روتیتر: دکتر غلامرضا سلیمانی در نخستین اجلاس سران بیمه ای کشورهای عضو اکو مطرح کرد:

همکاری سازنده با کشورهای عضو اکو و بهره گیری از ابزارها و سازوکارهای عملی برای مقابله با حوادث فاجعه آمیز و کاهش آثار آنها یک ضرورت آشکار است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع رؤسای هیات ها، معاون سازمان همکاری اقتصادی اکو و اعضای آن سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: موقعیت جغرافیایی کشورهای عضو اکو، جزو مناطق حادثه خیز جهان است به طوری که هرساله شاهد وقوع حوادثی نظیر زلزله، سیل و … در کشورهای منطقه هستیم که خسارتهای جانی و مالی فراوانی را در این مناطق ایجاد می کند.
  وی از برنامه های متنوع سازمان ملل متحد برای کاهش ریسک بحران های  بین  المللی، منطقه  ای و ملی خبر داد و تصریح کرد: کشور ایران نیز برنامه های متعددی در سطح ملی در خصوص کاهش ریسک بحران به انجام رسانده و بیمه مرکزی با تلاش گسترده تمهیدات مختلفی را در زمینه بیمه بحران و حوادث فاجعه آمیز اجرا کرده است.
  رئیس شورای عالی بیمه از افزایش ظرفیت، ایجاد ساختارهای جدید بیمه اتکایی، تصویب قوانین و مقررات، تغییر در ساختارهای موجود، فعال شدن شرکت های استارت آپی و اینشورتک ها و همچنین تشکیل مرکز توسعه مدیریت ریسک به عنوان ساختارهای توسعه ای یاد کرد و افزود: بازار بیمه ایران متشکل از ۳۴ شرکت فعال در زمینه بیمه های زندگی، غیرزندگی و اتکائی است و کل حق بیمه تولیدی این صنعت درسال ۲۰۲۰ معادل ۱۹٫۳ میلیارد دلار و خسارت پرداختی آن معادل ۱۱٫۸ میلیارد دلار بوده است.
 وی از همه گیری ویروس کووید ۱۹ و سیل مارس ۲۰۱۹ در کشور ایران به عنوان دو چالش اساسی صنعت بیمه در سالهای اخیر نام برد و اظهار داشت: صنعت بیمه عملکرد خوبی در این زمینه داشت به گونه ای که در بیماری کووید ۱۹ خسارت پرداختی به بیمه گذاران حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده است. وی افزود: در حادثه سیل نیز تمامی خسارات این حادثه به زیرساخت های بنیادی و منازل مسکونی بیش از ۳٫۴ میلیارد دلار بود  به گونه ای که  تنها در بخش منازل مسکونی تعداد ۱۶۳،۶۹۷ واحد دچار خسارت شدند و خسارت تعداد ۱۰۵،۰۰۰ واحد به میزان ۳۱ میلیون دلار از طریق صنعت بیمه جبران شد.
وی خاطرنشان کرد که در پی این حادثه، قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان در مجلس شورای اسلامی در سال ۲۰۲۰ به تصویب رسید.
وی در ادامه، پیچیدگی مباحث مدیریت بحران و ارائه راهکارهای بیمه ای را مستلزم انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی کاربردی و بروز ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس پژوهشکده بیمه وابسته به بیمه مرکزی، برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و توسعه تحقیقات علمی-کاربردی در صنعت بیمه، آمادگی کامل دارد که در یک حرکت شایسته نسبت به راه اندازی میز تخصصی بیمه حوادث فاجعه­ آمیز و خسارتهای بزرگ اقدام کند.
وی از تمایل ایران به همکاری در حوزه های مختلف، نظیر انجام پژوهش های بیمه ای و اجرای پیشنهادات کاربردی نهادهای بین المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعاملات  و همکاری های بیمه ای بین کشورهای عضو اکو بتوان در کاهش خسارتهای بوجود آمده نقش شایان توجهی را در منطقه ایفا کرد.
 در ادامه این نشست رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، از مراحل تکمیل فرایند تشکیل و راه اندازی این مجموعه خبر داد و گفت: خسارات بالقوه بیش از آن است که صندوق بتواند آن را توسط منابع مالی خود جذب کرده و قادر به دستیابی به اهداف خود باشد.
بر اساس این گزارش، رضا کاظمی تکلیمی با تشریح قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، اظهار داشت: موضوع انتقال ریسک در این قانون در سه سطح « نظام تنظیم گری و رگولاتوری» ، «  انتقال ریسک صندوق در قالب قوانین»  و «  توافقات بین سازمانی و بیمه‌نامه‌ها»  تعیین شده است.
وی در پایان بر لزوم گفتگوهای بین المللی، انتقال تجارب و همکاری های بخش خصوصی برای تحقق توسعه پایدار تاکید کرد.
همچنین اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این اجلاس گفت:کشورهای منطقه اکو به دلیل موقعیت های مکانی و شرایط آب و هوایی از دیرباز شاهد وقوع انواع مخاطرات طبیعی بوده اند و به سبب آسیب پذیری های زیاد، پس از وقوع حوادث متحمل خسارات مالی و تلفات جانی فراوانی می شوند.
وی افزود:گاهی میزان خسارت مادی چندین برابر بودجه های عمرانی و توسعه ای از پیش برنامه ریزی شده است که باید تمهیدات جدیدی را در این خصوص اتخاذ کرد.
مهندس نجار با اشاره به اینکه بیمه یکی از راهکارهای موثردر مدیریت بحران است، گفت: متاسفانه این موضوع تاکنون در کشورهای منطقه به نحو مطلوبی اجرایی نشده و بر اساس آمار در کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰ درصد خسارت ها از محل بیمه جبران می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بیمه، ایران در سال های اخیر سلسه اقداماتی را برای استفاده از این ابزار کارآمد در پیش گرفته که تدوین و تصویب قوانین و اسناد بالادستی یکی از آنها به شمار می رود.
نجار با تشریح این اقدامات، تصریح کرد: ۹۰ درصد حق بیمه توسط دولت تامین می شود و در سال های بعدی سهم دولت به صورت پلکانی کاهش و سهم مردم افزایش می یابد.
نجار، بیمه اموال دستگاه های دولتی را از دیگر اقدامات مهم در حوزه مدیریت ریسک دانست و گفت:در کشور ما دستگاه های اجرایی سالیانه به منظور کاهش هزینه های دولت در راستای جبران خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی با اختصاص درصدی از منابع در اختیار خود نسبت به بیمه اموال منقول و غیر منقول خود اقدام می کنند.
 در ادامه اجلاس سران بیمه ای کشور های عضو اکو، محمد ابراهیم حسن نژاد، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به نقش این صندوق در حمایت از بخش کشاورزی گفت:  فعالیت در بخش کشاورزی به دلیل اتکای بسیار به طبیعت و وابستگی آن به عوامل و شرایط  جوی و محیطی، فعالیتی پرریسک است و تولیدکنندگان این بخش همواره با خسارات ناشی از بروز حوادث قهری و بلایای طبیعی روبرو هستند.
وی افزود: از این رو بقا و دوام فعالیت های تولیدی در این بخش نیاز به حمایت های جدید از تولید کنندگان و سرمایه گذاران دارد که در این میان بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راه حل مفید و مناسب جهت مقابله با این خطرات همواره مورد توجه و تاکید بوده است.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، پیشنهاد برگزاری وبینار با عنوان “بیمه کشاورزی در ایران، تجارب و دستاوردها» را ارائه کرد.
شایان ذکر است پیشنهاداتی نظیر: توسعه برنامه‌های مشترک برای بهره‌مندی از ظرفیت بیمه اتکائی، راه اندازی و تاسیس شرکت بیمه اتکایی اکو با همکاری دبیرخانه و سایر کشورهای عضو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و تبادل دانش و همچنین اجرای پژوهشهای مشترک بیمه  ای به خصوص در حوزه حوادث فاجعه آمیز و بلایای طبیعی از مهمترین مباحث این اجلاس به شمار می رود.

روتیتر: دکتر ابراهیمی در بازدید از شعب شرق تهران:

مدیرعامل بانک سپه در بازدید از دو شعبه این بانک در شرق تهران، مشتریان قدیمی را سرمایه ارزشمند خواند و بر لزوم حفظ آنها و جذب مشتریان جدید با عرضه خدمات و محصولات متناسب نیاز مشتریان تأکید کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه دکتر آیت‌الله ابراهیمی در بازدید از شعب پیروزی (قوامین سابق) و نبرد (مهراقتصاد سابق) ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات بانک سپه در شعب سراسر کشور، یادآور شد: به‌روزرسانی سامانه‌ها و سیستم‌های بانک سپه نباید در خدمات‌رسانی مطلوب به مشتریان خللی ایجاد کند.
وی ضمن قدردانی از همراهی و شکیبایی مشتریان بانک سپه از تمام همکاران خود به‌ویژه در واحدهای صف خواست با سعه‌صدر مشتریان را راهنمایی کنند.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به لزوم افزایش فعالیت‌های بازاریابی درون و برون شعبه‌ای گفت: این بانک با تقویت و ارتقای دانش شغلی کارکنان به‌ویژه روسای شعب در سراسر کشور زمینه عرضه خدمات و محصولات جدید بانکی با کیفیت‌تر و آسان به مشتریان علی‌الخصوص مشتریان بزرگ و حقوقی را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: بانک سپه با به‌روزرسانی سامانه‌ها و سیستم‌های و توانمندسازی نیروی انسانی به مشتریان در سراسر شعب خود تمام خدمات بانکی را به‌صورت یکپارچه و یکسان عرضه خواهد کرد.
در این دیدار دکتر ابراهیمی ضمن گفت‌وگوی صمیمی با کارکنان و بررسی عملکرد شعب پیروزی (قوامین سابق) و نبرد (مهراقتصاد سابق) به رفع مشکلات حوزه نیروی انسانی بانک تأکید کرد.
حسین صفری، مدیر امور ناحیه یک، سیدعلیرضا هاشمی، مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، محمد جوادی، مدیر شعب منطقه دو تهران و محمدرضا سراجی پور، رئیس اداره کل حوزه مدیریت عامل و هیئت مدیره بانک سپه دکتر ابراهیمی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

روتیتر: با همت صندوق قرض الحسنه شاهد؛

نشست نقش پژوهش در کیفیت سازمانداری با سخنرانی دکتر حسن دانائی استاد دانشگاه تربیت مدرس به میزبانی صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا، به مناسبت هفته پژوهش نشستی با موضوع نقش پژوهش در کیفیت سازمانداری با سخنرانی دکتر حسن دانائی فرد استاد دانشگاه تربیت مدرس به صورت حقیقی و مجازی به میزبانی صندوق قرض الحسنه شاهد در سالن شهدای مدافع سلامت برگزار شد.

در این نشست دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان ستادی و استانی صندوق قرض الحسنه شاهد حضور داشتند.

بخش آغازین این نشست علمی، پژوهشی تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دکتر رضا صفری مدیر فرهنگی صندوق بود.

در ادامه دکتر گودرز علی بخشی مشاور مدیرعامل به عنوان اولین سخنران، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش، به حاضرین حقیقی و مجازی نشست خیر مقدم گفته و با اشاره به بخشی از سوابق و مدارج علمی دکتر حسن دانائی فرد به اقدامات مثبت علمی و آموزشی وی در سطح کشور پرداخته و از ایشان به عنوان یکی از مفاخر علمی ایران اسلامی یاد کردند.

مشاور مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در ادامه با تقدیر از نگاه توسعه محور و علمی دکتر اسلام کریمی به عنوان مدیر ارشد صندوق، ایشان را یکی از مدیران آکادمیک و پژوهش محور کشور معرفی کرد که در کنار توجه به وظایف سازمانی محول شده و اجرای هر چه بهتر این وظایف، توجه ویژه ای هم به مقولات فرهنگی و عملی داشته و با ترغیب کارکنان سراسر کشور به فراگیری علم در راستای ارائه خدمات شایسته به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

 دکتر علی بخشی سپس از دکتر دانائی فرد دعوت نمود تا نشست را بصورت رسمی آغاز کرده و مطالب خود را بیان کنند.

دکتر حسن دانائی فرد در ابتدای سخنان خود ضمن خرسندی از حضور در مجموعه ای که اعضاء آن خادمین خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر هستند، گفت: خدمت به چنین قشر عزیز و گرانقدری در جامعه توفیقی است که نصیب شما عزیزان شده به همین دلیل تا می توانید باید از ابزارهای مختلف برای ارائه خدمات شایسته به این عزیزان استفاده کنید، البته خوشبختانه صندوق قرض الحسنه شاهد با داشتن مدیرعاملی فرهیخته که خود از اساتید و نخبگان دانشگاهی و عضوی از خانواده معظم شاهد و ایثارگر توانسته هر چه بهتر در این مسیر گام بردارد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس صحبت های خود در خصوص موضوع نشست را اینگونه آغاز کرد: مدیریت پژوهش یکی از مهم ترین مدیریت ها در سازمان ها و موسسات است. نگاهی گذرا به عملکرد سازمان های بزرگ و موفق نشان می دهد که برای نیل به موفقیت، نقش پژوهش بسیار کلیدی و کارساز بوده است.

وی افزود: رهبران سازمان که دورنما، رسالت و خط مشی های سازمان را تعیین می کنند نیاز به نظریه پردازانی دارند که بتواند برای رسیدن به هدف راهکارهای علمی ارائه دهند، این نظریه پردازها از ابزار پژوهش کمک می گیرند تا بتوانند به بهترین شیوه و با کمترین ریسک سازمان را به هدف نزدیک کنند.

دکتر دانائی فرد گفت: اگر سازمانی یا جامعه ای مجهز به دپارتمانی که مسئولیت رصد مقالات و تکنولوژی های روز دنیا را بر عهده دارد نباشد، آن سازمان رو به افول و نابودی است و هیچگاه نمی تواند خود را با خواسته مشتریان به روز نماید.

استاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: اهمیت پژوهش در سازمان و ایجاد زیرساخت دانشی می تواند آن سازمان را به خوبی در مسیر موفقیت قرار دهد.

این استاد دانشگاه در ادامه به 12 سرفصل از موضوعات مهم پژوهشی در حوزه مدیریت اشاره کرد و از حاضرین خواست برای موفقیت روزافزون خود و البته سازمانی که در آن کار می کنند، حتما پژوهش را بصورت جدی مورد نظر قرار داده و با تشکیل بانک ایده در کنار یافته های پژوهشی ذهن، گفتار و فعل را حکیم کنند و مراقبه سازمانداری را افزایش دهند.

در پایان این نشست حاضرین پس از بیان نکات علمی دکتر دانائی فرد با تشویق های خود از مطالب ارائه شده بصورت ویژه تقدیر کردند.

صندوق قرض الحسنه شاهد در راستای برنامه های متنوع علمی و فرهنگی خود در هفته پژوهش اقدام به اجرای نشست های علمی، پژوهشی کرده که مورد استقبال بخش عظیمی از جامعه ایثارگری قرار گرفته است.

بخش پایانی برنامه های صندوق قرض الحسنه شاهد در هفته پژوهش فردا(چهارشنبه) 24 آذر ماه از ساعت 10 صبح  با برگزاری مراسم تقدیر از نخبگان پژوهشی در دو بخش برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند این مراسم را از طریق لینک های زیر مشاهد نمایند.

https://sqsh.ir/fa/home/live

https://live.haminar.com/ch/research

 

 

شرکت بیمه رازی به عنوان تنها نماینده از ایران در بین سه نامزد دریافت جایزه بهترین بیمه‌گر آسیایی MENA Award 2022 معرفی شده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل بیمه رازی، شرکت بیمه رازی- اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه ایران به عنوان تنها نماینده از ایران به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین بیمه‌گر آسیای مرکزی و خاور نزدیک (Levant + central asia) جایزه بیمه MENA انتخاب شده است.
شرکت بیمه رازی به دلیل آنکه در سه موئلفه (افزایش درآمد در بازه زمانی سال‌های ۹۹-۹۸)، (افزایش سهم بازار) و (حاکمیت شرکتی با تاکید بر استراتژی‌های درونی شرکت و نوآوری با تاکید بر پیش‌رو در نوآوری) بالاترین امتیازها را از آن خود کرده است در این دوره از جایزه بیمه MENA به عنوان تنها نماینده از ایران در بین سه نامزد نهایی جایزه بهترین بیمه‌گر آسیای مرکزی و خاور نزدیک قرار گرفته است.

بانک دی برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات و صرفه جویی در منابع مالی، بخشی از خدماتش را علاوه بر شعبه های این بانک در شعب پست بانک و دفاتر بنیاد شهید ارائه می دهد.

بانک دی برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات و صرفه جویی در منابع مالی، بخشی از خدماتش را علاوه بر شعبه های این بانک در شعب پست بانک و دفاتر بنیاد شهید ارائه می دهد.

چند ماهی است که بانک دی به جای سرمایه گذاری سنگین در بخش املاک و راه اندازی شعب در شهرهای مختلف کشور، با بهره گیری از ظرفیت های پست بانک و همچنین بنیاد شهید، خدمات خود به مشتریانش را گسترش داده است.

در حال حاضر مشتریان بانک دی می توانند از باجه های راه اندازی شده در بنیاد شهید و همچنین شعب پست بانک برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.

براساس تازه ترین آمارها، ۸۰ دفتر بنیاد شهید و ۶ هزار باجه و ۶۲۷ هزار نقطه تماس پست بانک در سراسر کشور خدمات بانک دی را به مشتریان و همچنین سهامداران اصلی بانک یعنی خانواده شهدا و ایثارگران ارائه می دهند.
تفاهم نامه با پست بانک

براساس تفاهم‌نامه مشترکی که میان بانک دی و پست‌بانک در اواسط اسفند ماه سال گذشته امضا شد، امکان واریز و برداشت وجوه توسط مشتریان، وصول چک‌، انجام امور بانکی مربوطه اعم از صدور کارت، ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی، امکان وصول اقساط تسهیلات و… از طریق شعب و باجه‌های خدمات بانکی پست‌بانک، فراهم شده است.

مزیت های بهره گیری از ظرفیت‌های شبکه پستی عبارتست از: گستردگی نقاط تماس، ایجاد دسترسی عمومی و همچنین پایین بودن هزینه خدمات است که زمینه ارائه خدمات متمایز به مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها را فراهم کرده است.

البته ناگفته نماند که در قانون برنامه ششم توسعه کشور و در راستای تحقق دولت الکترونیک تأکید شده است که دستگاه‌های دولتی برای تسهیل در دسترسی مردم به خدمات بانکی، باید خدمات اجرایی خود را به شرکت ملی پست، دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.
ارائه خدمات بانکی در دفاتر بنیاد شهید

بانک دی همچنین برای افزایش سهولت دسترسی خانواده‌های شهدا و ایثاگران و همچنین سایر مشتریان به خدمات بانکی، باجه‌های بانک را در دفاتر بنیاد شهید راه‌اندازی کرده است.

اجرای این تصمیم به منظور توسعه فیزیکی و خدماتی بانک دی برای ارائه خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر انجام شده است.

در همین راستا اگرچه تاکنون فقط در ۸۰ دفتر بنیاد شهید کشور ارائه خدمات بانک دی انجام گرفته است اما براساس برنامه تدوین شده از سوی این بانک قرار است حدود ۳۶۰ میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به منظور سهولت در ارائه خدمات بانکی و بیمه و کارگزاری به جامعه هدف، راه اندازی شود.
مدیریت هزینه ها با برون سپاری خدمات

بانک دی در چند ماه گذشته با بهره گیری از ظرفیت پست بانک و دفاتر بنیاد شهید، هزینه‌ سازمان را از طریق برون‌سپاری برخی خدمات، مدیریت کرده که هم نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها داشته و هم در تسریع ارائه خدمات به مشتریان و جامعه هدف موثر بوده است.

نگاهی به تجربه کشورهای موفق در حوزه بانکداری نشان می دهد که شاهد حرکت بانک ها به سمت کاهش تعداد شعب هستیم و درهمین راستا استراتژی برون‌سپاری خدمات به شرکت‌ها، یک فرصت ویژه برای بانک‌ها در زمینه تمرکز تخصصی بر امور بانکداری فراهم کرده است.

در این میان با توجه به شبکه محدود شعب بانک دی در سراسر کشور و لزوم خدمت‌رسانی باکیفیت به مشتریان ، برون‌سپاری برخی خدمات مشتریان به یک الزام عملیاتی و کارکردی تبدیل شده بود که این بانک برای صرفه جویی و ارائه بهتر خدمات از شبکه های موجود در کشور استفاده کرده و علاوه بر هم افزایی بین بانک دی و شبکه بانکی، از ظرفیت های موجود دفاتر بنیاد شهید هم بهره برد.

این اقدام بانک دی تجربه ای نو در میان بانک های ایرانی محسوب می شود و می تواند برای بانک هایی که به سازمان ها و نهادها مرتبط هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع : بازتاب

 

سیزدهمین شعبه بیمه حافظ در ارومیه افتتاح شد .

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ ، آیین افتتاح شعبه بیمه حافظ در ارومیه با حضور جناب آقای فرشباف مدیر امور شعب ونمایندگان ، گوزل زاده سرپرست محترم منطقه به همراه رئیس و دبیر شورای هماهنگی شرکتهای بیمه و سایر میمهانان در محل شعبه برگزار شد .

در این مراسم مدیر امور شعب بیمه حافظ با اشاره به تاسیس شرکت بیمه حافظ از سال ۸۱ به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی کشور با تمرکز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد : پیرو مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر انتخاب شهرستان ارومیه  به عنوان منطقه ویژه اقتصادی ، سیزدهمین شعبه شرکت بیمه حافظ با هدف توسعه شبکه فروش و ارائه خدمات بیمه ای در این مرکز تاسیس و راه اندازی شد.

فرشباف با بیان این نکته که برنامه های راهبردی شرکت بیمه حافظ مبنی بر توسعه خدمات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رویکرد حضور فعال و چشمگیر در مرزهای کشور میباشد ، بزودی شعبه زنجان و باجه لاهیجان این شرکت نیز افتتاح و وارد شبکه فروش خواهد شد .

وی افزود: در سال جاری با تلاش تمامی ارکان شرکت ، توانگری مالی شرکت بیمه حافظ در  سطح یک از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ا ارزیابی گردیده است که امیدواریم این موضوع به شبکه فروش و شعب  شرکت در جذب بازار های جدید و افزایش ضریب نفوذ بیمه در این مناطق و همچنین ارائه خدمات به بیمه گذاران محترم کمک شایانی نماید.

در ادامه این مراسم ، مظهر قوشچی رییس شعبه ارومیه بیمه حافظ ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به میهمانان به سابقه درخشان فعالیت های بیمه ای شرکت حافظ در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت : بیمه حافظ ۲۴ مین شرکت بیمه ای هست که فعالیت خود را در استان آغاز میکند که در ابتدا با جذب ۱۵ نماینده  فعال به ارائه خدمات به بیمه گذاران محترم خواهد پرداخت.

 در پایان ، آقای وارثی رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه آذربایجان غربی به تشریح آمار بیمه ای استان در خصوص صدور و خسارت پرداخت و نسبت به تلاش همکاران در صنعت بیمه برای عدم انتقال بیمه گری و صرفا جذب پتانسیل های بالقوه بیمه در استان تاکید کرد .

 

مجمع عمومی فوق العاده پست بانک ایران، به منظورتصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه، روز سه شنبه 23 آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران، بنابراعلام معاونت مالی و سرمایه گذاری، مجمع مذکور با حضورسهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی رأس ساعت ۹ صبح روز سه شنبه بیست و سوم آذرماه سال جاری در تهران به نشانی؛ خیابان مطهری، بالاتر از چهارراه میرزای شیرازی، کوچه عرفان، پلاک یک ساختمان آموزش پست بانک ایران طبقه اول سالن کنفرانس برگزار می‌گردد.

بنابراین گزارش: قرائت و استماع گزارش توجیهی هیات مدیره و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه، اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش سرمایه، اصلاح مواردی از اساسنامه در خصوص افزایش سرمایه و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده باشد به‌عنوان دستور جلسه این مجمع می‌باشد.

همچنین با توجه به ابلاغیه ۴۴۰/۰۵۰/ب/۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ سازمان بورس و اوراق بهادار منضم به مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درخصوص نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت های ثبت شده نزد سازمان مذکور و محدودیت تعیین شده در تعداد سهامداران حاضر در مجامع عمومی، سهامداران محترم می توانند  از طریق لینک ارتباطی زیر و با وارد کردن کد بورسی خود در جلسه آنلاین مجمع شرکت نمایند. همچنین عموم علاقه مندان نیز می‌توانند از طریق نشانی https://www.aparat.com/postbank.ir جلسه مجمع را به صورت زنده مشاهده نمایند.

شایان ذکر است: برگزاری این جلسه با حضور حداکثر ۱۵ نفر از سهامداران عمده امکان پذیر می باشد.

گفتنی است: با توجه به الزامات قانونی تنظیم و ثبت صورتجلسه حاضرین در مجمع، به همراه داشتن اصل کارت ملی برای سهامداران یا نمایندگان آنان جهت حضور درجلسه الزامی بوده و نمایندگان اشخاص حقوقی می‌بایست اصل معرفی‌نامه با امضای صاحبان امضاء مجاز همراه با تصویری از روزنامه رسمی که مبین تأیید صاحب امضای مجاز باشد را ارائه نمایند.

طرح بیمه‌ ای شجره طیبه به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارایه خدمات مناسب به بسیجیان و خانواده‌ های معزز آن‌ها با حضور مقامات سازمان بسیج و شرکت بیمه کوثر رونمایی شد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط‌عمومی بیمه کوثر، در این مراسم سرهنگ شکوهی‌نیا نماینده معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه و سرهنگ رفیعی رییس اداره سرمایه انسانی سازمان بسیج و همچنین ابوالفضل آقادادی مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران بیمه کوثر حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، محمد تاجیک مشاور طرح و مجری پروژه شجره طیبه، مختصرا روند شکل‌گیری این طرح را که از سال ۹۷ کلید خورده بود شرح داد و اظهار امیدواری کرد با تدوین جامع‌ترین بسته بیمه‌ای خانواده و بهره‌مندی از توانایی نیروهای بادانش و پرتلاش بسیجی، گسترده‌ترین شبکه ارایه خدمات بیمه در سطح کشور شکل گیرد.
ابوالفضل آقادادی با اشاره به معنای «خیر کثیر» که از نام بیمه کوثر بر می‌آید، تاکید کرد: خواست قلبی و برنامه عملی ما در بیمه کوثر این است که در همکاری‌های اقتصادی و ارایه خدمات بیمه‌ای به نحوی عمل کنیم که همه طرف‌ها از خیر و نفع مادی و معنوی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل بیمه کوثر صیانت از دارایی‌های مشهود و نامشهود سازمانی و شخصی بازار هدف را یکی از مسئولیت‌های مهمی دانست که بر دوش بیمه کوثر گذاشته شده است و افزود: خوشحالیم که در کنار فروش بیمه‌نامه به مردم عزیز کشورمان، به ویژه جامعه هدف، توفیق خدمت‌گزاری مناسب به آنان را در شرایط سخت و حوادث داریم تا مرهمی باشیم بر مشکلات و اندوه آنان. یکی از مصادیق این خدمت‌رسانی برتر را توانستیم در زلزله اخیر استان هرمزگان به نمایش بگذاریم که همکارانم بلافاصله پس از حادثه در منطقه حاضر شدند و پس از پنج روز پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان را که بخش اعظم آن از جامعه هدف، به ویژه بازنشستگان گرامی بودند آغاز کردیم. همچنین با افتخار می‌گویم که ۳۰میلیارد تومان خسارت به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه پرداخت شده است.
وی در پایان طرح شجره طیبه را دارای آینده‌ای روشن و برکات فراوان دانست و افزود: گسترش فرهنگ بیمه از طریق شبکه وسیع و قابل اعتماد بسیج در سراسر کشور فرصتی فراروی بیمه کوثر و صنعت بیمه است که می‌تواند در افزایش ضریب نفوذ بیمه نیز اثر مثبتی داشته باشد.
سرهنگ شکوهی‌نیا و سرهنگ رفیعی و کارگر که به نمایندگی از سازمان بسیج در این مراسم حضور داشتند، ابراز امیدواری کردند نگاه حمایتی و غیرانتفاعی در اجرای طرح شجره طیبه هم به ارایه خدمات مناسب به خانواده بزرگ بسیج در سراسر کشور بینجامد و هم پرتفوی خوب و کم‌ریسکی را در اختیار شرکت بیمه کوثر قرار دهد و نهایتا باعث ترویج فرهنگ بیمه در کشور شود.
در پایان این جلسه، علی‌رضا یونچی کارآفرین برتر کشوری که میهمان افتخاری و حامی ویژه طرح شجره طیبه است به همراه سیدمحمود هاشمی مسئول بیمه‌های گروه هدف بیمه کوثر به صورت رسمی از این طرح رونمایی کردند.
شایان ذکر است شرکت نمایندگی شجره طیبه کوثر بدون مالکیت سازمانی و با هدف سهام‌داری و حضور بسیجیان و خانواده‌های معززشان در سراسر میهن اسلامی تشکیل شده است و همه خدمات بیمه‌ای آن اعم از صدور و خسارت در چهارچوب مقررات و ضوابط بیمه ای به صورت شفاف و برخط ارایه خواهد شد.

روتیتر: رییس کل بیمه مرکزی خبر داد:

رئیس کل بیمه مرکزی در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اصلاح بخش‌هایی از لایحه بودجه 1401 کل کشور شد و بندهای پیشنهادی برای جایگزینی در لایحه ارائه کرد.

به گزارش اقتصادرسا، غلامرضا سلیمانی در نامه‌ای به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اصلاح بخش‌هایی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور شد و بندهای پیشنهادی برای جایگزینی در لایحه ارائه کرد.

در این نامه رئیس کل بیمه مرکزی آمده است:

جناب آقای دکتر سیّداحسان خاندوزی

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با سلام و احترام؛

وفق متن تقدیمی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور به مجلس محترم شورای اسلامی، تغییراتی در بند «الف» تبصره (۱۰) لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعمال شده است که با متن پیشنهادی تفاوتهای متعددی دارد.

مزید استحضار؛ متن پیشنهادی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش از این طی مکاتبات شماره ۱۱۵۱۱۵/۱۰۰/۱۴۰۰ مورخ ۲۴/۰۷/۱۴۰۰ و شماره ۱۲۸۵۳۵/۱۰۰/۱۴۰۰ مورخ ۱۱/۰۸/۱۴۰۰ خدمت جنابعالی و معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی آن وزارتخانه ارسال شده بود که عیناً توسط وزارت متبوع برای هیئت محترم وزیران نیز ارسال شد لکن ظاهراً متن لایحه در هیئت محترم وزیران تغییر کرده است. بر این اساس ضمن درخواست تغییر این بند از لایحه به دلایل زیر، خواهشمند است مساعدت نموده تا متن پیشنهادی بیمه مرکزی ج.ا. ایران به شرح ذیل جایگزین بند «الف» تبصره (۱۰) لایحه ۱۴۰۱ شود:

الف) دلایل توجیهی و تغییرات مورد درخواست:

حذف «جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» و «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» از فهرست استفاده‌کنندگان از مبلغ عوارض حق‌بیمه این بند؛

به استحضار می‌رساند فعالیت این دو سازمان ارتباط محتوایی با مصرف عوارض حق‌بیمه شخص ثالث ندارد و این دو سازمان به صورت مستقیم و عملی، فعّالیتی که منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر شود انجام نمی‌دهند. در خصوص برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جهت کاهش حوادث رانندگی نیز برنامه‌های متعدد به سفارش بیمه مرکزی ج.ا. ایران و شرکتهای بیمه و با پرداخت هزینه و قراردادهای قابل توجه با صدا و سیما ج.ا. ایران در حال انجام است که به قدر مکفی موضوع فرهنگ‌سازی را پوشش می‌دهد و نیازی به مصرف مقادیر بیشتر نیست.

تغییر مبلغ وجوه واریزی شرکت‌های بیمه از اصل حق‌بیمه دریافتی از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به چهار هزار میلیارد ریال؛

حق‌بیمه دریافتی از رشته بیمه شخص ثالث جهت پرداخت خسارت به زیاندیدگان مصرف می‌شود و به همین منظور از مردم اخذ می‌گردد. کسر مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از درآمد شرکتهای بیمه به معنای کمبود منابع جهت پرداخت خسارت مردم است که منجر به نارضایتی گسترده بیمه‌گذاران این رشته، ورشکستگی مالی شرکتهای بیمه و یا افزایش حق‌بیمه‌ها و تورم در این بیمه اجباری خواهد شد. لذا افزایش این مبلغ جهت تأمین کسری بودجه سایر دستگاهها از محل حقوق بیمه‌گذاران به صلاح نخواهد بود.

پر رنگ شدن نقش نظارتی بیمه مرکزی و صراحت قانونی در این خصوص؛ بیمه مرکزی و صنعت بیمه به عنوان پرداخت‌کننده اصلی منابع مذکور تاکنون نظارتِ دارای ضمانت اجرایی بر نحوه مصرف و نتایج واقعی این پرداختی را نداشته است، لذا لازم است در بند مذکور ضمانت اجرایی لازم بر نحوه هزینه وجوه، میزان اختصاص یافته به هر دستگاه و برنامه‌های لازم به منظور کاهش تصادفات و مرگ و میر و همچنین مجوز واریز سه‌ماهه اعتبار به حساب هر دستگاه تحت نظارت مستقیم بیمه مرکزی انجام پذیرد.

ب) پیشنهاد بند جایگزین بیمه مرکزی ج.ا. ایران برای بند «الف» تبصره (۱۰) در لایحه بودجه ۱۴۰۱:


”شرکتهای بیمه‌ای مکلفند مبلغ چهار هزار میلیارد (۴,۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از اصل حق‌بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکتها تعیین و به‌‌تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد، به صورت ماهانه به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی شرکتهای بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. منابع حاصله پس از تأیید بیمه مرکزی در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیفهای مربوط به این دستگاهها در جدول شماره (۷) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه‌ماه یک‌بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش کنند. نحوه توزیع وجوه واریزی موضوع این بند بین دستگاه‌های مرتبط و دریافت گزارش هزینه‌کرد آنها در چارچوب دستورالعملی است که ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون، به پیشنهاد بیمه مرکزی ج.ا. ایران به تصویب شورای‌عالی بیمه خواهد رسید. تخصیص اعتبار سه‌ماهه به دستگاههای اجرائی فوق‌الذکر پس از تأیید بیمه مرکزی و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور براساس عملکرد صورت می‌پذیرد.“

 

روتیتر: دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع پژوهشگران صنعت بیمه:

نگاه سوداگرانه و توقعات نابجای مالی از صنعت بیمه از سوی نهادهای مختلف با هدفگذاری افزایش ضریب نفوذ بیمه در تضاد است و این رویه باید متوقف شود.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که به مناسبت آغاز هفته پژوهش در نشست ویژه پژوهشکده بیمه حضور داشت با اعلام این مطلب افزود: منابع صنعت بیمه متعلق به بیمه گذاران است و نگاه سودجویانه به بهانه کسری بودجه برخی دستگاه های اجرایی و همچنین صدا و سیما به امنیت روانی جامعه لطمه خواهد زد.

رئیس کل بیمه مرکزی روند سهم خواهی از منابع ناشی از دریافت حق بیمه به خصوص در رشته شخص ثالث را نگران کننده توصیف کرد و از قانونگذاران خواست تا در راستای صیانت از حقوق بیمه گران و بیمه گذاران به این حوزه ورود کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک هفته پژوهش از مجموعه پژوهشی صنعت بیمه به عنوان معاونت چابک نهاد ناظر صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: ارتباط بین پژوهشکده و سایر ارکان صنعت بیمه بر مدار منطق و تخصص گرایی است و پژوهشکده بیمه از این منظر به عنوان مغز متفکر صنعت بیمه عمل می کند.

رئیس شورای عالی بیمه با اعلام رضایت از عملکرد پژوهشکده بیمه در پیشبرد اهداف عالی صنعت از برپایی شکوهمند همایش بیمه و توسعه به عنوان یک اتفاق بزرگ علمی نام برد و افزود: هم اندیشی در فضای حقیقی و مجازی، نیاز امروز صنعت بیمه به شمار می رود و موفقیت کمی و کیفی این همایش می تواند به عنوان یک الگوی مهم مورد توجه نهادها و سازمان های دیگر قرار گیرد.

دکتر سلیمانی، حمایت از پژوهشکده را زمینه ساز بهره وری از سرمایه های فکری و سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: بیمه مرکزی برای حمایت از اهداف پژوهشی آمادگی کامل دارد و از برنامه ریزی برای افزایش ضریب بهره وری و کاهش ریسک های موجود استقبال می کند.

وی از ضرورت تکمیل سامانه های پژوهشکده سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این زیرساخت ها، فضا برای ورود نسلی پویاتر و نواندیش تر فراهم شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از مسئولان و سیاستگذاران پژوهشکده بیمه خواست تا با تقویت ارتباطات برون سازمانی، بخش آموزش، روش های جدید محاسبه ریسک و بهبود فرایندهای بهره وری، بیش از پیش به ارتقای صنعت بیمه کمک کنند.

شایان ذکر است در این نشست که اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، رئیس و مدیران پژوهشکده بیمه و جمعی از مدیران و پژوهشگران صنعت بیمه حضور داشتند تنی چند از پیشکسوتان و کارشناسان این صنعت به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

روتیتر: رهایی بازار از بلاتکلیفی؛

اقتصادرسا _پس از چالش ها و سوءبرداشت‌های متعددی که از افزایش نرخ گاز سوخت صنایع، میان اهالی بازار سرمایه رخ داد، سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه بودجه و رئیس شورای راهبری و تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با توضیحاتی به این چالش ها و شبهات پاسخ داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به گفته پورمحمدی، نرخ سوخت صنایع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای صنایع سیمانی، فلزی، ریخته گری، فولادی های کوچک و نیز سایر صنایع کوچک همچنان معادل ۱۰ درصد نرخ خوراک است، و نیز نرخ سوخت صنایع و مجتمع های بزرگ فولادی، پالایشی و پتروشیمی ها اگرچه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ معادل ۱۰۰ درصد نرخ خوراک تعیین شده است اما افزایش آن با سقف مشخصی مواجه است که اگر نرخ خوراک را هم اکنون معادل حدود ۵۵۰۰ تومان در نظر بگیریم، نرخ سوخت برای صنایع بزرگ در سال آینده سقف خواهد داشت و حداکثر ۳۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

بدین ترتیب شایعاتی که امروز نرخ های ۶۰۰۰ تومانی و بالاتر را متصور بودند، تکذیب شد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top