به گزارش اقتصادرسا ؛مهندس رخصتی در این دیدار به برخی موانع پیش روی تولید کنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد و گفت : ذوب آهن اصفهان در دوره ای تاسیس شد که صنعت چندانی در کشور نبود بنابراین به گونه ای شکل گرفت که بتواند تمام نیازهای خود را رفع نماید .
وی افزود : این شرکت قادر به تولید نسوز ، آهک و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود است و بدین منظور از کارخانه مختلف ریخته گری ، قالب سازی و غیره برخوردار است که فراتر از یک واحد صنعتی می باشد .
مهندس رخصتی با اشاره به برخورداری این شرکت از نیروگاه با توان تولید ۲۲۰ مگاوات برق ، گفت : نیروگاه های ذوب آهن ، برق مورد نیاز این واحد صنعتی را تامین می کنند و به طور کلی انتظار می رود که نگاه به این واحدها همچون دیگر واحدهای مشابه کشور باشد و قیمت انرژی و گاز مطابق قیمت های نیروگاهی محاسبه گردد .
سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان افزود : این مجتمع عظیم صنعتی طی دهه های گذشته و هم اکنون خدمات مختلفی به صنایع و جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه داده است و این انتظار وجود دارد که مسئولین حمایت لازم را از این تولید کننده مهم کشور داشته باشند .
وی با اشاره به اینکه صادرات ، در شرایط فعلی برای ذوب آهن حیاتی است و تعرفه سنگین برای صادرات ، این تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه می کند، افزود : تولید در شرایط فعلی سخت و با مشکلات بسیار مواجه است اما تنها راه کشور برای پیشرفت حمایت از تولید ملی است و قطعاً برداشتن مشکلات از پیش روی تولید کنندگان ، از جمله حذف موانع صادرات بسیار ضروری است .
امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این دیدار ، ذوب آهن اصفهان را عامل شکل گیری صنعت فولاد کشوردانست و گفت : بسیاری از صنتعگران کشور ، آموزش های اولیه را در ذوب آهن گذرانده اند و سپس در صنایع مختلف کشور خدمت نمودند .
وی افزود : در سال های اخیر ، این مجتمع عظیم صنعتی نگاه ویژه ای به فعالیت های دانش بنیان و بومی سازی داشته است و در این زمینه به صنایع دیگر هم خدمات خوبی ارائه کرده است .
کمیلی ، وظیفه اداره کل صمت به عنوان متولی صنعت اصفهان را حمایت از تولید کنندگانی همچون ذوب آهن و تسهیل گری در امر تولید دانست و گفت : حمایت از صنایع و رفع مشکلات پیش روی آنها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.
با تشکیل کمیته ویژه میان دو خودروساز بزرگ کشور، راهبردهای تعیین شده برای همافزایی و بهرهمندی مشترک از ظرفیتهای موجود وارد مرحله جدیدی شد. اتحاد استراتژیک دو خودروساز برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروی کشور شکل گرفته و در مسیر تامین منافع جامعه و مشتریان ارزیابی میشود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایکوپرس- با تشکیل این کمیته با حضور نمایندگان دو خودروساز، در جلساتی که بهصورت مستمر و طبق برنامه و نقشه راهِ ترسیم شده برگزار میشود، همکاری مشترک دو خودروساز در سرفصلهای مختلف با جدیت پیگیری میشود.
احمد قلعهبانی از مدیران باسابقه صنعت خودرو نیز راهبری این کمیته را برعهده دارد که مصوبات آن پس از تایید و تصویب نهایی توسط مدیران عامل دو خودروساز اجرایی میشود.
به اشتراکگذاری ظرفیتهای موجود ایرانخودرو در حوزه قوای محرکه و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت «بُن رو» از زیر مجموعههای سایپا از جمله اولویتها و موضوعات مهم مورد نظر است.
براساس توافقات صورت گرفته به زودی قوای محرکه یکی از محصولات سایپا به موتور و گیربکسهای با کیفیت ایرانخودرو مجهز خواهد شد.
بهرهمندی سایپا از ظرفیتهای سایت ایرانخودرو در کشور آذربایجان و همچنین همکاری مشترک در سایتهای تولیدی در کشورهای سوریه و ونزوئلا از دیگر موضوعات مطروحه در نشستهای مدیران دو خودروساز است.
انتظار میرود با به اجرا رسیدن پروژه اتحاد استراتژیک دو خودروساز که پیش از این توسط کارشناسان و متخصصان صنعت خودرو به عنوان اقدامی برای برون رفت از برخی مشکلات و مسایل صنعت خودرو نام برده شده، مشتریان شاهد اقدامات موثر و مفیدی در زمینه کاهش هزینههای تولید خودرو و افزایش کیفیت محصولات داخلی باشند.
گفتنی است، در روزهای پایانی سال گذشته خبر تفاهم دو خودروساز کشور برای همکاری مشترک، در رسانهها منتشر شد که در مدت زمان کوتاهی از اعلام، به اجرا رسیده است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تراز تجاری در سال گذشته و رشد صادرات غیرنفتی گفت: در سال ۱۴۰۰، صادرات غیر نفتی کشور ۴۸ میلیارد دلار و واردات۵۳ میلیارد بود و تراز تجاری به بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار رسید.
به گزارش اقتصادرسا ، علیرضا پیمانپاک با اشاره به رشد صادرات به بازار کشورهای همسایه، از رشد ۶۵ درصدی صادرات به عمان و رشد۱۴۰ درصدی صادرات به ترکیه خبر داد.
پیمانپاک با اشاره به فرصتهای جدید صادراتی ایجاد شده بر اساس تغییرات و بحرانهای جهانی و رشد صادرات به بازارهای جدید ، از رشد ۷۰ درصدی صادرات به اندونزی، رشد ۱۵۰صادرات به غنا و رشد ۵۰۰درصدی صادرات به آفریقای جنوبی خبر داد.
رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: در سال ۹۹، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی ، ۴۸۰میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۰ این میزان به بیش از ۲.۳میلیارد دلار رسید و در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش صادرات این بخش به واسطه قراردادهای جدید ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به احیای اداره کل خدمات فنی و مهندسی گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار هدفگذاری صادرات خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته که اگر منابع صندوق توسعه ملی و همراهی سایر دستگاهها لحاظ شود، امسال ۵/۶میلیارد دلار صادرات این بخش را خواهیم داشت.
پیمانپاک افزود: تلاش داریم پروژههای جذاب اقتصادی در این بخش را معرفی میکنیم و از شرکتها در زمینه مسائل تضمینی و حقوقی حمایت کنیم.
فعال کردن کریدورهای تجاری
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعال شدن کریدورهای تجاری از جمله کریدور شمال/جنوب و شرق به غرب با همراهی وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی گفت: به واسطه فعال شدن این کریدورها و ایجاد فرصتهای تجارت خارجی، در آمد کشور از این بخش در سال گذشته ۲.۵برابر شد که لازم است همچنان افزایش یابد.
مانعزدایی از تجارت خارجی
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع موانع تجارت خارجی گفت: در زمینه برگشت ارز، گمرکات، حمایت از تجار در خارج از کشور، حضور فعالتر وزارت امور خارجه، روادید و پشتیبانیها، محور قرار دادن مسائل تجارت خارجی در کمیسیونهای مشترک، موافقتنامههای تجاری و قوانین و مقررات، تسهیلاتی صورت گرفت و تلاش شد حمایت از تجارت خارجی در بحث کلان سیاستهای کشور مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد.
پیمانپاک با تاکید بر هماهنگی بین دستگاهها در زمینه تجارت خارجی، گفت: قوانین برای حمایت از سایر بخشهای اقتصادی نباید در تعارض با تجارت خارجی باشد و هماهنگی لازم بین سیاستهای تنظیم بازار داخلی و سیاستهای توسعه تجارت خارجی صورت بگیرد که خوشبختانه با رویکرد دولت، در این مسیر پیش خواهیم رفت.
توسعه صادرات کالاها با ارزش افزوده بیشتر
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توسعه صادرات کالاها با ارزش افزوده و جلوگیری از خامفروشی و توسعه و تکمیل زنجیره ارزش گفت: در این زمینه تلاش کردیم با تغییر ادبیات صادراتی به بازارهای هدف نفوذ کنیم و در تجارت با کشورها، با استفاده از فرصت پلتفرمها و اپلیکیشنهای B2C و و ارتباط با شبکههای توزیع و خردهفروشیها که ارزش افزوده بیشتری تولید میکند، سود صادرات را بیشتر کنیم.
پیمانپاک با تاکید بر تولید صادراتمحور گفت: اگر تولید برای صادرات باشد، بازار داخل کمتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تلاش کردیم در حوزههایی که مزیت داریم، رویکرد صادرات محور داشته باشیم و به این شکل نباشد که صرفا مازاد مصرف صادر شود.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برخی محصولات در داخل کشور بازار ندارد اما در کشورهای دیگر کالای استراتژیک محسوب میشود، گفت: از همین رو تلاش کردیم تغییر رویکرد داشته باشیم و زنجیرههای تامین و تولید برای صادرات تکمیل شود.
پیمانپاک با تاکید بر کنسرسیومسازی و همکاری با آی تی سی با توجه به این رویکرد گفت: تغییر جهتدهی تولید به سمت تولید صادراتمحور با حمایتهای دولتی، آینده پژوهی و تحقیقات و تحلیل بازار با همراهی بخشهای مختلف تولیدی در این زمینه دنبال میشود.
استفاده از فرصتهای تجاری در کشورهای اطراف
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به استفاده از فرصتهای تجاری در کشورهای اطراف گفت: در حوزه اوراسیا، با حمایت نهادهای بالادستی برای ایجاد جهش صادراتی اقدامات مناسبی طی ماههای گذشته صورت گرفت.
پیمانپاک افزود: در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با توجه به فضای سیاسی خوبی که ایجاد شده، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات فراهم است. در حوزه کشورهای آفریقا نیز فرصتهای تجاری زیادی وجود داشت که مغفول واقع شده بود و تلاش کردیم با فعال کردن اداره کل آفریقا، برنامهریزی جامعی برای جهش صادراتی داشته باشیم.
استقاده از ظرفیت بخش خصوصی
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر مشورت با بخش خصوصی در تدوین سیاستهای تجارت خارجی گفت: تلاش کردیم در تصمیمگیریها از راهکارهای بخش خصوصی و ظرفیت اتاقهای مشترک استفاده کنیم و تجربه بسیار خوبی در این زمینه در همکاری با اتاق مشترک عمان و قطر داشتیم.
پیمانپاک افزود: در سال ۱۴۰۱ به همکاری با این بخش سر و سامان خواهیم داد و بسیاری از امور واگذار میشود.
حمایت از تولید دانشبنیان و اشتغالآفرین
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سیاستهای حمایت از تولید دانشبنیان گفت: تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ مشوقهای صادراتی را به سمت شرکتهای دانشبنیان سوق دهیم.
پیمانپاک با تاکید بر استفاده از شیوههای نواورانه در تجارت خارجیگفت: توسعه فعالیتهای تجاری در فضای مجازی، توسعه صنایع خلاق، استفاده از سامانههای B2B و فعالیت در حوزه رمزارز و متاورس و گذار از تجارت سنتی به تجارت مدرن در این مسیر دنبال میشود.
ورود سیمان به بورس کالا مزیتهای زیادی برای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و بازار این محصول داشته است که یکی از بارزترین تحولات این صنعت پس از ورود به بورس کالا، تنوع و تعدد مشتریان کارخانه های سیمان بوده که بیانگر ورود مصرف کنندگان واقعی کوچک و بزرگ به این بازار است.
به گزارش اقتصادرسا ؛حمیدرضا حساس، عضو هیئت مدیره سیمان بجنورد در گفت و گو با کالاخبر با بیان اینکه ورود سیمان به بورس کالا اتفاق مثبتی بود که برای این صنعت رقم خورد، تاکید کرد: در صورت های مالی شرکت ها، روند بهبود شرایط پس از ورود به بورس کالا قابل مشاهده است و بررسی ها گویای آن است که تا پیش از ورود سیمان به بورس تعداد محدودی مشتری از شرکت خرید انجام می دادند اما ورود به بورس کالا سبب شد تعداد مشتریان افزایش یابد و امکان دسترسی مستقیم مصرف کنندگان نیز تسهیل شود.
وی گفت: اگر به لحاظ قیمت موضوع را بررسی کنیم، خواهیم دید در سال های گذشته روند قیمت گذاری و تعیین نرخ ها فرآیندی زمان بر و وقت گیری برای شرکت ها بود اما با این اتفاق، تعیین قیمت به مکانیزم های عرضه و تقاضا سپرده شد.
حساس با تاکید دوباره این موضوع که در اقتصاد آزاد سازوکار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها است، گفت: ورود سیمان به بورس کالا با وجود برخی مقاومت ها در ابتدای عرضه، قیمت ها را شفاف و دست دلالان و واسطه ها را کوتاه کرد.
در همین رابطه نیز بخوانید: بورس کالا به صنعت سیمان سامان داد
وی درباره قطعی برق و گاز صنایع نیز اینطور پاسخ داد: کمبود برق و گاز چالشی است که متاسفانه در کشور وجود دارد و امسال هم پیش بینی می شود همین رویه و روال وجود داشته باشد. در صورت بروز این مسئله در سال جاری تولید شرکت ها همچون سال قبل پایین خواهد آمد. کمبود برق مصرف کنندگان خانگی را با آسیب هایی مواجه می کند و این موضوع برای صنایع تولیدی قابل لمس تر است.
به گفته عضو هیئت مدیره سیمان بجنورد، شرکت ها دارای هزینه های ثابتی هستند و این هزینه ها با قطعی برق از بین نمی رود و همچنان وجود دارد، تنها تولید کاهش می یابد و چون عرضه کاهش یافته اما تقاضا وجود دارد، بازار را با کسری مواجه می کند.
وی ادامه داد: شرکت ها در سال گذشته موجودی قابل قبولی از کلینکر را در دوره قطعی برق داشتند اما امسال این موضوع ممکن است وجود نداشته باشد و در نتیجه مخاطراتی برای بازار ایجاد کند.
سخنگوی شهرداری تهران از خرید سومین محموله کالای مورد نیاز شهرداری به ارزش ۳۵ میلیارد تومان از بورس کالا خبر داد و گفت: با این روش در کنار شفافیت حداکثری و رصدپذیری و نظارت بر خطِ مسیر خرید از لحظه قرارداد تا تحویل کالا، با حذف دلالان و واسطهها جمعاً مبلغ ۱۰ میلیارد تومان صرفهجویی شد؛ این آغاز راه است و مسیر شفافیت حقیقی و صیانت از بیتالمال با قدرت ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصادرسا ، عبدالمطهر محمدخانی در صفحه شخصی خود در توئیتر از خرید سومین محموله کالای مورد نیاز شهرداری تهران از بورس کالا خبر داد و نوشت: سومین محموله کالای مورد نیاز شهرداری تهران که یک محموله ۳۵ میلیارد تومانی قیر بود، روز گذشته از بورس کالا خریداری شد. البته این خرید تنها برای مصرف چند روزه شهرداری است.
وی در این توئیت عنولن کرد: اواخر سال گذشته این مدل تحولی با خرید دو محموله آهن و قیر انجام شده بود. در کنار شفافیت حداکثری و رصدپذیری و نظارت بر خطِ مسیر خرید از لحظه قرارداد تا تحویل کالا، با حذف دلالان و واسطهها جمعاً مبلغ ۱۰ میلیارد تومان صرفهجویی شد.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: این مبلغ تنها در ۳ خرید برای بودجه عمومی شهر صرفه داشته است. این آغاز راه است و مسیر شفافیت حقیقی و صیانت از بیتالمال با قدرت ادامه خواهد داشت.
انجمن صنایع نساجی ایران در نامهای به معاونت صنایع عمومی وزارت صمت درخواست کرده شرکتهای پتروشیمی عرضه داخلی محصول های خود را از طریق بورس کالا برای تامین کامل نیاز داخل بر صادرات ارجح بدانند.
به گزارش اقتصادرسا ، انجمن صنایع نساجی ایران یکی از بزرگترین مشکلات اعضای انجمن را که از بزرگترین مصرفکنندگان مواد پتروشیمی هستند، کمبود شدید عرضه و نوسان دور از انتظار قیمت هفتگی این مواد عنوان کرده است.
انجمن صنایع نساجی ایران اخیرا در نامهای به معاونت صنایع عمومی وزارت صمت در همین خصوص نوشته است: در شرایطی که واحدهای پاییندست گاهی مجبور هستند محصول های عرضهشده در بورس کالا را به علت پایین بودن سطح عرضه با رقابت بالا خریداری کنند، شنیده میشود که شرکتهای پتروشیمی این مواد را که حاصل آبوخاک و نیروی انسانی و منابع ملی است به کشورهای همسایه که درواقع رقیب کالای نهایی تولیدکنندگان این مملکت هستند، صادر میکنند یا برای ایجاد رقابت میان مصرفکنندگان که راهی جز تامین این مواد ندارند، عرضه آنها را بسیارکم و یا به عبارتی بهصورت قطرهچکانی ادامه میدهند.
انجمن صنایع نساجی ایران اعلام کرده است که در این شرایط درستترین روش این است که شرکتهای پتروشیمی عرضه داخلی محصول های خود را از طریق بورس کالا برای تامین کامل نیاز داخل بر صادرات ارجح بدانند و به این طریق برای تحقق شعار سال که تولید و اشتغال آفرین است، گام بردارند.
در پایان این نامه تاکید شده، این انجمن به نمایندگی از اعضای خود از معاونت صنایع عمومی وزارت صمت تقاضا دارد به هر طریق ممکن که شاید یکی از راهکارهای آن وضع تعرفه بالای صادراتی این مواد باشد، از صنعتگران راستین کشور حمایت کند.
پیشتر نیز جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران در نامهای به معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در الزام شرکتهای پتروشیمی به اولویتدهی تامین نیاز مواد اولیه صنایع تکمیلی داخل در برابر صادرات خارجی، حمایت همهجانبه خود را از این سیاست راهبردی در حوزه تولید و صادرات اعلام کرد.
دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) طی پیامی روز ارتش را به خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو در متن این پیام آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
« بدون برقراری حس امنیت استفاده از ظرفیتهای کشور و پیمودن مسیر توسعه امکان پذیر نخواهد بود.
اگر امروزه کار و تلاش در سنگر اقتصاد و مجموعه های صنعتی و اقتصادی درحال انجام است نتیجه برقراری امنیت در کشور است که بخش اعظمی از این امنیت مدیون رشادتها و دلاوریهای جان بر کفان ارتش جمهوری اسلامی میباشد.
طی سالهای گذشته و دوران جنگ تحمیلی مدافعان این مرز و بوم اثبات کردند ایران اسلامی فرزندانی دارد که درمقابل هرگونه تجاوز می ایستند و گواه این رشادتها شهدا و جانبازانیست که جان شیرین خود را در راه وطن تقدیم نمودند.
ما همیشه قدردان ازجان گذشتگی شما حافظان مرزهای مادی و معنوی کشور هستیم.
اینجانب به نیابت از تمامی پرسنل مجتمع ایزوایکو روز ارتش را خدمت شما ارتشی های قهرمان تبریک گفته و به داشتن اینچنین ارتشی مقتدر و متعهد افتخار میکنیم. »
سلمان ضربی
29 فروردین1401
رویکرد بانک ملی ایران برای خروج از بنگاهداری با واگذاری بخشی از شرکت های تحت مالکیت این بانک در سال ۱۴۰۱ تقویت می شود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال جاری با هدف اجرای جدی تر مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و تسریع روند خروج از بنگاهداری ، افزایش قدرت تسهیلات دهی و تمرکز بر فعالیت بانکداری، واگذاری سهام شرکت های تابعه خود را سرعت بخشیده و با جدیت در حال پیگیری آن است.
بر این اساس با بررسی های صورت گرفته در بانک ملی ایران ، ۲۵ شرکت که بانک ملی ایران و شرکت های تابعه، مالکیت تمام یا بخشی از سهام آن را بر عهده دارند،در سال ۱۴۰۱ واگذار می شوند.
دکتر محمد رضا فرزین چندی پیش درباره ضرورت خروج بانک ملی ایران از بنگاهداری اعلام کرد: “خروج از بنگاهداری، استراتژی قطعی بانک ملی ایران است.”
مدیر عامل بانک ملی ایران معتقد است: سیاست این بانک شرکت داری نیست، بلکه خلق بنگاه و واگذاری آن به بخش خصوصی چابک و توانمند است.
شایان ذکر است از ۲۵ شرکتی که در سال جاری آماده واگذاری هستند همه یا بخشی از این شرکت ها در مالکیت مستقیم بانک و یا در مالکیت شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران قرار دارند.
این واگذاری ها برای شرکت های بورسی از طریق بازار سرمایه و برای شرکت های غیر بورسی از طریق مزایده انجام می شوند.
در ضمن متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت ها که در سایت بانک ملی ایران به آدرس اینترنتی www.bmi.ir درج شده است؛ تماس بگیرند.
فروشگاه شعبه دیباجی در خیابان دیباجی آغاز به خدمترسانی نمود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومیشرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه؛ در شامگاه شنبه مورخ بیست و هفتم فروردین ماه، فروشگاه دیباجی مدل اکسپرس طی آیینی گرم و پرشور افتتاح شد تا روند توسعه بینظیر و پرسرعت رفاه در سال و قرن جدید نیز همچنان ادامه پیدا کند.
آیین افتتاحیه این فروشگاه نوین با برنامههای جذاب و متنوعی همچون: عروسکگردانی، اجرای زنده موسیقی، آتشبازی، برش کیک و روبان و … با حضور مدیران رفاهی، مسئولان شهری و همچنین مشتریان همیشه وفادار رفاه همراه بود.
این فروشگاه که به دست جناب آقای دکتر رسول محمدی عضو محترم هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه افتتاح گشت با ۶۵۰ متر مربع مساحت و ۵۰۰ متر سطح فروش نوین و بهرهمندی از غرفههای تخصصی، قیمتهای پرتخفیف و کالاهای کنترل شده و مرغوب، مشتریان خود را از مراجعه به فروشگاههای دیگر بینیاز میکند.
گفتنی است، این فروشگاه واقع در خیابان دیباجی شمالی، نرسیده به بزرگراه صدر، نبش مسجد الرضا با کادری مجرب و کارآزموده همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۳ پذیرای مشتریان خود میباشد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایکوپرس- در همین راستا، برگزاری جلسات منظم و بازدیدهای دورهای از نمایندگیها توسط معاونت بازاریابی و فروش و همچنین شرکت ایساکو از انتهای سال گذشته آغاز شده است.
در نشست هماندیشی اخیر برگزار شده با نمایندگیهای منتخب، بر لزوم بهبود در بازرسی قبل از تحویل، اجرای دقیق مراحل تحویل و آموزش نکات فنی خودرو به مشتری، دقت در حمل و لجستیک خودروهای تحویلی به مشتریان، تاکید شده و نقاط قابل بهبود شناسایی شده است.
با توجه به دستورات صریح مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در حال حاضر اقدامات اصلاحی به صورت ویژه و خارج از رویههای سابق پیگیری میشود و در همین راستا جلسات پایش فرآیند اجرای برنامههای بهبود، با حضور مدیر حوزه مدیرعامل، مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو و معاون کیفیت و معاون بازاریابی و فروش، به صورت منظم برگزار میشود.
در این نشستها، راهکارهای بهبود کیفیت تحویل خودرو شناسایی و مقرر شده، سریعا پروژههای کوتاه مدت و میان مدت مورد نیاز در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو تعریف و اجرا شود که یکپارچهسازی نظام نظارتی سایتهای تولیدی مختلف و افزایش بازرسی قبل از تحویل و حمل از آن جمله است.
براساس راهبردهای استقرار یافته در گروه صنعتی ایرانخودرو، نمایندگان به عنوان عضو خانواده و شریک تجاری ایرانخودرو، نقش پر رنگی در جلب رضایتمندی مشتریان دارند و هم اندیشی شبکه فروش، خدمات پس از فروش و حمل خودرو و آغاز طرح تشریک مساعی با نمایندگیهای مجاز سراسر کشور برای افزایش رضایتمندی مشتریان در حال اجراست که در آینده نزدیک نتیجه اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای این همافزایی برای مشتریان محرز خواهد شد.
اقتصادرسا _عضو اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به روش و شرایط چین در مقابله با کووید برای حفظ منابع انسانی، اعلام کرد: الگوی کویید صفر چین قابل تسری به سایر کشورها است .
به گزارش اقتصادرسا ؛وهاب شهرستانکی عضو اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به تحمیل هزینه های بالای قرنطینه در چین، اظهار کرد: چین با استفاده از زیرساخت های منحصر به خود توانسته نیروی انسانی را در مقابل همه گیری این ویروس حفظ کند.
او درباره نقطه صفر کووید که در چین اجرا می شود، عنوان کرد: سیاست صفر کووید چین قابلیت اجرا شدن در همه کشورها را دارد و باید زیرساختهای آن وجود داشته باشد هم از نظر امکانات رهگیری و ردیابی مردم و هم از نظر بنیه و توان اقتصادی کشور.
این عضو اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: سیاست کووید صفر هزینههای بسیاری برای دولت چین داشته است و اکنون حدود دو هفته هست که شانگهای(lock down) تعطیل شده است.
شهرستانکی درباره همکاری و تحمل شهروندان چینی عنوان کرد: طی دو سال گذشته مردم همکاری بسیار خوبی با دولت داشتند و این همکاری همچنان هم ادامه دارد.
او درباره هزینه های جاری کووید صفر ، عنوان کرد: هزینه اقتصادی بالایی همانند هزینه هایی که بابت قرنطینه شهر تحمیل شده است به دولت چین فشار زیادی وارد می کند. از این جهت که برای مردم تغذیه رایگان میفرستد.
عضو اتاق بازرگانی چین در ادامه سخنانش ضمن مقایسه آمارهای فوتی با دیگر کشورها، تاکید کرد: دولت چین طی دو سال گذشته هیچ آمار فوتی نداشته است. غیر از همین دو هفته گذشته که متاسفانه دو نفر فوت کردند و منجر به تعطیلی شهر شانگهای شد. این را مقایسه کنید با کشورهای دیگر که تعداد بسیاری از مردم فوت میکنند و هر کشور 300 تا 400 نفر آمار فوتی دارد. در ایران آمار کم شده اما به صفر نرسیده است و در حالی آمار فوتی پایینی دارد که روزانه 28 نفر فوت می کنند.
او دلیل اجرای طرح کووید صفر را در راستای چشم اندازهای بلند چین دانست و عنوان کرد: اجرای کووید صفر در بلندمدت به نفع اقتصاد چین است. چون کشورهای دیگر سرمایه هایشان از بین رفته است اما چین با هزینه هایی که کرده است توانسته نیروی انسانیش را حفظ کند اما در ایران اینطور نبود. ما افراد بسیار زیادی را از دست دادیم.
شهرستانکی درباره سیاست های چین و تعامل دولت و مردم، بیان کرد: مثلاً در یک کشور اروپایی مردم برای زدن ماسک با دولت مخالفت می کردند اما در چین چنین اعتراض هایی وجود ندارد. مردم چین به هیچ وجه چنین روحیه ای ندارند.
این عضو اتاق بازرگانی چین با اشاره به اینکه اتوریتی (قدرت حکمرانی) دولت بالاست، اضافه کرد: بخش سوم، سیستم رهگیری و ردیابی است که در چین وجود دارد در سال 2020 حدود 700 میلیون چینی پول نقد در دستشان نبوده است و همه چیز از طریق شبکه آنلاین انجام میشد. مردم چین کاملاً قابل ردیابی هستند مثلاً پیامی که روی وی چت برای مردم می آید. برای مثال اطلاع میدهد که شما روز گذشته در رستوران بودید و در آنجا یک نفر مشکوک به کرونا بوده و بارکد شما به جای سبز الان زرد است و در خانه بمان تا از تو تست پی سی آر گرفته شود.
او ادامه داد: چنین سیستم ردیابی حتی در اروپا هم وجود ندارد برای همین سیاست نقطه صفر کووید فقط در چین اجرا می شود و نتایج مثبتش را در سویه دلتا دیدیم که حتی یک نفر فوتی هم در آمار نبود. فقط یک نفر مبتلا که ورودش از مرز روسیه به چین بود که شرایط بسیار سخت گیرانه اعمال شد تا در نهایت سویه دلتا به راحتی پشت سر گذاشته شد.
شهرستانکی افزود: این در حالی است که سویه امیکرون چین را بسیار اذیت کرد چون تست مثبت بسیار زیاد بود و مجبور به تعطیلی و قرنطینه شانگهای شد.
این عضو اتاق بازرگانی چین درباره تاثیر اجرای کووید صفر بر اقتصاد جهانی، خاطرنشان کرد: شانگهای فقط اقتصاد خود چین نیست و به اقتصاد کل دنیا مربوط است. همین حالا که قرنطینه شده قیمت نفت 3 درصد سقوط کرد.
شهرستانکی به عنوان یک فعال اقتصادی، تاثیر اجرای صفر کووید روی صادرات چین را چنین ارزیابی کرد: اجرای این طرح باعث رشد اقتصادی چین شد. در حالی که کشورهای دیگر طی این دو سال رشد حداقلی یک تا دو درصدی را تجربه کردند چین با رشدی حدود 8٫4 رکورد زد که این نشان از نتیجه مثبت آن بوده است.
او معتقد است؛ اتفاقاتی که در چین افتاد یک حدودی فاصله چین را با بقیه کشورها بیشتر کرد و البته تاثیرات آن را باید در بلندمدت ببینیم.
شهرستانکی سیاست های اقتصادی چین را دارای چشم انداز معرفی کرد و در این باره گفت: برای پنج سال دیگر می توان اثرهای مثبت این طرح را در اقتصاد چین مشاهده کرد.
چون نیروی انسانی که در کشورهای دیگر از بین رفته باید جایگزین شود و هزینه تامین این نیرو بسیار بالاست اما چین این هزینه را نداده و هزینه را جور دیگر با تست، درمان و سختگیر بودن در اجرای طرح کووید صفر انجام داده است.
عضو اتاق بازرگانی چین پیرامون رفت و آمد تجار به چین طی دوران کووید، تصریح کرد: دو سال است که رفتن به چین تقریباً محال و بسیار سخت شده است. یک پرسنل هلندی داشتم که با پرسنل چینی من ازدواج کرده بود. او در مقطعی از چین خارج شد اما دیگر به او اجازه ندادند که برگردد و چندی است که از هم جدا زندگی می کنند تا شرایط آزاد شود. همسرش می تواند به بیرون از چین بیاید و دوباره برگردد اما دوباره باید 21 روز را به قرنطینه برود.
او افزود: خود من یک ماه قبل از شروع بحث کرونا، چین بودم و بعد از آن دیگر نتوانستم بروم. البته میشود اما بسیار دردسر دارد و توجیه اقتصادی ندارد که فرضا 21 روز در هتل قرنطینه باشم به خاطر این که چهار روز در چین کار دارم. بسیاری دیگر نتوانستند به چین بروند و از این نظر خود چین هم شاید کمی زیان دید اما در همین حال کمی بازسازی داخلی انجام داد.
شهرستانکی اضافه کرد: با توجه به اینکه درباره سیاست و استراتژی تاخیر دوگانه چین آقای شی جین پینگ را تعریف کرد و قرار است که 85 درصد جی پی دی چین را داخلی کند. این پیش زمینه ای بود تا کنشهای خارجی کمتر شده و تمرکز بر بازار داخلی بیشتر شود.
این عضو اتاق بازرگانی چین با تاکید بر اینکه سیاست چرخه دوگانه بسیار مهم است، اذعان کرد:این استراتژی را رهبر چین در ژوئن 2020 در کنگره خلق مطرح کرد و در فوریه 2021 در همان کنگره مصوب شد. این استراتژی کمک می کند تا کشمکش اخیر بین شرق و غرب و نیز وقوع دوباره اپیدمی احتمالی ، فشار اقتصادی کمتری به چین وارد کند. این بحث که جی دی پی چین 85 درصد داخلی شود، کمک کرد تا پروژه چرخه دوگانه با سرعت بیشتری انجام شود.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد