بستههای اینترنت هدیه اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب که دارای سیمکارت همراه اول هستند، فعال شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی اساتید، معلمان، دانشجویان و طلابی که در پرتال اعلام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت نام کرده باشند، «بسته اینترنت» هدیه می دهد.
بسته های شش ماهه 60 گیگابایت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، 40 گیگابایت ویژه معلمان و 30 گیگابایت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (افرادی که در سامانه ICT Gifts ثبت نام کرده اند)، فعال شده است.
بنابراین بسته های مذکور برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری که اطلاعات دیتابیسی آنان به همراه اول رسیده، به صورت خودکار فعال شده است.
همراه اول به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» و در اختیار داشتن «بالاترین رکورد سرعت اینترنت ایران»، سالهاست که با سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و سرمایه های بومی، زمینه برقراری ارتباطات در گستره ایران عزیز را فراهم آورده است؛ از زمان شیوع ویروس کرونا نیز به سرعت پلتفرم آموزشی «شاد» که رسانه آموزشی-تعاملی ملی است را طراحی، توسعه و پیاده سازی کرد تا سیستم آموزش و پرورش دچار خدشه نشود.
اکنون نیز در راستای حمایت از اقشار علمی کشور و کمک به نظام آموزشی کشور، بسته های اینترنتی اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب را مطابق درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال کرده است.
فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی همراه اول به دور دوم رسید و از کارآموزان برگزیده دور نخست کارآموزی آکادمی همراه تجلیل شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین افتتاحیه دومین دوره کارآموزی همراه اول صبح امروز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، کارآموزان دور نخست و متقاضیان دور دوم کارآموزی در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.
*برای تحول کشور پای کار ایستادیم
مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این رویداد با تأکید بر اینکه فضای ذهنی ما با ایده آل ها بسیار فاصله دارد، اظهار کرد: نباید از تلاش و کوشش دست کشید و خسته شد؛ برای اصلاح و تحول سیستم های کشور باید هزینه داد و این هزینه با پای کار ایستادن، پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: هدف ما از تأسیس آکادمی همراه این بود تا فرصتی را در اختیار نخبگان علمی و برگزیدگان دانشگاهی قرار دهیم تا همپای رزومه علمی، اقدام به رزومه سازی عملی نیز کنند؛ با این کار در زمان استخدام فرصت برابری با دیگرانی که فقط تجربه عملی دارند، خواهند داشت.
*تشریح ساختار سازمانی همراه اول برای کارآموزان آکادمی همراه
جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول نیز در ادامه مراسم با مرور مأموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی اپراتور اول تلفن همراه کشور، آماری از وضعیت شبکه داد و اظهار کرد: قابل توجه متقاضیان ورود به دوره کارآموزی همراه اول که امیدواریم در انتهای این دوره بتوانیم شاهد جذب آنها در مجموعه باشیم؛ همراه اول بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت واگذار کرده است و با در اختیار داشتن ۳۰ هزار سایت لوکیشن در اقصی نقاط کشور، بیش از ۴۰ میلیون مشترک دیتا دارد.
وی در ادامه به معرفی ساختار سازمانی همراه اول و شرکت های زیرمجموعه آن و شرح مأموریت ها و وظایف هر کدام از آنها پرداخت و گفت: شما وارد شرکتی شده اید که حدود ۷۰۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیرمستقیم دارد.
*ابلاغ مأموریت اجرای کارآموزی سازمانی در سال ۱۳۹۹ به آکادمی همراه
علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه دیگر سخنرانی بود که حاصل برگزاری دور نخست کارآموزی را معرفی ۱۹ نفر از برگزیدگان (براساس نتیجه ارزیابی مثبت) به بخش جذب همراه اول دانست و اظهار کرد: در دور چهار ماهه اول از میان ۳۵۰۰ ثبت نام کننده، نهایتا ۲۵۸ نفر برای مصاحبه انتخاب و از میان آنها ۴۰ نفر پذیرفته شدند؛ در دور دوم نیز از میان ۵۷۰۰ ثبت نام کننده، ۴۸۳ نفر به مصاحبه رسیدند و در پایان ۷۰ نفر پذیرفته شدند که امروز در خدمت آنها هستیم.
وی با بیان اینکه مأموریت اجرای کارآموزی سازمانی یا Internship سال گذشته توسط مدیرعامل همراه اول به آکادمی همراه ابلاغ شد، گفت: این روش، مدلی فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی سازی کارکنان جدیدالورود به سازمان ها است.
*فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی همراه اول
براساس این گزارش، «کارآموزی سازمانی» به عنوان الگویی کارآمد سالیان طولانی است که در اکثر شرکت های معتبر بین المللی پیاده سازی می شود و علاوه بر کمک به سازمان ها برای یافتن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند، مسیر بسیار مناسبی را نیز برای کارجویان فراهم کرده تا بتوانند کارراهه شغلی خود را بر اساس الگویی مبتنی بر آموزش و شایستگی آغاز کنند.
از این رو کارآموزی سازمانی با کارآموزی دانشگاهی که در کشور ما متداول تر است، تفاوت هایی دارد؛ در مدل های کارآموزی سازمانی نیازی به معرفی نامه دانشگاهی وجود نداشته و حتی افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری نیز می توانند در کارآموزی های سازمانی شرکت کنند.
کارآموزی سازمانی غالباً در یک بازه زمانی از پیش مشخص شده و به صورت دوره ای در سازمان ها برگزار می شود و طی آن کارجویان، زیر نظر مربیان با تجربه سازمانی بالا، علاوه بر فراگیری توانمندی های علمی و عملی مرتبط با کار، با فضای کاری و همکاران خود آشنایی کامل تری پیدا می کنند؛ با فرهنگ سازمانی از نزدیک روبرو می شوند و نهایتا طی یک ارزیابی جامع در پایان دوره و در صورت وجود علاقه مندی دو طرفه، حتی امکان همکاری های بلند مدت نیز قابل تصور خواهد بود.
فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی آکادمی همراه نیز که در چهار ماه و در قالب چهار فاز اجرا می شود، شامل چهار مرحله شناسایی، ارزیابی، آموزش و اجتماعی پذیری است؛ فاز نخست به «آموزش»، فاز دوم به «نظارت حین انجام وظیفه» و فاز سوم نیز به «تفویض و بهره برداری» می پردازد.
نوع کارآموزی نیز به سه شکل «دستیاری»، «مبتنی بر شغل» و «مبتنی بر پروژه» است.
گفتنی است، در پایان این رویداد از کارآموزان برگزیده دور نخست دوره کارآموزی آکادمی همراه با اهدای لوح، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
اقتصادرسا _وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی پست پیامی صادر کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ عیسی زارع پور به مناسبت فرا رسیدن هفدهم مهر "روز جهانی پست" پیامی صادر کرد که متن آن در زیر آمده است.
نامگذاری روز نهم اکتبر مقارن با ۱۷ مهرماه سال جاری به عنوان روز جهانی پست، بیانگر نگاهی ژرف به صنعت پست به عنوان یکی از قدیمیترین نهادهای بشری و اولین سازمان ارتباطی جهان است.
در عصر حاضر که تحول دیجیتال تمام عرصه های زندگی بشر را در نوردیده و با سرعتی شگرف نیازمندی های مردم را دگرگون ساخته، خلق ارزش های جدید در خدمات پستی که یکی از هزاران خدمت برخواسته از توسعه فناوری اطلاعات است، تنها در سایه استفاده از مدیران خوشفکر و خلاق در کنار کارکنانی پرتلاش و معتمد رقم خواهد خورد.
نگاه ارکان برنامه ریز کشور به رشد اقتصاد دیجیتال در مقایسه با اقتصاد سنتی باعث شده تا بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم مهمی را در برنامه ریزیهای کشور به خود اختصاص دهد، با رشد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، صنعت پست می تواند با ارائه خدمات متنوع نوین پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایفای نقش موثر به عنوان اصلیترین بازیگر زنجیره نیازمندی های مردم، علاوه بر خلق ثروت، گامی موثر در جهت هدف تحقق ایران هوشمند بردارد.
از سوی دیگر؛ با ورود بخش خصوصی به صنعت پست کشور، فرصت مغتنمی برای همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیتها و مزایای تمامی بازیگران و ذینفعان این صنعت فراهم شده که در صورت استفاده بهینه از این فرصت مغتنم، میتوان امیدوار بود، علاوه بر ارتقاء بهرهوری و افزایش کیفیت خدمات پستی، رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی نیز میسر گردد.
در پایان ضمن تبریک این روز خجسته، از زحمات تمامی تلاشگران این عرصه که با وجود تکانههای متعدد، به ویژه شیوع ویروس کرونا و در نتیجه افزایش شدید حجم مبادلات پستی، در توسعه و شکوفایی صنعت پست کشور نقش ارزندهای را ایفا میکنند، قدردانی نموده، سلامت و سربلندی تمامی همکاران شرکت ملی پست ایران از مدیران ارشد تا کارمندان اداری و مخصوصا موزعین عزیز را از درگاه ایزد منان خواستارم .
عیسی زارع پور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست، پیامی را صادر کرده است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر با صدور پیامی روز جهانی پست را به کارکنان این شبکه عظیم تبریک گفته که متن آن در ادامه آمده است.
صنعت پست کشور در سال گذشته با ارتقای زیرساخت ها و به کارگیری هوشمندانه فرصتها و افزایش ظرفیتها ، تصویر یک صنعت «اثربخش، پایدار و پویا» را در اقتصاد دیجیتال ایران به نمایش گذاشت .
تغییر سبک زندگی مردم، افزایش خرید و فروش های اینترنتی در کنار ایجاد فهرست متنوع کارهای اداری که پست نیابتی انجام و هموطنان را از تردد در جامعه بینیازکرد، باعث شد تا مردم بتوانند با خیال آسوده در خانه بمانند و از خطر ابتلا به ویروس کرونا ایمن باشند.
مسئولیت پذیری و کار فشرده همکاران ما درکنار یک تغییر سبک و توسعه تجارت الکترونیک در سال گذشته به ثبت رکوردهای قابل توجهی در خدمات رسانی به هموطنان منجر شد.
تغییر ماهیت کسب و کار پست از جابجایی پاکت به بسته و امانت به ویژه مرسولات کسب و کارهای اینترنتی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشت با تسریع در تغییر رویکرد و توانمندسازی خود خصوصاً در بخش توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات ، دامنه جدیدی از خدمات را در راستای تامین نیازهای مشتریان و رونق کسب و کار و اقتصاد دیجیتال ایجاد کند .
راه اندازی سامانه روستا بازار، همکاری با وزارت صمت در رصد برخط توزیع کالا با استفاده از امکانات و ظرفیتهای خدمات پست الکترونیکی و بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی اقداماتی بود که در راستای توسعه تجارت دیجیتال به ثمر نشست.
علاوه بر آن انجام خدمات نیابتی، تسریع در بازنگری بر زیرساخت ها با مصادیقی چون راه اندازی هاب های پستی منطقه ای و خطوط مستقیم مبادله ای، تجهیز هاب های پستی به سورتینگ مکانیزه و خرید ملزوماتی که منجر به صیانت از بسته ها و کاهش آسیب به امانات پستی شده است، راه اندازی مراکز نوآوری پست و ارتباط با بخش خصوصی و همکاری با شرکت های استارتاپی، همه و همه در کنار وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز، مسیر پست را در پیشبرد طرح تحول دیجیتال سریعتر کرده است. طرحی که از سال 99 آغاز و با درایت و هوشمندی مدیران و کارکنان شبکه پستی کشور در حال اجراست.
برتری شرکت ملی پست در پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال که موفق به کسب مقام اول و دریافت تندیس سیمین نوآوری دیجیتالی برای نوآوری در طرح GNAF و همچنین تندیس برنزین سطح یک زبدگی دیجیتال شد و کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی گواهی است بر پیمودن مسیر درست.
در این برهه تاریخی، با لطف خداوند متعال و به پشتوانه همدلی، همکاری و تلاش ارزشمند شما، نقشه راه «عصر نوین شبکه پستی کشور مبتنی بر طرح تحول دیجیتال پست» ریلگذاری و گام های اساسی برای "تحول بنیادین پست" با توسعه متوازن و پایدار این صنعت با اعتماد و باور به ظرفیت های فراوان شرکت، توانمندیهای فناورانه و سرمایه ارزشمند انسانی برداشته شده است.
بی تردید پست با ارتقای بیشتر خدمات خود و گسترش زیرساخت های مبتنی بر فناوری و شبکه ملی اطلاعات در آینده ای نزدیک به عنوان بزرگترین سکوی تجارت الکترونیک درعرصه خدمت رسانی خواهد درخشید.
همکاران عزیز، همانگونه که میدانیم در تمام روزهای سخت کرونایی در تعطیلات و در روزهایی که سایر سازمان ها و شرکت ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند، "پست" پیشگام سازمان ها بود و بیش از پیش در کنار مردم ایستاد و افتخار خدمت رسانی بیشتر به آنها را پیدا کرد. بی تردید زحمات و تلاش های شما برای مردم و جامعه در اذهان ماندگار خواهد شد.
متاسفانه دراین شرایط تعدادی از همکاران عزیزمان را از دست دادیم، یاد و خاطره این ایثارگران که در راه خدمترسانی به جامعه و کمک به حفظ سلامت هموطنان، جانشان را از دست دادند، گرامی می داریم.
اینجانب بر خود وظیفه میدانم در روزی که در تقویم جهان، به پست این نهاد کهن ارتباطی و باسابقه اختصاص داده شده است و روز جهانی پست نام گرفته است، ضمن تبریک از خدمات ارزشمند و ماندگار شما همکاران عزیزم قدردانی نمایم.
با امید به اینکه کوشش های مسئولانه تان قرین توفیق و تایید ات الهی باشد از جهاندار جان آفرین جهانی مشحون از عزت و عظمت پربار وماندگار برایتان آرزومندم.
بازوانتان پرتوان ، تنتان سالم و روزگارتان شیرین باد
رمضانعلی سبحانی فر
معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل
مهر ماه 1400
اقتصادرسا _مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از کارهای اصلی این شرکت است، گفت: تا پایان مهرماه، بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله مکانیزه خاورمیانه در ایران راهاندازی میشود.
به گزارش اقتصادرسا، نشست خبری رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست ، صبح امروز 17 مهر 1400 با حضور اصحاب رسانه در محل شرکت ملی پست برگزار شد.
سبحانی فر در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد وخاطره کارکنان پست که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و تبریک روز جهانی پست،گفت: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا میگذرد رویکردهای پست تغییر کرد و چون زیرساختهای لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالشهایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالشها با توسعه زیرساختها و تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ریلی و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه پستی کشورافزود: صد درصد ناوگان شهری پست و 30 درصد ناوگان بین شهری پست تقویت شده است .
سبحانی فر،با اشاره به خرید 4 هزار دستگاه ترولی و 7 هزار باکس ویژه امانت گفت : تامین این تجهیزات برای صیانت از بسته های پستی و جلوگیری از تخریب آنها انجام و ۴۰ درصد رضایت مشتریان به همین منظور افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد:در گذشته همه بستههای پستی باید به تهران میآمد و از آنجا ارسال میشد که با راه اندازی ۶ هاب منطقهای پستی در کشور و ۲۰ خط مستقیم همجوار میان استانها، این امر اصلاح و سرعت ارسال بستههای پستی چند برابر شده است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر هوشمند سازی کامل شبکه پستی کشور به نصب سیستمهای سورتینگ مکانیزه در پست گفت: تا پایان مهر مرکز تجزیه و مبادلات کشور نیز به یکی از بزرگترین و مجهزترین دستگاههای سورتنیگ خاورمیانه که توسط شرکت دانش بنیان ساخته شده است مجهز میشود.
سبحانی فر با بیان اینکه سامانه هوشمند جامع قبول در حال اتصال به مراکز تجزیه و مبادلات است، گفت: این اقدام کمک می کند که اگر خطایی هم در بخش های اجرایی و قبول مرسولات رخ داده باشد در این مراکز اصلاح شود.
او با تاکید بر نقش پست در اقتصاد دیجیتال گفت : به واسطه اقدامات اخیر پست از جمله راه اندازی سامانه روستا بازار، ارائه خدمات الکترونیکی از جمله رصد برخط توزیع کالاهای اساسی که به طور پایلوت برای مرغ و مرسولات پتروشیمی انجام شده است، دست واسطه ها و دلالان از اقتصاد کشور کوتاه و واسطه ها از بین رفته اند.
وی در این راستا عنوان داشت : هم اکنون شرکت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند می توانند ازسامانه جامع تجارت پست و همچنین تولید کنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور می توانند از سامانه روستابازار استفاده کنند و محصولات خود را به پست ارائه کنند.
سبحانی فر با اشاره به خدمات نیابتی شرکت ملی پست وکاهش فساد و رانت در جامعه به واسطه خدمات پستی گفت: طبق قانون دستگاه های مختلف باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بخش فیزیکی آن باید از طریق پست انجام شود . همانطور که امروز تحویل کارت پایان خدمت، تحویل سندها و...توسط پست انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: هم اکنون تحویل کارت عابر بانک، دسته چک ، ابلاغیه ها، اخطاریه ها و... در دستور کار است و سایر دستگاه ها هم که خدماتی ارائه می دهند می توانند با شرکت ملی پست همکاری کنند.
سبحانی فر با بیان اینکه توافق نامه های خوبی با دستگاه های مختلف انجام شده است، گفت:اخیرا توافق نامه ای با نهاد ریاست جمهوری داشتیم که تاپایان ماه اجرایی می شود وبر مبنای آن نامه های مردم به دستگاه ها از طریق پست ارسال و جوابیه آن برای مشتریان ایمیل می گردد.
وی افزود :همچنین طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم ، احراز نشانی و تاییدیه مکانی 15 میلیون دانش آموز در دستور کار قرار گرفته است و به زودی توافق نامه ای درهمین راستا با سازمان راهور انجام می شود که از سواستفاده های که هم اکنون رخ می دهد جلوگیری گردد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه طبق توافق با بنیاد مسکن کد گذاری روستاها در دستور کار است، ادامه داد: طبق توافقی که دو هفته پیش با سازمان دهیاری داشته ایم تاکید کرده ایم که اعتبارات برای نام گذاری محله ها تخصیص تا کدگذاری مکانی بر مبنای آن انجام شود.
سبحانی فر با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر ارتقای کیفیت گفت: در راستای تحقق این هدف،سامانه نظرسنجی هوشمند در باجه های قبول پست و ...راه اندازی می شود تا ضمن بررسی نظرات،رضایت مشتریان بیشتر محقق شود.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سهم پست در اقتصاد دیجیتال پنج درصد است که باید افزایش پیدا کند. پست، سکوی تجارت الکترونیک است و در کشورهای پیشرفته بسیاری از اقدامات مردم از طریق پست انجام میشود و پست پیشگیری قابل توجهی از رفت و آمدهای غیرضروری میکند و ما باید در ایران به پست بیشتر توجه کنیم.
وی با اشاره به بحث رصد هوشمند کالاهای اساسی، اظهار کرد: ما در خصوص شناسه رهسپاری امکانات بسیار خوبی داریم و این کار بستگی دارد که دستگاهی از ما بخواهد یا نخواهد. برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در موضوع رصد توزیع گوشت مرغ از کشتارگاه تا مصرفکنندگان از خدمات ما استفاده میکند و ما همه اطلاعات را به سامانه جامع تجارت منتقل میکنیم و این رصد هوشمند از بسیاری از تخلفات پیشگیری کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون شاهد افزایش سه برابری مرسولات مرتبط با خرید و فروشهای اینترنتی بودهایم. همچنین شاهد رونق کسبوکارهای دیجیتال در ایام شیوع بیماری کرونا بودیم و هرچه شبکه ملی اطلاعاتی توسعه بیشتری پیدا کند ما از طریق هوشمندسازی پست میتوانیم سرعت و دقت ارسال مرسولات را افزایش دهیم.
سبحانیفر درباره زیانده بودن پست و افزایش نیافتن تعرفههای پستی، توضیح داد: با وجود تورم، در دو سال گذشته، تعرفههای ما افزایش پیدا نکرده است. ما شرکت درآمد-هزینهای هستیم و بودجه دولتی نداریم. ما براساس قانون مکلفیم خدمات پایه پستی را به مردم ارایه کنیم و براساس مواد ۲۸ و ۲۹ اساسنامه پست، دولت باید تفاوت نرخ تعیینشده کمیسیون تعیین مقررات با قیمت تمامشده را بپردازد، اما تاکنون دولت این مابهالتفاوت را پرداخت نکرده و زیانده بودن پست ناشی از همین موضوع است.
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطهها میتوان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد. بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران میتوانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند.
نخستین دورۀ رویداد ایرانسلپیچ (Irancell Pitch) با همکاری پارک علموفناوری دانشگاه صنعتیشریف برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این رویداد، یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ در «مرکز نوآوری ایرانسل» و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی برگزار شد.
در این مراسم، شرکتهای فناور و تیمهای استارتاپی منتخب ناحیۀ نوآوری شریف، کسبوکار خود را در حضور داوران معرفی کردند.
پس از ارزیابی تیمها توسط داوران، شرکتهای نوآور و استارتاپهای خلاقِ برگزیده، با رویکرد توسعه مشارکت فناورانه (DTC) مورد حمایت ایرانسل قرار میگیرند تا فرصت رشد و توسعۀ بازار برای آنها فراهم شود.
از مهمترین زمینههای مورد حمایت مرکز نوآوری ایرانسل، میتوان به خدمات سبک زندگی دیجیتال، سلامت دیجیتال، خدمات مبتنی بر مکان، رایانش ابری، بازاریابی دیجیتال و ویدیوی درخواستی (VoD) اشاره کرد.
رویداد «ایرانسلپیچ» با هدف ارزیابی شرکتهای دانشبنیان و فناور و حمایت از آنها جهت توسعه بازار، توسط مجموعۀ «ایرانسللبز (Irancell Labs)» در مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده است.
مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصتآفرینی در زمینۀ فناوریهای برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسانها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاریسازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسبوکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاهها، شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندیهای بازار ICT تأسیس شده است.
چشمانداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساختهای تحقیقاتی اقتصاد دانشبنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخشهای اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائهدهندۀ 5G در ایران، با راهاندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آیندهای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهرهگیری از فناوریهای برتر در حوزههای مختلف، خلق ارزش کند.
تیمهای استارتاپی فناور میتوانند برای شرکت در رویدادهای آتی ایرانسلپیچ، فایل ارائۀ خود را به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.
خط تولید سیمکارت ایرانسل با فناوری بومی افتتاح شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با راهاندازی این خط تولید، سیمکارتی در اختیار مشترکان ایرانسل قرار میگیرد که مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستمعامل آن، کاملاً در داخل کشور انجام شده است.
مراسم افتتاح این پروژه، صبح دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰، با حضور دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل، مهندس محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) و مهندس محمدمهدی قهرمان ایزدی مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)، در سالن همایشهای شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز برگزار شد.
این پروژه، که فاز طراحی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، پس از انجام ارزیابیهای گوناگون روی نمونۀ اولیه و عبور موفقیتآمیز از سختگیرانهترین تستها، به مرحلۀ تولید انبوه رسیده است.
سیمکارت بومی | ایرانسل
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، این پروژه را با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران اجرا کرده و در فاز نخست آن، ۲۰ میلیون سیمکارت با سیستمعامل بومی، توسط ایرانسل عرضه خواهد شد.
یکی دیگر از ویژگی های مهم این پروژه، این است که مراحل تست سیستمعامل سیمکارت (Qualification & Validation)، برای نخستین بار، در داخل کشور و با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، مطابق با معتبرترین استانداردهای بینالمللی و مراجع جهانی (ETSI، 3GPP و…)، انجام شده است.
مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، پس از افتتاح و بازدید از خط تولید سیمکارت با فناوری بومی ایرانسل، با بیان اینکه «امروز شاهد ثمرۀ یک کار تیمی خیلی خوب، بین مجموعۀ اپراتور و صنعت هستیم»، تأکید کرد: در مجموعۀ اپراتور، سیاست ما این است که نیروهای توانمند داخلی را درگیر پروژهها کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از توان داخلی استفاده کنیم.
وی افزود: مدیران ما اعتقاد پیدا کردهاند که حتماً باید از ظرفیت داخلی برای تأمین نیاز مشترکان، استفاده کنیم.
سیمکارت بومی | ایرانسل
عباسیآرند با اشاره به این که سیمکارت، جزء اقلامی است که کمبود و کسری موجودی آن، به محض بروز، موجب افزایش قیمت میشود، تصریح کرد: تولید سیمکارت برای مدیریت انباشت در انبار و توزیع در شبکه، خیلی مهم است تا به این ترتیب بتوان افزایش قیمت احتمالی را کنترل کرد.
وی در همین رابطه افزود: تلاش ما این بوده است که تولید کامل هم در کنار تأمین، در داخل انجام شود و انشاءالله با همکاری دو طرف، قطع کامل وابستگی را رقم بزنیم.
مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه علاوه بر تعمیر و نگهداری، در حال حاضر تولید مودم، بخشی از نرمافزارها و پلتفرمها و نیز بخشی از سختافزارهای مورد نیاز ایرانسل در قسمت Passive، از داخل در حال تأمین است، گفت: تأمین داخلی سختافزارهای Active هم در برنامۀ ما است که در عین پیچیدگی، تلاش میکنیم بخشی از آن را با استفاده از ظرفیت داخلی تولید کنیم.
وی با اشاره به اینکه این سیمکارت، دارای قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم تلفنهمراه (5G) است، بر افزایش حمایت و سرمایهگذاری در این زمینه تأکید کرد.
عباسیآرند با بیان اینکه اقدام صقا در کاهش هزینه و قیمت، هم به نفع اپراتور، هم صقا و هم مردم است، ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل موجود در شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، شاهد موفقیتهای مشابه در این صنعت باشیم.
سیمکارت بومی | ایرانسل
در این مراسم، همچنین مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، با بیان اینکه این شرکت محصولات مختلفی را تولید میکند، تصریح کرد: گل سرسبد محصولات ما، سیمکارت ایرانسل با فناوری بهروز بومی است که انصافاً در این زمینه کار بزرگی انجام شده و این، نتیجۀ همکاری و مشارکت دو تیم است.
سلیمانیان افزود: تمام تلاشمان را انجام میدهیم تا همکار خوبی برای ایرانسل باشیم و در صنایع قطعات الکترونیک ایران، بتوانیم شاهد پیشرفت روزافزون در این بخش باشیم.
مدیر پروژۀ تولید سیمکارت بومی نیز در این مراسم، با بیان اینکه از زمان حضور دکتر عباسیآرند در ایرانسل، بسیاری از تابوها شکسته شده و شاهد همت واقعی در تولید سیمکارت بومی بودهایم، گفت: سیمکارت بومی ایرانسل، دارای ویژگیهای خاص و پیشرفتهای در قیاس با نمونههای موجود نزد سایر اپراتورها است.
وی افزود: آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف، بهعنوان مرجع تست این سیمکارت در داخل انتخاب شد و با تولید این سیمکارت، ضمن به حداقل رساندن وابستگی به خارج، امکان اضافه شدن قابلیتهای جدید متناسب با خدمات دیجیتال و بهروزرسانی دائمی نرمافزاری، فراهم شده است.
خرداد ماه امسال نیز، خط تولید مودم بومی TF-i60 S1، با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت، با حمایت ایرانسل، نخستین ارائهدهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، راهاندازی شده بود.
مدیران شرکتهای استارتاپی تحت حمایت گروه حرکت اول به عنوان توانمندساز اکوسیستم نوآوری کشور با مدیرعامل همراه اول دیدار کردند و به بیان دیدگاهها، دغدغهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازاداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم دیدار و نشست مدیران شرکت های سرمایه پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول روز دوشنبه 12 مهرماه در برج ستاره ونک تهران برگزار شد و علاوه بر حضور مسؤولان ارشد سه هاب دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و اصفهان، فعالان استارتاپی بدون واسطه و در فضایی صمیمی به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود نسبت به آینده فضای کسب و کارشان پرداختند.
با توجه به اینکه اکوسیستم نوآوری کشور در سال های اخیر شاهد چالش ها و تغییرات بزرگی بوده که علیرغم تمام سختی ها، بستر رشد و پیشرفت را برای کسب و کارهای نوآورانه فراهم آورده است؛ شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول» به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری جسورانه گروه «همراه اول» در سال ١٣٩٧ با مأموریت توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطرپذیر تأسیس شد.
*تشبیه استارتاپ های تحت حمایت همراه اول به قایق های تندرو
مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول پس از شنیدن صحبت های تمامی مدیران ارشد توسعه کسب و کارهای نوپای تحت حمایت شرکت حرکت اول و بیان نقطه نظرات آنان، از تجارب، فعالیت های استارتاپی خود و درس هایی که از شکست ها و موفقیت های آن فضا کسب کرده، گفت.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه فضای کسب و کار به ما می آموزد که حتی اگر شکست هم بخوریم باید بلند شویم و دوباره شروع کنیم، اظهار کرد: در راستای استراتژی ۵ ساله راهبردی همراه اول سه لایه کسب و کار را در نظر گرفته ایم که یکی به «کسب و کار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس های دیجیتال به مشترکان است.
وی ادامه داد: لایه نزدیک به کسب و کار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده می پردازد؛ اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می شود، بهدنبال سرمایهگذاری در شرکت های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری های خطرپذیر هستیم که شرکت «حرکت اول» تأسیس شد تا مسیر سوم درآمدی همراه اول را محقق سازد.
اخوان بهابادی با تأکید بر اینکه سقف آرزوهای فعالان استارتاپی کشور باید خیلی بالاتر از چیزی که شاید اکنون به دنبالش هستند باشد، ابراز کرد: همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و مانند ناوی قدرتمند است که البته به واسطه همین ساختار، ممکن است تغییرات در مسیر حرکتی آن با کندی پیش رود اما بیزینس شما مانند قایق های تندرویی است که در رقابت با یک ناو می توانند پیروز از میدان رقابت خارج شوند.
وی افزود: بنابراین با تصویر این شرایط، باید سطحی توقع خود از ماهیت کسب و کارتان را ارتقا دهید و حتی به فکر جلو زدن از شرکت هایی نظیر همراه اول به عنوان یکی از بنگاه های پردرآمد کشور باشید زیرا شیب رشد شما می تواند بسیار بیشتر از بنگاه های فعلی باشد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اذعان کرد: فرصت بزرگی اکنون در اختیار شماست تا از امکانات بزرگترین اپراتور کشور در راستای توسعه کسب و کار خود بهره مند شوید؛ جای هیچگونه نگرانی هم از بابت تملک شرکت تان نخواهید داشت؛ زیرا با وجود سرمایه گذاری هایی که از طریق حرکت اول در شما صورت گرفته، اما همراه اول هیچگونه رویکردی برای ورود به کسب و کارتان ندارد و این کار را اصلا جایز نمی داند.
اخوان بهابادی ضمن تشکر از تیم مدیریتی توانمند حرکت اول که دید خوبی نسبت به مقوله سرمایه گذاری ها داشتند، بیان کرد: ما در راستای حمایت و ایده پروری، تمام تلاش مان بر رفع موانع پیش پای شما فعالان حوزه کسب و کار نوپاست و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
*آمادگی کامل همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارتاپی
در ادامه این جلسه، محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل شرکت حرکت اول هم که در جلسه حضور داشت، اظهار کرد: سال اول تأسیس شرکت حرکت اول به تأمین زیرساخت های لازم برای ادامه فعالیت پرداختیم، اما حرکت جدی ما در حوزه سرمایه گذاری روی کسب و کارها، مربوط به بعد از ورود آقای دکتر اخوان به مجموعه همراه اول بود.
وی با بیان اینکه بخش عمده سرمایه گذاری های حرکت اول از نیمه دوم سال 1398 انجام شد، گفت: حدود 670 شرکت تا این لحظه یا خودشان برای جذب سرمایه پا پیش گذاشتند یا ما به آنها مراجعه کرده ایم؛ در نهایت هم با بررسی هایی که در تیم های سرمایه گذاری شرکت صورت گرفت، 13 شرکت از مسیر ارزیابی حرکت اول گذشتند و وارد مرحله ارزش گذاری و عقد قرارداد شدند.
مدیرعامل شرکت حرکت اول تصریح کرد: براساس برنامه تعهدی و طبق بیزینس پلن تاکنون حدود 315 میلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری با شرکت های سرمایه پذیر ایجاد کردیم و حدود 70 درصد این رقم پرداخت شده است.
وی همچنین از عقد قرارداد با سه دانشگاه و تشکیل شرکت های مشترک با عناوین هاب بهشتی، هاب شیراز و هاب اصفهان که پارک های علم و فناوری نیز مشارکتی را با تمرکز بر امر شتابدهی در آنها داشته اند، به عنوان بخشی از فعالیت های این مجموعه در این سال ها یاد کرد.
عباسخانی با اشاره به برنامه های جدی «حرکت اول» برای سرمایه گذاری در خارج از کشور نیز گفت: به عنوان یک VC یا سرمایه گذار خطرپذیر که به دنبال گسترش فعالیت های خود حتی در خارج از مرزهای کشور نیز هست، تأسیس شرکت حرکت اول جهانی در خارج کشور و سرمایه گذاری روی یک پلتفرم تجارت الکترونیکی را نیز داشتیم.
مدیرعامل حرکت اول همچنین اشاره ای به صدور مجوز برای تأسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) توسط همراه اول داشت و از آمادگی کامل گروه همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارتاپی خبر داد.
گفتنی است در این جلسه دیدار و هم اندیشی، مدیران شرکت های آچاره، همراه مکانیک، پینکت، جاجیگا، آدرس، آلاء، دیجی شی، نبض و نت باکس حضور داشتند.
اقتصادرسا _شاخه آسیا و اقیانوسیه سایت UNDP (برنامه توسعه سازمان ملل) به تازگی اقدام به انتشار مقالهای کرده که در آن موضوع نقش شهرهای هوشمند واقعی در توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، این مقاله با عنوان «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند: تهران چگونه از فناوری برای بهبود زندگی شهری و معیشت استفاده میکند» به مقایسه ابعاد برنامه تهران هوشمند (STP) در دستیابی به اثرات بکارگیری فناوری و نوآوری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان میپردازد. این گزارش به تلاش برنامه تهران هوشمند برای شناسایی آنچه بیشترین تأثیر را بر کیفیت زندگی شهروندان دارد اشاره کرده و به طرح ابعاد STP شامل پنج طرح شهروند هوشمند و خدمات دیجیتال، برنامه نوآوری شهری، حملونقل هوشمند، محیط هوشمند، انرژی و ایمنی و تحول دیجیتال شهرداری میپردازد.
این مقاله بر اهمیت شناسایی و پیاده سازی رویکردهای نوآورانه و متنوع در هوشمندسازی شهر تهران تاکید دارد و برگزاری رویداد (InnoTehran) که منجر به شناسایی بیش از ۴۰۰ نیاز فنی و عملیاتی شهر تهران شده وامکان ارتباط بین استارتآپها و شرکتها با سازمانهای شهری را فراهم کرده است را دستاوردی بزرگ میداند.
مقالهی «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند» با همکاری مشترک دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و کلادیو پروویداس، نماینده دائمی سازمان UNDPدر ایران، به زبان انگلیسی نوشته شده است.
لینک مطالعهی مقاله:
yun.ir/po4cy7
شب رویایی پهلوانان کشورمان در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان به گونهای رقم خورد که نیمی از طلاهای چهار وزن نخست به ایران رسید و مدیرعامل همراه اول به عنوان حامی ورزش اول کشور، این افتخار را به جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شب گذشته (یکشنبه 11 مهر 1400) شاهد رقابت کشتی گیران نام آور کشورمان در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در دور فینال چهار وزن نخست بودیم که در نهایت با افتخارآفرینی آنان، نیمی از طلاهای این رده به ایران تعلق گرفت.
در پایان رقابت های چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 در اسلو پایتخت نروژ، «حسن یزدانی» در وزن 86 کیلوگرم و «امیرحسین زارع» در وزن 125 کیلوگرم توانستند خوشرنگ ترین مدال را برای تیم ملی کشورمان کسب کنند.
حسن یزدانی با غلبه بر دیوید تیلور آمریکایی و همچنین امیرحسین زارع با شکست گنو پتریاشویلی از گرجستان، افتخاری دیگر برای تیم ملی کشتی کشورمان کسب و مردم ایران را غرق شادی کردند.
با توجه به اینکه دیدار کشتی گیران آزادکار همچنان ادامه دارد، امید می رود امشب هم شبی رویایی برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد و در پایان پرچم ایران در جایگاه نخست رقابت های تیمی این دوره از مسابقات قرار گیرد.
مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول به عنوان مدیرعامل نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و حامی مالی فدراسیون کشتی ایران، در پیامی این موفقیت را به تمامی ایرانیان و ملی پوشان کشتی کشورمان تبریک گفت و برای سایر کشتی گیران ایرانی حاضر در این دوره از رقابت ها آرزوی موفقیت کرد.
تفاهمنامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویسهای دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازاداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری همراه اول و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی ظهر امروز یکشنبه 11 مهرماه با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال امضاء شد تا پس از این شاهد نقش آفرینی بیشتر و مؤثرتر این فدراسیون در بهره مندی و بکارگیری از فناوری های روز دنیا باشیم.
*حل چالش VAR و تجهیز 12 استادیوم کشور
مهدی اخوان بهابادی در این مراسم با اشاره به جایگاه همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه اظهار کرد: همراه اول توجه ویژه ای به توسعه سرویس های دیجیتال داشته و امروز هم با امضای این تفاهم نامه، خدمات جدید دیجیتال به حوزه فوتبال کشور راه می یابد.
مدیرعامل همراه اول با بیان خبری خوش گفت: با توجه به اینکه موضوع VAR در کشور تبدیل به یک چالش شده بود، ان شاء الله با اقدامی که در حوزه توسعه زیرساخت ها و این تکنولوژی داشتیم، در بازی تیم ملی کشورمان که طی روزهای آتی میزبان تیم کره جنوبی است، بتوانیم این سرویس را فعال کنیم.
وی تصریح کرد: همینطور که گفته شد سرویس های زیرساختی این خدمت را همراه اول ارائه می کند و امیدواریم تا ابتدای سال 1401 بتوانیم 12 استادیوم کشور را به زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای ارائه سرویس VAR تجهیز کنیم؛ طبیعتا این اقدام نقش قابل توجهی در دقت داوری و قضاوت ها خواهد داشت.
اخوان بهابادی اشاره ای هم به برگزاری لیگ فوتبال مجازی به عنوان یکی دیگر از موضوعات تفاهم با فدراسیون فوتبال داشت و ابراز کرد: تصور می کنیم برگزاری این لیگ مجازی بتواند جذابیتی در حد و اندازه لیگ واقعی داشته باشد و باعث شور و نشاط روزافزون جوانان و نوجوانان شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران سامانه های هواداری طرح ریزی شده را نیز اقدامی دیگر در راستای ابراز هیجانات و همچنین حمایت از تیم های محبوب هواداران دانست و خاطر نشان کرد: با امضای این تفاهم نامه، فعالیت های مختلفی را در بستر فضای مجازی با فدراسیون فوتبال شروع می کنیم که به نتایج مثبت آن بسیار امیدوار هستیم.
*تشکر ویژه از همراه اول بابت ایجاد بستر ارائه VAR
در ادامه این مراسم شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال هم با اشاره به اینکه دنبال اقتصادی کردن منافع فوتبالی هستیم، اظهار کرد: جای تشکر بسیار از همراه اول دارد که در توسعه بستر سرویس VAR به جامعه فوتبال کمک کردند؛ به زودی تیم مدیریتی از هیأت لایسنس VAR نیز جهت تأیید وارد ایران می شود.
وی با بیان اینکه همراه اول در پروژه VAR ذینفع نیست و این سرویس متعلق به مردم ایران است، ابراز کرد: این شرکت سابقه تاریخی همکاری با سازمان لیگ را دارد؛ بنابراین همراه اول از شرکای ما در برگزاری لیگ خواهد بود.
عزیزی خادم اقدامات مشترک در فضای مجازی را نیز گامی در جهت توسعه عدالت و بهره مندسازی مناطق غیربرخوردار از ظرفیت های فوتبال ملی دانست.
گفتنی است، این تفاهم نامه که همزمان با رویداد دوره توجیهی و دانش افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر و با حضور داوران کشور به امضاء رسید، در بخش «موضوع» علاوه بر تصریح در تشکیل شرکتی مشترک با سهامداری طرفین تفاهم به منظور انجام فعالیت های مرتبط با فضای مجازی، بر مفادی همچون ایجاد و توسعه زیرساخت انتقال داده ها و اطلاعات سامانه کمک داور ویدئویی (VAR: Video Assistant Referees)، ایجاد و توسعه سامانه لیگ فوتبال مجازی، ایجاد و توسعه سامانه های هواداری و وفاداری در بستر کانال های همراه اول اشاره شده است.
بر این اساس، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، برای نخستین بار طراحی معماری موردنیاز جهت توسعه زیرساخت های سامانه VAR مطابق با نیازمندی های فنی ارائه شده توسط فدراسیون فوتبال را انجام خواهد داد.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد