یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به دلیل همه گیری ویروس کرونا، کسب و کارهای کشور چین تحت تاثیر قرار نگرفت زیرا کارها به صورت پاره وقت و با نظارت انجام شد اما به طور کامل تعطیل نشد.

دکتر حمیدرضا جیهانی به اپیدمی کرونا در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: این ویروس در همه حوزه ها و زیرساخت های جامعه اثربسزایی گذاشت.

این اقتصاددان با بیان اینکه کسب و کارها نیز تاثیرپذیر هستند، ادامه داد: با تغییر و تحولاتی که در روابط انسانی رخ داد، یعنی تبدیل نوع رفت و آمدها و ارتباط ها از بستر حضوری به مجازی، حوزه اقتصادی نیز متحول شد. 

او به فضای کسب و کار چین اشاره کرد و افزود: کسب و کارها در چین با فضاهای اروپا و آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته تفاوت های ساختاری متعددی دارد. در چین کسب و کارها به صورت رقابتی انجام می شود به همین دلیل در موقعیت های مختلف سریعا انعطاف پذیر می شوند و توانستند با موضوع کرونا کنار بیایند و کسب و کارهای کشور را حفظ کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه منابع سنگینی در اوراق خزانه آمریکا متعلق به چین است، اعلام کرد: شرکت های تکنولوژیک و تولیدی چند ملیتی در چین آمریکایی و اروپاییانی هستند که در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: چین با توجه به حجم جمعیت و نیروی کار خود می تواند در حوزه اقتصادی به رشد و توسعه بالا برسد.

او عنوان کرد: ساختارهای حکومتی و چارچوب های اقتصادی این کشور تلفیقی از نظام اقتصادی کاپیتالیسم یا همان نظام اقتصاد دولتی است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top