وزیر امور خارجه گفت: انتظار جدی ایران از کشور‌های عضو شورای امنیت، به‌ویژه چین و روسیه این است که با اتخاذ موضع قاطع در محکومیت تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی، مانع ت ادامه سوءاستفاده آمریکا از شورای امنیت شوند.


به گزارش اقتصادرسا؛ سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، در یک تماس تلفنی، راجع به تحولات منطقه و پیامد‌های تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه چین ضمن تاکید بر موضع اصولی این کشور در محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، شهادت دکتر لاریجانی دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و وی را شخصیتی هوشمند، ممتاز و میهن دوست توصیف کرد که نقش برجسته‌ای در تأمین امنیت و منافع ملی ایران و صلح و ثبات منطقه‌ای داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح تجاوزات و جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران به‌عنوان عامل اصلی وضع کنونی در منطقه، بر عزم قاطع ایران برای ادامه دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود تا رسیدن به همه اهداف و پشیمان کردن دشمن از ارتکاب این تجاوز وحشیانه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت تنگه هرمز را از شرایط کلی حاکم بر منطقه تفکیک ناپذیر دانست و افزود: ناامنی تحمیلی بر خلیج فارس و تنگه هرمز ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است و تدابیر و تمهیداتی که ایران  اتخاذ کرده منطبق با حقوق بین‌الملل و در جهت دفاع از حاکمیت و امنیت ملی ایران و به منظور جلوگیری از سوء استفاده متجاوزان از این آبراهه برای ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران است.

عراقچی با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز بر روی شناور‌های آمریکایی و صهیونیستی و طرف‌های دیگر دخیل در تجاوز نظامی متجاوزان علیه ایران، خاطرنشان کرد: تردد شناور‌های متعلق به سایر کشور‌ها با هماهنگی با مراجع صلاحیت‌دار ایرانی انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تحرکات آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها در شورای امنیت برای اعمال فشار علیه ایران را به شدت محکوم کرد و تصریح نمود: شورای امنیت به جای عمل به وظیفه خود در صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی، عامل اصلی شرایط کنونی بعنی تجاوزگری آمریکا و رژیم اسرائیل را نادیده گرفته و به جای محکوم و پاسخگو کردن متجاوزان، ایران را که در حال دفاع از خود است، مورد سرزنش قرار می‌دهد.

عراقچی افزود: انتظار جدی ایران از کشور‌های عضو شورای امنیت، به‌ویژه چین و روسیه این است که با اتخاذ موضع قاطع در محکومیت تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی، مانع از ادامه سوء استفاده آمریکا از شورای امنیت شوند.

وزیر امور خارجه چین بار دیگر بر موضع اصولی کشورش در محکوم کردن حمله غیرقانونی آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران تاکید کرد و با اشاره به روابط خوب دو کشور تصریح نمود: پکن بر ضرورت توقف رفتار‌های قلدرمآبانه در عرصه بین‌المللی و احترام به دیپلماسی و حقوق بین‌الملل برای حل و فصل اختلافات تاکید می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اطمینان می‌دهم که دولت، همپای مردم و با اتکا به این سرمایه بزرگ اجتماعی، مسیر خدمت، مقاومت و پیشرفت را با قدرت و تا حصول پیروزی ایران عزیز ادامه خواهد داد.



به گزارش اقتصادرسا؛ محمدرضا عارف در پیامی آورده است: ملت بزرگ، مقاوم و سرافراز ایران حضور آگاهانه و پرصلابت شما در میدان‌ها و خیابان‌ها در این روز‌های حساس دفاع مقدس میهنی و اسلامی، جلوه‌ای بی‌نظیر از وحدت و انسجام ملی و ایستادگی ملت ایران را به نمایش گذاشته است؛ حضوری که نه تنها نقشه‌های پلید دشمن نامتمدن را نقش بر آب کرده، بلکه پشتوانه‌ای مستحکم برای خدمتگزاران شما در اداره کشور فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید، این همراهی و ایستادگی، مسئولیت دولت را در مسیر خدمت‌رسانی، تأمین نیاز‌های اساسی مردم و حفظ آرامش عمومی، بیش از پیش سنگین‌تر و جدی‌تر می‌سازد. دولت خود را متعهد می‌داند که در همین شرایط، با تمام توان و بدون وقفه، روند خدمت‌رسانی را استمرار بخشد و زندگی جاری مردم را با ثبات و اطمینان مدیریت کند.

معاون اول رئیس جمهور در پیام خود با بیان اینکه به‌واسطه همین انسجام مثال‌زدنی، حضور آگاهانه شما مردم در صحنه و نیز قوت، قدرت و ایمان رزمندگان غیور کشورمان، دشمن ناگزیر از عقب‌نشینی از بخشی از تهدیدات خود شده است، آورده است: با این حال، تجربه نشان داده است که به این تغییر رفتار نمی‌توان اعتماد کرد و هوشیاری و آمادگی همچنان ضروری است.

عارف خاطرنشان کرد: امروز دشمن که از تهدیدات مستقیم و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی کشور به ظاهر عقب‌نشینی کرده است، با تمرکز بر عملیات روانی، در پی تضعیف اعتماد عمومی و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان است؛ تلاشی مذبوحانه که بیش از هر چیز، نشانه شکست آنان در میدان واقعی است.

وی یادآور شد: در این میان، تأکید می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی ایران، منسجم‌تر از گذشته، در دفاع از آرمان‌های ملت، یک‌صدا و متحد، تحت رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای ایستاده‌اند و کشور در اداره امور و تصمیم‌گیری، با هیچ‌گونه خلأیی مواجه نیست.

معاون اول رئیس جمهور در پایان پیام خود با بیان اینکه امروز، آنچه دشمن از درک آن ناتوان مانده، همین پیوند عمیق میان مردم و نظام است؛ پیوندی که در شب‌های حضور شما در میدان‌ها، به روشنی تجلی یافته و نشان داده است که ایران، متکی به مردمی است که در سخت‌ترین اوضاع، در کنار یکدیگر و پای آرمان‌هایشان می‌ایستند، نوشت: اینجانب به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی صمیمانه از این حضور تاریخی و مسئولانه، اطمینان می‌دهم که دولت، همپای مردم و با اتکا به این سرمایه بزرگ اجتماعی، مسیر خدمت، مقاومت و پیشرفت را با قدرت و تا حصول پیروزی ایران عزیز ادامه خواهد داد.

در پی بررسی‌های دقیق صورت گرفته با دستور مقام قضایی اموال ثبتی ب الف و تعدادی از نززدیکانش که همگی، از عناصر شبکه ای فعال همراه و همکار تروریستها و  رژیم‌های کودک کش آمریکا و اسرائیل، در ایران توقیف شد.

 

 

به گزارش اقتصادرسا؛ از دادستانی کل کشور در پی دستور قضایی صادر شده برای شناسایی و توقیف اموال عناصر حامی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از کشور، در نمونه ای از توقیف اموال این عناصر تمامی اموال ثبتی ب الف و تعدادی از نزدیکانش در ایران توقیف شد.

ب الف پس از خروج از ایران با نزدیک شدن به یکی از سرویس‌های جاسوسی به عنصر رسمی شبکه ساماندهی اقدامات تروریستی ضد ایرانی تبدیل شده و در جریان جنگ رمضان نقش محوری در توجیه کودک کشی و حملات دشمن آمریکایی-صهیونیستی به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی کشور ایفا کرده است.

در همین رابطه بنابر اطلاعات کسب شده؛ طبق اطلاعات مردمی ارسال شده پرونده‌هایی برای عناصر خود فروخته، حامی و همکار رژیم صهیونیستی و دولت تروریست آمریکا تشکیل شده است و گزارش‌ها از سوی نهادهای ذیربط در حال صحت سنجی برای ارجاع به مقام قضایی است.

این گزارش حاکی است؛ بنابر گزارش‌های ارسالی برخورد بازدارنده با عناصر حامی قاتلان مردم ایران آغاز شده و تا برخورد با آخرین فرد آن‌ها ادامه خواهد داشت.

پیش از این دادستانی کل کشور طی اطلاعیه‌ای با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در حفظ امنیت کشور، از عموم شهروندان بصیر و زمان‌شناس ایران اسلامی که با حضور موثر خود موجب یاس دشمن شده‌اند از همه کسانی که دل در گروی این آب و خاک دارند خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است که هرگونه همراهی و همکاری با دشمن در خارج از کشور که به امنیت ملی آسیب بزند، مطابق قانون مستوجب مصادره کلیه اموال و سایر مجازات‌های قانونی خواهد بود.

دادستانی کل کشور برای این مهم سامانه https://dadsetani.ir/jasoosi را معرفی کرده است.

انتهای پیام/

قوه قضائیه اعلام کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سامانه هوشمند استعلامات مالی «سهام»، امکان شناسایی و توقیف سریع و برخط دارایی‌های عوامل تروریستی و مزدور وابسته با دشمن صهیونی و سایر کشور‌های متخاصم فراهم شد.

 


به گزارش اقتصادرسا؛ در نتیجه اقدام فنی و راهبردی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سامانه هوشمند استعلامات مالی «سهام»، امکان شناسایی و توقیف سریع و برخط دارایی‌های عناصر همکار با رژیم صهیونیستی و سایر کشور‌های متخاصم فراهم شد.

این اقدام مهم در اجرای دستورات صریح رئیس قوه قضائیه و در چارچوب قانون تشدید مجازات جاسوسان و همکاری‌کنندگان با رژیم صهیونیستی و کشور‌های متخاصم علیه امنیت و منافع ملی انجام گرفته است.

معاون امور سامانه‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در تشریح جزئیات این قابلیت گفت: با فعال‌سازی این امکان پیشرفته در سامانه سهام، شعب دادسرا‌ها و دادگاه‌های سراسر کشور اکنون قادرند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌صورت برخط، اموال و دارایی‌های عناصر همکار با رژیم صهیونیستی و کشور‌های متخاصم را شناسایی نموده و اقدامات لازم جهت توقیف آنها را بلافاصله اعمال کنند.

این اقدام نه‌تنها سرعت و دقت اجرای عدالت را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، بلکه نقش مؤثری در مقابله پیشگیرانه و قاطع با تهدیدات امنیتی و اقتصادی ناشی از همکاری با دشمنان خارجی ایفا خواهد کرد.

وزارت نیرو اعلام کرد: در پی انتشار خبری با موضوع حمله سایبری ارتش تروریست آمریکا به زیرساخت‌های آب شهری ایران به نقل از وزیر نیرو، به اطلاع عموم ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند که این خبر از اساس، کذب است.

 



به گزارش اقتصادرسا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، ارتش تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ رمضان و‌ روزهای گذشته، حمله‌های کور و گسترده‌ای به زیرساخت‌های کشور داشته و در این بین، صنعت آب و‌ برق نیز محل اصابت بیش از ۲ هزار حمله وحشیانه و کور بوده است.
 
صنعت آب و برق کشور با وجود تقدیم بیش از ۱۰ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح در این حمله‌ها، خسارت‌های وارده را به‌صورت پیوسته، ترمیم کرده و پایداری شبکه آب و برق را حفظ کرده است.
 
بنابر این، تأکید می‌شود که تاکنون ‌حمله سایبری گسترده از طرف ارتش تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ به‌ معنایی که زیرساخت‌های آب و برق کشور را به چالش بکشد، روی نداده است و این موضوع از اساس، تکذیب می‌شود.
 
همچنین به ملت رشید ایران اسلامی، اطمینان خاطر داده می‌شود که فرزندان شما در صنعت آب و برق به‌طور شبانه‌روزی پای کار هستند و اجازه نخواهند داد تا نیت‌های پلید و شوم دشمن غدار درباره آسیب به رفاه و آسایش عمومی جامعه، محقق شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز نصب نشان بین‌المللی «سپر آبی» بر تعدادی از بنا‌های تاریخی کشور خبر داد؛ نشانی که در نظام حقوقی بین‌المللی به‌عنوان علامت حفاظت از میراث فرهنگی در شرایط جنگ و بحران شناخته می‌شود.



به گزارش اقتصادرسا؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی در شهرهای تاریخی کشور گفت: بناهای تاریخی و بافت‌های ارزشمند شهری بخشی از هویت و حافظه تاریخی ملت ایران محسوب می‌شوند و حفاظت از آن‌ها در شرایط مختلف، به‌ویژه در زمان بحران‌ و تهدید، اهمیت مضاعفی دارد.

وی افزود: نشان «سپر آبی» که در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه برای حفاظت از اموال فرهنگی در زمان مخاصمات مسلحانه تعریف شده است، به‌عنوان نمادی جهانی برای شناسایی و مصونیت‌بخشی به آثار فرهنگی و تاریخی به کار می‌رود و از آن با عنوان «صلیب سرخ میراث فرهنگی» نیز یاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در همین راستا، شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تقویت حفاظت از بناهای تاریخی تحت مالکیت خود، فرآیند نصب نشان سپر آبی را در تعدادی از این بناها آغاز کرده و فهرست آن‌ها نیز برای هماهنگی‌های لازم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام شده است.

وی گفت: تعدادی از بناهای تاریخی در استان‌های مختلف برای نصب این نشان شناسایی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مدرسه هدایت در آذربایجان غربی، خانه صلاحی در قزوین، خانه کبیر و خانه فاضلی در استان گلستان، خانه صادقیان و میرگتی در مازندران، عمارت طبیب در بوشهر، خانه توکلی در خراسان رضوی و مجموعه‌ای از خانه‌های تاریخی در استان اصفهان از جمله جنگجویان، حبیب‌آبادی و بدیع‌الصنایع اشاره کرد.

گلپایگانی تأکید کرد: استفاده از نشان سپر آبی علاوه بر جنبه نمادین، پیام روشنی در خصوص اهمیت و ارزش این آثار برای جامعه ملی و جهانی دارد و می‌تواند توجه بیشتری را به ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی جلب کند.

روتیتر: پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۵؛

رهبر معظم انقلاب در پیامی سال ۱۴۰۵ را سال اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی نام گذاری کردند



به گزارش اقتصادرسا؛ حضرت آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، در پیامی به مناسبت آغاز سال نو ۱۴۰۵، نکاتی مطرح فرمودند.متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم یا مقلب القلوب والابصار یا مدبّر اللیل و النهار یا محوِّل الحول و الاحوال، حَوِّل حالَنا الی احسن الحال.
 امسال بهار معنویت و بهار طبیعت یعنی عید سعید فطر و عید باستانی نوروز با یکدیگر تقارن پیدا کرده که این دو عید مذهبی و ملی را به یکایک آحاد ملت تبریک میگویم و خصوص عید سعید فطر را به همه مسلمین جهان تهنیت میگویم. همچنین لازم است بمناسبت پیروزیهای چشمگیر رزمندگان اسلام به همگان تبریک عرض کنم و به همه خانواده‌ها و بازماندگان شهدای والامقام جنگ تحمیلی دوم و کودتای دی‌ ماه و جنگ تحمیلی سوم و شهداء امنیت و مرزبانی و سربازان گمنام شهید، مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز نمایم.
 بمناسبت فرارسیدن سال شمسی ۱۴۰۵ عرائضی دارم که ذیلاً مطرح می‌نمایم.
 ابتدائاً مروری مختصر بر بعض وقایع مهم سال گذشته خواهم داشت. در سال گذشته مردم عزیز ما سه جنگ نظامی، امنیتی را تجربه کردند. جنگ اول، جنگ خرداد ماه بود که دشمن صهیونی با کمک خاص آمریکا و در بین مذاکرات، با تهاجمی ناجوانمردانه بعضی از بهترین سرداران و دانشمندان برجسته کشور و در ادامه حدود ۱۰۰۰ نفر از هموطنان ما را به شهادت رسانید. دشمن بخاطر اشتباه فاحش محاسباتی گمان میکرد که بعد از یک یا دو روز، این مردم خواهند بود که نظام اسلامی را سرنگون میسازند. ولی با هوشیاری شما مردم و رشادتهای بی‌نظیر رزمندگان اسلام و فداکاریهای فراوان، خیلی زود آثار بیچارگی و مَسکنَت در او ظاهر شد و با واسطه‌تراشی و اقدام به ترک مخاصمه، بنوعی خود را از لبه پرتگاه نجات داد.
 
جنگ دوم، کودتای دی ماه بود که آمریکا و نظام صهیونی به تصور اینکه مردم ایران در اثر مشکلات اقتصادی تحمیل شده، نظر دشمن را عملی مینمایند، با استفاده از مزدوران خود فجایع بیشماری را رقم زدند و عده بیشتری از هموطنان عزیزمان نسبت به جنگ سابق را به شهادت رسانیده و خساراتی فراوان وارد کردند.
جنگ سوم، جنگی است که اکنون در میانه آن هستیم که در اولین روز آن پدر مهربان امت، رهبر عظیم‌القدرمان اعلی الله مقامه ‌الشریف را در حالیکه با اشتیاق فراوان در رأس قافله‌ای از شهیدان در سفری آسمانی بسوی جایگاهی می‌شتافت که برایش در سایه رحمت الهی و قرب انوار طیّبه و در عِداد‌ صدیقین و شهداء در نظر گرفته شده بود، با چشمانی اشکبار و قلوبی محزون و شکسته بدرقه کردیم. همچنین از همان روز به بعد بتدریج شهداء دیگر این جنگ از جمله نونهالان مدرسه شجره طیبه میناب و ستارگان دلیر و مظلوم ناوشکن دنا و فرماندهان و رزمندگان شهید سپاه و ارتش و فراجا و بسیج و سربازان گمنام و مرزبانان دلیر و سائر آحاد ملت از خردسال و بزرگسال هم که در کاروانی از جنس نور از مقابل ما عبور کردند را با حسرت فراوان بدرقه نمودیم. این جنگ، بعد از ناامیدی دشمن از حرکت مردمی چشمگیر بنفع خودش، و با این توهم صورت گرفت که اگر رأس نظام و عده‌ای از مؤثرین نظامی را بشهادت برساند، در شما مردم عزیزمان ترس و یأس ایجاد کرده، موجب ترک عرصه از سوی شما شده و از این طریق رویای تسلط بر ایران و سپس تجزیه آن را تحقق خواهد بخشید.
 
ولی شما در این ماه مبارک، صیام را با جهاد توأم کرده و خطّ دفاعی گسترده‌ای به وسعت کشور و سنگرهائی مستحکم به تعداد میادین و محلّات و مساجد آن فراهم کردید و اینطور ضربه‌ای گیج‌کننده به او وارد ساختید؛ بطوریکه به گفتن کلمات متناقض و یاوه‌گوئی‌های متعددی که علامت عدم هوشیاری و وجود ضعف ادراکی است، افتاد
.شما قبلاً در ۲۲ دی کودتا را سرکوب کردید و در ۲۲ بهمن بار دیگر ضدّیت خود با استکبار جهانی، و خستگی‌ناپذیری خود را نشان دادید و در ۲۲ اسفند که مصادف با روز قدس بود با زدن این ضربه به او فهمانیدید که سر و کارش فقط با موشک و پهپاد و اژدر و امور نظامی نیست؛ خط مقدم ایران خیلی بزرگتر از ذهنیت حقیر و کوچک او است. بنده جا دارد در همین جا از تک تک مردم عزیز بخاطر خلق این حماسه عظیم تشکر کنم؛ همچنین از رئیس‌جمهور شجاع، صادق و مردمی و مسئولین دیگری که در این مراسم، بی‌آلایش و تشریفات در بین مردم حاضر بودند. این قِسم کار و تظاهر به آن فی‌نفسه می‌تواند امری بسیار مُستَحسَن باشد که انسجام بین ملت و حکمرانان را هر چه بیشتر قوت می‌بخشد. در حال حاضر در اثر وحدت عجیبی که بین شما هموطنان با همه تفاوت خاستگاههای مذهبی، فکری، فرهنگی و سیاسی ایجاد شده، در دشمن شکستگی بوجود آمده است. این را باید نعمتی خاص از ناحیه حضرت حق جلّ‌ و علا دانست و بسیار بر آن با زبان و در دل و هم در مقام عمل، شکر بجا آورد. یکی از قواعد تخلف‌ناپذیر این است که هرگاه نعمتی مورد شکر قرار گیرد، به تناسب مقدار شکر، ریشه‌اش استوارتر شده یا ارتقاء می‌یابد و عنایات بیشتری روانه فرد شاکر می‌گردد.
 
آنچه فعلاً در مقام اقدام به شکر عملی لازم است، این است که ما این نعمت عظمی را صرفاً رحمتی از ناحیه حضرت حق جلّ و علا بدانیم و تا حد ممکن از آن خوب استفاده کنیم. اینطور حتماً این انسجام بیشتر و پولادین‌تر شده و دشمنانتان خوار و خفیفتر خواهند شد. اینها مروری بود بر بعضی وقایع مهم سال ۱۴۰۴.
اما حال که در آستانه سال ۱۴۰۵ قرار گرفته‌ایم، با چند چیز مواجه هستیم. یکی این است که میهمان عزیزمان ماه مبارک رمضان ۱۴۴۷ را برای همیشه وداع میگوئیم. ماهی که در لیله‌القدر آن دلهایتان متوجه عالم بالا شد و خداوند مهربان را صدا زدید و آنحضرت هم نظر مرحمتشان را متوجه شما کردند. شما از سرورمان عجل‌ الله تعالی ‌فرجه‌ الشریف و خدایش، فتح و ظفر و عافیت و انواع نِعَم را خواستید و لابد با سابقه عنایتی که همیشه به این نظام و این ملت بوده، انشاءالله یا عین آنچه سؤال قلبی شما بوده یا بهتر از آن را دریافت خواهید کرد. همزمان با این وداع که هر چه معرفت انسانها بیشتر باشد، تلخ‌تر و اندوه‌ بارتر خواهد بود، هلال سعید و پُر یُمن شوال‌المکّرم را در آغوش گرم خود می‌فشاریم و با خوف و رجاء منتظر عیدی حضرت حق تبارک و تعالی هستیم. امیدوارم پس از آن حضورهای وظیفه‌شناسانه شبانه و روزانه شما ملت عزیز و خلق حماسه روز قدس، حق‌تعالی جز با کرَم و حِلم و عفو و لطف عَمیم خود که ما و شما با آن خو گرفته‌ایم با ما رفتار نفرمایند و بخصوص امیدواریم بزودی با بشارت گشایش کلی در امر ظهور عامّ سرورمان حضرت ولی‌الله الاعظم، قلب مبارک آنجناب را پر از سُرور فرمایند که از قِبَل آن، انواع برکات بر اهل دنیا نازل خواهد شد بِمَنِّه و کرمه.
 
دیگر چیزی که با آن مواجه هستیم مناسبت مهم عید باستانی نوروز است. عیدی که ارمغانی از طبیعت از جنس نو شدن و طراوت و زندگی را با خود همراه دارد و مناسبت تامّی با شادی و خرّمی دارد.
از سوئی برای عموم مردم این اولین سالی است که رهبر شهیدمان و سائر شهداء والامقام در بین ما نیستند. بخصوص قلوب خانواده‌ها و بازماندگان شهداء، داغدار عزیزانشان است. در عین حال بنده به سهم خود و بعنوان یک شهروند ساده که چند شهید در دائره‌ اطراف خود دارم، تصور میکنم ما درعین اینکه لباس عزا بر تن داریم و قلوبمان آشیانه غم و اندوه برای عموم شهیدان است، اما خیلی خوشحال میشویم که در این ایام، نوعروسان و نودامادهای ما به خانه بخت بروند و انشاءالله دعای رهبر شهیدمان و سائر شهداء بزرگوار این جنگ، بدرقه راه این عزیزان باشد و توصیه میکنم که عموم مردم دید و بازدیدهای معمول این ایام را البته با حفظ احترام به بازماندگان شهداء و رعایت حال ایشان داشته باشند؛ و ای بسا مردم هر محله‌ای در صورتیکه هماهنگی لازم بعمل آید و ممکن شود دیدارهای سال نو خود را با تکریم شهداء همان محل آغاز نمایند. البته مدتی که دولت محترم برای مصیبت شهادت رهبر عزیزمان مقرر کردند به جای خود باقی است و رعایت و حفظ آن، ضلعی از عظمت این نظام و کشور تلقّی می‌شود.
بعد از این کلمات عرائض مختصر دیگری هست.
 
اولاً باید از کسانی که در این روزها در کنار حضور در میادین و محلات و مساجد با تلاش مضاعف نقش اجتماعی خود را پررنگ‌تر می‌نمایند بطور خاص تشکر کنم. از جمله بعضی واحدهای تولیدی اعم از دولتی و خصوصی و از جمله بعضی اصناف خدماتی و بخصوص افرادی که صرفاً انواع خدمات مفید را بدون اینکه شغلشان اقتضاء کند، بطور رایگان به مردم ارائه میکنند و الحمدلله به وُفور از این نوع وجود دارد. ثانیاً یک مسیر دشمن، عملیات رسانه‌ای او است که در این ایام بطور خاص با نشانه‌گیری ذهن و روان آحادی از مردم قصد خدشه در وحدت ملّی و به تبَع در امنیت ملی را دارد. ما باید مواظب باشیم تا مبادا در اثر سهل‌انگاری و بدست خود ما این قصد شوم تحقق یابد. از این رو توصیه‌ام به رسانه‌های داخلی کشورمان با همه تفاوتهای فکری، سیاسی و فرهنگی که ممکن است داشته باشند این است که از پرداختن به نقاط ضعف بطور جدی خودداری کنند. در غیر اینصورت امکان وصول دشمن به مقصودش وجود دارد.
 
ثالثاً یک روزنه امید دشمن، بهره‌گیری از ضعفهای اقتصادی و مدیریتی است که از دیرباز شکل گرفته است. رهبر شهیدمان اعلی‌الله مقامه در سالهای مختلفی محور اصلی و شعار سال را متوجه امر اقتصاد کرده بودند. بنظر قاصر این حقیر هم تأمین معیشت مردم و ارتقاء زیرساختهای زیستی و رفاهی و تولید ثروت برای عموم مردم نکته کانونی و نوعی دفاع و بلکه پیشروی چشمگیر در مقابل جنگ اقتصادی که دشمن براه انداخته تلقی شود. از توفیقات بنده امکان شنیدن سخنان مردم عزیز از انواع طبقات اجتماعی بوده است. از جمله در بازه‌ای زمانی، با هیئتی ناشناس با شما در تاکسی که به درخواست خودم تهیه شده بود در خیابانهای تهران همسفر میشدم و به سخنانتان گوش فرا میدادم و این نوع نمونه‌گیری را از خیلی از نظرسنجی‌ها برتر میدانستم. برداشت بنده در خیلی موارد موافق کلمات شما که معمولاً بشکل انتقادات مختلف مربوط به جهات اقتصادی و مدیریتی بیان میشد، بود. در این ضمن خیلی چیزها از شما فرا گرفتم و همچنان بدنبال یادگیریهای جدید هستم. از جمله در همین ایام قبل و بعد از ۱۹ رمضان المبارک باز هم از افراد مختلفی از شما که در میادین حضور داشتید مواردی را آموختم. امیدوارم از این نعمت محروم نشوم. در پی این آموختن‌ها و شنیدن‌ها و سائر مطالعات، تلاشی به عمل آمده که نسخه علاجی کارساز و کارشناسی‌شده تدوین شود که تا حد ممکن جامع‌الاطراف بوده باشد که بحمدالله تا حد قابل قبولی این مطلب تحقق پیدا کرده و بزودی آماده عمل توسط مسئولین عالی همّت با همکاری همه آحاد ملت خواهد بود، انشاءالله تعالی. و در آخر این قسمت با تأسی به رهبر عظیم‌الشأن شهید، شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» اعلام می‌دارم.
 
رابعاً و آخراً آنچه بنده در بیانیه نخستین در مورد دیدگاه و سیاست نظام در باب مراوده با کشورهای همسایه ذکر کرده‌ام، امری جدی و واقعی است. ما جُدا از عنصر همسایگی، عناصر معنوی دیگری که در صدر همه اشتراک در تدین به دین مبین اسلام است و همچنین وجود مَشاهد مشرفه و اماکن مقدسه در بعضی از آن و حضور ایرانیانِ زیادی بعنوان ساکن و شاغل در بعضی دیگر و قومیت مشترک یا همزبانی یا منافع راهبردی مشترک بخصوص در مقابل جبهه استکبار در بعضی دیگر که هر یک به تنهایی در جای خود میتواند تحکیم‌کننده روابط حسنه باشد، را سراغ داریم. از جمله همسایگان شرقی خود را خیلی بخود نزدیک میدانیم. بنده از دیرباز در مورد پاکستان میدانستم که کشوری است که مورد علاقه خاص رهبر شهیدمان بود که نمونه‌اش در بغض گلوی ایشان در خطبه‌های نماز بخاطر سیل ویرانگری که جان مردم هم‌کیش ما را در آنجا تهدید می‌کرد ظاهر شد. و بنده هم بدلائل مختلف همیشه همینطور فکر میکردم و از ابراز آن در جلسات مختلف خودداری نمی‌کردم. در همین‌جا میخواهم تقاضا کنم که دو کشور برادرمان یعنی افغانستان و پاکستان باید برای رضای الهی و عدم شَقّ عصای مسلمین هم که شده روابط بهتری با هم برقرار سازند و بنده به سهم خود حاضر به اقدامات لازمه هستم.
همچنین متذکر می‌شوم حملاتی که در ترکیه و عمان که هر دو با ما روابط مناسبی دارند، علیه بعضی از نقاط این کشورها صورت گرفته به هیچ‌وجه از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سائر نیروهای جبهه مقاومت نبوده است. این حیله‌ای است که دشمن صهیونی با استفاده از ترفند پرچم دروغین برای ایجاد تفرقه بین جمهوری اسلامی و همسایگانش صورت میدهد و ممکن است در بعضی کشورهای دیگر هم اتفاق بیفتد. بقیه مطالب مربوط به این بخش را قبلاً ذکر کرده‌ام.
 
امیدوارم با دعای سرورمان عجل‌الله تعالی فرجه و عنایت حضرت باریتعالی سالی خوب و پر از پیروزی و انواع گشایش‌های مادی و معنوی برای ملت ما و همه همسایگان و ملل مسلمان و بخصوص عناصر جبهه مقاومت، و سالی نَه‌چنین برای دشمنان اسلام و بشریت در پیش روی داشته باشیم. وَ نُرِیدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْاَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هَامَانَ وَ جُنُودَهُمَا مِنْهُم ما کانُواْ یَحْذَرُون. صدق‌ الله العلی العظیم و صدق رسوله الکریم و نَحنُ عَلی ذلکَ مِنَ الشّاهدین. و السلام علیکم و رحمةالله و برکاته سید مجتبی حسینی خامنه‌ای ۲۹/اسفند/۱۴۰۴

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از توزیع ۳۵۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار پیش از جنگ و توزیع ۵۰ هزار بسته دیگر به آسیب‌دیدگان از «جنگ رمضان» خبر داد. ارزش هر بسته ۳۰ میلیون ریال است و در مجموع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب پویش «ایران همدل» توزیع خواهد شد. همچنین، ۱۰۰ هزار نفر در قالب ۲ هزار گروه جهادی به فعالیت‌های بنیاد برکت در زمان جنگ یاری رساندند.

 



به گزارش اقتصادرسا؛سید امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تشریح اقدامات این بنیاد در پویش ایران همدل گفت: در راستای یاری و کمک به مردم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به محرومین در قالب پویش ایران همدل، با حمایت از فعال سازی ظرفیت بیش از 1500 پایگاه ایران همدل در سراسر کشور حمایت از خانواده های محروم و کم برخوردار و همچنین آسیب دیدگان در جنگ رمضان، ۳۵۰ هزار بسته معیشتی به محرومین قبل از جنگ توزیع شد و ۵۰ هزار بسته نیز در حال توزیع به خانواده های اسیب دیده از جنگ است که مجموعا به ۴۰۰ هزار بسته خواهد رسید.

وی ارزش هر بسته اهدایی را ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد.

مدنی همچنین افزود : ۱۰۰ هزار نفر در قالب ۲ هزار گروه جهادی فعالیتهای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را در زمان جنگ انجام می دهند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره محل مواد و تأسیسات هسته‌ای ایران را نگران‌کننده خواند و درباره افشای غیرمجاز اطلاعات حساس پادمانی از سوی وی اعتراض کرد.

 


به گزارش اقتصادرسا؛ نمایندگی کشورمان با انتشار پیامی درفضای مجازی نوشت: اظهارات رافائل گروسی درباره محل مواد و تأسیسات هسته‌ای ایران عمیقاً نگران‌کننده است. افشای غیرمجاز اطلاعات حساس پادمانی که توسط دولت‌ها در اختیار آژانس قرار گرفته، نقض موافقت‌نامه جامع پادمان و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شود.

این پیام می‌افزاید: چنین سوءرفتار‌هایی می‌تواند مسئولیت بین‌المللی برای آژانس به‌دنبال داشته باشد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید حرفه‌ای عمل کند، به محرمانگی اطلاعات حساس احترام بگذارد و ماهیت فنی و بی‌طرف خود را حفظ کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین مصاحبه‌های خود با رسانه‌های بین‌المللی، به بهانه اظهارنظر درباره پیامد‌های جنگ، مطالبی را درباره محل ذخایر و مختصات تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

روتیتر: اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد ملت غیور، قدرشناس و انقلابی ایران دعوت می‌نماید تا در «لحظات معنوی تحویل سال»، با حضور باشکوه و یکپارچه خود در میادین اصلی شهر‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر سراسر کشور، شکوه همبستگی و ایستادگی خود را به نمایش بگذارند.


 


به گزارش اقتصادرسا؛ متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

بهار طبیعت امسال در حالی از راه می‌رسد که با عید بزرگ فطر، عید بندگی و پاکی پیوند خورده و شمیم دل‌انگیز نصرت الهی و عطر خون پاک شهدای گلگون‌کفن کشور بخصوص قائد امت و رهبر شهید ملت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای، اقصی نقاط کشور و سراسر ایران اسلامی را عطرآگین نام و یاد شهدا کرده است. تقارن تحویل سال نو هجری شمسی با تداوم فتوحات و پیروزی‌های ملت و نیرو‌های مسلح در جنگ رمضان و همزمانی آغاز سال نو با بیعت تاریخی ملت با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای، خجستگی و فرخندگی و عیدی بزرگی برای مردمی است که به برکت ایستادگی اش و دعای خیر سحرخیزان و اشک ریزان و روزه‌داران و خون‌های پاکی همچون قائد شهید امت که در مسیر حق بر زمین ریخته شد، به امت اسلامی ارزانی گشته است.

در سال پرحادثه و پرماجرایی که بر مردم و کشور ما گذشت، ملت ایران سه مرتبه، هدف حملات آمریکای سفاک و رژیم جعلی صهیونی و تهاجمات ناجوانمردانه در خرداد و اسفند و کودتای سخت در دی ماه قرار گرفت و شهدای ممتاز و بسیاری را تقدیم مکتب اسلام و نهضت جهانی انقلاب‌اسلامی کرد و البته در این نبرد‌های تاریخ ساز و سرنوشت‌ساز، دلاورمردان جبهه حق و رزمندگان غیور اسلام، با ایمانی استوار و اراده‌ای پولادین، حماسه‌هایی جاودان خلق کردند و نشان دادند که وعده خداوند در یاری مجاهدان راه حق، تخلف‌ناپذیر است و مردم نیز در هر سه حادثه، شگفتی‌ها آفریدند و به فرمایش رهبر شهیدمان، مبعوث شدند و درخشیدند. اکنون که طلیعه پیروزی و فتح و نصر دمیده است، شایسته است تا لحظات آغازین سال جدید را با شکرگزاری به درگاه پروردگار و دعا برای پیروزی جبهه‌ی مقاومت و به یاد شهدای بزرگ اسلام به ویژه قائد جلیل القدر امت رقم بزنیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد ملت غیور، قدرشناس و انقلابی ایران دعوت می‌نماید تا در «لحظات معنوی تحویل سال»، با حضور باشکوه و یکپارچه خود در میادین اصلی شهر‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر سراسر کشور، شکوه همبستگی و ایستادگی خود را به نمایش بگذارند.

این اجتماع عظیم مردمی در لحظه تحویل سال، عرصه و ساحت و محفلی است برای زمزمه دعای «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ و الابصار» تا بهترین حال و احوال به مردم ارزانی شود. این شکرگزاری به پاس نعمت مردم بصیر و همیشه در صحنه و از همه مهم‌تر، تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام و پاسداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام و شکرگزاری هدایت دل‌ها به بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

‌می‌آییم تا سال جدید را در کنار یکدیگر، با یاد نام‌آوران جبهه مقاومت آغاز کنیم و با نوای تکبیر و دعای فرج در میادین، مساجد، بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر عهد خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر و رهبر شهیدمان تجدید نماییم. مراسم تحویل سال در میادین اصلی تهران و دیگر شهر‌های کشور از ساعت ۱۷ روز جمعه آغاز خواهد شد.

روتیتر: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصویب و اجرایی شدن بسته حمایت از خانوار‌ها و کسب و کار‌های آسیب دیده از جنگ خبر داد.



به گزارش اقتصادرسا؛ سیدعلی مدنی زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصویب بسته حمایتی برای بنگاه‌های آسیب دیده در جنگ خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۵ با دسته بندی کسب و کار‌هایی که در جغرافیای آسیب دیدگی از جنگ هستند این بسته حمایتی فعال می‌شود.

او ادامه داد: برای آنهایی که حفظ اشتغال کرده و نیروی انسانی خود را همچنان به کارگیری می‌کنند، برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در راستای حمایت از خانوار‌های مناطق جنگی که سرپرستان آن‌ها بر اثر جنگ شغل خود را از دست داده و درآمد ثابتی ندارند نیز بر اساس فهرست اعلامی وزارت رفاه برای خانواده سه نفره در ماه رقم تقریبی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که کمک خرجی برای آن‌ها بوده تا بتوانند مجدد به چرخه کار و فعالیت اقتصادی بازگردند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top