رئیس پیشین دیوان عالی کشور گفت : تا وقتی در دستگاه قضایی هستم در هر سمتی که باشم؛ با همان انگیزه و نشاط به مردم خدمت خواهم کرد و این وظیفه همه ماست و اگر در این زمینه شانه خالی کنیم ظلم به انقلاب و نظام خواهد بود.

به گزارش اقتصادرسا، جلسه تکریم و معارفه رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور صبح امروز 15 مرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سالن اجتماعات کاخ دادگستری برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به حضار حاضر در جلسه از مجموعه کارکنان دیوان عالی کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: از همکارانم در دیوان عالی کشور اعم از معاونین، قضات و مجموعه کارکنان در بخش های مختلف که کمال همکاری را با بنده داشتند و مخلصانه مرا در این چند سال که در دیوان عالی کشور مسئولیت داشتم یاری کردند، نهایت قدردانی را دارم.


وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغییر در سمت ها یک تدبیر مدیریتی و امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: این سمت ها امانت است و باید از این امانت در جهت اجرای حق و صدور حکم عادلانه استفاده بهینه شود.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با تأکید بر اینکه خود را ذی حق در این سمت ها نمی‌دانیم، افزود: تمام تلاش خود را به خرج دادم تا بهترین استفاده را از این سمت در دیوان عالی کشور داشته باشم و خداوند شاهد است که این سمت را برای مردم خواستم.


رئیس پیشین دیوان عالی کشور ادامه داد: این مسئولیت ها از جمله حقوق عامه است و چنانچه فردی لیاقت و شایستگی یک سمت را نداشته باشد و اصرار بر ماندن کند، خطاست چراکه این یک حق عمومی است و امیرالمؤمنین (ع) در این خصوص به عامل خود در آذربایجان فرمود: « وَ إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَةٌ وَ أَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَكَ لَيْسَ لَكَ أَنْ تَفْتَاتَ فِي رَعِيَّةٍ وَ لَا تُخَاطِرَ إِلَّا بِوَثِيقَةٍ وَ فِي يَدَيْكَ مَالٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّى تُسَلِّمَهُ إِلَيَّ وَ لَعَلِّي أَلَّا أَكُونَ شَرَّ وُلَاتِكَ لَكَ وَ السَّلَامُ.»


حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به جایگاه دیوان عالی کشور تصریح کرد: دیوان عالی کشور قلب نظام قضایی کشور است و این قلب می تپد و عدالت را در رگهای قوه قضائیه به جریان می اندازد و چنانچه به درستی نتپد، دستگاه قضایی فشل می شود.


وی لازمه اجرای عدالت را استقلال نظر قضات در دیوان عالی کشور عنوان کرد و گفت: مفتخریم با مجموعه پیشکشوت قضات شریف و کارکشته دیوان عالی کشور توانستیم آنچه از دستمان ساخته بود را در جهت اجرای عدالت به کار ببریم.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم ادامه داد: دیوان عالی کشور از ظرفیت های بسیاری در زمینه متعادل کردن آراء قضایی در سراسر کشور برخوردار است، آراء نامتعادل که در برخی محاکم صادر می شود در دیوان عالی کشور به عنوان رویه به آن پرداخته می‌شود و در هیأت عمومی با ایجاد رویه های قضایی از اعمال سلیقه در صدور رأی جلوگیری می شود.


وی نظارت بر آراء دادگاه ها، الگوسازی آراء از لحاظ تهیه گزارش، شیوه استدلال و ماهیت رأی را از دیگر ظرفیت های دیوان عالی کشور برشمرد.


رئیس پیشین دیوان عالی کشور افزود: قضات دیوان عالی کشور از نظر استقلال و عدالت خواهی باید برای سایر قضات سراسر کشور الگو باشند و این ظرفیت باید حفظ شود.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با تأکید بر اینکه دیوان عالی کشور مرجع امید مردم است، گفت: هر چه عدالت بیشتر اجرا شود رضایت و امیدواری مردم بیشتر خواهد شد.


رئیس پیشین دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: اجرای عدالت تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی ایران است، اگر عدالت نباشد نظام استوار نخواهد بود.


وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی مضاعف از مجموعه کارکنان دیوان عالی کشور تصریح کرد: تا وقتی در دستگاه قضایی هستم در هر سمتی که باشم با همان انگیزه و نشاط به مردم خدمت خواهم کرد و این وظیفه همه ماست و اگر در این زمینه شانه خالی کنیم ظلم به انقلاب و نظام خواهد بود.

انتهای پیام/

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top