۲۹ مهر ۱۴۰۰، پانزده سال از راه‌اندازی ایرانسل می‌گذرد. به همین مناسبت، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به مشترکان خود بستۀ ویژۀ دو گیگابایتی هدیه داده است.


به گزارش اقتصادرسا  به نقل ازروابط عمومی ایرانسل، در سال‌های پایانی دهه ۱۳۷۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، میزان تقاضا برای خدمات تلفن‌همراه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و کمبود زیرساخت‌های لازم، باعث شد تا برای ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن‌همراه، صف‌های طولانی تشکیل شود. متقاضیان خرید سیم‌کارت، مجبور بودند تا علاوه بر انتظار طولانی، هزینه‌های زیادی را نیز برای دریافت سیم‌کارت پرداخت کنند. ورود ایرانسل به بازار تلفن همراه ایران در ۲۹ مهر ۱۳۸۵، باعث شد تا هزینۀ لازم برای تهیۀ یک عدد سیم‌کارت، به چند هزار تومان کاهش یابد و سیم‌کارت و ارتباطات همراه، به وسیله‌ای در دسترس همگان تبدیل شود و زیرساختی برای توسعۀ اقتصاد دیجیتال باشد.

از 2G تا 5G؛ «یک تغییر بزرگ» در زندگی و کسب‌وکار

مشکلات فراوان مردم برای دسترسی به سیم‌کارت و موانع موجود بر سر راه توسعۀ اقتصادی به دلیل عدم دسترسی عمومی به ارتباطات همراه، باعث شد تا در مهر سال ۱۳۸۲، با هدف اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و همچنین با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتور دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت برپا شود.

با برنده شدن کنسرسیوم «ام‌تی‌ان ایرانسل» در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور و تصویب قانون اجازه اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توانست در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴، پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی سراسر ایران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند.

شرکت ایرانسل در بازه زمانی کوتاهی توانست مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را طی کرده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵، حدود ۹ ماه پس از دریافت مجوز، از شبکه خود به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. سرانجام، روز ۲۹ مهر ۱۳۸۵، شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز راه‌اندازی شد. ایرانسل توانست با استفاده از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، شبکه خود را در بازه زمانی کوتاهی، با سرعتی چشمگیر در سراسر کشور توسعه دهد و با ارائه خدمات با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی، از جمله ارائۀ نسل ۲.۷۵ تلفن همراه (EDGE) با ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای نخستین بار در ایران، مشترکان زیادی را به خود جلب کند و سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌همراه ایران را به دست آورد.

در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ نیز برای نخستین بار در ایران، اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائۀ اینترنت ثابت بی‌سیم (WiMAX) توانست خدمت «وایمکس» را به مشترکان خود ارائه کند. در شهریور ۱۳۹۴، با ارتقای پروانۀ وایمکس، ایرانسل موفق به دریافت پروانۀ سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت، بدون محدودیت در فناوری شد که به وسیلۀ آن، محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس رفع شد و ایرانسل، خدمت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه کرد.

پس از پایان دوران انحصار در ارائۀ خدمات پهن‌باند همراه، ایرانسل در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۳ توانست مجوز آزمایشی ارتقای شبکۀ تلفن‌همراه خود به نسل سوم، چهارم و بالاتر را کسب کند و سرانجام به صورت رسمی در روز ۴ شهریور ۱۳۹۳ نسل سوم (3G) ایرانسل راه‌اندازی شد. پس از گذشت مدت کوتاهی، در ۲۹ آبان ۹۳ و در مشهد مقدس، ایرانسل نخستین شبکۀ نسل چهارم تلفن‌همراه (4G/LTE) ایران را ارائه داد و آن را با شتاب چشمگیری، در سراسر کشور عرضه کرد.

ایرانسل، در ادامۀ رویکرد خود مبنی بر ارائۀ جدیدترین فناوری‌های جهانی در ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و پس از آن که در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نخستین آزمایش شبکۀ کامل نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را انجام داد، موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات 5G را به صورت تجاری عرضه کند.

نخستین سایت تجاری نسل پنج ایران و ایرانسل، اول مرداد ۱۳۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، با حضور مدیرعامل ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.


چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مدیرعامل ایرانسل، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل ایرانسل، در این جزیره افتتاح شد.

هفتمین سایت 5G ایرانسل هم، چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق و مدیرعامل ایرانسل، راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکۀ نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکۀ واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد. ایرانسل همچنان، با داشتن هفت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری 5G در ایران است و در صورت رفع دغدغۀ تخصیص فرکانس، آماده است تا برنامۀ توسعۀ شبکۀ نسل پنج خود را با سرعتی بیش از پیش، در ایران ادامه دهد.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، همزمان با گسترش پوشش شبکۀ نسل پنج، مطالعه بر روی نسل ششم تلفن‌همراه یا 6G را نیز از آغاز سال ۱۳۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

هدیۀ ۱۵ سالگی ایرانسل

به مناسبت فرارسیدن ۲۹ مهرماه، پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل و به رسم قدردانی از مشترکان عزیز، از ۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۰، تمام مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری#۵* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من، یک بسته هدیه ۲ گیگابایتی اینترنت داخلی دریافت کنند. اعتبار این بسته تا پایان همان روز است و هر کاربر یک بار فرصت دریافت این هدیه را دارد.

اقتصادرسا _رویداد قهرمان من با حضور 250 نفر از نخبگان کشور برگزار شد تا با رونمایی از این سامانه، زمینه برای معرفی الگوهای مطلوب به جامعه فراهم شود.

 

به گزارش اقتصادرسا؛ رویداد پویش "قهرمان من" مسأله محور  که با حضور 250 نخبه کشور از صبح امروز پنجشنبه 29 مهرماه سال جاری آغاز شده، قرار است یکی از دغدغه های اصلی جامعه به ویژه در حوزه جوانان و اکوسیستم نوآوری کشور باشد.


محمدحسین سجادی نیری مدیر محتوای رویداد قهرمان من با اشاره به این که در این رویداد قرار است سامانه قهرمان من با مشارکت بیش از 250 نخبه و در یک روز پیاده سازی شود، ادامه داد: این رویداد نیز همچون استارتاپ‌ها که حول رفع یک نیاز جامعه یا حل یک مشکل، ایجاد می شود، راهکاری خواهد بود برای یکی از اصلی ترین و مهم ترین چالش های کشور به ویژه در گروه های سنی جوان مشکلات کلانی که مطرح می شود و تیم های مختلف استارتاپی جمع می شوند تا حول حل آن مسأله ایده هایشان را مطرح کنند. رویداد قهرمان من، حل یک مساله یعنی الگوی مناسب برای جامعه را مطرح می‌کند و طی یک فرآیند 12 ساعته  پیش می‌رود، همچنین مبتنی بر سامانه ای  است که اطلاع رسانی کند و بتواند در آینده نزدیک توسعه یابد.

رویکردی تازه در رویدادهای مساله محور
وی با بیان این که رویداد قهرمان من با دیگر رویدادهای مشابه، در نحوه اجرا و ارائه خدمت متمایز است، ادامه داد: طیف های متنوعی از رویدادهای این چنینی را دیده ایم که ناظر به حل یک مشکل فناورانه یا یک رویداد فناورانه در حوزه اجتماعی بوده ‌اند اما این رویداد در نوع خود و در شکل یک رویداد اجتماعی قابل توجه و منحصر به فرد است.
به گفته سجادی نیری، در رویدادهای پیشین تلاش می شد یک محصول یا ایده ای قابل ارائه باشند و بعد از چند ماه شاهد یک رویداد قابل ارائه باشیم، اما وجه منحصر به فرد در این رویداد این است که 250 نفر ازافرادی که در حوزه تولید محتوا تا محصول فعال هستند در یک روز گرد هم آمده اند تا به یک محصول خلق شده برسیم. این رویه نوآورانه، می تواند شکل تازه ای از رویدادهای مساله محور در حوزه اجتماعی باشد.


مسؤول بخش تولید محتوای رویداد قهرمان من با بیان این که در این رویداد، یک فرآیند نیمه برنامه ریزی شده و مبتنی بر اتفاقات پیش بینی نشده را برای نخستین بار تجربه می کنیم، افزود: بحث تولید محتوای عمومی ناظر به مشکلات اجتماعی، یک دغدغه بسیار مهم و ضروری است و در این رویداد تلاش می کنیم تا تولید محتوا را برای افراد باگروه های سنی، سلائق مختلف و بدون هرگونه سوگیری ارزشی برگزار کنیم.


وی با اشاره به استقبال نخبگان از رویداد قهرمان من گفت: این رویداد برای فعالان این حوزه می تواند به یک تجربه تازه و نوآورانه باشد به ویژه برای فعالانی که در حوزه مسائل اجتماعی دغدغه دارند. خوشبختانه طیف قابل توجه‌ای از نخبگان و فعالانی که در پلتفرم های محتوایی قوی کشور نقش آفرینی می کنند از این رویداد استقبال کرده اند و چالش مهم، مدیریت و هماهنگی بین این افراد بود که با این وجود این رویداد گام های ارزشمندی برداشته شد.از روز نخست که این دغدغه توسط جمعی از فعالان این حوزه مطرح شد، تمام توان خود را به کار بستند و انتظار حمایت های مالی از دولت ندارند. همین که دغدغه ای از جامعه حل و مشکلی رفع شود، برای این تیم و فعالان قهرمانان من کافی است.

حمایت از معرفی الگوها به جامعه مخاطبان جوان


در بخش دیگری از این رویداد، امیر شکوهی نیا دبیر پویش قهرمان من با بیان این که این رویداد توسط جمعی از افراد دغدغه‌مند در حوزه الگوسازی شکل گرفته است، ادامه داد: در روزهای نخست، این دغدغه مطرح بود که الگوها از ویژگی های لازم برخوردار نیستند و الگوی مطلوبی در ذهن نوجوان شکل نمی گیرد تا با تکیه به ویژگی های آن،  مسیر زندگی خود را شکل دهد. بر همین اساس و ناظر به تجربه هایی که در دنیا وجود داشت ایده سامانه ای که بر مبنای آن افراد بتوانند الگوی مطلوب خود را انتخاب و مسیر زندگی خود را بر مبنای یک روند ایده آل مشخص کنند مطرح شد. استقبال از این رویداد افزایش یافت و افراد زیادی از جمله نخبگان به این حوزه آمدند و تصمیم بر این شد که سامانه جامع و گسترده ای ایجاد شود که تمامی بخش ها از تولید محتوا تا ارزیابی ها در آن گنجانده شده است.


شکوهی نیا با بیان این که این گام اگر به خروجی خوبی برسد می تواند در حوزه سرمایه اجتماعی، مقدمه ای برای ظهور ایده های نوآورانه باشد، ادامه داد: با توجه به ابعاد کار، مولفه های اصلی یعنی محتوایی فنی گرافیکی، کسب و کاری و دپارتمانی ویژه برای این که ذائقه مخاطب را پوشش دهد در حوزه تولید محتوا شکل گرفت. از ابتدای این رویداد، به صورت منظم وضعیت هر دپارتمان رصد می شود و در صورت عقب بودن از برنامه، مشاوره های لازم ارائه می شود.
وی با بیان این که رویداد قهرمان من در دل خود اتفاقات و رویدادهای جذابی دارد، ادامه داد:  نخبگان از شهرها و استان های مختلفی از این رویداد استقبال کرده و خود را به این رویداد رسانده اند.
دبیر پویش قهرمان من افزود: این سبک و شیوه رویداد که در نوع خود نوآورانه است، می تواند مقدمه فعالیت بسیاری از استارتاپ هایی باشد که بتوانند در کنار این پویش تولید شوند و در حوزه محتواهایی که تولید می شود می تواند زمینه ساز همکاری های دیگر با سایر پلتفرم ها یا فعالان این حوزه باشد.

سامانه قهرمان من امروز و با مشارکت جعی از نخبگان رونمایی شد و محصول نهایی در قالب یک وب سایت خدماتش را ارائه می کند که در ادامه نیز به صورت یک اپلیکیشن اندرویدی خدماتش را ارائه خواهد داد.
علاقه‌مندان می‌‌توانند با مراجعه به سایت myhe.ro از امکانات آن استفاده کنند و مسیر قهرمان شدن خود را بیابند.

 

مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

به گزارش اقتصادرسا، نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، بعدازظهر چهارشنبه 28 مهرماه 1400، با حضور اصحاب رسانه، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از  معاونان و مدیران ایرانسل در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. با توجه به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اصحاب رسانه به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم داناپلاس ایرانسل، در این مراسم شرکت کردند و جمع محدودی از خبرنگاران نیز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری در این مراسم حاضر شدند.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل ایرانسل، فرارسیدن هفتۀ وحدت، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و ضمن عرض تسلیت، یاد پنج نفر از کارکنان ایرانسل که طی یک‌سال گذشته به دلیل کرونا درگذشته‌اند و نیز مرحوم مهدی بگلری و مرحومه زهرا حاجیان، دو فعال رسانه‌ای پرتلاش حوزۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را که هفتۀ گذشته فوت کردند، گرامی داشت.

وی در ادامه، با بیان اینکه ایرانسل یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی-داخلی انجام شده در ایران بوده است، تأکید کرد: حاصل این انحصارشکنی، تبدیل یک عرصۀ بدون رقابت، به عرصۀ رقابتی بوده است.

عباسی‌آرند افزود: اکنون ما می‌توانیم به وضوح، نتیجۀ این رقابت را در ارائۀ خدمات مختلف به مشترکان‌مان ببینیم و وجود ایرانسل باعث شده تا سایر رقبا نیز خدمات بهتری ارائه کنند و ماحصل آن هم، این شده که سطح کیفی ارائۀ خدمات، بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: اگر این سرمایه‌گذاری انجام نشده بود، در دوران همه‌گیری کرونا، با وجود افزایش شدید و انفجاری تقاضا، شاید ارائۀ خدماتی که توسط بخش ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام شد، امکان‌پذیر نمی‌بود.
 

مدیرعامل ایرانسل افزود: از تمامی سهامداران، اعضای محترم هیأت‌مدیره، سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان ایرانسل در دوره‌های گذشته و فعلی که باعث شدند این اپراتور بتواند این طور موفق در عرصه ICT  ایفای نقش کند، ممنونم و جا دارد از تمامی افرادی که در این عرصه کمک کردند، همچنین از رقبا، که همگی باعث پیشرفت ایرانسل شدند، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه رویکرد ایرانسل طی این سال‌ها، کاهش فاصلۀ سطح ارائۀ فناوری در کشور با تکنولوژی جهانی بوده و ایرانسل همواره تلاش کرده تا جدیدترین فناوری‌ها را به مشترکان خود عرضه کند، گفت: هم‌اکنون نسل پنج تلفن‌همراه در کشور توسط ایرانسل در حال پیاده‌سازی است و مطالعه بر روی نسل‌های بعدی، مانند نسل 5.5 و 6 تلفن‌همراه نیز در دست انجام است و به دنبال ورود ایرانسل، به نسل 5.5 تلفن‌همراه هستیم. هر چند ورود به نسل جدید، نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد و نیاز است که هم دولت و هم نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها، کمک کنند تا بتوانیم چالش‌های موجود در این حوزه را پشت سر بگذاریم.

عباسی‌آرند همچنین ضمن تبریک به دکتر عیسی زارع‌پور، وزیر جدید ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و آرزوی توفیق برای وی، آمادگی ایرانسل برای ایفای نقش‌های اپراتوری در حوزه‌های دولت الکترونیک و هوشمندسازی و کمک به دولت در تحقق تحول دیجیتال را اعلام کرد.

وی در ادامه، با بیان وجود چالش‌های جدی برای فعالیت در حوزۀ ICT، افزایش نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه را از جملۀ این چالش‌ها عنوان کرد و افزود: در داخل هم مواردی مانند کمبود فرکانس و… وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده با دولت و مجلس، سعی داریم تا حد امکان، بتوانیم محدودیت‌های داخلی را کمتر کنیم و امید به رفع تحریم‌های خارجی نیز داشته باشیم.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: مقام معظم رهبری در زمینۀ فضای مجازی، فرمایشات گهربار متعددی دارند؛ هم از بابت قوت و بهبود و هم بابت تسلط بر این فضا که ما هم در راستای این فرمایشات، فعالیت می‌کنیم.
 

ایرانسل؛ رکورددار پوشش اینترنت پرسرعت همراه روستایی

مدیرعامل ایرانسل در ادامۀ سخنان خود، گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های ایرانسل طی یک سال گذشته به حاضران ارائه کرد و با اشاره به توسعۀ پوشش شبکۀ ایرانسل در کشور، گفت: هم‌اکنون بیش از 90 درصد جمعیت کشور، تحت پوشش شبکۀ نسل 3 و 4 ایرانسل هستند و بیش از 730هزار مشترک در کشور، از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل استفاده می‌کنند.

وی به توسعۀ پوشش اینترنت پرسرعت روستایی توسط ایرانسل، به‌عنوان اپراتور رکورددار در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون با همکاری وزارت ارتباطات، نزدیک به 33هزار روستا در کشور، تحت پوشش شبکۀ ایرانسل هستند و این، شامل بیش از 14 میلیون نفر جمعیت روستایی است، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های وزارت ارتباطات، ایرانسل بیشترین پوشش نسل 3 و 4 روستایی را در مقایسه با سایر اپراتورها دارد و طی یک سال اخیر، نزدیک به 4000 روستا، تحت پوشش 4G ایرانسل قرار گرفته‌اند.


16.8 پتابایت؛ رکورد مصرف روزانۀ دیتا

عباسی‌آرند در ادامه، با اشاره به روند رشد حجم مصرف دیتا در شبکۀ ایرانسل و ثبت رکورد 16.8 پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، این آمار را در مقایسه با اپراتورهای منطقه و جهان، قابل توجه دانست.

وی با اشاره به نمودار رشد مصرف روزانۀ دیتا، از ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن‌باند ایرانسل در مهر 1393 تا 20 مهر 1400، اعلام کرد: طی این مدت، رشد سرانۀ دیتای همراه مشترکان ایرانسل 40 برابر، رشد ترافیک روزانۀ دیتای همراه 509 برابر، کاهش ضریب تأخیر 20 برابر و افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان 118 برابر بوده است.

مدیرعامل ایرانسل، همچنین با ارائۀ گزارشی از افزایش سرعت و کاهش ضریب تأخیر در شبکۀ ایرانسل، بر اساس داده‌های نرم‌افزار Speedtest Ookla، گفت: سرعت متوسط کل شبکه ایرانسل، حدود 40 مگابیت بر ثانیه است و هم از نظر سرعت و هم از نظر تأخیر، وضعیت بهتری نسبت به سایر اپراتورها دارد.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، ایرانسل توانسته است سهم 43.01 درصدی از بازار تلفن‌همراه ایران را به دست آورد.

درآمد 556هزار میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

عباسی‌آرند، همچنین در این مراسم، با بیان اینکه طی 15 سال گذشته، ایرانسل 454هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم به دولت داشته است، گفت: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از ایرانسل نیز از آغاز تا کنون، 556هزار میلیارد ریال بوده است.
 

مودم بومی و سیم‌کارت بومی با حمایت ایرانسل تولید شده است

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه رویکرد ما، توجه به بومی‌سازی است، گفت: ایرانسل با راه‌اندازی مجموعۀ ایرانسل‌لبز در سال 1398 که شامل مرکز تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری، آکادمی و مرکز تعمیرات تخصصی است، در زمینۀ بومی‌سازی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و حمایت از استارتاپ‌ها، تربیت افراد متخصص و نیز رفع وابستگی به خارج از کشور، ارائۀ خدمات تحول‌آفرین و پلتفرم‌های نرم‌افزاری، آموزش‌های تخصصی و نوآورانه و نیز تعمیرات تخصصی ماژول‌های شبکۀ ارتباطی ایرانسل، اقدامات شایان توجهی انجام می‌دهد.

وی افزود: ایرانسل همچنین در زمینۀ بومی‌سازی، موفق به تولید مودم بومی و نیز بومی‌سازی سیستم‌عامل سیم‌کارت، با همکاری شرکای تجاری خود شده است.

جایگاه ویژۀ مسؤولیت اجتماعی در ایرانسل

عباسی‌آرند با اشاره به اقدامات ایرانسل در زمینۀ مسؤولیت اجتماعی، احداث و بازسازی مدارس در مناطق آسیب‌دیده از سیل سال 1398، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بسته‌های اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژۀ ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا و… را از مهمترین اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در این زمینه برشمرد.
نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسلنسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

نقش ایرانسل در شبکۀ ملی اطلاعات

در ادامۀ این مراسم، نقش ایرانسل در شبکۀ ملی اطلاعات، در سه بخش زیرساخت، تحول دیجیتال و زیست‌بوم دیجیتال تشریح و گزارشی در این زمینه به حاضران ارائه شد.

عباسی‌آرند با بیان اینکه در راستای توسعه و آماده‌سازی لایۀ هسته شبکه، ظرفیت را افزایش داده و آمادگی پذیرش فناوری 5G را داریم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایرانسل می‌تواند در هر محلی از کشور، سایت 5G ایجاد کند. در عین حال، در راستای توسعه لایه انتقال شبکه نیز، 1000 سایت ایرانسل به شبکه فیبرنوری متصل شده‌اند و برای تجهیز به شبکه 5G، حدود 20 درصد خطوط مایکرویو ایرانسل ارتقا یافته است. در لایه دسترسی نیز، 90 درصد سایت‌های رادیویی به‌روزرسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بستر ایرانسل برای 5G فراهم است، گفت: هم‌اکنون 30 درصد تجهیزات سخت‌افزاری شبکه ایرانسل، قابلیت ورود به 5G را دارند و در صورتی که باند فرکانسی مناسب به ما تخصیص یابد، می‌توانیم این تجهیزات را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه هم اکنون 400 هزار گوشی نسل 5 روی شبکه ایرانسل فعال است و قابلیت دریافت این خدمات را دارند، ادامه داد: لایسنس گوشی‌های آمریکایی و کره ای که از 5G پشتیبانی می کنند به دلیل موضوعات ناشی از تحریم، در کشور فعال نیست و تنها گوشی‌های چینی که از 5G پشتیبانی می‌کنند، در ایران قابلیت استفاده دارند.

عباسی‌آرند با اشاره به اینکه در راستای توسعه 5G، ایرانسل اول مرداد ماه سال گذشته، اولین سایت را راه‌اندازی کرد و هم اکنون نیز 7 سایت تجاری مجهز به فناوری 5G را در اختیار دارد، گفت: طبق یک مدل تجاری دارای توجیه اقتصادی، می‌توانیم 5G را توسعه دهیم.


وی از طرح توسعه 650 کیلومتر فیبرنوری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های زیرساختی در دسترسی به شبکه فیبر، ایرانسل 1700 کیلومتر فیبرنوری را در شبکه خود توسعه داده و در آینده نیز 650 کیلومتر به این رقم افزوده می‌شود. در جهت توسعه مراکز داده نیز، ایرانسل در 8 شهر کشور دیتاسنتر با ظرفیت  1487 رک دارد. از جمله در سال گذشته، بزرگترین مرکز داده را در جنوب غرب تهران  راه‌اندازی کرده و تا 3 ماه آینده نیز، 3 مرکز داده جدید به ظرفیت 240 رک در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان افتتاح می‌شود تا مجموع ظرفیت مراکز داده ایرانسل به بیش از 1700 رک برسد. روی ظرفیت این مراکز داده، زیرساخت ابری ایرانسل را فراهم کرده‌ایم که قابلیت‌های مختلف پردازشگر، حافظه مجازی و شبکه‌سازی سرورهای مجازی برای خدمت‌رسانی به سازمان‌های متقاضی را دارد.

برنامه های ایرانسل برای تحول دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سرفصل تحول دیجیتال و اقداماتی که ایرانسل مطابق با شعار تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتالی انجام داده و برنامه‌هایی که در دستور کار دارد، گفت: اقتصاد دیجیتال در سه لایۀ هسته اصلی و زیرساخت ICT کشور، خدمات پلتفرمی و کسب‌وکارهای صنعتی و الکترونیکی پیگیری می‌شود. بررسی روند فناوری تحول دیجیتال در کشور نیز نشان می‌دهد که بخشی از فرآیند، در مرحله بلوغ است و بخش‌هایی نیز در مرحله شکل‌گیری است که فناوری‌هایی مانند 5G و هوش مصنوعی می‌تواند به شکل‌گیری ظرفیت‌های موجود، کمک کند.

وی گفت: ما تحقق تحول دیجیتال را در دو بخش داخل و خارج از ایرانسل دنبال می‌کنیم. به نحوی که برای مثال، در بحث شفاف‌سازی همه پروژه‌های داخلی شرکت، «دفترکار دیجیتال» را فعال کردیم و جهت‌گیری ما این است که در راستای اینکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هستیم، تمامی فرآیندها را بدون کاغذ و دیجیتالی کنیم تا الگویی برای سایر کسب و کارها باشیم.

معرفی چهار محصول جدید ایرانسل

در این مراسم، چهار محصول و خدمت جدید ایرانسل، شامل «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری»، «پلتفرم آواتار»، «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» و خدمت «احراز هویت دیجیتال» معرفی شدند.

در ادامۀ این مراسم، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز با اشاره به مدل مفهومی‌ای که ایرانسل برای توسعۀ تحول دیجیتال دنبال می‌کند و در ارائه خدمات به چهار رکن کارکنان، مشترکان، شرکای تجاری و پیمانکاران این شرکت دنبال می‌شود، توضیح داد: ایرانسل برای تحول دیجیتال در حوزه کارکنان، پلتفرم بیگ دیتا را توسعه داده و با ایجاد ارزش افزوده، باعث تسهیل در فعالیت کارکنان، پیاده‌سازی دفتر کار دیجیتال و اپلیکیشن‌های درون‌سازمانی شده است. در حوزه تحقق دیجیتال، در خدماتی که به مشتریان و شرکای تجاری می‌دهد نیز، خدمت خرید مستقیم محصولات، کنترل و ردیابی هوشمند کالا در شبکه، پرتال یکپارچه نمایندگان، فرایند تدارکات و فرایند پرداخت و کنترل پروژه را پیاده‌سازی کرده است و امروز نیز «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری» در همین راستا رونمایی شده است. با وجود این پلتفرم، از مراحل ابتدایی ارائه محصول تا فرآیندهای مالی، داشبورد مدیریتی و فرآیند پاسخگویی، به صورت یکپارچه و دیجیتال، بر روی سیستم قابل دریافت خواهد بود و روند ارائه محصولات را ساده‌تر می‌کند.
نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

وی به توسعه و تکمیل سامانه فروش دیجیتال، توسعه خدمات پس از فروش، ایجاد چت‌بات، مدیریت اشتراکی مشتریان و پلتفرم خدمات پس از فروش ویژه نابینایان، به عنوان اقدامات انجام شده در تحول دیجیتال لایۀ مشترکان اشاره کرد و گفت: امروز «پلتفرم دستیار دیجیتال آواتار» و نیز «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» نیز در همین راستا رونمایی می‌شود.

در این مراسم، همچنین مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز به بررسی خدمت راهکارهای ابری ایرانسل برای ارائه خدمات سازمانی پرداخت و با بیان اینکه راهبرد اساسی ایرانسل در ارائه خدمات سازمانی این است که از همه ابزارهای دیجیتال و فرصت‌ها برای ارائه راهکار به سازمان‌های متقاضی استفاده کرده و خدمات ارائه دهیم، افزود: همۀ پلتفرم‌ها در سبد خدمات ایرانسل برای سفارشی‌سازی راهکارهای سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از 25 اردیبهشت 1400، ما بهره‌برداری تجاری از راهکارهای ابری ایرانسل را آغاز کردیم و هم‌اکنون، زیرساخت ذخیره‌سازی برای همه سازمان ها وجود دارد.


وی به «واکه»، سیستم بی‌سیم امن ایرانسل، به عنوان راهکاری ایده‌آل برای ایجاد فضای دیجیتال در ارتباطات سازمانی با ویژگی‌هایی همچون سرعت، امنیت و پایداری اشاره کرد و گفت: با این رویکرد و در چارچوب طرح جامع تحول دیجیتال، اولین سایت 5G را در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت ایریسا ایجاد کردیم و با استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای این مجتمع، به زودی شاهد ایجاد زیرساخت کارخانه متصل در این مجموعه خواهیم بود.
 

به گفته یوسف پور، سبد محصولات تحول دیجیتال ایرانسل با رویکرد راهبردی در تحقق دولت هوشمند و دیجیتالی شدن فرآیندها آماده شده است که با همکاری بخش‌های خصوصی، دولتی و حاکمیتی تکمیل می‌شود.

وی یکی دیگر از محصولات ایرانسل در جهت تحول دیجیتال سازمانی را راه‌اندازی پلتفرم «یلوهاب» ایرانسل برای تبادل APIهای تأمین‌کنندگان و توسعه‌دهندگان خدمات دیجیتال عنوان کرد و گفت: زیست‌بوم تحول دیجیتال ایرانسل از هسته اولیه تا خدمات، به چابکی تحول دیجیتال در کشور می‌انجامد.

مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل نیز در این مراسم، با اشاره به خدمات دیجیتالی که این اپراتور طی سال گذشته در راستای زیست‌بوم تحول دیجیتال ارائه کرد تا به همه بازیگران این زیست‌بوم خدمات ارائه کند، افزود: راه‌اندازی «ایرانسل لبز»، «شبکه آموزش مجازی داناپلاس»، «یلوهاب» و تبدیل اپلیکیشن «ایرانسل من» به یک سوپر اپلیکیشن که 240میلیون تراکنش در سال دارد، از جمله اقدامات برای شکل‌گیری زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل بوده است.
 

وی گفت: سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، دارای بیش از 30 خدمت متنوع است و دارای بیش از سه میلیون کاربر یکتای ماهانه و 6 میلیون بازدید ماهانه و نرخ رشد فصلی 200 درصد است. شبکه آموزش مجازی داناپلاس نیز، امکان ایجاد دوره‌ها توسط کاربر و نیز دوره‌های آموزش آفلاین را دارد و تنها پلتفرم یک‌پارچه آموزشی محسوب می‌شود که بیش از 900هزار مشترک از آن استفاده می‌کنند.

در این مراسم، مهندس محسن تقوی مدیرکل پلتفرم‌های دیجیتال ایرانسل نیز درباره خدمت «احراز هویت دیجیتال (Irancell Connect)» که امروز رونمایی شد، گفت: این خدمت، برای یک بار، اطلاعات ورود کاربران را در سامانه ثبت کرده و با تأکید بر حفظ حریم خصوصی، از این اطلاعات به عنوان ID مشترک استفاده می‌کند. این خدمت می‌تواند زیرساختی برای زیست‌بوم تحول دیجیتال با ویژگی‌هایی همچون جلوگیری از تصاحب حساب و مشکلات قانونی، تأیید شماره موبایل و احراز هویت هوشمند باشد. مکانیزم احراز هویت مبتنی بر امضای دیجیتال، در صورتی که روی سیم‌کارت فعال شود، می‌تواند در فضای دولت الکترونیک، خدمت امضای اسناد را اجرایی کند.

در ادامۀ این مراسم، مهندس محمدعلی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل نیز با اشاره به راه‌اندازی «پلتفرم آواتار» تأکید کرد: با توجه به سرعت افزایش دیتا و درخواست خدمات پس از فروش، این پلتفرم را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، در فرآیند خدمات پس از فروش برنامه‌ریزی کردیم و قصدمان این بوده که راهکاری بومی برای این بخش ارائه کنیم.
 

وی افزود: «آواتار» به منظور بهبود استراتژی روابط با مشتریان، در کنار نیروی انسانی ایرانسل، باعث می‌شود که به درخواست‌های مردمیِ بیشتری پاسخ داده شود و مدیریت تماس ورودی با مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از هوش مصنوعی، امکان‌پذیر شود.

پاسخ مدیرعامل ایرانسل به پرسش‌های خبرنگاران

در بخش پایانی این مراسم، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، به همراه دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران بودند که برخی به صورت حضوری و برخی دیگر نیز به صورت آنلاین و از طریق سامانۀ داناپلاس ایرانسل، پرسش‌های خود را مطرح کردند.
 

مدیرعامل ایرانسل در بخش پرسش و پاسخ، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (موسوم به طرح صیانت) گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از سر دغدغه این موضوع را طرح کرده‌اند و همان طور که اعلام شده، طرح فعلی یک طرح اولیه است و کمیسیون مربوطه، در حال بررسی و تکمیل آن است. لازم است، نکات مثبت آن تقویت و نکات منفی احتمالی بازنگری شود.


وی افزود: آن بخش از طرح که به دنبال حمایت از کسب‌وکارهای داخلی است، مفید و لازم است و به نظر بنده، تجربۀ اسنپ در این زمینه، نمونۀ مناسبی است. اسنپ شرکتی است که پلتفرم و نرم‌افزار آن در داخل کشور طراحی شده و در حال حاضر، تعداد زیادی از جوانان ایرانی را در بخش توسعۀ محصول و نرم‌افزار، جذب کرده و تبدیل به پلتفرمی شده است که در سراسر ایران، مورد استقبال قرار گرفته و نقش مهمی را در زندگی و کسب‌وکار روزمرۀ مردم ایفا می‌کند.
 

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ورود ایرانسل به بورس اعلام کرد: هیأت‌مدیره و سهامداران ایرانسل، با ورود ایرانسل و یا سهامدار ایرانی ایرانسل به بورس، موافقت کرده‌اند و ما در حال بررسی شرایط برای تحقق این امر هستیم.

 

روتیتر: تفاهم‌نامه راه‌‎اندازی «خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر» امضاء شد؛

تفاهم‌نامه حمایت از ایجاد «خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر» میان ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه توسعه صنایع و معادن شهر امضا شد تا شاهد رونق فعالیت‌ها در حوزه صنایع خلاق شهری و توسعه بازار و صادرات صنایع فرهنگی باشیم.

به گزارش اقتصادرسا ؛این تفاهم‌نامه به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محسن احمدی مدیر عامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن شهر رسید.

جذب استارتاپ­ ها و شرکت ­های خلاق و دانش ­بنیان فعال در حوزه صنایع و فناوری­ های نرم و خلاق شهری هدفی است که از راه اندازی این مرکز دنبال می شود.

اقدامات مربوط به راه اندازی این مرکز توسط گروه توسعه صنایع و معادن شهر و با حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است تا اقدامی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد. در کشور حدود 1400 شرکت خلاق فعال هستند که راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت ها و رونق تولید محصولات آنها است. همچنین در حال حاضر حدود 70 خانه خلاق در کشور راه اندازی شده اند.

 

بر اساس این تفاهم نامه حمایت و مشارکت در ایجاد و راهبری خانه خلاق و نوآوری با محوریت صنایع خلاق شهری، معرفی شتاب­دهنده ­های تخصصی و حمایت مالی و معنوی از شرکت های دانش بنیان و خلاق در این مرکز و حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط و پشتیبانی اطلاعاتی و اداری از جمله حمایت­ های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می ­رود.

 

تزریق نوآوری به حوزه شهری سرعت می‌گیرد

پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: راه اندازی این مرکز می تواند نقش مهمی در ایجاد هماهنگی، ارتقاء و جایگاه شرکت­ های خلاق و دانش بنیان و شتاب­دهنده ­های فعال در حوزه مباحث شهر و  شهرداری­ ها ایفا کند. فعالیت شرکت های خلاق در حوزه شهری با توسعه خانه های خلاق و نوآوری گسترش می‌یابد؛ اقدامی که نوآوری و خلاقیت را به این حوزه تزریق می کند و راهی برای توسعه خدمات شهری هوشمند است.

 

رییس اجرایی سازی سند ملی فناوری های نرم و صنایع خلاق بیان کرد: مراحل آماده سازی محل استقرار و تجهیز این خانه توسط گروه توسعه صنایع و معادن شهر انجام شده است. شتاب­دهنده ­ها و استارتاپ­ ها­ نیز بر مبنای طرح های تجاری ارائه شده به زودی در این خانه مستقر می شوند و این مرکز تخصصی با عنوان «خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر» گشایش می‌یابد.

به گفته کرمی، در این مرکز از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی مرتبط با مشارکت طرفین حمایت می شود. همچنین برقراری ارتباط میان این خانه و سایر خانه های خلاق اتفاق دیگری است که رخ می دهد تا با توسعه تعاملات شاهد رونق فعالیت ها در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی باشیم.

 

همزمان با آغاز هفته وحدت، بسته مکالمه ویژه همراه اول برای تمامی مشترکان در دسترس قرار گرفت.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، طرح «بسته مکالمه ویژه هفته وحدت» را برای تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستانی در نظر گرفته است.

 

تمامی مشترکان همراه اولی و همچنین مشترکان انارستان می توانند از امروز 27 مهرماه لغایت 2 آبان ماه 1400 با شماره گیری کددستوری «ستاره 10 ستاره 3361 مربع» اقدام به فعالسازی این بسته تخفیف کرده و روزانه تنها با پرداخت هزار تومان، به مدت 60 دقیقه از تماس درون شبکه (با سیمکارت های همراه اولی و تلفن ثابت) بهره مند شوند.

 

تمامی مشترکان موردنظر می توانند در بازه زمانی مذکور، روزانه یکبار اقدام به فعالسازی این بسته کرده و از ساعت 7 صبح تا 23 همان روز نسبت به استفاده از آن مبادرت ورزند.

 

گفتنی است، حد فاصل بین 12 تا 17 ربیع الأول را که دو روایت مختلف از سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) است را «هفته وحدت» می نامند.

ایرانسل در نخستین دورۀ «جشنوارۀ روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی» نشان عالی ۶ ستارۀ مسؤولیت اجتماعی و نشان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی روابط عمومی را دریافت کرد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی این جشنواره، عصر روز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، تقدیر شد.

در این مراسم، نشان عالی ۶ ستارۀ مسؤولیت اجتماعی به ایرانسل و نشان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی روابط عمومی، به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، اهدا شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دریافت این دو نشان، موفق شد در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد و بالاترین نشان این جشنواره در زمینۀ مسؤولیت اجتماعی را به دست آورد.

نخستین دورۀ جشنوارۀ روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی، با هدف بهبود و ارتقای فعالیت‌های مسؤولیت اجتماعی در سازمان‌ها و شرکت‌ها، تقویت مؤلفه‌هایی همچون پاسخگویی اجتماعی، بهبود تعامل با ذی‌نفعان داخلی و خارجی، پایداری فعالیت‌های مسؤولیت اجتماعی و نگاه فراتر از کمک‌های خیریه‌ای، توسط مؤسسۀ فرهنگی روابط عمومی آرمان برگزار شده است.

در این جشنواره، به ارتباط بین روابط‌عمومی و حوزه CSR توجه شده و در ارزیابی‌ها، تعامل هدفمند، ساختارمند و روشمند با ذینفعان مختلف سازمان و پیاده‌سازی الگوهای بین‌المللی در فضای کسب‌و‌کار ایرانی، مدنظر قرار گرفته است.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، طی سال‌های اخیر، با انجام فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله احداث و بازسازی مدارس در مناطق آسیب‌دیده از سیل، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بسته‌های اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژۀ ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا و…، سعی کرده تا در حوزۀ سرمایه‌گذاری و مسؤولیت اجتماعی شرکتی (CSR – CSI)، به مشترکان خود و آحاد جامعه، خدمات‌رسانی کند.

در نخستین جشنواره روابط عمومی و مسؤوليت اجتماعی، همراه اول موفق به دریافت «نشان‌ عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره» و از مدیرعامل این اپراتور به‌عنوان «سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی» تقدیر شد. 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسؤوليت اجتماعی» عصر امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه با حضور برندهای سازمانی و تجاری کشور که در این عرصه صاحب نام هستند، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این رویداد «کمک به اعتلای فعالیت های مسؤولیت اجتماعی در سازمان ها و بهینه سازی آنها» عنوان شده بود که ممیزی، ارزیابی و تقدیر از سازمان های فعال در زمینه مسؤولیت اجتماعی در سه سطح «در حال رشد»، «رشد یافته» و «پیشرو» نیز در این دوره انجام گرديد.

 

«مسؤوليت اجتماعی» طبق تعریف این جشنواره، یکی از مفاهیم بنیادی سرآمدی است که معمولا پیاده سازی آن بر عهده روابط عمومی است؛ در واقع روابط عمومی سرآمد، به فراتر از وظیفه سازمانی خود عمل کرده و در نقش یک شهروند سازمانی مسؤول، به عملکردی فراسازمانی می اندیشد و کمک می کند تا سازمان متبوع با انسجام لازم و قاطعیت بیشتر به سمت سرآمدی و انجام مسؤوليت اجتماعی حرکت کند.

 

مسؤوليت اجتماعی شرکت ها که به بررسی نقش و مسؤوليت آنها در اجتماع و توجه به ارزش های اخلاقی می پردازد، با کمک به جامعه به مسؤوليت حفظ و نگهداری استانداردهای زندگی در آن محیط و جامعه توجه دارد و در این راستا با اتخاذ تاکتیک های لازم و از طریق کمک های فراتر از مسؤوليت قانونی به رشد و قوام محل و جامعه فعالیت خود از طریق حامی گری و انجام اقدامات لازم می پردازد.

 

همچنین بر این نکته پا می فشارد که سودآوری باید در محیطی اخلاقی که منافع جامعه و انسان ها بر آن اولویت دارد، اتفاق بیفتد.

 

با همین رویکرد، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که در راستای تحقق چشم انداز خود، فعالیت های مسؤوليت اجتماعی اش را ذیل سه محور «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «فعالیت های بشردوستانه» و «محیط زیست» تعریف کرده، توانست در این جشنواره در دو بخش مستقل نشان برتر رویداد را کسب کند.

 

همراه اول بنابر انتخاب کمیته داوران این رویداد، «نشان عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره» را کسب کرد؛ همچنین «نشان ویژه سفیر و مروج مسؤوليت اجتماعی» نیز به مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول اعطاء شد.

قهرمانان کشتی کشورمان که در مسابقات جهانی 2021 نروژ خوش درخشیدند، مورد تجلیل و تقدیر مدیرعامل همراه اول قرار گرفتند.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم تجلیل از قهرمانان ملی پوش کشورمان که در مسابقات جهانی 2021 نروژ حضور داشتند، صبح امروز 25 مهرماه در ساختمان ستاره ونک برگزار شد که در خلال آن به گفتگویی صمیمانه با مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول پرداختند.

 

مهدی اخوان بهابادی ضمن تبریک به قهرمانان تیم ملی کشتی ایران که دل مردم را در مسابقات جهانی 2021 نروژ شاد کردند، اظهار کرد: امروز خدا به شما قهرمانان مملکت، نعمت عطاء کرده تا موجب شادی در دل یکسری از بنده های خدا شوید.

 

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه به حال شما غبطه می خورم که در این سن خداوند چنین لطفی به شما عنایت داشته است، گفت: امروز شما سفیران شادی هستید و بنده هم به عنوان حامی فدراسیون کشتی، تا زمانیکه در این سمت باشم از ورزش اول کشور حمایت خواهم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه همراه اول به دنبال بهره برداری تبلیغاتی از این حمایت ها نیست، درباره رئیس فدراسیون کشتی نیز گفت: قدر آقای دبیر را بدانید که با انگیزه و روحیه بالا پیگیر امور مربوط به شما کشتی گیران عزیز کشور هستند.

 

در این مراسم، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران ضمن تشکر از همراه اول که با حمایت هایش منجر به کسب افتخارات این دوره شد، اشاره ای به دوران طلایی کشتی کشورمان داشت و ابراز کرد: یکی از دوره ها مربوط زمان آقاتختی و بعدتر سال های 1361 تا 1365 بود که با نام بزرگانی چون عبدالله موحد گره خورده و دوره بعدی نیز مربوط به سال های 1374 تا 1381 بود.

 

وی عنوان کرد: همراه اول نشان داد که دوست دوران سخت است؛ زیرا در دوران خوشی همه در کنارمان هستند.

 

گفتنی است، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و حامی مالی فدراسیون کشتی ایران، ضمن تجلیل و تقدیر از نام آوران ورزش کشتی که در مسابقات جهانی 2021 نروژ حضور داشتند، هزینه سفر تمامی آنان و اعضای خانواده هایشان را به مدت یک هفته به مشهد مقدس تقبل کرد.

 

اقتصادرسا _روابط عمومی می‌تواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد. در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز بررسی شده است.

 

روابط عمومی می‌تواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد. در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز بررسی شده است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از شرکت‌ها برای روابط عمومی هزینه می‌کنند؟ آیا روابط عمومی توان بازگرداندن هزینه نیروهایش برای یک بنگاه اقتصادی را دارد؟

بله! روابط عمومی می‌تواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد.

در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز را بررسی می‌کنیم.

 

بهزاد فضل‌‌الهی، فعال حوزه روابط عمومی و ریتیل:

در گذشته، بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با روابط عمومی تنها به صورت آفلاین انجام می‌شد، اما با رشد فضای آنلاین این فعالیت‌ها نیز تغییر شکل داده و حالا توانایی این را دارند که کسب‌ و کارها را در معرض دید خیل عظیمی از مخاطبان قرار دهند.

روابط عمومی نقش بزرگی در تعالی یک سازمان ایفا می‌کند و باید در رابطه با آن تحقیقات بیشتری انجام داد، زیرا با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانید به سودآوری بالایی برسید.

 

افزایش فروش و سود بیشتر به همراه اشتغال‌زایی پایدار

روابط عمومی‌هایی که با کارشناسان خبره تجهیز شده باشند، توانایی این را دارند که با یک استراتژی مناسب مشتریان بیشتری را جذب و به آن‌ها را وفادار کنند، کمپین‌هایی که روابط عمومی طراحی می‌کند می‌تواند مجموعه شمارا به بهترین شکل به قشری که هدف‌گذاری شده‌اند معرفی و آن‌ها را ترغیب به همراهی با کمپین و در نتیجه خرید یا استفاده از خدمات شما کند، این روند یکی از شیوه‌های مناسب بازاریابی است و باعث می‌شود مجموعه با فروش بیشتری رشد و گسترش پیدا کند.

روابط عمومی شما را معتبر می‌کند

اعتماد نقش مهمی در تجارت دارد و عدم اعتماد به یک سازمان می تواند بسیاری از مشتریان و خریداران را از خود دور کند. همچنین ممکن است فرصت های تجاری را از دست داده و حتی به دلیل عدم اعتماد به آن پی نبرید، چرا که اعتمادسازی تنها مختص مشتریان نیست و شرکای تجاری نیز از آن تاثیر می‌گیرند.

روابط عمومی آینه تمام نمای هر سازمانی است و به خوبی می‌تواند سازمان را به جامعه مخاطب معرفی کند.

هزینه تبلیغات و بازاریابی را کاهش می‌دهد

رسیدن به نقطه هدف در بازاریابی بسیار پرهزینه است، به خصوص زمانی که به بازاریابی با روش سنتی روی بیاورید و از کانال‌های بازاریابی آنلاین استفاده نکنید، اینجاست که پیام‌های روابط عمومی تهیه شده با دقت کافی راهی بسیار مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان است.

روابط عمومی طرز تفکر مردم به سازمان شمارا تغییر می‌دهد

برخی کسب و کارها به طور ناعادلانه‌ای شهرت و اعتبار خوبی ندارند، برخی کسب و کارها نیز مطلقا در معرض دید عموم نیستند، هردوی این موقعیت‌ها مشکل‌زا هستند و این درحالی است که شما می‌توانید به راحتی این مسئله را حل کنید.

تمرکز کردن بر کمپین‌های مثبت در حوزه روابط عمومی این قابلیت را دارد که دیدگاه عمومی در رابطه با یک سازمان را به سوی مثبت تغییر دهد و آگاهی عمومی را در رابطه با فعالیت‌های مثبت یک سازمان بالا ببرد.

روابط عمومی همانطور که آینه تمام نمای یک سازمان است باید چشم بینا و گوش شنوای سازمان نیز باشد، شما باید اخبار، نظرات، انتقادات و فعالیت‌های رقبای خود را بشنوید و سپس با آگاهی اقدام به طراحی کمپین کنید.

 

ایرانسل به دانشجویان و طلاب، معلمان و استادان دانشگاه، اینترنت رایگان ارائه کرد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰، در راستای تحقق عدالت آموزشی و کمک به تسهیل فرآیندهای آموزش آنلاین در شرایط شیوع بیماری کرونا، مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بسته‌های اینترنت هدیه را فعال کرده است.

بر این اساس، بستۀ ۳۰ گیگابایتی اینترنت برای دانشجویان و طلاب، بستۀ ۴۰ گیگابایتی اینترنت برای معلمان و بستۀ ۶۰ گیگابایتی اینترنت برای استادان دانشگاه فعال شده است.

این بسته‌ها، بر اساس فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و بر مبنای درخواست‌های ثبت شده در سامانۀ ICT Gifts فعال شده است.

مهلت اعتبار هر یک از بسته‌های فوق، ۶ ماه است.

ایرانسل پیش از این، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ و نیز در سال تحصیلی گذشته، با فراهم کردن امکانات دسترسی آسان به تحصیل آنلاین در شرایط کرونا، تعرفۀ استفاده از اینترنت سامانۀ شاد را برای معلمان و دانش‌آموزان، رایگان کرده بود.

نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، همچنین امسال و همزمان با فصل جدید آموزش، امکان استفادۀ رایگان از پلتفرم آموزش آنلاین «دانا پلاس» را نیز برای مشترکان خود فراهم کرده بود.

مدیرعامل همراه اول موفقیت کشتی‌گیران فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی 2021 و همچنین کسب نتیجه تاریخی تیم ملی در ادوار مسابقات جهانی را تبریک گفت.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شب گذشته (یکشنبه 18 مهر 1400) شاهد رقابت نهایی تعدادی از کشتی گیران فرنگی کشورمان در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 نروژ بودیم که توانستند با کسب دو مدال طلای دیگر نتیجه تاریخی 4 مدال طلا و 2 مدال برنز، بهترین نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را به دست آورند.

 

شب گذشته «محمدرضا گرایی» و «میثم دلخانی» در دیدار فینال سه وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 در اسلو پایتخت نروژ، توانستند به ترتیب در اوزان 67 و 63 کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیران روسی و گرجستانی، عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند.

 

پیش از این نیز «محمدهادی ساروی» در وزن 97 کیلوگرم با شکست حریف مجارستانی خود توانست مدال خوشرنگ طلای جهانی را به نام خود کند؛ «علی اکبر یوسفی» نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران نیز در وزن 130 کیلوگرم برای نخستین بار در تاریخ کشور به مدال طلای جهانی این وزن دست یافت.

 

«محمدعلی گرایی» و «پژمان پشتام» نیز به ترتیب نمایندگان اوزان 77 و 82 کیلوگرم این دوره از رقابت های جهانی بودند که توانستند به مدال برنز دست یابند.

 

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های جهانی نروژ با کسب مجموعا 4 مدال طلا و 2 مدال برنز، بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد و بهترین نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را رقم زد.

 

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول به عنوان مدیرعامل نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و حامی مالی فدراسیون کشتی ایران، در پیامی این موفقیت را به تمامی ایرانیان و ملی پوشان کشتی کشورمان تبریک گفت.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top