روتیتر: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشریح کرد:

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به بیان مهمترین مزیت‌های اجرای دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها پرداخت.

به گزارش اقتصادرسا ، عباس تابش در خصوص ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها طی این هفته، بیان کرد: این تصمیم از سوی وزارت صمت و با تاکید وزیر صمت اتخاذ شده و به منظور شفاف سازی قیمت، تولید کننده باید بر روی کالاهای خود، قیمت درب کارخانه را درج نموده و فروشگاه ها و واحدهای صنفی نیز مکلف به درج قیمت مصرف کننده می باشند.

کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان

وی هدف از اجرای این طرح را شفاف‌سازی قیمت‌ها و بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان دانست و اظهار داشت: درج و نصب برچسب قیمت توسط آخرین حلقه توزیع کالاها باعث بهره مندی از نرخ‌های رقابتی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده و اعمال مدیریت فروش از مزیتهای طرح مذکور خواهد بود.

کوتاه شدن دست واسطه‌ها و حذف قیمت های کاذب

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه افزود: قیمت مصرف کننده درج شده روی بسیاری از کالاها قیمتهای واقعی و قانونی نیستند و اکثر آنها قیمت هایی است که با توافق واحدهای تولیدی و واسطه ها و فروشگاه گذاشته می شود و درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها باعث می شود که دست واسطه ها کوتاه شود و قیمت های کاذب از میان برود.

حذف برچسب تخفیفات قیمت غیر واقعی فروشگاههای زنجیره ای

تابش خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، فروشگاههای زنجیره ای باید برچسب تخفیفات قیمت غیر واقعی را از روی قفسه ها حذف کنند و همان قیمت مصرف کننده روی کالا، در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته تابش این کالاها شامل 7 کالای سوپرمارکتی چون دستمال کاغذی، آب معدنی، آبمیوه‌ها ، نوشابه گازدار ، ماءالشعیر، پودر لباسشویی، پوشک بچه و 7 قلم کالاهای سرمایه ای شامل انواع لوازم خانگی کوچک وبزرگ مانند غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت، مایکروویو، تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی می باشد.

اطلاع رسانی قیمت به جای کارخانه در مرحله عرضه اجرا می‌شود

وی گفت: تصمیم گرفته شده تا کالاهایی که بازارشان رقابتی است انتخاب و اطلاع رسانی قیمت به جای کارخانه در مرحله عرضه به مصرف کننده اجرا شود که البته فاز اول اجرای این طرح شامل کالاهایی می شود که سهم و نقش قابل توجهی در سبد هزینه خانوارها ندارند.

کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف

معاون وزیر صمت متذکر شد: شفافیت در اطلاعات اقتصادی، کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف، حذف واسطه های غیر ضرور از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

تابش با اشاره به الزامات بهبود نظام توزیع تصریح کرد: متولیان فروشگاه‌ها در برخی موارد حجم بالایی از کالاهای خود را با تخفیف های غیرواقعی 20 تا 50 درصد و در قالب طرح های تخفیفی و حراج عرضه می کنند که البته انتقاداتی به عملکرد این فروشگاه ها مبنی بر احتمال تبانی با تولیدکننده و درج قیمت واقعی روی اجناس فروش کالاها مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این بسیاری از تولیدکنندگان در برخی مواقع کالاهای خود را با تخفیف ویژه و حتی زیر قیمت تمام شده به فروش می رساندند که به دلیل درج قیمت مصرف کننده روی کالاها، این تخفیف در بیشتر اوقات به صورت کامل به شبکه توزیع خرده فروشی می‌رسید و مصرف کننده هیچ سودی نمی برد.

اطلاع رسانی دقیق در مورد قیمت کالا به مصرف کنندگان

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پایان سخنان خود، بیان داشت: این تصمیم بر اساس ضرورت شفاف سازی و روان سازی نظام قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت در بازار و همچنین لزوم اطلاع رسانی دقیق در مورد قیمت کالا به مصرف کنندگان است.

بانک اقتصادنوین در 9ماهه سال 1400 توانست بیش از 21هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه‌گری پولی کسب کند.

 

به گزارش اقتصادرسا؛بانک اقتصادنوین در 9ماهه سال 1400 توانست بیش از 21هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه‌گری پولی کسب کند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، بانک اقتصادنوین، در آذرماه سال جاری، حدود 17 هزار و 443 میلیارد ریال از محل واسطه‌گری پولی درآمد کسب کرده و در مقابل  15 هزار و 222 میلیارد ریال سود علی‌الحساب به منابع تأمین‌شده پرداخت کرده است. مقایسه  این دو رقم نشان می‌دهد در آذر 1400، از این محل دو هزار و 221 میلیارد ریال سود، نصیب این بانک شده است.

با ثبت این رقم، سود واسطه‌گری پولی بانک اقتصادنوین در 9ماهه سال جاری به 21هزار و 234 میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

تداوم این روند تا پایان سال جاری می‌تواند خبرهای خوشی برای سهامداران و سپرده‌گذاران این بانک به همراه داشته باشد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی این سازمان را تشریح کرد و گفت: خدمات ناباروری IVF,IUI,FET,ICSI بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران از تاریخ دوم شهریور 1400 بر مبنای دستورالعمل خرید راهبردی مربوطه در تعهد سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی اظهار داشت: بر این اساس، ضروری است، زوجین نابارور ابتدا در مدیریت درمان استان، تشکیل پرونده داده و سپس نسبت به دریافت خدمت از مراکز مجاز ارائه کننده خدمات ناباروری، اقدام کنند.
وی در مورد نحوه مراجعه بیمه شدگان برای دریافت این خدمات گفت: ضروری است زوجین نابارور (خانم های زیر 45 سال) با مراجعه به مراکز مجاز درمان ناباروری نسبت به دریافت گواهی پزشک مبنی بر ناباروری اقدام کنند و با در دست داشتن گواهی صادره برای تشکیل پرونده به مدیریت درمان استان مراجعه و سپس نسبت به ادامه سیر درمان اقدام کنند.
موسوی افزود: هزینه داروهای مورد نیاز در درمان ناباروری از سال 1392 بر اساس تفاهم نامه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی سازمان تامین اجتماعی به زوجین نابارور پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همواره خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی مانند سونوگرافی، هیستروسکوپی، هیستروگرافی، لاپاراسکوپی های تشخیصی، توبوپلاستی و آزمایشات تشخیص طبی و هورمونی را به زوجین نابارور ارائه می کرده است.
موسوی اضافه کرد: این سازمان علاوه بر موارد ذکر شده، اعمال جراحی مربوط به درمان نازایی مانند واریکوسل، آندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک، چسبندگی های داخل شکمی و غیره را نیز تحت پوشش داشته است.

بانک توسعه تعاون در هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه حضور خواهد یافت.

به گزارش اقتصادرسا ؛بانک توسعه تعاون در رویداد فناورانه هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران با برپایی غرفه حضور دارد و مدیران ارشد بانک، مدیران و کارشناسان حوزه های تخصصی و فناوری بانک ، ضمن اشتراک تجربیات همکاری و تعامل گسترده ای با خبرگان حوزه فناوری و تراکنش خواهند داشت.

لازم به ذکر است درجشنواره چهره های ماندگار نمایشگاه تراکنش که در میان هیات داوران، تعدادی از مدیران عامل بانکها، برخی روسا و اعضای هیات مدیره نظام بانکی و مدیران ارشد مرکز فابا نیز حضور دارند حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از اعضای هیات داوران حضور دارد.
هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه سال جاری با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مقامات و مدیران ارشد اقتصادی و بانکی کشور و با سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی و با حضور گسترده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور در هتل لاله و مرکز آفرینش های کانون در خیابان فاطمی و خیابان حجاب تهران برگزار می شود.
علاوه بر بخش نمایشگاهی بیش از صد نفر از مدیران و اعضای هیات مدیره و اعضای هیات عامل بانکها در قالب دوره تخصصی بانکداری نوین حضور دارند، ۵۰ محصول جدید در این نمایشگاه معرفی می گردد و بیش از ۱۰۰ تیم استارتاپی به معرفی خود می پردازند و حدود صد نفر از مدیران و متخصصان پیامون موضوعاتی از قبیل هوش مصنوعی، استانداردهای بانکی، چالش های امنیتی صنایع مالی، رمز ارزها، تحول دیجیتال، بانکداری باز و سایر مباحث تخصصی سخنرانی می کنند.

با حکم دکتر ​احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، آقای خلیل الله موفق یامی به عنوان معاون سرمایه انسانی مدیرعامل منصوب شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین در مراسم معارفه آقای خلیل الله موفق یامی، وی را  از مدیران پیشکسوت بانکی خواند و ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان برای بانک کارآفرین منشا خیر و برکت باشد .

خلیل الله موفق یامی معاون سرمایه انسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه بانک کارآفرین بانکی تخصصی و خوشنام است، سرمایه انسانی بانک کارآفرین را سرمایه و دارایی با ارزش بانک خواند و گفت: سرمایه انسانی نقش و قابلیت مهمی در توسعه و پیشرفت یک سازمان است که می تواند ایجاد ارزش افزوده کند و باید در این بخش نگاه کلان و راهبردی داشته باشیم.

موفق تاکید کرد:برنامه ها و راهبردهای پیاده سازی شده در  بخش سرمایه انسانی می تواند  تاثیر مستقیمی در انگیزش کارکنان داشته باشد. با خرد جمعی، مشارکت و استفاده از ظرفیت های کشف نشده در افراد باید فرصت شکوفایی و ارزش آفرینی را ایجاد کنیم.

معاون سرمایه انسانی بانک با اشاره به طراحی و اجرای  مدلی جدید و موفق در بخش سرمایه انسانی ابراز امیدواری کرد که پیاده سازی این طرح در بانک کارآفرین که منشا خیر و برکت برای کارکنان خواهد شد.

موفق همچنین با اشاره به نیروهای فعال در بخش صف بانک افزود: بخش ستاد باید پشتیبان بخش صف باشد چرا که آنچه در ستاد برنامه ریزی می شود در شعب اجرا می شود .در حقیقت این بخش باعث پیشرفت و بازدهی موثر تر خواهد شد.

در ادامه این مراسم مهندس محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره بانک کارآفرین خطاب به آقای موفق مدیر جدید معاونت سرمایه انسانی گفت: بخش مهمی از کار بانک به شما سپرده شده است، همکاران بانک کارآفرین سرمایه های اصلی بانک هستند که هر کدام ویژگی خاصی دارند و هنر شماست که از این توانمندی ها در جایگاه مناسب آن استفاده کنید.

مهندس مهدی سیف علی شاهی دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز با اشاره به سابقه آقای موفق در بانک ملت انتخاب وی را انتخابی شایسته خواند و با آرزوی موفقیت برای وی گفت: قطعا کارهای سختی در پیش رو دارید که امیدوارم همچون همیشه موفق باشید.

مهندس ناصر صنعتی نژاد دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز در این مراسم با تبریک به انتصابات جدید در بدنه بانک گفت: تغییر و تحول در همه سازمانها وجود دارد و باید از یاد نبریم که شفافیت برند بانک کارآفرین است و همواره باید این برند حفظ شود.بر همین اساس باید دست به دست هم دهیم تا ضمن حفظ برند بانک در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های بانک قدم برداریم.

گفتنی است ، خلیل الله موفق یامی از مدیران بانکی است که پیش از این در بانکهای ملت،توسعه تعاون و پارسیان در حوزه توسعه سرمایه انسانی  فعالیت کرده است.

 

روتیتر: مدیر آموزش، پژوهش و توسعه بیمه دانا تشریح کرد

جزییات نحوه دریافت مجوز فروش بیمه نامه "جان دانا" توسط نمایندگان و شبکه فروش بیمه دانا اعلام شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، پژوهش و توسعه این شرکت در گفتگویی، با تشریح نحوه اعطای مجوز صدور فروش بیمه‌نامه"جان دانا" اظهار داشت:  کسانی که در سمینارهای آموزشی طرح "جان دانا" شرکت می‌کنند، می‌توانند مجوز فروش این محصول را به صورت "موقت"دریافت کنند.

شرط لازم برای اخذ مجوز ادامه صدور بیمه نامه جان دانا، علاوه بر گذراندن دوره های حضوری، آنلاین و آفلاین، قبولی در آزمون های مربوط به محصول جان دانا می باشد.

وی ادامه داد: در واقع اولین بار است که یک محصول در صنعت بیمه براساس استانداردها و شاخص‌های آموزشی، مجوز فروش و صدور دریافت می‌کند، نه اینکه صرفاً بواسطه دارا بودن کد نمایندگی و یا کارگزاری بیمه، اجازه فروش داشته باشند. به بیان دیگر زمانی، نمایندگان و کارگزاران، اجازه فروش و صدور بیمه نامه "جان دانا" را دارند که دوره آموزش ویژه این محصول را گذرانده و نمره قبولی درآزمون خاص این محصول را اخذ کرده باشند.

مدیر آموزش، پژوهش و توسعه همچنین اعلام کرد: این مدیریت برنامه جامعی برای آموزش فروش محصول"جان دانا" دارد که به صورت مرحله‌ای در اختیار نمایندگان و شبکه فروش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این راستا محتواهای آموزشی تولید شده از طریق نرم افزار جام در اختیار شبکه فروش قرار خواهد گرفت و بر اساس آن آزمون‌های خاصی دوره ای نیز طراحی شده که انشاله از دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

روتیتر: از امروز به صورت آنلاین و رایگان؛

شرکت بورس کالای ایران از امروز با برگزاری ۱۸ کارگاه آموزشی به استقبال زمستان ۱۴۰۰ می رود و به این منظور برنامه های متنوعی را در ماه های باقیمانده از سال جاری برای علاقه مندان به این حوزه به صورت آنلاین و رایگان به اجرا در می آورد.

به گزارش اقتصادرسا؛ به این ترتیب کارگاه های آموزشی بورس کالای ایران برای زمستان از امروز ۶ دی ماه آغاز می شود و تا تاریخ ۲۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

این کارگاه ها با موضوعاتی همچون آشنایی با سازوکار معاملات بازار فیزیکی، معاملات به روش مناقصه و معاملات اموال غیر منقول (املاک و مستغلات) در بازار فرعی برگزار می شود. آشنایی با سازوکار معاملات بازار مالی و بازار مشتقه بورس کالا نیز از دیگر دوره های آموزشی زمستان امسال است.

دوره های آشنایی با سازوکار معاملات بازار مالی با محوریت قراردادهای سلف موازی استاندارد، گواهی سپرده کالایی و صندوق های کالایی و دوره های آشنایی با سازوکار معاملات بازار مشتقه با محوریت قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله توسط مدرسین مربوطه آموزش داده می شود.

گفتنی است تمامی کارگاه های آموزشی بورس کالا به صورت رایگان برگزار می شود و حداقل نفرات برای تشکیل کارگاه ها ۱۰ نفر اعلام شده است.

همچنین ثبت نام برای حضور در کارگاه های آموزشی ضروری بوده و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق پرتال آموزش بورس کالای ایران و منوی آموزش و پژوهش سایت اقدام نمایند.تاریخ پایان ثبت نام در هر یک از کارگاه ها یک روز قبل از شروع آن کارگاه است.

 

درخواست وزیر اقتصاد از مدیران عامل شرکت‌های بیمه و نهادهای ناظر در صنعت بیمه در باره ضرورت پیوستن به سامانه نیروی انتظامی و پلیس از مهم ترین نکات مطرح شده در نشست اخیر دکترخاندوزی با اصحاب بیمه بود.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از" پایشگر"، مدیران عامل شرکت های بزرگ بیمه و رئیس کل بیمه مرکزی شنبه شب این هفته مهمان دکتر خاندوزی در ساختمان وزارت اقتصاد بودند تا فرازهای مهم سخنان وزیر را در باره تحولات ضروری این صنعت بشنوند و از عملکرد صنعت بیمه در عین حال دفاع کنند.
وزیر اقتصاد در این نشست “عدم اتصال بیمه‌های کشور به سامانه‌های نیروی انتظامی و اداره آگاهی و امثالهم” را یادآور شد و تصریح کرد: به هر حال باید بپذیریم که یکی از منافذ فساد و سؤاستفاده در بخش بیمه‌ای کشور همین عدم اتصال سامانه‌های بیمه‌ای به سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد تدابیر فوری اندیشیده شود و با مذاکراتی که با فرماندهی ناجا خواهیم داشت به سرعت کار اتصال سامانه‌ها، که باید خیلی پیش از این رخ می داد، پیش برود.
وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه‌های دولتی، نظارتی و نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد: اولین خبرخوشی که مردم خواهند شنید، در مورد حرکت به سمت دیجیتال شدن بسیاری از کروکی‌هایی باشد که باید از طریق سامانه نیروی انتظامی به دست صنعت بیمه برسد.
اما چرا این سامانه تاکنون آغاز بکار نکرده، دلایل دیگری دارد که در این نوشتار کوتاه نمی‌گنجد، ولی ماده ۴۱ قانون بیمه اجباری شخض ثالث در ابن باره چه می گوید:
ماده ۴۱ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه


به منظور ساماندهی امور مربوط به حوادث رانندگی، دولت مکلف است «سامانه جامع حوادث رانندگی» را مطابق مقررات این قانون با مشارکت همه دستگاههای ذی‌ربط ایجاد و نسبت به روزآمد کردن و تحلیل مستمر داده‌های آن اقدام کند.
نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مراکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) و بیمارستان‌ها)، سازمان پزشکی قانونی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موظفند اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی را فوراً در سامانه مذکور ثبت کنند.
قوه قضائیه نیز مکلف است اطلاعات مربوط به آرای قضائی راجع به حوادث رانندگی را در سامانه مذکور قرار دهد.
دولت موظف است حداکثر ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سامانه مزبور را راه‌اندازی و دسترسی برخط (آنلاین) به آن را برای کلیه واحدهای نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکتهای بیمه، صندوق و واحدهای قضائی فراهم کند.
تبصره ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است همزمان با تعویض پلاک وسیله نقلیه، مشخصات مالک جدید را در «سامانه جامع حوادث رانندگی» درج کند. همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز مکلف است اسناد تنظیم‌شده در خصوص وسایل نقلیه مانند نقل و انتقال، وکالت و رهن را در سامانه مذکور درج کند.
حال با توجه به نکات ذکر شده در ماده ۴۱ قانون بیمه اجباری شخض ثالث، به نظر می رسد قبل از اینکه گناه عدم هماهنگی و اتصال بیمه‌ها به سامانه نیروی انتظامی متوجه اصحاب بیمه باشد، ناشی از عدم اجرای قانون مصوب و ضعیف بودن نظارت مقامات ذیربط در خصوص این ماده است. بنابراین جا دارد در این زمینه از نهادهای ذیربط به ویژه دولت، نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان پزشکی قانونی، جمعیت هلال احمر و پلیس خواسته شود تا در اسرع وقت نسبت به اجرای این قانون و هماهنگی با نهاد ناظر در صنعت بیمه اقدام کنند تا دغدغه وزیر اقتصاد به نحو مطلوب برطرف شود.
و نکته آخر: شایسته بود در این نشست مهم حداقل از سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در این زمینه نیز دعوت می‌شد تا با بیان نظرات خود و اشتراک مساعی، به سرعت بخشیدن به اجرای این قانون که چند سال است معطل مانده، کمک نمایند.

با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای صندوق اعتباری هنر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می شود.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت ، رهیار مرکزی فرهنگ، هنر و گردشگری با اعلام این خبر گفت: بانک قرض الحسنه رسالت و صندوق اعتباری هنر با امضای تفاهم نامه همکاری در قالب دو طرح “شمیم و جوانه “به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق اعتباری هنر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می نماید.
سعید توکل با اشاره به طرح شمیم افزود: در این طرح به افرادی که تاریخ عقد(ازدواج) آنها از ۱۴۰۰/۷/۰۱به بعد باشد ۳۰میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می گیرد.
به گفته وی اعطای این تسهیلات هیچ‌گونه ارتباطی به وام ازدواج بانک مرکزی ندارد و اعضای صندوق هنر علاوه بر امکان دریافت وام ازدواج می‌توانند از این تسهیلات۳۰میلیون تومانی نیز بهره‌مند شوند.
توکل همچنین به تسهیلات قرض الحسنه در قالب ” طرح جوانه” اشاره کرد و اظهارداشت: در این طرح به افرادی که از ۱۴۰۰/۷/۰۱به بعد صاحب فرزند شوند،تسهیلات ۳۰میلیون تومانی پرداخت می گردد.
رهیار مرکزی فرهنگ، هنر و گردشگری گفت: این تسهیلات با معرفی صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت می شود وافراد می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی درخصوص این تسهیلات به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند.

روتیتر: در آستانه روز ملی ایمنی در برابر زلزله عنوان شد:

بیمه میهن برای تأمین اطمینان و آرامش خاطر هموطنان عزیز در مقابلِ خطرات بالقوه ای که اموال آنها را تهدید می کند، بیمه آتش سوزی منازل مسکونی؛ طرح جامع خانوار با پوشش ویژه زلزله را برای بیمه گذاران به ارمغان آورده است تا در صورت وقوع حادثه ای ناگوار، زیاندیدگان بتوانند در کمترین زمان ممکن خسارت وارده را جبران نمایند.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بیمه میهن؛ احسان اردشیریان مدیر بیمه های اموال این شرکت در آستانه پنج دی “روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” با اعلام این مطلب افزود؛ در طرح جدید بیمه میهن حامی که این شرکت ارائه می کند، علاوه بر جبران زیان های مالی ناشی از خطرات آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه و نیز خطرات سیل و زلزله و طوفان و … ؛ تعهدات دیگری نیز بر عهده بیمه گر است و تمامی این تعهدات با پرداخت مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار ریال (۱۷۰ هزار تومان) در سال به عنوان حق بیمه، تحت پوشش قرار می گیرد.
اردشیریان به مزایای رقابتی این بیمه نامه اشاره کرد و گفت ارائه هزینه های پزشکی و هزینه اجاره و اسکان موقت خانوار؛ مسئولیت مالی بیمه گذار در برابر همسایگان مجاور؛ خسارات احتمالی وارد به یک دستگاه خودرو بیمه گذار مستقر در پارکینگ محل مورد بیمه ناشی از خطرات بیمه شده مازاد بر پوشش های رایج در بیمه نامه های آتش سوزی و ارائه تخفیف ۸۰ درصدی در حق بیمه مندرج از جمله ی مزایای رقابتی این بیمه نامه است.
باتوجه به شرایط جوی و اقلیمی و‌ وجود گسل های فراوان‌ در کشور عزیزمان، حوادث و بلایای طبیعی ناگوار و تلخی را در طول سال شاهد هستیم که علاوه بر خسارت‌‌های جانی، خسارت‌‌های مالی زیادی به همراه دارد و بهترین راهِ جبرانِ خسارت‌‌های آن، تهیه بیمه نامه آتش سوزی و استفاده از مزایای این بیمه در زمان بروز خسارت‌های احتمالی است که در این خصوص طرح میهن حامی به هموطنان عزیز پیشنهاد می گردد و آنها برای تهیه این بیمه نامه، می توانند به شعب و نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور مراجعه نمایند.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: این شرکت بیمه ای ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی و کسب و کارهای صنایع کوچک و متوسط تعطیل شده بر اثر بحران کرونا پرداخت کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از خبرگزاری ایرنا، یونس مظلومی در نشستی با خبرنگاران تبریز، با اشاره به انجام مسوولیت های اجتماعی بیمه تعاون، اظهار کرد: این مبلغ در قالب بیمه توقف کسب و کار به سه هزار واحد صنفی در کشور پرداخت شده است.

وی افزود: هدیه لوازم التحریر به دانش آموزان و ترویج فرهنگ بیمه از سایر خدمات اجتماعی بیمه تعاون بوده که در سطح کشور انجام شده است.

مظلومی ادامه داد: برای رقابت سالم و گشایش صنعت بیمه به تعداد شرکت های بیمه در کشور اضافه شده و فعالیت به سمت رقابتی تر شدن پیش رفته است؛ گرچه به لحاظ شاخص های اقتصادی این رقابت کامل نیست و نیمه متمرکز است.

وی با بیان اینکه معیار اصلی در بیمه تعاون، توسعه کسب و کار و سودآوری است، افزود: نباید بیمه وارد ضرر و زیان شود چون نتایج آن به مردم و بیمه گذار بر می گردد.

وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای رضایت خسارت گیرندگان بیمه تعاون مرکز سنجش ویژه رضایت خسارت گیرندگان راه اندازی شده و این مرکز ملکف است تا زمانی که رضایت کامل بیمه گذاری که خسارت دریافت کرده را اخذ نکرده است پی گیر جلب رضایت وی شود و این مرکز در بیمه های دیگر وجود ندارد.

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین با اشاره به سهم این بیمه در صنعت بیمه کشور گفت: سهم ما نسبت به کل بیمه های کشور ۱.۵درصد است و ۴۰۰ هزار نفر در ایران تحت پوشش بیمه تعاون هستند و در مجموع یک هزار نمایندگی داریم که از این تعداد ۱۰۰ نمایندگی در آذربایجان شرقی فعال هستند.

مظلومی اظهار کرد: آذربایجان شرقی ۳.۸ درصد سهم صنعت بیمه کل کشور معادل سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را تولید می کند که متوسط سهم بیمه تعاون در این استان هفت درصد است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت اپلیکیشن های مختلف در عرصه بیمه، گفت: ثبت نام بیمه به صورت آنلاین تنها ۲ درصد است و باقی این سهم، به شیوه گذشته و به صورت حضوری توسط نمایندگان بیمه ها انجام می شود و در واقع ترجیح اصلی بیمه گذاران همان روش رایج است طوری که بر اساس پیش بینی های انجام شده حداکثر افزایش ثبت نام بیمه به صورت آنلاین به پنج درصد خواهد رسید.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top