با گذشت حدود یک ماه از انتشار خبر الزام کشور بحرین به پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو غرامت به بانک های ملی ایران و صادرات ایران، جزئیاتی از این ماجرا مشخص شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، به تازگی و در یک داوری بین المللی تحت نظارت دیوان دائمی داوری لاهه، بانک ملی ایران و بانک صادرات ایران بر مبنای موافقتنامه دوجانبه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین دولت ایران و دولت بحرین، دعوایی را علیه دولت بحرین مطرح کردند که پس از رسیدگی های مفصل، به محکومیت دولت بحرین منجر شد.
جلسات استماع این داوری در شهر پاریس برگزار شد و سرانجام هیات داوران به اتفاق آرا، پس از قریب به پنج سال رسیدگی، به موجب رای صادره در تاریخ 18 آبان 1400، بر مبنای غیرقانونی بودن مصادره غیرمستقیم وضعیت سهامداری بانک های ملی ایران و صادرات ایران در بانک فیوچر بحرین، دولت بحرین را ناقض تعهدات خود به موجب حقوق بین الملل و معاهده دوجانبه سرمایه گذاری اعلام کرد.
فیوچر بانک بحرین در سال 2004 تاسیس شد و با توجه به عملکرد مثبت خود توانست در سال 2014 عنوان بهترین بانک بحرینی و هفتمین بانک در منطقه خلیج فارس را کسب کند.
با وجود این موفقیت، دولت بحرین در آوریل 2015 بدون هیچ گونه اخطار و توجیه قبلی با انتصاب مدیر تصفیه، بانک مزبور را تحت کنترل کامل خود درآورد. این اقدام دولت بحرین که مشابه آن برای سرمایه گذاران ایرانی دیگری نیز انجام شده است، منجر به آن شد که بانک های ملی ایران و صادرات ایران دعوایی به خواسته مطالبه ارزش عادلانه بازار دارایی شان در فیوچر بانک علیه دولت بحرین مطرح کنند.
دولت بحرین بر اساس آنچه در رسانه های خارجی منتشر شد، در جریان داوری با تشدید اقدامات غیرقانونی خود و به منظور فراهم کردن پوشش ساختگی برای مصادره پیشین اموال طرف های ایرانی، با طرح اتهامات ناروا علیه بانک ملی ایران و بانک صادرات ایران و نمایندگان آنها و سایر نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی، بدون رعایت اصول دادرسی عادلانه و اعطای حق دفاع، دادرسی های کیفری متعددی را علیه طرف های ایرانی آغاز و به این منظور، اخبار مربوط به محکومیت طرف های ایرانی را در سطح وسیع در رسانه های خارجی منتشر کرد.
دیوان داوری ضمن رد دفاعیات بحرین و اعلام این که توجیهات به عمل آمده بعد از مصادره اموال، علت واقعی اقدامات دولت بحرین علیه خواهان های ایران یعنی بانک های ملی ایران و صادرات ایران نبوده است، بحرین را ناقض معاهده دوجانبه قلمداد و آن دولت را به پرداخت بیش از 200 میلیون یورو خسارت به علاوه هزینه ها و بهره پیش و پس از صدور رای محکوم کرد.
فراتر از جنبه مالی، دیوان داوری در رای خود اعلام کرد که اقدامات دولت بحرین علیه سرمایه گذاران ایرانی یک اقدام سیاسی تلافی جویانه بوده است و «در حال تصفیه و سپس ورشکسته اعلام کردن فیوچر بانک، با انگیزه سیاسی، تبعیض آمیز و به نحو آشکار بلاوجه بوده است» و علت آن، بر خلاف ادعای بحرین، کاستی ها و تخلفات ادعایی منتسب به بانک فیوچر نبوده است.

 

پیرو آگهی مزایده عمومی موسسه اعتباری ملل، مورخ ۱۸آذرماه۱۴۰۰اسامی برندگان این مزایده اعلام شد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی ،پیرو آگهی مزایده عمومی موسسه اعتباری ملل، شماره ۲۱۴۶۳۲/۱۴۰۰ مورخ ۱۸/۰۹/۱۴۰۰ و طبق اطلاع رسانی انجام شده در تاریخ ۲۹/۰۹/۱۴۰۰ پاکت های مربوط به مزایده، بازگشایی شد.
نتایج مزایده به شرح زیر است:
برندگان مزایده مکلفند از این تاریخ، ظرف مدت ۱۰ روز به استثنای ایام تعطیل رسمی, با مراجعه به دفتر اداره املاک و ساختمان موسسه ملل (و یا سرپرستی موسسه در محل وقوع ملک) و پرداخت درصد نقدی بهای مورد معامله با توجه به شرایط ذکر شده در بند (۱۴) شرایط عمومی شرکت در مزایده، نسبت به انعقاد قرارداد، اقدام کنند.
در صورتی که برنده اول مزایده از این تاریخ، ظرف مدت ۱۰ روز به استثنای ایام تعطیل رسمی نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت درصد نقدی بهای مورد معامله با توجه به شرایط ذکر شده در بند (۱۴) اقدام نکنند، سپرده شرکت در مزایده او به نفع موسسه ضبط می گردد و مراتب به شخصی که پیشنهاد او در مرتبه دوم قرار گرفته است ابلاغ خواهد شد. اگر وی نیز از تاریخ اعلام, ظرف مدت ۱۰ روز به استثنای ایام تعطیل رسمی نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت درصد نقدی بهای مورد معامله با توجه به شرایط ذکر شده در بند (۱۴) اقدام نکنند سپرده وی نیز به نفع موسسه ضبط می شود.
دیگر شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به شعب و یا دفتر اداره مرکزی موسسه و اعلام کتبی شماره حساب خود پس از طی مراحل اداری وجوه پرداختی خود را دریافت کنند.
ردیف

کد ملک

نام خریدار

شماره ملی

قیمت پایه مزایده(ریال)

قیمت پیشنهادی(ریال)

شرایط خرید

برنده مزایده

۱

۶۱

آقای محمد رضائی سامانی

۱۲۸۷۲۳۵۱۵۸

۸,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۰,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۲

۶۱

آقای علیرضا محمدی

۱۲۷۰۵۵۲۲۵۲

۸.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۷.۸۵۱.۱۰۰.۰۰۰

نقدی

نفر دوم

۳

۹۰

آقای صادق کاظم پور

۲۱۲۸۰۶۸۱

۱۰۰,۵۶۸,۰۰۰,۰۰۰

۱۰۱,۰۱۵,۴۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۴

۷۸

آقای رضا قاسم نژاد ثانی

۲۷۵۴۴۲۷۷۶۷

۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۵

۸۴

آقای احمد عسگری

۴۰۱۰۰۶۶۵۸۱

۱۵۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۶

۷۴

شرکت کارگزاری پویا

۱۰۵۳۰۳۰۶۰۶۳

۱۰۱,۶۳۴,۷۵۰,۰۰۰

۱۰۱,۶۳۴,۷۵۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۷

۷۴

شرکت خدمات ارزی و صرافی

۱۴۰۰۹۹۸۵۱۴۶

۲۳۶,۲۹۷,۲۵۰,۰۰۰

۲۳۶,۲۹۷,۲۵۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۸

۷۴

شرکت گروه مالی ملل

۱۰۱۰۳۷۶۱۲۳۳

۲,۹۴۸,۱۵۶,۷۴۱,۶۸۳

۲,۹۴۸,۱۵۶,۷۴۲,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۹

۷۴

شرکت لیزینگ توسعه صنعت و تجارت توس

۱۰۳۲۰۱۳۵۷۸۴

۴۹۱,۹۸۹,۴۰۴,۴۸۰

۴۹۱,۹۸۹,۴۰۴,۴۸۰

اقساطی

نفر اول

۱۰

۸۰

شرکت تولیدی خیام سپهر فولاد نیشابور

۱۰۳۸۰۱۸۳۹۴۵

۱۷۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰

۱۷۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

۱۱

۸۰

شرکت یکان پارسان کیش

۱۴۰۰۳۰۱۷۹۲۵

۱۷۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰

۱۷۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰

اقساطی

نفر اول

 

روتیتر: دکتر ابراهیمی در جمع رؤسای شعب استان خراسان رضوی تشریح کرد:

مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت بازگشت این بانک به عصر طلایی خود در حوزه فناوری، گفت: نخستین بانک ایرانی هم‌زمان با سالگرد صدمین سال تأسیس، تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه را جشن خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر آیت‌اله ابراهیمی در جمع کارکنان بانک سپه استان خراسان رضوی به برنامه‌های تحولی برای تبدیل‌شدن بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه اشاره کرد و گفت: به‌منظور تحقق این هدف در سال 1404 برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این برنامه سهم هر استان و واحدهای بانک مشخص شده است.
مدیرعامل بانک سپه ضمن قدردانی از تمام مدیران و کارکنان این بانک در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: پرچمداری بانک سپه در نظام بانکی کشور هدف اصلی همه ماست و برای تحقق آن تک‌تک همکارانم در اقصی نقاط کشور به‌ویژه در استان‌های مهم و بزرگ نظیر استان خراسان رضوی باید نقش محوری ایفا کنند.
وی ضمن اشاره به افزایش ظرفیت‌های بانک سپه بعد از ادغام در کنار برخی چالش‌ها گفت: برای حفظ و ارتقای عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی باید از تمام تجارب و دستاوردهای بانک‌های ادغام‌شده و سپه استفاده کنیم.

* بازگشت به دوران طلایی در حوزه فناوری
مدیرعامل بانک سپه به پیشتازی این بانک در عرضه خدمات و محصولات مختلف بانکی در سه دهه پیش اشاره و خاطرنشان کرد: بانک سپه استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، چک طلایی، سپه چک و سایر محصولات بانکی را برای اولین بار در نظام بانکی کشور آغاز شد و نخستین بانک ایرانی همواره در هر مقطع زمانی در زمینه‌هایی به‌عنوان پیشرفته‌ترین بانک کشور بوده است.
وی ادامه داد: نخستین بانک ایرانی امروز با داشتن ترکیب نیروی انسانی جوان و با تجربه برای تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین و کارآمدترین بانک کشور و منطقه در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه عرضه خدمات و محصولات الکترونیکی بهترین شرایط را دارد و این بانک باید به عصر طلایی خود در حوزه فناوری برگردد.

* عرضه محصولات بانک‌های ادغامی در تمام شعب
وی ضمن تأکید بر عرضه دوباره برخی از محصولات و خدمات بانک‌های ادغامی در سراسر شعب بانک سپه تصریح کرد: برای کمک به سودآوری بانک سپه تعدادی از بهترین محصولات و خدمات بانک‌های ادغامی طی هفته‌های آینده در شعب بانک به مشتریان عرضه خواهد شد.

* توجه ویژه به مشتریان بزرگ
مدیرعامل بانک سپه گفت: بخش قابل‌توجهی از منابع این بانک به 500 شرکت بزرگ تعلق دارد؛ برای حفظ و ارتقای روابط بانک با آنها نیازمند عرضه محصولات و خدمات ویژه به این مشتریان هستیم.
ابراهیمی افزود: در ساختار سازمانی جدید بانک سپه عرضه خدمات و محصولات متناسب با نیازها و سلیقه‌های مشتریان مختلف در نظر گرفته شده است و بر این اساس، خطوط کسب و کار حرفه‌ای در بانک شکل خواهد گرفت.

* تنوع‌بخشی به محصولات و خدمات
مدیرعامل بانک سپه بر لزوم تنوع‌بخشی خدمات و محصولات بانکی تأکید کرد و گفت: برای عرضه محصولات جدید واحدهای صف و ستاد باید تعامل دوجانبه و مستمر داشته باشند تا در طراحی آنها ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان، منافع بانک نیز مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: با اجرای طرح ملی ادغام امکان خدمات‌دهی به مشتریان بانک‌های ادغام‌شده در برخی حوزه‌ها مهیا شد، برای کمک به سودآوری بانک باید از این ظرفیت‌های جدید با استفاده از تجارب کارکنان قدیمی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

* روز جشن موفقیت فناوری در بانک سپه
ابراهیمی با بیان این مطلب که آینده بانک به اجرای موفق طرح‌های حوزه فناوری گره خورده است، گفت: با برنامه‌ریزی، تلاش شبانه‌روزی و استفاده حداکثری از توانمندی نیروی انسانی بسیاری از طرح‌های حوزه فناوری عملیاتی شده و با ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور شاهد موفقیت‌های چشمگیر بانک سپه در این حوزه خواهیم بود.
وی به اجرای موفقیت‌آمیز مهاجرت سیستمی بانک‌های ادغام‌شده به سیستم جامع امید بانک سپه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ها در آینده نه چندان دور بانک سپه روز اتمام پروژه راه‌اندازی سیستم بانکداری متمرکز در سراسر شعب را جشن می‌گیرد.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: با تجهیز تمام شعب بانک سپه به سیستمی واحد، امکان عرضه خدمات با کیفیت و یکسان در زمان سریع به تمام مشتریان مهیا می‌شود.

* ارتقای بانک از شعبه کلید می‌خورد
مدیرعامل بانک سپه با بیان این مطلب که ارتقای بانک از شعبه کلید می‌خورد از رؤسای شعب خواست در تمام حوزه‌ها به مشتریان خدمات عرضه کنند و فعالیت‌های شعبه صرفاً به اخذ سپرده و پرداخت تسهیلات محدود نشود.
وی تأکید کرد: هر شعبه بانک سپه در سراسر کشور باید همانند یک بنگاه اقتصادی اداره شود و رؤسا و کارکنان شعب باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
ابراهیمی درعین‌حال بر ضرورت حمایت واحدهای ستادی از شعب اشاره کرد و گفت: واحدهای ستادی ضمن فراهم کردن شرایط لازم برای موفقیت شعب باید به تحقق اهداف در حوزه وصول مطالبات، بازده کردن دارایی‌ها و امثال آنها توجه ویژه داشته باشند.


* ضرورت رعایت اصول مشتری‌مداری
مدیرعامل بانک سپه گفت: خروجی تمام برنامه‌ها و اقدامات بانک سپه باید عرضه خدمات باکیفیت، موردپسند مشتریان و سودآور برای بانک باشد.
وی با بیان اینکه رعایت اصول مشتری‌مداری در بانک باید نهادینه شود، اظهار داشت: در کنار عرضه خدمات و محصولات مطلوب، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت اصول مشتری مداری، یکی از مؤلفه‌های فرهنگ‌سازمانی بانک سپه محسوب می‌شود که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

* شعب بانک سپه ساماندهی می‌شوند
ابراهیمی بر لزوم ساماندهی و جانمایی مجدد شعب در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: بعد از ادغام برای تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی به مشتریان باید با انتقال و جابه‌جایی شعب به جانمایی آنها در مکان‌های پرتردد و فعال اقتصادی کمک کنیم.

* بانک سپه نیروی مازاد ندارد
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه بانک سپه نیروی مازاد ندارد، یادآور شد: تمام همکاران ما با خوش‌بینی نسبت به آینده در مسیر ارتقای دانش شغلی خود گام بردارند تا در آینده نه‌چندان دور بتوانند به اعتلای نام بانک سپه کمک کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ها و چشم‌اندازهای ترسیم شده برای بانک سپه و شرایط خدمتی تعداد قابل‌توجهی از همکاران قدیمی در آینده به مدیران عملیاتی نیاز خواهیم داشت.
ابراهیمی از تمام مدیران مجرب بانک سپه خواست با انتقال دانش شغلی و تجارب منحصربه‌فرد خود به همکاران جوان و جدید، در حوزه جانشین پروری و کمک به پیشرفت بانک تلاش مضاعف داشته باشند.

* بازدید از چند واحد تولیدی
مدیرعامل بانک سپه در سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی بزرگ بازدید کرد و با مدیران آنها در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه به تبادل‌نظر پرداخت و بر عزم جدی بانک سپه برای کمک به تحقق اهداف شعار رونق تولید و اشتغال‌زایی در کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به نقش واحدهای تولیدی در اشتغال‌زایی و صادرات محصولات غیرنفتی در اقتصاد کشور، این بانک برنامه‌های ویژه‌ای برای گسترش تعامل با آنها دارد.
مدیران شرکت‌های مذکور نیز ضمن قدردانی از پشتیبانی بانک سپه از طرح‌های توسعه‌ای آنها از مدیرعامل بانک سپه خواستند تعاملات و همکاری‌های دوجانبه گسترش پیدا کند.

* دیدار با کارکنان شعب مشهد مقدس
مدیرعامل بانک سپه سفر کاری خود را با بازدید از شعبه احمدآباد و دیدار و گفت‌وگو با کارکنان این شعبه آغاز کرد و در ادامه، ضمن بازدید از تمام دوایر ستاد مدیریت شعب منطقه خراسان رضوی به دیدار کارکنان شعب دیگر مشهد رفت.
دکتر سید مهدی حسینی، عضو هیئت‌مدیره، دکتر اکبر کشاورزیان، عضو هیئت عامل، دکتر علی ابدالی، عضو هیئت عامل و معاون توسعه بازار و امور مشتریان، دکتر غلامحسین صباغی، عضو هیئت عامل و معاون پشتیبانی، دکتر علی جلالی نظری، عضو هیئت عامل و معاون مالی و جمعی از روسای ادارات دکتر ابراهیمی را در سفر دو روزه به مشهد مقدس همراهی می‌کردند.

روتیتر: در دیدار وزیر اقتصاد با مدیران صنعت بیمه اعلام شد؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید خبر داد.

به گزارش اقتصاد ، دکتر سید احسان خاندوزی در خاتمه جلسه خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ ترین شرکت های بیمه ای کشور در محل وزارت اقتصاد، با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در هفت محور در زمینه صنعت بیمه مطرح ومورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این محور ها و به واقع، توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از محور های مورد نظر را حرکت به سمت نظارت "برخط" بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه ای عنوان کرد که به گفته وی، متأسفانه، در حال حاضر خیلی با شرایط مطلوب در این خصوص فاصله داریم.
وی با بیان اینکه متأسفانه گزارش های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش هایی با "فاصله زمانی" و در بعضی مواقع "با دقت کم" است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت که به سرعت در مورد برخط شدن نظارت های این نهاد ناظر، تدبیری بیاندیشد.

خاندوزی "حمایت از تولید کنندگان" را از جمله دیگر محور های نشست خود با مدیران شرکت های بیمه ای بزرگ بیان و تصریح کرد: با شرایط فعلی اقتصاد ایران، نیازمند محصولات بیمه ای هستیم که شرکت های صنعتی، تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند ریسک های خود را از طریق بیمه، تا حد زیادی پوشش بدهند و این در حالی است که در این زمینه اتفاقات چندان مثبتی تا کنون رخ نداده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هم سال گذشته و هم امسال، نقطه کانونی خواسته رهبر معظم انقلاب از اقتصاد، مسئله تولید بوده است، در این جلسه بنا شد در زمینه محصولات بیمه ایِ کمک کارِ تولیدکنندگان به شکلی که در شرایط سختی و فشار اقتصادی و نوسانات، به کار آنها بیاید تدابیر فوری اندیشیده بشود.

وزیر اقتصاد محور دیگر مباحث جلسه مذکور را "عدم اتصال بیمه های کشور به سامانه های نیروی انتظامی و اداره آگاهی و امثالهم" ذکر و تصریح کرد: به هر حال باید بپذیریم که یکی از منافذ فساد و سؤاستفاده در بخش بیمه ای کشور همین عدم اتصال سامانه های بیمه ای به سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تدابیر فوری اندیشیده شود و با مذاکراتی که با فرماندهی محترم ناجا خواهیم داشت به سرعت کار اتصال سامانه ها، که باید خیلی پیش از این رخ می داد، پیش برود.

وزیر اقتصاد با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه های دولتی، نظارتی و نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد،  اولین خبرخوشی که مردم خواهند شنید، در مورد حرکت به سمت دیجیتال شدن بسیاری از کروکی هایی باشد که باید از طریق سامانه نیروی انتظامی به دست صنعت بیمه برسد.

خاندوزی بررسی راهکار ها و برنامه های اجرایی مربوط به تحقق تحولات دیجیتال را به عنوان محوری دیگر از موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد که بنا بر اعلام وی، مقرر شد، همکاران بیمه ای، گزارش های عملکردی جدید خود را در این زمینه، در جلسات آتی ارائه دهند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مسئله "فراگیری مالی" در صنعت بیمه را امری دارای اهمیت بسیار توصیف کرد و گفت: ما در کشور اقشار ضعیفی داریم که دسترسی به بیمه ندارند اما در عین حال، مسئولیت اجتماعی دارند و بیمه ها، بویژه بیمه های دولتی باید در این زمینه فعال باشند.
وی افزود: بسیاری از گروه ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره مندی از پوشش بیمه ای، در کسب و کار هایی فعالیت کرده اند و الان به شرایطی رسیده اند که بنظر ما باید شرکت های بیمه ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند .
خاندوزی ادامه داد: یک مسئله مهم دیگر، قرار داشتن پرتفوی صنعت بیمه در خدمت تولید است که در دولت های گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم در حمایت از بخش های تولید و سرمایه گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه، مقرر شد، استراتژی استفاده از پرتفوی بیمه های دولتی در مسیر تولید، ظرف چند هفته آینده آماده شود به نحوی که بتوانیم این صنعت را بیش از پیش در خدمت منافع تولید کنندکان و عامه مردم پیش ببریم.

بانک ملی ایران در استان کردستان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، بالغ بر یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید ۵۰ دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان اختصاص داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علی اشرف یوسفی قیاسی رئیس اداره امور شعب استان کردستان در مراسم اهدای این تبلت ها، یکی از رسالت های بانک ملی ایران را در کنار رسالت اقتصادی و خدمات بانکی، تلاش در انجام مسئولیت‌های اجتماعی دانست و اقدامات بانک ملی ایران ؛ از جمله ساخت ۹ باب مدرسه در سطح استان ، تجهیز واحد آموزشی نابینایان دانشگاه کردستان، پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ، پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را از مصادیق بارز فعالیت در این حوزه عنوان کرد و افزود: این بانک در استان کردستان ، سال گذشته نیز با حمایت صندوق پس انداز ملی و از محل تسهیلات قرض الحسنه یکصد میلیون ریالی برای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان نیازمند، گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ خریداری کرده است.

در این مراسم که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاون اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به همکاری مردم و نهادهای مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا و تهیه تجهیزات کمک آموزشی برای دانش آموزان کم برخودار گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از کلاس های آموزشی دانش آموزان در فضای آنلاین و به صورت مجازی انجام می شود تعداد زیادی از خانواده ها توان تامین گوشی هوشمند برای فرزندان خود جهت حضور در این کلاس ها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۰۰۰ دانش آموز و ۲۰۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان هستند، از اقدامات ارزشمند بانک ملی ایران جهت اهدای تبلت به دانش آموزان کم برخوردار استان با اهدای لوح، تقدیر کرد .

نامی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز با تاکید بر وجود شرایط کرونایی و تلفیق آموزش های حضوری و مجازی و لزوم تامین تجهیزات کمک آموزشی، به تدوین طرح هدایت برای شناسایی و تحت پوشش قراردان آموزش دانش آموزان مناطق محروم اشاره کرد و خدمات بانک ملی ایران در این زمینه را ارزشمند خواند و قابل تقدیر خواند.

تفاهم‌نامه همکاری بانک گردشگری و فدراسیون ورزش‌های همگانی با حضور اعضای هیات مدیره بانک و رئیس فدراسیون مذکور امضا شد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، مراسم رونمایی از کارت هواداری ورزش های همگانی با حضور حسین رحمتی قائم مقام بانک گردشگری و افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد و طی آن تفاهم نامه همکاری طرفین به امضا رسید.
قائم مقام بانک گردشگری در مراسم رونمایی از کارت هواداری ورزش های همگانی گفت: ورزش همگانی در کشور به سطحی از ارتقا و بالندگی رسیده که با زندگی مردم آمیخته شده و حرکت رو جلوی خود را ادامه خواهد داد.
حسین رحمتی با بیان اینکه ورزش همگانی در سال های اخیر در بخش تکنولوژی و علمی متحول شده است، افزود: امروز ورزش همگانی یک پیاده روی ساده نیست و به سمت ورزش های گروهی سوق پیدا کرده و لذا همه باید به این موضوع مهم توجه کنند.
وی ادامه داد: بانک گردشگری اثرگذاری خود در حوزه ورزش را در رشته های والیبال و فوتبال(تیم پرسپولیس) نشان داده و کمک ها و حمایت های لازم را داشته است . اکنون نیز در نظر داریم از ظرفیت های بانک در کمک به تامین سلامت مردم استفاده کنیم.
قائم مقام بانک گردشگری گفت: به دنبال تعامل و همکاری دو طرفه هستیم تا بتوانیم از ظرفیت ورزش همگانی کشور 20 میلیون عضو جذب کنیم و شرایط را برای بهتر شدن ورزش همگانی در بین مردم فراهم کنیم.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور از همکاری و حمایت بانک گردشگری تقدیر کرد و گفت: تمام اقداماتی که از سوی فدراسیون ورزش های همگانی و بانک گردشگری صورت خواهد گرفت، در جهت ساختن آینده ای روشن برای مردم ایران است که بتوانیم با همکاری یکدیگر به سمت توسعه پایدار ورزش همگانی در کشور حرکت کنیم.
افشین ملایی با بیان این که توجه و نگاه رسانه ها به سمت ورزش قهرمانی است، خاطرنشان کرد: باید به سلامت مردم که در سال های گذشته مورد توجه قرار نگرفته، بیشتر از گذشته اهمیت داد و با داشتن برنامه های تاثیرگذار این خلا را پر کرد تا ورزش همگانی و تامین سلامت مردم در اولویت قرار بگیرد.
وی ادامه داد: ائتلاف فدراسیون ورزش های همگانی و بانک گردشگری به سود ملت ایران خواهد بود و با پتانسیلی که این دو نهاد دارند، قطعا اتفاقات خوبی برای سلامت مردم رقم خواهد خورد. این تفاهم نامه نقطه عطفی در تعامل فدراسیون با بانک گردشگری محسوب خواهد شد و امیدوارم بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

۲۸ ام آذرماه ۱۴۰۰ در مراسمی از سرویس جدید اپلیکیشن آپ با همکاری مشترک آسان پرداخت و شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در محل هتل اسپیناس رونمایی شد. در این همکاری، سرویس سبدگردانی آرمان اقتصاد با مبلغ ده میلیون تومان به بالا در اپلیکشن آپ ارائه شده است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی ،احمد اتحادپور، مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد در ابتدای نشست گفت:« در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری با استفاده از سبدگردانی که سرمایه‌گذ‌اری غیرمستقیم است چندان شناخته شده نبود و مردم بیشتر به صورت مستقیم در بازار، سرمایه گذاری می‌کردند. از سوی دیگر در سبدگردانی‌ها هم مبالغ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان سرمایه‌گذاری قبول نمی‌کردند زیرا زیرساخت‌هایش فراهم نبود.»

اتحادپور در خصوص جزییات این سرویس افزود: «هدف اصلی ما این است که تمام افراد جامعه به طور غیرمستقیم در سبدها سرمایه‌گذاری کنند یعنی یک نفر با ده میلیون تومان هم بتواند در ایران سبد داشته باشد. »

وی بیان کرد:« مشکل بازار سرمایه این است که همه افراد می‌خواهند مستقیما در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند که اغلب هم در سرمایه‌گذاری‌هایشان موفق نبوده‌اند، اما با این طرح قصد داریم آدم‌هایی که مبالغ کوچکی دارند و در بازار متضرر می شوند را به بازار بیاوریم و برایشان سود سازی های خوبی انجام دهیم. در واقع هدف این است که با راهکارهای جدید سبد گردانی داشته باشیم به وسعت ایران.»

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد در خصوص چالش‌های موجود هم گفت:« بزرگترین چالش در این زمینه نبود زیر ساخت معامله برای مبالغ ۱۰ میلیون تومانی بود ضمن آنکه وقتی تعداد سبدها زیاد می‌شد اماکن مدیریت بهینه روی آنها کمتر بود، اما با نرم افزارهایی که نوشته شده، تنها با یک کلیک برای ده نفر می توانیم معامله انجام دهیم.»

الهام موسوی نسب، مدیر محصول سرویس های سرمایه گذاری های آپ نیز در ادامه گفت:« پیش از این سبدگردانی وجود داشته اما اینکه این امر به راحتی در دسترس کل افراد قرار بگیرد میسر نبوده و اپلیکیشن آپ به دلیل تعداد بالای نصبی که دارد، این سرویس را می تواند آنلاین و کاملا غیر حضوری در اختیار کاربران قرار دهد.»

موسوی نسب افزود: « مزیت دومی که این سرویس برای کاربران ایجاد می کند این خواهد بود که سرمایه‌گذار با حداقل ترین سرمایه و صرفا ده میلیون تومان می تواند از خدمات سبدگردانی که قبلا با سرمایه حداقل ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد انجام می‌شد، استفاده کند.»

مدیر محصول سرویس های سرمایه گذاری اپلیکیشن آپ بیان کرد:« این پروسه کمترین ورود اطلاعات را خواهد داشت و با استفاده از کد ملی کاربر زیرساخت‌های سجام اطلاعات کاربران را فراخوانی می کنیم و بدین ترتیب کار سرعت بیشتری می‌گیرد.»

وی همچنین گفت:« این سرویس در هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد و سعی داریم آن را در اختیارکسانی قرار دهیم که سرمایه های خرد دارند و می خواهند از خدمات سبدگردانی استفاده کنند تا همه افراد بتوانند سبدهای خود را به صورت حرفه‌ای توسط سبدگردان ها را مدیریت کنند.»

وی در انتها اشاره کرد:« مزیت بعدی که این سرویس در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد این خواهد بود که نوسانات هیجانی که پیش از این سرمایه‌گذار به بدنه بازار وارد می کرد وجود نخواهد داشت و این محصول به نفع سرمایه گذار و بازار سرمایه خواهد بود، زیرا نوسانات روانشناختی را کم کرده و کاربر هم سود بهتر و هم پایین ترین ضرر و ریزش را تجربه خواهد کرد.»

هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پی سیاست های اصلاحی خود، پیرامون اصلاح قوانین و دستورالعمل‌های بازار سرمایه؛ برگزاری کنفرانس را جایگزین توقف‌های مکرر کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، پس از مصوبات روزهای گذشته مبنی بر لغو اخذ تعهدنامه و بازگشایی خودکار کدهایی که دسترسی آنلاین آنها محدود شده بود، هیأت مدیره جدید سازمان بورس در مصوبه ای جدید توقف نمادهای بازار سرمایه پس از نوسان ۲۰ درصدی (مثبت و منفی) و همچنین توقف به علت نوسان منفی ۵۰ درصدی را به طور کامل لغو و صرفاً توقف و برگزاری کنفرانس پس از رشد ۵۰ درصدی و افت ۳۰ درصدی اعمال خواهد شد.

پیشتر این مصوبه سبب متوقف شدن مکرر نمادهای بورسی و فرابورسی پس از رشد یا افت قیمتی می‌شد.

این مصوبات نشان از عزم جدی هیأت مدیره جدید به سمت ارتقا کارامدی بازار سرمایه و زمینه سازی برای اصلاحات بنیادی تر در سایر بخش ها نظیر چالش دامنه نوسان و هوشمندکردن نظارت می‌دهد.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی، بخش قابل توجهی از تسهیلات خود را به این قشر تخصیص داده است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان کشور بوده و برای این موضوع نیز اقدامات مختلفی انجام شده است. دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد؛ به‌طوری که به‌تازگی دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: «اولویت دولت سیزدهم، رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار است».

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور همواره توجه ویژه‌ای به مناطق محروم جامعه داشته است. این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی، تسهیلات گسترده‌ای را به اقشار تحت پوشش این نهادها پرداخت کرده که عمده آن مربوط به ساکنان مناطق کمتر برخوردار کشور بوده است.

پرداخت۴۵۰هزار فقره تسهیلات معادل ۴۳هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۳۰هزار فقره تسهیلات به ارزش تقریبی ۲۲هزار میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد برکت بخشی از این فعالیت‌های بانک در این حوزه است.

همچنین پرداخت ۱۲هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی و ۱۳هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۳۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخش دیگری از فعالیت‌های بانک مهر ایران در این حوزه است.

عمده این تسهیلات مربوط به حوزه خوداشتغالی است. در واقع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده به جای پرداخت وام‌ در حوزه معیشتی، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، به‌زودی آغاز می‌شود.

 

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با بیان این مطلب گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجام‌شده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرح‌های معرفی‌شده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود.

کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح‌های منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرح‌های تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایع‌دستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه معزز قرار گرفته است.

روتیتر: کریم همتی:

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن طی یادداشتی درباره سریال «پلاک ۱۳» که این روزها از سیما در حال پخش است و قرار است به فرهنگسازی بیمه کمک کند، تاکید کرد که «نویسنده این مجموعه نیز به عدم جذابیت آن برای مخاطبان اذعان کرده است!» و خواست که پخش این سریال به منظور اصلاحات، متوقف شود.

به گزارش اقتصادرسا ,متن یادداشت کریم همتی به این شرح است:
«متولیان صنعت بیمه ساخت مجموعه طنز تلویزیونی پلاک ۱۳ را با محوریت بیان کارکردها و اهمیت بیمه و توسعه فرهنگ بیمه، آذر ماه ۱۳۹۹ در دستور کار خود قرار دادند و این مجموعه از اواسط آبان سال جاری، ۵ روز در هفته و هر بار به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما در حال پخش است و تکرار هم دارد.
به نظر می رسد با این که نیمی از مجموعه ۷۰ قسمتی این سریال پخش شده است، بازخورد مناسبی نداشته و نتوانسته اهداف متولیان صنعت بیمه و نظر مخاطبان را برآورده سازد. این در حالی است که خود نویسنده این مجموعه نیز به عدم جذابیت آن برای مخاطبان اذعان کرده است!
بهتر بود با توجه به هزینه هنگفتی که صنعت بیمه برای ساخت این مجموعه اختصاص داده است، با فراخوان نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردان های مطرح فیلم و سریال، در جلسات مختلف فنی ابعاد این مساله مورد مداقه و بررسی بیشتری قرار می گرفت و همه جوانب آن سنجیده و سپس تصمیم به ساخت آن گرفته می شد.
پس از پخش چند قسمت از این مجموعه، بلافاصله در فضای مجازی نقدهایی به آن شد، اما فوراً با واکنش دست اندرکاران آن مواجه شد و گفته شد که قضاوت در این باره هنوز خیلی زود است و البته حرف درستی بود!
اما اکنون که بیش از سی قسمت از پخش آن گذشته است، به نظر می رسد نقدها بجا بوده است و مجموعه نتوانسته آن طور که باید، خواسته های متولیان و مخاطبان را برآورده سازد. بنابراین می توان گفت ایراد اساسی این مجموعه این است که فیلم نامه و سناریوی قوی ندارد و «بیمه» که موضوع و محور اصلی فیلم نامه باید باشد، از این امر برخوردار نیست و به اذعان متخصصان امر، بسیار ضعیف و کمرنگ است. از جمله ضعف های اساسی این مجموعه می توان به متن و قصه پردازی ضعیف، دیالوگ ها و کاراکترهای تکراری، تیتراژ بی ربط و از همه مهمتر به نام و لوکیشن مجموعه اشاره کرد.
نام این مجموعه با عنوان «پلاک ۱۳» مناسب این مجموعه نیست! عامه مردم از ۱۳ آذر روز بیمه که تهیه کننده محترم عنوان عدد ۱۳ و کوچه آذر را در این مجموعه به مثابه ۱۳ آذر روز بیمه گرفته اند، اطلاع چندانی ندارند و لذا نام مجموعه باید مستقیم متناسب با بیمه انتخاب می شد تا بیمه را در اذهان تداعی کند.
لوکیشن مجموعه پلاک ۱۳ نیز می توانست مثل سریال های خانه سبز، آتش نشانی (۱۲۵) و … مرتبط و متناسب با موضوع داستان باشد و در پلاک ۱۳ نیز صرفاً بیمه را در ذهن بیننده و مخاطب تداعی می کرد که متاسفانه اینگونه نیست!
به هرحال اکنون نیز دیر نشده و پیشنهاد می شود متولیان ساخت این مجموعه به منظور دستیابی به اهداف خود که همان القا و اهمیت بیمه در اذهان مردم است، ادامه پخش آن را متوقف کنند و به بررسی و اصلاح موارد نقص آن بپردازند.
در این میان می توان در سناریو و فیلم نامه آن تجدید نظر کرد، لوکیشن مجموعه را یکی از شرکت ها و یا نمایندگی های بیمه انتخاب کرد و به پرونده های خسارتی و اتفاقات طنزی که در شرکت های بیمه صورت می گیرد، پرداخت.
در بخش صدور و خسارت نیز موضوعات گوناگونی وجود دارد که برای مخاطب می تواند جذاب باشد. می توان این موضوعات را متناسب با سهم رشته های بیمه ای طرح کرد و مسائل دیگری که در این مجال نمی گنجد.

«سکوت» برازنده بزرگترین پروژه فرهنگ سازی بیمه نیست!

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top