مدیر فناوریهای نوین مالی و فرصتهای سرمایهگذاری کشور در حاشیهی برگزاری نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایهگذاری کشور در اینوکس۲۰۲۱، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیتهای مالی در توسعهی مناطق آزاد و کشور اظهار داشت: در کنار هم قرار گرفتن مجموعههای دانش بنیان مالی کشور، با همافزایی و همگرایی در فضای سخت تأمین منابع مالی در کشور منجر به ایجاد زیستبوم در حوزهی فناوریهای نوین مالی و فناوری بلاکچین را تشکیل دادند و این امر، نویدبخش تصمیمی قاطع برای استفاده از این فناوری در جهت عبور از تحریمهای ظالمانه، افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور میباشد.
به گزارش اقتصادرسا ؛دکتر عباس جمزر با اشاره به بازدید مشاور رئیسجمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از نمایشگاه و دستاوردهای شبکه هوشمند زر، به عنوان اولین مجموعه ناشر رمزارز بینالمللی ایرانی؛ گفت: اعلام فضای رسمی رمزدارایی ایرانی توسط دولت، به همه دنیا ثابت کرد که تمام توان نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور برای رقم زدن اتفاقی بزرگ برای شکوفایی و اقتدار کشور ایران در عرصه بین المللی به کار گرفته شده است.
وی با تاکید بر کاربردهای اولین رمزدارایی بینالمللی ایرانی، از رونمایی اولین توکن غیرمثلی ایرانی و نوید یک رمزدارایی بینالمللی خبر داد و گفت: این اولین مجموعه در ایران است که توانسته است رمزداراییهای بین المللی ایرانی را جایگزین رمزارزهای بیگانه کند و نه تنها موجب کاهش خروج ارز از کشور گردد بلکه با استفاده از ابزارهای نوین، منابع مالی خارجی را نیز برای سرمایه گذاری در ایران سوق دهد.
دکتر جم زر همچنین به تبادل توکنهای NFT اشاره کرد و افزود: ثبت مالکیت آثار هنری و ارزشمند ایران به صورت بینالمللی و عرضهی آنها در یک فضای گسترده از دیگر اقدامات ارزشمند این مجموعه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است که هنرمندان و فرهیختگان می توانند مالکیت آثار خود را در این شبکه ثبت و در بازارهای بین المللی عرضه نمایند.
رئیس هیأت مدیره بنیاد راهبری شبکه زر با ابراز خرسندی از پذیرش رسمی و اعلام ورود رمزداراییها به اقتصاد کشور و معرفی شبکه هوشمند زر به عنوان اولین مجموعه رسمی فعال در این زیستبوم، تصریح کرد: به میمنت این اتفاق ارزنده، ۲۰هزار واحد بیتزر، به عنوان اولین واحد منتشرشده، در مرحله نخست رونمایی از این طرح به همهی کیشوندان عزیز اهدا خواهد شد و ساکنین کیش با مراجعه به آدرس شبکه زر به نشانی Smartzar.ir میتوانند طی مدت 30 روز ثبتنام و هدیهی خود را دریافت کنند.
عباس جم زر ادامه داد:به عنوان دومین گروه هدیه، برای هر یک از اصناف و مجموعههای بازرگانی کیش که دارای مجوز فعالیت اقتصادی هستند نیز، ۲۰۰ هزار واحد بیتزر در نظر گرفته شده است.
وی بر مطرح کردن کیش به عنوان شهر دیجیتال توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید و تصریح کرد: پیرو دستور مشاور محترم رئیس جمهور بهدنبال آن هستیم که جزیره کیش را با توجه به تجارت و قابلیتهای موجود آن در این زمینه، بهعنوان پایلوت کشور در اقتصاد دیجیتال معرفی کنیم و هم اکنون مجوز ایجاد بانک آفشور و بورس بینالملل اخذ شده و تولید رمزارز ملی نیز با محوریت این جزیره و با اعطای نخستین مجوز استخراج ابری رمزارز از طریق شرکت ساحل جهش تولید که از مجموعه های مورد حمایت مرکز رشد شبکه زر است، بهزودی به اجرا در میآید.
تبدیل کیش بهعنوان پایلوت شهر هوشمند کشور، تحقق خدمات پولیبانکی بینالمللی، تبدیل این جزیره به عنوان الگوی فرهنگی ایران، توسعه توریسم گردشگری، علمی و تفریحی، شفافیت و ارتباط گیری بیشتر با مردم مهمترین ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش در دولت سیزدهم است و رونمایی شهر اقتصاد دیجیتال کیش در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات که خردادماه در کیش برگزار میشود، در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
ساماندهی ارزهای دیجیتال بهعنوان دیگر رکن تحقق نسل سوم مناطق آزاد تجاری مورد توجه دبیرخانه شورای مناطق آزاد قرار گرفته که در بخشهای استخراج انواع رمزارزها، صرافی و کیف پول دیجیتال، خدمات جانبی رمزارزها، کنترلها و راهاندازی رمزارز ملی در جزیره کیش عملیاتی خواهد شد.
عباس جم، با اشاره به همکاری انجمن دوستی ایران و کانادا و خانه سرباز صلح ایران، و بهرهوری از ظرفیت ارزشمند دکتر نوین افروز، بانویی با بیش از ۲۰۰جایزه بینالمللی صلح، از اتصال به شبکهی NFT بینالمللی خبر داد و افزود: بدینطریق میتوانیم به عنوان نهادی بینالمللی در خانه سرباز صلح ایران، مالکیت آثار هنری را بهصورت بینالمللی ثبت، و در بازارهای جهانی عرضه کنیم. وی نوید داد: در همین راستا تمام هنرمندان کیش که دارای اثر فاخر باشد، یکی از آثارشان بعد از تایید خانه سرباز صلح بهصورت رایگان بهشکل NFT ثبت و عرضه خواهد شد.
نشست خبری مدیر فناوریهای نوین مالی و فرصتهای سرمایهگذاری کشور در محل برج فناوری کیش با حضور رئیس بنیاد راهبری شبکه زر، مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران، مدیرعامل مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر، مديرعامل شرکت توسعه و گسترش برگ زرین، دبیر انجمن دوستی ایران و کانادا و نماینده مناطق آزاد کشور در شبکه زر برگزار شد.
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور از آغاز رسمی ثبت گشایش اعتبارات اسنادی، تبادلات بین المللی و واردات خودرو با استفاده از واحد رمزپایه زر هوشمند، نخستین رمزدارایی بین المللی ایرانی خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا؛عباس جم زر با اعلام این خبر افزود: سکه زر هوشمند با نام تجاری اسمارت زر، نخستین رمزدارایی بین المللی ایرانی است که از مدتی پیش و با پشتوانه سهام شبکه زر و ارائه گواهی اوراق بیمه ای عرضه شده بود و هم اکنون امکان انجام تبادلات بین المللی در سریعترین زمان ممکن و هزینه ای اندک و گشایش اعتبار و تأمین ارز با منشاء خارجی جهت واردات خودرو در مناطق آزاد کشور از طریق این رمزدارایی بین المللی فراهم گردیده است و مورد پذیرش و استفاده در سامانه های رسمی مبادلاتی نیز قرار گرفته است.
به گفته وی در شرایطی که به دلیل تحریم های ظالمانه امکان نقل و انتقال پول بین ایران و بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد و رمزدارایی بین المللی اسمارت زر این فرصت را برای بازرگانان و نیز تجار و حتی مردم عادی فراهم کرده که این جابه جایی پول را به روشی ایمن و بدون چالش و کمترین هزینه انجام دهند.
جم زر یادآور شد: پشتوانه نقدشوندگی این رمزدارایی علاوه بر ارزش پایه مبتنی بر ارز بین المللی ZAR، در شبکه باینانس دکس با جفت واحد های BNB و BUSD و در شبکه ترون با واحد های TRX وUSDT قابل معامله است و کاربران ایرانی نیز میتوانند از طریق سامانه مبادلات https://smartzar.ir به صورت ریالی و ارزی و از طریق کیف پول های معتبر رمزدارایی از جمله ترون لینک، سیف یال، تراست ولت، اتمیک، باینانس دکس و سایر کیف پول های رایج رمزدارایی توکن SZAR را دریافت و یا به ارزش روز به راحتی و بالاترین سرعت و کارمزد اندک مبادله کنند.
وی در تشریح مزایای اسمارت زر تاکید کرد: مزایای فراوان فناوری برای بلاک چین و بزرگترین محصول آن رمزدارایی ها را میتوان آزادی در پرداخت و دسترسی بینالمللی، هزینه عملیاتی پایین، سرعتبالا در انتقالات بینالمللی و فرامرزی و عدم وابستگی به سیاستهای دولتها دانست. استفاده از رمزدارایی در شرایط تحریمی ایران به دلیل غیرقابلشناسایی بودن فرستنده و گیرنده در این سیستم، ناتوانی دولتها در مصادره و بلوکه کردن ارز رمزها، امکان رهگیری و شفافیت و قراردادهای هوشمند نیز از سایر مزایای این فناوری هستند و با همین رویکرد رمزدارایی ایرانی اسمارت زر می تواند دغدغه بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی را برطرف کرده و زمینه توسعه تجارت خارجی را نیز فراهم کند.
رییس هیات مدیره موسسه رمزپایه فناوری هوشمند شبکه زر تصریح کرد: سکه رمزپایه ایرانی با نماد ZAR که به صورت رسمی با توثیق سهام و دارایی در سطح بین المللی منتشر می شود علاوه بر امکان عرضه و مبادله در داخل کشور، در صرافی های معتبر دنیا نظیر باینانس و کوین بیس بدون اعمال هیچگونه محدودیت و تهدیدی برای ایرانیان قابل تبادل و معامله است.
وی آغاز تجارت با بهره گیری از رمزدارایی را تجاری بدون ریسک و موفق توصیف کرد و افزود:عرضه رمزدارایی ایرانی برای مبادله با کشورهای اوراسیا می تواند زمینه ارتقا مبادلات ایران و اوراسیا را فراهم کرده و سود هنگفتی را نصیب بازرگانان ایرانی و در نتیجه اقتصاد کشور کند.
جم زر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 200 شرکت با این مجموعه همکاری می کنند و با فراهم شدن فرصت تبادل رمزدارایی با کشورهای اوراسیا بدون تردید مخاطبان بیشتری از این رمزدارایی با پشتوانه بیمه استقبال خواهند کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ارزیابی و مدیریت ریسک در بانکها بر مبنای گزارشهای مالی، گزارشهای پایداری و تداوم فعالیت بنگاهها نیازمند ارتقای روشها و ابزارهای کنونی در حوزه حسابداری است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی در پنل تخصصی نوزدهمین همایش ملی حسابداری ایران در دانشگاه الزهرا(س) با بیان این مطلب افزود: بانکها در تقاطع رفتارهای اقتصادی مانند هر سازمان دیگر، یک واحد گزارشگری مالی و در عین حال از استفادهکنندگان گزارشهای مالی بهشمار میآیند و تصمیمات اعتباری خود را بر اساس گزارشهای مالی میگیرند. در نتیجه صورتهای مالی آنها به عنوان ابزاری مهم در بانکداری برای تخصیص اعتبار اهمیت دارد و در عین حال به دلیل عدم قطعیت در خصوص تداوم فعالیت بنگاهها با چالش مواجه است.
وی در این پنل که با عنوان «حسابداری، منافع اجتماعی و گزارشگری پایداری» با حضور علی رحمانی، رئیس پیشین شرکت بورس اوراق بهادار تهران و استاد حسابداری دانشگاه الزهرا(س)، سعید جمشیدی فرد، رئیس شورای عالی حسابداران رسمی و علی هدایتی، عضو جامعه حسابداران خبره در جمع دانشجویان رشته حسابداری برگزار شد، چالشهای گزارشگری مالی و صنعت بانکداری را در قالب «گزارشگری پایداری، بانکداری و چالشهای کووید١٩» ارائه کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اهمیت گزارشگری پایداری شرکتها، وضعیت کسب و کار در شرایط کنونی و آثار و پیامدهای شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: ذینفعان بانکها عمدتا شش گروه سپردهگذاران، دریافتکنندگان اعتبار، سهامداران، کارکنان، نهادهای ناظر و جامعه و نهادهای مدنی هستند که با توجه به جایگاه هر کدام از آنها، در مقام تهیهکنندگان گزارشمالی در بانکها با چالش مواجهیم.
صیدی در این نشست ویژگیهای صنعت بانکداری، کیفیت داراییها، مفهوم سرمایه در گردش در ترازنامه بانکها، مفهوم سود عملیاتی در صورت سود و زیان بانکها و جریانهای نقد را از چالشهای گزارشگری مالی در صنعت بانکداری توصیف کرد و افزود: آنچه بانکها را در خصوص پایداری و تداوم فعالیت شرکتها با توجه به عوامل محیطی و ریسک و نظام حکمرانی شرکتی دچار چالش میکند، عدم قطعیت در خصوص بازگشت اعتبارات و تسهیلات اعطایی است؛ در حالی که مهمترین دارایی بانکها، طلب از دریافتکنندگان تسهیلات و مهمترین بدهی آنها سپردههای مردمی نزد شعب است.
وی همچنین تأثیر گزارشگری پایداری در محیط زیست، آثار گرمایش زمین و شیوع بیماری کووید ١٩ بر ریسک اعتباری بانکها را مورد بررسی قرار داد و گفت: با شیوع بیماری کرونا کسب و کارهای زیادی در ایران و جهان تغییر یافتند، برخی به تعطیلی کشانده شده و درآمد خود را تا حدود زیادی از دست دادند و صنایع مرتبط با آنها نیز با کاهش میزان فروش مواجه شدند که بر فعالیت بانکها تاثیر منفی داشت؛ بهطوری که استمهال مطالبات بانکها، محاسبه و شناسایی ذخیره مطالبات مشکوکالوصول و ارزیابی مطالبات از کسبوکارهای آسیبدیده از کرونا با دشواریهایی روبهرو شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه گزارشگری پایداری مسأله چالشبرانگیز امروز حسابداران است، گفت: این چالش در صنعت بانکداری به دلیل ویژگیهای اصلی این صنعت، دو چندان است و برای فائق آمدن بر آن، باید روشها و ابزارهای حوزه حسابداری برای ارزیابی و مدیریت ریسک ارتقا یابند.
در این پنل همچنین سعید جمشیدیفرد، ارتباط حسابداری و بحران آب را مورد بحث و بررسی قرار داد و بر ورود حسابداران برای محاسبه قیمت تمام شده آب در بخشهای مختلف تاکید کرد.
علی هدایتی نیز در مطلبی تحت عنوان «تغییرات آب و هوایی و گزارشگری سازمانها»، نقش و وظیفه حسابداران در مواجهه با بحرانهای زیستمحیطی و تاثیر آن بر پایداری بنگاهها را مورد بحث قرار داد.
مدیر روابط عمومی پژوهشکده بیمه از تولید بیش از ۲۰۰ فقره محتوا در قالب مقالات و پنل های بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه رازی، زینب خاکسار در بیست و هشتمین برنامه سه شنبه های پاسخگویی که به صورت آنلاین و با حضور ۱۲۰۰ نفر مخاطب از اینستاگرام شرکت پخش می شد، با تاکید بر این که همایش بیمه و توسعه قصد دارد سطح علمی صنعت را افزایش دهد، اظهار کرد: آنچه در دو روز همایش ارائه شد، به زودی در قالب کتاب نیز منتشر می شود.
وی با اشاره به حضور سیاست گذاران ارشد و مقامات کشوری در همایش، ایجاد فضایی نزدیک برای انتقال خواسته ها و نیازهای صنعت بیمه را یکی از مهمترین دستاوردهای این گردهمایی خواند و اظهار کرد: معرفی چهره ماندگار صنعت برای سومین سال، معرفی دو کتاب سال در حوزه تالیف و ترجمه و نیز معرفی ۲۲ نفر از مدیران و کارمندان شایسته از دیگر اقدامات مورد توجه در این دوره همایش بود.
مدیر روابط عمومی پژوهشکده بیمه تقدیر از ۸ رسانه برتر صنعت بیمه و نیز برگزاری نمایشگاهی جانبی با حضور ۱۴ شرکت دانش بنیان به همراه سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه را از دیگر بخش های همایش بیست و هشتم خواند و افزود: برپایی نمایشگاه عکس صنعت بیمه نیز ابتکار جدیدی بود که امسال عملیاتی شد.
به گفته او، انتخاب عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» برای همایش امسال، بازخورد بسیار خوبی در میان ذینفعان صنعت داشته است و حجم قابل توجه مقالات رسیدده به همایش این موضوع را تایید می کند.
مدیر روابط عمومی پژوهشکده بیمه صفحه اینستاگرامی شرکت بیمه رازی که همایش را به صورت زنده پوشش می داد، پریازدیدترین صفحه مجازی در این مدت خواند و گفت: پنل تخصصی شبکه فروش تحول کسب و کار و رونق اقتصادی به ریاست دکتر جباری با بیش از ۴ هزار نفر مخاطب برخط در طول برگزاری همایش از مجموع بازدید کنندگان صفحات اینستاگرام شرکت بیمه رازی، پژوهشکده بیمه، بیمه مرکزی، فرکانس بیمه و سایر شرکت ها بیشترین بازدید را ثبت و رکورد شکنی انجام داد.
خاکسار همچنین مشارکت بیش از یک هزار نفر به صورت حضوری در سالن های مختلف همایش طی دو روز را بسیار جالب توجه خواند و خاطرنشان کرد: از طریق سایت سمینار بیش از ۱۸ هزار مشارکت و از طریق پلتفرم آپارات بیش از ۳۰ هزار بازدید از همایش انجام شد و صفحات اینستاگرامی نیز بازدیدهای متنوعی داشتند.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بیمه رازی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی شبکه فروش به ریاست دکتر على جباری مدیر عامل بیمه رازی در همایش و پوشش گسترده آن در رسانه ها گفت: پنل «توسعه فرهنگ بیمه و ارتقاء تابآوری اقتصادی» نیز از جمله پنلهای تخصصی بود که با سخنرانی احمد روستا پدر بازاریابی ایران با استقبال گسترده ای مواجه شد.
دکتر ناصرالدین اسلامی فرد همچنین به انتخاب روابط عمومی شرکت بیمه رازی در شانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی به عنوان روابط عمومی برتر اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات رسانه ای بیمه رازی بازتاب خوبی داشته است.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بیمه رازی به مدیر روابط عمومی پژوهشکده بیمه اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبههای پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ دادهاند.
صنایع شیر ایران(پگاه)، از جمله شرکتهای پیش رو در حوزه صنعت لبنیات کشور است.
به گزارش اقتصادرسابه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، فرامرز خدائیان مدیرکل امور فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در دیدار با عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران با اعلام این مطلب افزود: این سازمان در راستای تسهیل امور آماده هرگونه همکاری است.
قدوسی نیز با اشاره به دستاوردهای اخیر پگاه خواستار توسعه تعاملات فیمابین در جهت رفع موانع پیش رو بهویژه در ورود مواد اولیه صنایع لبنی از طریق مبادی ورودی به کشور شد.
او افزود: با پتانسیل موجود در سازمان غذا و دارو در استانها توسعه ارتباطات با شرکتهای گروه پگاه بهویژه در حوزه تسریع صدور مجوزهای پروانه ساخت راهگشای صنعت لبنیات خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به موضوع همایش بیمه و توسعه و راهبرد این شرکت مبنی بر لزوم حرکت به سمت بیمه گری مبتنی بر ریسک، تاکید کرد که «بیمه بدنه کیلومتری» به عنوان دستاورد منحصر به فرد این شرکت، مصداق بارز طراحی محصول بیمه ای مبتنی بر ریسک است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان این که تحول دیجیتال یک الزام برای صنعت بیمه است و نمی توان از کار آن به سادگی عبور کرد، افزود: اثر مثبت تحول دیجیتال باید در محصولات و خدمات برای مصرف کننده نهائی کاملا محسوس باشد، به گونه ای که حق بیمه، میزان خسارت دریافتی و نیز نحوه صدور بیمه نامه و ارائه خدمات در زمان خسارت را متحول کند.
وی همچنین توجه ویژه به ریسک بیمه گذار هنگام صدور بیمه نامه و محاسبه حق بیمه را الزامی خواند و با تاکید بر این که رعایت عدالت در محاسبه حق بیمه باید در نظر گرفته شود، اظهار کرد: بیمه گری مبتنی بر ریسک، امری رایج در کشورهای توسعه یافته و متناسب با تازه ترین یافته های دانش بیمه گری است، به گونه ای که پارامترهای ایجاد کننده ریسک باید حداکثر دخالت را در میزان حق بیمه دریافتی داشته باشند.
به گفته ضرابیه، اکنون بیمه بدنه کیلومتری شرکت بیمه سامان به عنوان یک محصول Usage-Based Insurance، چنین شرایطی را فراهم کرده و با استفاده از ابزار نوین، میزان حق بیمه بدنه اتومبیل را با میزان استفاده از خودرو متناسب کرده است.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، بیمه گری مبتنی بر ریسک را عادلانه ترین روش بیمه گری خواند و اظهار امیدواری کرد با تکمیل داده های مربوط به مشتریان صنعت بیمه و استفاده از تحلیل داده ها، بتوان رویکرد مدیریت ریسک در صنعت بیمه را هر چه بیشتر به سمت بیمه گری مبتنی بر ریسک پیش برد.
سیزدهمین اپیزود از سامانکست با بررسی و نقد مدل بازاریابی تلفنی در کسبوکارها منتشر شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از سامان رسانه، در سیزدهمین اپیزود از سامان کست که با حمایت بانک سامان منتشر شده، موضوع بازاریابی تلفنی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و کارشناسان این حوزه به ارائه راهکارهایی برای موفقیت در بازاریابی تلفنی پرداختند.
میهمانان این اپیزود سید سعید مرتضوی و فاطمه سمندری از کارشناسان و فعالان حوزه بازاریابی هستند و میزبان این بخش جعفر تکبیری است.
برای شنیدن این اپیزود میتوانید کلمه SamanCast را در پلتفرمهای CastBox ، Anchor ، Apple Podcas جستجو و اپیزود سیزدهم را برای شنیدن انتخاب کنید.
همچنین با کلیک روی نام هر پلتفرم به صفحه این پادکست منتقل میشوید.
مدیر منابع انسانی شرکت بیمه تجارتنو ، یکی از برنامههای پیش روی شرکت بیمه تجارتنو را افزایش تعداد شعب این شرکت برشمرد و گفت:درحال حاضر شرکت بیمه تجارتنو ۳۵ شعبه در سراسر کشور دارد.
به گزارش اقتصادرسا ؛مدیر منابع انسانی شرکت بیمه تجارتنو ، یکی از برنامههای پیش روی شرکت بیمه تجارتنو را افزایش تعداد شعب این شرکت برشمرد و گفت:درحال حاضر شرکت بیمه تجارتنو ۳۵ شعبه در سراسر کشور دارد.
علی گرایلی، بیان کرد: در شرکت بیمه تجارتنو نیروی انسانی را سرمایه انسانی میدانیم چرا که نیروی انسانی متخصص و کارآمد نقش مهمی در تعالی سازمانی و زمینهساز توسعه آن و همچنین عامل مهمی در رسیدن به اهداف سازمانی به شمار میرود با توجه به اینکه شرکتهای فعال در زمینه صنعت بیمه تحت شرایط فعلی بازار و وضعیت رقابتی دشوار قرار دارند، در این رقابت منابع انسانی مهمترین و تاثیرگذارترین نقش را در خلق و حفظ مزیت رقابتی پایدار از طریق ارائه خدمات با کیفیت و متمایز با رقبا ایفا میکند که در این راستا قرار گرفتن منابع انسانی یک شرکت در مسیر درست، نیازمند یک مدیریت صحیح است. به طور مثال با تکیه بر نوآوری نیروی انسانی میتوان با طراحی محصولات وخدمات جدید بیمهای امکان موفقیت شرکت را افزایش داد.
وی، در خصوص اهمیت نحوه استخدام نیروی انسانی در شرکت بیمه تجارتنو، توضیح داد: با توجه به اینکه از عوامل مهم بقا و حیات سازمانها، کیفیت و توانمندی نیروی انسانی است،جهت استخدام و جذب بر اساس مدل شایستگی شرکت بیمه تجارتنو که سه بعد شایستگیهای رفتاری ( شبکهسازی، مذاکره و اقناع سازی، کارتیمی ، نتیجه گرایی و بهبود مستمر، اخلاق، پاسخگویی، تفکر تحلیلی، تصمیم گیری و حل مسئله، خلاقیت و نوآوری) ، شایستگیهای فنی و شایستگیهای تخصصی (اصول و رویه بیمهای، محصولات و خدمات بیمه، دانش حقوقی، انطباق و دانش ریسک عملیاتی، ارزیابی و انتقال ریسک،دانش خسارتها، صدور بیمه نامه) از اهمیت برخوردار است که از طریق مصاحبه تخصصی و عمومی مورد بررسی قرار می گیرد.
گرایلی،اظهارداشت: شرکت بیمه تجارتنو با وجود جوان بودن در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و تمام شعب این شرکت به یکباره رشد خوبی داشتند.
مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارتنو، اذعان داشت که با توجه به اینکه شرکت بیمه تجارتنو بر آن است تا بر تمرکز بر خلق ارزش و خدمات متمایز، به ارائه مفهومی نوین از بیمهگری به منظور صیانت از منافع والای بیمه گذاران،زیان دیدگان و سهام داران بپردازد، این مهم دست یافتنی نیست مگر با همدلی، همکاری، مشارکت و ارتباط موثر و قوی بین ستاد و شعب.
واحد های ستادی از قبیل منابع انسانی باید در خدمت شعب باشند زیرا اگر کارکنان شعب از خدمات ارائه شده شرکت رضایت داشته باشند می توانند موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورده و به آنها خدمات با کیفیت ارائه دهند.
مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارتنو افزود، جذب نیروی متخصص و کارآمد در شهرستانهای سراسر کشور با توجه به تعداد زیاد شرکتهای رقیب که میتوان با تقویت برندینگ شرکت تا حدود زیادی این نقیصه را جبران کرد. از طرف دیگر میتوانیم با جذب نیروهایی که پتانسیلهای بالقوه دارند و از طریق آموزش این پتانسیلها را به بالفعل تبدیل نمود و نیروهای متخصص تربیت کرد.
مدیرمنابع انسانی شرکت بیمه تجارتنو، ادامه داد: نگاه این شرکت در مساله ارزیابی خسارت و جهت تسهیل در روند پرداخت ، در وهله اول آموزش های لازم و مناسب به کارشناسان خسارت شعب در راستای بومی سازی و در وهله دوم با هدف جلوگیری از بروز مشکل برای بیمه گذاران ، نیز برون سپاری به شرکت های ارزیاب خسارت می باشد.
گرایلی، به تحول دیجیتال در صنعت بیمه اشاره کرد و آن را دغدغه فعالان صنعت بیمه دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا به سمت تحول دیجیتال پیش میرود و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی برای شرکت های خدماتی در کل دنیا حرف اول را می زند.
تحول دیجیتال در منابع انسانی با حفظ نیروی انسانی انجام می شود و صنعت بیمه هم از این مساله مستثنی نیست.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی بیمه پارسیان: در بیست و هشتمین همایش ملی روز بیمه؛ نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه پارسیان در سخنرانی خود به خدمات متقابلی که بانک ها و بیمه ها می توانند برای یکدیگر ارایه دهند اشاره نمود.
بر اساس این گزارش: آقای اویار حسین که در پنل تخصصی "بیمه و نقش تشکل ها در رونق اقتصادی آن" به سخنرانی پرداخت به خدمات مختلفی که بیمه ها می توانند به بانک ها و متقابلاً بانک ها نیز به بیمه ها ارایه دهند و همچنین مقایسه ای از طیف این خدمات در کشور و جهان پرداخت و گفت: خدمات متقابل بیمه و بانک در جهان طیف بسیار گسترده ای دارد و بیمه نامه های بسیار زیادی در حوزه خدمات بانکی و بیمه ای وجود دارد که در کشور ما بسیاری از این خدمات هنوز به خوبی شناخته نشده و چه بسا با شناخت بیشتر این خدمات بیمه ای، قطعا استقبال بسیار زیادی ازآن به عمل می آید.
ایشان در ادامه به بررسی انتظارات سیستم بانکی از بیمه در حوزه هایی از جمله ذی نفعان و عملیات بانکی پرداخت و انتظاراتی که بانک ها در جهان از انواع بیمه نامه های شرکت های بیمه دارند را شرح داد.
ایشان افزود: از جمله بیمه هایی که برای بانک ها می توان صادر کرد که در کشور ما وجود ندارند اما در جهان کاملا شناخته شده هستند، بیمه اقدامات مجرمانه کارکنان، بیمه مسئولیت مدیران ارشد بانک ها، بیمه خطا ها و سهل انگاری ها، امانت داری و غیره را نام برد و البته به اقدامات شرکت بیمه پارسیان در راه اندازی بیمه صندوق امانات بانک پارسیان اشاره کرد که در کشور برای نخستین بار است که چنین بیمه نامه ای با پوشش های بسیار مناسب صادر می گردد که هم باعث آرامش خاطر مسئولین بانک و هم مشتریان می گردد.
آقای اویارحسین در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجدد روز بیمه ابراز امیدواری کرد جلسات مشترک بین اصناف و گروه های مختلف صنعتی و تجاری با بیمه ها هر چه بیشتر برگزار گردد تا نیازهای طرفین به دقت مورد بررسی قرار گیرد و بیمه ها بتوانند متناسب با نیاز اصناف و تجار و بازرگانان مختلف، محصولات متنوع و متناسبی را طراحی و عرضه نمایند.
بیمه پارسیان در راستای تکریم و بهره مندی مشتریان از خدمات بیمه ای در رشته های بیمه های آتش سوزی و مسئولیت، جشنواره تا یلدا را برگزار می کند.
به گزارش اقتصادرسا ؛بیمه پارسیان در راستای تکریم و بهره مندی مشتریان از خدمات بیمه ای در رشته های بیمه های آتش سوزی و مسئولیت، جشنواره تا یلدا را برگزار می کند.
براساس این گزارش این جشنواره که تا 30 آذر ماه مصاف با شب یلدا ادامه خواهد داشت، تخفیفات و تسهیلات ویژه ای برای خریداران بیمه نامه های آتش سوزی و مسئولیت در نظر گرفته شده است.
علاقه مندان برای استفاده از این تسهیلات می توانند با شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در سراسر کشور تماس حاصل فرمایند.
دکتر سید سعید شمسینژاد، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در جلسه شورای مدیران این بانک، برخی از برنامههای خود را اعلام کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، دکتر سید سعید شمسینژاد، مدیرعامل این بانک در جلسه شورای مدیران این بانک که با حضور اعضای هیأت مدیره، مدیران ستادی و استانی برگزار شد، بخشی از برنامههای خود را برای توسعه بانک تبیین کرد.
شمسینژاد با اشاره به راهبردهای هشتگانه برنامه بانک برای افق ۱۴۰۴، گفت: تدوین سیاستهای اعتباری مبتنی بر طراحی ابزارهای جدید در حوزه قرضالحسنه، توسعه شفافیت سازمانی و ارتقای جایگاه بانکداری قرضالحسنه نزد ذینفعان و پژوهشمحوری در تصمیمسازی، تصمیمگیری و تدوین برنامههای عملیاتی سه مورد نخست است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای نوین بانکداری، توسعه بهکارگیری فناوریهای نوین را راهبرد چهارم برشمرد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: مانعزدایی از دریافت خدمات بانک از طریق استانداردسازی روشها و فرآیندها، توسعه برنامههای وفاداری و ماندگاری مشتریان در سپهر خدمات بانک، افزایش درآمد و مدیریت هزینهها و در نهایت چابکسازی ساختار، ارتقای هماهنگی سازمانی و توانمندسازی کارکنان دیگر راهبردهای برنامه مذکور به شمار میروند.
شمسینژاد با اشاره به اینکه خداوند توفیق داد مجدداً در یک بانک قرضالحسنه توفیق خدمت پیدا کردم، گفت: در سالهای قبل اعتقاد زیادی به توسعه بانکهای قرضالحسنه وجود نداشت؛ اما اکنون ثابت شده بانکهای قرضالحسنه توانستهاند موفقیت زیادی کسب کنند، تعدد وامهای بسیاری داشته باشند، خدمات بانکی را به دورافتادهترین نقاط کشور برسانند و همچنین همه جامعه را از آثار و برکات شبکه بانکی برخوردار کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تیم مدیریتی جوان و باانگیزهای در بانک قرضالحسنه مهر ایران فعالیت میکنند. در بین ۳۰۰۰ نفر از کارکنان بانک مهر ایران حدود ۵۰۰ نفر در حوزه فناوری اطلاعات تحصیل کردهاند که این ظرفیت بسیار مناسبی برای یک بانک است. برخی سازمانها از دانش چنین افرادی بیبهرهاند و باید آن را با پرداخت هزینه بالاتری دریافت کنند، اما در این بانک چنین ظرفیتی وجود دارد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد باید از ظرفیت نیروی انسانی خود بانک استفاده کرد و به نیروی انسانی بانک امکان رشد داده شود. اجازه دهیم آن دسته از کارکنان بانک که ایدههایی دارند، رشد کنند. اعضای هیأت مدیره با جرأتی داریم که ریسک آن را میپذیرند.
وی در ادامه گفت: سرلوحه کارهای من استفاده از نظر همه کارکنان است. فاصلهای از نظر سمتهای سازمانی بین ما وجود نخواهد داشت. بهترین پیشنهادات و نظراتی که به فرآیندهای داخلی بانک کمک میکند، باید مد نظر قرار گیرد. فردی که در شعبه یا ستاد است و با مسائل مواجهه مستقیم دارد، بهتر میتواند آسیبشناسی کرده و راهکار ارائه کند. افرادی که برای حل مسائل راهکار و پیشنهاد ارائه کنند، قطعاً مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
شمسینژاد اظهار کرد: سعی میکنم به بحث آموزش در همه فرآیندها توجه کنم. نیروهای ما بهطور سالانه آموزشهای دورهای را گذراندهاند، اما کنون باید تخصصیتر و پیشرفتهتر به آن توجه کنیم. چه ایرادی دارد که نیروهای نخبه ما به خارج از کشور اعزام شوند تا آموزش ببینند؟ مثلاً به کشورهای همچون مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس اعزام شوند تا دورههای آموزشی را بگذرانند و با سازوکار فعالیت بانکهای اسلامی آنها آشنا شوند. ما در حوزه آموزش محدودیتی نداریم.
وی گفت: خوشبختانه در حوزه بانکداری الکترونیکی کارهای مطلوبی صورت گرفته و بسترسازی مناسبی انجام شده است. قطعاً اگر بخواهیم فشار کاری روی کارکنان را کاهش دهیم، چارهای جز اجرای فرآیندهای دیجیتالی نداریم. امیدوارم توسعه در این بخش را با قوت انجام دهیم. باید کاری کنیم که در استفاده از خدمات غیرحضوری، مشوقهای بیشتری دهیم تا مشتریان ترغیب به استفاده از این ابزارها شوند. حمایت از حوزه فناوری اطلاعات بانک در عالیترین سطح خواهد بود. اینها به معنای تعطیل کردن شعب نیست، شعب هم به سهم خودشان فعالیت میکنند، اما باید کاری کنیم فشار روی کارکنان کمتر شود.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران افزود: رشد این بانک مدیون قرضالحسنه است. اگر این بانک تجاری بود، چه تفاوتی با دیگر بانکها داشت؟ آثار و برکات قرضالحسنه روز به روز در جامعه بیشتر نمایان میشود. با این حال نسبت منابعی که در دو بانک قرضالحسنه وجود دارد یا نسبت منابع حسابهای قرضالحسنه کل کشور، عدد کمی است. این مسئولیت ما را دوچندان میکند تا منابع قرضالحسنه رشد پیدا کند.
Mojtaba, [12/9/2021 1:46 AM]
وی اظهار کرد: در اواخر دهه ۱۳۶۰ حدود ۶۰ درصد سپردههای مردم قرضالحسنه بوده است. اکنون این عدد به ۵ تا ۶ درصد رسیده است. این نشان میدهد ما افقهای بزرگتری داریم و باید بیش از پیش تلاش کنیم. در خیلی از نقاط نتوانستهایم مردم را با قرضالحسنه و بانکداری خرد آشنا کنیم. رویکرد ما باید این باشد از کارمزد ثابت خارج شویم و به سمت کارمزد خدمات برویم. این تغییر پارادیمی است که باید به سمت آن حرکت کنیم.
شمسینژاد گفت: از دوستان متبحر در حوزه فقهی و قرضالحسنه استفاده میکنیم. ما باید بانک نخست شرعی و اسلامی ایران باشیم. خوشبختانه اینطور بوده، اما باید شاخصهای بزرگتری را در این حوزه کسب کنیم. افقهای روشنی را در این بانک میبینم، تیم مدیریتی در این مدت کارهای خوبی در این بانک انجام دادهاند. همه شاخصهای مالی بسیار خوب بوده و باید نقاطی که قابلیت توسعه بیشتر دارد، رشد یابد.
وی سخنان خود را اینگونه جمعبندی کرد: امید که با کمک مدیران و کارکنان و به برکت جای مقدسی که برای آن کار میکنیم دستاوردهای مناسبی را داشته باشیم. مدیران استانی و ستادی نکات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد بانک ارائه کنند. سعی میکنیم با تشکیل کمیتههای تخصصی به سمت شاخصهای مختلف موارد مختلف گام برداریم.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد