نائب رئیس مجلس و چند تن از نمایندگان مردم تهران در بهارستان، از اقدامات حمایتی همراه اول در مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی خود، ضمن اعزام تیم یاری رسان و توزیع اقلام خوراکی و بستههای حمایتی در مناطق زلزله زده سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، گزارش عملکردی از اقدامات خود به برخی نمایندگان مجلس حاضر در منطقه ارائه داد.
سیدیاسر رایگانی، سخنگوی همراه اول که از روز گذشته(6 اسفندماه) به همراه تیمی به مناطق زلزله زده سی سخت رفته است، گزارشی از پایداری و وضعیت شبکه همراه اول در این مناطق و اقدامات حمایتی این اپراتور به علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس، احمد نادری و علی خضریان نمایندگان مردم تهران در بهارستان داد.
علی نیکزاد نیز ضمن استماع گزارش عملکرد فنی و همچنین اقدام حمایتی همراه اول از مردم مناطق زلزله زده، فعالیت های اپراتور اول تلفن همراه در زمینه مسؤولیت اجتماعی را ارزنده توصیف و از همراه اول بابت مجموع این اقدامات تقدیر و تشکر کرد.
این حادثه غیرمترقبه که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و مصدومیت تعدادی از هموطنان و خسارت به واحدهای مسکونی را سبب شد، در ساعت 22 و پنج دقیقه چهارشنبه 29 بهمنماه سال جاری به قدرت 5.6 ریشتر در بخشهایی از استان کهگیلویه و بویراحمد رویداد داد.
همراه اول در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، با اهدای هزاران بسته غذایی از زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، محموله حمایتی خود از زلزله زدگان سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد را به همراه تیمی متشکل از پرسنل این شرکت روز گذشته به این مناطق ارسال کرد.
در این محموله که با هدف حمایت از آسیب دیدگان این حادثه به مناطق زلزله زده ارسال شد، 500 تخته پتو و 3000 بسته مواد غذایی شامل «حبوبات»، «تن ماهی»، «رب گوجه فرنگی»، «ماکارانی» و «روغن» وجود داشت.
شرکت ارتباطات سیار ایران با اختصاص بیش از ده میلیارد ریال به این پویش، در کنار جمعیت هلال احمر و نهادهای قانونی مشغول توزیع بسته های مذکور در بین هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده است.
این حادثه که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و مصدومیت تعدادی از هموطنان و خسارت به واحدهای مسکونی را سبب شد، در ساعت 22:05 چهارشنبه 29 بهمن ماه سالجاری به قدرت 5.6 ریشتر در بخشهایی از استان کهگیلویه و بویراحمد روی داد.
نشست تخصصی مجازی «بررسی ضرورت و الزامات تدوین نقشهراه جابجایی هوشمند» چهارشنبه ۶ اسفند، از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست که به همت دبیرخانه و مرکز تهران هوشمند برگزار میشود، دکتر مهدی واحد وحدتکار، عضو هیات عامل سازمان تاکسیرانی تهران، دکتر شهریار افندی زاده، مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، مهندس حسن عباسیان، مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور فیروز پویا، دکتر امیر صمیمی، عضو هیات علمی دانشگاه شریف و مدیر دفتر حمل و نقل هوشمند شریف، دکتر امیر جعفرپور، مشاور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت، حضور خواهند داشت.
در این نشست دکتر مهدی وحدتکار به عنوان مدیر نشست توضیحاتی را در مورد بررسی ضرورت و الزامات تدوین نقشه راه جابجایی هوشمند ارائه خواهد نمود. دیگر حاضرین نیز به سخنرانی و پاسخ دادن به سوالات در خصوص «اهمیت و نقش برنامه ریزی استراتژیک در توسعه تکنولوژیهای نوظهور»، «نقش سیستمهای هوشمند در بالابردن کارایی و بازدهی سیستمهای حمل و نقل»، «نقش سیستمهای هوشمند در تغییر حکمرانی شهری» و «نحوه تعاملات با ذینفعان برای رسیدن به اهداف بالادستی جابهجایی هوشمند» خواهند پرداخت.
علاقمندان برای حضور مجازی در این نشست میتوانند به نشانی smart.tehran.ir مراجعه کنند. گفتنی است در این جلسه، امکان ارسال سوال به صورت آنلاین، برای شرکتکنندگان وجود خواهد داشت.
قطار ارائه سرویسهای فناوری 5G همراه اول روی شبکه واقعی، همزمان با میلاد امام نهم و از جوار حرم مطهر رضوی به حرکت درآمد و بزودی وارد سایر شهرهای کشور خواهد شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، امروز دوشنبه 4 اسفندماه، همزمان با میلاد باسعادت امام محمدتقی جوادالائمه(ع) آیین رونمایی از نخستین سایت 5G با مصارف عمومی در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار شد.
در این مراسم که شهردار و رییس شورای اسلامی شهر مشهد، معاون استاندار و فرماندار خراسان رضوی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران همراه اول و مخابرات ایران حضور داشتند از دو سایت 5G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مُشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شد و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت5G همراه اول قرار گرفت.
ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نیابت از شخص وزیر در این مراسم حضور داشت، ضمن تقدیر و تشکر از خانواده همراه اول که برای توسعه این فناوری همت گماشتند و انرژی صرف کردند، اذعان کرد: این اقدام همراه اول در راستای ایجاد بستر فناوریهای نوین جهت اتصال کاربران به شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور بوده که هر دو مورد از الزامات اسناد بالادستی از جمله سند چشمانداز افق 1404کشور است.
وی فناوری نسل پنجم را بستری برای ایجاد خلاقیت و شکلگیری اقتصاد دیجیتال دانست و اظهار کرد: براساس مطالعات و پیشبینیهای جهانی، فراگیری نسل پنجم در سال 2024 اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع به معنی آن نیست که باید منتظر شویم و دست روی دست بگذاریم، بلکه باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی را در کشور ایجاد کنیم.
محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم، انتخاب نقطه آغازین ارائه 5G توسط همراه اول از شهر مشهد را بسیار هوشمندانه توصیف کرد و گفت: شعار محوری ما در شورای شهر «مشهد شهر هوشمند، شهر امید و زندگی» است؛ ارائه خدمات در زمینه هوشمندسازی شهر مشهد نیاز به زیرساختها و بسترهایی دارد که این قبیل اقدامات همراه اول، جزو الزامات موفقیت ما در مسیر مدیریت شهری است.
محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز اقدام همراه اول برای انتخاب مشهد جهت راهاندازی فناوری 5G را درست برشمرد و گفت: برای توسعه خدمات ارتباطی در کنار شما هستیم؛ ضمن اینکه تفاهمنامه مشترکی نیز با همراه اول داریم تا بتوانیم زیرساختهای مبتنی بر فیبرنوری را به عنوان یک بهرهبردار و از طریق شرکتی مشترک، در اختیار این اپراتور قرار دهیم تا زمینه رشد خدمات ارتباطی بیش از پیش تسهیل شود.
بابک تراکمه، عضو هیأت مدیره همراه اول نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور که اپراتورها را به سمت توسعه نسلهای جدید تکنولوژی کشانده است، اظهار کرد: همراه اول از سال 1396 که یوزکیسهایی مبتنی بر فناوری 5G ارائه داد، دغدغه توسعه این نسل با تکیه بر توان داخلی و تسلط بر آن را داشت.
مرتضی طاهریبخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول به عنوان سخنران پایانی ضمن بیان اینکه همراه اول در راه توسعه فناوری 5G راهِ سخت را در پیش گرفت تا جوانان این مرز و بوم بر این تکنولوژی مسلط شوند، اظهار کرد: راه سادهتر این بود که همه کار را به وندورهای خارجی بسپاریم و ظرف یکماه این فناوری را روی شبکه پیادهسازی کنیم. هدفمان این است که زندگی باکیفیتتری برای مردم عزیزمان فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه قبل از این مراسم 174 مشترک عادی با گوشی خودشان به هر دو سایت 5G ما در مشهد متصل شدند و این بهترین اتفاق برای ما بود، عنوان کرد: همراه اول با شعار «تحقق رویای دیجیتال» همواره درصدد بوده تا بروزترین سرویسهایی که در دنیا بهرهبرداری میشود را ارائه دهد و از این جهت هفته آینده سایتهای 5G در چند نقطه تهران و همچنین بزودی در شهرهای تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کیش زیر بار میروند.
لازم به ذکر است، مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5G هستند میتوانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریعترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند از طریق مودم و سرویس وایفای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.
همراه اول بحث مطالعه و ورود به فناوری 5G را از سال 1395 آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیمهای فنی اپراتور و شرکتهای ایرانی، فرآیند بومیسازی این فناوری را پیش برده و هماکنون نیز راهاندازی عمومی سایتهای 5G را بدلیل توجه ویژه به تمرکززدایی و عدالت ارتباطی از شهر مشهد مقدس آغاز کرده است.
«فناوری نسل پنجم» نیز مانند هر نسل از تکنولوژیهای ارتباطی، با ارائه قابلیتهای چشمگیری نظیر تحقق سه مؤلفه کلیدی پهنایباند زیاد، پایداری بالا در ارتباطات انبوه و نرخ تأخیر بسیار پایین مسیر زندگی انسانها را مدرنتر و انقلابی در ایجاد ارتباطات دیجیتال ایجاد خواهد کرد.
در حالیکه توجه نسلهای گذشته ارتباطی بیشتر بر نحوه اتصال گوشیهای هوشمند و ایجاد تجربه کاربری مطلوبتر در استفاده از این ابزار بود اما «نسل پنجم»، فناوری است که با رویکرد هوشمندسازی ارکان مختلف دنیای واقعی، به دنبال خلق تجربههای نابی از مفهوم «شهر هوشمند» با اتصال تمامی دستگاههای هوشمند به یکدیگر است.
بنابراین با توسعه و پیادهسازی این نسل جدید از فناوری در هسته شبکههای ارتباطی، مفاهیم بدیعی چون «اینترنت اشیاء» و «هوش مصنوعی» با سرعت بسیار بالا فرصت بروز و ظهور یافته و یک گام به سوی «تحقق رویای دیجیتال» که یکی از آرزوهای بلند بشر مدرن است، برداشته میشود.
بزرگترین شرکتهای مخابراتی جهان نیز اکنون به شدت در حال رقابت برای راهاندازی فناوری نسل پنجم در شبکههای ارتباطی خود هستند زیرا علاوه بر فراهم کردن فاکتورهای هوشمندسازی همهجانبه، زمینهساز تماسهای صوتی و تصویری باکیفیت و پخشهای باکیفیت موبایلی است.
با وجود اینکه گزارشهای جهانی پیشبینی کردند تا سالهای 2024 و 2025 همچنان تکنولوژی نسل چهارم رو به بلوغ باشد، اما «همراه اول» با نیازسنجی از صنایع کشور، از سال 1395 با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی به سمت تعریف سرویسهای کاربردی مختلف مبتنی بر 5G رفت.
شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و با مأموریت تحقق رویای دیجیتال، از سال 1395 بحث تسلط بر فناوری 5G را طرحریزی و در سال 1396 قراردادهایی را با نوکیا و اریکسون در این زمینه منعقد و در نمایشگاه تلکام 1396 هم یوزکیسهایی را با کمک دانشگاههای تربیت مدرس و صنعتی شریف در این نسل ارائه کرد.
گروه همراه اول با محصولات و سرویسهای مرتبط با سه سطح حوزه کسبوکاری خود در بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی ایرانتلکام حضور دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با شعار «لحظهها به سرعت 5G میرسد» و چشمانداز دیجیتالیسازی در بیستویکمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنایع مخابرات و اطلاعرسانی (ایرانتلکام 2021) که از روز سهشنبه 5 اسفند بهمدت چهار روز آغاز بهکار میکند، به رونمایی و معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه، دیجیتال و سازمانی خود میپردازد.
اپراتور اول تلفن همراه با حضور در این رویداد تخصصی، ضمن ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تکنولوژی ارتباطات سیار و بسترهای فناورانه مدرن، راهکارهای سازمانی (B2B) و پلتفرمهای دیجیتال خود را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار میدهد.
در این رویداد بینالمللی «دموی ربات نسل پنجم»، «API Console با رویکرد توجه به کسبوکارهای هوشمند»، «معرفی آخرین محصولات و سرویسهای سوپراپ روبیکا»، «سرویسهای سازمانی همراه اول با نگاه بر گسترش شبکه شرکای تجاری»، «سرویسها و تجهیزات بومی مورد حمایت اپراتور اول تلفن همراه» و «اقدامات حمایتگرانه از کسبوکارهای نوپا» در گروه همراه اول عرضه میشود و «پلتفرم شاد» نیز حضور دارد.
لازم به ذکر است، همزمان با آغاز این رویداد و برای نخستین بار توسط همراه اول، سایت نسل پنجم نمایشگاه بینالمللی تهران زیر بار رفته و فرصت تست سرعت 5G و برخی سرویسهای مبتنی بر این فناوری را در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاهی بهصورت عمومی قرار میدهد.
«ایرانتلکام 2021» از روز سهشنبه 5 تا جمعه 8 اسفندماه 1399، از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود و همراه اول در سالن 27 پذیرای علاقهمندان است.
ایرانسل با هدف ادامۀ حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی در سال جهش تولید، در رویداد «معرفی دستاوردهای بومیسازی زیرساختهای اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» شرکت کرده است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با حضور در این رویداد که روزهای ۳ و ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹، در پژوهشگاه ICT در حال برگزاری است، آخرین دستاوردهای خود در زمینۀ مراکز داده، شبکۀ توزیع محتوا و خدمات ابری را معرفی میکند.
همچنین در حاشیۀ این رویداد، همایشها و نشستهای تخصصی و میزهای گفتوگوی تقاضامحور بین مشتریان و عرضهکنندگان، با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و نهادهای بخش خصوصی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود.
ایرانسل که در راستای بهرهمندی از توانایی و ظرفیت شرکتهای توانمند داخلی و حمایت از سیاستهای کلان ملی مبنی بر حمایت از تولید بومی و تقویت شرکتهای دانشبنیان و توسعۀ فرصتهای کسبوکار در حوزههای مخابراتی، شامل زیرساختهای فناوری اطلاعات، مراکز داده، شبکه و امنیت اطلاعات در حال شناسایی پیمانکاران و شرکتهای فعال ایرانی و همکاری با آنان است، در این نمایشگاه بخشی از ظرفیتهای خود در حوزههای مورد اشاره و فرصتهای موجود برای همکاریهای آتی با شرکتهای بومی توانمند و شرکتهای دانشبنیان را به نمایش گذاشته است.
ایرانسل همچنین با حضور در میزهای گفتوگوی تقاضامحور، نیازمندیهای مختلف خود در زمینۀ زیرساختهای اطلاعاتی را ارائه و پیمانکاران واجد شرایط در این زمینه را شناسایی میکند.
رویداد «معرفی دستاوردهای بومیسازی زیرساختهای اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات»، روزهای ۳ و ۴ اسفند ۱۳۹۹، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوریاطلاعات واقع در خیابان کارگر شمالی تهران در حال برگزاری است.
سایت «تهران من» در بخش «سازمانها و موسسات دولتی» سیزدهمین «جشنواره وب و موبایل ایران» مقام اول را کسب کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در سیزدهمین «جشنواره وب و موبایل ایران» که مراسم پایانی آن اول اسفند به صورت مجازی برگزار شد، سایت «تهرانِ من» در بخش «سازمانها و موسسات دولتی» در هر دو شاخهی داوری و مردمی، به عنوان برگزیده معرفی شد.
«تهران من» درگاه واحد ارائه خدمات هوشمند شهروندی است که از سال ۱۳۹۶ با هدف تسهیل دریافت سرویسهای شهری و ایجاد یکپارچگی در آنها راهاندازی شده است. این سامانه به نشانی my.tehran.ir تا کنون با ارائه خدمات برخط حوزههای طرح ترافیک، شهرسازی، عوارض شهرداری، ۱۳۷، خرید بلیتهای شهری و دهها سرویس دیگر به طور مداوم توسعه مییابد و به تازگی تعداد کاربران آن به ۳ میلیون کاربر رسیده.
گفتنی است جشنواره وب و موبایل ایران، بزرگترین و باسابقهترین عرصهی رقابت بین اپلیکیشنهای موبایل و وبسایتهای فارسی است که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و در پایان هر سال بهترین اپلیکیشنها و وبسایتهای فارسی را با انتخاب داوران، برمیگزیند و تندیس جشنواره را به آنها اهدا میکند. همچنین در این جشنواره در هر گروه در بخش رایگیریهای مردمی، محبوبترین اثر از نگاه مردم نیز معرفی میشود.
مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران شرکت ملی پست در گفتگو با خبرگزاری میزان، سیر تحول خدمات پستی در چهار دهه اخیر را تشریح کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محسن وطنپرست در این گفتگو، با اشاره به تغییرشکل فعالیت شرکت ملی پست با توسعه شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر، گفت: گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی افزایش یافته و سلیقه مشتریان از ارسال نامههای کاغذی برای احوالپرسی به ارسال بسته و امانت تغییر پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی بیشتر از قبل شده و پاکت و اسناد پستی کاهش یافته، تصریح کرد: طی ۱۰ ماه اخیر حدود ۹۰ درصد خدمات بسته و امانت نسبت به سال قبل بیشتر شده و مرسولات مربوط به تجارت الکترونیک رشد ۴۴ درصدی داشته است.
وطن پرست ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اطلاعیههای ستاد ملی مقابله با کرونا برای ماندن در خانه، فعالیت شرکت ملی پست افزایش محسوسی داشته است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی پست به نوعی پیشانی دولت است، تصریح کرد: قبل از انقلاب خدمات اداره پست محدود به سرویسهای اکسپرس و معمولی بود، اما با پیروزی انقلاب و توسعه دامنه خدمات از قبیل خدمتهای ملی و سراسری این شرکت نقش مهمی در خدمات دهی مناسب دولت داشته است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست با اشاره به خرید یک میلیون و دویست هزار جلد کتاب از نمایشگاه بین المللی عنوان کرد: ۸۵۲ هزار مرسوله پستی ظرف مدت ۱۰ روز پذیرش شده است و در حال توزیع این کتابها هستیم.
به گفته وی، با احتساب خرید ۱۵۰ هزار بن خرید، پیش بینیها حکایت از افزایش ۳ برابری مرسولههای پستی داشت، اما با افزایش استقبال شاهد ثبت ۸۵۲ هزار مرسوله کتاب بودیم.
وطن پرست ادامه داد: بخشی از سفارشات در دست آماده سازی از سوی ناشران است و تا کنون ۶۸۰ هزار بسته توزیع شده است.
وی تنوع خدمات پستی را گامی مهم در راستای عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: طبق آمار وزارت ارشاد ۱۷ هزار مرسوله در مناطق روستایی ارسال شده است و شبکه خدمات رسانی در دورترین نقاط خدمات دهی از قبیل مرسولههای حاکمیتی مانند پاسپورت و گواهینامه را ارائه خواهد کرد.
وی افزود: به دلیل نقاط تماس بالا، خدمات نیابتی متنوعی از قبیل امور مالیاتی، ثبت اسناد و کارت ملی تعریف شده است به طوری که ۱۱ هزار و ۲۸۳ واحد قبول در شبکه پستی است که بخشی از آنها دولتی دفاتر پیشخوان و دفاتر ای تی سی هستند.
وطن پرست با اشاره به ارسال سیم کارت توسط شرکت پست بیان کرد: با الزام دولت مبنی بر ثبت نام برای دریافت وام از طریق سیم کارت تحت مالکیت افراد سرپرست خانوار یک میلون سیم کارت به مشترکان تحویل داده شده است آن هم در شرایطی که عمدا این صاحبان این سیم کارت در روستاهای دورافتاده قرار داشتند.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست ابراز کرد: فروش محصولات شبکههای مجازی و سایتهای خرید آنلاین میزان ارسال مرسولات را افزایش داده است، اوایل سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در برههای از زمان به دلیل تعطیلی پایانه های حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی، مبادله کالا و انتقال مرسولات تنها بر عهده اداره پست بود، اما خدمات رسانی متوقف نشد.
وی افزود: بر اساس آدرس مشتری شرکت پست مسئول ارسال مرسوله خواهد بود و پروتکلهای موجود مبتنی بر آدرس مقصد است و در صورت سه بار مراجعه و عدم حضور شخص برای دریافت بسته پستی به باجههای معطله تحویل خواهد شد.
وطن پرست تصریح کرد: کدپستی دستاوردی است که پس از انقلاب ایجاد شده و به ازای هر مکان کد پستی ده رقمی برای تسهیل گری در دریافت مرسولات و سایر خدمات سازمانی ایجاد شده است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست بااشاره به افزایش تعداد مرسولات پستی بیان کرد: در ۹ ماهه اول سال گذشته ۱۷ میلیون ۴۰۰ هزار بسته ارسال شد، که این رقم در نه ماه سال ۹۹ با افزایش حدود ۲ برابری به ۳۳ میلیون بسته رسیده است.
وی با بیان اینکه اتحادیه جهانی پست خدمات نرمالی مانند ارسال مرسوله دارد که همه موظف به اجرای آن هستند، عنوان کرد: با وجود برخی از محدودیت ها مانند استفاده از شرکت هواپیمایی برای ایران، توانستیم خدمات متنوع و پایداری را ارائه دهیم.
وطن پرست بیان کرد: استفاده از سرویسهایی تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی در سالهای اخیر افزایش یافته و تعداد فروشگاههای اینترنتی زیر مجموعه شرکتهای واسط نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست بیان کرد: اصلیترین بخش خرید فروش اینترنتی در شرکت ملی پست است که صاحبان کسب و کار خرد تبادل محصولات خود را به پست محول میکنند.
به گفته وی، سرویس پست ویژه سریعترین خدمات پستی است که میتوان ظرف مدت ۲۴ ساعت محموله پستی را تحویل دهد.
وی با اشاره به ثبات قیمت خدمات پستی در ۲ سال اخیر بیان کرد: قیمت خدمات پستی توسط کمیسیون تنظیم و مقرارت ارتباطی تعیین می شود، آخرین افزایش قیمت مربوط به ۲ سال پیش بوده و با وجود افزایش نرخ بنزین، هزینه خدمات پستی افزایش نیافته است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست با اشاره به همکاری ۱۰ هزار ۸۰۰ پیمان کار در کشور با شرکت پست در دفاتر روستایی بیان کرد: میزان بیمه خدمات پستی بر اساس نرخنامه کمیسیون تنظیم و مقرارت ارتباطی است، با دریافت ۸۰۰ تومان تعرفه بیمه، بسته پستی تا ۸۰۰ هزار تومان بیمه خواهد شد، در صورت اعلام مشتری مبنی بر ارزش مندی کالا تا سقف ارزش کالا و بر اساس نرخنامه اعلامی در بحث مفقودی و خسارت را پوشش خواهیم داد.
وی با اشاره به انواع خدمات نیابتی، سرویسهای الکترونیکی غیر حضوری برای مشتریان بیان کرد: قابلیت سفارش تمبر شخصی الکترونیکی فراهم شده ، سیستم رهگیری مرسولات پستی جز دستاوردهای این شرکت است با مرسوله پستی یک بارکد تعریف شده و مرسولات پستی معطله را میتوان از طریق پیامک رصد کرد.
وطن پرست با اشاره به ایجاد هابهای متعدد پستی در کشور افزود: در اوایل سال با تمرکز خطوط پستی، ره سپاری مرسولات در مرکز مبادلات صورت میگرفت، اما با افزایش مرسولات هابهای منطقهای در اصفهان مشهد، تبریز و همدان برای تمرکز زدایی ایحاد شده است.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و پیمانکاران شرکت ملی پست بیان کرد: دسته بندی مرسولات پستی در حال حاضر با تجزیه دستی صورت میگیرد که با استفاده از ماشین تجزیه مکانیزه ضمن افزایش کیفیت سرعت خدمات را نیز افزایش خواهیم داد، به دنبال استفاده از سیستم دسته بندی مکانیزه و برای هاب دیگر در منطقه هستیم.
وطن پرست در پایان با بیان اینکه شبکه پست نیازمند حمایتهایی زیرساختی برای ارائه پایدار است گفت: در سرویس پست یافته، کارت و اسناد مفقودی که معمولاً مردم آن را به صندوق پست میاندازند، جمع آوری می شوند و با استفاده از سامانه ورود اطلاعات به دست صاحبان آن خواهد رسید.
نمایشگاه آثار برگزیده «مسابقه کارتون شهر هوشمند و تهران من» از روز ۲۹ بهمن ماه در موزه نقشه تهران با حضور مشاور شهردار تهران، مدیرعامل سازمان فاوا و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل آغاز به کار کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در مراسم افتتاحیه این رویداد، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری از آثار برگزیده مسابقه کارتون شهر هوشمند و تهران من بازدید کردند.
فرجود در این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند، استفاده از هنر را با توجه به نگاه تیزبین و نقادانه هنرمندان برای تحلیل درست موضوعات شهر هوشمند، کارآمد توصیف کرد.
همچنین محمدی نیز با تاکید بر موثر بودن انتقال مفاهیم شهر هوشمند از طریق زبان هنر و کارتون، طنز و نقد را بسیار مهم توصیف کرد و شهرداری تهران را آماده دریافت نظرات و مشارکت شهروندان دانست.
گفتنی است در این نمایشگاه، شهر هوشمند از زاویه دید ۱۵۰ هنرمند کارتونیست به نمایش گذاشته شده است. از این میان ۱۰ اثر به عنوان آثار منتخب این رویداد برگزیده شده اند.
این نمایشگاه تا روز ۸ اسفند ماه در موزه نقشه تهران به نشانی میدان ارتش، به سمت سه راه اقدسیه، بعد از مسجد امام جعفر صادق (ع) دایر خواهد بود.
همایش ملی «کاروانسراهای ایران؛ گذشته، حال، آینده» با همکاری اپراتور اول تلفن همراه هفته آینده برگزار میشود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با همکاری همراه اول و سایر مراکز علمی و اجرایی کشور، همایش ملی «کاروانسراهای ایران؛ گذشته، حال، آینده» را در تاریخ ۵ و ۶ اسفندماه ١٣٩٩ در سالن دوران اسلامی موزه ملّی ایران برگزار میکند.
محورهای این همایش «معماری، مرمت و بازسازی کاروانسراها»، «کاروانسراها از دیدگاه سیاحان و سفرنامه نویسان»، «کاروانسراها و اقتصاد ایران در دورههای تاریخی»، «کاروانسراها و صنعت راه و راهشناسی»، «کاروانسراها، تغییر کاربری و پویایی صنعت گردشگری» و «چشماندازها و برنامههای آینده» عنوان شده است.
علاقهمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی IRCRVSR.ut.ac.ir مراجعه کنند.
یازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، سهشنبه ٢٨ بهمنماه با حضور جمعی از مسؤولان کشوری، مدیران شرکتها و اساتید دانشگاه در سالن همایشهای بینالمللی رازی، برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛در این دوره با اعلام نتایج ارزیابیها توسط کمیته داوران، «همراه اول» با توجه به شفافیت مالی برای چهارمین بار پیاپی حائز امتیاز لازم برای دریافت تندیس زرین، بالاترین سطح جایزه شد.
جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سه بخش تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه به شرکتهای حائز رتبه بصورت سالانه ارائه میشود.
در این دوره فقط چهار بنگاه اقتصادی موفق شدند که در سطح تندیس حضور یابند که سه بنگاه اقتصادی بانکی و همراه اول تنهای بنگاه اقتصادی ارتباطی کشور بود که موفق به دریافت تندیس زرین این جایزه شد.
http://mci.ir/-T6YCOP
@mcinews
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد