روتیتر: یک استاد دانشگاه:

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مردم چین بسیار پر تلاش هستند، اعلام کرد: دولت چین نیز همگام با تلاش و مشارکت مردم، برنامه ریزی کرده و با سیاست های اقتصادی که در پیش گرفته است کمک کرده تا بسیاری از اقشار کشور از زیر خط فقر خارج شوند.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛دکتر عبدالمجید شیخی با بیان اینکه چین با توجه به سیاست های توسعه اقتصادی توانسته توسعه را به اقصی نقاط کشور خود تسریع دهد، عنوان کرد: همین امر باعث اثرگذاری روی اقشار کم درآمد شده است.  
او با تاکید بر اینکه تمرکز چین در سال های اخیر بر افزایش اشتغال اقشار کم درآمد بوده است، اظهار کرد: هدف این کشور دقیقا افزایش اشتغال و درآمد بوده است که با سیاست هایی که در پیش گرفته این مهم تحقق یافته است.
این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه چین برنامه راهبردی افزایش ذخایر انرژی و غلات را توسعه می دهد، عنوان کرد: این کشور با جمعیت بسیار بالا میل به افزایش اثرگذاری بر بازار جهانی دارد به طوری که حجم تقاضا برای صادرات محصولات خود را به بالاترین حد برساند.
شیخی اضافه کرد: چین حتی به عنوان صادر کننده غلاتی مانند برنج می تواند بر تجارت جهانی تاثیر گذار باشد و کشورهای جنوب شرق آسیا را همانند ویتنام، تایلند و غیره را از رده خارج کند.   
او با بیان اینکه مردمان آسیا همانند اروپاییان نیستند، اذعان کرد: مردم آسیا عمدتا پرتلاش هستند ولی اروپاییان به رفاه عادت کرده اند. از سوی دیگر تحمل آسیایی ها بیشتر است و سطح اعتراضات اروپاییان بالاتر از مردم آسیایی است.    
این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با بیان اینکه چنین ویژگی هایی در کشورهای اروپایی که از لحاظ اقتصادی در رده های پایین هستند اجازه نمی دهد چین را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: پس الگو های پیشرفت کشور چین به کار اروپاییان نمی آید. توجهات کشور چین عمدتا ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستاها است.  
شیخی با اشاره به اینکه در برخی از جوامع سیاست های پولی و مالی، جمعیت روستاها را مجبور به مهاجرت به شهرها کرده است، تاکید کرد: این در حالی است که چین با سیاست هایی که در پیش گرفته است توانسته از سیل مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.  
او اضافه کرد: با اینکه چین سال ها درگیر مسائل اقتصادی بود اما با ایجاد اشتغال، تمرکز بر خدمات دهی در روستاهای دور دست توانسته مسیر را تا حدودی هموار کند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top