رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران گفت: این شعبه از بانک با پرداخت 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات تا دی ماه سال جاری، بالغ بر 30 درصد رشد را در حوزه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی صادرات محور نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، نیما بزرگمهر اظهار داشت: نود درصد از تسهیلات سرمایه در گردش پرداختی این شعبه به حوزه صنعت استان اصفهان تخصیص یافته است.
وی افزود: بیش از 15 میلیارد و 700 میلیون ریال ضمانت از این شعبه از بانک برای صادرکنندگان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه 2750 درصد رشد داشته است.
رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران در یازدهمین گردهمایی روسای موفق سراسر کشور در زمره روسای برتر منتخب بانک مرکزی قرار داشت.
نیما بزرگمهر در اینباره گفت:حجم عملیات و رشد شاخص های عملکردی مختلف همچون تسهیلات پرداختی، سپرده ها، ضمانتنامه های صادره، بروات و اعتبارات اسنادی، اعتبارات اسنادی داخلی، حوالجات ارزی، خرید و فروش ارز و کاهش معوقات، فعالیتهای بازاریابی و جذب مشتریان جدید از مهمترین شاخص های انتخاب شعب برتر بانک ها از سوی بانک مرکزی بوده است.
وی در خصوص مشتریان دانش بنیان شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران گفت: تعامل خوبی بین این شعبه و مشتریان دانش بنیان در جریان است و تا کنون چند مشتری دانش بنیان برای دریافت تسهیلات مختص دانش بنیان جذب بانک شده اند.
بزرگمهر با اشاره به شرایط خاص فعلی و محدودیت های کرونا اظهار داشت: شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات با برگزاری وبینار تخصصی اقدام به معرفی خدمات بانک برای مشتریان نموده و تعاملاتی از این دست را برای معرفی هرچه بیشتر خدمات و تسهیلات این بانک در دستور کار دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام تدوین ویرایش اولیه سند جامع رمزارز از سوی بانک مرکزی، نوشت: از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده وجهت تصمیم‌گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.


به گزارش اقتصادرسا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه مجازی خود نوشت: درسال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم‌گری رمز ارزها و نسبت آنها با سیاست‌گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده‌گذاری در بالاترین سطوح سیاست‌گذاری‌های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

ازجمله اهداف بانک‌های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین‌المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده وجهت تصمیم‌گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

انتهای پیام

در یازدهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور که با موضوع «مدیریت شعب در دوران اشاعه ویروس کرونا» به صورت مجازی برگزار شد، از رؤسای موفق شعب بانک دی تقدیر شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، در این مراسم که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، رحیم طاهری، عضو هیئت‌مدیره و جمعی از معاونان و مدیران ارشد در ساختمان مرکزی بانک دی برگزار شد، از پنج رییس موفق شعب بانک دی با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
بر اساس این گزارش، اسماعیل افتخاری، رییس وقت شعبه ملاصدرا و رییس کنونی اداره اعتبارات، سپیده شیربخت، رییس شعبه چهارراه فرمانیه، رامین قاسمی، رییس وقت شعبه دروس و رییس کنونی شعبه شریعتی، رضا سلطانی، رییس حوزه و شعبه مرکزی اصفهان و حبیب علیزاده زواردهی، رییس شعبه مرکزی بابل، به ترتیب، به عنوان رؤسای موفق شعب بانک دی معرفی شدند و از تلاش‌های آنان تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این مراسم لوح تقدیر بانک مرکزی به پاس قدردانی از کارکنان شعبه ملاصدرا، به عنوان شعبه برتر بانک دی، به جلیل بی‌نظیر، رییس اداره امور شعب 1 اهدا شد.
گفتنی است گردهمایی معرفی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور، هر سال توسط بانک مرکزی ج.ا.ا و مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با مشارکت تمامی بانک‌های کشور برگزار می‌شود که در سال جاری به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
شایان ذکر است، رؤسای موفق شعب بانک دی در سال جاری بر اساس شاخص‌های موسسه آموزش عالی بانکداری ایران در چهار دسته شاخص‌های کمّی (میزان رشد تسهیلات و تعهدات، میزان کاهش مطالبات، میزان رشد منابع در یک سال گذشته)، شاخص‌های کیفی (میزان کاهش قیمت بهره‌ای پول)، شاخص‌های سرمایه انسانی (دارا بودن شاخصه‌های رهبری در سطح شعبه، دارا بودن شاخصه‌های دانشی و مربیگری مؤثر، دارا بودن شاخصه‌های تأثیرگذاری و حسن تعهد) و شاخص سابقه (نداشتن سوابق سوء بازرسی و نداشتن سوابق سوء انضباطی در یک سال گذشته) ارزیابی و انتخاب شدند.

پنج رئیس شعبه از شعب بانک توسعه صادرات به عنوان روسای شعب منتخب بر اساس کیفیت مدیریت در دوران اشاعه ویروس کرونا در یازدهمین گردهمایی روسای موفق بانک های کشور معرفی شدند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در یازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور که صبح امروز یکشنبه 26 بهمن ماه 99 با حضور اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و فرشاد حیدری رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری به صورت مجازی برگزار شد، آقایان سعید نیکنام، رئیس وقت شعبه مرکزی، سعید رضایی رئیس شعبه اراک، صولت امینی شلمزاری رئیس وقت شعبه شهرکرد، نیما بزرگمهر رئیس شعبه اصفهان و فرید کامیابی رئیس شعبه زنجان بانک توسعه صادرات ایران به عنوان روسای برتربانک های کشور معرفی شدند.
فرآیند انتخاب شعب برتر بر مبنای حجم عملیات و رشد شاخص های عملکردی مختلفی همچون تسهیلات پرداختی، سپرده ها، ضمانتنامه های صادره، بروات و اعتبارات اسنادی، اعتبارات اسنادی داخلی، حوالجات ارزی، خرید و فروش ارز و کاهش معوقات، فعالیت های بازاریابی و جذب مشتریان جدید و همچنین سایر عملیات شعب با توجه به تعداد نیروهای انسانی موجود انجام پذیرفته است.

در یازدهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور، شماری از رؤسای شعب بانک آینده نیز تقدیر شدند.

در این گردهمایی آن‌لاین که با عنوان «مدیریت شعب در دوران شیوع ویروس کرونا» و با رویکردهای مهندسی مجدد فرآیندها، برنامه‌ریزی اقتضایی، دستورالعمل‌های بهداشتی، فن‌آوری‌های نوین، حمایت و هم‌دلی و دورکاری با حضور دکتر اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی ج.ا.ایران، فرشاد حیدری، رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و شاهین فرهنگ، پژوهشگر حوزه روان‌شناسی برگزار شد؛ از ١٠ رئیس‌شعبه موفق بانک آینده نیز، تقدیر شد.
در این مراسم آن‌لاین که مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و جمعی از معاونان و مدیران بانک آینده هم حضور داشتند؛ از مژگان تأثری، شعبه پل رومی، (کد320)، ولی‌الله درویشی‌نیا، شعبه ساری – امیرمازندرانی، (کد 7212)، محمدرضا کاشانی، شعبه زعفرانیه – آصف (کد 210)، الهام برادران نقشینه، شعبه اصفهان – بلوار کشاورز (کد 2633)، سیروس سلیمانی متین، شعبه آیةالله کاشانی – چهارراه شاهین، (کد 261)، محسن سعیدی‌مقدم، شعبه ظفر شرقی، (کد 305)، محسن بهروش، شعبه مشهد – بلوار سجاد، (کد 1001)، محمد نیک‌خواه، شعبه نوبنیاد، (کد 313)، راحله عظامی، شعبه ولی‌عصر – ساعی، (کد 329) و علی طاهرخانی، شعبه قزوین – نوروزیان، (کد 1305)، به‌عنوان رؤسای موفق شعب بانک آینده، تجلیل شد.
همایش رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور، همه‌ساله به همت مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با هدف تقویت بالندگی مدیران شعب بانک‎ها و مهارت‌های علمی و حرفه‌ای، تبادل تجربیات موفقیت‌آمیز و نیز تجلیل زحمات و تلاش‌های رؤسای شبکه بانکی برگزار می‌شود.

مدیر عامل بانک کار آفرین به روسای شعب سراسر کشور توصیه کرد که جانشین پروری یکی از اولویت کاری آنان باشد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کار آفرین، دکتر محمد رضا فرزین روز یکشنبه،همزمان با برگزاری گردهمایی روسای موفق شعب بانکهای کشور توسط بانک مرکزی برگزار شد،از روسای موفق شعب بانک کار آفرین تقدیر کرد.
وی در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد،تقدیر از روسای موفق شعب بانکی را بدعتی نو خواند و گفت: هر چند که این فرآیند در بانک کارآفرین هر فصل با برگزاری مجامع فصلی انجام می گیرد، اما انتخاب و تقدیر از روسای موفق بانکی توسط بانک مرکزی فرآیندی قابل تقدیر و شایسته ای است که موجب افزایش انگیزه خدمت در بانکها خواهد شد.
وی بار اصلی برنامه ریزی های انجام شده در ستاد بانک را بر دوش شعب خواند و افزود: در حقیقت تحول اصلی در شعب اتفاق می افتد، به همین دلیل از ابتدای سال اصرار داشتیم تا مسیر و شرایط بهتری برای انجام اهداف برنامه ریزی شده در شعب اجرا شود. مسیری که شامل تجهیز شعب به فناوری های روز، افزایش نیروی انسانی مجرب و... که همگی بستر ساز عملکرد بهتر شعب هستند، بودیم.
فرزین با اشاره به ایجاد معاونت بانکداری شرکتی در بانک تاکید کرد: وجود بانکداری شرکتی موجب سرعت بخشیدن به تعاملات بین بانک و شعب شده، روالی که حتی در عملکرد شعب نیز به خوبی قابل رویت است. این روال موجب شد تا به اکثر برنامه ریزی های انجام شده در سال 99 برسیم و بخشی هم که محقق نشده در حال آسیب شناسی است تا بتوانیم با حرکتی پرشتاب شرایط رسیدن به آنها در سال 1400 را فراهم کنیم.
وی با اشاره به عقب ماندگی بانک در بخش IT گفت: به خوبی می دانیم که در بخش IT عقب هستیم و این کاستی حداقل برای یک دهه گذشته است اما کارهای زیادی صورت گرفته و امیدوارم بتوانیم بخش عمده ای از این عقب ماندگی را در سال آینده جبران کنیم.
مدیر عامل بانک کارآفرین با اشاره به لزوم استفاده از نیروی انسانی مجرب تاکید کرد از بدو ورود به بانک اعلام کردم که برای پیشرفت در همه عرصه ها،باید از نیروی انسانی مجرب حمایت و حفاظت کنیم.
فرزین تصریح کرد به همین منظور طرح طبقه بندی مشاغل با حساسیت بالا اجرا شد و در آینده نزدیک درجه بندی شعب نیز اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به ضرورت ایجاد فضای رشد برای همکاران در شعب خطاب به مدیران شعب اظهارداشت: خیلی از مسایل در دانشگاه ها آموزش داده نمی شود، فرد با برخورد با چالش ها در محیط کار (شعب ) و انجام وظایف مختلف می تواند خود را محک بزنند و تجربه به دست آورد، این وظیفه روسای شعب است که شرایط رقابتی برای افراد در شعب ایجاد کنند.
فرزین در توضیحات بیشتر افزود: باید در شعب جانشین پروری انجام گیرد و در صورت جا به جایی بتوانیم از نیروهای جانشین حرفه ای و کارآمداستفاده کنیم.
به گفته دکتر فرزین، بانکداری مجازی یکی دیگر از طرح های بانک کار آفرین است که در سال آینده اجرا خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده شاهد آن باشیم که شعب شهرستانی بانک نیز در میان پنج شعبه برتر باشند.
در ادامه این مراسم علی رضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی با اشاره به انتخاب پنج شعبه از میان 10 شعبه معرفی شده به بانک مرکزی خاطر نشان کرد: روسای برتر براساس عملکرد کلی و تمرکز بر عملکرد یک ساله آنها با معرفی بانک توسط بانک مرکزی انتخاب می شوند.
وی افزود: این که روسای شعب شهرستانی در میان روسای برتر بانک نیستند خوشایند نیست، امیدواریم با اقدامات انجام شده در مجمع فصلی پایان سال شاهد حضور شعب شهرستانی در بین شعب برتر باشیم.

 

به تازگی واقعه ای تاریخی در نظام بانکی کشور رقم خورد. شعبه ای توسط بانک ملی ایران افتتاح شد که در آن از پول فیزیکی خبری نیست و مطابق روال معمول سایر شعب، در آن دریافت و پرداخت وجه نقد صورت نمی گیرد.

«ملی پلاس» که در پی تحقیق و پژوهش دو ساله بانک ملی ایران به وجود آمد، به معنی واقعی کلمه، تحقق یک ایده آینده نگر، فراتر از مرزهای جغرافیایی و تبلور بانکداری آینده است، تا آنجا که موسسه «مکنزی» به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های مشاور مدیریت جهانی در تحقیقات و بررسی های اخیر خود، مدل شعبی نظیر «ملی پلاس» را به عنوان ایده نهایی بانکداری آینده معرفی نموده است.
بارها در ارزیابی از نظام بانکی کشورهای توسعه یافته، گفته شده بود که «بانک» تقریبا از محل تبادل پول خارج شده است. نظام بانکی کشورمان نیز سالها به دنبال کاهش نقل و انتقال وجه نقد و جایگزین کردن آن با تراکنش های غیرحضوری بود که این خواسته تا حد زیادی با استقرار تجهیزات الکترونیک و سامانه های دیجیتال محقق شد. اپلیکیشن های موبایلی نیز بر سرعت این روند افزود و اکنون حجم گسترده ای از تراکنش های بانکی در کشور به صورت غیرحضوری انجام می شود.
در چنین شرایطی، لازم بود خدمات بانکداری حضوری نیز به جایگاه رفیع تری صعود کند که همانا ارائه راهکارهای اقتصادی، مشاوره های بنیادی و راه حل های اندیشمندانه برای حل مسائل پولی و بانکی است.
«ملی پلاس» این آرزو را برآورده کرد و در محیطی امن، پذیرای جوانان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهایی است که به دنبال بهترین راه برای اخذ مشاوره، انجام امور بانکی و همچنین کمک به جهش تولید و ایجاد اشتغال در کشورند.
شعبه جدید بانک ملی ایران را می توان مرکزی «جوان محور» دانست، چرا که محیط آن متناسب با نیازهای نسل جوان، آرام، دنج و در عین حال پویا و شکیل طراحی شده است و در یک جمله می توان «ملی پلاس» را تکنولوژی محور، جوان محور و مشاوره محور تعریف نمود.
طی یک ماه گذشته از راه اندازی این شعبه، تعداد قابل توجهی از جوانان، دانشجویان و کارآفرینان پس از بازدید از این مکان، ضمن ارائه بازخوردهای بسیار قابل توجه در فضای مجازی، تجربه منحصر به فرد خود از حضور در این شعبه را با دیگران به اشتراک گذاشته اند و این نشان دهنده نتیجه گیری مطلوب از یک اقدام موثر است.
در این شعبه از تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه بانکداری استفاده شده و مشتریان گرامی با حضور در این شعبه در حداقل زمان و با کمترین میزان خطا می توانند امور بانکی خود را انجام داده و خاطره یک روز خوب همراه با آرامش را برای خود رقم زنند.
پیداست که «ملی پلاس» در آینده نزدیک تحولی اساسی در کیفیت مشتری مداری و ارائه خدمات حضوری در شبکه بانکی کشور به وجود خواهد آورد.
«ملی پلاس» در عین حال که نوستالژی حضور فیزیکی در شعبه را برای مشتری تداعی می کند، امکان دریافت مشاوره های کارشناسی از طریق متخصصان خلاق را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند. در حقیقت این شعبه ثمره اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران و جلوه تازه ای از عمل در راستای شعار استراتژیک بانک یعنی «سازمان یادگیرنده و نوآور» است. این مرکز با ارائه راهکارهای جدید و توسعه یافته، سطح این اعتماد را افزایش خواهد داد و مشتری را به دنیای جدیدی از تلفیق علم، تکنولوژی، سرعت و دقت زیر یک سقف دعوت می کند.
شعب «ملی پلاس» با هدف کمک به توسعه زیرساخت های مدرن بانکی و نیز ارائه تصویری تازه از خدمات واقعی بانک در دنیای جدید، به مرور افزایش خواهند یافت و مراکز بزرگ و صنعتی کشور را تحت پوشش قرار خواهند داد. امید است که این پلتفرم، در همه نظام بانکی کشور عمومیت پیدا کند و در آینده نزدیک، بانکداری حضوری در سرزمین عزیزمان به جایگاه متعالی نائل شود.
*محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران تا پایان دی ماه سال جاری 11 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به یارانه بگیران و کسب و کارها و بخش های مختلف آسیب دیده پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، کل تسهیلات کرونایی ابلاغی بانک مرکزی به شبکه بانکی 750 هزار میلیارد ریال بوده است که 24 درصد آن به بانک ملی ایران اختصاص یافته است.
بر این اساس بانک ملی ایران تا پایان دی ماه 8 میلیون و 356 هزار و 731 فقره تسهیلات کرونایی پرداخت کرده که از این تعداد
123 هزار و 260 فقره در بخش کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بوده است.
لازم به ذکر است، در مجموع 181 هزار و 914 پرونده کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از سوی سامانه کارا به بانک ملی ایران معرفی شده که موارد پرداخت نشده یا در حال تکمیل پرونده بوده یا معرفی شدگان از دریافت تسهیلات منصرف شده اند.

نرخ حق الوکاله سال آینده بانک ملی ایران مشخص شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، هیات عامل این بانک مصوب کرد که نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری برای سال مالی 1400 معادل 3 درصد باشد.
حق الوکاله شامل هزینه های به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان در امور اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری های اقتصادی بانک است و اجرای این موضوع با توجه به اصول قانون بانکداری بدون ربا و رابطه حاکم بین وکیل و موکل در این قانون صورت می گیرد.

بانک سامان با اختصاص یک تیم بانکداری اختصاصی، اقدام به ارائه خدمات بانکی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.

به گزارش قتصادرسا ، بانک سامان باهدف حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات اقدام به ارائه خدمات به فعالان صنعت فناوری اطلاعات به‌منظور تأمین سرمایه در گردش و همچنین تأمین مالی برای واردات قطعات و تجهیزات فنی همچون storage و سرور، فراهم کردن بستر اینترنتی و همچنین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، کرده است.

همچنین این گروه از مشتریان می‌توانند از خدمات مشاوره تخصصی این بانک درزمینهٔ راهکارهای موجود برای دریافت و پرداخت‌های ارزی بهره ببرند. مشتریان بانک سامان در حوزه فناوری اطلاعات که در حوزه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار فعال هستند، همچنین به‌طور عمده از تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین مالی برای خرید ارز به‌منظور واردات تجهیزات به‌صورت یکجا به‌منظور پوشش ریسک ناشی از نوسان نرخ ارز، صدور انواع ضمانت‌نامه بابت قراردادهای منعقده و خدمات ارزی در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

 

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: بیشترین تسهیلات در قالب سرمایه درگردش ریالی و عمدتا در بخش‌های "صنعت و معدن" و " فراورده های شیمیایی" پرداخت‌شده است.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر بر اساس گزارش نه ماهه این معاونت اظهار داشت: مبلغ 83 هزار و355 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان تا پایان آذرماه سالجاری پرداخت شده که 66 درصد آن از محل منابع بانک و 34 درصد مابقی از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی شده است.
وی در خصوص تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان طی نه ماهه اول سال جار ی، گفت:تا پایان آذر ماه سالجاری مبلغ یک هزار و 501میلیارد ریال تسهیلات به شرکت­های دانش بنیان اعطا شده که در مقایسه با زمان مشابه در سال 1398 از رشد 24 درصدی برخوردار بوده است
معاون اعتبارات اگزیم بانک ایران اظهار داشت: تسهیلات اعطایی این بانک به شرکت‌های کوچک و متوسط تا پایان آذر ماه سالجاری بالغ بر 7 هزار و 427 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از رشد 29درصدی برخوردار بوده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top