روتیتر: به مناسبت نود و هفتمین سال فعالیت بانک صورت گرفت:

باشگاه مشتریان سپه به مناسبت آغاز نود و هفتمین سال فعالیت نخستین بانک ایرانی به 97 برگزیده جشنواره عکاسی خود با موضوع «با ماسک لبخند بزن» هدایایی به رسم یادبود اهدا کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، باشگاه مشتریان بانک سپه در راستای لزوم حفظ پویایی فعالیتها و ارتقای سطح تعامل با مشتریان، سومین جشنواره عکاسی قاب سپه را با عنوان «با ماسک لبخند بزن» به مناسبت آغاز نود و هفتمین سال فعالیت بانک سپه نخستین بانک ایرانی، پیرامون برداشت های آزاد اعضا از موضوع همه گیری ویروس کرونا و لبخند زدن با المانهای بانک سپه، خردادماه سال جاری برگزار کرد.
براساس این گزارش: از میان آثار دریافت شده، 97 عکس توسط هیات داوری برگزیده و اعلام شد.
شایان ذکر است مشتریان و همکاران بانک سپه می‌توانند با عضویت در باشگاه مشتریان، ضمن شرکت در جشنواره های متنوع، از خدمات تخفیفی شرکای تجاری باشگاه مشتریان بهرهمند شوند و نیز با افزایش تراکنش ها، میانگین حساب‌ها و استفاده از برنامه های باشگاه نظیر گردونه شانس و مسابقه، امتیازات لازم را برای حضور در جشنواره ها افزایش دهند.
این گزارش می‌افزاید: باشگاه مشتریان از ابتدای فعالیت خود تاکنون با هدف حفظ وفاداری مشتریان، افتخار برگزاری جشنواره های همچون؛ جشنواره همگامان سپه در سال 1394، جشنواره عکس در سال 1395، دومین جشنواره باشگاه پذیرندگان سپه در سال 1396، جشنواره همگامان سپه ۲ در دو مرحله سال 1397، جشنواره رویاتو چک کن در سال 1397، جشنواره قاب سپه 1 در سال 1397،  جشنواره قاب سپه ۲ سال 1398 و جشنواره‌های باشگاه مشتریان در سال‌های 1399-۱۳۹۸  را داشته است.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه باشگاه مشتریان به نشانی club.banksepah.ir مراجعه کنند.

 

روتیتر: مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه:

مدیرعامل پست بانک ایران صبح امروز شنبه(20 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد آغاز به کار بانک برگزار شد، با اشاره به اینکه پست بانک ایران، دو وظیفه مهم حاکمیتی را بر عهده دارد، گفت: نخست اینکه پست بانک ایران بانک تخصصی و توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و دوم وظیفه دارد در مناطق روستایی و کمتر برخوردار خدمات بانکی و مالی ارائه دهد و بر این اساس از سال 97 تا پایان آبان‌ماه گذشته بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات، به فعالان حوزه ارتباطات اعطا کرده است و در همین مدت و با هدف اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، بیش از 195 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه روستایی کشور پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادرسا، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در این کنفرانس خبری با بیان اینکه کل منابع بانک از سال 97 تا پایان آبان‌ماه با رشد 242 درصدی به 359 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در همین مدت، مانده تسهیلات از 90 هزار میلیارد ریال به 309 هزار میلیارد ریال رشد کرده است که جهش 243 درصدی را نشان می‌دهد و تمام این تسهیلات را به بخش مولد و تولیدی پرداخت کرده‌ایم.

شیری با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری برای پرداخت تسهیلات در بانک گفت: با اعتبار سنجی دقیق نسبت روند مطالبات معوق به تسهیلات، روندی نزولی را طی کرده و به منفی 72 درصد در پایان آبانماه گذشته رسیده است که در صنعت بانکی کشور بی نظیر است، زیرا متوسط این رقم در سایر بانک‌ها بالای 10 درصد است.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور، ادامه داد: در این شرایط نیز بانک علیرغم تحریم‌های ظالمانه، رشد 141 درصدی تعداد حوالجات ارزی و رشد 50 درصدی مبلغ حوالجات را از سال 97 تا پایان ماه گذشته تجربه کرده است.

شیری با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، قیمت تمام شده پول از سال 97 تاکنون کاهش محسوسی در بانک داشته است، تصریح کرد: در 32 ماه گذشته پست بانک ایران توانسته قیمت تمام شده پول را 44 درصد کاهش دهد و از رقم 1/24 درصد به 4/13 درصد برسد.

مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه مدیریت هزینه‌ها در ابعاد مختلفی در بانک اجرا و پیاده سازی شده است، اظهار کرد: این مدیریت در نهایت موجب کاهش قیمت تمام شده پول در بانک شده و به سودآوری بانک کمک کرده است.

بالاترین مقام اجرایی پست بانک ایران با بیان اینکه 8/23 درصد سهام بانک در قالب سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار شده است، گفت: بزرگترین سهام‌دار بانک، با 51 درصد دولت و 2/25 درصد در دست سایر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با تاکید بر اینکه پست بانک ایران باید به بخش خصوصی ذینفع خود نیز توجه داشته باشد، افزود: از سال 97 تا پایان آبان‌ماه سالجاری قیمت شاخص بانکی در بازار سهام، به طور متوسط 544 درصد رشد داشته است ولی قیمت هر سهم بانک بیش از یک هزار درصد رشد داشته و به رقم 19 هزار و 560 ریال رسیده است.

شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران توانسته است علاوه بر ایجاد سود برای سهام‌دار بخش خصوصی، اهداف دولت برای توسعه خدمات اجتماعی در قالب ایجاد اشتغال مستقیم بخش خصوصی را نیز انجام دهد، ادامه داد: به ازای هر 100 کارمند پست بانک ایران، برای 275 نفر با توسعه باجه‌های بانکی روستایی در بخش خصوصی اشتغال ایجاد شده است که درآمد پایدار دارند.

وی پست بانک ایران را گسترده‌ترین بانک کشور اعلام کرد و افزود: نقاط ارتباطی ما با جامعه بسیار زیاد است به صورتی که به جز 403 شعبه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، در بیش از پنج هزار و 740 باجه بانکی روستایی که یک بانک تمام عیار در روستا‌ها هستند به مردم خدمات کامل بانکی ارائه می کنیم.

شیری ادامه داد: شاغلین باجه‌های بانکی روستایی که از معتمدین محلی انتخاب می‌شوند، به طور کامل از بخش خصوصی هستند و درآمد قابل توجهی نیز از ارائه خدمات دارند و متوسط فاصله آنها با شعبه اصلی به طور متوسط 27 کیلومتر است و هر شعبه نیز 20تا 25 باجه بانکی روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه پست بانک ایران امروز توانسته است زیان 430 میلیارد تومانی سال 97 را که از سرمایه ثبتی بانک بیشتر بوده است را، به سود هفت هزار و 417 میلیارد ریالی در سال گذشته تبدیل کند، خاطر نشان کرد: پست بانک ایران طی هشت ماه گذشته به اندازه کل سال 99 سودآوری داشته است.

وی با اشاره به اینکه شش درصد خودپردازهای صنعت بانکداری کشور در اختیار پست بانک ایران است، افزود: 86 درصد خودپردازهای بانک در روستاها فعال هستند و وظیفه ما این است که این ابزارهای پرداخت همیشه فعال باشند که هم اکنون این دستگاه‌ها، تنها 44 ساعت در پایان آبان‌ماه از سرویس دهی خارج بوده‌اند.

شیری در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به آثار اجتماعی و اقتصادی حضور پست بانک ایران در روستاها تصریح کرد: از 21 میلیون جمعیت روستایی کشور هفت میلیون و 600 هزار نفر به صورت مستقیم به خدمات بانکی دسترسی دارند و برای 9 هزار نفر در باجه‌های بانکی روستایی در بخش خصوصی ایجاد اشتغال شده‌ است.

مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر ارائه خدمات با ابزارهای نوین بانکی در حوزه روستایی گفت: پست بانک با دو هزار و 794 دستگاه خودپرداز، پنج هزار و 568 دستگاه پایانه شعب و 81 هزار و 380دستگاه پایانه فروش در روستاها حضور دارد.
وی یکی از وظایف پست بانک ایران را ایفای مسئولیت‌های‌ اجتماعی در کشور اعلام کرد و افزود: پرداخت سود سهام عدالت 5/2 میلیون خانوار روستایی، امهال 23 هزار تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده، پرداخت یارانه 4/1 میلیون خانوار روستایی، حمایت از 81 نخبه پذیرفته شده روستایی در آزمون سراسری سال 1400 و حمایت از مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو بخشی از فعالیت‌های پست بانک ایران در این حوزه است.

شیری با تاکید بر اینکه پیامدهای زیست محیطی ارائه خدمات بانکی در روستاها شاید نامحسوس باشند، ولی در مقیاس ملی بسیار تاثیرگذار هستند، گفت: در هشت ماهه گذشته سال جاری حضور پست بانک ایران، 135 هزار میلیارد ریال صرفه اقتصادی برای کشور داشته است که مجموعه از صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه- فرصت نیروی کار بوده است.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه تمام خدمات بانکی به صورت کامل در روستاها ارائه می شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که پست بانک ایران را از سایر بانک‌ها متمایز می کند، بانکداری عاملی است که بانک‌ها و موسسات خدماتی می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه از زیرساخت های بانک در روستاها برای ارائه خدمات خود بهره برداری کنند و در حال حاضر با امضای تفاهم‌نامه با بانک دی، مشتریان این بانک می‌توانند از خدمات بانک خود در شعب و باجه‌های بانکی روستایی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پست بانک ایران برنامه راهبردی بانک را با رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال تا افق 1403 تدوین کرده است که جایگاه پست بانک ایران در عرصه سودآوری و سهم بانک از صنعت بانکی، سپرده ها، خدمات بانکی، تسهیلات، بانکداری دیجیتال و برنامه های اجرایی مشخص شده است، افزود: 66 پروژه عملیاتی را برای سال 1400 تعریف کرده‌ایم که هر ماه اجرای آن ها را در سراسر کشور دنبال می کنیم.

شیری با تاکید بر دستاوردهای پست بانک ایران طی سال گذشته گفت: در ارزیابی سال 1399که بر مبنای شاخص های عملکردی اختصاصی و عمومی سال 98 بود توانستیم برترین بانک دولتی در جشنواره شهید رجایی شناخته شویم، با ارزیابی نشریه The Bankerدر بین بیش از 400 بانک و موسسه جهان اسلام در سال 98 جز 10 بانک برتر شناخته شده‌ایم و در ارزیابی سال 99، در دو شاخص عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی در بین سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری رتبه برتر را کسب کرده‌ایم.

شیری با اشاره به اینکه رتبه هشتم شفافیت در بین 157 اجرایی کشور در سال 99 را بدست آورده است، گفت: پست بانک ایران تنها بانک ایرانی مجری انحصاری خدمات مالی در اتحادیه جهانی پست و اولین و تنها بانک دارای مجوز از بانک مرکزی برای ایجاد باجه‌های بانکی روستایی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی، در کشور است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک در پایان نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر بودند و به تمام سوالات پاسخ دادند. همچنین در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای پست بانک با رویکرد 10 اقدام مهم بانک همزمان با 100 روز اول دولت سیزدهم رونمایی شد.

توسعه خدمات بانکی با افتتاح و بهره برداری از 88 باجه بانکی روستایی با هدف توسعه عدالت اقتصادی، افزایش تامین مالی خرد به 62 هزار نفر به مبلغ 48 هزار میلیارد ریال در روستاها، افزایش تامین مالی فعالان حوزه فناوری اطلاعات به مبلغ 26 هزار میلیارد ریال، رونمایی از پنج خدمت جدید در باجه‌های بانکی روستایی و افزایش تعداد خدمات به 36 خدمت، گشترش شمول مالی با افتتاح بیش از 34 هزار فقره حساب بانکی جدید در مناظق روستایی، ایفای مسئولیت اجتماعی با حمایت از کاروان اعزامی پارالمپیک 2020، اجرای طرح شناسایی و حمایت از 81 نخبه پذیرفته شده روستایی در آزمون سراسری سال 1400، آغاز پیاده‌سازی 66 پروژه عملیاتی با هدف استقرار بانکداری دیجیتالی، افزایش 44 دستگاه خودپرداز، 15 هزار و 502 دستگاه پایانه فروشگاهی و 88 پایانه شعب در مناطق روستایی و افزایش 304 هزار و 818 نفری کاربران اینترنت بانک و همراه بانک برای تسهیل خدمات غیرحضوری گوشه ای از این خدمات و دستاوردها است.

 

روتیتر: به منظور تحقق اهداف وزارت صمت در فروش هفتگی؛

در پی تصویب فروش هفتگی خودرو از سوی وزارت صمت، فروش فوق العاده هفت محصول گروه صنعتی ایران خودرو، با موعد تحویل سه ماهه، از فردا ۲۱ آذرماه به مدت سه روز به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛ نخستین برنامه فروش ایران خودرو پس از مصوبه وزارت صمت، فردا یکشنبه به اجرا گذاشته خواهد شد.

سایر فروش‌هایی که به صورت مستمر و هفتگی ادامه خواهد داشت دوشنبه های هر هفته خواهد بود.
در طرحی که از فردا به اجرا درمی‌آید، هفت محصول رانا پلاس، سورن پلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، پارس پلاس TU۵، پارس سال، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تارای دستی از طریق قرعه کشی عرضه خواهد شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی  esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. هم چنین شماره تلفن مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی در حین ثبت نام ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷درنظر گرفته شده است.

بانک‌هایی که مسئولیت اجتماعی بیشتری می‌پذیرند کمتر در معرض ریسک رویدادهای منفی هستند زیرا احتمال کمی وجود دارد که دعاوی پرهزینه علیه آنها وجود داشته باشد.

 


به گزارش اقتصادرسا؛ طی دو دِهه گذشته مسئولیت اجتماعی بر مسائل مهمی از قبیل اخلاق، محیطزیست، امنیت، آموزش، حقوق بشر و…تأکید دارد. اگرچه اجرای این مفهوم دارای هزینه‌های اولیه بسیاری برای شرکت‌ها و بانک‌هاست، اما این مهم به دلیل بهبود شهرت نهادها، کاهش هزینه در بلندمدت و افزایش تقاضا، موجب افزایش سود و در نهایت منجر به بهبود عملکرد شرکت در بلندمدت شده است.

از آنجایی که کلیه واحدهای اقتصادی از جمله بانک‌ها در جهت تحقق اهداف خود نیازمند سازوکاری می‌باشند که بتوانند توازنی بین منافع شرکت و ذینفعان ایجاد کنند، مسئولیت اجتماعی شرکت به عنوان راهکاری برای برقراری این تعامل مطرح شده است.

مجموعه وظایف و تعهداتی که در چارچوب قوانین ملی و بین المللی و هماهنگ با فعالیت‌های سازمان مربوطه بوده و علاوه بر تحقق اهداف سازمان‌ها، با در نظر گرفتن و اجرایی کردن فعالیت‌های اخلاقمدارانه و خیرخواهانه، سازمان را در جهت برآورده ساختن اهدافش یاری نموده و با ایجاد منفعت عمومی برای اجتماع شرایط رسیدن به توسعه پایدار را فراهم سازد.

بانک‌هایی که مسئولیت اجتماعی بیشتری می‌پذیرند کمتر در معرض ریسک رویدادهای منفی هستند زیرا احتمال کمی وجود دارد که دعاوی پرهزینه علیه آنها وجود داشته باشد.

حضور موثر در فعالیت‌های اجتماعی، منجر به افزایش شهرت بوده و شهرت یک عامل تعیین کننده در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید است بنابراین افزایش شهرت درنتیجه فعالیت‌های اجتماعی است که می‌تواند عملکرد مالی مناسبی را برای بانک به ارمغان ‌آورد و بانک‌هایی که در جهت مسئولیت اجتماعی گام بر می‌دارند می‌توانند وام‌گیرندگان قابل اعتماد را انتخاب و جذب کنند که به نوبه خود سودآوری را بالا می‌برند.

با حمایت بانک ایران زمین ساخت دو مدرسه در مناطق محروم استان خوزستان اجرا شد و طی اعلام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان، مدارس مذکور از ابتدای ماه مهر سال جاری با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان شادگان، فرماندار شهرستان شادگان، قربانی مدیرکل نوسازی مدارس، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان شادگان و خانواده سردار شهید علی هاشمی به بهره‌برداری رسید.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین اجرای طرح های حمایتی در قالب مسئولیت اجتماعی را یکی از اولویت های مهم بانک برشمرد و گفت: سازمان ها با اختصاص بودجه حمایتی در قالب اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانی می توانند اقدامات موثری در کشور و مناطق محروم از جمله احداث مدرسه، بیمارستان، مسکن و همین‌طور در بخش محیط زیست کشور انجام و به بهره برداری برسانند.

سید حسن سلطانی فیروز، رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین بر استمرار حمایت های مالی این بانک در احداث مراکز آموزشی و مدارس تاکید کرد و افزود: بانک ایران زمین طی سال های گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت مداوم داشته است. سلطانی فیروز تاکید کرد: یکی از راه های موثر در پیشرفت تولید داخلی و توسعه اقتصاد کشور ارتقا سطح علمی فرزندان کشورمان است.

سیدمحمدحسین استاد، مدیر امور روابط عمومی بانک در این خصوص بیان کرد: هرکجا چراغ علم روشن شود و پرچم دانش و آگاهی بالا برود، بیرق جهل و خرافات و تعصب فرو می‌افتد و زمینه رشد و توسعه پایدار در آن منطقه فراهم می‌شود، استان بزرگ و راهبردی خوزستان ظرفیت‌های چند وجهی و عظیمی دارد و بانک ایران‌زمین خرسند است که می‌تواند قدمی هر چند کوچک در جهت پیشرفت علمی مردم شریف این خطه بردارد.

بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی براساس تصمیم هیات مدیره بانک به جای تبلیغات و اطلاع رسانی عرف نظام بانکی در سال های اخیر تلاش شده است در سه حوزه محیط زیست، مدرسه سازی و حمایت از کودکان بی سرپرست با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات موثری انجام گیرد که ساخت این دو مدرسه و همچنین خانه بهداست در حال ساخته از جمله اقدامات گفته شده است.

انتهای پیام/

روتیتر: دکتر کاردگر در جمع نمایندگان و شبکه فروش استان آذربايجان شرقي اعلام کرد

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، محصول جدید این شرکت در حوزه بیمه های زندگی را بیمه نامه‌ای منحصر به فرد دانست و اجرایی شدن آن را موجب برداشتن بار اضافی از دوش د‌ولت در حوزه خدمات اجتماعی ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در آئین رونمایی از"جان دانا" محصول جدید بیمه دانا که در تالار معلم شهر تبریز برگزار شد، این طرح را یک بیمه نامه عمر زندگی- زمانی در شکلی جدید دانست که برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی با قدردانی از اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد شرکت بیمه دانا، سرپرست منطقه سه، همکاران و روسای شعب و شبکه فروش منطقه اظهار داشت: در سنوات گذشته یکی از رشته‌های مهم بازار، رشته بیمه درمان تکمیلی بود که پیش بینی می شد پاشنه آشیل صنعت بیمه در آینده شود .

امروزه آمارهایی که از صنعت بیمه منتشر می شود، تایید می‌کند که پیش بینی بیمه دانا درست بود و طبق آمار منتشر شده، خسارت این رشته بیش از ۱۰۰ درصد است.

مدیر عامل بیمه دانا در ادامه افزود: از سال 97 نیاز به طرح جدیدی داشتیم تا از مشکلات موجود در آن زمان عبور کنیم، لذا طرح "مهر دانا" کلید خورد تا شبکه فروش از منافع این طرح بهره مند شوند.

این طرح نقدینگی شرکت را افزایش داده و خسارت‌ها پرداخت شد. پس از این طرح مقرر شد با تغییر ساختار پرتفوی، تمرکز فعالیت های خود را از بیمه های درمان تکمیلی به سمت بیمه های زندگی سوق دهیم، اما نکته اساسی این بود که از سال 99  برای این استراتژی نیاز به طرح جایگزین داشتیم و تنها مسیر برای جایگزینی آن، بیمه های زندگی بود. علاوه بر آن در صنعت بیمه نیز روی این موضوع که محصول مناسبی ارائه شود، کار نشده‌ بود.

دکتر کاردگر با اشاره به این که "جان دانا" برداشت از نمونه‌های جهانی و بومی سازی آن طرح‌ در کشورمان است، اظهار داشت: برای این کار بررسی‌های متعددی در صنعت بیمه انجام شد تا علاوه بر شناسایی محصولات جدید دنیا، هم زمان بومی‌سازی نیز انجام شود. بعد از مطالعه و پیاده سازی، مجوز طرح نیز از بیمه مرکزی دریافت شد.

وی در خصوص مشخصات اصلی این محصول گفت: نکته مهمی که در "جان دانا" مطرح است، بحث تمام دیجیتال بودن این محصول است. بر همین اساس، همکاران مرکز فاوا تلاش کردند تا بسترهای لازم را ایجاد کنند تا شبکه فروش بتواند روی تلفن‌های همراه هوشمند خود محصول بیمه دانا را بفروشد.

در حقیقت صفر تا صد کار روی تلفن همراه انجام شده و محصول از طریق گوشی های همراه تحویل مشتری می‌شود.

دکتر کاردگر با ذکر این نکته که علاوه بر این محصولات، طرح رفاه دانا را نیز اجرایی کردیم، تاکید کرد: محصولات متنوع در سبد فروش این شرکت وجود دارد و شبکه فروش باید به این موضوعات اهمیت دهد.

وی همچنین افزود: نکته مهم دیگری که در حوزه دیجیتالی شدن در این شرکت کلید خورد و موفقیت آمیز بود، طراحی و اجرایی شدن سامانه "ساماش " بود که برای نخستین بار در صنعت بیمه راه اندازی شد.

 تمام اسناد مربوط به هزینه های خسارت بصورت تمام دیجیتال در این سامانه وجود دارد و اگر  قرار باشد در تمام حوزه‌های درمانی و بهداشتی کشور اجبار شود که اسناد را بصورت دیجیتالی به بیمه‌گر ارائه کنند، تنها شرکتی که می‌تواند این کار را بکند بیمه داناست، لذا روسای شعب و سرپرستاران  مناطق تا آخر بهمن امسال فرصت دارند تا سامانه ساماش را اجرایی کنند.

مدیرعامل بیمه دانا در خصوص "جان دانا" اظهار داشت: "جان دانا" یک بیمه عمر زندگی- زمانی در یک شکل جدید است. به عنوان نمونه این بیمه نامه بعد از اتمام دوره بیست ساله نیز قابل تمدید است. پوشش تکمیلی زیادی دارد. بیمه گذار می تواند درخواست کند و مطابق با این درخواست پوشش تکمیلی نیز ارائه خواهد شد.

این محصول ویژگی هایی دارد که برای اولین بار در کشور در حال اجرایی شدن است. تمام دیجیتال است. برای اولین بار است که در این بیمه نامه همسر بیمه گذار نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

دکتر کاردگر یادآور شد: جان دانا یک بیمه با مزایای زندگی یا به اصطلاح LIVLNG BENEFITS است . متناسب با تورم سرمایه افزایش پیدا می‌کند. این محصول سالانه تمدید می شود و کارمزد شبکه فروش نیز سالانه محاسبه می شود و از همه مهمتر اینکه تضمین تمدید دارد. اگر کسی سی - چهل سال مشتری این شرکت باشد گارانتی تمدید وجود دارد. هر چه بیشتر این نوع محصول در صنعت بیمه ارائه شود بار بیشتری از روی دوش دولت برداشته می شود، چرا که این محصول از جنس خدمات اجتماعی دولت است.

مدیرعامل بیمه دانا در ادامه تاکید کرد: هزینه‌های بیمارستانی در جان دانا تحت عنوان غرامت بیمارستان پرداخت می‌شود. بیمار با ارائه سند می‌تواند روزی یک میلیون تومان از بیمه خسارت دریافت کند و این موضوع هیچ ربطی به نوع هزینه فرد ندارد و حتی اگر در یک بیمارستان خیریه و بصورت رایگان درمان شده باشد، با هم روزی یک میلیون را تا سقف چهار میلیون تومان یعنی چهار روز دریافت می‌کند و حتی اگر بیمه درمان تکمیلی هم داشته باشد، از این مزایا برخوردار می شود.
دکتر کاردگر در توضیح مطلب یادآور شد: بیمه شده اگر در بخش ویژه مانند سی سی یو بستری شود سه برابر غرامت دریافت می کند. علاوه بر این، نه تنها کارمزد سالانه به شبکه فروش پرداخت می شود، بلکه این محصول طبق قوانین بیمه مرکزی تا دو سال در انحصار بیمه داناست و تا دو سال گارانتی تمدید دارد.

وی در پایان افزود: تمام دغدغه شرکت در حال حاضر آموزش است. باید به همه نمایندگان و شبکه فروش آموزش لازم ارائه شود تا آنها نیز  خود را همگام با شرکت ارتقا دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی پارس زیگورات اعلام کرد: واحدهای تجاری مرکز خرید زیگورات سنتر سیرجان، طی مراسمی با حضور مقام‌های گروه مالی گردشگری روز 22 آذرماه جاری تحویل می‌شود.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، منصور زیدآبادی نژاد گفت: با پایان یافتن عملیات کارگاهی و ساخت واحدهای تجاری در مرکز خرید زیگورات سنتر سیرجان، این واحدها برای تکمیل و تجهیز دکوراسیون تحویل بهره‌برداران و مستاجران می‌شود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است فرآیند دکوراسیون داخلی و آماده سازی فروشگاه‌ها به نحوی صورت پذیرد تا بهمن ماه سال جاری، شاهد افتتاح اولیه مرکز خرید زیگورات سنتر سیرجان باشیم.  
زیدآبادی نژاد ادامه داد: همچنین طی مکاتبات بین شرکت توسعه مجتمع های خدماتی و رفاهی پارس زیگورات و بانک گردشگری، هماهنگی‌های لازم برای تخصیص اعتبار و وام در راستای تجهیز و ساخت دکوراسیون فروشگاهی به مستاجران مرکز خرید زیگورات سنتر سیرجان در جریان است.
وی با بیان اینکه پروژه مجتمع اقامتی، تفریحی، گردشگری هتل سیرجان دارای سه بخش اصلی شامل مرکز خرید زیگورات سنتر، هتل و تالار است، گفت: فاز یک پروژه، مرکز خرید زیگورات سنتر است که شامل واحدهای تجاری با حضور برندهای معتبر، هایپر استار، رستوران‌ها، کافی شاپ، فود کورت و شهربازی می‌شود و با افتتاح این بخش از پروژه حداقل 500 شغل مستقیم و 1500 شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

یکی از نقاط ضعف بیمه های زندگی در کشور مبنای صرفاً Death benefit بودن آن هاست، بیمه نامه جان دانا علاوه بر مبنای Death benefit پوشش هایی را نیز بر مبنای Living benefit ارائه می نماید. به عبارت ساده تر، جان دانا یک بیمه نامه کامل می باشد که پوشش های آن ترکیبی از مرگ و زندگی می باشد؛ در حالی که بیمه نامه های عمر کشور همگی مرگ را بیمه می کنند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، عزت اله حقیقتی مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا در باره محصول جدید این شرکت می گوید:جان دانا طرحی نو در بیمه های زندگی و اولین بیمه نامه تمام دیجیتال در صنعت بیمه است که با تنوع پوشش های بیمه ای موجب برقراری امنیت روحی و روانی برای افراد جامعه در ایام حیات و همچنین در پایان زندگی بیمه شده را در بر خواهد داشت.
این بیمه نامه بصورت یکساله (با ضمانت تمدید توسط بیمه گر) و نیز قابلیت افزایش سرمایه فوت و پوشش های اضافی به صورت خودکار و متناسب با تورم را دارد.
پوشش های جان دانا شامل: فوت به هر علت بیمه شده و همسر وی، فوت و نقص عضو کلی و جزئی و هزینه پزشکی در اثر حادثه، پرداخت غرامت بستری بیمارستانی (بخش عمومی و مراقبت های ویژه) و همچنین معافیت ها شامل: معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی، پرداخت مستمری در صورت از کارافتادگی، پرداخت سرمایه یک جا در صورت از کارافتادگی، بیماری های سخت، بیماری های پاندمیک، پرداخت دو برابر سرمایه فوت ناشی از حوادث وسایل نقلیه عمومی (هواپیما، قطار، اتوبوس و...) می باشد.
بیمه جان دانا برای اولین بار در صنعت بیمه کشور پوشش "تشخیص فوت تا شش ماه آینده" را ارئه می نماید، در این پوشش در صورت قطعی بودن فوت بیمه شده (به هر علت ظرف شش ماه آتی) معادل 50 درصد سرمایه فوت خریداری شده در بیمه نامه را پرداخت می نماید.

روتیتر: در هشتمین دوره ارزیابی وبگاه ها و خدمات الکترونیک دستگاه های کشور:

بیمه مرکزی به عنوان دستگاه پیشرو در حذف میز خدمت حضوری شناخته شد و رتبه نخست محور شفافیت را در هشتمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاههای کشور به خود اختصاص داد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، بر اساس نتایج اعلام شده توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بیمه مرکزی‌ جمهوری اسلامی ایران،  ضمن درخشش در ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرایی، عنوان نخست در محور «دولت شفاف»  را به خود اختصاص داده است.
دراین دوره، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و بیمه مرکزی به ترتیب جایگاه نخست تا سوم دستگاه‌های برتر بین ۱۶۳ دستگاه ارزیابی شده را کسب کرده‌اند.
بر اساس این گزارش بیمه مرکزی از نظر کیفیت در ارائه خدمات الکترونیکی در بین ۱۶۸ دستگاه، درجه ” عالی ” را اخذ کرده است .
در این دوره، ارزیابی ها در چهار محور دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی صورت گرفته و نتیجه ارزیابی بیمه مرکزی در این چهار محور به ترتیب۹۶، ۱۰۰، ۹۰ و ۹۰ اعلام شده است که  بسیار بالاتر از میانگین کشوری با ۵۳، ۲۹، ۲۱ و ۳۶ امتیاز است.
بیمه مرکزی در این ارزیابی رتبه نخست شفافیت را به خود اختصاص داده است و پیشتر نیز به عنوان دستگاه پیشرو در حذف میز خدمت حضوری شناخته شده بود.
بر اساس این گزارش درصد الکترونیکی شدن خدمات بیمه مرکزی به صد در صد رسیده و با بلوغ خدمات الکترونیکی به سازمانی پیشرو در ارائه غیر حضوری خدمات مبدل شده است.
گفتنی است بیمه مرکزی در مجموعه ستاد و سازمان های وابسته وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با هفت خدمت اصلی و ۳۱ زیر خدمت الکترونیکی امتیاز۹۴٫۹۳ را کسب کرده است که این امتیاز بالاتر از همه مجموعه های تابعه وزارت خانه است.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، از تشکیل کمیته مستقل برای تحول دیجیتال در سندیکای بیمه گران ایران خبرداد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو؛”محمدرضا مباشرفر”، گفت: اتفاق خوبی بین مدیران کسب و کارهای نوین شرکت‌های بیمه با پیشنهاد حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی افتاد تا شرکت‌های بیمه‌ای که درچارت سازمانی خود به صورت مستقل یک چنین واحدی را دارند، ضمن رعایت اطلاعات مربوط به سازمان خود با یکدیگر نشست و همفکری داشته باشند.

وی، توضیح داد:درهمین راستا چندین جلسه تشکیل شد و دوستان و همکاران در تعداد محدودی کنار یکدیگر جمع شدند و در در جلسه آخر که در شرکت بیمه دی برگزار شد، پیشنهاد و دستورجلسه این بود که از سیدمحمدکریمی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران درخواست اجازه تشکیل “کمیته تحول دیجیتال” درسندیکای بیمه‌گران را داشته باشیم.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، ادامه داد: درخواست تشکیل این کمیته با اهداف، فرهنگ سازی دیجیتال، کمک به ایجاد بستری برای توسعه تحول دیجیتال، ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های بیمه برای حفظ منافع صنعت در همکاری‌های دیجیتال، همکاری و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های مشترک مورد نیاز تحول دیجیتال، کمک به توسعه مدل‌های کسب و کارهای نوآورانه، ایجاد بستری جهت هم افزایی شرکت‌ها برای ارتقا جایگاه صنعت از طریق ایجاد محصولات دیجیتال و نوآورانه، همفکری و همکاری قانونگذاری جهت تلاش برای ارتقا وضعیت رگولاتوری و سایر موارد مطرح شد.

مباشرفر، تصریح کرد که با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه‌ای و حمایت‌های بزرگان صنعت نامه‌ای برای دبیرکل محترم سندیکای بیمه‌گران ارسال شد. براساس برنامه بلندمدتی که ریاست محترم سندیکای بیمه گران برای تحول در صنعت بیمه دارند نامه‌ای در ۹ آذر ماه سالجاری برای مدیران عامل موسسات بیمه عضو سندیکای بیمه گران ایران برای معرفی نمایندگان خود به این کمیته ارسال گردید.

‌درخواست مذکور طی نامه‌ای با امضای شش تن از مدیران کسب و کارهای دیجیتال شرکت‌های بیمه ای از جمله، محمدرضا مباشرفر، مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، علی اکبر گلشنی، مدیرتحول دیجیتال شرکت بیمه دی، یحیی میرزایی پری، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه ملت، احمد کریمی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه دانا، حمیدرضا پروازی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی و روح ا… دادخواه مدیر پروژه تحول دیجیتال بیمه سامان حضور تنظیم و ارسال گردید.

درهمین رابطه دبیرکل محترم سندیکای بیمه‌گران در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بیمه عضو سندیکای بیمه‌گران آنان اعلام کرد که این سندیکا در نظر دارد تا “کمیته کسب و کار دیجیتال” را به منظور هماهنگی و تبادل دانش در این حوزه ایجاد کند و مدیران این شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند نماینده خود برای حضور در این کمیته معرفی کنند.

به اعتقاد مباشرفر، تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران و در نظر گرفتن یک جایگاه مستقل درشرکت‌های بیمه برای تحول دیجیتال منجر به ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گذاران خواهد شد ضمن آنکه بیمه‌گران می‌توانند از تکنولوژی به عنوان یک ابزار محرک برای توسعه و پیشبرد فروش استفاده کنند.

مدیر کسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، درخصوص دست آوردهای تشکیل کمیته کسب و کار دیجیتال در سندیکای بیمه‌گران، گفت: برخی از شرکت های بیمه نقش توسعه کسب و کار را در واحدهای دیگر و نه به عنوان یک واحد مستقل در سازمان در نظر گرفته اند. به عنوان مثال در واحد طرح و برنامه در واحد فناوری اطلاعات و یا واحدهایی مانند فروش و بازاریابی، درحالیکه اگر به عنوان یک موجودیت مستقل به آن نگاه شود، ساز و کار خاص خود را دارد. بدیهی است که میزان فعالیت و تاثیر گذاری آن بر تسریع تحول دیجیتال را به شدت افزایش خواهد داد.

وی، ادامه داد: بنابراین تشکیل واحد مستقل توسعه کسب و کار بر پایه تحول دیجیتال در چارت سازمانی شرکت های بیمه می‌تواند در پیشبرد اهداف تحول دیجیتال کمک شایانی کند. ضمنا اثربخشی این نقش، تمام جامعه هدف را از خدمات فناورانه و نوآورانه بهره مند می سازد. تحولی که امروز درباره آن صحبت می کنیم با توسعه ارائه خدمات بر بستر بلاکچین با ورود به محیط متاورس به سرعت در حال گسترش است. مواظب باشیم دچار سرنوشت شرکت هایی مثل نوکیا نشویم !

روتیتر: با اجرای طرح فرشتگان سلامت در بانک آینده :

با اجرای طرح فرشتگان سلامت در بانک آینده؛ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کادر درمان کشور اعطا شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک آینده ؛اگر خورشید ایمان، گرمابخش دل پرستار باشد، اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زینبی(س) جاری شود، اگر جویبار رحمت و ایثار پرستار به چشمه تقوای الهی متصل باشد، پرستاری، بالی خواهد بود برای پرواز در آسمان رضایت خداوند.
شغل شریف پرستاری از جمله مشاغل بسیار حساس است که علاوه بر سختی کار آن، نیازمند قلبی سرشار از عشق و محبت است.
روز فرخنده پرستار مصادف با ولادت حضرت زینب، بانوی صبر و استقامت است تا سپاس‌گزار تلاش‌های بی‌دریغ و متعهدانه این قشر عزیز از جامعه باشیم .
 به‌خصوص طی دو سال گذشته در کنار سایر کادر درمان کشور، همه‌جانبه در مصافی سخت و دشوار با ویروس کرونا بودند.
از این رو، بانک آینده در راستای ایفای نقش خود در انجام مسئولیت‌های اجتماعی؛ کوشید تا با اجرای موفقیت‌آمیز طرح «حمایت از فرشتگان سلامت»، بخش اندکی از قدردانی و پاس‌داشت خود را از کادر درمانی سراسر کشور در مبارزه با کرونا، ابراز نماید.
بانک آینده در راستای حمایت از کادر درمان سراسر کشور و قدردانی از زحمات مجاهدانه و فداکاری‌های این عزیزان در شرایط ویژه کرونا، پرداخت تسهیلات سهل و آسان در قالب این طرح را به‌صورت غیرحضوری انجام داد.
این طرح، بدون حضور کادر درمان و ایجاد ازدحام غیرضروریدر شعب، بدون نیاز به معرفی ضامن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم‌چنین رعایت شان و منزلت این قشر پرتلاش و فداکار، انجام شد که با توجه به سهولت اعطای این تسهیلات و نرخ مطلوب آن برای کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران و سایر خدمت‌گزاران فعال در مراکز درمانی، طرح «حمایت از فرشتگان سلامت»، با استقبال گسترده‌ای از سوی این عزیزان مواجه شد.
بر این اساس، بانک آینده با اجرای این طرح موفقیت‌آمیز که از اسفندماه 1399، با هدف قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت در مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا و در قالب اعطای تسهیلات خرد با شرایط آسان و نرخ ویژه برای کادر درمانی شاغل کشور در بیش از 300 بیمارستان اصلی و معین ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی آغاز شد، در مجموع تعداد 50،528 فقره تسهیلات به‌مبلغ کلی بالغ بر 10،000 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

روتیتر: مدیرعامل بانک سینا در سفر به خراسان شمالی تاکید کرد:

مدیرعامل بانک سینا طی بازدید از منطقه خراسان شمالی و شعب شهر بجنورد بر مشارکت این بانک در ایجاد زیرساخت های توسعه ای و تولیدی در جهت توانمندی، محرومیت زدایی و رسیدن به توسعه پایدار این منطقه تاکید کرد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ دکتر ایمانی در جمع مدیران و همکاران این بانک در منطقه گفت: با برنامه ریزی، تدوین سیاست های توسعه ای و تلاش و جدیت همکاران به موفقیت های ارزشمندی رسیده ایم اما این تلاش ها باید تا رسیدن به اهداف ترسیم شده و جایگاه متعالی تر ادامه یابد.
وی در ادامه به فعالیت باجه آشخانه در منطقه مانه و سملقان، به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی استان اشاره کرد و افزود: بانک سینا از آمادگی کافی برای پرداخت وام قرض الحسنه در قالب طرح هایی چون نیکو و مهرآفرین در راستای محرومیت زدایی برخوردار است تا رسالت این بانک در رفع محرومیت های مردم منطقه به عینیت برسد.
مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر ظرفیت های استان خراسان شمالی و خصوصا شهر بجنورد در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: می توان با استفاده از امکانات و محصولات مناسب بانک در جهت نیل به اهداف تعیین شده و همچنین ارائه خدمات مناسب و شایسته به هم میهنان در جهت رضایتمندی این عزیزان و نیز رشد و شکوفایی بانک اقدام نمود.
دکتر ایمانی خاطرنشان ساخت: اقدامات حمایتی بانک سینا همراستا با اهداف و رسالت های این بانک مبنی بر سودآوری و تامین رضایت ذینفعان انجام می شود که خوشبختانه طی سال گذشته کارنامه قابل قبولی در این زمینه رقم خورد.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه سفر از محل زائرسرای مشهد بازدید کرد و در جریان فرایند بازسازی و تجهیز این زائرسرا قرار گرفت و رهنمودهای لازم را جهت تسریع راه اندازی و پذیرش همکاران ارائه داد.
گفتنی است جعفری معاون سرمایه های انسانی، ایروانی معاون مهندسی و پشتیبانی و شمسائی مدیر منطقه خراسان نیز در این سفر، مدیرعامل بانک را همراهی کردند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top