داریوش عالی پور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای اجرای کمپین ارزش آب در سطح مدارس استان  که با حضور حمید رضا کرم وند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان انجام شد،گفت: این بانک مسکن در کنار وظایف اصلی خود همواره دغدغه عمل به مسوولیت های اجتماعی را نیز دارد.

 

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از هیبنا، این کمپین که به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا بصورت مجازی برگزار می شود در سه بخش نقاشی ،دابسمش و انشاء نویسی با موضوع ارزش آب به اجرا در خواهد آمد.

مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در این مراسم با اشاره به اهمیت وظیفه خطیر مسوولیت اجتماعی بانک در حوزه مصرف صحیح آب وضرورت این موضوع گفت : بانک مسکن علاوه بر وظایف بانکی و مالی خود در سراسر کشور ، عمل به مسوولیت اجتماعی را وظیفه خود می داند و یکی از حوزه های مسوولیت اجتماعی اجرای کمپین حمایت از مصرف صحیح آب می باشد که حدود چهار سال است بانک مسکن استان با همکاری شرکت آبفا لرستان، آموزش و پرورش و همچنین انجمن های مردم و نهاد و همکاری مجتمع تجاری تفریحی و فرهنگی بعثت مال در این مقوله وارد شده است .

داریوش عالی پور با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این مقوله گفت : بهینه مصرف کردن و مصرف صحیح آب بایددر جامعه نهادینه شود و در این میان مصرف صحیح آب را باید ابتدا از خود و سپس به فرزندان خود آموزش دهیم و برگزاری این جشنواره مسلما در راستای عمل به مقوله آموزش و فرهنگ سازی در بین کودکان و نوجوانان است .

مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در حاشیه انعقاد تفاهم نامه با شرکت آبفا استان به خبرنگار شبکه خبر واحد مستقر در لرستان گفت : بانک مسکن در طی سال های اخیر بصورت جدی و دلی به عرصه های مختلف از مسوولیت های اجتماعی گام نهاده و در بخش های مختلف جامعه احساس مسوولیت نموده و تا حد امکان و توان خدماتی را در این حوزه به جامعه ارائه کرده است. عالی پور اضافه کرد : در حادثه سیل سال ۹۸ بانک با کمک همکاران خود و کمک های مردمی دو محموله کمک های اولیه و مورد نیاز به مناطق سیل زده گسیل داشت ،همچنین با دستور مدیر عامل فقید بانک مسکن مرحوم رحیمی انارکی تعداد ۱۶۸ تخته فرش بین سیل زدگان توزیع شد،در حوزه آموزش و پرورش بانک مسکن تا کنون موفق به ساخت سه مدرسه در نقاط محروم استان لرستان شده است همچنین هرسال و همزمان با شروع سال تحصیلی این بانک به توزیع لوازم و تحریر بین دانش آموزان مناطق محروم استان مبادرت می ورزد ، در زمینه حفظ محیط زیست نیز طی دوسال گذشته موفق به کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در منطقه بام خرم آباد با همکاری پدر بلوط ایران شده ایم .

مدیر عامل شرکت آبفا استان لرستان حمید رضا کرموند با اشاره به همکاری بانک مسکن در خصوص فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در استان تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان یکی از پیشرو ترین سازمان ها در حوزه مسوولیت اجتماعی علی الخصوص مصرف صحیح آب همکاری ویژه و اثر بخشی از خود نشان داده است و در این راستا بانک مسکن به الگویی برای سایر سازمانها تبدیل شده است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز ضمن اهمیت برگزاری این جشنواره ها گفت : هدف از برگزاری این جشنواره ها این است که در بحث صرفه جویی و بهینه مصرف کردن در قشر کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشیم .

مهندس کرم وند در ادامه به نقش مهم و مشارکتی بانک مسکن در این میان گفت : بانک مسکن با مشارکت درمبحث فرهنگ سازی مصرف صحیح آب نشان داد که اهمیت موضوع توسط مدیران ارشد این بانک به خوبی درک شده واقدامات مدیریت استان نشان از عمل به مسوولیت اجتماعی بانک می باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز گفت: کمتر از ۲درصد آب های جهان قابل استفاده است که از این رقم حدود ۳۰ درصد قابل دسترسی می باشد. ایران کمتر از یک سوم میانگین بارندگی جهان را دارد و با توجه به وقوع خشکسالی های پی در پی ، ضرورت صرفه جویی در مصرف باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با انتقاد از فرهنگ غلط مصرف در شهر و روستاها افزود: در بسیاری از روستاها بیش از چهار برابر نیاز واقعی، آب مصرف می شود که این امر ضرورت آگاه سازی مشترکان را دوچندان می کند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top