روتیتر: سردار هوش‌السادات خبر داد؛

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تحویل یک فروند کشتی افراماکس ساخته شده در شرکت صدرا تا پایان سال، از ورود قرارگاه خاتم به ساخت و صنعتی‌سازی 100 هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص): نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات روز سه‌شنبه (23 آذراه) به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در محل ساختمان مرکزی قرارگاه خاتم برگزار شد.

در این نشست فرمانده قرارگاه خاتم از اجرای طرح 50 در 50 تا پایان سال 1401 خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 50 پروژه عمرانی و مهم در 50 هفته با حمایت دولت تکمیل و افتتاح می‌شود.

سردار هوش‌السادات در تشریح دستاوردهای این طرح گفت: احداث و بهره‌برداری از 650 کیلومتر آزادراه، راه‌آهن و بزرگراه و 30 کیلومتر خط مترو و 700 تخت بیمارستانی از این قبیل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: احداث و بهره‌برداری از 10 پست اسکله و ظرفیت 200 هزار تن کنسانتره مس با 4 کارخانه معدنی همچنین زهکشی 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی از بخش‌های دیگر طرح 50 در 50 قرارگاه است.

سردار هوش‌السادات اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید برق کشور با تکمیل نیروگاه بخار سبلان، از دیگر بخش‌های طرح 50 در 50 قرارگاه خاتم است.

وی بیان کرد: مراحل رشد قرارگاه خاتم از زمان تأسیس شامل چهار مرحله «بازسازی و رفع آثار ناشی از خرابی‌های جنگ تحمیلی»، «سازندگی، هویت‌سازی و توسعه مسئولیت‌پذیری در سازندگی»، «انحصارشکنی و ظرفیت‌سازی داخلی» و «الگوآفرینی، طر‌احی و اجرای پروژه‌‌های بزرگ» است.

سردار هوش‌السادات افزود: تولید 21 درصد گاز کشور، تولید 40 درصد بنزین کشور، 45 درصد ظرفیت سد‌ها، ساخت 41 درصد آزادراه‌های کشور، تکمیل 15 درصد بزرگراه‌ها و ساخت 30 درصد خطوط ریلی کشور، از اهم دستاورهای قرارگاه خاتم از بدو فعالیت تاکنون است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره آخرین وضعیت مجموعه سکو و کشتی‌سازی صدرا اظهار کرد: صدرا منشا خدمات خوبی برای کشور خصوصاً در موضوع سکوهای فازهای پارس جنوبی بوده است.

وی ادامه داد: در صدرا سکوی رشادت نیز در دست احداث است و به زودی برای نصب منتقل می‌شود.

سردار هوش‌السادات اضافه کرد: 3 فروند کشتی افراماکس با ظرفیت 750 هزار بشکه تکمیل شد و 2 فروند در دست ساخت داریم و یک فروند هم تا پایان سال تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: مشکلات صدرا با بانک‌ها در حال رفع شدن است و تا 2 ماه آینده مشکل رفع می‌شود. همچنین پرونده‌هایی که صدرا در محاکم داشت در حال بررسی است و بخشی خاتمه‌ یافته است.

سردار هوش‌السادت اظهار کرد: با توجه به سابقه قرارگاه خاتم در پروژه‌های پیش‌ساخته و عمرانی نظیر پل صدر، پیگیر صنعتی‌سازی ساخت مسکن در کشور هستیم و با شروع احداث کارخانه‌های پیش‌ساخته، کیفیت ساخت مسکن، ارتقا و قیمت آن کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی هم در حوزه‌های ساخت آزادراه، بزرگراه و راه‌آهن داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: طی قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی در شمال کشور یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی می‌شود تا برای کشاورزی و نگهداری آب مناسب شود.

سردار هوش‌السادات درباره تکمیل پالایشگاه آناهیتا گفت: پالایشگاه آناهیتا برای تکمیل باید منابعی از محل صندوق توسعه ملی دریافت می‌کرد که در دولت قبل این موضوع محقق نشد امیدواریم با استقرار دولت جدید گشایش‌هایی رخ دهد و از محل تهاتر نفت این پروژه پیش برود.

فرمانده قرارگاه خاتم اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای آب شیرین کن 250 هزار متر مکعبی در مکران ایجاد خواهد شد و اولویت با صنایعی است که قرار است آنجا تاسیس شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه بخشی از پروژه ساخت مصلای تهران در اختیار قرارگاه خاتم است، افزود: تا پایان سال 140 ایوان و مصلا تهران را تکمیل خواهیم کرد، در این پروژه از هر منابع مالی برای تکمیل آن استفاده نمی‌کنیم

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top