی را داریم و امروز اگر بخواهیم مسیر توسعه را به درستی طی کنیم این موضوع یک الزام برای طرفین است که باید در تحقق آن بکوشیم.
مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران تاکید کرد من خودم را یک دانشجو میدانم چرا که در صنایعی همچون صنعت دریایی و کشتی سازی که یک صنعت دانش بنیان و تجربه محور است افراد دائما باید دانش و تخصص خود را به روز نگه داشته و از فضای علمی فاصله نگیرند.
در پایان سلمان ضربی ضمن تشکر از حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه امیر کبیر بر لزوم اینگونه ارتباطات اشاره کرده و افزود؛ باید سازکاری مناسب جهت آشنایی دانشجویان در زمان آموزش با فضای صنعت ایجاد گردد و ایزوایکو در این راستا تمامی ظرفیت خود را جهت همکاری به کار خواهد گرفت.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامهای به رئیس دفتر رئیسجمهوری از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازمیدکی خودرو تقدیر کرد.
به گزارش اقتصادرسا، علی مؤیدی خرمآبادی در این نامه تأکید کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازمیدکی خودرو متعاقب دستورات ریاست جمهوری در بیانیه ۹ مادهای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باعث شد علاوه بر اینکه فرآیند اختصاص شناسه کالا در رهگیری ۵۳ قلم کالای لوازمیدکی خودرو آغاز شود، همچنین در مورد دو قلم کالای مهم این حوزه نیز فرآیند هویت گذاری کالا (اختصاص شناسه کالا و رهگیری آن) تکمیل شود که این موضوع فرآیند مقابله با کالای قاچاق و تقلبی (غیراستاندارد) را بسیار تسهیل میکند.
وی در بخش دیگری از این نامه تصریح کرد: از سوی دیگر مقرر شد امسال چهار گروه کالایی مهم که سهم عمدهای از قاچاق را به خود اختصاص دادهاند (کالای دخانی، لوازمخانگی، لوازمآرایشی و پوشاک) به شکل مستمر توسط وزارت صمت در حوزه برنامهریزی و تصمیمگیری تسهیل تجارت قانونی و همچنین در حوزه اجرای برخورد با قاچاق وفق قانون، دنبال شود.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرده است که با این جدیت بتوان دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز ابلاغی از سوی رئیسجمهوری را در مورد زمانی کوتاه اجرایی کرد.
مؤیدی خرمآبادی خطاب به اسماعیلی، رئیس دفتر رئیسجمهوری آورده است که ضمن تقدیر از وزیر صمت، امیدوار هستیم سایر وزارتخانهها و سازمانهای مرتبط با حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز (بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب تمام دستگاههایی که میتوانند در این امر دخیل باشند) مانند وزارتخانههای جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی (بهویژه گمرک) و... نیز با اقدام مشابه و با همین دغدغهمندی و تلاش مضاعف در راستای اجرای تدابیر ریاست جمهوری کوشا باشند.
معاون صنایع حملو نقل وزارت صمت با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان صنعتی، اعلام کرد: نکته کلیدی در برداشت از فرمایشات مقام معظم رهبری، نگرش همه جانبه و عدالتمحور است؛ به این معنی که ایشان اگرچه از کیفیت خودرو انتقاد کردهاند، اما سال ۱۴۰۱ را سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرینی اعلام کردهاند.
به گزارش اقتصادرسا، منوچهر منطقی گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان صنعتی و گلهمندی ایشان نسبت به کیفیت خودروهای تولیدی، توجه مسئولان کشور را بیش از پیش به موضوع بهبود کیفیت خودروها جلب کرد و همه به ارائه راهحلهای نظری و عملی پرداختند.
وی یادآور شد: این شرایط موجب شکایت چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مسئولان به علت ترک فعل مرتبط با این موضوع به قوه قضائیه شد.
وی تصریح کرد: البته در بین این نمایندگان، متخصصان تراز اول صنعت خودروسازی نیز حضور دارند و به شهادت آنها در کنار تمام نقصهای موجود در مدیریت کیفیت، قیمت تمامشده و تأخیر در تحویل؛ اما گامهای مثبت زیادی نیز برای بهبود شرایط این صنعت برداشته شده است.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت عنوان کرد: علاوه بر اینکه افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو بهطور یقین تعداد زیادی شغل ایجاد میکند، از سوی دیگر کلید رفع همه مشکلات موجود در خودروسازی دانشبنیان شدن فرآیندهای کیفیت و تولید محصول است.
وی ادامه داد: بنابراین انتقادات بیشاز حد، علاوه به کمتوجهی همهجانبه به بیانات مقام معظم رهبری، مانعی برای در گیرشدن افراد متخصص و مدیران این صنعت برای دانشبنیان شدن و افزایش تولید کیفی خودرو خواهد شد.
منطقی توضیح داد: مسلم است که در چنین شرایطی ملتهبی متخصصان و مدیران نمیدانند که تلاش آنها در جهت خدمت خواهد بود و یا موجب دامن زدن به وضع موجود میشود.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت در خاتمه ابراز امیدواری کرد که همه مقامات ولایی کشور در اجرایی کردن همه جانبه بیانات مقام معظم رهبری و با توجه به عدالتمحوری، تلاش کنند.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد