مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران و معاونین شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید و نشست مشترکی با مدیرعامل، معاونین و مدیران این مجتمع برگزار کردند.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو دکتر حسین شیوا مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران به همراه اعضاء هیأت مدیره و جمعی از مدیران و معاونین این شرکت با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از امکانات، توانمندیها و پروژه های در دست انجام این مجتمع بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و همراهان در جریان این بازدید طی نشستی مشترک با مدیرعامل، معاونین و مدیران ایزوایکو به بحث وتبادل نظر در خصوص ایجاد زمینه های همکاری مشترک میان دو شرکت پرداختند.
در ابتدا دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره ایزوایکو گزارشی جامع از زمینه های فعالیت مجتمع، امکانات و توانمدیها، پروژه های انجام شده و در دست انجام و همچنین طرح های توسعه ای این مجتمع صنعتی ارائه نمود.
ضربی در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه ۴۵ فروند شناور بطور همزمان در ایزوایکو درحال تعمیرات است از تاریخسازی دیگری توسط مهندسان این مجتمع پرده برداشت، عملیات داکینگ چهار شناور بزرگ همزمان در یک حوض که در کشور و منطقه بی سابقه و اولین بار است.
ایزوایکو پیش از این نیز با انجام پروژه هایی نظیر ساخت اولین اقیانوس پیماهای داخلی، ساخت اولین شناور پشتیبان صیادی کشور،ساخت اولین آمبولانس دریایی تماما آلومونیومی کشور و پروژه های بیشمار دیگری از این قبیل به اثبات رسانده که پیشتاز اولین ها درکشور است.

مدیرعامل ایزوایکو همچنین از آمادگی کامل این مجموعه برای ساخت کشتی های افراماکس و VLCC خبر داد.

در ادامه حسین علائی رئیس هیأت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از توسعه صنعت دریایی و پیشرفت چشمگیرایزوایکو نسبت به سالهای گذشته از مدیران این شرکت خواست ایزوایکو را به جایی برسانند که شرکت ملی نفتکش جز ایزوایکو به جایی دیگر فکر نکند، دست آوردی که با توجه به توانمندی مهندسان و تیم مدیریتی ایزوایکو دور از ذهن نبوده و به زودی مقدر خواهد شد.
معاون امور فنی شرکت ملی نفتکش ایران نیز با اشاره به دومین داکینگ موفق یک نفتکش ۳۰۰ هزار تنی در ایزوایکو افزود در گذشته اینکه بتوانیم یک کشتی VLCC را داخل کشور از آبگیری و تعمیر کنیم آرزویی دور از ذهن و دست نیافتنی بود اما امروز با تکیه بر توان ودانش مهندسان داخلی و امکانات و سیستم های مدرن داکینگ شناور در ایزوایکو این آرزو میسر گشته و حتی با بزرگترین یاردهای دنیا رقابت میکنیم.
در پایان دکتر سلمان ضربی با بیان اینکه ایزوایکو بازوی پشتیبان شرکت ملی نفتکش است افزود ما همه تلاشمان را میکنیم تا درفضای رقابتی کارفرماهای اصلی را در کنار خود داشته باشیم.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با تحویل سه فروند شناور کانتینربر اقیانوس پیما، ساخت یک فروند نفتکش، طراحی و ساخت یک فروند شناور پشتیبان صیادی، ساخت انواع بارج، لندینگ کرافت و شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی و شناورهای مسافری تحت کلاس و استانداردهای بین المللی کارنامه روشنی را از فعالیت در حوزه نوسازی ارائه کرده است. این مجتمع عظیم صنعتی در حوزه تعمیرات نیز با تعمیر انواع شناورها از کوچکترین تا بزرگترین سایز موجود در جهان خود را به عنوان حامی قدرتمند برای حمل و نقل دریایی کشور به اثبات رسانده است. امروز پشتیبانی ایزوایکو از شرکت ملی نفتکش ایران نقشی اساسی در تداوم جریان صادرات نفت و فراورده های نفتی و به تبعه آن دراقتصاد کشور داشته است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top