نخستین نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی کشور (۲۱۵ مگاواتی)روز پنجشنبه با حضور مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، فرماندار ویژه کاشان و مدیر کمیته نیروگاه های خورشدی تجدید پذیر در روستای پنداس کاشان به بهره برداری رسید.




به گزارش اقتصادرسا،مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این آیین گفت:این نیروگاه الگوی موفقی از مشارکت مردم در راستای جهش تولید است.


محمد ترکمانه افزود:این نیروگاه هم در بحث تولید برق،هم در حوزه پدافند غیرعامل،کاهش هزینه زیرساخت شبکه برق،افزایش درآمد برای روستای پنداس و غیره تاثیرگذار است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد:امیدواریم این الگو در دیگر روستاهای کشور هم اجرا شود،این نیروگاه امکان ثروت آفرینی برای مردم روستا را دارد،کمبود برق با ایجاد این نیروگاه ها رفع می شود.

ترکمانه گفت:بنیاد برکت در سال جاری ۱۰ درصد از طرح های اشتغال زایی خود را به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی اختصاص می دهد.

وی افزود:۴۰ نفر از بانوان روستای پنداس در این طرح مشارکت کردند ، ۶۵ میلیارد ریال هزینه راه اندازی این مکان بود و ۸۰ میلیارد ریال کار زیرساختی برای این طرح اجرا شد،این نیروگاه امکان برق رسانی به ۲۳۰ خانه را داشته و قابلیت توسعه دارد و خریدار برق تولیدی آن وزارت نیرو است.

فرماندار ویژه کاشان هم گفت: نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی روستای پنداس طرحی مردمی است که توسط ۴۰ نفر از بانوان این روستا اجرا شد و در سطح کشور بینظیر است و برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.

محمدشریف زارعی افزود:عملیت اجرایی این طرح سال ۱۴۰۲ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید، این اقدام الگویی برای ایجاد فرصت برای مشارکت مردم در بحث تولید است.

روستای پنداس از توابع بخش " برزُک" در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top