دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرمهای دیجیتال همراه اول، اقدامات این اپراتور در استفاده از توان متخصصان کشور را باعث افتخار دانست.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر روز چهارشنبه 19 آبان 1400، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به همراه هیأتی متشکل از معاونان و مدیران این دبیرخانه از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» بازدید کردند و با ارائه تخصصی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، در جریان رئوس فعالیت این مرکز و وضعیت فنی و ترافیکی سکوهای دیجیتال اپراتور اول تلفن همراه قرار گرفتند.
در جریان این بازدید جامع، ماحصل تمامی دستاوردهای فنی همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و توانمندی های جوانان متخصص ایرانی در عرصه ارتباطات و فضای دیجیتال ارائه و به نمایش گذاشته شد.
*رشد ترافیک داخلی از 30 به 600 گیگابیت بر ثانیه طی 2 سال
مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح مباحثی چون نسبت ترافیک 20 به 80 درصدی پهنای باند داخلی به بین الملل و سرعت رشد مصرف اینترنت به صورت میانگین سالانه 50 درصد به جز دوران کرونا که تا 80 درصد رشد مصرف را شاهد بودیم، به میزان رشد ترافیک داخلی پرداخت و اظهار کرد: با وجود اینکه ظرف دو سال گذشته شاهد رشد 2.5 برابری مصرف اینترنت موبایل در کشور بودیم، در همان بازه زمانی، میزان ترافیک داخلی روی شبکه ما از 30 به حدود 600 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
اخوان بهابادی گزارشی مفصل از میزان توجه و سرمایه گذاری همراه اول در ایجاد دیتاسنترها که نقش کلیدی در راهبری شبکه ملی اطلاعات دارند نیز داشت و تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد حجم مصرف اینترنت کشور مربوط به همراه اول است، ایجاد و توسعه چنین زیرساختی برای سرویس دهی مطلوب تر به مشترکان اینترنت کشور ضروری است و روند افزایش ظرفیت فوق العاده دیگری را نیز در دستور کار داریم.
وی راه اندازی «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» را اقدام مهم دیگری در بازه زمانی دو سال اخیر دانست و در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه کل تجهیزات شبکه خارجی بود، انجام این کار یک ضرورت به حساب می آمد و خیلی جدی پای آن ایستادیم و بودجه 100 میلیارد تومانی را برای سال اول فعالیت این مرکز اختصاص دادیم.
مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: اما همین مرکز سال گذشته 1200 میلیارد تومان قرارداد بومی سازی و تولید داخلی آنتن با شرکت های مختلف داخلی منعقد کرد؛ همچنین در شش ماهه نخست سالجاری نیز 400 میلیارد تومان برای تولید لینک های رادیویی، سوییچ و روتر قرارداد منعقد کرده ایم.
*اقدامات افتخارآمیز همراه اول در استفاده از توان متخصصان داخلی
هیأت بازدیدکننده از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن آشنایی با بسترهای فنی و پلتفرم های دیجیتالی مانند روبیکا، شاد (بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور)، ذره بین و ... که تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی توسعه یافته اند، در جریان تنگناها و کمبودهای حوزه «محتوا» نیز قرار گرفتند.
حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های گسترده همراه اول با رویکرد دغدغه مندانه نسبت به استفاده از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه پلتفرم های دیجیتال اظهار کرد: باعث افتخار است که همراه اول چنین اقدامات گسترده ای را با استاندارد بالا به سرانجام رسانده است.
تفاهمنامه همکاری بین همراه اول و سمپاد با هدف توسعه فعالیتهای آكادمی همراه در بخش دانشآموزان دارای استعداد برتر امضا شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین «همراه اول» و «سمپاد» صبح روز چهارشنبه 19 آبان 1400 با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و برخی از معاونان و مدیران هر دو مجموعه در ساختمان ستاره ونک برگزار شد.
این تفاهم نامه زمینه ای برای تحقق مأموریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مبنی بر شناسایی و فراهم کردن زمینه های رشد و ارتقای فرهنگی، پژوهشی و علمی استعدادهای برتر دانش آموزی ایران با استفاده از ظرفیت های توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی موجود در همراه اول همچون «آکادمی همراه» خواهد بود.
حمایت از فرآیندهای آماده سازی و اعزام تیم های المپیادی، بکارگیری ظرفیت طرفین در ترویج برنامه های آموزشی و پرورشی مانند برگزاری دوره های فراگیر آمادگی برای آزمون ها و انتشار عمومی فیلم های آموزشی، بکارگیری ظرفیت طرفین در پشتیبانی از ترویج آموزش مهارت های نوین همچون برنامهنویسی، برگزاری رویدادها و مسابقات فناورانه و نوآورانه همچون برنامه نویسی، رباتیک، اینترنت اشیاء برای استعدادهای برتر منتخب سمپاد و... بخشی از ظرفیت های مندرج در متن این تفاهم نامه است.
اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه مصمم به استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی متخصص هستیم، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه امکان پرورش و شناسایی پتانسیل های بالقوه و نیروی انسانی مستعد را داشته باشد.
وی افزود: معتقدیم برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص یا استفاده از ظرفیت های موجودی که تاکنون بکار گرفته نشده اند، فرهنگ سازی را باید از دوران تحصیلات مدرسه آغاز کنیم تا افراد در دوران تحصیلات دانشگاهی نیز در مسیر درست قرار گیرند.
*همراه اول به دنبال تقویت انگیزه استعدادهای درخشان
یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در ادامه این رویکرد همراه اول را موجب تقویت انگیزه ها دانست و اظهار کرد: این اقدام همراه اول در راستای سرمایه گذاری و بها دادن به استعدادهای درخشان کشور، موجب امیدبخشی و میل به پیشرفت در دانش آموزان می شود که در آینده نتیجه ای جز پیشرفت کشور به دنبال نخواهد داشت.
دوره بوتکمپ استارتاپی IOT/5G با هدف شناسایی استعدادها، توانمندسازی، ایجاد تیمهای مسئلهمحور و در راستای تقویت روحیه کارآفرینی و پرورش نوآوری برگزار میشود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دوره بوت کمپ استارتاپیIOT/5G هاب شیراز با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و حضور اساتیدی از داخل و خارج کشور از اول آذر ماه سالجاری به صورت آنلاین برگزار می شود.
این دوره با چشم انداز ارتقای اکوسیستم استارتاپی کشور در زمینه «فناوری نسل پنجم» و «اینترنت اشیاء» در یک دوره 20 هفته ای به صورت آنلاین برگزار می شود.
براساس برنامه زمانبندی شده، بیش از ۱۲۰ ساعت کارگاه آموزشی (شامل 14 دوره توسعه مهارت تکنیکال و نرم مسئله محور و آموزش محور)، منتورینگ و کوچینگ، پنل های تخصصی، تیم سازی، برنامه های لایو، انجام پروژه و کافه کتاب استارتاپی از برنامه های این بوت کمپ است که بخشی از آنها متناسب با شرایط کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
محورهای این بوت کمپ شامل 1. آموزش های کارگاه محور و شناخت مباحث کسب و کار در حوزه های مذکور، 2. تیم سازی مبتنی بر استعداد و توانمندی افراد در کارگاه های آموزشی، 3. بهره گیری از منتورینگ و کوچینگ در راستای رسیدن به اهداف تیم های تشکیل شده، 4. دانش ورزی با برگزاری کافه کتاب استارتاپی، 5. محصول سازی در حوزه های سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی، بازی و رسانه های دیجیتال، آموزش الکترونیکی و شهر هوشمند و 6. برگزاری پنل تخصصی مسئله محور با حضور تأثیرگذاران کسب و کارهای دیجیتال می شود.
علاقه مندان به شرکت در این دوره نیز پس سپری کردن مراحل ثبت نام، 9 هفته شرکت در کارگاه های آموزش محور توانمندساز، تیم سازی و انجام پروژه مسئله محور، بسته به میزان ظرفیت و توانمندی هایشان فرصت کار و فعالیت در استارتاپ ها و همچنین هاب شیراز را پیدا خواهند کرد.
در این مدل یک سری از مسائل را شرکتکنندگان با خود می آورند؛ به عنوان مثال شخص توانمند یا سازمانی که کار استارتاپی انجام داده و ایده دارد اما تیم یا سرمایه ندارد، با شرکت در این دوره به توانمندسازی تیمش می پردازد؛ در نهایت هم اگر آن ایده به محصول رسید، محصولش وارد فاز پیش شتابدهی شرکت هاب شیراز به نام «لبخند سه» شده و با ارزیابی محصول اولیه و در صورت تایید آن، سرمایه گذاری روی آن استارتاپ صورت خواهد گرفت.
گفتنی است، «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» با هدف شناسایی استعدادها، توانمندسازی و ایجاد تیم های مسئله محور در راستای تقویت روحیه کارآفرینی و پرورش نوآوری و جهت دستیابی به محصول در سطح MVP از این بوت کمپ حمایت می کند.
علاقه مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس https://hubshiraz.ir/bootcamp/ مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از انتخاب تهران به عنوان یکی از سه برگزیده نهایی جایزه کنگره جهانی شهرهای هوشمند در سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: در این رویداد که اواخر آبان ماه در شهر بارسلون برگزار میشود، در قسمت جوایز شهرهای برتر، تهران بهعنوان یکی از سه برگزیده نهایی در بخش حکمروایی و اقتصاد هوشمند، شانس دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود گفت: در جایزه جهانی شهر هوشمند در سال ۲۰۲۱ و در بخش «حکمروایی و اقتصاد هوشمند»، طرح محلهمحوری و مشارکت شهروندی شهرداری تهران با نام «باهم» از بین تمام شهرهای شرکت کننده در این بخش، بهعنوان یکی از سه برگزیده نهایی انتخاب شده و برای کسب جایزه برترین پروژه باید با دو رقیب نهایی خود شامل اتحادیه شهرهای اسکاتلند و مجمع جهانی اقتصاد به رقابت بپردازد.
او افزود: جایزه جهانی شهر هوشمند، مهمترین مسابقه بینالمللی در بین شهرهای هوشمند است که در آن پروژهها، ایدهها و برنامههای راهبردی پیشرو از شهرهای مختلف در سراسر جهان در حوزههایی مانند زیستپذیری، پایداری و مزیتهای اقتصادی مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند.
به گفته فرجود، طرح «باهم» یکی از طرحهای ذیل برنامه تهران هوشمند است که با هدف ارتقای مشارکت شهروندان، تعامل با کسب و کارهای نوآور و نیز توسعه محلهای طراحی و اجرا شده است.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند تاکید کرد: یکی از موضوعات پر اهمیت در برنامه تهران هوشمند، توجه به نقش محوری شهروندان در هوشمندسازی کلان شهر تهران و نیز ارتقای جایگاه محلات در برنامهریزی و مدیریت شهری است. در پروژه با هم، در چند مرحله و با محوریت معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران و همکاری مناطق، شورایاریها و نخبگان هر محله، بیش از ۱۵۰۰ پروژه کوچک در محلات مختلف اولویتبندی، انتخاب و اجرایی شد. همچنین کلیه شهروندان تهرانی میتوانند با اعلام نظر و ثبت امتیاز درخصوص هر یک از این پروژهها از طریق سامانه تهران من، در ارزیابی نتایج آنها و تدوین برنامههای آتی مشارکت کنند. به علاوه در بخش دیگری و در درگاه baham.tehran.ir بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه در حوزه نوآوری شهری و شهر هوشمند به شرکتهای دانش بنیان و صنایع خلاق اطلاعرسانی شده است تا با بهرهگیری از ایدهها و راهکارهای نوآورانه آنها بتوان مسائل و چالشهای شهر تهران را برطرف نمود.
فرجود افزود: امیدوارم حضور شهرداری تهران در چنین رویدادهای بینالمللی ضمن ایجاد فضای تعامل و اشتراکگذاری درسآموختهها، توانمندیها و دستاوردها، تهران را بهعنوان شهری نوآور و پیشرفته در ابعاد مختلف مدیریت شهری به ویژه در حوزه فناوری و هوشمندسازی معرفی نموده و باعث اعتلای جایگاه پایتخت ایران اسلامی در میان سایر کلانشهرهای دنیا شود.
گفتنی است در روز ۲۶ آبان و در حاشیه یازدهمین کنگره جهانی شهر هوشمند در شهر بارسلون اسپانیا، برگزیدگان نهایی جایزه جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۱ در ۹ بخش معرفی و مورد تقدیر قرار میگیرند. این درحالی است که پیش از این نیز برنامه تهران هوشمند به عنوان یکی از شش شهر برگزیده نهایی برای کسب جایزه جهانی شهر هوشمند سال ۲۰۱۹ در بخش جایزه شهرها انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت بها دادن به جوانان در راستای تحول دیجیتال، از همراه اول تقدیر کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز یکشنبه 16 آبان 1400 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه جمعی معاونان و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، ضمن بازدید از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» که با همراهی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و معاونان و مدیران اپراتور اول تلفن همراه صورت گرفت، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای فنی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفتند.
*همراه اول به دنبال پاسخ به نیاز کاربران ایرانی
اخوان بهابادی در این مراسم بازدید با اشاره به گسترش ظرفیت های زیرساختی و ارتباطی همراه اول همپای نیاز جامعه، به تشریح وضعیت توسعه بسترها و پلتفرم های دیجیتالی مانند روبیکا، شاد، ذره بین و... نیز پرداخت که میزان قابل توجهی از نیاز کاربران داخلی را همپای پلتفرم های بین المللی پاسخگو بوده است.
مدیرعامل همراه اول همچنین این سکوهای دیجیتال را که تماما با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی توسعه یافته است، امری مبارک در راستای اشتغالزایی عنوان کرد که در شرایط حساس و اعمال نگاه های قهرآمیز توسط متخاصمان، می تواند راهی جایگزین برای حراست از ظرفیت های دیجیتال کشور باشد.
وی با تأکید بر افزایش قابل توجه شیب ترافیک پهنای باند داخلی نسبت به بین الملل اظهار کرد: این موضوع ناشی از توسعه همین سکوهای دیجیتال است که نیاز مردم را پاسخگو بوده است.
اخوان بهابادی در ادامه نگاهی به وضعیت آماری پلتفرم شاد به عنوان «بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور» داشت و گفت: به عنوان مثال این پلتفرم بیش از 26 میلیون نصب و 10 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
*حرکت خوب متخصصان همراه اول در حوزه پلتفرم های دیجیتال
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از همراه اول که با بها دادن به جوانان، فضا را برای تحول دیجیتال فراهم کرده است، اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا با جوانان متخصص و پر انرژی که در کنار دکتر اخوان برای حل مشکلات و پاسخ به نیازهای مردم با ابزارهای فناورانه جمع شده اند، آشنا شویم.
وی ادامه داد: حرکت خوب و رو به رشدی به واسطه همین طلیعه ها در حوزه موتور جستجو و پیام رسان بومی صورت گرفته است.
وزیر ارتباطات با اشاره به دو راهبرد کلیدی این وزارتخانه در چهار سال پیش رو، عنوان کرد: اولی توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورترین نقاط کشور است که یکی از راهکارهای آن ایجاد توازن بین بخش فیکس و موبایل می باشد؛ متأسفانه تاکنون مسیر ریل گذاری توسعه به سمت موبایل بوده و همین منجر به تحمیل فشار روی شبکه موبایل شده است.
زارع پور خاطر نشان کرد: سهامدار همراه اول که شرکت مخابرات ایران است، می تواند نقش مؤثری در توسعه بستر ثابت داشته باشد.
وی توسعه سرویس و خدمات را راهبرد دیگر دانست و بیان کرد: درصدد هستیم تا در این چهار سال، نیازمندی های مردم که از جنس سرویس هستند را برطرف کنیم؛ در این راستا ارائه پنجره های واحد ملی و دستگاهی باید صورت گیرد.
وزیر ارتباطات همچنین خبر از راه اندازی اپراتورهای حوزه خدمات داد که می توانند خروجی اکوسیستم را به سمت خدمت به مردم ببرند و صدها شرکت کوچک را با خود همراه سازند.
رئیس هیأتمدیره و مدیرعامل گروه امتیان (MTN Group)، بر ادامۀ حضور این گروه ارتباطی در ایران، در عین داشتن برنامۀ خروج از سایر کشورهای منطقۀ خاورمیانه، تأکید کردند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، آقای «سبیسی جوناس» رئیس هیأتمدیرۀ گروه امتیان، آقای «رالف موپیتا» مدیرعامل گروه امتیان و آقای «اسماعیل جارودی» معاون گروه امتیان در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا، صبح شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و با دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل و نیز معاونان و کارکنان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، دیدار کردند.
«سبیسی جوناس»، رئیس هیأتمدیرۀ گروه امتیان، در ابتدای این دیدار، با اشاره به اینکه امتیان، با وجود شرایط ژئوپولتیک منطقه، دوشادوش ایرانسل، به همکاری و حمایت از کسبوکار در ایران ادامه خواهد داد، دستاوردها و اقدامات انجام شده طی دوران اخیر در ایرانسل را ستود و بر ادامۀ گذار به تحول دیجیتال، از جمله در حوزههایی همچون فینتک، تأکید کرد.
«رالف موپیتا»، مدیرعامل گروه امتیان نیز در این دیدار، با قدردانی از مدیرعامل و معاونان ایرانسل بابت تلاشهای مدیریتی انجام شده، تصریح کرد: با توجه به برخی حرف و حدیثهای موجود، پیرامون برنامۀ خروج امتیان از منطقۀ خاورمیانه و رویکرد آفریقامحور این گروه ارتباطی، لازم است تأکید کنم که ما در حال خروج و واگذاری سایر شرکتهای خود در منطقۀ خاورمیانه، شامل سوریه، یمن و افغانستان هستیم ولی در عین حال، دربارۀ ایران چنین برنامهای نداریم.
موپیتا تأکید کرد: امتیان همچنان بر ایران، بهعنوان یک بازار مهم، تمرکز خواهد داشت و این موضوع، با رویکرد آفریقامحور گروه امتیان و برنامۀ ما برای خروج از کشورهایی مانند سوریه، یمن و افغانستان، تناقضی ندارد.
وی افزود: ایران بازاری است که ما بر روی آن تمرکز داریم و این با رویکرد آفریقامحور ما تناقضی ندارد و در کنار آن و همزمان با آن است. از شما میخواهیم که با قدرت، مسیر خود در تحول دیجیتال در ایران را ادامه دهید و همانطور که به عنوان مثال، در ارائۀ خدمات شبکۀ نسل چهار تلفنهمراه، در ایران پیشتاز بودید، پیشتازی در ارائۀ نسل پنج 5G را نیز با قدرت ادامه دهید.
مدیرعامل گروه امتیان همچنین با تصریح بر اینکه ایرانسل، یکی از دو شرکت برتر گروه امتیان، در زمینۀ ترافیک شبکۀ ارتباطی است، بر ادامۀ مسیر ایرانسل بهعنوان یک کسبوکار موفق و راهبر بازار، تأکید با همراهی امتیان تأکید کرد.
«اسماعیل جارودی» معاون گروه امتیان در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در این دیدار، با تشکر از تیم مدیریتی ایرانسل به رهبری دکتر عباسیآرند بابت دستاوردهای حاصل شده، از مدیران ارشد گروه امتیان بابت حمایتهای مستمر از ایرانسل قدردانی و بر ادامۀ رابطۀ استراتژیک و طولانیمدت فیمابین، تأکید کرد.
دکتر بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل، در این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به مدیران امتیان، ادامه و گسترش همکاری طولانیمدت موجود بین دو طرف را حایز اهمیت دانست و با تشکر از حمایتها و همکاریهای انجام شده از طرف گروه امتیان، ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز این همکاریها بیش از پیش، گسترش یابد.
مدیرعامل ایرانسل در ادامه، با ارائۀ گزارشی از شرایط موجود کسبوکار در کشورمان، آخرین دستاوردهای ایرانسل را در زمینههای مالی، تجاری و ارائۀ خدمات دیجیتال به مشترکان خود و جامعۀ مخاطبان ایرانی، تشریح کرد.
تیم ارشد مدیریتی امتیان، پس از نشست با مدیرعامل و معاونان ایرانسل، با حضور در یکی از طبقات ساختمان مرکزی ایرانسل، با کارکنان نخستین ارائهدهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران از نزدیک گفتوگو کردند.
حجت نیکیملکی، عضو جدید هیأت مدیره همراه اول امروز معارفه شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، حجت نیکی ملکی که از سوی سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران به جای محمود کمانی به عنوان عضو جدید هیأت مدیره اپراتور اول معرفی شده بود، در جلسه امروز (یکشنبه 9 آبان 1400) هیأت مدیره این اپراتور معارفه و از زحمات عضو پیشین تقدیر شد.
نیکی ملکی دانش آموخته رشته مدیریت ارشد کسب و کار(MBA) دانشگاه صنعتی شریف و دارای دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است.
ریاست مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در هیأت مدیره مؤسسه جام جم، عضویت در هیأت مدیره بنیاد احسان ستاد اجرایی، مدیرعاملی مجتمع رسانه ای آفاق، ریاست مرکز سرویس های فضای مجازی اطلس مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف و عضویت در گروه مشاوران وزارت صنایع و معادن بخشی از سوابق کاری نیکی ملکی است.
سامانه هواداری باشگاههای پرسپولیس و استقلال در اپلیکیشن اوانو راهاندازی شده و هواداران این دو تیم میتوانند با انجام تراکنش و بدون پرداخت هزینه اضافه در آن، از تیم محبوب خود حمایت کنند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، خدمات اپلیکیشن «اوانو» که محصول شرکت «همراه کسب و کارهای هوشمند» است در سه حوزه اپراتوری، مالی و خرید آنلاین طراحی و در ماه های اخیر به واسطه ارائه خدمات کاربردی با استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف جامعه روبرو شده است.
سامانه هواداری باشگاه های پرسپولیس و استقلال سرویس جدیدی است که هواداران این دو تیم می توانند با استفاده از اوانو، تیم محبوب خود را حمایت کنند.
هواداران دو تیم مذکور برای پیوستن به این سامانه می توانند با نصب اپلیکیشن اوانو، وارد صفحه هواداری شده و پس از انتخاب تیم محبوب خود به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت های خود را انجام دهند؛ همچنین مبلغ کل واریز شده به حساب باشگاه محبوب شان هم در لحظه قابل مشاهده است.
*حمایتِ بدون هزینه، از تیم محبوب خود
یکی از بخش های مهم سامانه هواداری حمایت های هواداران از تیم محبوب خود است که این حمایت بدون هزینه خواهد بود؛ به این صورت که هواداران می توانند با انجام هر تراکنش مانند پرداخت قبوض، خرید بسته های اینترنت - شارژ و استفاده از خدمات دیگر موجود در اپلیکیشن اوانو نظیر کارت به کارت و ... از تیم خود حمایت کنند.
فرآیند حمایت به این شکل است که هواداران در اوانو تراکنش انجام می دهند و بخشی از رقم این تراکنش مستقیما به حساب باشگاه مورد حمایت شان واریز می شود.
ویژگی چنین حمایتی این است که هواداران هر دو باشگاه تنها هزینه تراکنش مورد نظر را پرداخت می کنند و برای حمایت از تیم محبوب خود، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند.
علاوه بر این نوع حمایت، هواداران می توانند به صورت مستقیم از تیم محبوب خود حمایت و برای این منظور در اپلیکیشن اوانو مبلغ مورد نظر خود را مستقیما به حساب رسمی باشگاه واریز کنند.
*خدمات سامانه هواداری اوانو
همچنین هواداران می توانند علاوه بر حمایت مالی از تیم محبوب خود، از خدمات متعددی که اوانو برای هواداران در نظر گرفته استفاده کنند.
به عنوان مثال، هواداران می توانند از وضعیت بازی های تیم به طور کامل مطلع شوند، به بازیکنان تیم امتیاز بدهند و بازیکن برتر تیم بعد از هر بازی را انتخاب کنند.
هواداران علاقه مند، می توانند در اوانو سیم کارت هواداری دریافت کنند و به زودی از بسیاری خدمات دیگر که مختص هواداران است بهره مند شوند.
گفتنی است سرویس هواداری اوانو در حال حاضر تنها برای تیم های پرسپولیس و استقلال فعال است و به زودی این سرویس برای هواداران سایر تیم های فوتبال نیز فعال می شود.
پیششمارۀ خاص «۰۹۰۰»، از صبح امروز سهشنبه، ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، رسماً به جمع پیششمارههای تلفنهمراه کشور افزوده شد و از طریق وبسایت اختصاصی آن به نشانی 900.ir ، در دسترس خریداران قرار گرفت.
به گزارش اقتصادرسا ؛پیششمارۀ خاص «۰۹۰۰»، از صبح امروز سهشنبه، ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، رسماً به جمع پیششمارههای تلفنهمراه کشور افزوده شد و از طریق وبسایت اختصاصی آن به نشانی 900.ir ، در دسترس خریداران قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با فعال شدن این پیششماره در شبکۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، علاقهمندان میتوانند «سیمکارت دائمی» با این پیششماره را خریداری کنند.
ایرانسل، بهعنوان نخستین اپراتور تلفنهمراه ارائهدهندۀ خدمت «شمارۀ طلایی»، این بار هم این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیان خرید سیمکارت با پیششمارۀ ۰۹۰۰، بتوانند شمارۀ دلخواه خود را از اعداد مورد نظر، انتخاب و خریداری کنند.
سیمکارتهای ۰۹۰۰، علاوه بر داشتن پیششمارۀ جذاب و رند، با توجه به نیازهای مختلف دارندگان این سیمکارتها، در سه سطح «تک ستاره»، «دو ستاره» و «سه ستاره» و به همراه بستههای اولیۀ پرحجم عرضه شده است.
بستۀ مکالمۀ ۹۰۰ دقیقهای و بستۀ پیامک ۵۰۰تایی، برای تماس و ارسال پیامک به مخاطبان ایرانسلی و غیرایرانسلی، به همراه سیمکارتهای هر سه سطح، عرضه شده است.
علاوه بر این، سیمکارتهای تک ستاره، شامل بستۀ اینترنت همراه ۴۸ گیگابایتی، سیمکارتهای دو ستاره شامل بستۀ اینترنت همراه ۱۴۴ گیگابایتی و سیمکارتهای سه ستاره شامل بستۀ اینترنت همراه ۲۸۸ گیگابایتی است.
مهلت استفاده از بستههای مکالمه، پیامک و اینترنت همراه، در سیمکارتهای تک ستاره، ۶ ماه، در سیمکارتهای دو ستاره، ۹ ماه و در سیمکارتهای سه ستاره، یک سال پس از فعالسازی است.
قیمت خرید سیمکارت دائمی با پیششمارۀ ۰۹۰۰ به همراه بستههای مکالمه، پیامک و اینترنت همراه، برای سیمکارتهای تک ستاره ۹۰۰هزار تومان، برای سیمکارتهای دو ستاره یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان و برای سیمکارتهای سه ستاره دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان است.
حجم بستۀ مکالمه حجم بستۀ پیامک حجم بستۀ اینترنت مهلت استفاده از بستهها قیمت
سیمکارت ۰۹۰۰- تکستاره ۹۰۰ دقیقه ۵۰۰ عدد ۴۸ گیگابایت ۶ ماه ۹۰۰هزار تومان
سیمکارت ۰۹۰۰- دوستاره ۹۰۰ دقیقه ۵۰۰ عدد ۱۴۴ گیگابایت ۹ ماه یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان
سیمکارت ۰۹۰۰- سهستاره ۹۰۰ دقیقه ۵۰۰ عدد ۲۸۸ گیگابایت یک سال دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان
سیمکارتهای ۰۹۰۰، با شعار «تو فوقالعادهای» و «۰۹۰۰؛ خط نسل متمایز»، به عنوان جدیدترین پیششماره در شبکۀ تلفنهمراه ایران عرضه شده و عرضۀ این سیمکارتها، از صبح امروز سهشنبه، ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، رسماً آغاز شده است.
علاقهمندان به خرید سیمکارت تلفنهمراه با پیششمارۀ ۰۹۰۰، میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، به وبسایت اختصاصی این سیمکارت، به نشانی 900.ir مراجعه کنند و فرایند خرید آنلاین را انجام دهند. پس از تکمیل خرید، سیمکارت به نشانی مشترک ارسال میشود.
مشترکان ایرانسل که سیمکارت با پیششمارۀ ۰۹۰۰ را خریداری میکنند، میتوانند در صورت نیاز به هر نوع راهنمایی و پشتیبانی، با شمارۀ ۹۰۰ از خطوط ایرانسلی و ۰۹۳۷۹۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط، با بخش ویژۀ این پیششماره در مرکز شبانهروزی ارتباط با مشتریان ایرانسل، تماس بگیرند و پشتیبانی لازم را از کارشناسان ایرانسل دریافت کنند.
ایرانسل، نخستین ارائهدهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، پیش از این، پیششمارههای ۹۳۰، ۹۳۳، ۹۳۵، ۹۳۶، ۹۳۷، ۹۳۸، ۹۳۹، ۹۰۱، ۹۰۲، ۹۰۳، ۹۰۴، ۹۰۵ را برای سیمکارتهای تلفنهمراه و مودمهای اینترنت پرسرعت همراه و نیز پیششمارۀ ۹۴۱ را برای سیمکارتهای اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE)، در شبکۀ خود فعال کرده بود.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به نقش مهم اقتصادی و اجتماعی شبکه پستی کشور بر توسعه چند جانبه و هوشمند و متوازن پست تاکید کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه بازدید از بزرگترین مرکز سورتینگ هوشمند مبادلات پستی کشور گفت: «مردم امروز به ظرفیت شبکه پستی واقف هستند و از آن انتظار متفاوتی دارند و خواستار خدمات جدید می باشند.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات مهم زیرساختی طی یک سال گذشته بیان کرد: « اکنون ظرفیت عملیاتی شبکه افزایش یافته و باید با ورود فناورانه به خدمات اجتماعی، انتظارات مردم در خرید دیجیتالی و ارسال و دریافت بسته ها و امانات برآورده شود.»
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: « شبکه پستی به عنوان ضلع سوم تولید و مصرف وظیفه تکمیل این چرخه را دارد.»
وی خاطر نشان کرد:« پست در بخش تولید می تواند بسیاری از دغدغه ها را کاهش دهد و فرآیند ایمن و منظمی در توزیع محصولات داشته باشد»
سبحانی فر افزود:« مصرف کنندگان می توانند با بهره گیری از این خدمات کیفیت و امنیت خرید خود را تضمین نمایند.»
مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان گفت:« رجوع مردم به خدمات پستی همواره در حال افزایش است و شرکت ملی پست می تواند بسیاری از نیازهای مردم را مرتفع نماید.»
سید رضا مرتضوی؛ استاندار اصفهان در دیدار با مدیرکل پست استان ارائه خدمات پستی را از اساسی ترین نیازهای جامعه امروز برشمرد و گفت: « پست نقش بی نظیری در توسعه خدمات و گسترش نوآوری ها دارد.»
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، استاندار اصفهان در دیدار با حمید باقری مدیرکل پست استان ضمن تقدیراز خدمات کارکنان پست در روزهای شیوع کرونا افزود: «پست با برخورداری از کارکنانی متعهد و دلسوز و با ارائه خدمات متنوع و روزآمد در توسعه خدمات عمومی نقش ویژهای را ایفا نموده است .»
سید رضا مرتضوی خدمات پستی را زمینه ساز ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت و رفاه عمومی در جامعه خواند و تصریح کرد: «امروزگسترش خدمات شبکه پستی به عنوان یکی از ارکان توسعه جامعه قلمداد شده و موجبات حذف فاصله ها و بهره مندی از فرصت ها را فراهم آورده است.»
وی اعتماد را سرمایه اصلی پست خواند و خواستار ارتقای جایگاه این نهاد با بهره گیری صحیح از ظرفیت ها و قابلیت های بالای شبکه و ارائه سرویس های پستی مطابق با نیازهای مشتریان شد.
استاندار اصفهان با بیان این که پست می تواند در بحث سالم سازی محیط اداری نقش مهمی ایفا کند اظهار امیدواری کرد: «با گسترش تعامل بین پست و دیگر سازمان ها، انجام خدمات نیابتی سایر دستگاه ها از طریق پست انجام پذیر است.»
در ادامه حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان به ارائه گزارشی از عملکرد 6ماهه ابتدای سال جاری پست استان پرداخت و افزود: «طی یک سال و نیم گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا و همزمان با افزایش خرید های اینترنتی زیرساخت های پستی نیز ارتقا یافته که می توان به ایجاد بزرگترین هاب پستی منطقه مرکزی کشور در اصفهان، نصب و راه اندازی دومین مرکز پردازش هوشمند تجزیه و مبادلات مرسولات پستی در استان،گسترش ناوگان حمل و نقل با تهیه 40 دستگاه وانت جهت توزیع مرسولات شهری و افزایش خطوط مستقیم مبادله پست استان با استان های همجوار اشاره نمود.»
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد