«لی شیکای» یک هفته شلوغ را طی تعطیلات روز ملی چین (از اول تا هفتم اکتبر) سپری کرد؛ او در این یک هفته بازدیدکنندگان از سراسر چین را سرگرم کرد، به تمیز کردن اتاق‌‌های مهمانان پرداخت،‌ غذا پخت و نمایش اجرا نمود.

به گزارش اقتصادرسا؛«لی شیکای» یک هفته شلوغ را طی تعطیلات روز ملی چین (از اول تا هفتم اکتبر) سپری کرد؛ او در این یک هفته بازدیدکنندگان از سراسر چین را سرگرم کرد، به تمیز کردن اتاق‌‌های مهمانان پرداخت،‌ غذا پخت و نمایش اجرا نمود.

این مرد 59 ساله از گروه قومی «لاهو» در بخش «لانکانگ» واقع در استان «یون‌نان» در جنوب غربی چین یک اقامتگاه خانگی و رستوران را اداره می‌کند. ضمنا او یکی از اعضای اصلی یک شرکت نمایشی در روستایش هم هست.

 

لی در مصاحبه با «سی جی تی ان» با بیان اینکه درآمدشان از نمایش‌هایی که منحصربفرد هستند، چندین برابر شده، گفت: هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که ترانه‌ها و رقص قومی ما بتواند گردشگران را به خود جلب کند.

داستان «لائودابائو» زادگاه لی مهجور نمانده  و همه  از آن اطلاع دارند. طی دهه گذشته، گروه‌های اقلیت قومی در بسیاری از مناطق ساکن شده‌اند؛ مناطقی که زمانی مطرود و به دلایل تاریخی محروم مانده بود اما اکنون شاهد تغییر و دگرگونی از فقر به رفاه هستند.

 

زیرساخت بهبودیافته

مردم قوم لاهو یکی از گروه‌های قومی هستند که مستقیما وارد سوسیالیسم شده‌اند یه این معنا که آنها پیش تاسیس جمهوری خلق چین به روش‌های نخستین زندگی می‌کردند.

لی به خاطر می‌آورد قوم آنها در دهه 90 میلادی زندگی بسیار ساده‌ای داشتند. وی گفت: به یاد می‌آورد آن موقع ما در خانه‌های کاه‌گلی زندگی می‌کردیم و غذا و لباس کافی نداشتیم. فقط یک جاده خاکی وجود داشت و سفر کردن آسان نبود. حتی ما در شب‌ها به مشعل نیاز داشتیم.

امروزه با اینکه خانه‌های آنها تقریبا از لحاظ ساختار اصلی تغییری نکرده اما بسیار مجهزتر شده است. تصاویر قدیمی حاکی از آن است که در گذشته مردم در طبقه بالا زندگی می‌کردند و دام‌های آنها طبقه پایین نگهداری می‌شدند.

حالا لی در خانه‌اش 6 اتاق مهمان دارد که معمولا از قبل به طور کامل رزرو می‌شود چرا که مردم می‌توانند با چند ساعت رانندگی به راحتی به این روستا برسند و از چشم انداز و فرهنگ متمایز لاهو لذت ببرند.

به‌دنبال نابودی فقر شدید، تامین ملزومات روزانه مردم در این مناطق دیگر کار دشواری نیست. آنچه اولویت دارد توسعه صنایع خاصِ کشاورزی برای احیای بیشتر مناطق روستایی است.

بخش لانکانگ در این خصوص دچار پیشرفت بیشتری شده است. مردم در قدیم برای زندگی به غلات سنتی مانند ذرت و برنج تکیه داشتند. اما حالا با کمک کارشناسان کشاورزی، با موفقیت برخی محصولات خاص مانند سیب‌زمینی‌های با کیفیت بالا و شبه‌جین‌سینگ را در زمستان برداشت می‌کنند که در آمد زیادی نصیب آنها کرده است.

«جو یویونگ» یکی از اعضای «آکادمی مهندسی چین» (CAE) به بخش لانکانگ که هم‌مرز با میانمار است کمک کرده که از سال 2015 از فقر رهایی یابد. به گفته وی نوآوری فناورانه کلید پیشبرد توسعه روستایی است.

وی در مصاحبه با سی جی تی ان گفت: اما این اکتشاف باید بر اساس شرایط طبیعیِ محلی انجام شوند تا مزایای طیبیعی به مزایای اقتصادی تبدیل شود ما نمی‌توانم صرفا تجربه و فناوری‌هایی که در جاهای دیگر موفق بوده‌اند را کپی کنیم.

در «ونجی» صنعت چای به روزرسانی شده و از فروش ساده برگ‌های تازه چای به فروش محصولات فرآوری شده چای تبدیل شده است. روش‌های جدید فروش از طریق پخش زنده نیز به تحریک رشد این صنعت کمک کرده است.

باید گفت آنچه در روستای لائودابائو انجام شده مورد تحسین قرار گرفته است. پیش  از آنکه شرکت نمایشی در سال 2013 تاسیس شود، روستاییان صرفا برای سرگرمی خودشان آواز می‌خواندند و می‌رقصیدند و هرگز به این فکر نمی‌کردند که می‌توانند از آن درآمد سازی کنند.

 

حالا این شرکت بیش از 200 عضو دارد که همگی روستاییانی هستند که در دهه 80 زندگی خود قرار دارند. به طور میانگین هر عضو می‌تواند دستکم 10 هزار یوان (1405 دلار) درآمد کسب کند.

«لی نالوئو» معاون رئیس این شرکت می‌گوید: با این روش، فرهنگ قومی ما نیز می‌تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

 

صنعت پست چین در دهه گذشته به شکل قابل توجهی بهبود یافته است و با افزایش راحتی و کارایی زندگی مردم را شیرین کرده است.

به گزارش اقتصادرسا؛صنعت پست چین در دهه گذشته به شکل قابل توجهی بهبود یافته است و با افزایش راحتی و کارایی زندگی مردم را شیرین کرده است.

افرادی که دور از خانه کار می کنند یا درس می خوانند می توانند از غذاهای لذیذ شهر خود تناول کنند و کمتر برای خانه حس دلتنگی داشته باشند، زیرا این کشور بهبود چشمگیری در تدارکات زنجیره سرد برای مواد غذایی تازه داشته و کارایی حمل و نقل و همچنین بهره وری کارخانه را افزایش داده است.

آمارها عملکرد درخشان بخش پست چین را در 10 سال گذشته نشان می‌دهد. درآمد کسب و کار این بخش از 198.09 میلیارد یوآن (حدود 27.9 میلیارد دلار آمریکا) به بیش از 1.26 تریلیون یوآن در این دوره زمانی رسیده که با متوسط نرخ رشد سالانه 22.9 درصد افزایش یافته است.

گسترش شبکه پستی در سراسر کشور تا حدی به این رشد فوق العاده کمک کرده است.

ده سال پیش، بسیاری از روستاها در حومه و منطقه غربی چین دسترسی مستقیم به خدمات پستی نداشتند. بیشتر این روستاها در مناطق کوهستانی و بیابانی مرتفع، کم جمعیت بودند که برای حمل و نقل مناسب نبودند و در معرض بلایای طبیعی قرار داشتند.

چین با گسترش جاده‌های پستی و ایجاد دفاتر پست، تلاش‌ زیادی برای پیوند دادن دهکده‌های دور و مناطق دورافتاده به کل کشور انجام داده است.

طول جاده‌های پستی چین تا به امروز از 10 میلیون کیلومتر فراتر رفته است. تمامی روستاهای اداری کشور تا پایان دوره برنامه پنج ساله سیزدهم (2016-2020) تحت پوشش خدمات پستی قرار گرفت که زمینه ساز مبارزه کشور با فقر و پیگیری پدیده احیای روستایی شد.

بهبود شبکه پستی همچنین رونق بازار تحویل سریع چین را تسهیل کرد. در دهه گذشته، حجم تحویل اکسپرس سالانه چین از 5.7 میلیارد بسته به 108.3 میلیارد بسته افزایش یافت و برای هشت سال متوالی رتبه اول را در جهان کسب کرد.

بازار همیشه در حال رشد تحویل سریع خواستار بالاتر رفتن ظرفیت و کارایی در حمل و نقل بسته‌ها شده است و شرکت‌های پیک چینی را بر آن داشته تا از یک سری فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته استقبال کنند.

برای مثال، روبات‌ها به کارگران در دسته‌بندی کالاها کمک می‌کنند. ابزارهای کلان داده به بهینه سازی مسیرهای حمل و نقل کمک می کنند و انواع مختلفی از وسایل نقلیه مانند اتومبیل، هواپیما و قطارهای پرسرعت برای کوتاه کردن زمان حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته اند.

همچنین روند دریافت بسته‌ها برای مشتریان راحت‌تر و جالب‌تر شده است، زیرا از وسایل پیشرفته ای مانند خودروهای بدون سرنشین، پهپاد و قفسه‌های تحویل دارای فن آوری پیشرفته برای تحویل بسته استفاده می‌شود.

همچنین رشد بخش پستی چین در 10 سال گذشته با «انقلاب سبز» همراه شد که هدف آن کاهش اثرات زیست محیطی زباله های بسته بندی و کاهش استفاده از جعبه های مقوایی برای کاهش انتشار کربن بود.

مقامات چینی برنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی را برای ترویج استفاده از بارنامه‌های الکترونیکی، کیسه‌های بسته‌بندی سازگار با محیط زیست، کاهش استفاده از نوار چسب و بهبود بازیافت و مدیریت زباله‌های بسته‌بندی ارائه کرده‌اند.

تا پایان سال 2020، استفاده از بارنامه های الکترونیکی اساساً در بخش پستی کاملا پوشش داده شد و بیش از 70 درصد از بسته های تجارت الکترونیکی از بسته بندی ثانویه استفاده نکرده بودند.

مقامات چین تاکید کردند که این کشور برای کاهش اختلافات بین فقیران و ثروتمندان، به تنظیم سیاست در زمینه‌هایی چون وضع مالیات، تامین اجتماعی و مسکن می‌پردازد تا رفاه عمومی برای همه مردم تحقق یابد.

به گزارش اقتصادرسا ؛در حالی که سرزمین اصلی چین به فقرزدایی همه جانبه دست یافته، رفاه عمومی به عنوان کانون سیاستگذاری آینده پس از تحقق ایجاد جامعه با رفاه نسبی در این کشور تبدل شده است. مقامات چین تاکید کردند که  این کشور برای کاهش اختلافات بین فقیران و ثروتمندان، به تنظیم سیاست در زمینه‌هایی چون وضع مالیات، تامین اجتماعی و مسکن می‌پردازد تا رفاه عمومی برای همه مردم تحقق یابد.

چین با اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در بیش از 40 سال پیش، به شکستن برابری گرایی عمومی و ثروتمند شدن برخی جمعیت اجازه داد تا تا نیروی مولده اجتماعی تحریک شود. با گذشت بیش از 40 سال، اقتصاد این کشور به سرعت توسعه یافته و مشکل غذا و پوشاک برای عموم مردم حل شده است، با این حال، اختلاف درآمد بین شهرنشینان و روستاییان به طور مستمر افزایش یافته است که این پدیده در عدالت اجتماعی و ثبات جامعه تاثیرات منفی ایجاد کرده است.

در پنج سال پیش در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین هدف کلان مبنی بر "ًدستیابی اساسی به رفاه مشترک برای همه مردم" تا اواسط قرن جاری مطرح شد و در سال 2020، این کشور نیز هدف مرحله ای درباره حصول پیشرفت واقعی در راستای رفاه عمومی تا سال 2035 ارائه کرد.

شایان ذکر است که چین با اجرای سیاست فقرزدایی هدفمند در 8 سال گذشته، حدود یکصد میلیون جمعیت این کشور از فقر مطلق رها ساخته و در سال 2021 میلادی به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست حزب حاکم چین، هدف ایجاد همه جانبه جامعه با رفاه نسبی تحقق یافت.

تحلیلگران بر این باروند که پیروزی و دستاوردهای چین در نبرد با فقر با تایید و حمایت مردم همراه شده است.

کارشناسان تاکید کردند که تحقق رفاه عمومی در چین به معنای ساده وضع مالیات بیشتر از ثروتمندان برای کمک به فقیران نیست؛ این کشور در آینده با تقویت اعتماد بخش های خصوصی اقتصادی، سرمایه گذاری بیشتر از سوی آنها را تشویق خواهد کرد.

رسانه های خارجی گزارش کردند که پکن خواستار کاهش بیش از حد اختلاف درآمد بین شهرنشینان و روستاییان می شود و این کماکان یک وظیفه دشوار به شمار می رود. انتظار می رود چین تلاش های خود را برای ارتقای رفاه مشترک افزایش دهد.

پکن تاکنون هدف ساختن یک «کشور سوسیالیستی مدرن قدرتمند» و دستیابی اساسی به رفاه مشترک برای همه مردم تا اواسط قرن بیست و یکم را تعیین کرده است.

 

 

کاربران اینترنت چینی مشارکت فعالانه‌ای در بیستمین کنگره ملی آتی حزب کمونیست چین داشتند که در ابتکاری توسط حزب حاکم این کشور و به منظور جلب نظرات و پیشنهادات عمومی راه اندازی شده بود.

به گزارش اقتصادرسا ؛حزب کمونیست چین بدین سبب به طور کامل تعهد خود را به دموکراسی و همچنین سنت آن برای بهره وری از خرد عمومی نشان داد.

یکی از کاربران اینترنت اظهار داشت که این راه خوبی برای یادگیری نیازهای مردم و کسب مشاوره از طریق اینترنت است.

یکی از مقامات سطح اولیه شهر شرقی فوجوئو در استان جیانگشی چین گفت که این فعالیت‌های آنلاین با دعوت از مردم برای مشارکت عمومی نظر آنها را برای ترویج توسعه جلب کرده است.

از 15 آوریل تا 16 ماه می، پلتفرم‌های آنلاین تعیین‌شده، از جمله وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، خبرگزاری‌هایی مثل شین‌هوا و پیپلز دیلی و دیگر گروه رسانه‌ای چین، بخش‌های ویژه‌ای را برای کاربران اینترنتی باز کردند تا نظرات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

 این ابتکار به شکل قابل توجهی از طریق پلت‌فرم‌های آنلاین و آفلاین و همچنین از طریق انواع رسانه‌های جدید از قبیل پوسترها وبیلبورد‌های ویدیویی در فضاهای شهری و وسایل نقلیه عمومی ترویج شده است. داده های رسمی نشان می دهد که صفحات وب مربوطه حدود 660 میلیون بار در آن دوره مشاهده شده اند.

بیش از 8.54 میلیون نظر و پیشنهاد جمع آوری شد که بیش از 97 درصد مردم آنها را با نام‌های واقعی خود ارائه کرده‌اند.

شرکت کنندگان از بخش های مختلف جامعه، از جمله پرسنل ارگان‌ها و موسسات دولتی، کارمندان شرکت‌های خصوصی و دولتی و افراد خوداشتغال بودند.

کاربران اینترنت در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله حکمرانی کامل حزب، توسعه با کیفیت بالا، اصلاحات همه جانبه و گشایش اقتصادی، دموکراسی مردمی کل فرآیند، حکومت دولتی مبتنی بر قانون، پیشرفت فرهنگی سوسیالیستی، و پیشرفت زیست محیطی صحبت کردند.

حدود یک سوم نظرات مربوط به رفاه مردم بود که بیشترین جنبه های ذکر شده از جمله آموزش، اشتغال، مراقبت های بهداشتی، مسکن، مراقبت از سالمندان و تامین اجتماعی بود.

برخی سیاست «کاهش مضاعف» در آموزش اجباری را تحسین کردند و ابراز امیدواری کردند که این سیاست بتواند برای رسیدن به هدف آن یعنی کاهش بار مشق‌های بیش از حد و تدریس خصوصی خارج از مراکز آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی و استعدادهای سطح بالاتر بهبود یابد و به خوبی اجرا شود.

عده ای گفتند بهتر است خدمات مراقبت از سالمندان در مناطق روستایی افزایش یابد و پیشنهادهایی برای تثبیت دستاوردها در کاهش فقر ارائه کردند.

نظرات این افراد بر اساس تجربه زندگی و کاری آنها و بود همچنین منعکس کننده احساس عمومی آنها در مورد توسعه اجتماعی-اقتصادی و آرزوی آنها برای آینده ای بهتر میشد.

چیانگ جی، استاد دانشکده حزب کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفت: «این ابتکار از نظر ترویج دموکراسی و اتخاذ رویکردی علمی برای تصمیم‌گیری، نوآورانه است.»

چیانگ گفت که این روشی مؤثر برای کل حزب و جامعه است که در توسعه و تجدید قوای ملی مشارکت کنند و همچنینی نمونه ای از کل فرآیند دموکراسی مردمی است.

نظرات و پیشنهادات به دقت مطالعه خواهد شد تا به عنوان منبعی برای کارهای مربوط به کنگره آتی ارائه شود.

 

گزارش شده یک کارخانه تولید پتوی برقی در شهر «دانگ‌گوان» واقع در استان «گوانگ‌دونگ» امسال نسبت به سال گذشته فروشی سه برابر داشته و بهترین رکورد خود طی پنج سال گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادرسا ؛گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که کشورهای اروپایی آنقدر مشتاق خرید پتوهای برقی چین هستند که تولیدکنندگان باید 24 ساعته و بدون وقفه سفارش‌ها را آماده کنند.

چین در هفت ماه نخست امسال 2.51 تخته پتوی برقی به اروپا صادر کرد و فقط در ماه جولای 1.3 میلیون تخته پتوی برقی را به فروش رساند که در مقایسه با ماه ژوئن افزایش 150 درصدی را نشان می‌دهد. جولای گرمترین ماه در اروپاست اما چرا پتوهای برقی که یک محصول از مسنوخ و قدیمی در چین محسوب می‌شوند، ناگهان اینقدر در آنجا محبوب شد؟

از قرار معلوم اروپایی‌ها متوجه شدند با توجه به اتکای آنها به گاز طبیعی برای گرمایش و کاهش منابع تامین گاز طبیعی، امسال زمستان سختی را تجربه کنند.

پیامدهای چندگانه بحران اوکراین باعث شده قیمت گاز اروپا سر به فلک بکشد. با وخامت روابط میان روسیه و اروپا، خط لوله گاز «نورد استریم 1» برای تعمیر و نگهداری تعطیل شد و «نورد استریم 2» نیز بسته شده است. به این ترتیب اروپا وارد شرایط اضطراری کمبود گاز شده است.

با توجه به کمبود عرضه گاز، کشورهای اروپایی به افزایش قیمت گاز و مالیات اضافی آن روی آورده و در نتیجه هزینه‌های زندگی برای خانوارها افزایش یافته است.

برآوردها حاکی از آن است که به دلیل افزایش قیمت گاز، هزینه زندگی یک خانواده چهار نفری در اروپا سالانه 480 یورو (464 دلار) افزایش خواهد یافت. با وجود بحران انرژی و نگرانی از زمستان سرد اروپا،‌ پتوهای برقی چین ناگهان در قاره سبز حکم طلا را پیدا کرد.

بانک مرکزی اروپا به دنبال بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مهار تورم، افزایش داد که پیش بینی می‌شد امسال 8.1 درصد باشد اما تاثیر چندانی نداشت.

اروپا نه فقط با یک «زمستان انرژی» مواجه است بلکه تاثیرات منفی تورم مثل افزایش سرسام‌آور قیمت گاز، الوار، برق و دیگر کالاهای مصرفی را نیز باید تحمل کند.

بنا بر این می‌توان گفت محبوبیت پتوهای برقی چین در اروپا فرصت‌هایی که جهانی سازی برای اروپا به ارمغان آورده را برجسته می‌سازد.

 

​رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از بانک صادرات ایران به پاس حمایت و تلاش چشمگیر این بانک برای کمک به ایجاد اشتغال مددجویان و رفع محرومیت از جامعه قدردانی کرد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید مرتضی بختیاری گفت: مساعدت‌های بانک صادرات ایران برای جذب مطلوب منابع قرض‌الحسنه نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند ایفا کرده و این تلاش‌ها شایسته قدردانی است.
وی افزود: توانمندسازی محرومین مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، تقویت خودباوری در خانواده‌های نیازمند و همچنین توسعه اشتغال برای جامعه هدف در اولویت برنامه‌های این نهاد است که مساعدت بانک صادرات ایران و جذب مطلوب منابع قرض‌الحسنه موجب ایجاد اشتغال مولد و استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند شده است.
بختیاری با بیان اینکه خدمت به محرومین و نیازمندان و احیای امید و شوق زندگی در جان‌های رنجدیده، توفیق بزرگی از جانب خداوند رحمان به بندگان است، افزود: به مصداق حدیث شریف «من لم یشکرالمنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل»، از بانک صادرات ایران به پاس حمایت‌های شایان توجه و تلاش چشمگیر برای جذب تسهیلات بانکی و ایجاد اشتغال مددجویان، نیازمندان و رفع محرومیت از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از بانک صادرات ایران قدردانی می‌کنم.

حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران:۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW CA4180 متعلق به شرکت سیباموتور ۱۲ مهر روی تابلوی عرضه می رود.

به گزارش اقتصادرسا ؛این خودروها که در ۱۲ آذر (یعنی دو ماهه) تحویل خریداران می شود، با قیمت پایه ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال (معادل ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان) در بورس کالا عرضه میشود.

شرایط خرید محصول خودرو کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ که قرار است در ۱۲ مهر در بورس کالای ایران عرضه شود، اعلام شد.

براساس شرایط اعلام شده توسط بورس کالای ایران:

مهلت ثبت سفارش تا ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۱ مهر است.

میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان ۲۰ درصد است.

هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو را دارد.

خرید برای مشتریان حقوقی بلامانع است.

 

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین صبح روز جمعه 30 سپتامبر (8 مهر) در پکن با تیم پروژه تحقیق و توسعه هواپیمای بزرگ C919 دیدار کرده و از نمایشگاه دستاوردهای ساخت این هواپیما بازدید به عمل آورد.


 

به گزارش اقتصادرسا ؛«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین صبح روز جمعه 30 سپتامبر (8 مهر) در پکن با تیم پروژه تحقیق و توسعه هواپیمای بزرگ C919 دیدار کرده و از نمایشگاه دستاوردهای ساخت این هواپیما بازدید به عمل آورد.

وی با مهم برشمردن دستاوردهای مرحله به مرحله در راستای ساخت هواپیمای یاد شده تاکید کرد که ساخت هواپیمای بزرگ مسافربری بومی اراده، رؤیای ملی و آرزوی مردم کشور است. باید با استفاده از برتری نظام کشوری، برای دستیابی به فناوری‌های کلیدی اقدام کرده و برای ایجاد همه جانبه کشور سوسیالیستی مدرن و تحقق آرمان چین جهت رستاخیز بزرگ ملت چین تلاش کرد.

هواپیمای بزرگ مسافربری C919، جت بومی مسافربری چین است که با استاندارد بین‌المللی سازگار بوده و دارای حق مالکیت معنوی مستقل چین است.

پروژه تحقیق و توسعه این هواپیما از سال 2007 اجرا شده و نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال 2017 انجام شد.

سپتامبر سال جاری میلادی، مجوز پرواز این هواپیما از سوی اداره ملی هواپیمایی غیر نظامی چین صادر شد. قرار است نخستین فروند این هواپیما تا پایان سال جاری تحویل شود.

ساخت این هواپیما نشانگر آن است که چین دارای توانایی تولید هواپیمای بزرگ درجه یک مسافربری در جهان بوده و یک رویداد بزرگ در زمینه هواپیماسازی چین به شمار می رود.

 

روتیتر: بین ایمیدرو، شرکت برق منطقه ای یزد و یک شرکت بخش خصوصی؛

تفاهمنامه مشارکت مالی سه جانبه طرح تکمیل طرح انتقال برق "اسمالون-مروست" بین ایمیدرو، شرکت برق منطقه ای یزد و شرکت آریا جنوب ایرانیان امضا شد.

به گزارش اقتصادرسا ، اجرای این طرح در راستای توسعه زیرساخت معادن توسط ایمیدرو انجام می شود. میزان سرمایه گذاری ایمیدرو در این طرح 500 میلیارد ریال است.

مشارکت مالی ایمیدرو در این طرح، مرتبط با بند چهارم مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد صورت می گیرد.

همچنین مجموع سرمایه گذاری (سه جانبه) این تفاهمنامه به 1500 میلیارد ریال می رسد.

طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور(تحت پوشش ایمیدرو) عهده دار برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با انتشار پیامی فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری را تبریک گفت.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در متن پیام دکتر محمدحسین صوفی آمده است:

«” قُلْ سيروُا في الْاَرضِ فانْظُرُو کَيْفَ بَدَا الخَلْقَ” ( سوره عنکبوت/ آیه۲۰)
بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد.
روز و هفته جهانی گردشگری، جشن بزرگ شناخت فرهنگ ها، آشتی با طبیعت، سفر و یافتن فرصتی برای تجربه آرامش و شاد زیستن است. امروزه گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوختی شناخته می شود که امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از مردم سراسر جهان به ارمغان آورده است.
گردشگری، مسیری برای برقراری صلح، آرامش، تبادلات فرهنگی و ایجاد توسعه پایدار در جهان هستی است که فرصت منحصر به ‌فردی فراهم آورده است تا با همکاری یکدیگر نقش “سفر” را به‌عنوان یک فعالیت فرهنگساز بشری در قرن 21 در ایجاد آینده‌ای بهتر، ‌امیدآفرین و شادی بخش برای مردمان سیاره زمین ایجاد و صلح و رفاه مردم را افزایش دهیم.
در این مجال ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری، از تمامی علاقه مندان به تاریخ و تمدن کهن بشری در سراسر دنیا دعوت می کنیم تا به منظور آشنایی با جاذبه های منحصر به فرد کشورمان به ایران زیبا سفر کنند.
کانون جهانگردی واتومبیلرانی در کنار دیگرکنشگران و فعالان دولتی و غیر دولتی صنعت گردشگری ایران، با نگاه ویژه و تأکیدات مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات سازند‌ه‌ای را برای اجرا در دوران پسا کرونا در نظر گرفته‌ و شروع به اجرا نموده است که بی شک به رونق بیش از پیش این صنعت و ارائه تصویر شفاف از کشور پهناور و زیبای ایران و مقابله جدی با ایران هراسی منتج خواهد شد.»

 

چین در تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت توسعه، امسال به‌سرعت شبکه‌های حمل‌ونقل خود را گسترش داده و از ساخت راه‌های سریع‌السیر جدید گرفته تا بازسازی کانال‌های حمل و نقل، این صنعت را ارتقا داده است.



به گزارش اقتصادرسا ؛چین در تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت توسعه، امسال به‌سرعت شبکه‌های حمل‌ونقل خود را گسترش داده و از ساخت راه‌های سریع‌السیر جدید گرفته تا بازسازی کانال‌های حمل و نقل، این صنعت را ارتقا داده است.

گذرگاه سریع‌السیر جدیدی که شهرستان یِتیم‌بولاک و شهرستان روئوچیانگ در منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ را به هم متصل می‌کند در تاریخ سی‌ام آگوست افتتاح شد. این گذرگاه سومین بزرگراهی است که منطقه اویغور شین‌جیانگ را به مکان‌های خارجی متصل می‌کند.

ساخت یک تونل زیر آبی که بخشی از یک پل بزرگراهی را تشکیل می دهد و شنجن و جونگشان واقع در جنوب چین را به هم متصل می کند، تا هفته گذشته پیشرفت چشمگیری داشت، بطوری که 30 تیوب از 32 تیوب غوطه وری که این تونل را تشکیل میدهند با موفقیت به همدیگر متصل شدند. از طرفی  پروژه ترمینال کانتینری بندر یانگشان شانگهای نیز در دست بررسی کارشناسی قرار گرفته است و در پایان اکتبر آغاز به کار خواهد کرد.

شو چی، سخنگوی وزارت حمل و نقل چین روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ساخت پروژه های بزرگ حمل و نقل در سال جاری به آرامی پیشرفت کرده و سرمایه گذاری به طور موثر تقویت شده است.

سرمایه گذاری دارایی های ثابت در بخش حمل و نقل نسبت به سال گذشته در دوره ژانویه تا آگوست 6.6 درصد رشد کرد و به 2.34 تریلیون یوآن (حدود 329 میلیارد دلار آمریکا) رسید و بهبود اقتصادی را در مواجهه با چالش های داخلی و خارجی تقویت کرد.

با تفکیک داده ها، سرمایه گذاری در ساخت و ساز جاده نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه 9.5 درصدی داشته و به 1.77 تریلیون یوآن در این دوره رسیده است. در سال جاری ساخت چندین بزرگراه و آزادراه به طول 8100 کیلومتر تکمیل شد و 7400 کیلومتر دیگر نیز در دست ساخت است.

ساخت و ساز راه آهن و آبراه به ترتیب 402.8 میلیارد یوآن و 99.7 میلیارد یوآن سرمایه گذاری دریافت کردند و سرمایه ای بالغ بر 67.1 میلیارد یوآن به بخش هوانوردی غیرنظامی سرازیر شد.

به گفته تحلیلگران، شتاب رشد پایدار سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل، نقش مثبتی در گسترش سرمایه گذاری موثر و ایجاد فرصت های شغلی و ثبات اقتصادی ایفا خواهد کرد.

از آنجایی که پایه های بهبود اقتصادی هنوز باید تثبیت شود، دولت چین کار خود را برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های حمل و نقل و ساخت زیرساخت های گسترده تر افزایش داده است.

شورای دولتی چین در نشست اجرایی ماه ژوئن تصمیم گرفت تا سقف 300 میلیارد یوآن از طریق انتشار اوراق قرضه مالی برای تکمیل سرمایه برای پروژه های بزرگ جمع آوری کند و در جلسه دیگری در ماه آگوست اعلام شد که بیش از 300 میلیارد یوآن به این برنامه اضافه خواهد شد. در اوایل این ماه، شورای دولتی از نهادهای مربوطه خواست تا از 500 میلیارد یوآن سهمیه ویژه اوراق قرضه دولتی که از سال 2019 برای حمایت از ساخت و سازهای زیرساخت انباشته شده است، به خوبی استفاده کنند.

سرمایه گذاری در زیرساخت ها با حمایت از سیاست های تقویتی افزایش یافته است. به ویژه، 102 پروژه بزرگ معرفی شده برای دوره برنامه پنج ساله چهاردهم (2021-2025) با سرعت زیادی در کشور پیش می‌روند.

شو در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه با اشاره به تلاش‌های کشورش برای اجرای کامل اقدامات ترجیحی، ارائه کامل به انواع مختلف ابزارهای مالی و تمرکز بر رفع پیوندهای کوتاه در شبکه‌های حمل و نقل، گفت: در آینده اقدامات بیشتری برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل انجام خواهد شد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top