معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی ارتقاء تولید دانش‌بنیان در شرکت‌های بزرگ که با حضور وزیر صمت برگزار شد از تعامل نزدیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با این معاونت برای ارتقای تولید دانش‌بنیان کشور خبر داد.

استقبال از تبدیل فضای صنعتی کشور به دانش‌بنیان

به گزارش اقتصادرسا، سورنا ستاری با بیان این مطلب ، افزود: از تبدیل فضای صنعتی کشور به دانش‌بنیان، از بین رفتن خام‌فروشی، استقبال از نوآوری، بالابردن هزینه‌های تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در پژوهش استقبال می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در پژوهش باعث خلق محصول می‌شود

وی با بیان این‌که ایجاد محصول به حل مشکل مردم کمک می‌کند، گفت: با ورود دولت به بخش پژوهش، محصول ایجاد نمی‌شود، اما سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در پژوهش باعث خلق محصول می‌شود.

صنایع بزرگ به اکوسیستم دانش‌بنیان وارد شوند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این‌که بخش‌خصوصی با همه مشکلات و تحریم‌ها در این سال‌ها زحمات زیادی کشیده است، تصریح کرد: اکوسیستم دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، این اکوسیستم از دانشگاه به بازار می‌رسد، اما صنایع بزرگ کمتر درگیر آن شده‌اند در حالی که این صنایع بازار بزرگی دارند.

دانش‌بنیان شدن در صنعت باید محقق شود نه در کارخانه

ستاری، با بیان این‌که پایه توسعه صنعت در کشور مونتاژ و کارخانه بوده است، افزود: اگر می‌خواهیم از دانش‌بنیان شدن صحبت کنیم، این موضوع باید در صنعت محقق شود، زیرا در صنعت می‌دانیم می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم.

دانش‌بنیان شدن می‌تواند محدودیت‌های آب، محیط‌زیست و کشاورزی را حل کند

وی با بیان این‌که محدودیت‌های آب، محیط‌زیست وکشاورزی را تکنولوژی و دانش‌بنیان شدن می‌تواند حل کند، گفت: اینجاست که شرکت‌های بزرگ می‌توانند بازارها را فعال کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان این‌که بخش‌خصوصی سنتی نیز مانند بخش دولتی درگیر بروکراسی اداری است، افزود: بخش سنتی خصوصی از نوآوری استقبال نمی‌کند در حالی که نوآوری سبب افزایش ارزش افزوده آن‌ها می‌شود.

برای ارتقاء تولید دانش‌بنیان همکاری و فرهنگ‌سازی لازم است

ستاری، در پایان تصریح کرد: برای ارتقاء تولید دانش‌بنیان همکاری و فرهنگ‌سازی لازم است و باید برای رسیدن به صنعت دانش‌بنیان در کنار هم قرار بگیریم.

گفتنی است این هم‌اندیشی با حضور وزیر صمت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان برگزار شد.

اکبری تالارپشتی و درخشان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مهمان اسن نشست و شرکت‌های دانش‌بنیان بودند.

در این نشست مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های بزرگ در حوزه دانش‌بنیان مطرح شد و از زاویه دید شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ، موضوع دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top