سامانه های بانکداری مجازی، ثبت چکهای صیادی و احکام قضایی بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل این بانک رونمایی گردید.

به گزارش اقتصادرسا ؛حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین مزیت هر بانک مطرح هستند و چانچه بانک از این منظر حائز ویژگی کارآمدی و قابلیت تطبیق و بروزرسانی باشد در شبکه بانکی به سرآمدی رسیده است.

وی افزود: فناوری اطلاعات در بانک توسعه تعاون به عنوان نقطه قوت مطرح است و همکاران این بخش ضمن بهره‌مندی از دانش تخصصی، فراهم‌سازی سخت‌افزار، رعایت امنیت اطلاعات و برون‌سپاری صحیح در راه‌اندازی سامانه‌های مورد نیاز، عملکرد موثری داشته و در تامین نیازهای نرم‌افزاری و سامانه‌ای بانک مطابق الزامات بانک مرکزی اهتمام کافی داشته است.

مهدیان تصریح نمود: اجرای قوانین، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و محصولات و خدمات جدید بانکداری نیازمند فراهم‌سازی شرایط مورد نیاز فنی از سوی همکاران فناوری اطلاعات می‌باشد و با تدابیر و تلاش‌های صورت گرفته از سوی این همکاران، بسیاری از اقدامات نوآورانه در حوزه‌های عملیات بانکی، اعتباری، حقوقی، ارتباط با مشتریان، تفاهم‌نامه با اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا گردیده است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به نقش پیشرانه‌ای و تحول آفرین حوزه فناوری، انتظارات و توقعات از همکاران این حوزه بسیار بالاست و نیروی انسانی متخصص این حوزه با نقش‌آفرینی موثر، در اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بوده‌اند.

در این مراسم سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون به نشانی https://vb.ttbank.ir رونمایی شد. علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون در بیان مزیت‌های این سامانه گفت: این سامانه شکل جدیدی از نسخ همراه بانک و همچنین امکانات و قابلیت های اینترنت بانک، مبتنی بر تکنولوژی PWA بوده که در دسترس تمامی کاربران و مشتریان محترم این بانک قرار می گیرد. از سوی دیگر جایگزین خوب مناسبی برای مشتریان دارای گوشی و تبلت های هوشمند دارای سیستم عامل IOS، Windows و سایر سیستم عامل های موجود در بازار بوده و همچنین بروز رسانی و ارتقای این اپلیکیشن بدون نیاز به نصب مجدد بوده و در لحظه آخرین امکانات به اپلیکیشن مزبور اضافه و خودکار اعمال می‌شود.

وی افزود: از جمله امکانات این سامانه می توان به مدیریت سپرده ها، کارت‌ها، تسهیلات و پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پایا، ساتنا، دریافت رمز دوم پویا و دریافت انواع گزارشات مالی و بانکی اشاره کرد که امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن، بانک توسعه تعاون را به عنوان بانکی پیشرو در قیاس با سایر بانکها در حوزه بانکداری مجازی قرار داده است.

یکتا یادآور شد: مشتریان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور همراه بانک خود می‌توانند وارد سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون شوند و این پیشنهاد به کاربر داده می‌شود تا امکان دسترسی این سامانه از طریق میان‌بر صفحه اصلی تلفن موبایل هوشمند قابل دسترسی باشد.

همچنین در این مراسم سامانه ثبت، تایید و انتقال چک‌های صیادی بانک توسعه تعاون نیز رونمایی گردید. این سامانه از طریق سامانه بانکداری مجازی قابل دسترسی بوده و کاربری که به سامانه بانکداری مجازی وارد شده است، با درج شماره مشتری و تلفن همراه خود می‌تواند از خدمات سامانه ثبت چک صیادی بر اساس قانون جدید چک های صیادی نیز بهره‌مند گردد.

بانک توسعه تعاون همزمان با سایر بانک‌ها و مطابق قواعد بانک مرکزی، زیرساخت‌های فنی مورد نیاز جهت ثبت، تایید و انتقال چک را برای مشتریان فراهم نموده است که با این امکان مشتریان قادر خواهند بود، عملیات مربوط به ثبت، تایید و انتقال چک را انجام دهند.

ایرج شیخ زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون نیز در خصوص این سامانه گفت: شبکه بانکی در حال حاضر در حال بررسی و آزمون سامانه مورد نیاز برای اجرای قانون جدید چک هستند و بانک توسعه تعاون با این رونمایی سامانه تخصصی، از پیشگامان شبکه بانکی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس قانون جدید چک، تمامی مشتریان دارنده چک، قبل از صدور چک و تحویل چک به ذینفع، می بایست مشخصات، تاریخ و مبلغ و سایر مندرجات فیزیک چک را در سامانه مدیریت چک ثبت نماید و ذینفع چک نیز تایید نماید که چک را دریافت نموده است، در غیر اینصورت امکان نقد کردن چک و انتقال آن به ذینفع دیگر امکان پذیر نمی باشد. همچنین در صورت انتقال چک به فردی دیگر، قبل از انتقال نیز می بایست قرایند انتقال چک در سامانه مزبور ثبت و تایید گردد.

Mojtaba, [17.02.21 07:01]
وی اضافه نمود: با توجه به الزام بانکها در اجرای قانون جدید چک، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تمامی مشتریان و ذینفعان در خصوص فرایند جدید صدور چک امری بسیار مهم و ضروری بوده که تا کنون این بانک از تمامی ابزارها و امکانات رسانه ای خود در جهت تنویر افکار عمومی مردم و مشتریان استفاده نموده است. ضمن اینکه طی دستورالعمل ها و بخشنامه های مختلف و متعاقب آن برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در راستای توجیه تمامی همکاران در بانک برنامه ریزی و اجرا شده است.

گفتنی است در این جلسه همچنین سامانه مدیریت و نظارت بر احکام قضایی بانک نیز معرفی و رونمایی گردید. شهرام شب بو معاون نرم افزار اداره کل زیرساخت در تبیین این سامانه گفت: این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات ثبت و اجرای نامه‌های وارده سازمان ها از جمله مراجع قضایی، انتظامی، تعزیرات، تامین اجتماعی و ... را امکان پذیر نموده است که با راه اندازی این سامانه، بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و همچنین اجرای احکام قضایی و دستورات سازمان های نظارتی با سرعت بسیار بالا و هوشمند صورت می پذیرد.

 

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب ایجاد فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید خواهد شد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ احمد بهاروندی عضو هیات عامل بانک کارآفرین در مراسم تشریح چگونگی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با بیان اینکه این طرح از پروژه های قدیمی است که سالها اجرایی نشده بود، گفت: اجرا نشدن این طرح موجب عدم رضایت شغلی، ثابت ماندن رده شغلی همکاران و حتی ریزش نیروهای تخصصی در برخی پست ها شده بود.
وی همچنین با اشاره به بار مالی  بیش از  15 میلیارد ریالی اجرای این طرح افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در شعب شاهد آن بودیم ثابت ماندن رده شغلی همکاران بود که با اجرای این طرح به نوعی جبران مافات گذشته شده و همکاران شعب در رده بندی جدید با وجود عدم ارتقا رده شغلی افزایش حقوق قابل توجهی خواهند داشت.
بهاروندی تاکید کرد: عدم اجرای این طرح در سالهای گذشته موجب ایجاد حس تبعیض سازمانی، عدم رضایت شغلی و عدم ماندگاری نیروهای جذب شده جدید می شد، اما با اجرای این طرح فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید روی خواهد داد.
وی در ادامه با بیان این که در طرح جدید بیشترین افزایش حقوق شامل کارکنانی است که به تازگی به مجموعه بانک پیوستند خاطر نشان کرد: یکی از محاسن این طرح، ارتباط مستقیم عملکرد فردی با دریافتی و گروه شغلی است که از ثابت حقوق متناسب با ثابت ماندن در رده شغلی همکاران جلوگیری می کند.
به گفته بهاروندی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب سیستماتیک شدن ارزیابی عملکرد و کم رنگ شدن احساس تبعیض خواهد شد. در این طرح مجموعه ای از داده ها همچون سنوات، مدرک تحصیلی ، ارزیابی عملکرد، آموزشها و ... موجب طبقه بندی شغلی و محاسبه حقوق و دستمزد خواهد شد.
همچنین سهراب صادقی مدیر سرمایه انسانی نیز در این باره تاکید کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جدای از افزایش حقوق سالانه مطابق با مصوبه وزارت کار است. در طرح قبلی افزایش حقوق متناسب با سنوات کاری بود اما در طرح جدید مجموعه ای از عوامل که بدان اشاره شد، حقوق و دستمزد را تعیین خواهد کرد.

جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت :در خصوص انتصاب دوباره آقای مرتضی بانک ضمن اعلام مخالفت نمایندگان مجلس به این موضوع بیان داشت: بعد از اینکه آقای مرتضی بانک بازنشسته شد براساس مصوبه مجلس انتظار می رفت که دولت مانند سایر بازنشستگان از به کار گیری وی به عنوان دبیر مناطق آزاد خودداری کند اما با دعوت به کار مجدد تنی چند از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کردند که دولت کار خلاف قانون  کرده است.

به گزارش اقتصادرسا ؛جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو یی در خصوص انتصاب دوباره آقای مرتضی بانک ضمن اعلام مخالفت نمایندگان مجلس به این موضوع بیان داشت: بعد از اینکه آقای مرتضی بانک بازنشسته شد براساس مصوبه مجلس انتظار می رفت که دولت مانند سایر بازنشستگان از به کار گیری وی به عنوان دبیر مناطق آزاد خودداری کند اما با دعوت به کار مجدد تنی چند از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کردند که دولت کار خلاف قانون  کرده است.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس خاطر نشان کرد: به هر حال آقای مرتضی بانک ویژگی خاصی  برای مدیریت ندارند که بتوان بر روی مدیریت وی تاکید کرد تنها موضوع ابقای وی باقی ماندن تا پایان کار دولت است و دلیل دیگری مبنی بر ویژگی عملکرد وی نیست لذا  تا پایان کار دولت می ماند و بعد از آن  یک دبیر جدید برای مناطق آزاد معرفی می شود.
جعفر قادری درپایان توضیح داد: به هر حال دور زدن قانون توسط دولت به هیچ وجه مورد تایید نیست و هیچ کس نباید از مر قانون تجاوز کند

مراسم یازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور روز گذشته به صورت مجازی برگزار و از روسای برتر تمامی بانک های کشور در سال 1399 تقدیر شد.

به گزارش اقتصادرسا؛به همین مناسبت مراسمی به صورت همزمان در ساختمان مرکزی بانک ایران زمین با حضور مدیرعامل، ریاست هیات مدیره، مدیر امور شعب استان ها، مدیر امور شعب استان تهران، ریاست حوزه مدیرعامل، ریاست اداره روابط عمومی، مدیر منطقه یک استان تهران و مدیر منطقه دو استان تهران برگزار شد.
در این مراسم دو تن از روسای شعب به صورت نمادین و به نمایندگی از سایرین حضور و لوح تقدیر و هدایای خود را از مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره دریافت کردند.
اسامی روسای برتر شعب سال 1399:
معصومه شفیعی جوکار از استان تهران
محمد جواد پور رضایی از استان یزد
سمانه مهدوی از استان مازندران
رضا زارع دیسفانی از استان تهران
اصغر اکبری ده چشمه از استان البرز

بر فراز بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین؛ 7 دقیقه ای وام بگیرید؛ غیر حضوری احراز هویت شوید؛ بانکداری ویدئویی را تجربه کنید و از مزایای پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال بهره مند شوید، انتظار می‌رود تا پایان سال آینده خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایران‌زمین دیجیتالی و ساده‌سازی شود.

حدود یک ماه پیش بانک ایران‌زمین از «فراز» رونمایی کرد. فراز مخفف عبارات فناوری روز ایران‌زمین و عنوان نخستین پلتفرم دیجیتال این بانک است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار شماری ازکارکنان و مشتریان آن قرار گرفته، اما بانک ایران‌زمین بر آن است تا حداکثر یک سال دیگر این پلتفرم را در دسترس همه مشتریانش قرار دهد تا به گفته مدیران آن انقلابی دیگر پس از بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری کشور بیافریند؛ این تمام اطلاعاتی است که تاکنون از فراز منتشرشده اما با این تفاسیر دانستن جزئیات بیشتر از این پلتفرم می‌تواند جالب‌توجه باشد. به همین منظور با فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین گفت‌وگویی انجام دادیم.
اینالویی در صحبت از فراز پا را فراتر می‌گذارد و آن را نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال کشور معرفی می‌کند. او همچنین فراز را مصداق واقعی بانکداری باز می‌داند که به دست بانک ایران‌زمین اجرا می‌شود، رویکردی که در دنیا رو به توسعه است و کارکرد شعب بانکی را متحول می‌کند.
این دستاورد بانک ایران‌زمین را بیشتر تشریح کنید و جزئیات آن را بگویید.
فراز نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال در کشور و نخستین پلتفرم دیجیتال بانک ایران‌زمین است که تمام آنچه در بانکداری دیجیتال به آن نیاز است را دربرگرفته است.
برای این پلتفرم 72 فرآیند انتخاب و ساده‌سازی شده و بر یک پلتفرم بانکداری باز که در ایران «بوم» نامیده می‌شود، قرار گرفته است. این فرآیندها شامل سرویس‌هایی می‌شود که بیشتر بر بانکداری مدرن هدف‌گذاری شده‌اند.
در حال حاضر چند نفر از فراز در قالب این طرح پایلوت استفاده می‌کنند؟
4هزار نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند تا با استفاده آنها مشکلات احتمالی پلتفرم شناسایی، بررسی و رفع شود. حدود 2هزار نفر از این 4هزار نفر همکاران ما در بانک ایران‌زمین هستند و دیگران از شمار مشتریان پرتراکنش بانک انتخاب شده‌اند.
جامعه منتخب بانک ایران‌زمین از چه ابزاری به فراز دسترسی دارد؟
بانک امکان استقرار فراز را در گوشی موبایل و فضای وب فراهم آورده است، در نتیجه کاربران می‌توانند پلتفرم فراز را جایگزین موبایل بانک و اینترنت بانک کنند. تفاوت فراز با اینترنت بانک و موبایل بانک‌های کنونی این است که در این پلتفرم سرویس‌ها ساده‌سازی شده‌ و در نتیجه تجربه کاربری مناسبی را برای مشتری رقم می‌زند.
تنها مزیت فراز نسبت به دیگر پلتفرم‌های بانکی همین تجربه کاربری آسان‌تر است؟
خیر، بانک ایران‌زمین در فاز نخست راه‌اندازی این پلتفرم 72 فرآیند را دیجیتالی کرده، یعنی از حالت الکترونیکی به دیجیتالی تبدیل کرده است؛ در نتیجه این تغییر مشتری بدون نیاز به حضور در شعبه می‌تواند خدمت بانکی دریافت کند حتی اگر بخواهد برای اولین بار حساب باز کند.
فراز تاکنون به 12 پلتفرم مجهز شده و از جمله جذابیت‌های منحصر‌به‌فرد آن قابلیت ارسال و دریافت دستور صوتی است. در فراز همچنین امکان برقراری تماس تصویری وجود دارد که این تجهیز می‌تواند مقدمه‌ای بر بانکداری ویدئویی در آینده باشد.
در این مدل، مشتری می‌تواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که به طور فیزیکی در شعبه حضور پیدا می‌کند، دریافت کند.
امکان افتتاح گروهی حساب و صدور کارت و دیگر خدمات این چنینی از جمله خدماتی هستند که در قالب 12 پلتفرم کنونی در فراز ارائه می‌شوند اما آنچه می‌تواند این پلتفرم‌ها را با مشتری ارتباط دهد، نسخه فراز بر روی وب و موبایل است. ظاهر این پلتفرم مانند اینترنت بانک‌ها و موبایل بانک‌های رایج است، اما درون و باطن آن با این دو تفاوت بسیار دارد و برجسته‌ترین تفاوت آنها فضای شخصی‌سازی شده فراز است، در واقع این جاست که فراز توانسته به مفهوم بانکداری باز عینیت ببخشد چون قابلیت پذیرش سرویس‌های بیرونی را دارد و کاربر می‌تواند انتخاب کند کدام خدمات بانکداری و غیربانکداری را در این پلتفرم دریافت کند و سرویس مربوط به آن را در فراز استفاده کند.
فراز حتی ظرفیت پذیرش ابزارهای بانک‌های دیگر غیر از بانک ایران‌زمین را دارد به همین دلیل است که آن را پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال می‌نامیم چون در این پلتفرم انواع خدمات موردنیاز را می‌توان قرار داد. در واقع این پلتفرم قابلیت آن را دارد که به طور کامل شخصی‌سازی شود و این مشتری است که تصمیم می‌گیرد در فراز خود چه اپلیکیشن‌هایی را قرار دهد، همان‌گونه که الان می‌تواند فضای گوشی تلفن همراه یا رایانه‌اش را شخصی‌سازی کند. علاوه بر اینها خدماتی که در فراز ارائه شده این قابلیت را دارد که در اپلیکیشن‌های دیگر نیز استفاده شود این جاست که می‌گوییم بانکداری باز تحقق پیدا کرده است.
قرار است فراز تا پایان سال آینده در اختیار همه مشتریان بانک ایران زمین قرار گیرد، امروز می‌توانید اطمینان دهید که هیچ چیز مانع این رخداد نمی‌شود؟

یکی از دلایل بانک ایران‌زمین برای ارائه محتاطانه فراز این است که هنوز در انتظار ابلاغ مجوز احراز هویت غیرحضوری از بانک مرکزی است، در حالی که این سرویس یکی از اصلی‌ترین خدمات فراز به شمار می‌آید و به این منظور ارائه می‌شود که افراد مایل به افتتاح حساب در بانک ایران‌زمین نیاز به حضور فیزیکی در شعبه نداشته باشند. امروز در بورس امکان احراز هویت غیرحضوری از طریق سامانه سجام فراهم آمده اما بانک مرکزی هنوز نتوانسته برقراری این امکان را به تایید مراجع بالاتر برساند.
این در حالی است که احراز هویت غیرحضوری یکی از مفاهیم اصلی بانکداری دیجیتال به شمار می‌آید و در صورتی که این فرایند از پلتفرم حذف شود آن را از واقعیت بانکداری دیجیتال فاصله می‌دهد؛ در نتیجه برای اینکه بانک ایران‌زمین بتواند فراز را از حالت پایلوت خارج کند و در معرض کاربری عموم مشتریان قرار دهد، نیاز به این است که احراز هویت غیرحضوری فعال شود وگرنه حتی نیاز به یک بار حضور مشتری در شعبه آن چیزی نیست که در بکارگیری فراز مورد تایید بانک ایران‌زمین باشد.
فکر می‌کنید این مانع تا پایان سال آینده برطرف شود؟
مبتنی بر قانون شورای عالی پول و اعتبار افراد برای دریافت خدمات پایه بانکی باید در شعب حاضر شوند، امیدواریم با پیگیری بانک مرکزی این قانون تعدیل شود.
فکر می‌کنید مشتریان بانک ایران‌زمین تا چه اندازه از این دستاورد استقبال کنند و بانک در این باره چه راهکارهایی اندیشیده است؟
انتظار می‌رود تا پایان سال آینده خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایران‌زمین دیجیتالی و ساده‌سازی شود و تجربه مشتری نیز در آن بررسی شود.
هدف نهایی این است که فراز که تاکنون بر موبایل و وب سوار شده بر روی دستگاه‌های خودپرداز و مرکز تماس دیجیتال هم فعال شود و مشتری بتواند فرآیند یک خدمت را در تمام کانال‌ها دریافت کند، در حالی که این کانال‌ها به یکدیگر پیوسته و یکپارچه شده باشند.
در کنار اینها به مساله آموزش کارکنان و مشتریان بانک هم پرداخته می‌شود؛ برای این کار بانک ایران‌زمین یک پلتفرم آموزش دیجیتال راه انداخته و در آن مفاهیم بانکداری دیجیتال و چگونگی کار کردن با فرآیندهای فراز را آموزش می‌دهد. این پلتفرم 67 ساعت برنامه آموزشی را به بخش‌های بسیار کوتاه تقسیم کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، البته این اقدام به این معنی نیست که مشتری برای کار با پلتفرم مجبور است 67 ساعت فیلم آموزشی را تماشا کند بلکه اگر در جریان کار با فراز به مشکلی بربخورد و برای حل آن با بانک تماس بگیرد، کارشناسان می‌توانند به جای توضیح شفاهی با ارسال یک فیلم چند‌دقیقه‌ای آموزش موردنیاز را به مشتری ارائه داده و مشکل را حل کنند.
این مسیری است که سیستم‌های بانکداری جهان در آن قرار دارند. به طور مثال یکی از کارکردهای پلتفرم فراز این است که مشتری می‌تواند تنها در 7 دقیقه وام بگیرد آن هم بدون نیاز به حضور در شعبه، واحد فناوری بانک ایران‌زمین بر 7 دقیقه تاکید دارد تا ارائه تسهیلات به‌هیچ‌وجه بیش از این طول نکشد و مشتری می‌تواند از طریق یادشده فرایند دریافت این خدمت را آموزش ببیند.
فکر می‌کنید توسعه این مدل بانکداری به حذف کامل شعب در کشور بینجامد؟
هدفگذاری بانک ایران‌زمین از ایجاد فراز حذف کامل کارکرد شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و حذف شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند. بدیهی است شعب بانک کارکرد دیگری خواهند داشت که در ادبیات دیجیتال به این رویداد تحول شعب می‌گویند.
ارزیابی شما از جایگاه کنونی بانکداری دیجیتال در کشور چیست؟
بانکداری دیجیتال در ایران یک مفهوم جدید است و جامعه هنوز به عمق این موضوع پی نبرده است. در حال حاضر تنها بانک‌های دولتی به دلیل فشاری که وزارت اقتصاد بر آنها آورده در پی تدوین نقشه راه برای رسیدن به بانکداری دیجیتال هستند، در چنین شرایطی بانک ایران‌زمین امروز در جایگاه یک بانک خصوصی پلتفرم بانکداری دیجیتال را آماده کرده و به صورت پایلوت در اختیار مشتریان قرار داده است. حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و این مدل بانکداری در سال‌های آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از 142 هزار طرح اشتغال روستایی ضمن بیان این نکته که این طرح موجب افزایش 64 درصدی متوسط درآمد روستاییان در سطح کشور شده، از تعامل و همکاری مدیر عامل بانک توسعه تعاون در اجرایی شدن موفق طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تحقق دستاوردهای آن تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از 142 هزار طرح اشتغال روستایی و عشایری در ایام مبارک دهه فجر با بیان این نکته که با اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور از 3 به ۲۹ درصد افزایش یافته از کلیه عوامل اجرایی و بانکهای عامل در این طرح تشکر کرد.

وی در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که در این ، شاهد رونمایی از یکی از برنامه های بزرگی هستیم که موجب تعادل بخشی به سکونت‌گاه های کشور، ایجاد و افزایش قابل ملاحظه تولیدات ملی، تامین امنیت غذایی در عرصه های گوناگون، افزایش سطح رفاه و کاهش فقر در مرکز توسعه ملی روستا که همان روستاهای زیر 10 هزار نفر هستند، شده است.

وی افزود: در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، وقوع حوادث غیرمترقبه و خروج آمریکا از برجام که به کندشدن رشد فزاینده اقتصادی کشور منجر شد، یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای حل مسائل و اجرای اقتصاد مقاومتی اعمال سیاست‌های فعال بازار بود.

شریعتمداری تاکید کرد: سیاست اشتغال روستایی سیاستی بود که در بخش ها و روستاهای زیر 10 هزار نفر به اجرا درآمد و با ابتکار شخص رییس جمهوری اتخاذ شد و از بهمن ماه سال 96 در کشور آغاز و بر مبنای این سیاست تلاش شد تا در سطح روستاها اجرا شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آمارهای ثبتی نشان می‌دهد از سال 96 تا 9 ماهه اول سال 99 اجرای طرح روستایی 262 هزار اشتغال پایدار در سطح روستاهای کشور و اجرای 142 هزار طرح در سطح ملی حاصل شده است. البته مجموع سیاست های فعال بازار کار اشتغال بیش از 486 هزار نفر را نشان می دهد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران نیز افزایش 515 هزار شغل جدید و جمعیت شاغل جدید طی سال های 96 تا 98 را تایید می کند. وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید در حوزه فعالیت زیرساختی در روستاها کارنامه درخشانی دارد، گفت: در کنار اعمال سیاست‌های زیربنایی اقتصادی باید به موضوع اشتغال روستایی نیز می‌پرداختیم تا به تثبیت و رشد اقتصاد روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا برسیم و رونق در بخش اقتصادی روستا اتفاق بیفتد.

شریعتمداری افزود: با موافقت رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت سپرده‌گذاری مشترک و ترکیبی منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها در اختیار طرح فعال بازار کار قرار گرفت و امکان پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع در سطح کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: البته نیمی از این منابع از سیستم بانکی و بقیه از محل منابع صندوق توسعه ملی و تبدیل نرخ ارز بود که تسهیلات با نرخ‌های ۴، ۶ و ۱۰ درصد در اختیار طرح‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس داده‌های سامانه کارا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان از این منابع توسط بانک‌های عامل تخصیص داده شده و 4 هزار و 500 میلیارد تومان نیز توسط مردم وارد چرخه شده است، بنابراین ۱۴۲ هزار طرح و پروژه با تعهد اشتغال ۲۶۳ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند.

شریعتمداری گفت: برای ساماندهی فعالیت اقتصادی در روستاها از طرح روستا تعاون به عنوان طرح مکمل استفاده کردیم و تلاش شد تا فعالیت‌های تعاونی‌ها در روستاها را نیز صیانت کنیم و ۸۹۳ طرح روستا تعاون 880 میلیارد تومان (معادل هفت درصد) از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد ۱۱ هزار و ۱۲۰ شغل را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: بانک ها 107 درصد از منابع اختصاص یافته را تاکنون پرداخت کرده اند یعنی 7 درصد بیشتر از سهم 50 درصدی خودشان که نشان دهنده استقبال بانک ها از این طرح است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اختصاص منابع مرحله پنجم صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی، می‌توانیم بگوییم با موفقیت کامل دور اول پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان صندوق را به پایان رساندیم.

وی درباره ویژگی‌ها و دستاوردهای بارز طرح اشتغال پایدار روستایی، گفت: شفافیت یکی از مهمترین‌ برنامه‌ها بوده است و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با فراهم سازی راهکارهایی از جمله سامانه ناظر، شرایطی را فراهم کرده تا امکان بررسی همه افرادی که از این منابع استفاده کردند، فراهم شود.

شریعتمداری ضمن تشکر از همه عوامل اجرایی و نظارتی این قانون، از مدیر عامل بانک توسعه تعاون به دلیل حسن همکاری، تعامل، پیگیری و همگامی در این طرح تشکر ویژه کرد.
گفتنی است بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ابتدای این طرح تا پایان دی ماه سال جاری بیش از 25.427 فقره تسهیلات معادل با بیش از 23.217 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، که پیش بینی می شود تسهیلات تخصیص یافته از سوی بانک توسعه تعاون منجر به ایجاد بیش از 49.200 فرصت اشتغال در سطح کشور و خصوصا در مناطق روستایی و عشایری کم برخوردار باشد.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به تبیین فعالیت گروه مالی توسعه تعاون در تکمیل فرآیندهای نوین مالی بخش تعاون پرداخت.

به گزارش اقتصادرسا ؛حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه مجمع سالیانه گروه مالی توسعه تعاون اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون مطرح است و بر اساس مکانیزم‌های نوین بازارهای پول و سرمایه، ماموریت‌های مهمی در راستای نقش‌آفرینی در بخش تعاون برای آن تعریف شده است.

مهدیان گفت: شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و در راستای هم‌افزایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای بانک و تقویت بازار تعاونی‌ها در حال فعالیت هستند.

وی افزود: همزمان با سرعت گرفتن روز افزون مبادلات مالی و پیچیدگی معاملات، لزوم شکل گیری فرآیندهای جدید برای تامین نیازهای مالی بازیگران بازار مشخص گردیده است و ابزارها و راهکارهای متنوعی در بازارهای پولی و مالی شکل گرفته است.

مهدیان تصریح نمود: نهادهای مالی از قبیل شرکت های سرمایه گذاری، تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های پردازش اطلاعات مالی در بازار مالی کشور مشغول به فعالیت هستند و در صورت عملکرد صحیح منجر به افزایش عمق بازار، پوشش ریسک ها و کاهش هزینه های سرمایه گذاری می شوند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه سنتی به بانکداری و رابطه ساده و خطی فیمابین ارائه دهنده اعتبار و دریافت کننده اعتبار پاسخگوی مدل های پیچیده اقتصادی نیست و از این رو ایجاد نهادهای مالی کارآمد، بکارگیری ابزارها و روش های نوین جهت پاسخگویی به نیازهای مالی بازیگران بازارهای تعاونی ها ضروری به نظر می‌رسد.

مهدیان افزود: با بروز این ضرورت‌ها، گروه مالی توسعه تعاون مشغول فعالیت شده است و این شرکت به عنوان یکی از نهادهای نوین مالی در مدلهای جدید مهندسی مالی قابلیت نقش آفرینی دارد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن بررسی عملکرد شرکت طی چند سال اخیر افزود: گزارش حسابرسی شرکت طی دوره یکساله مالی اخیر نیز گویای عملکرد شفاف، هدفمند، کارآمد و از منظر توسعه‌ای بوده است و گزارش حسابرسی نیز دلالت بر وضعیت مطلوب صورت‌های مالی شرکت دارد.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ترکیب موجود نیروی انسانی مدیریتی و تخصصی گروه مالی توسعه تعاون را کارآمد اعلام نمود و افزود: نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه به ویژه بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر نقش مهم نهادهای نوین مالی تاکید ورزیده‌اند و از این رو تنوع‌بخشی به خدمات و سرویس‌های شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی و اقتصادی به ویژه پروژه‌های بزرگ، نیازمند سیستم دقیق تامین مالی است و تدابیر و اقدامات نوآورانه در حوزه مالی و بانکی در استمرار حرکت توسعه‌ای بانک برای تقویت بازار تعاون و کارآفرینی تاثیرگذار است.

در این جلسه که با حضور عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، حسن شریفی معاون عملیات بانکی ، محمد ذوالفقاری معاون مالی و پشتیبانی و رامین نجمی رییس اداره کل سرمایهگذاری بانک توسعه تعاون همراه بود، هاشم بوذرجمهر مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه مالی توسعه تعاون و میثم درخشنده رییس و محمد رضا اکبری عضو هیات مدیره این شرکت توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت ارائه دادند.

 

ده نفر از رؤسای موفق شعب بانک توسعه تعاون در یازدهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور که با موضوع «مدیریت شعب در دوران اشاعه ویروس کرونا» از سوی موسسه آموزش عالی بانکداری ایران به صورت مجازی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در مراسمی که با حضور اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، فرشاد حیدری رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری، مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره بانک توسعه تعاون برگزار شد، ده نفر از رؤسای موفق شعب این بانک با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در کشور طی دوسال اخیر به علت تحمیل ظالمانه تحریم‌ها و خصوصاً شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر محدودیت‌های شدید قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد و فرآیندهای تأمین مالی در کشور ما بانک محور است، شبکه بانکی و خصوصاً شعب بانک‌ها در این دوران با دشواری‌های بیشتری مواجه بودند و نقش روسای شعب به عنوان سربازان خط مقدم نظام اقتصادی در این امر، نقش بسیار ویژه و حائز اهمیتی است.

فرشاد حیدری رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری نیز طی سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام بانکی به علت بیماری کرونا در راه انجام وظیفه و خدمت به هموطنان با مروری بر مستند آیین رفتار حرفه‌ای برای کنترل بیماری کرونا در محل کار، گفت: در نظرسنجی به عمل آمده از همکاران شعب، موضوع ضرورت بهره گیری بیشتر از تجهیزات فناورانه و ارتقای قابلیت‌های مخابراتی برای تسهیل ارتباطات و انجام وظایف کاری در دوران کرونا تاکید شده است. وی با بیان اینکه هموارسازی مسیر توسعه انسانی و بهره وری این شاخص در اقتصاد ملی مهمترین مزیت و دارایی واقعی در اقتصاد محسوب می‌شود، گفت: رؤسای شعب علاوه بر نقش ویژه در ارتقای شاخص‌های عملکردی شعب، نقش مهمی نیز در توسعه سرمایه‌های انسانی و بهبود عملکرد پرسنل بانک دارد.


تلاش کارکنان بانک توسعه تعاون ستودنی است
در بخش دیگری از این مراسم که به صورت مجازی و با حضور جمعی از معاونین و مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و رؤسای موفق شعب در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن تقدیر از رؤسای برگزیده شعب، با اشاره به دستاوردها و ظرفیت‌های بانک توسعه تعاون گفت: تلاش همه همکاران من در ارائه خدمات و محصولات به مشتریان در اقصی نقاط کشور ستودنی است و همین تلاش و عمل به وظایف از سوی کارکنان است که سبب شده بانک جوان توسعه تعاون، نقش موثری در نظام بانکی کشور ایفا کند.
حجت‌اله مهدیان با اشاره به اثرگذاری بانک توسعه تعاون و عاملیت در طرح‌های بزرگ ملی در کشور، افزود: با تلاش و مجاهدت همه پرسنل، این توفیق حاصل‌شده که در بانک توسعه تعاون در بسیاری از عرصه‌ها و شاخص‌ها از سایر بانک‌های بزرگ و باسابقه نیز پیشی بگیریم و همین امر، مسئولیت ما را امروز بیش از گذشته سنگین کرده که البته مطمئنم بانک توسعه تعاون با دانش و آگاهی و تلاش عموم همکاران پاسخگوی مسئولیت‌هایی خطیرتر و بزرگ‌تر نیز بوده و خواهد بود. سیدباقر فتاحی و امیر هوشنگ عصارزاده دیگر اعضای هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون نیز با حضور در این گردهمایی و دیدار با رؤسای موفق شعب بانک، ضمن تجلیل از ایشان نظرات و پیشنهادات خود را برای صیانت از دستاوردهای موفقیت‌آمیز و استمرار مسیر پیشرفت این شعب عنوان کردند.

شاخص‌های ارزیابی

گفتنی است در این جلسه سعید معادی معاون امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون با بیان این نکته که اتخاذ راهکارهای اصولی و همت و پشتکار روسای شعب دربردارنده نتایج درخشانی بوده که امروز شاهد آن هستیم، گفت: سنجش‌های دقیق و ارزیابی‌های سنجیده‌ای از تمامی رؤسای شعب در سراسر کشور صورت گرفته که بر اساس شاخص‌های موجود ازجمله شاخص‌های کمّی (میزان رشد تسهیلات و تعهدات، میزان کاهش مطالبات، میزان رشد منابع در یک سال گذشته)، شاخص‌های کیفی (میزان کاهش قیمت بهره‌ای پول)، شاخص‌های سرمایه انسانی (دارا بودن شاخصه‌های رهبری در سطح شعبه، دارا بودن شاخصه‌های دانشی و مربیگری مؤثر، دارا بودن شاخصه‌های تأثیرگذاری و حسن تعهد) و شاخص سابقه (نداشتن سوابق سوء بازرسی و نداشتن سوابق سوء انضباطی در یک سال گذشته)، ده نفر از رؤسای موفق شعب بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی به‌عنوان الگو و رؤسای موفق ارزیابی و از سوی بانک مرکزی انتخاب و معرفی شدند.

در پایان این جلسه مدیرعامل بانک توسعه تعاون از روح اله طاهر خانی رئیس شعبه مرکزی قزوین، کریم معصومی رئیس شعبه کاشانی تهران، میثم فراتی رئیس شعبه ولی‌عصر تهران، محمد سبزه بین رئیس شعبه معلم مشهد، عبدالعلی یوسفی قیری رئیس شعبه فرهنگ شهر شیراز، ایوب ملایی زاده رئیس شعبه شهید سلیمانی کرمان، مرتضی کریمی ثمریان رئیس شعبه رزن همدان، عبدالله معدنی پور رئیس شعبه نظرآباد البرز، مهران شفقت رئیس شعبه رودسر گیلان و علی‌اصغر جانی رئیس شعبه آران و بیدگل اصفهان با اهدای لوح سپاس و جوایزی، تقدیر و قدردانی کرد.

 

یازدهمین دوره تجلیل از روسای موفق شعب بانکهای کشور به همت موسسه آموزش عالی بانکداری ایران، روز یکشنبه مورخ 26 بهمن ماه 1399 به صورت مجازی برگزار گردید.

به گزارش اقتصادرسا ؛ در این مراسم کمیجانی قائم مقام محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از کارکنان شبکه بانکی کشور که به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت روبرو بودند قدردانی کرد و گفت شبکه بانکی کشور با فداکاری و از خودگذشتگی مثال زدنی، نسبت به ارائه مستمر و بی وقفه خدمات بانکی طی یک سال گذشته اقدام کرده است.

در ادامه این همایش از روسای برتر و موفق شعب بانکهای کشور تقدیر بعمل آمد و به 5 نفر از روسای برتر موسسه اعتباری ملل به نام های:

1- محمد ابویی شعبه شیراز جنوبی
2- محمد مظفری مطلق شعبه گلشهر مشهد
3- نبی الله کوهزاد شعبه نور مازندران
4- حسن سرمیلی شعبه بازار بروجرد
5- مهدی توکلی فر شعبه انار کرمان
جوایزی اهدا گردید.
روابط عمومی ضمن تبریک به روسا و همکاران محترم شعب برتر برای آنان و کلیه همکاران ساعی و پر تلاش موسسه آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

 

موسسه تامین آتیه امید کارآفرین با هدف تامین معیشت همکاران در دوران پس از خدمت آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، جلسه آنلاین هیئت مدیره موسسه تامین آتیه امید کارآفرین با کارکنان بانک برگزار شد. فرشاد محمدپور، معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع با ابراز امیدواری از برگزاری جلسات منظم ارائه گزارش اعضای هیات مدیره موسسه تامین آتیه امید کارآفرین گفت: وجود موسسات تامین آتیه اینچنینی در بانکها و سازمانهای مختلف مسبوق به سابقه است اما در بانک کارآفرین با وجود قدمت بیش از دو دهه ای چنین موسسه ای وجود نداشته است، اما با تغییر مدیریت ارشد و تاکید بر توجه به آتیه و معیشت کارمندان اقدامات اولیه برای تاسیس این موسسه آغاز شده است.

صندوق تامین آتیه وی عدم وجود این موسسه را یکی از خلاهای بانک خواند و افزود: این خلا در ابتدای سال 99 با شکل گیری ایده تشکیل موسسه و انجام مقدمات اولیه آن کمی رفع شد و بانک کارآفرین هم همچون سایر بانکها و سازمانها دارای صندوق تامین آتیه کارکنان شد.
محمدپور همچنین ادامه داد: تجمیع سرمایه در موسسه تامین آتیه متناسب با تورم به روز شده و موجب می شود تا فرد در زمان بازنشستگی با آنچه در صندوق تامین آتیه دارد از تورم و کاهش ارزش پول ملی کمترین آسیب را ببیند. مکانیزمی که در سالهای گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
این عضو هیات مدیره موسسه با اشاره به نوع نگاه مدیریت ارشد به همکاران بانک تاکید کرد: مدیریت ارشد بانک همکاران را ذی نفعان اصلی می داند به همین جهت توجه خاصی به بیشترین نفع همکاران را دارد. روال فعالیت این موسسه به این گونه است که 3 درصد از حقوق کارکنان در هر ماه وارد این موسسه می شود و به همان اندازه نیز بانک واریزی خواهد داشت.
صندوق تامین آتیه
نگرانی از معیشت دوران بازنشستگی دلیل تاسیس موسسه
سهراب صادقی عضو هیئت مدیره موسسه نیز با اشاره به این که نسل نخست همکاران بانک در ده سال آینده بازنشسته خواهند شد گفت: توجه به زمان بازنشستگی همکاران نسل اول موجب شد تا تشکیل موسسه تامین آتیه به یک ضرورت تبدیل شود.
وی با تاکید بر این که موسسه تامین آتیه می تواند بخشی از امور معیشتی کارکنان را تامین کند افزود: پیش از این بارها در مورد تشکیل این موسسه صحبت هایی شده بود اما تا سال جاری این عزم وجود نداشت که با حمایت های مدیریت ارشد بانک و معاونت توسعه سرمایه انسانی این امر میسر شد.
صادقی با اشاره به روال طی شده برای تاسیس این موسسه اظهارداشت: بعد از تصمیم گیری برای تشکیل موسسه تامین آتیه بانک، تحقیقات مفصلی در این مورد و تجارب کسب شده در سایر بانکها و سازمانها انجام شد تا بیشترین انتفاع از این موسسه به همکاران تعلق گیرد.

صندوق تامین آتیه سود مستمر همکاران در بلندمدت با آغاز فعالیت موسسه تامین آتیه
مصطفی حسان مدیرعامل موسسه تامین آتیه امیدکارآفرین نیز در این نشست با اشاره به این که اکثر بانکها وسازمانها، صندوق بازنشستگی کارکنان دارند گفت: دلیل اصلی تمایل به تاسیس صندوق های بازنشستگی کارکنان در بانکها و سازمان ها، تامین آتیه و معیشت همکاران در دوران بازنشستگی است چرا که اغلب کارشناسان معتقدند که افراد در میان سالی درآمد بیشتری دارند و مخارج کمتر. در حالی که در دوران بازنشستگی درآمد کمتر و مخارج بیشتری دارند پس باید سازمانها در دوران خدمت به فکر معیشت در دوران بازنشستگی همکاران خود باشند.
وی با اشاره به جای خالی موسسه تامین آتیه کارکنان در بانک افزود: هر چند که اقداماتی در ده سال گذشته برای ایجاد صندوق تامین آتیه در بانک کارآفرین صورت گرفته بود اما این امر هیچ گاه اجرایی نشد تا اینکه با تغییر مدیریت ارشد و توجه ایشان به معیشت کارکنان این روال تسریع شد. پس از انجام مطالعات مقدماتی و بررسی های کارشناسی، مدل حاکمیتی و مالی-حقوقی موسسه تدوین شد و اقدامات زیرساختی از جمله امور حقوقی، ثبتی، مالیاتی و ... جهت تاسیس موسسه صورت پذیرفت.
حسان ادامه داد: همچنین در حال حاضر بدنبال ایجاد سامانه ای بوده که بتوان به صورت شفاف میزان مبالغ واریزی همکاران مشخص باشد و میزان ارزش افزوده ایجاد شده نیز بصورت دقیق نمایش داده شود. از آنجا که مدل عملیاتی موسسه شبیه صندوق های سرمایه گذاری است، هر فرد بسته به میزان واریزی حق عضویت، واحدهای سرمایه گذاری معینی خواهد داشت و ارزش روز هر یک از واحدهای سرمایه گذاری بصورت شفاف مشخص خواهد بود.
مدیرعامل موسسه تامین آتیه امید کارآفرین در مورد روال عملکرد این موسسه افزود: بیشترین توجه به معیشت کارکنان بعد از پایان خدمت شده است بنابراین همکاران می توانند در این موسسه عضو شده و هر ماه 3 درصد از حقوقشان را به این موسسه واریز کنند و از تمام سود حاصل از فعالیت منتفع شوند.
به گفته حسان ، یکی از اتفاق های خوب همراهی بانک در این صندوق است به گونه ای که همزمان با واریز 3درصد از حقوق کارکنان بانک نیز معادل همان 3 درصد را جهت سرمایه گذاری برای هر فرد واریز می کند تا فعالیت های موسسه روال بهتری گیرد.
مدیرعامل موسسه تامین آتیه ادامه داد: طبق روال فعالیت مصوب شده سامانه های مالی و عملیاتی منطبق با کارکرد موسسه تهیه و تعبیه شود تا همکاران عضو هر یک پروفایل مخصوص خود را در سامانه عملیاتی موسسه داشته باشند تا بتوانند در هر زمان ریز جزییات واریزی های انجام شده را مشاهده کنند و در جریان فعالیت ها قرار گیرند.
حسان در مورد نظارت بر عملکرد موسسه نیز افزود: بدنبال تدوین آیین نامه معاملات و بیانیه سرمایه گذاری هستیم تا بتوانیم به صورت نظام مند و از طریق رویه های مشخص اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل موسسه تامین آتیه امید کارآفرین در توضیح بیشتر تاکید کرد: به طور مشخص سرمایه گذاری در زمینه املاک یا بازار سرمایه و ... طبق آیین نامه و با نظرات کمیته سرمایه گذاری و اعضای هیئت مدیره خواهد بود و هر ساله عملکرد موسسه توسط حسابرس مورد بررسی قرارگرفته و در مجمع سالانه به هیئت امنا پاسخگو خواهد بود.
وی با اشاره به سوالاتی که برخی از همکاران در مورد روال ورود و خروج در این موسسه دارند نیز  تاکید کرد: همکاران پس از گذشت سه ماه از ورود به بانک می توانند عضو موسسه شوند، هر نوع قطع همکاری با بانک نیز به منزله قطع عضویت در موسسه خواهد بود.
حسان با اشاره به جدولی که در آیین نامه موسسه نیز وجود دارد، گفت: طبق آیین نامه نحوه تسویه حساب با کارکنان بسته نحوه قطع همکاری متفاوت خواهد بود که لازم است به جدول داخل آیین نامه رجوع شود.
مدیرعامل موسسه تامین آتیه امیدکارآفرین با اشاره به شروع فعالیت این موسسه اظهارداشت: با توجه به نوپا بودن این موسسه پاسخ گوی همه سوالات همکاران هستیم و سعی می کنیم با ارائه گزارش های شفاف این اطمینان را به همکاران بدهیم که حضورشان در این موسسه به معنای منتفع شدن در سودی است که بصورت شفاف گزارش آن ارائه خواهد شد.

 

يازدهمين گردهمايي رؤساي موفق شعب بانك هاي كشور توسط موسسه عالي آموزش بانكداري ايران با عنوان مديريت شعب در دوران اشاعه ويروس كرونا به صورت مجازي برگزار شد و در بانك صنعت و معدن نیز از شعب برتر اين بانك تقدير به عمل آمد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، در اين مراسم كه روز يكشنبه بيست و ششم بهمن ماه برگزار شد، مديرعامل بانك صنعت و معدن با تجليل از عملكرد درخشان اين شعب منتخب اظهار داشت: بسيار خرسندم كه امروز فرصتي فراهم شده تا از تلاش هاي بهترين و موفق ترين رؤساي شعب اين بانك قدرداني و تقدير ويژه داشته باشيم.
دكتر مهري تصريح كرد: مشتري محور بودن و برخورداري از روابط عمومي بالا از صفات بارز اين رؤساي موفق است كه خالصانه و دلسوزانه براي حل مشكلات توليدكنندگان در سراسر كشور تلاش مي كنند و دغدغه صنعتگران، مهمترين دغدغه آنان است.
وي با اشاره به ارتقاي شاخص هاي عملكردي شعب ممتاز عنوان داشت: در برخي موارد شاهد هستيم كه اين شعب در شاخص هاي عملكردي بيش از 100 درصد رشد داشته اند و قابل توجه است كه در بعضي از اين شعب، اين رشد چشمگير در شاخص هايي مانند وصول مطالبات و افزايش حجم سپرده ها و كارمزدها در چندين سال متوالي محقق شده است و اين تداوم موفقيت نشان از تلاش مضاعف رؤسا و كاركنان شعب برتر اين بانك دارد كه با وجود امكانات محدود خود توانسته اند اقدامات اساسي و مؤثري را به انجام برسانند.
وي افزود: نهادينه شدن رويكرد اين شعب، قطعاً تضميني براي موفقيت كل مجموعه بانك است كه در نهايت رضايت مشتريان را به دنبال خواهد داشت و ضرورت دارد فرهنگ سازي شود تا روش و منش اين شعب به عنوان الگو و نمونه عملي براي ساير بخش هاي بانك مطرح شود و دانش و تجارب آنان براي ساير همكاران مورد استفاده قرار گيرد.
دكتر مهري تأكيد كرد: در گزينش اين افراد بيش از 80 شاخص مختلف به صورت ماهانه توسط مديريت امور شعب مورد بررسي قرار گرفته و شايسته است كه از زحمات اين مديريت نيز كه در پايش عملكردها نهايت دقت و ابتكار عمل را داشته اند، سپاسگزاري كنيم.
وي بيان داشت: نظام پرداختي ها در بانك در حال تحول است و اين پايش عملكردها بايد مبناي تعيين ميزان پرداختي و پاداش باشد و لازم است مقوله پرداخت به كاركنان بر اساس عملكرد به طور كامل ملاك عمل قرار گيرد.
گفتني است، مطابق ارزيابي شاخص هاي عملكردي بانك صنعت و معدن فرزين سمائي مدير شعبه مستقل توسعه ملي حائز رتبه اول، اميرحسين زند مدير بانك صنعت و معدن استان البرز و رئيس شعبه كرج حائز رتبه دوم و عليرضا تاجيك رئيس شعبه بورس كالاي ايران و غلامرضا حسن زاده قرائي مدير بانك صنعت و معدن استان خراسان رضوي و رئيس شعبه مشهد مشتركاً حائز رتبه سوم شدند.
در اين مراسم فرشاد حيدري رئيس موسسه عالي آموزش بانكداري ايران در سخناني نتايج تكميل پرسشنامه توسط رؤساي موفق شعب بانكهاي كشور را تشريح نموده و سپس دكتر اكبر كميجاني قائم مقام بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به تشريح آخرين وضعيت متغيرهاي اقتصاد كلان كشور در دو سال اخير و به ويژه در ايام همه گيري ويروس كرونا پرداخت و از رو به رشد بودن شاخص هاي كلان اقتصادي كشور سخن گفت.
در ادامه اين جلسه، شاهين فرهنگ پژوهشگر حوزه روانشناسي در خصوص مهمترين راه كارهاي كنترل و كاهش استرس به ويژه در محيط كار صحبت كرد و در انتهاي گردهمايي نيز از رؤساي موفق شعب بانك هاي كشور تقدير شد.
شايان ذكر است، در پايان اين مراسم از عملكرد مطلوب مديران استاني و رؤساي شعب برتر اين بانك نيز تقدير شد و به رسم يادبود لوح سپاسي به آنان اهدا گرديد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top