افتتاحیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱ در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های کیش برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از شبکه ایمینو، بیست‌وچهارمین همایش و نمایشگاه فولاد، تحت عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ در مرکز همایش‌های کیش سه‌شنبه، دهم آبان ماه آغاز به کار کرد.
افتتاحیه این رویداد با گزارش یوسف مظاهری، دبیر علمی سمپوزیوم، آغاز شد. عباس نجفی‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره انجمن آهن و فولاد نیز به‌عنوان برگزارکننده این سمپوزیوم، گزارشی از برگزاری این رویداد ارائه کرد.
پنل تخصصی این رویداد، تحت عنوان «فولاد سبز» با سخنرانی، مدیران عامل شرکت‌های تحقیقاتی، تولیدی و ... برگزار شد. این پنل، بر بحث‌های زیست‌محیطی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بومی‌سازی صنعت فولاد و بررسی راهکارهای بین‌المللی برای تولید فولاد سبز متمرکز بود.
یکی دیگر از موارد مورد بررسی، یکپارچه‌سازی رویکردها و چشم‌اندازها بود که به گفته سخنرانان مدعو، انجمن باید بر تجمیع ایده‌ها و پژوهش‌های فولادی در راستای ارتقای عملکرد شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ فولادی تمرکز داشته باشد.
همچنین اهمیت تولید فولاد سبز با هیدروژن سبز، چالش تأمین آب و برق، توسعه فولاد در مناطقی با منابع آب کافی مانند سواحل، گسترش زیرساخت‌های تأسیسات بندری با تمرکز بر توسعه پایدار فولاد، مدل‌سازی خط تولید و... از دیگر مسائل مورد بحث و بررسی در این همایش بود.
در طول سه روز برگزاری، سمپوزیوم فولاد از ساعت ۹ تا ۱۳ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین‌المللی فولاد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهند شد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top