روتیتر: در سازمان مديريت صنعتي عنوان شد:

سازمان مدیریت صنعتی، همزمان با روز فرهنگ عمومي، ششمين همایش ملی راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی را با هدف هم‌افزایی بخش های فرهنگی و صنعتی کشور و با محوریت فرهنگ دانش بنياني، رويكرد جديد فرهنگ صنعتي ايران برگزار کرد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این همایش سید علیرضا شجاعی معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی ضمن مروری بر تاریخچه همایش و نحوه شکل گیری و استمرار آن، فهرستی از فعالیت های انجام شده در این حوزه را ارائه کرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: توجه به حوزه فرهنگ صنعتی نگاه به آینده است و کشور ما را با کشورهای صنعتی دنیا منطبق خواهد کرد، همچنین موجب پویایی و پایداری صنعت و مشارکت جمعی متخصصین و افراد صاحب نظر در این حوزه خواهد شد.
شجاعی تاکید کرد: دانش‌بنیانی عاملی است که می‌تواند ابزار تحول فرهنگ صنعتی شود و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای کلیدی اقتصاد مقاومتی است.
ديگر سخنران اين همايش اميرحسين اسدي مديركل دفتر خدمات كسب و كار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. وي با تاكيد بر اين نكته كه اساس توسعه صنعت در كشور، فرهنگ است گفت: شتاب دهنده هاي صنعت و دانشگاه بايد پيوست فرهنگي داشته باشند و پايان نامه هاي دانشجويي نيازمحور باشند.
اسدي خاطر نشان كرد: فناوري ها فرهنگ را تغيير مي دهند و از آن جا كه فرهنگ زيربناي هر حركتي در كشور است و چيزي است كه در جامعه شكل مي گيرد، بنابراين فرهنگ دانش بنياني بايد در جامعه رسوخ كند.
وي افزود: براي اين منظور رسانه ها بايد صنعت محور و دانش بنيان باشند و اين فرهنگ را ترويج كنند.
بنا به اين گزارش، سياوش ملكي فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، ديگر سخنران اين همايش بود. وي با بيان اين نكته كه اقتصاد و فرهنگ بر هم تاثيرگذار هستند، گفت: اقتصاد دانش بنيان زماني محقق مي شود كه سهم دانش بنياني در اقتصاد به بيش از 50 درصد درآمد منجر شود.
ملكي فر تاكيد كرد: شكل گيري فرهنگ دانش بنيان تابع سياست هاي اقتصادي دولت است و سكان اقتصاد بايد به سمت نوآوري و دانش بنياني جهت پيدا كند.
در ادامه اين همايش،  فاطمه هشدار مشاور دانشگاه صنایع و معادن ایران گفت: شركت هاي دانش بنيان بايد داراي محصول يا خدماتي با فناوري پيشرفته و ارزش افزوده بسيار بالا باشند.
 وي تاكيد كرد: دولت بايد موارد مربوط به شاخص ها و استانداردهاي دانش بنياني را مديريت كند و شركت ها بايد به سمت نوآوري سازماني حركت كنند.
سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اين همايش ضمن تاكيد بر جايگاه سازمان مديريت صنعتي درعرصه دانش و صنعت اظهار داشت: سازمان مديريت صنعتي از جمله سازمان هاي اصيل تكنوكراسي كشور است و از آنجا كه فاصله ميان تئوري دانش بنياني تا دانش بنيان شدن را سيستم بايد پر كند، اين سازمان براي ترويج و تبيين اين مقوله جايگاه درستي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: به همان ميزان كه كشور در حوزه علم و فناوري داراي ظرفيت است بايد در ميدان عمل و اجرا نيزايجاد ظرفيت كنيم.
فصيحي خاطر نشان كرد: شركت هاي دانش بنيان در كيفيت، قيمت و يا در پايداري مشكل دارند كه دولت و بخش خصوصي با سرمايه گذاري توامان بايد اين موانع را مرتفع كنند.
امید رضایی فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نيز در اين همايش با طرح اين پرسش كه براي دانشي شدن بايد به كدام سمت حركت كرد، بر فراهم كردن ظرفيت اقتصاد كشور براي پذيرش دانش تاكيد كرد.
وي افزود: زماني مي توانيم درباره دانش صحبت كنيم كه بستر اقتصادي آن فراهم باشد و براي اين كار نيز بايد مشاركت عمومي امكان پذير شود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top