اقتصادرسا _خانه روابط عمومی ایران با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی (27 اردیبهشت سال1400) خواستارحمایت و اعتلای جایگاه روابط عمومی ها درکشورشد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران،دراین بیانیه با اشاره به 27 اردیبهشت، فرارسیدن روز ملی روابط عمومی آمده است: خداوند منان را سپاس گزاریم که بار دیگر این فرصت ارزشمند را نصیب خانواده بزرگ و پرتلاش روابط عمومی و ازجمله خانه روابط عمومی ایران کرد تا  روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بدارد و با اغتنام فرصت، آرزوها، انتظارات، خواسته ها و توصیه های دلسوزانه و مشفقانه خویش را از یک سو خطاب به فعالان و متولیان حوزه روابط عمومی و از دیگر سو خطاب به مسئولان ارشد نظام و مدیران اجرایی کشور بیان کند.
خانه روابط عمومی ایران دراین بیانیه،  هدف از تشکیل این نهاد را ایجاد وحدت و یکپارچگی درمیان تشکل های مرتبط با روابط عمومی بیان کرده آورده است، لازم می دانیم در این مناسبت، مطالبی را به قرار زیر به آگاهی جامعه روابط عمومی و مجموعه کارگزاران نظام برسانیم:
1)صنعت،هنر و فن روابط عمومی به عنوان مجرا و واسطه ارتباطی بین مردم و سازمان‌ها می تواند و باید نقش حیاتی خود را در تحقق آرمان های توسعه متوازن و همه جانبه کشور در همه شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی ایفا کند و این امر فقط زمانی امکان پذیر است که فعالان حوزه روابط عمومی، خود را مجهز به دانش و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و مبادله پیام کنند و برنامه ریزان و مدیران ارشد کشور نیز با درک عمیق و حقیقی از جایگاه، رسالت، و اهمیت روابط عمومی، حمایت های لازم از این نهاد حیاتی را به عمل آورند.
2)بازه زمانی یک ساله ای که سپری شد، فراز و فرودهای فراوانی داشت که در رأس آنها شیوع ویروس کرونا بود. این رویداد، یک بار دیگر اهمیت روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی، ترویج رفتارهای تأمین سلامت و پرهیز از خطر، ضرورت همراهی مردم با سیاست های دولت برای توفیق در خدمت رسانی، و ارتقای سطح آگاهی های عمومی را بر همگان آشکار ساخت. جا دارد از زحمات مسئولانه و طاقت فرسای کادر بهداشت و درمان، همچنین از تلاشگران حوزه روابط عمومی، اطلاع رسانی و سخنگوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستادهای مربوط به کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور صمیمانه سپاسگزاری کنیم.
3)در سالی که گذشت تعدادی از فعالان و پیشکسوتان روابط عمومی را از دست دادیم، و امسال در روز روابط عمومی، جایشان خالی است. به روح این عزیزان سفرکرده درود می فرستیم و یادشان را گرامی می داریم.
4)روز روابط عمومی باید مجال مغتنمی برای واحدهای روابط عمومی در سراسر کشور باشد تا اهداف، سیاست ها، برنامه ها، روش ها، و خواسته هایشان را در بوته ارزیابی قرار دهند و با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود، تصمیمات لازم برای بهبود جایگاه، ارتقای دانش، تقویت مهارت ها، برطرف ساختن نقاط ضعف و آماده شدن برای برداشتن گام های استوارتر در سال های پیش رو را اتخاذ کنند. در همین جا از تلاش های صادقانه و دلسوزانه همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در بخش های دولتی و خصوصی در سراسر کشور خاضعانه و صمیمانه قدردانی می کنیم.
5)در دوره 8 ساله ای که دولت فعلی،انتظار می رفت که شاهد دوران طلایی روابط عمومی و رشد همه جانبه و تقویت جایگاه این نهاد حیاتی باشیم. اما با وجود گام های مثبتی که در این حوزه برداشته شد، بسیاری از خواسته ها و انتظارات فعالان حوزه روابط عمومی جامه عمل نپوشید و برخی تصمیمات، از جمله ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، نگرانی هایی را در اندیشمندان و کارشناسان عرصه ارتباطات و روابط عمومی پدید آورد، که انتظار می رود از این روند جلوگیری شود و در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز کار دولت بعدی اقدامات شایسته ای در جهت تقویت جایگاه روابط عمومی انجام گیرد.
6)ورود به سال 1400 و آغاز قرن پانزدهم خورشیدی، جامعه روابط عمومی را برمی‌انگیزد تا روند شکل گیری و رشد روابط عمومی در قرن گذشته در جهان و ایران را ارزیابی کند و در سایه تجربه های تلخ و شیرین این دوره، آمادگی لازم برای سپری کردن سال های قرن جدید با امید دستیابی به موفقیت های بزرگ و عمل به رسالت‌های خطیر را کسب کند.
7)سال 1400 درعین‌حال، مزین به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. خانه روابط عمومی ایران، ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران به شرکت و حضور فعال، آگاهانه و پرشور در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح، امیدوار است دولت جدید، ضمن برداشتن گام های بلند در جهت رفاه و سربلندی ملت ایران، عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد زمینه ها و شرایط عدالت ارتباطی و برداشتن موانع در ایجاد آگاهی درمیان مردم داشته باشد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top