تدابیر جدید طبق آنچه کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرده، تدابیر «دقیق» و «علمی» کنترل پاندمی بر اساس شرایط واقعی هستند.

به گزارش اقتصادرسا ؛کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه تدابیر کنترل پاندمی این کشور را به روز رسانی کرد و آن را در قالب اطلاعیه‌ای منتشر ساخت. در حالی که هیچ تغییری در سیاست «به صفر رسانی پویا» ایجاد نشده اما تدابیر تازه اعلام شده کاملا نشان دهنده آن است که به کارگیری سیاست به صفر رسانی پویا روشی است که کارایی خود را حفظ کرده و همزمان اجازه داده فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تا حد امکان به شکلی روان به پیش بروند.

تدابیر فوق زمانی اعلام شده که بسیاری از مکان‌ها در چین شاهد موج جدیدی از ابتلاها به کروناست و این نگرانی وجود دارد که با سرد شدن بیشتر هوا ممکن است موج تازه‌ای از شیوع در سراسر کشور شکل بگیرد.

بنا بر این تدابیر جدید طبق آنچه کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرده، تدابیر «دقیق» و «علمی» کنترل پاندمی بر اساس شرایط واقعی هستند.

از 20 اقدامی که «مکانیزم کنترل و پیشگیری مشترک شورای دولتی» روز جمعه منتشر کرده می‌توان به تغییر طبقه بندی نواحی خطر به زیاد و کم، کاهش زمان قرنطینه برای مسافران ورودی و «تماس‌های نزدیک» مبتلایان، لغو محدودیت‌های «تماس‌های ثانویه» و کاهش زمان معطلی برای مسافران پروازهای بین‌المللی اشاره کرد.

همچنین الزامات مشخصی برای تضمین ارائه خدمات به افرادی که در قرنطینه خانگی قرار دارند، تعیین شده است.

تدابیر جدید نشان دهنده یک اقدام متوازن برای کاهش اختلال در زندگی مردم و گشایش بیشتر کشور به روی مسافران ورودی است.

تا زمانی که تدابیر مربوط به پروتکل مهار پاندمی در مسیر عقل و علم به پیش می‌رود، به روزرسانی این سیاست با شرایط متغیر پاندمی رویکردی صحیح محسوب می‌شود. مقامات کمیسیون ملی بهداشت در کنفرانس خبری روز شنبه قول دادند به تنظیم و به روز رسانی واکنش‌ علیه پاندمی در مسیر پیش رو ادامه دهند.

مدل چینی مهار پاندمی که ویژگی آن تشخیص و مداخله زودهنگام است، کارایی خود را به اثبات رسانده و کمک شایانی به دستاوردهای کشور در مراحل ابتدایی کرده است. اما با توجه به اینکه ویروس کرونا جهش یافته و سویه‌های بیشتری با قابلیت شیوع سریعتر بروز یافتند، پیدا کردن راه‌ برای مداخله هدفمند سریعتر به منظور کاهش و شکستن زنجیره انتقال در کانون توجه قرار گرفته تا اختلال در زندگی مردم و عملکردهای اقتصادی به حداقل کاهش یابد.

هدف تدابیر جدید این است که با تکیه بر تجربه، دولت‌های محلی برای هر گونه شیوع جدید در آماده باش قرار داشته باشند و با واکنش به موقع دیگر نیازی به اجرای رویکرد دیرهنگام و همگانی مهار کرونا نباشیم.

با واکنش زودهنگام و سریع به هر گونه شیوع جدید، دولت‌های محلی می‌توانند تاثیر منفی تدابیر پیشگیری و کنترل بر عملکردهای اقتصادی و زندگی عادی مردم را به حدقل برسانند.

تدابیر جدید، کار پیشگیری و کنترل کرونا را استانداردتر و سریع‌تر می‌کند و به این معنی است که اگر همه وظایف و مسئولیت‌های خود را به انجام برسانند، همه قادر به بهره بردن از مزایای آن خواهند بود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top