مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه ۷۹ درصد مطالبات مربوط به خرید دانه روغنی کلزا به حساب کلزاکاران کشور پرداخت شده است، گفت: البته در ۱۰ استان کشور، ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران عزیز را پرداخت کرده‌ایم.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)؛ سید سعید راد از رشد بی‌سابقه خرید کلزا در استان‌های کردستان و خراسان رضوی خبر داد و افزود: خرید این محصول نسبت به سال گذشته در کردستان ۱۰ برابر و در خراسان رضوی ۹ و نیم برابر شده ایت.
وی با اشاره به اینکه رشد خرید کلزا در استان‌های کرمانشاه و مازندران نیز کم‌سابقه بوده است، اظهار کرد: خرید این محصول در کرمانشاه ۵ برابر و در مازندران ۳ و نیم برابر سال گذشته شده است.
راد با بیان اینکه نیمی از کلزای کشور از دو استان خوزستان و گلستان خریداری شده است، تصریح کرد: خوزستان با ۳۰ درصد و گلستان با ۲۰ درصد، رتبه‌های اول و دوم خریدی کلزای کشور را در اختیار دارند و مازندران نیز با ۹ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.
 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه سال گذشته تا این تاریخ، ۹۸ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور خریداری شده بود، خاطرنشان کرد: این رقم در سال جاری با ۶ درصد رشد به بیش از ۱۰۴ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top