روتیتر: وعده ها محقق شد؛

عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که سه‌شنبه، نهم آبان‌ماه به منطقه عسلویه سفر کرده بود، در جریان بازدید از پروژه پتروشیمی صدف خلیج فارس از راه‌اندازی این مجموعه بزرگ صنعتی تا پایان سال خبر داد و گفت: پیش‌بینی این است که تا پایان سال و موعد افتتاح کامل طرح، هر ۳ هفته یک واحد از این مجموعه به مرحله پیش راه‌اندازی برسد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی صدف خلیج فارس، در آبان ۱۴۰۲ فراتر از وعده ها، عملیات پیش راه اندازی دو واحد مجتمع صدف آغاز شد. واحد ۲۳۰۰ که همزمان با بازدید مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از سایت این پتروشیمی به بهره بردار تحویل شد. واحد دوم نیز که واحد ۱۳۰۰ بود و در کمتر از یک هفته بعد از تحویل نخستین واحد، با اتمام عملیات نصب تجهیزات آن به مرحله پیش راه اندازی رسید.

علی‌عسکری در بازدید از این پروژه با ابراز خرسندی از پیشرفت ۲۵ درصدی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس طی ۱۶ ماه گذشته، آن را حاصل روحیه جهادی و فعالانه مدیران متخصص و جوان در کنار مدیران باتجربه دانست و تأکید کرد: این مقدار پیشرفت در طرح صدف، افتخاری برای کشور است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پروژه تولید لاستیک صنعتی در ایران و منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: تکمیل این پروژه، تأثیر جدی بر تأمین نیازهای داخلی و نیز افزایش صادرات و حضور ایران در بازارهای جهانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر تن این محصول ارزشی معادل ۱۷۰۰ دلار دارد، اظهار کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه ۱۳۶ هزارتنی صدف، درآمد ارزی قابل‌ توجهی را عاید کشور خواهد کرد.

نگاهی به واحدهای ۱۳۰۰ و ۲۳۰۰

نهم آبان ماه امسال واحد ۲۳۰۰ پتروشیمی صدف خلیج فارس به مرحله پیش راه اندازی رسید. اتمام عملیات نصب تجهیزات این واحد و آغاز پیش راه اندازی آن، همزمان با حضور مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس و پترول در سایت پتروشیمی صدف خلیج فارس رقم خورد.

واحد ۲۳۰۰ که یکی از اصلی ترین واحدهای پتروشیمی صدف خلیج فارس است، واحد پُلیمِریزاسیون نام دارد و قلب مجتمع صدف محسوب می شود. پتروشیمی صدف خلیج فارس شامل ۱۲ واحد است که واحد ۲۳۰۰ نخستین واحد تکمیل شده از نظر نصب تجهیزات است.

پس از بهره برداری، در این واحد که ناحیه راکتورهاست، در هر ساعت ۳۴.۵ تن «آغازگر یا کاتالیرز»، «مونومر یا تک‌پار» و «امولسیفایر یا تثبیت کننده امولسیون ها» وارد می شود و طی عملیات پُلیمِریزاسیون مولکول ESBR (لاستیک استایرن بوتادین) شکل می گیرد.

واحد ۱۳۰۰ نیز مشابه واحد ۲۳۰۰ است و این واحد نیز ۱۶ آبان ماه همزمان با حضور رئیس شورای تأمین و فرماندار شهرستان عسلویه و فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره بردار جهت پیش راه اندازی تحویل شد.

در مجموع این دو واحد در هر ساعت ۶۹ تن «آغازگر یا کاتالیرز»، «مونومر یا تک‌پار» و «امولسیفایر یا تثبیت کننده امولسیون ها» تحویل می گیرند و طی عملیات پُلیمِریزاسیون مولکول ESBR (لاستیک استایرن بوتادین) را ایجاد می کنند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top