مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در راستای حفظ و گسترش ارزشهای فرهنگی و به ویژه ایثار و شهادت و بازنمایی آن درسطح شهر با دستور شهردار تهران مقرر شده بود مدارس دارای بیش از ۲۰ شهید شناسایی شوند. لذا مدرسه سلمان فارسی در منطقه ۱۷ یکی از معدود مدارسی است که حدود ۱۵۹ شهید تقدیم انقلاب کرده و قابلیت آن را دارد به عنوان نماد مدرسه ایثار و شهادت به کانون فرهنگی دانش آموزی تبدیل شود.
به گزارش اقتصاد رسا، در این جلسه که با حضور غلامرضا شنگی، شهردار منطقه ۱۷، محمد مویدی، مدیر عامل این شرکت و رییس آموزش و پرورش منطقه برگزار شد، با اشاره به ضرورت اهمیت ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزشهای والای تربیت اسلامی، چگونگی بازنمایی آن در فرایند زندگی نسل جدید بررسی و مدرسه به عنوان پایگاهی تربیتی و فرهنگی در اولویت اقدام قرار گرفت.
براین اساس مقرر شد مدرسه شهید سلمان فارسی با اهدای ۱۵۹ شهید تبدیل به نماد کانون ایثار و شهادت در منطقه ۱۷ شود.
بنابراین گزارش، این اقدام در راستای طرح تملک، ساماندهی، مرمت و بازسازی خانه های مشاهیر، تاریخی، خانواده معزز شهدا و مدارس دارای شهید با هدف کمک به ارتقای هویت و حس تعلق شهروندان صورت می گیرد.
بنا بر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، همچنین بررسی تبدیل کانون فرهنگی ابوذر با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع به پردیس فرهنگی هنری خانواده محور در منطقه ۱۷ از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست بود که مقرر گردید در کارگروه مشترکی بررسیهای اولیه صورت گیرد.
انتهای پیام
پس از دو سال انتظار، Messe برلین، محل برگزاری همیشگی نمایشگاه IFA، از 1-5 سپتامبر میزبان بیش از 240,000 نفر بود و بدین ترتیب IFA 2022 با بازگشتی مقتدرانه، تماموکمال برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا؛ امسال الجی الکترونیکس (LG) با شعار « Life, Reimagined»، جدیدترین نوآوریهای کاربرمحور خود را که امکانات و تجربیات جدیدی به زندگی روزمره افراد میافزاید به نمایش گذاشت.
از جمله نوآوریهای متعدد ارائهشده در IFA، که احتمالاً بیش از باقی محصولات نظر هر بازدیدکنندهای را به خود جلب میکرد، تلویزیون 97 اینچی OLED evo Gallery Edition بود؛ بزرگترین تلویزیون OLED جهان که به لطف فنآوری پیکسل¬های خودنورده، کیفیت تصویر بینظیری به نمایش میگذارد. سایر تلویزیونهای صفحهبزرگ، از جمله تلویزیون 88 اینچی LG SIGNATURE OLED 8K و تلویزیون 136 اینچی Micro LED 4K، اثبات مجدد برتری الجی در حوزه تلویزیونها در سراسر جهان می¬باشد.
از دیگر محصولاتی که توجه افراد زیادی مخصوصاً گیمیرها را به خود جلب کرد میتوان به Flex Arcade Zone اشاره کرد که چندین غرفه گیمینگ برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بود تا بتوانند LG OLED Flex مدل (LX3) را تجربه کنند. صفحهی نمایش LX3، که اولین صفحه نمایش OLED 42 اینچی جهان با قابلیت خم شدن است، از حالت کاملاً مسطح به حالت خمیده تغییر میکند تا کاربران بتوانند از میان 20 درجه انحنای مختلف، مناسبترین انحنا را انتخاب کنند. همچنین برای استفادهی راحتتر کاربران، آنها میتوانند بهراحتی و با استفاده از دکمهی مخصوصی که روی ریموت تعبیه شده یکی از دو سطح انحنایی را که به شکل پیشفرض تنظیم شده انتخاب کنند.
الجی همچنین به معرفی جدیدترین لوازم خانگی خود پرداخت و از جمله محصولات معرفی شده، یخچال MoodUP جدید بود. پنلهای درب LED این یخچال قابلیت تغییر رنگ دارند و از جذابترین محصولات ال¬جی هستند. بهلطف خلاقیت جدید و استفاده از پنلهای LED، برای دربهای بالایی این یخچال مدرن امکان انتخاب 22 رنگ و برای دربهای پایینی آن 19 رنگ مختلف در نظر گرفته شده و کاربران میتوانند با انتخاب آنها، از طراحی بیرقیب این شرکت بهره ببرند. صفحهی MicroLED بهکاررفته در این یخچال، تصاویر رنگارنگی پخش میکند که نمایانگر رنگهای زیبای یخچال LG MoodUP است و تجربهی مشاهده این محصول، تجربهای فراموشنشدنی خواهد بود.
سایر محصولات الجی که مجهز به برنامه LG ThinQ هستند نیز به برلین راه پیدا کردند. از جمله این محصولات میتوان به دستگاه تصفیه هوای LG PuriCare Aero Furniture، ماشین لباسشویی LG Washtower و دستگاه نگهداری و مراقبت از کفش LG Styler™ ShoeCase و ShoeCare اشاره کرد. هدف از ایجاد این فضا نشان دادن چگونگی ارتباط لوازم خانگی الجی با هم از طریق برنامه LG ThinQ و خلق خانهای کاملاً هوشمند بودهاست.
با شعار «Life, Reimagined» ال جی، به دور از انتظار نیست است که تلویزیونهای جذاب lifestyle هم در میان محصولات حضور داشته باشند. الجی با مجموعهOLED Object که برای فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب طراحی شده است، نشان داد تلویزیونهایش بهراحتی با هر دکوراسیونی سازگار هستند.
مانیتورهای پیشرفتهی الجی نیز در کانون توجه قرار گرفت. مانیتور گیمینگ 42 اینچی UltraGear™ OLED که اولین مانیتور منحنی OLED الجی با نرخ تازهسازی تصویر 240 هرتز است در IFA 2022 نمایش داده شد. بازدیدکنندگان میتوانستند لذت بازیهای جدید و به¬روز را در غرفهی الجی تجربه کنند و با تجربه کردن عملکرد، سرعت و ویژگیهایی که مورد نیاز گیمرهای مشتاق امروزی است، شخصاً از تجربهی بینقص گیمینگ لذت ببرند.
IFA بهترین رویداد برای مشاهده و بررسی محصولات و خدمات الجی بود که آسایش و راحتی را برای کاربران به ارمغان میآورند. الجی در تلاش است که از طریق ارائه راهکارهای متعدد زندگی هوشمند که برای برآورده کردن نیازها و سلایق مصرف¬کنندگان سراسر جهان طراحی شدهاند، نوآوریهای کاربرمحور خود را در اختیار کاربران قرار دهد.
در حالی که الجی بدون شک از ستارههای اصلی IFA امسال بود، بسیاری از سازندگان دیگر نیز برای معرفی جدیدترین نوآوریهای خود در این رویداد حاضر بودند. از نوآوریهای پرطرفداری که در تمام نمایشگاههای مهم تکنولوژیِ ده سال گذشته حضور داشته «فنآوری خانهی هوشمند» است. به دلیل پاندمی جهانی، و تعهد تعداد بیشتری از شرکتها به Matter، که استاندارد جدید خانههای هوشمند است و توسط Connectivity Standards Alliance (the Alliance) ایجاد شده است و شرکتهای عظیمی مانند گوگل، آمازون و اپل از آن حمایت میکنند، زندگی مردم «خانهمحور»تر شده است، و در نتیجه بار دیگر فنآوری خانهی هوشمند در صدر اخبار مهم IFA قرار گرفتهاست.
از دیگر موضوعات معروف IFA میتوان به هوش مصنوعی (AI) اشاره کرد، که بهسرعت در حال تبدیل شدن به قلب بسیاری از ابزار و خدماتی است که روزانه مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه AI در اتوماسیون محیطهای داخلی، پیشبینی احتیاجات ما بر اساس الگوی مصرف، ارائهی یادآورهای مفید زمانی و مناسبتی و همینطور ارائهی پیشنهاد برای بهبود و توسعه قابلیتهای کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد. در IFA امسال، AI از بخش سلامت گرفته تا سرگرمی خانگی، در تمامی بخشهای فنآوری و محصول حضور داشت.
با وجود سازندگان متعددی که اولویت آنها الگوی مصرف پایدار به منظور کاهش تأثیرات زیستمحیطی و همچنین هموار کردن راه به سمت آیندهای روشن است، پایداری از دیگر موضوعات مهم IFA بود. محصولات سازگار با محیطزیست که انرژی کمتری مصرف میکنند، از مواد بازیافتی تولید میشوند و همزمان با بهحداقل رساندن آلایندهها، قابلیت تعمیر آسان دارند و بازیافتپذیر هستند حالا بیش از همیشه محبوب هستند و ماندگار خواهند بود.
نمایشگاه IFA 2022 به پایان رسید، اما منتظر نوآوریهای جدید الجی باشید!
«داریل گوپی» کارشناس و تحلیلگر امور مالی بینالمللی و عضو هیات مدیره «شورای تجاری چین-استرالیا» طی مقالهای که در وبسایت «سی جی تی ان» منتشر کرده به بررسی «سازمان همکاری شانگهای» و «ناتو» پرداخته است.
به گزارش اقتصادرسا؛«داریل گوپی» کارشناس و تحلیلگر امور مالی بینالمللی و عضو هیات مدیره «شورای تجاری چین-استرالیا» طی مقالهای که در وبسایت «سی جی تی ان» منتشر کرده به بررسی «سازمان همکاری شانگهای» و «ناتو» پرداخته است.
وی در این مقاله که تحت عنوان «سازمان همکاری شانگهای» معادل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) نیست، به رشته تحریر در آورده، مینویسد: چین خود را با دوستانش محصور کرده نه با همپیمانانش. این یک تفاوت اساسی از نقطه نظر استراتژیستهای غربی است زیرا آنها معتقدند دوستانشان حتما باید به عنوان همپیمانانشان در خدمتشان قرار گیرند.
این عقیده اساسِ تعامل غرب با جهان را تشکیل میدهد و یک نظام هژمونی را ایجاد کرده که جهان را در چارچوب «یا با ما هستی یا علیه ما» قرار داده است. این باور نسبت به جهان به درگیری منتهی میشود چرا که نمیتواند ظرافتهای دوستی را درک کند.
ایالات متحده دو مرز زمینی دارد. از شمال با جامعه انگلیسی-فرانسوی کانادا هممرز است. آنها به همان فلسفه عمومی نسبت داده میشوند چرا که ترتیبات دفاعی آمریکایی ایالات متحده با کانادا گستردهتر از تقریبا هر کشور دیگری است. آنها شرکای ناتوی هم هستند.
آمریکا از جنوب با مکزیک هممرز است، همان کشوری که «دونالد ترامپ» طرح دیوار مرزی را با آن شروع کرد و نتوانست تکمیلش کند. مکزیک ظاهرا فقیر و از لحاظ سیاسی ناکارآمد است به گونهای که تهدیدی برای ایالات متحده به حساب نمیآید بنا بر این نیازی به مداخله در امور سیاسی داخلی آن وجود ندارد.
اما چین با 14 کشور مرز زمینی دارد و روابطش با آنها را به صورتی کاملا متفاوت نسبت به آمریکا مدیریت میکند. یکی از طولانیترین مرزهای چین با روسیه و جمهوریهای شوروی سابق است. همه این کشورها در نشست «سازمان همکاری شانگهای» که هفته گذشته در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد، مهمان بودند. از اسم این سازمان مشخص است که چه اندیشهای پشت آن است. سازمان همکاری شانگهای به دنبال ترویج «همکاری» است. بر خلاف ناتو، سازمان شانگهای یک پیمان یا بلوک همپیمانیِ نظامی نیست. پکن یکپارچگی مرزی خود را از طریق همکاری مدیریت میکند نه تقابل. این مفهومی است که برای باور غربیها غریبه به نظر میرسد بنا بر این آنها میانگارند که همکاری همیشه مستلزم یک مولفه نظامی است.
چین هیچ پیمان نظامی رسمی با هیچ کشوری ندارد. هیچ معادل چینی برای ناتو، کواد یا پیمان امنیتی استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده وجود ندارد. این حقیقت ساده عمدا از پوشش رسانهای غرب و اندیشه سیاسی غرب مغفول مانده است. بخاطر اینکه چین هیچ متحد رسمی ندارد، برخی مفسران غربی تصور میکنند چین منزوی و بدون دوست مانده است. اما دستاوردهای نشست سازمان همکاری شانگهای نشان میدهد این طرز فکر درست نیست. این اختلاف در طرز تفکر باعث شده رسانههای غربی درباره نشست ماه فوریه میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و بیانیه آنها مبنی بر «دوستی بدون محدودیت»، دچار سوء برداشت شوند.
مفسران غربی چند عبارت آخر بیانیه را رها کرده و اینگونه برداشت کردهاند که این دوستی یک پیمان نظامی است زیرا از نظر آنها این نوع دوستی باید یک جنبه نظامی داشته باشد.
در واقع آنها معنای کامل جمله فوق را نادیده گرفتند.
این دوستی بسیار متفاوت از دوستی میان هند و ایالات متحده است، جایی که برخی موضوعات قابل بحث نیست و برای آن محدودیت وجود دارد. برای مثال «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده تنها در صورتی حاضر به دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواهد بود که طرف هندی بپذیرد به فاجعه نشست مواد شیمیایی «بوپال» در سال 1984 اشارهای نکند، حادثهای که در آن بیش از 500 هزار نفر زخمی شدند و شرکت آمریکایی «یونیون کاربید» حاضر به پرداخت غرامت کامل نشد.
«دوستی بدون محدودیت» به معنای حمایت بی چون و چرا از هر اقدامی که کشورهای دوست ممکن است انجام دهند، نیست.
ترجیح چین برای حفظ امنیت مرزی به معنای عدم مداخله در امور داخلی کشورهای هممرز خودش است. پکن ترجیح میدهد از مرزهای خود با دراز کردن دست همکاری حفاظت کند.
مدیران شرکتهای چند ملیتی خواستار تلاشهای بیشتر برای تعمیق همکاریهای بینالمللی در حفاظت از ثبات زنجیرههای تامین هستند و در عین حال بر نقش مهم چین در زنجیرههای صنعتی جهانی تاکید میکنند.
به گزارش اقتصادرسا ؛مدیران شرکتهای چند ملیتی خواستار تلاشهای بیشتر برای تعمیق همکاریهای بینالمللی در حفاظت از ثبات زنجیرههای تامین هستند و در عین حال بر نقش مهم چین در زنجیرههای صنعتی جهانی تاکید میکنند.
ژان پاسکال تریکوایر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اشنایدر الکتریک، از طریق لینک ویدئویی در مجمع بینالمللی زنجیرههای تامین و صنعتی انعطافپذیر و پایدار که روز سهشنبه در هانگ جوئو، استان جهجیانگ به پایان رسید، گفت که این شرکت از جهانیسازی حمایت میکند و معتقد است که جهانیسازی ادامه خواهد یافت.
به گفته تریکوایر چین یکی از مهمترین مراکز این شرکت است که تحقیق و توسعه، زنجیره تامین، فروش و خدمات را ادغام می کند. این شرکت همچنین دارای یک اکوسیستم کامل از تامین کنندگان و ادغام کنندگان محلی در این کشور است.
او گفت که در حال حاضر چین دومین بازار بزرگ اشنایدر الکتریک و یکی از مهم ترین پایگاه های تحقیق و توسعه آن در جهان است، زیرا این کشور به دیجیتالی شدن صنعتی سرعت می بخشد و توجه زیادی به توسعه پایدار دارد.
تریکوایر افزود، این شرکت همراه با شرکای محلی مجموعه ای از فناوریهای مناسب را برای چین و کل جهان توسعه داده است.
این اظهارات در حالی مطرح شد که به طور گسترده، تقویت انعطافپذیری و ثبات زنجیرههای تامین و صنعتی جهانی برای حمایت از بهبود اقتصادی همه کشورها و همچنین تضمین عملکرد روان اقتصاد جهانی و نیز بهبود رفاه بشریت حیاتی تلقی میشود.
از آنجایی که همهگیری کووید-19 تقریباً تمام بخشهای زنجیره ارزش را، از تأمین مواد خام گرفته تا مشتریان نهایی، تحت تأثیر قرار داده است، لذا شرکتها به دنبال این هستند که در هنگام ایجاد اختلال و نیاز به ایجاد نوآوری به مسیر مناسب بازگردند. بر اساس گزارش سال 2022 از شرکت مشاوره کیپیامجی، حدود 67 درصد از مدیران عامل مورد بررسی گفتند که انها سرمایه گذاری در فرآیندهای تشخیص اختلال و همچنین نوآوری را افزایش خواهند داد.
فلورانس وِرزِلِن، معاون اجرایی داسالت سیستمز که یک شرکت نرمافزار صنعتی فرانسوی در زمینه طراحی مدلهای سهبعدی برای صنایع مختلف است، از طریق ارتباط ویدیویی با این انجمن گفت که بشریت جامعهای با آیندهای مشترک است. جهان تنها با همکاری متقابل می تواند توسعه بزرگ را آغاز کند، و تنها با جستجو برای یافتن زمینههای مشترک و در عین حال حفظ تفاوت ها است که مردم می توانند به طور هماهنگ همزیستی کنند.
ورزلن گفت که اروپا دارای تولیدات پیشرفته و نرم افزارهای صنعتی دیجیتال پیشرفته است و چین دارای بازار مصرف گسترده و ظرفیت تولید عظیم است. تقویت همکاریهای اقتصادی و تجاری بین چین و اروپا نه تنها به تثبیت تجارت جهانی، سرمایه گذاری و زنجیرههای صنعتی و تامین و همچنین تزریق انگیزه رشد بیشتر به اقتصاد جهانی کمک میکند، بلکه به حل مشکلات مشترکی که بشر با آن مواجه است نیز مانند تغییرات آب و هوایی و پیر شدن جامعه نیز کمک میکند.
توماس اشمید، رئیس سرویس بیامو (چین) نیز از طریق پیوند ویدئویی گفت که پیچیدگی زنجیره تامین خودرو در جهان امروزی بیمانند است. تضمین ثبات و انعطاف پذیری شبکه زنجیره تامین جهانی این شرکت برای ادامه موفقیت تجاری آن حیاتی است. همکاری بین المللی نه تنها ضروری، بلکه کلید کاهش و رفع ابهامات و حل مشکلات است.
«منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد: به موازات رویارویی جهان با بحرانهای جهانی، «ابتکار توسعه جهانی» پیشنهادی چین (GDI) معرف ابزارهای بههنگام برای کشورهای درحال توسعه به منظور بهره بردن از منافع مشارکتهای جامع است.
به گزارش اقتصادرسا ؛«منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد: به موازات رویارویی جهان با بحرانهای جهانی، «ابتکار توسعه جهانی» پیشنهادی چین (GDI) معرف ابزارهای بههنگام برای کشورهای درحال توسعه به منظور بهره بردن از منافع مشارکتهای جامع است.
وی در مصاحبه با نشریه «چاینا دیلی» تاکید کرد ابتکار توسعه جهانی که توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر 2021 مطرح شد، در زمان بسیار مناسبی پیشنهاد گشته است.
منیر اکرم ادامه داد: ما در حال رنج بردن از وقایع تکاندهنده چندگانهای برای اقتصاد جهانی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه هستیم که عبارتند از پاندمی کووید-19، تورم کالاها و افزایش قیمتها و تنشهای در جهان و غیره که همگی بر اقتصاد جهانی به ویژه کشورهای در حال توسعه تاثیر گذاشته است.
بر اساس یک مقاله مفهومی از «گروه دوستان ابتکار توسعه جهانی» که میزبان نشستهای کاری در سازمان ملل است، ابتکار توسعه جهانی همراستا با «اهداف توسعه پایدار» به دنبال دستیابی به هشت اولویت است که عبارتند از: کاهش فقر، امنیت غذایی، واکنش به کووید-19 و واکسنها، تامین مالی برای توسعه، تغییرات آب و هوایی و توسعه سبز، صنعتیسازی، اقتصاد دیجیتال و اتصال.
به گفته منیر اکرم بیشتر کشورهای در حال توسعه عضو آن شدهاند و این گروه در نظر دارد هشت هدف بالا را به اقدامات عینی و ملموس تبدیل کند.
«گروه دوستانِ GDI» در ماه ژانویه در مقر سازمان ملل در نیویورک راه اندازی شد. نمایندگان بیش از 100 کشور و 20 سازمان بینالمللی در آن زمان به این گروه پیوستند.
سفیر پاکستان در سازمان ملل در این باره تاکید کرد: این یک موقعیت و یک فرصت مهم برای کشورهای در حال توسعه است زیرا چین مدلی از توسعه دارد که موفق شده است و توانسته فقر را طی 25 سال ریشه کند.
این دیپلمات پاکستانی افزود: مدلی که توانسته یک اقتصاد درجه یک را در جهان در چنین مدت کوتاهی ایجاد کند، یک معجزه محسوب میشود. و این مدلی است که میتواند به عنوان یک مدل برای بقیه کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
اقتصادرسا _طی مراسمی، شرکت صنایع گلدیران از مایکروویوهای جدید برند جیپلاس رونمایی کرد.
به گزارش اقتصادرسا؛طی مراسمی، شرکت صنایع گلدیران از مایکروویوهای جدید برند جیپلاس رونمایی کرد.
این شرکت به عنوان اولین و تنها شرکتِ ایرانیِ تولیدکنندهی مایکروویوهای غیر توکار، موفق شد با سرمایهگذاری مستقیم و احداث خط تولیدی مدرن و نیروی کار آموزش دیده، برای تولید این محصول کاربردی در کارخانه کاسپین قزوین، تحولی جدید در صنعت لوازم خانگی به وجود آورده و علاوه بر تولید کالایی مطمئن، گام مؤثری در زمینهی اشتغالزایی بردارد.
در حال حاضر مایکروویوهای جیپلاس تنها مدلهای موجود در بازار هستند که موفق به دریافت تاییدیههای سازمان استاندارد برای محصول و سازمان انرژی اتمی برای خط تولید شده، و با 24 ماه گارانتی معتبر شرکت گلدیران پشتیبانی میشوند.
تا پیش از این تنها انتخاب موجود در بازار برای مردم، مایکروویوهای غیر قانونی وارداتی از مبادی غیر رسمی و فاقد تاییدیهها و گارانتیهای معتبر کشور بود.
لازم به ذکر است تکنولوژی بالا و حساس این محصول، آن را در زمره کالاهایی قرار میدهد که باید تمامی مراحل تولید، بستهبندی، حمل و انبارش آن، با کیفیت بالایی صورت پذیرد و کالاهای غیر رسمی نمیتوانند محصولاتی مطمئن تلقی شوند.
**
به گزارش آژانس روابط عمومی شرکت گلدیران، کسری خازنی، مدیر محصول مایکروویو، رونمایی از این محصول جیپلاس را یک روز خوب در تاریخ هلدینگ عنوان کرد، وی افزود: با توجه به تکنولوژی بالای مورد نیاز برای تولید این محصول و جای خالی یک کالای مطمئن و استاندارد داخلی در میان انبوه نمونههای خارجیِ فاقد تاییدیههای معتبر در کشور، وظیفه خود دانستیم تا برای تولید آن اقدام کنیم و علاوه بر ارائه کالایی با کیفیت و قابل اطمینان، سبد محصولی جیپلاس را نیز تکمیل نماییم.
وی با ابلاغ پیام قدرشناسی و احترام از حضور سفیران رسانه در این مراسم از عرضه چهار مدل مایکروویو جیپلاس به بازار در شهریور امسال (1401) خبر داد.
پوریا ضیایی، مدیر کل عملیات شرکت صنایع گلدیران نیز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تلاشهای گسترده گلدیران در راهاندازی خط تولید و دریافت تاییدیههای سازمان استاندارد و انرژی اتمی مربوط به این محصول در کارخانه قزوین (کاسپین)، از دلایل مهم موفقیت در به ثمر رسیدن این تلاشها را فعالیتهای مستمر شرکت گلدیران از سال 1376 تاکنون در رعایت استانداردهای جهانی در سرویسدهی به مصرفکنندگان دانست.
وی همچنین استانداردهای سختگیرانه شرکت گلدیران در تایید نهایی محصولات خط تولید را از مهمترین عوامل کیفیت بالای مایکروویوهای جیپلاس عنوان کرد.
مایکروویوهای جیپلاس محصولاتی کارآمد بوده که با ظرفیتها و ویژگیهای متنوع تولید شدهاند. مدلهای مختلف این محصول از انواع قابلیتهای پخت نظیر گریل، کانوکشن و ترکیبی و همچنین برنامههای پخت خودکار، گرم کردن، یخزدایی و سرخ کردن سالم با روغن کم (Home Fry) برخوردار هستند. ضمانت 24 ماهه گلدیران و خدمات پس از فروش این محصول، تجربه جدیدی را به سبک زندگی خانوادهی ایرانی وارد میکند.
جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر مایکروویوهای جیپلاس میتوانید به وبسایت گلدیرانپلاس به نشانی (www.Goldiranplus.ir) و نمایندگیهای مجاز سراسر کشور مراجعه کنید.
واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی روز دوشنبه 28 شهریور ماه 1401 با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛در این پروژه فرایند نصب جزیره کولینگ از شروع عملیات نصب اسکلت فلزی تا سنکرون 252 روز، نصب تیوب بندلها تا زمان سنکرون ۸۱ روز و اسیدشویی بویلر سه تا زمان سنکرون ۳۳ روز به طول انجامید.
بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشتمل بر سه واحد توربین بخار، هر کدام به ظرفیت 160 مگاوات و در مجموع 480 مگاوات به همراه شش دستگاه بویلر بازیاب حرارت با سیستم خنک کن ACC و پست 400 کیلو ولت میشود که به صورت EPC به شرکت توسعه یک واگذار شده است.
نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در زمینی به مساحت 60 هکتار و در 25 کیلومتری جاده مشهد به قوچان واقع شده است.
شایان ذکر است این واحد، یکصد و هشتاد و هفتمین واحد شرکت احداث و توسعه نیروگاههای مپنا (توسعه یک) در مجموع و نهمین واحد سنکرون شده این شرکت در سال جاری محسوب میشود. کارفرمای این پروژه شرکت تولید برق توس مپنا و مشاور آن شرکت مسینان است.
برای اولین بار در کشور سازمان مدیریت صنعتی با همکاری مرکز تجارت بین الملل دوره های بین المللی برگزار میکند.
به گزارش اقتصادرسا ؛ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به همکاری مشترک در پروژه پرورش 200 کارآفرین جوان درایران که از طرف ITC به عنوان یک نهاد بین الملل سازمان ملل (UN)، فعالیت می نماید، سازمان مدیریت صنعتی پس از ارزیابی های فنی به عنوان بزرگترین پارتنر اجرایی طرح برگزیده شده است.
وی افزود: این فرایند ارزیابی با توجه به تجارب برجسته سازمان در زمینه توسعه مدیریت و کارآفرین خصوصاَ کارآفرینان جوان به این سازمان واگذار گردیده است.
کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: طی سالهای گذشته سازمان مدیریت صنعتی پروژه های ملی در راستای توسعه کارآفرینی و پرورش کارآفرینان جوان در کشور داشته است. برگزاری المپیاد مدیریت و اقتصاد، اداره کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان، اجرای دوره نوجوانان امروز؛کارآفرینان فردا، دوره ویژه کارآفرینی برای فرزندان کارکنان سازمان های بزرگ از اهم پروژه های این سازمان در زمینه کارآفرینی نوجوانان بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: بودجه این دوره توسط اتحادیه اروپا (EU) درپروژه توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران واتحادیه اروپا : کمک های فنی، ظرفیت سازی و زنجیره ارزش مرتبط با تجارت تامین شده است و توسط ITC اجرا می شود.
وی در پایان اظهار داشت: از تمامی جوانان رده سنی ۱۵ الی ۳۵ سال دارای ایده های نوآورانه در کسب و کار یا دارای کسب و کارهای نوپا دعوت می گردد جهت شرکت در این دوره فرم درخواست ثبت نام را حداکثر تا تاریخ22/07/1401 تکمیل نمایند.
هفتمین نمایشگاه چین-آسیا-اروپا روز دوشنبه 19 سپتامبر (28 شهریور) در ارومچی مرکز شین جیانگ افتتاح شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نامهای تبریکآمیز برای هفتمین نمایشگاه چین-آسیا-اروپا ارسال کرد. شخصیتهای سیاسی از کشورهای قزاقستان، مجارستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، مغولستان و دیگر کشورها و سران سازمانهای بینالمللی مانند «آسهآن» و «سازمان همکاری شانگهای» در مراسم افتتاحیه و «مجمع تیانشان» حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
«قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، مهمان افتخاری، در سخنرانی خود گفت که نمایشگاه چین-آسیا-اروپا واقعا به یک سکوی تجارت بینالمللی تبدیل شده که نشان دهنده یک چین با درهای باز به جهان است. چین یکی از بزرگترین کشورهای وارد کننده در جهان است. سال گذشته، واردات چین به حدود 2.7 تریلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 افزایش 30 درصدی را نشان میدهد. نمایشگاه چین-آسیا-اروپا فرصت بزرگی برای کشورها فراهم نموده تا تبادلات اقتصادی و فرهنگی تنگاتنگی با چین و همچنین فرصتهای گستردهای برای صادراتشان داشته باشند.
وی افزود: معتقدم که این نمایشگاه کمک شایانی به توسعه تجارت جهانی و لجستیک و حمل و نقل روان خواهد کرد. خوشحالم تاکید کنم که شین جیانگ آماده ایفای یک نقش برجسته در توسعه چین و یکپارچگی اقتصادی آن و پیوند درونی با کشورهای همسایه است.
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در سخنرانی خود گفت: بر این باورم که شرکت در هفتمین نمایشگاه چین-آسیا-اروپا به تسریع روابط تجاری متقابل کمک می کند که امری ضروری برای موفقیت و رفاه متقابل ماست.
وی افزود: در عین حال، این نمایشگاه راهی برای مشاهده و یادگیری دست اول درباره چگونگی پیشرفت هماهنگ چین در توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
«جانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای هم تاکید کرد که کشورهای عضو این سازمان فعالانه در رویداهای پیشین نمایشگاهی چین-ارواسیا شرکت کردهاند. اعتقاد داریم که این رویداد سکوی کاربردیتر برای تبادلات و اعتماد متقابل، همکاری و توسعه، و تعامل فرهنگی و مردم با مردم برای سازمان شانگهای و کشورهای آسیایی و اروپایی ایجاد خواهد کرد و یک نیروی محرکه جدید به یکپارچگی عمیق ابتکار «کمربند و جاده» با دیگر راهبردهای توسعه در منطقه تزریق میکند.
وی ادامه داد: سازمان همکاری شانگهای علاقهمند به بهره بردن از نمایشگاه چین-آسیا-اروپا به عنوان یک سکوی مهم برای ارتقاء ساخت همه جانبه شبکه همکاری در شین جیانگ و مناطق پیرامونی آن است تا به ارتقاء صلح، ثبات و رفاه منطقهای کمک شود.
«لین یوهوی» دبیرکل «آسهآن» نیز طی سخنرانی خود گفت که نمایشگاه آسیا-اروپا به شکل موفقیتآمیزی همکاری اقتصادی میان آسیا و کشورهای منطقه اوراسیا را ارتقاء بخشیده است. این نمایشگاه بهترین تمرین برای ارتقاء تبادلات میان دولتهای آسهآن و جوامع تجاریف چین و شرکتهای اوراسیایی است.
وی افزود: از طریق چنین تبادلاتی میتوانیم درک متقابل را تعمیق بخشیم، همکاری اقتصادی را تقویت کنیم و در دوران پسا کرونا قدرتمندتر باشیم.
هفتمین نمایشگاه چین-آسیا-اروپا از 19 تا 22 سپتامبر (28 تا 31 شهریور) در «مرکز همایشها و نمایشگاه بینالمللی ارومچی» برگزار میشود.
این نمایشگاه با شعار «مباحث و ساخت مشترک، به اشتراک گذاری و همکاری برای آینده» عمدتا به صورت آنلاین برگزار میشود امکان مشارکت حضوری نیز وجود دارد.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه مذکور، «مجمع تیانشان» را نیز برای نخستین بار برگزار خواهد کرد و هفت نشست و فعالیت ویژه مانند «شرکتهای باز» و «هفته نمایشگاه چین-کشورهای خارجی» با تمرکز بر ساخت منطقه کانونی کمربند اقتصادی جاده ابریشم و همکاری علمی و فناوری، توسعه مالی، بهداشت و دیگر حوزهها برگزار میشود.
هه چن تیان، 31 سال دارد و در نمایشگاه ملی کارآفرینان و نوآوران که در طول هفته جاری برگزار شد، محصولات مختلف لوازم آرایشیاش با رایحه و مضامین دلپذیری مثل گل یاس، گل چای و بونسای را به بازدیدکنندگان معرفی کرد.
به گزارش اقتصادرسا ؛این رویداد که از 15 تا 21 سپتامبر برگزار میشود، بسیاری از جوانان چینی مانند هه را جذب کرده است تا بتوانند دستاوردهای خود را در زمینه کارآفرینی و نوآوری انبوه نشان دهند. بیش از 160 پروژه منتخب از سراسر چین در محل اصلی رویداد امسال واقع در شهر ههفئی، مرکز استان آنهویی در شرق چین به نمایش گذاشته شدهاند.
هه در حومه شهر هنگ جوئو یا همان «زادگاه گل یاس چین» در منطقه خودمختار قوم جوانگ گوانگشی بزرگ شده و عاشق این گیاه است. این مرد جوان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در سال 2015 به زادگاهش بازگشت و به تجارت گل یاس پرداخت.
به گفته هه در زادگاهش گلهای مختلفی از خانواده یاس کاشته میشد و روستاییان گل های تازه را میچیدند و در بازار می فروختند، که بدین ترتیب ارزش افزوده آن بسیار کم میشد.
او گفت: من می خواستم برگردم تا ارزش این غذای محلی را بالا ببرم و بازار را گسترش دهم.
هه پس از تلاش و نوآوری مستمر، تعدادی محصول با مضمون یاس طراحی کرد و بیش از 10 فروشگاه در بسترهای مختلف تجارت الکترونیک افتتاح کرد. محصولات او همچنین از طریق پخش زنده به مشتریان در سراسر کشور فروخته می شود.
هه گفت: «اکنون فروش ما به 6 میلیون یوآن (حدود 865 هزار دلار آمریکا) در سال رسیده است. ما در مقایسه با کشاورزان سنتی، با روندها و فناوری های جدید آشنا هستیم و بنابراین راه های نوآورانه تری برای تبلیغ محصولات داریم.» او همچنین بیش از 2300 شغل برای مردم محلی ایجاد کرده است.
در پی ریشه کن شدن فقر مطلق دی چین، نشاط روستایی در سرتاسر این کشور در حال افزایش است و تعداد زیادی از جوانان چینی برای کمک به توسعه روستایی در حال بازگشت به زادگاه خود هستند.
بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، تعداد کشاورزان جوانی که پس از سال 1995 متولد شدهاند، در پلتفرم تجارت الکترونیک پیندوئودوئو تا اکتبر 2021 از مرز 126 هزار نفر فراتر رفته که نزدیک به صد هزار نفر بیشتر از سال 2019 بوده است.
به گفته وزارت کشاورزی و امور روستایی چین ، در طی دهه گذشته، حدود 11.2 میلیون نفر به مناطق روستایی چین بازگشتهاند تا کسبوکار خود را راهاندازی کنند و هر نهاد به طور متوسط شش تا هفت شغل پایدار ایجاد کرده است.
وانگ هوآنگ، فارغ التحصیل از دانشگاه شانشیای چین است که کسب و کارش را در سال 2018 راه اندازی کرد.
وانگ به همراه پنج همکلاسی خود و با کمک استادان کالجش یک شرکت بیوتکنولوژی تاسیس کرد که در زمینه کشت قارچ فعالیت دارد.
محصولات آنها مانند قارچ، قارچ بامبو و قارچ سیاه به غذاخوری ها و رستوران های مدارس شهر ییچانگ در استان مرکزی هوبئی چین فروخته می شود.
12 نوع قارچ مختلف این شرکت در مساحتی بالغ بر 200 هکتار در کشور کشت میشود که به ایجاد بیش از 1000 شغل کمک کرده است و ارزش خروجی سالانه آن به 62 هزار یوآن در هر مو می رسد.
وانگ گفت: امیدواریم بتوانیم یک سیستم کشاورزی هوشمند را به گلخانههای خود وارد کنیم تا تمام شرایط رشد را مانند دما، رطوبت و حاصلخیزی خاک را به طور خودکار کنترل و نظارت کند تا تولید علمیتر و کارآمدتری داشته باشیم.
در هفته ملی کارآفرینی و نوآوری انبوه چین که در سال جاری با مضمون «نوآوری نشاط و کارآفرینی اشتغال میآورد» برگزار میشود، نزدیک به 1000 فعالیت مختلف در سراسر کشور به صورت آنلاین و آفلاین راه اندازی شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزان سرمایهگذاری در دست اقدام جهت توسعه زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس را ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، احسان انصاری دیروز در وبینار”معرفی پتانسیلهای مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو” به معرفی مزیتها و پتانسیلهای سرمایهگذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد پرداخت. وی زیرساختهای لازم برای جذب سرمایهگذار را به عنوان پیشنیاز اساسی سرمایهگذاری در منطقه ذکر کرد و افزود منطقه ویژه لامرد از زیرساختهای عمومی برای جذب سرمایهگذار برخوردار است. اما برای توسعه و شتاب دهی به جذب سرمایهگذار طرحهای مختلف زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال انجام است. این طرحها در حوزههای مختلف راهسازی، شبکه آب و فاضلاب، سامانههای هدایت آبهای سطحی و کنترل سیلاب، برقرسانی، شبکه توزیع و تغذیه و ایستگاههای تقلیل فشار گاز، ساختمانها و سولههای انبار و گمرک و بسیاری پروژههای دیگر میباشد.
انتقال آب خلیج فارس به لامرد طی ۲ سال آتی
به گفته وی، طی دو سال آتی آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد خواهد رسید تا بتوانیم یکی از اصلیترین زیرساختهای منطقه را به صورت پایدار داشته باشیم.
مزیت استقرار صنایع پایین دست آلومینیوم و فولاد در منطقه
وی با بیان اینکه منطقه اقتصادی لامرد مزیتی برای صنایع پایین دست آلومینیوم و فولاد محسوب میشود، عنوان کرد: ۱۱۴ هکتار زمین در منطقه اقتصادی لامرد برای استقرار صنایع پایین دست فولاد در نظر گرفته شده است. وی افزود علاوه بر مشوقهای معمول مناطق ویژه، صدور مجوزهای مرتبط با سرمایهگذاری و گمرک در خود منطقه، بروکراسیهای اداری نیز کاهش یافته است.
انصاری همچنین صنایع منیزیم، سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه های میعانات گازی و تولید نیرو را از دیگر صنایع دارای مزیت در منطقه اقتصادی لامرد خواند.
مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساختها
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایهگذاریهای بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای این منطقه گفت: طرح شیرینسازی آب خلیجفارس و انتقال به منطقه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ، احداث آزادراه لامرد به پارسیان از جمله سرمایهگذاریهایی است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا میشود.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد