روتیتر: با حضور رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

- رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افتتاح بزرگ‌ترین پارک مالیاتی کشور در راستای ترویج فرهنگ مالیاتی در شهرستان تاریخی سلطانیه زنجان خبر داد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل ازپایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی (اینتا)، در آستانه «هفته درختکاری و منابع طبیعی» با حضور دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و تعدادی از مدیران و مسئولان ارشد استانی، فاز اول بوستان هفت هکتاری مالیات از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان تاریخی سلطانیه در استان زنجان افتتاح شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور هدف از نام‌گذاری این بوستان را توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دانست و اظهار داشت: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و پارک‌های شهری به نام مالیات علاوه بر فرهنگ‌سازی مالیاتی، مؤدیان را از نقش مالیات در توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و رفاه شهروندی آگاه می‏ سازد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در افتتاح و بهره‌برداری از این بوستان گفت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و توسعه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و غیره از محل مالیات‏ های پرداختی، افزایش مشارکت اجتماعی مردم را به دنبال دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت بالغ بر 786 هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در 10 ماهه اول سال جاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری با تبیین هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهری، موجبات فرهنگ‌سازی مالیاتی را در بین آحاد افراد جامعه تسهیل می‌نمایند.

در خاتمه دکتر منظور خاطرنشان کرد: با پرداخت به موقع مالیات و عوارض می‌توان توسعه استان، شهر و روستاها را شتاب بخشید و به مردم این اطمینان را داد که تمامی مالیات پرداختی آنان مستقیم و غیرمستقیم در جهت عمران و آبادانی و تأمین بودجه استان هزینه خواهد شد.

گفتنی است در ادامه برگزاری این مراسم که با کاشت یک اصله نهال توسط رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همراه شد، کلنگ ایجاد ساختمان اداره کل امور مالیاتی شهرستان سلطانیه به زمین خورد و از خیابان «مالیات» نیز رونمایی به عمل آمد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top