وزیر راه و شهرسازی برگزاری پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته را نویدبخش آیندهای روشن در حوزه حملونقل برشمرد.
به گزارش اقتصادرسا، رستم قاسمی برگزاری پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته را نویدبخش آیندهای روشن در حوزه حمل و نقل و صنایع وابسته برشمرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پنجمین نمایشگاه حمل و نقل نویدبخش آیندهای روشن در حوزه حملونقل و صنایع وابسته بود، مشروط بر آنکه دو بال این صنعت بزرگ یعنی حمایت از تولید داخلی به شرط کیفیت و ارتقاع دانش این حوزه حیاتی در کشور همگام با هم تقویت شود.
قاسمی به همه دستاندرکاران این رویداد بزرگ و مهم خداقوت گفت.
گفتنی است، پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایعوابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر با حضور بیش از ۲۲۳ شرکت دولتی و خصوصی (۱۰ درصد بخش دولتی و ۹۰ درصد بخش خصوصی)، ۴۰ استارتاپ، ۲۲ شرکت دانشبنیان و نمایندگانی از کشورهای ژاپن، چین، فرانسه، روسیه، سوئد در مصلای تهران برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا، امروز ۲۸ آذر در پنجمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته و در غرفه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برنامه عملیاتی کاهش خطرات جادهای رونمایی شد.
به گفته محمد شکرچی زاده، عملیاتی شدن برنامه عملیاتی ایمنی جادهها که در همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل نقل جادهای تدوین شده است، میتواند اثر قابلملاحظهای در کاهش تلفات جادهای داشته باشد. این برنامه قرار است به تصویب هیات وزیران برسد که تکالیفی را برای همه وزاتخانهها و سازمانها از جمله وزارت راه و شهرسازی قرار میدهد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تبصرههای مناسبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشبینی شده است از باز شدن سامانه املاک و اسکان به زودی خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا، رستم قاسمی امروز ۲۸ آذر در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: دنبال مجوز هستیم تا سامانه املاک و اسکان را باز کنیم. مردم در سامانه املاک و اسکان ثبتنام کنند. زیرا این سامانه زیرساختی مناسب برای برنامهریزان است.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه نهضت ملی مسکن اعلام کرد: پیشبینی میکنیم بیش از ۴ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبتنام کنند. تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه ثبتنام کردند که با لحاظ ثبتنامیهای طرح ملی مسکن این رقم به ۳ میلیون نفر میرسد.
عضو کابینه دولت سیزدهم از آغاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در برخی از استانها خبر داد.
عضو کابینه دولت سیزدهم درباره استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت آنها در احداث آزادراهها گفت: به دنبال جذاب کردن پروژههای عمرانی برای بخش خصوصی هستیم.به عنوان نمونه، آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذابتر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
قاسمی با تاکید بر تقویت بخش حملونقل توضیح داد: چنانچه حوزه حمل و نقل رشد کند، میتواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلا اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمیکشد حال آنکه از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه روسیه سالانه ۳۰۰هزار تن زغالسنگ به هند ارسال میکند. تاکید کرد: چنانچه زغالسنگ روسیه از مسیر ایران عبور کند، زمان آن به یکسوم خواهد رسید. بنابراین تقویت ترانزیت ایران حایز اهمیت است.
قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال ـ جنوب در دستور کار است. مثلاً قطعه راهآهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.
وی درباره پروژههای نیمه تمام گفت: طرحهای عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جادهای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرحهای ریلی و جادهای نیمهتمام برایمان حائز اهمیت باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با اعتبارات دولتی و بودجهای امکان اتمام پروژهها در زمانبندی مقرر وجود ندارد بر اتمام پروژههای عمرانی با اعتبارات غیردولتی تاکید کرد و افزود: در مجلس هم بارها این موضوع را اعلام کردهام بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تبصرههایی مناسب پیشبینی کردهایم که با استفاده از آنها، آزادراهها و بزرگراهها در زمان مقرر به اتمام برسد.
قاسمی درباره نوسازی ناوگان جادهای گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جادهها تردد دارند که بنا داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ کردهایم.
وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی در نمایشگاهها و همچنین مشارکت در اتمام پروژههای وزارت راه و شهرسازی از انتصاب معاون حمل و نقل وزارتخانه به زودی خبر داد.
قاسمی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ناوگان دریایی گفت: سازمان بنادر مسئولیت حمایت از حمل و نقل دریایی را برعهده دارد. هماکنون بخش خصوصی فعال شده و به دنبال آن هستیم تا از وجوه اداره شده بخش خصوص نقش بهتری ایفا کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر برداشته شدن ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر چین و هند از رونق گرفتن جریان تجاری کالا در بندر چابهار خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا، علی اکبر صفایی امروز ۲۸ آذر در نشست خبری به معرفی فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل پرداخت.ه
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار فروند کشتی وارد آبهای جمهوری اسلامی میشود و در بنادر کشور فعالیت تخلیه و بارگیری دارند، گفت: در کنار اینها حجم عظیمی از شناورهای سنتی و شناورهای مسافری و دیگر شناورها قرار دارند که در آمارهای این ۵۰ هزار فروند کشتی نیستند اما همه آنها مانند کشتیهای اقیانوس پیما تحت کنترل و هدایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارند به خصوص که ۹۰ درصد تجارت ما دریایی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت هندیها در بندر چابهار توضیح داد: ظرفیت بندر چابهار ۱۲.۵ میلیون تن بوده این در حالی است که عملکرد آن ۶.۲ میلیون تن است.
به گفته صفایی، در حالی که به طور کلی عملکرد بندر چابهار رشد داشته است ولی در حمل و نقل کانتینری کاهش داشتهایم.
وی در مورد علت کاهشی بودن بخشی از عملکرد بندر چابهار با بیان اینکه در سال های گذشته گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار منتقل شد، گفت: با توجه به این که حجم گندم اهدایی به پایان رسیده، شاهد کاهش فعالیت تخلیه و بارگیری در بندر چابهار هستیم.
صفایی تصریح کرد: در پی آن هستیم تا جریان تجاری کالا از بندر چابهار را رونق دهیم. این بندر ظرفیت های خوبی دارد و قرار است کشتیرانی جمهوری اسلامی مجددا سرویس های خود را به بندر چابهار فعال کند.
وی گفت:خط آهن چابهار، زاهدان، میلک در دست اقدام است که با بهره برداری از آن حجم تجارت بندر چابهار افزایش می یابد.
به گفته وی، دو کشور هند و عمان مبادی ارسال کالا از طریق بندر چابهار به ایران و آسیای میانه و کشورهای حوزه CIS هستند با توجه به مذاکرات و روابطی که با کشورهای شرق دریای خزر داریم افزایش تردد کالا میان هند و عمان با آسیای میانه به رشد چابهار کمک می کند.
معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در حال حاضر قرارداد کوتاه مدت اپراتوری چابهار در اختیار هندی هاست، اعلام کرد: بر عملکرد آنها نقد داریم و امیدواریم با رفع مشکلات میان دو کشور، قرارداد بلندمدت امضا شود.
صفایی درباره رونق تجاری دریای خزر گفت: بخشی از تجارت دریای خزر شرقی به غربی است در حالی که بنادر ما در جنوب دریای خزر قرار دارند که سبب کاهش ترافیک بنادر شمالی ما شده است. مشکل دیگر نبود شناور رو-رو در دریای خزر است. ناوگان موجود هم سن بالایی دارد که ادامه این روند قطعا به شکست تجارت در دریای خزر منجر خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با افزایش شناورها و ترددهای دریایی شاهد بهبود فعالیت بنادر شمالی باشیم. سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده این سازمان به فعالان اقتصادی، تسهیلات خرید شناور رو-رو در دریای خزر اهدا می کند.
معاون وزیر راه درباره بندر شهید رجایی گفت: تلاش ما این است روی بحث جریان سازی کالا در این بندر کار کنیم تا شاهد رونق ترافیک در بنادر کشور باشیم همچنین از شرکت های تولیدکننده داخلی تجهیزات بندر شهید رجایی خصوصا گنتری کرین (جرثقیل های بزرگ دروازه ای)حمایت می کنیم.
صفایی درباره تحریم های ظالمانه دریایی کشور گفت: تحریم های ظالمانه روی حمل و نقل دریایی اثر گذاشته اما همیشه حمل و نقل دریای ما یک قدم از تحریم ها جلوتر بوده است. وقتی آمریکایی ها ما را تحریم می کردند یک مرحله از آن تحریم جلوتر بودیم و عبور کرده بودیم. امیدواریم تحریم ها لغو شود و اشتغال زیادی برای جوانان ما ایجاد شود. با این حال در حال حاضر ناوگان کشتیرانی ما محصولات صادراتی و وارداتی را حمل می کنند و مشکلی از این نظر نداریم.
صفایی درباره ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر هند و همچنین به بنادر چین گفت: ممنوعیت تردد کشتیها در بنادر چین و هند برداشتهشده و پیشاز این تنها اجازه ورود کشتیهای ایرانی را به بندر خصوصی نمیدادند که این مشکل درحالحاضر برطرف شدهاست.
وی در خصوص میزان خسارت به دلیل ممنوعیت ورود این کشتیها اعلام کرد: هنوز شرکت کشتیرانی درباره خسارت وارد شده به ما چیزی اعلام نکرده است
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رشد ۱۲ درصدی در هشت ماه نخست امسال در کلیه رویه های گمرک در داخل نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم. همچنین در مدت مذکور رشد ۳۰ درصدی تخلیه وبارگیری کالا را شاهد بوده ایم. در این مدت ۱۲۹ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۱۱ درصد افزایش داشته است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با اشاره به تحویل یک فروند کشتی افراماکس ساخته شده در شرکت صدرا تا پایان سال، از ورود قرارگاه خاتم به ساخت و صنعتیسازی 100 هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص): نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوشالسادات روز سهشنبه (23 آذراه) به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در محل ساختمان مرکزی قرارگاه خاتم برگزار شد.
در این نشست فرمانده قرارگاه خاتم از اجرای طرح 50 در 50 تا پایان سال 1401 خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 50 پروژه عمرانی و مهم در 50 هفته با حمایت دولت تکمیل و افتتاح میشود.
سردار هوشالسادات در تشریح دستاوردهای این طرح گفت: احداث و بهرهبرداری از 650 کیلومتر آزادراه، راهآهن و بزرگراه و 30 کیلومتر خط مترو و 700 تخت بیمارستانی از این قبیل است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) ادامه داد: احداث و بهرهبرداری از 10 پست اسکله و ظرفیت 200 هزار تن کنسانتره مس با 4 کارخانه معدنی همچنین زهکشی 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی از بخشهای دیگر طرح 50 در 50 قرارگاه است.
سردار هوشالسادات اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید برق کشور با تکمیل نیروگاه بخار سبلان، از دیگر بخشهای طرح 50 در 50 قرارگاه خاتم است.
وی بیان کرد: مراحل رشد قرارگاه خاتم از زمان تأسیس شامل چهار مرحله «بازسازی و رفع آثار ناشی از خرابیهای جنگ تحمیلی»، «سازندگی، هویتسازی و توسعه مسئولیتپذیری در سازندگی»، «انحصارشکنی و ظرفیتسازی داخلی» و «الگوآفرینی، طراحی و اجرای پروژههای بزرگ» است.
سردار هوشالسادات افزود: تولید 21 درصد گاز کشور، تولید 40 درصد بنزین کشور، 45 درصد ظرفیت سدها، ساخت 41 درصد آزادراههای کشور، تکمیل 15 درصد بزرگراهها و ساخت 30 درصد خطوط ریلی کشور، از اهم دستاورهای قرارگاه خاتم از بدو فعالیت تاکنون است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) درباره آخرین وضعیت مجموعه سکو و کشتیسازی صدرا اظهار کرد: صدرا منشا خدمات خوبی برای کشور خصوصاً در موضوع سکوهای فازهای پارس جنوبی بوده است.
وی ادامه داد: در صدرا سکوی رشادت نیز در دست احداث است و به زودی برای نصب منتقل میشود.
سردار هوشالسادات اضافه کرد: 3 فروند کشتی افراماکس با ظرفیت 750 هزار بشکه تکمیل شد و 2 فروند در دست ساخت داریم و یک فروند هم تا پایان سال تحویل میشود.
وی بیان کرد: مشکلات صدرا با بانکها در حال رفع شدن است و تا 2 ماه آینده مشکل رفع میشود. همچنین پروندههایی که صدرا در محاکم داشت در حال بررسی است و بخشی خاتمه یافته است.
سردار هوشالسادت اظهار کرد: با توجه به سابقه قرارگاه خاتم در پروژههای پیشساخته و عمرانی نظیر پل صدر، پیگیر صنعتیسازی ساخت مسکن در کشور هستیم و با شروع احداث کارخانههای پیشساخته، کیفیت ساخت مسکن، ارتقا و قیمت آن کاهش مییابد.
وی بیان کرد: تفاهمنامهای با وزارت راه و شهرسازی هم در حوزههای ساخت آزادراه، بزرگراه و راهآهن داریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) بیان کرد: طی قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی در شمال کشور یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی میشود تا برای کشاورزی و نگهداری آب مناسب شود.
سردار هوشالسادات درباره تکمیل پالایشگاه آناهیتا گفت: پالایشگاه آناهیتا برای تکمیل باید منابعی از محل صندوق توسعه ملی دریافت میکرد که در دولت قبل این موضوع محقق نشد امیدواریم با استقرار دولت جدید گشایشهایی رخ دهد و از محل تهاتر نفت این پروژه پیش برود.
فرمانده قرارگاه خاتم اظهار داشت: طی تفاهمنامهای آب شیرین کن 250 هزار متر مکعبی در مکران ایجاد خواهد شد و اولویت با صنایعی است که قرار است آنجا تاسیس شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با بیان اینکه بخشی از پروژه ساخت مصلای تهران در اختیار قرارگاه خاتم است، افزود: تا پایان سال 140 ایوان و مصلا تهران را تکمیل خواهیم کرد، در این پروژه از هر منابع مالی برای تکمیل آن استفاده نمیکنیم
مهندس رستمی از بومیسازی تولید بتن پارچهای در کشور به همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) و همکاری یکی از شرکتهای دانشبنیان خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)؛ محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء اظهار داشت: موسسه حیات سبز از زیرمجموعههای قرارگاه، برای اولین بار در کشور اقدام به تولید و اجرای بتن پارچهای در کانال یکی از روستاهای استان گلستان به طول 2 کیلومتر کرده است.
وی افزود: با حصول نتایج مثبت از این طرح پایلوت، موسسه حیات سبز اقدام به راهاندازی کارخانه خط تولید بتن پارچهای از عرض 1.10 تا 2.5 متر با ظرفیت تولید 1000 مترمربع در روز نمود.
رستمی با اشاره به برخی از مزایای استفاده از بتن پارچهای در پوشش کانالهای آبیاری گفت: سرعت اجرای بالا (امکان اجرای 200 مترمربع در ساعت)، سهولت نصب و اجرا و امکان وابستگی کمتر به عوامل انسانی ماهر حین اجرا از جمله مزایای این طرح میباشد.
وی اضافه کرد: عدم نیاز به ماشینآلات حمل بتن، تجهیز کارگاه حداقلی، کاهش هزینه ساخت و بهرهبرداری به میزان حدود 50 درصد و مقاومت در برابر پارگی و تخریب ناشی از ریشه گیاهان و رشد علف از دیگر برتریهای این روش نسبت به روشهای مرسوم و سنتی است.
مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در خصوص کاربردهای اجرای بتن پارچهای اظهار داشت: یکی از کاربردهای این روش در حوزه کشاورزی است که میتوان از آن در پوشش کانالهای آبیاری، پوشش استخر ذخیره آب و ترمیم کالورت و آبگذر استفاده کرد.
رستمی از دیگر کاربردهای بتن پارچهای به استفاده در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: از بتن پارچهای در پوشش خاکریزها و ترانشهها، در دهانه گالری تونلها و همچنین زیرسازی کانتینرها نیز میتوان استفاده کرد.
وی افزود: در حوزه نظامی هم این روش کاربرد دارد و میتوان در سنگرهای سریعالاحداث، پد هلیکوپتر و کمپهای نظامی سریعالاحداث از بتن پارچهای استفاده کرد.
اقتصادرسا_براساس تازهترین آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبتنام کردند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نهضت ملی مسکن یکی از سیاستهای کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال دولت سیزدهم در برنامه دولت قرار گرفته است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن، تمامی دستگاهها و وزارتخانهها موظف شدهاند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص بدهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاهها و وزارتخانهها مکلف هستند تا طی دو ماه زمینهای مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.
سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییسجمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبتنام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد.متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، میتوانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف میشوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی میکنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن میتوانند ثبتنام کنند.
بر اساس تازهترین آمار ارایه شده تاکنون ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبتنام کرده اند که این آمار همچنان در حال افزایش است.
بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان پایش همزمان با ثبتنام و در مراحل مختلف انجام میشود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفتهشدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی میشوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.
مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سومین بازدید خود از زیر مجموعه های وزارت متبوعش ظهر امروز (چهارشنبه) در بانک مسکن حضور یافت.
به گزارش اقتصادرسا ،محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در جریان حضور رستم قاسمى وزیر راه و شهرسازی در بانک مسکن در جمع مدیران ارشد بانک گفت: از وزیر محترم راه و شهرسازی که در دوران پس از تصدی مسئولیت وزارتخانه، سومین حضور خودشان را در زیرمجموعه های وزارت متبوع خود به بانک مسکن اختصاص دادند، تشکر میکنم؛ زیرا اولین حضور را پس از انتصاب آقای صالحی در مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی داشتند و امروز بنده و کارمندان بانک مسکن مفتخر هستیم که میزبان مقام عالی وزارت باشیم.
وی با بیان اینکه سردار قاسمی در دوران تصدیشان بر وزارت نفت، علیرغم تحریم ها و مشکلات عدیده کشور، حوزه نفت کشور را نجات دادند تصریح کرد: یقین داریم با توجه به تجارب ارزشمندشان، مشکلات مسکن کشور را هم مرتفع خواهند داد.
مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: بانک مسکن به دلیل بدنه تخصصی و تجارب ارزشمندی که در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن دارد میتواند عاملیت سایر بانک ها را برای تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال بر عهده بگیرد.
رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران خواستار تعيين تکليف واگذاري فرودگاههاي نفتي از سوي وزارت نفت شد و تاکيد کرد: هدف ما از پذيرش مسئوليت فرودگاه هاي نفتي ارتقاي سطح ايمني پروازها و خدمات به مسافران بوده که با توجه با مشکلات عديده در اين فرودگاهها، مي بايست وزارت نفت به صورت جدي اين موضوع را مورد توجه قرار دهد که در غير اين صورت اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ سياوش اميرمکري صبح امروز در نشست هم انديشي مديران فرودگاهي و ستادي گفتضمن تبريک انتصاب رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، به شرايطي که کرونا براي کشور و صنعت هوانوردي رقم زد، اشاره کرد و گفت: ويروس کرونا ما را به شدت درگير مشکلات کرد و آسيب هاي زيادي به صنعت هوانوردي وارد کرد اما اين شرايط امروز رو به بهبود است و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي حفظ سلامت مسافران و ارائه خدمات بهتر، اميدواريم با تداوم اقدامات و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي تا ريشه کن شدن کامل اين ويروس بتوانيم به سلامت از اين مشکل عبور کنيم.
وي با اشاره به از دست دادن تعدادي از همکاران و خانواده ايشان در شرايط کرونا، براي آنان از خداوند طلب مغفرت و براي بازماندگان آرزوي صبر و سلامتي کرد.
وي گفت: سياستگذاري هاي هيات مديره از ابتداي سال ۹۸ تکميل و بهره برداري از پروژه هايي بود که بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است که با مديريت خوب منابع و تفويض اختيار به فرودگاهها شاهد عملکرد خوبي در اين زمينه بوديم و به اهداف برنامه ريزي شده در اين خصوص دست يافتيم.
وي اظهار داشت: در سال ۹۹ با اوج کرونا و افزايش قيمتها روبرو بوديم که باعث کاهش منابع درآمدي و ايجاد وقفه در پروژه ها شد که البته به لطف خدا توانستيم با اين وجود، چندين پروژه زيرساختي را تکميل کنيم و پرونده پروژه هاي چندين ساله را ببنديم تا مردم از آن بهره مند شوند.
مديرعامل شرکت فرودگاهها گفت: برنامه ما در سال جاري اين است که تعدادي از پروژههاي مهم يا پروژه هاي خاص شرکت و تعدادي پروژه سنواتي که بالاي ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است را به سرانجام برسانيم.
وي از پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترين پروژه ياد کرد و گفت: اين پروژه با مديريت، پيگيري و برنامه ريزي خوب طبق برنامه زمانبندي در حال اجراست و اميدواريم بتوانيم تا پايان سال جاري اين پروژه را به اتمام برسانيم که در صورت اين اتفاق رکورد بزرگي را در اجراي اين پروژه رقم زده ايم.
اميرمکري اظهار داشت: در سال جاري پروژه هاي فرودگاههاي مشهد، شيراز، ايلام، سقز، سايت رادار تنگ ريز، اردبيل و گناباد، در اولويت کاري است.
اميرمکري همچنان به اجراي چند پروژه مهم در فرودگاهها علاوه بر پروژه هاي زيرساختي اشاره کرد و گفت: اجراي طرح هوشمندسازي فرودگاهها، يکي از اين پروژه هاست که به خوبي پيش مي رود اما کارهاي زيادي بايد براي آن صورت گيرد.
وي به ادامه و تکميل طرح استقرار سامانه نظرسنجي از مسافران به عنوان يکي ديگر از پروژها اشاره کرد و گفت: استقرار اين سامانه يکي از اقدامات ارزشمندي است که به خوبي پيش مي رود و لازم است بهره لازم را در جهت ارتقاي رضايتمندي مسافران از آن کسب کنيم.
وي تاکيد کرد: اگر بخواهيم سطح خدمات را ارتقا دهيم بايد نظر مسافران را داشته باشيم که اين سامانه با ايجاد داده هاي لازم کمک بسياري به تحقق اين هدف مي کند.
ديگر پروژه اي که اميرمکري به آن اشاره کرد، توسعه هوانوردي عمومي بود که اظهار اميدواري کرد: در سال جديدحمايت هاي بيشتري از هوانوردي عمومي صورت گيرد تا در جهت بهره برداري بيشتر از زيرساخت هاي فرودگاهي و ارائه خدمات بيشتر به مسافران گام موثري برداريم.
اميرمکري در ادامه به پروژه بومي سازي کنترل نظارت مرکز کنترل فضاي کشور اشاره کرد و گفت: اهميت پروژه آنجاست که مي تواند بستري امن و پايدار براي مرکز کنترل فضاي کشور و ۳۵ سايت مخابراتي فراهم کند و اين اتفاق توسط متخصصين داخلي رقم خورده و مي تواند تحولي بزرگ در حوزه زيرساخت ارتباطي در سال هاي آينده باشد.
اميرمکري به موضوع فرودگاههاي نفتي پرداخت و گفت: ما همچنان پيگير تعهدات طرفين براي واگذاري هستيم اما هنوز اقدامات لازم از سوي وزارت نفت انجام نشده و مشکلات عديده اي طي يک سال گذشته براي همکاران ما در اين فرودگاهها بوجود آورده است.
وي تاکيد کرد: درصدد تعيين تکليف فرودگاه هاي نفتي هستيم و هيأت مديره به جمع بندي رسيده و هدف ما ارتقاي سطح ايمني و خدمات در فرودگاههاي نفتي است که اگر اين روند به درستي اجرا نشود، نمي توانيم مسئوليت آن را بپذيريم.
اميرمکري همچنين ضمن تبریک هفته پدافند غيرعامل اظهار اميدواري کرد: با تحقق اهداف سازمان پدافند غيرعامل، حفظ و صيانت از زيرساخت هاي کشور رقم بخورد.
وي با اشاره به آسيبهايي که طي چند وقت اخير به زيرساخت هاي کشور وارد شده است، گفت: ما بايد توجه بيشتري به پدافند غيرعامل داشته باشيم و درخواستم اين است که همه فرودگاهها در اين زمينه همکاري لازم را با مديريت پدافند غيرعامل داشته باشند.
شقوق حمل و نقل دستورالعمل جديد وزارت بهداشت براي اجرا از يکم آذرماه ۱۴۰۰ در خصوص الزامات فاصله گذاري اجتماعي در سفرهاي برون شهري اعم از ريلي، جادهاي، هوايي و دريايي ابلاغ شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جادهای، هوایی و دریایی را به رؤسای سازمانهای بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جادهای ابلاغ کرد.
بر اساس این ابلاغیه از ابتدای آذرماه، انجام سفرهای داخلی با ناوگان حمل و نقل برون شهری تنها با ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی با اعتبار ۷۲ ساعت امکان پذیر است.
در سفرهای خارجی نیز کارت واکسن و پی سی آر منفی می بایست ارائه شود.
همچنین طبق پروتکل جدید با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون در کشور، ظرفیت پذیرشمسافر در اتوبوس، قطار، هواپیما و شناور بر اساس شرط فوق افزایش خواهد یافت.
در این صورت پذیرش مسافر بر اساس دستورالعمل جدید از یکم آذر خواهد بود که در سفرهای برون شهری برای شناورها، اتوبوسها و قطار حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود؛ اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جادهای به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین بر اساس این پروتکل پذیرش مسافران در هواپیما ۱۰۰درصد خواهد بود.
آدم نژاد در خصوص نحوه کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان برای سفر اعلام کرد: هم اکنون اقدامات و هماهنگی های لازم برای راه اندازی سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر در بخش حمل و نقل با مسئولیت وزارت کشور و همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است ؛ بدین صورت که سامانه های فروش بلیت به سامانه استعلام وضعیت واکسیناسیون و همچنین قرنطینه افراد متصل و مجوز فروش بلیت بر این اساس صادر خواهد شد.
آدم نژاد در پایان افزود: تا زمان اجرای، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر اساس دستورالعمل قبلی الزامی است و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل ها، با شرکت های خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری پس از چندین ماه مدیریت با سرپرست انتخاب شد .
به گزارش اقتصادرسا ؛محمد محمدی بخش با حکم وزیران راه و شهرسازی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد.
امروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی "محمد محمدی بخش" را به سمت معاونت خود و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرد.
محمدی بخش پیش از این مدیرعامل شرکت هواپیمایی پویا بود.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد