روتیتر: عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه:

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به هم مرز بودن این استان با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد: در صورت رفع برخی از محدودیت‌ها، ظرفیت بسیار بالا و خوبی برای صادرات به ویژه محصولات کشاورزی داریم.

به گزارش اقتصادرسا، بهنام تاج‌الدینی روز سه شنبه در وبینار تخصصی مدیران بانک توسعه صادرات ایران با فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و مقامات استان آذربایجان غربی، افزود: اتاق بازرگانی فعالیت‌های بسیار مطلوبی را برای توسعه صادرات انجام داده و بازارهای جدید و هدف خوبی را  نیز انتخاب کرده‌ است.

وی با بیان اینکه آماده پذیرش هیات‌های خارجی هستیم، گفت: در ۲۰ روز آینده میزبان سه هیات تجاری از هند، قزاقستان و روسیه هستیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به محدودیت‌های فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در زمینه صادرات، اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان با مشکلات زیادی در زمینه رفع تعهدات ارزی روبرو هستند و کارت بازرگانی بسیاری از صادرکنندگان تعلیق شده است.

تاج‌الدینی تصریح کرد: محصولات کشاورزی فسادپذیر بوده و امکان نگهداری آن برای مدت طولانی وجود ندارد؛ نمی‌توانیم ظرف مدت چهار ماه از صادرات، برای رفع تعهد ارزی اقدام کنیم. از سوی دیگر در موضوع تهاتر کالا، مثلا بازار عراق کالایی برای واردات به ایران ندارد که به جای صادرات خودمان آن را وارد کنیم.

۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی فعال در استان آذربایجان غربی

محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان آذربایجان غربی نیز گفت: ما در این استان ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی فعال داریم؛ مرز بازرگان به عنوان فعال‌ترین مرز زمینی کشور در این استان قرار دارد و اخیرا نیز با بازارچه برای کولبران فعال شده است.

وی توضیح داد: استان آذربایجان غربی با تولید ۵ میلیون تن سیمان، یکی از قطب‌های تولید سیمان کشور محسوب می‌شود. از سوی دیگر این استان، قطب صنعت مواد غذایی و محصولات کشاورزی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: سه واحد پتروشیمی در این استان قرار دارد و در زمینه فرآوری طلا، سنگ، شیشه و ساخت ماشین‌آلات بسته‌بندی نیز قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.

دهقان با بیان اینکه ۳۰ درصد از معادن طلای شناسایی شده کشور در آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده که ۴۵ نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی و قابلیت استخراج دارد.

جزییات خدمات صندوق ضمانت صادرات برای صادرکنندگان

حسنی رییس اداره بازاریابی و امور کارگزاری‌های صندوق ضمانت صادرات نیز با تشریح خدمات این صندوق، گفت: بسیاری از محصولات و خدمات بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات مشترک است ولی محصولات اصلی صندوق صدور ضمانت‌نامه بانکی و بیمه اعتباری صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان با دریافت ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات نیازی به وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک ندارند، اظهار داشت: صادرکنندگان باید توجه داشته باشند که وقتی قصد دریافت تسهیلات از بانک با استفاده از ضمانت‌نامه صندوق را دارند، نامه معرفی آنها از بانک باید دارای ۴ آیتم «دریافت تسهیلات صرفا برای صادرات؛ مبلغ وام؛ نرخ سود و مدت زمان تسهیلات» باشد. ضمانت‌نامه صندوق ۱۰۰ درصد تسهیلات و نرخ سود بانک را پوشش می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان درباره صدور بیمه‌نامه صادراتی نیز توضیح داد: بسیاری از صادرکنندگان نگران آن هستند که خریدار خارجی وجه کالای آنها را پرداخت نکند ولی با دریافت این بیمه‌نامه در صورتی که خریدار خارجی وجه را پرداخت نکند، تا ۹۵ درصد از مبلغ به صادرکننده پرداخت خواهد شد.

 

مربی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران که عازم سفر به کشور عراق بودند، قبل از عزیمت به آن کشور با حضور در هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) صبحانه را میهمان هتل بودند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی گروه مالی گردشگری، ملی پوشان کشور با وجود اینکه CIP را رزرو بودند اما با مذاکره و پیگیری های  مدیریت هتل فرودگاهی، در هتل رکسان حضور یافتند و صبحانه را در این هتل صرف کردند.
اعضای تیم ملی کشتی آزاد ضمن تقدیر و تشکر از میهمان نوازی مسئولان هتل فرودگاهی، با انتشار عکس ها و پیامک هایی در شبکه های اجتماعی این میهمان نوازی را ستودند.
هتل‌های فرودگاهی در تمام نقاط دنیا بهترین گزینه برای اقامت‌های کوتاه مدت قبل یا بعد از پرواز است اما در هتل‌های فرودگاهی رکسان و رمیس با توجه به اصل میهمان نوازی ایرانیان، خدماتی نیز برای گذراندن زمانی به مراتب بیشتر برای انواع گردشگران ورودی اعم از گردشگران سلامت، تیم‌های ورزشی، کمپ‌های آموزشی و... درنظر گرفته شده است.
آزادکاران کشورمان برای یک اردوی 10 روزه تدارکاتی به عراق عزیمت کردند.
هتل های "رکسان" و"رمیس" زیرنظر شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات وابسته به شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) نزدیکترین هتل های کشور به فرودگاه امام خمینی(ره) هستند.

نشست مشترک سرپرستی منطقه ۵ بیمه دانا با مدیران ارشد هلدینگ مپنا برگزار شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، علیرضا کتیرایی سرپرست منطقه ۵ اعلام کرد: با هدف بررسی و پیگیری مسایل و رفع هرگونه مشکلات احتمالی بین بیمه دانا و زیرمجموعه های هلدینگ مپنا در شیراز، جلسه‌ای در روزهای۹ و ۱۰ آذر ماه جاری با مسئولان و مدیران عامل نیروگاه‌های شیراز‏-کازرون و جهرم وابسته به هلدینگ مپنا (مدیریت پروژه نیروگاهی ایران) برگزار و در این جلسات مسائل و موارد مطروحه بررسی و مقرر شد با فوریت ارائه خدمات ویژه در دستور کار شعب استان فارس قرار گیرد .

 در این جلسه که سرپرست منطقه ۵، معاون مدیریت بیمه های درمان و رئیس امور قراردادهای مدیریت درمان حضور داشتند، گزارشی از وضعیت مراکز طرف قرارداد و شیوه نامه های اجرائی و برنامه‌های شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مسئولان بیمه گذار ارائه شد.

شرکت بیمه کوثر با تداوم روند اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل خسارت، نگهداشت بیمه‌ گذاران سودده و توجه به رضایت بیمه‌ گذاران توانست شاهد سود عملیات بیمه‌ گری در صورت‌ های مالی خود شود.

 

به گزارش اقتصادرسا ، معاون فنی شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار بانکداری ایرانی، ضمن بیان این مطلب، تصریح‌کرد: شرکت در هشت ماه سال 1400 از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به لطف خداوند، در این مدت فروش شرکت بالغ بر 3هزارو460میلیارد تومان شده که 47درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است. از این میزان فروش، 33درصد به بیمه ثالث و سرنشین، 19درصد به رشته درمان، 15درصد به بیمه‌های زندگی و 33درصد هم به سایر رشته‌ها تعلق دارد. همچنین در این مدت نزدیک به هزارو700میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. وی افزود: ما با اتکا به نیروی انسانی جوان و متخصص در تلاشیم تا عملیات بیمه‌گری شرکت را در بستر فعلی بهبود دهیم و هم‌زمان از روش‌های نو، به ویژه توسعه همکاری با استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها نیز استفاده کنیم.
علی مختاری در ادامه به تشریح شرایط حضور بیمه کوثر در کنسرسیوم مشترک انرژی و کارکرد این کنسرسیوم پرداخت و خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم برای استفاده از ظرفیت بیمه‌گران داخلی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بیمه‌ای، ابتدا از هشت شرکت بیمه‌گر تشکیل شد. خوشبختانه بیمه کوثر هم با توجه به توانایی‌های فنی و مالی در بخش نفت و انرژی و دارا بودن سهام‌داران عمده فعال در این بخش توانست از سه سال پیش، به عنوان نهمین عضو به این کنسرسیوم بپیوندد.
وی افزود: این کنسرسیوم در پوشش ریسک‌های حوزه نفت و انرژی عملکرد مناسبی داشته است. البته تغییر نرخ ارز در سال‌های اخیر باعث افزایش شدید سرمایه ریالی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها شده است. از طرفی، محدودیت‌ها در تامین برخی تجهیزات نیز ضمن تشدید ریسک، منجر به افزایش قیمت تجهیزات شده است؛ ازاین‌رو، در صورت وقوع حادثه، میزان خسارت‌ها از حالت عادی بیشتر خواهد بود. توان داخلی در شرایط تحریم، امکان پوشش ریسک‌های این صنایع را دارد و در سال‌های اخیر نیز سعی شده است که تعداد بیشتری از شرکت‌های غیر عضو در پوشش برخی ریسک‌ها مشارکت داده شوند تا واگذاری و پخش ریسکِ مناسب‌تری صورت گیرد. لکن از این منظر که کل ریسک در داخل کشور باقی می‌ماند و امکان واگذاری به خارج از کشور وجود ندارد، یک نقص جدی محسوب می‌شود.
معاون فنی بیمه کوثر که به تازگی در این سمت قرار گرفته است در تبیین برنامه‌های پیش روی خود گفت: تداوم روند اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل خسارت، نگهداشت بیمه‌گذاران سودده و توجه به رضایت بیمه‌گذاران از اهداف مهم شرکت است. برای رسیدن به این اهداف، انتخاب‌گری در قبول ریسک‌ها، ارتقای توانمندی فنی و حرفه‌ای شبکه نمایندگان برای توسعه فروش بیمه‌نامه‌های خرد و کم‌ریسک، توسعه طرح‌های جدید و رشته‌های مختلف بیمه‌ای، پیگیری وصول مطالبات و رعایت دستورالعمل‌ها از اقدامات ضروری است که در دستور کار مدیران فنی و سرپرستی‌های سراسر کشور قرار گرفته است.
مختاری در پایان درباره دو دغدغه مهم شرکت نیز بیان کرد: توجه ویژه به جامعه هدف و تلاش برای سودآوری از دغدغه‌های جدی ما در بیمه کوثر است. در زمینه بهبود خدمات صدور و خسارت به جامعه هدف کارهای خوبی صورت داده‌ایم و برنامه‌های دیگری را نیز مد نظر داریم. درباره سودآوری نیز امیدوارم ادامه روند توجه به کیفیت فروش در کنار حفظ سهم بازار، منجر به بهبود عملیات بیمه‌گری شرکت شود و همانطور که در صورت‌های مالی حسابرسی شده 6 ماهه، سود بیمه‌گری مختصری شناسایی شده است، این موضوع در صورت‌های مالی 12 ماهه و سال های بعد نیز تکرار شود.

به مناسبت 25 آذرماه مصادف با روز پژوهش، شرکت بیمه کوثر پس از بررسی سوابق علمی و فعالیت های آموزشی و پژوهشی کارکنان خود طی یک سال گذشته، از سه نفر برگزیده تقدیر کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی و اعلام مدیر آموزش و پژوهش، به مناسبت هفته پژوهش امسال با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهشی برای تحقق اهداف سازمانی، این مدیریت اقدام به معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۰ کرد.

زینب حمیدی‌فر درباره چگونگی انتخاب پژوهشگر برتر گفت: ابتدا طی فراخوانی از کارکنان شرکت خواسته شد تا طبق شاخص‌های تعریف شده کارنامه آموزشی و پژوهشی خود را در بازه آذر 1399 تا آذر 1400 به‌روزرسانی کنند که در نهایت جمعی از کارکنان با توجه به شاخص‌های پژوهشی مدارک و مستندات خود را مطابق با مدل تعیین‌شده فرستادند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز این برنامه در شرکت بیمه کوثر اجرا شده بود، گفت: امسال هم پس از بررسی عملکرد شرکت‌کنندگان در این رقابت علمی و پژوهشی و امتیازدهی؛ مرتضی اصلانی، مدیر حسابرسی، بازرسی و مبارزه با پولشویی عنوان پژوهشگر برتر را از آن خود کرد. همچنین حبیب‌اله کاوه، رییس اداره بیمه هزینه‌های حقوقی و محمدسجاد میرزاخانی، رییس اداره نظارت بر ریسک بیمه‌گری نیز به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیده شدند.

مدیر آموزش و پژوهش خاطرنشان کرد: در مراسمی که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، ضمن معرفی این سه پژوهشگر برتر شرکت طی سال گذشته و تجلیل از تلاش‌ها و زحمات آنان، علاوه بر اهدای جایزه نقدی، لوح‌های تقدیر خود را از مدیرعامل شرکت دریافت کردند.

 

بانک ملی ایران در دومین جشنواره سراسری یکصد واحد مشتری مدار کشور به پاس کسب رضایتمندی و تکریم مشتریان به عنوان واحد برتر مشتری مدار کشور انتخاب و با اعطای لوح زرین سپاس از اقدامات بانک، تقدیر و قدردانی شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این جشنواره که با حضور مقامات عالی دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارآفرینان برتر و مدیران بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد، این بانک براساس نظر و رای هیات داوران و ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، با توجه به رعایت اصل مشتری مداری به عنوان یک اصل مدیریتی و اهتمام جلب رضایت مشتریان با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی همچون سامانه های ارتباطی با کسب بالاترین امتیاز به عنوان یکی از صد سازمان و مجموعه برتر مشتری‌مدار در کشور انتخاب و در ادامه  لوح برتر و زرین سپاس این جشنواره را به خود اختصاص داد.
بهرام واقفی رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان با حضور در این مراسم به نمایندگی از دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران لوح زرین سپاس این جشنواره را دریافت کرد.
 در این مراسم آشنایی با تکنیک‌های جهانی تعامل با مشتریان و ذی‌نفعان بنگاه‌های اقتصادی، مزایای به کارگیری ارتباط صحیح با مشتری، تبیین جایگاه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازماندهی مناسب بازارهای عرضه و تقاضا و ایجاد فرصت‌های  رونق اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار  گرفت.
در بخشی از این لوح سپاس خطاب به مدیرعامل بانک ملی ایران آمده است:
« توانمندی و نبوغ بی بدیل مدیران سرافراز کشور همیشه سرآمد ملت های دیگر بوده که همواره توانسته اند در عرصه های مختلف استعدادهای خارق العاده خود را به منصه ظهور رسانند.
در همین راستا از شما که با تلاش های بی شائبه ی خود در عرصه ی کسب و کار و تجارت، با در نظر گرفتن سلایق مصرف کننده رضایت مشتری را سرلوحه ی کار خود قرار داده اید تقدیر و قدردانی نموده و این لوح زرین به پاس مشتری مداری حضرت عالی و حضور مجموعه ی محترمتان در دومین جشنواره سراسری ۱۰۰ واحد مشتری مدار ۱۴۰۰ تقدیم می گردد.»

در روز سه‌شنبه 23آذرماه1400 (سالروز تأسیس بانک) طی نشستی صمیمانه با حضور مشتریان وفادار بانک پاسارگاد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سرنوشت‌ساز از ایشان به‌پاس شانزده سال اعتماد و همراهی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد طی این نشست، مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن تشریح تاریخچۀ تأسیس اولین شعبۀ بانک در جوار حرم ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بیان خاطراتی از روند پذیره‌نویسی سهام بانک، شکل‌گیری هویت و روزهای آغازین فعالیت آن؛ بر روی نقش کلیدی و پراهمیت سهامداران مؤسس و اولین مشتریان و سپرده‌گذاران بانک پاسارگاد در توفیقات زودهنگام این بانک تأکید کرد و تداوم رشد و بالندگی این بانک را تا زمان حاضر، ثمرۀ اعتماد و اطمینان همراهان بانک هزارۀ سوم، به‌ویژه نخستینِ آن‌ها اعلام کرد.

دکتر قاسمی هم‌چنین در پاسخ به ابراز لطف یکی از مشتریان حاضر در این جلسه درخصوص نحوۀ رفتار همکاران بانک، این موضوع را مایۀ مباهات خود و سایر مدیران بانک پاسارگاد دانست و فرهنگ سازمانی بانک پاسارگاد و تأکید بانک بر روی رشد و توسعۀ سرمایه‌انسانی، به‌ویژه رضوی بودن پاسارگادیان را از نقاط قوت و مزیت‌های بانک پاسارگاد معرفی کرد.

دکتر قاسمی با اشاره به شکل‌گیری بانک پاسارگاد و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با آن که در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ICT، صنایع معدنی، انرژی و سلامت از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور به شمار می‌روند، عنوان داشت که این افتخارها با پشتوانۀ اعتماد مشتریان و سهامداران، تلاش و کوشش جوانان مستعد ایرانی و هدایت و راهنمایی راهبران باتجربه و متخصص بانک و گروه پاسارگاد به دست آمده است. وی در ادامه به دست‌آوردهای مجموعه‌هایی نظیر فناپ در زمینۀ فناوری اطلاعات و فین‌تک اشاره داشت و این مجموعه را بزرگترین و موفق‌ترین هلدینگ فناوری اطلاعات بخش خصوصی معرفی کرد. مدیرعامل بانک پاسارگاد هم‌چنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌های بزرگ اقتصادی مورد حمایت بانک اشاره داشت و توانایی‌های فنی و مهندسی این مجموعه‌ها را قابل رقابت با رقبای نامدار جهانی توصیف کرد. دکتر قاسمی هم‌چنین با بیان فعالیت‌ها و دست‌آوردهای مجموعۀ معدنی میدکو، بیان داشت که این مجموعه به‌عنوان سومین شرکت بزرگ بورس تاکنون در زمینۀ اشتغال‌زایی و خودکفایی کشور در حوزۀ صنایع معدنی و فلزات نقش بی‌بدیلی داشته و قادر بوده است با تجاری‌سازی فناوری‌های روز دنیا نه تنها در حوزۀ ملی، بلکه در حوزۀ جهانی نیز با استفاده از همین فناوری‌ها به خلق ارزش بپردازد.

در ادامۀ این نشست، مشتریان وفادار بانک نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و ضمن قدردانی بابت برگزاری این نشست سؤالاتی را درخصوص فعالیت‌های جاری، روند رشد و اقدامات آتی بانک پاسارگاد مطرح کردند. در پایان این نشست، مشتریان وفادار بانک با اهدای یک مجلد مصحف شریف خراسان، به‌عنوان یکی از نفیس‌ترین قرآن‌های موجود در گنجینۀ آستان قدس رضوی که به‌خط عبداللّه طباخ هروی، عارف و خوشنویس سدۀ نهم هجری کتابت شده است بدرقه شدند. گفتنی است چاپ این نسخۀ نفیس با حمایت مالی بانک پاسارگاد با نسخه‌برداری و چاپ دقیق و باکیفیت مطابق نسخۀ اصلی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های برجستۀ بانک در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از نسخ خطی کشور در سال 1394صورت پذیرفته است.

به مناسبت شانزدهمین سالروز تأسیس بانک پاسارگاد یک دوره مسابقۀ پله‌نوردی بانکداران این بانک در دو گروه خانم‌ها و آقایان در استان تهران با حضور مسئولین فدراسیون ورزش‌‌های همگانی برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، این دوره مسابقات پله‌نوردی در تاریخ ۲۲آذر۱۴۰۰ با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی در محل ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد (برج هزاره سوم) در دو بخش خانم‌ها و آقایان با حضور کمیته ثبت رکورد فدراسیون برگزار شد.

در این مسابقه تعداد ۴۲ نفر از بانکداران ورزشکار بانک پاسارگاد پس از گذراندن تست‌ها و آزمایش‌های لازم از میان ۹۹ نفر داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت داشتند که از آن میان، ۱۶ نفر در بخش خانم‌ها و ۲۶ نفر در بخش آقایان جهت پیمودن پله‌های طبقات مشخص شده از ساختمان مرکزی این بانک (برج هزارۀ سوم) با هم به رقابت پرداختند.

طبق قوانین فدراسیون ورزش‌های همگانی، ورزشکارانی که با رعایت قوانین و استانداردهای این رشته تحت نظارت داوران فدراسیون مسیر تعیین‌شده را در کمترین زمین طی کردند به‌عنوان نفرات برگزیده شناسایی شدند. در انتهای این‌مسابقه رکورد نفرات برتر در هر بخش توسط داوران مجرب و ناظران فدراسیون ورزش‌های همگانی مشخص و برندگان معرفی گردیدند.

نفرات برگزیده این مسابقه در بخش بانوان به‌ترتیب خانم‌ها زهره حیدری با ثبت رکورد ۳۶٫۶۰ ثانیه، فرزانه احمدوند با زمان ۴۰٫۸۰ و فرزانه رضائیان با ثبت زمان ۴۲٫۳۶ و در بخش آقایان محمدرضا محمدی با ثبت رکورد ۲۹٫۴۳، مرتضی حسین زاده با ثبت زمان ۳۰٫۰۱ ثانیه و امیر رضا نوروزی احمد رونقی با زمان ۳۰٫۶۹ معرفی شدند.

گفتنی است به نفرات اول تا سوم این مسابقات در هر دو بخش خانم‌‌ها و آقایان احکام و مدال قهرمانی از طرف فدراسیون ورزش‌های همگانی تعلق گرفت که مدال، حکم قهرمانی و جایزه برگزیدگان طی مراسمی که در تاریخ ۲۳ آذر۱۴۰۰ به مناسبت سالروز بانک پاسارگاد برگزار شد توسط جناب آقای دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و با حضور دکتر نوید آرازشی سرپرست سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و جمعی از مدیران بانک پاسارگاد اهدا شد.

مدیرعامل بیمه تعاون درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای معتقد است که اگر کسی تصور کند که با گسترش استارت‌آپ‌ها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون گفت: استارت‌آپ‌ها در بهترین حالت نمی‌توانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند؛ این را تجربه کشورهایی که بسیار فناوری‌محورتر از ایران هستند نشان داده است و با این اوصاف نفوذ استارت‌آپ‌ها در ایران احتمالا بسیار کمتر از این مقدار خواهد بود.

مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای اظهار کرد: اگر کسی تصور کند که با گسترش استارت‌آپ‌ها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.

وی با بیان اینکه فروش بیمه تعاون از مسیرهای آنلاین زیر ۵ درصد از کل حق بیمه رشته شخص ثالث این شرکت است ادامه داد: پرتفوی شخص ثالث بیمه تعاون به صورت کاملا شفاف در سامانه سنهاب صادر می‌شود و صورت عملکرد این شرکت هم در سامانه کدال و هم در گزارش‌های بیمه مرکزی قابل ملاحظه و بررسی است و این اعداد و ارقام آنجا در دسترس عموم قرار دارد.
فروش از طریق کارگزاری‌های برخط زیر دو تا سه درصد کل حق بیمه است

مظلومی درباره ابعاد مختلف همکاری با استارت‌آپ‌ها نیز اظهار کرد: علاوه بر بیمه‌های شخص ثالث، در حوزه بیمه‌های مسئولیت، درمان تکمیلی و حتی بیمه‌نامه توقف کسب‌و‌کار کرونا نیز با کارگزاران برخط همکاری‌هایی داریم که حجم کار در مقابل فروش از طریق نمایندگی‌ها ناچیز است.

وی با بیان اینکه رقم دقیقی از میزان فروش از طریق کارگزاری‌های آنلاین در صنعت بیمه وجود ندارد، اظهار کرد: احتمال می‌دهم فروش از طریق کارگزاری‌های برخط در صنعت بیمه زیر دو تا سه درصد کل حق بیمه صادره باشد.
امکان فروش بیمه‌نامه‌هایی مانند عمر و زندگی در فضای استارت‌آپ‌ها نزدیک به صفر است

عضو شورای عالی بیمه به حوزه‌هایی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند در آنجا فعالیت کنند هم اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها یا اینشورتک‌ها می‌توانند در حوزه‌هایی مانند کنترل خسارات و ارزیابی ریسک نیز وارد شده و با الگوبرداری از تجربه‌های موفق جهانی در ایران نیز این فناوری‌ها را طراحی کنند.

وی درباره حوزه‌هایی که استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند به آنجا نفوذ بکنند هم اظهار کرد: امکان فروش بیمه‌نامه‌هایی مانند عمر و زندگی در فضای استارت‌آپ‌ها نزدیک به صفر است. همچنین در حوزه‌‌های “بی تو بی” نیز ۱۰۰ درصد فضا از آن شبکه فروش است و استارت‌آپ‌ها از اساس نمی‌‍توانند وارد چنین حوزه‌هایی بشوند.
بیمه تعاون برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود حتی یک ریال هم به استارت‌آپ‌ها تخفیف نمی‌دهد

مظلومی درباره بحث تخفیف‌های ارائه شده به بیمه‌نامه‌های شخص ثالث هم اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنم بیمه تعاون برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود حتی یک ریال هم به استارت‌آپ‌ها تخفیف نمی‌دهد و این مساله در سیستم‌های مالی شرکت بیمه تعاون کاملا مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه تعاون هیچ تخفیفی بابت فروش آنلاین هیچ بیمه شخص ثالثی ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: ممکن است تخفیفاتی به نام بیمه تعاون از سوی برخی کارگزاران برخط داده شود که قطعا این مساله به بیمه تعاون ارتباطی ندارد و این شرکت طبق همان نرخی که به صورت رسمی منتشر کرده است با کارگزاری‌ها تسویه می‌کند و هیچگونه تخفیف اضافه‌ای هم اعمال نمی‌کند.
چرا برخی کارگزاران تخفیفات بیشتری را به بیمه‌نامه‌های شرکت تعاون ارائه می‌دهند؟

مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که چرا برخی کارگزاران تخفیفات بیشتری را به بیمه‌نامه‌های شرکت تعاون ارائه می‌دهند، گفت: شاید بهتر باشد این مساله را از همان کارگزاران پرسید با این حال ممکن است این قضیه به خاطر فراهم بودن شرایط همکاری مستقیم با بیمه تعاون است.

وی اضافه کرد: بر این اساس زمانی که شرایط همکاری و صدور بیمه‌نامه برای کارگزاران برخط راحت‌تر باشد آنها احتمالا ترجیح می‌دهند با شرکتی که وضعیت خدماتی بهتری دارد، همکاری بیشتری داشته باشند.
مزیت بیمه تعاون، داشتن شعبه مجازی است

عضو شورای عالی بیمه به شعبه مجازی بیمه تعاون هم اشاره کرد و گفت: در این شعبه خدماتی مانند صدور و ارسال بیمه‌نامه در بیمه تعاون با کیفیت و سرعت بالاتری انجام می‌شود و قطعا این مساله برای کارگزاران برخط جذاب‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون کارگزاران مختلف بیمه‌ای می‌توانند به صورت مستقیم با شرکت‌های بیمه همکاری داشته باشند، گفت: برخی کارگزاران با واسطه با شرکت‌های بیمه همکاری دارند اما در بیمه تعاون کارگزاران به دلیل وجود یک شعبه مجازی ترجیح می‌دهند راسا و به صورت مستقیم با شرکت همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد که شرکت بیمه تعاون آمادگی دارد تا با همه کارگزارانی که از سوی نهاد ناظر مجوز دارند همکاری کند و این شرکت در حال حاضر با برخی از این کارگزاری‌های رسمی همکاری دارد
هیچ بیمه‌نامه‌‌ بازی در شرکت بیمه تعاون وجود ندارد


مدیرعامل بیمه تعاون درباره نحوه تعاملات مالی با کارگزاری‌های رسمی صنعت بیمه هم اظهار کرد: تعاون بیمه‌نامه‌های درخواستی را کاملا به صورت نقدی صادر می‌کند .

وی با تاکید بر اینکه هیچ بیمه‌نامه‌‌ بازی در شرکت بیمه تعاون وجود ندارد، گفت که این به آن معنا است که شرکت بیمه تعاون همه حق بیمه‌های خود را با کارگزاران به صورت کامل تسویه کرده است.

وی درباره تعداد نمایندگان و کارگزاران فعال بیمه تعاون نیز اظهار کرد: بیمه تعاون حدود ۸۰۰ نماینده فعال و ۳۴ شعبه فعال در کشور دارد.

به دنبال انتشار مطلبی جعلی و هدفمند با عنوان «از فیش‌های نجومی تا پژوهش‌های نجومی» از ‌سوی یک کانال معلوم الحال در صنعت بیمه، روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ضمن تکذیب این خبر، نکات زیر را به آگاهی عموم به ویژه اهالی فهیم صنعت بیمه می‌رساند.

به گزارش اقتصادرسا ؛به دنبال انتشار مطلبی جعلی و هدفمند با عنوان «از فیش‌های نجومی تا پژوهش‌های نجومی» از ‌سوی یک کانال معلوم الحال در صنعت بیمه، روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ضمن تکذیب این خبر، نکات زیر را به آگاهی عموم به ویژه اهالی فهیم صنعت بیمه می‌رساند.

۱٫ متاسفانه این چندمین بار است که این کانال، برخلاف اخلاق حرفه‌ای، رسالت رسانه‌ای و با قلب واقعیت و تنها بر اساس  اهداف غیر اخلاقی و خاص خود که برای اهالی صنعت بیمه شناخته شده و مشخص است، نسبت به انتشار اخبار کذب و مسموم‌سازی فضای جامعه و صنعت، در خصوص عملکرد بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه اقدام کرده است.

۲٫ در این خبر سراسر کذب، گذشته از ارائه اطلاعات مخدوش در خصوص پروژه‌های پژوهشکده بیمه، به طرح ادعای واهی مبالغ دویست تا هفتصد میلیونی برای پروژه‌های تحقیقاتی پرداخته است. اگر این کانال قصد روشنگری و انجام رسالت رسانه‌ای و اجتماعی داشت، حداقل انصاف این بود که ابتدا از منابع صحیح از حقیقت موضوع اطمینان حاصل می کرد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که نه تنها هیچ پروژه هفتصد میلیون تومانی در پروژه های یادشده وجود ندارد بلکه حداقل مبلغ دویست میلیون تومانی برای این پروژه‌ها  نیز کذب محض است و چنین مبالغی با سیاستگذاری ها و بودجه پژوهشی این نهاد علمی و تخصصی همخوانی ندارد.

 برابر اسناد مستند، در تاریخ فعالیت پژوهشکده بیمه پروژه هایی با مبلغی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان بسیار محدود بوده و تحت سازکار کاملا مشخص بر اساس تعرفه‌های وزارت علوم و با بررسی و تصویب شورای پژوهشی طراحی می‌شوند؛ شورایی که شامل طیف وسیعی از اساتید دانشگاه، مدیران عامل شرکت‌های بیمه، مدیران ارشد بیمه مرکزی و مدیران گروه پژوهشکده بیمه است.

۳٫ از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۱۷۷پروژه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف صنعت بیمه توسط پژوهشکده بیمه به صورت درون سازمانی و یا برون‌سپاری، طراحی و اجرا شده که برای ۵ پروژه برون‌سپاری در طول ۳ سال گذشته، از ظرفیت‌های علمی دانشگاه الزهرا به عنوان یک نهاد آموزشی شناخته شده و معتبر مانند سایر دانشگاه ها و نهادهای علمی تحقیقاتی کشور بهره گرفته شده است.

۴٫ سایر اطلاعات در خصوص دانشگاه الزهرا به عنوان پیمانکار بازسازی پژوهشکده بیمه نیز کذب محض است.

علیرغم اینکه بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر و پژوهشکده بیمه به عنوان یک نهاد علمی، هیچگاه بدنبال برخورد و مواجهه با رسانه ها حتی با رفتار های ناصواب نبوده‌اند  و آگاهی بخشی را  وظیفه قطعی یک رسانه‌ی هوشمند و موثر می دانند، ولی در خصوص رفتار این کانال، به دلیل تکرار مطالب جعلی،  مسامحه را روا ندانسته، لذا مسیر قانونی برای برخورد با این شبه رسانه را در دستور کار خود قرار می دهند!

روابط عمومی پژوهشکده بیمه

روتیتر: دکتر کاردگر درخواست کرد:

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا از نمایندگان و شبکه فروش خواست با جدیت و تلاش مضاعف در جهت جذب پرتفوی محصول جدید این شرکت حرکت کنند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در آئین رونمایی و معرفی"جان دانا" در جمع شبکه فروش استان مازندران، ضمن قدردانی از عملکرد مناسب منطقه 10 در خصوص صنعت بیمه، طرح‌های جدید بیمه دانا، رفاه دانا و جان دانا را تشریح کرد.

وی که در محل مجتمع شهید عظیمی بهزیستی بابلسر سخن می‌گفت، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه و طرح‌های ویژه و منحصر به فرد بیمه دانا از جمله مهردانا، رفاه‌دانا  و جان دانا، شرکت همواره حامی شبکه فروش بوده و نمایندگان نیز می بایست حداکثر تلاش خویش را بکار گیرند تا همانند فروش مناسب طرح مهردانا، در طرح رفاه دانا نیز عملکرد مناسبی را ثبت نمایند.

دکتر کاردگر افزود: در حقیقت این جاده، دو طرفه بوده و ما از شبکه فروش نیز انتظار داریم همانطور که شرکت در جهت تحقق انتظارات شبکه فروش گام برمی‌دارد، نمایندگان نیز حداکثر تلاش خویش را برای رسیدن به اهداف شرکت بعمل آورند.

مدیرعامل بیمه دانا، حذف قراردادهای درمان زیانده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تاکنون حدود 700 میلیارد تومان قرارداد درمانی زیانده را حذف کردیم تا عملا جلوی خسارت 1400 میلیارد تومانی را (که اثرش را در سال 1401 نشان می‌دهد) بگیریم.

دکتر کاردگر در خصوص شرایط ویژه و جدید "جان دانا" گفت: این طرح به تصویب بیمه مرکزی رسیده و تا دو سال نیز در انحصار کامل بیمه دانا است. از این رو از شبکه فروش می‌خواهیم تلاششان را به کار گیرند تا در ماه‌های پایانی سال، این بیمه نامه را جذب و پرتفوی خوبی را ثبت نمایند.

وی در ادامه، مزایای ویژه جان دانا را برشمرد و اظهار کرد:  مزایای ویژه این طرح از قبیل پوشش ده برابری سرمایه فوت در اثر حادثه در وسائل نقلیه عمومی، پوشش 20 درصدی همسر بیمه شده و شرایط ویژه بستری بیمه شدگان و ... است. در حقیقت در این محصول، ما جان مردم را بیمه می نمائیم. ضمنا یکی از شرایط ویژه طرح، صدور بیمه نامه از طریق موبایل، تبلت در قالب  سیستماتیک می‌باشد.

پیش از سخنرانی دکتر کاردگر، ضیائی فرد سرپرست منطقه 10، ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حضار، به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در استان مازندران پرداخت و اظهار داشت: استان مازندران با جمعیتی بالغ بر سه میلیون و دویست و هشتاد و سه هزار نفر(3.283 هزار نفر)، حدود چهار درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است که ضریب نفوذ بیمه نیز در استان حدود 2/7درصد بوده و نسبت خسارت نیز بر اساس سالنامه آماری سال 1399 حدود 52 درصد است که از میانگین صنعت بیمه کشور که حدود 52.2 درصد بوده، بالاتر می‌باشد.

وی افزود: بیمه دانا در استان مازندران در هشت ماه اول سال 1400 با تولید حق بیمه بالغ بر 285 میلیارد تومان از مرز عملکرد یکساله 99 گذشته و با تحقق بودجه 104 درصدی، رشد و نسبت خسارت حدود 49 درصد را ثبت کرده است.

همچنین در طرح مهردانا و بیمه‌های مسئولیت، استان مازندران بصورت استانی، عملکرد بسیار مناسبی داشته و بعد از تهران، رتبه دوم کشوری را در هشت ماهه سال 1400کسب کرده است.

در ادامه مراسم دکتر احراری، مدیر آموزش، توسعه و پژوهش و حقیقتی مدیر بیمه‌های عمر و پس انداز مطالبی را در این خصوص عنوان کردند .

در پایان مراسم نیز مهدی ربیعی، مجری جان‌دانا به توضیح کامل در باره جزییات محصول جدید بیمه دانا و چگونگی فروش آن توسط شبکه فروش پرداخت.

گفتنی است در این مراسم، حسین حسینی، قائم مقام مدیر عامل، فرامرز خجیر عضو هیئت مدیره، مجتبی عطری معاون فنی بیمه‌های اشخاص، دکتر اکبر بهاروند مشاور و مدیرکل دفتر حراست، دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، توسعه و پژوهش، حقیقتی مدیر بیمه های عمر و پس انداز، محمدعلی اسمعیل‌نیا مشاور و مدیر حوزه هیئت مدیره و مدیر عامل، شعب فروش منطقه  10، کارشناسان صدور بیمه‌های عمر و پس انداز، مسئولین دوایر شعب و رؤسای شعب منطقه 10 حضور داشتند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top