اقتصادرسا _فراخوان ثبت نام اولیه در نمایشگاه دائمی شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و خلاق منتشر شد.

به گزارش اقتصادرسا، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی نمایشگاه دائمی "خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت" را برپا می‌کند. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و نمایش دستاورد‌ها و محصولات شرکت‌های خلاق و دانش بنیانی است که قابلیت صادرات محصولات خود را دارند که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دائر می‌شود.

همچنین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان صادراتی به صورت دوره‌ای امکان حضور در این نمایشگاه را خواهند داشت تا به معرفی توانمندی‌های خود بپردازند؛ بنابراین از شرکت‌های خلاقی که دارای ظرفیت صادراتی هستند دعوت می‌شود در صورت تمایل به حضور و معرفی محصولات خود در این نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام به دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق به آدرس http://ircreative.isti.ir/contents.php?cntid=754 مراجعه کنند.

 

تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل، همزمان با رمضان‌المبارک ۱۴۴۲ هجری قمری، با هدف حمایت از تولید محتوای مذهبی و کمک به تعمیق مفاهیم دینی در جامعه، ویژه‌برنامه‌های «هیأت‌آنلاین» را به کاربران خود ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این ویژه‌برنامه، در ۲۸ قسمت و با حضور کارشناسان مذهبی، واعظان و مداحان مشهور، طی شب‌های ماه مبارک رمضان، با اشتراک رایگان، از لنز ایرانسل پخش می‌شود.

همکاری ایرانسل با مجموعۀ «هیأت آنلاین»، برای پخش ویژه‌برنامه‌های مذهبی این مجموعه، مانند سخنرانی، مداحی و برنامه‌های مذهبی در قالب شبکۀ اختصاصی، از سال گذشته و همزمان با ایام عزاداری محرم‌الحرام آغاز شده بود.

در ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ایرانسل و «هیأت آنلاین»، با امضای یک تفاهم‌نامه، بر استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های زیرساختی، فنی و رسانه‌ای اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در مراسم عزاداری حسینی (ع) تأکید کرده و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، نشان خادم‌الحسینی را از هیأت آنلاین دریافت کرده بود.

«هیأت آنلاین»، یک سامانۀ پخش برنامه‌های فرهنگی-مذهبی است که هیئات مذهبی می‌توانند با ثبت‌نام در این پلتفرم، مراسم‌های مذهبی، سخنرانی و عزاداری ایام محرم را برای مخاطبانشان به صورت زنده پخش کنند. این سامانه، نخستین بار در ماه رمضان سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و در این ماه مبارک، بیش از ۳.۵ میلیون بازدیدکننده داشت و به طور مشخص در شب‌های قدر، به بیش از ۶۵۰هزار بازدیدکننده رسید. سامانۀ مذکور، ارتباط‌گیری با هیأت‌های شیعی در سراسر جهان و پخش برنامه‌های آنها را نیز در برنامه دارد.

تلویزیون اینترنتی لنز، همچنین به همین مناسبت، برای کاربران و مخاطبان خود، برنامه‌های ویژه دیگری را نیز با اشتراک رایگان تدارک دیده است. این برنامه‌ها شامل پخش برنامه‌های مناسبتی، مذهبی، آموزش‌های مذهبی، مداحی و… از شبکۀ «لنز و ماه»، پخش فیلم‌ها و سریال‌های جدید و ویژه‌ای متناسب با حال و هوای ماه رمضان از افطار تا سحر از شبکۀ «لنز فیلم» و پخش مجموعۀ ویژۀ مناسبتی، شامل، نواهای مذهبی، مداحی و کتاب‌های صوتی مرتبط با ماه رمضان برای طرفداران موسیقی از لنز است.

علاوه بر موارد فوق، برنامۀ ورزشی «محوطۀ جریمه»، با موضوع فوتبال و حواشی آن، در ماه مبارک رمضان، به صورت ویژه در شبکۀ «لنز اسپورت» برای علاقه‌مندان به برنامه‌های ورزشی پخش می‌شود.

لنز ایرانسل همچنین برنامه‌های طنز و سرگرمی ویژه‌ای را برای ماه مبارک رمضان و نیز یک شگفتانه برای عید سعید فطر تدارک دیده است که جزئیات آن به زودی به اطلاع مخاطبان برنامه‌های این اپلیکیشن خواهد رسید. تماشای ویژه‌برنامۀ هیأت‌آنلاین در لنز ایرانسل، از طریق نشانی lenz.ir/video/248539836 امکان‌پذیر است.

 

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف آگاهی رسانی برای ترویج مصرف کمتر پلاستیک، تولید زباله کمتر و مصرف کمتر انرژی‌های تجدید ناپذیر، با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی ایرانسل، امروز پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و همزمان با روزجهانی زمین، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، با هدف «مصرف کمتر پلاستیک»، «تولید زباله کمتر» و «مصرف بهینه انرژی‌های تجدید ناپذیر» که منجر به «زمین پاک»، «طبیعتی سالم» و «آینده‌ای روشن» می‌شود، همکاری مشترکی را آغاز کردند.

این همکاری در نخستین گام، با پیگیری اهداف آموزشی، ترویجی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بر بسترهای آمادۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران آغاز شده است و در ادامه نیز فعالیت‌های دیگری را در بر خواهد گرفت.

روز جهانی زمین مطابق با ۲۲ آوریل، جنبشی بین‌المللی در حوزۀ محیط‌زیست است که برای «ارتقاء آگاهی»، «آموزش مسائل محیط‌زیست» و «ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین»، تلاش می‌کند. این جنش شعار سال جدید خود را «احیای زمین» انتخاب کرده است و در ایران نیز با شعار «احیای زمین؛ افزایش بهره‌وری برای توسعه» فعالیت‌های متعددی انجام خواهد پذیرفت.

به همین مناسبت، اولین اپراتور ارائه دهندۀ 5G در ایران و سازمان حفاظت از محیط‌زیست، همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده‌اند تا در راستای هدف احیاء زمین، گام بردارند.

ایرانسل پیش از این نیز با هدف حفاظت از محیط زیست، از اسفندماه ۱۳۹۶، پروژۀ مشارکتی درختکاری را با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز کرده و همچنین علاوه بر برگزاری کمپین «حذف قبض کاغذی» در سال ۱۳۹۶، پروژه کاشت و نگهداری ۱۵هزار اصله نهال در فاصله سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را با موفقیت ۹۵ درصد به اتمام رسانده و به سازمان منابع طبیعی تحویل داده است.

در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ نیز ایرانسل با همکاری بنیاد علوی، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال مثمر، در مناطقی از استان فارس و استان لرستان، در اختیار کشاورزان منطقه قرارداده است تا علاوه بر نتایج مستمر توسعۀ‌پایدار و حفظ خاک، به اقتصاد و معیشت خانوارها نیز کمک کرده باشد و روند اجرایی آن همچنان ادامه دارد.

 

بازار جامع سرگرمی و محتوای دیجیتال «چارخونه» ایرانسل، در ماه مبارک رمضان، با هدف ایجاد فضای سرگرم‌کننده و تشویق مخاطبان خود به ماندن در خانه، کمپینی را همراه با جوایز متعدد برگزار کرده است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل ازروابط عمومی ایرانسل، این کمپین که از ۲۸ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به مدت ۲۸ روز و با عنوان «رمضان بهاری» برگزار می‌شود، علاوه بر هزاران محتوای متنوع در دسته‌بندی‌های فیلم، موسیقی، کتاب، کتاب صوتی، اپلیکیشن و بازی برای سرگرمی و اوقات فراغت کاربران، شامل جوایز ویژه‌ای مانند چهار عدد گوشی موبایل سامسونگ S21، اینترنت هدیه و هدایای نقدی است.

این کمپین، با همکاری اپلیکیشن «تاپ» و در دو بخش اپلیکیشن و صفحۀ اینستاگرام چارخونه برگزار می‌شود. در بخش نخست، کاربران با دانلود و ثبت‌نام در اپلیکیشن تاپ و خرید حداقل ۵۰۰۰ تومانی از چهارخونه، در قرعه‌کشی چهار دستگاه گوشی هوشمند سامسونگ S21 شرکت داده می‌شوند. خرید بیشتر از چارخونه، شانس برنده شدن در قرعه‌کشی را افزایش می‌دهد.

همچنین در بخش دوم این مسابقه که در صفحۀ اینستاگرام چارخونه به نشانی @charkhonehstore برگزار می‌شود، کاربران می‌توانند با رعایت مقررات شرکت در مسابقه، در قرعه‌کشی اهدای جایزۀ نقدی شرکت کنند. این جایزه، هرهفته برای دو نفر و در مجموع به مبلغ ۵۰۰هزار تومان است.

ضمناً چالش های متنوع ۴*۴ چارخونه، طی برگزاری کمپین، به‌صورت ویژه برگزار می‌شود. بخش ثابت چالش‌های هر هفته، چالش «راویتو» است که از مخاطبان دعوت می‌شود تا کلیپ‌های خود را با تم ماه مبارک رمضان و هشتگ #رمضان_بهاری در راویتو آپلود کنند. همچنین کاربران می‌توانند ویدئوی ارسال شده توسط دیگران را با اینترنت رایگان ایرانسل در راویتو مشاهده کنند و با انجام سه چالش مشخص شده، هر هفته چهار گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل دریافت کنند.

به علاوه، اشتراک ماهانه بخش فیلم، موسیقی و کتاب صوتی چارخونه، در این ایام با  ۲۰ درصد تخفیف و در قالب چالش‌ها ارائه خواهد شد.

بازار جامع سرگرمی و محتوای دیجیتال چارخونه، بستر و سامانه ارائۀ خدمات تجمیع، توزیع و عرضۀ نیابتی برنامه، محتوا و محصولات دیجیتال در فضای مجازی و حوزۀ دیجیتال است که حوزه‌هایی مانند بازی، موسیقی، فیلم، کتاب، روزنامه و مجله را پوشش می‌دهد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با حمایت از تولید و عرضۀ محصولات و خدمات دیجیتال، حمایت از رشد و توسعۀ کسب‌وکارهای دیجیتال را به‌عنوان استراتژی کلان خود در نظر گرفته است.

 

خانه روابط عمومی ایران”، عناوین روزهای “هفته روابط عمومی” در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادرسا؛کمیته ارتباطات، خانه روابط عمومی ایران به مناسبت در پیش بودن 28 اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی  در اطلاعیه ای ”، عناوین روزهای  “هفته روابط عمومی” را به شرح زیر اعلام کرد:
 شنبه ۲۵ اردیبهشت: “روابط عمومی، سلامت وهمدلی برای غلبه بر کرونا”
 یکشنبه ۲۶ اردیبهشت: “روابط عمومی، دولت، اطلاع رسانی”
 دوشنبه ۲۷ اردیبهشت: “روابط عمومی، رسانه، همکاری مشترک”
 سه شنبه ۲۸ اردیبهشت: “روابط عمومی، آموزش و تخصص”
 چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت: “روابط عمومی، آگاهی، مشارکت”
 پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت: “روابط عمومی، صداقت، سرمایه اجتماعی”
 جمعه ۳۱ اردیبهشت: “روابط عمومی، جامعه، تعامل”
برپایه این گزارشً، این تشکل شعار این مناسبت را در سال ۱۴۰۰، “تعامل، مشارکت و آینده روشن” اعلام کرد که مببین تأکید بر اهمیت تعامل و نقش آن در مشارکت ااست که نوید بخش ساختن آینده ای روشن و مبتنی بر مشارکت عمومی بوده و نگاه آن معطوف به انتخابات حساس ریاست جمهوری است.
همچنین دراین اطلاعیه مهمترین برنامه های “خانه روابط عمومی ایران” در سال ۱۴۰۰، تعامل با خانواده روابط عمومی و شکل دهی گفت و گوی انتقادی برای بهبود وضعیت روابط عمومی در کشور، تجلیل از خانواده روابط عمومی بخش سلامت، دیدار با مسئولان حوزه های مرتبط با سرنوشت روابط عمومی، انعکاس وضعیت روابط عمومی در کشور و بسط گفت و گوها در این زمینه خواهد بود.

روتیتر: پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه؛

اولین دوره‌ پیش‌شتاب‌دهی شتاب‌دهندۀ کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسابه نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهندۀ کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش‌های کاربردی»، «ارزش‌آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» برگزار شد.

اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم‌های برتر، در طول سه ماه برگزار شد تا تیم‌های منتخب، طی این دوره از آموزش‌های مرکز نوآوری ایرانسل بهره‌مند شوند.

در اولین دوره پیش‌‌شتاب‌دهی، تیم‌ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین‌های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه‌ها و کارگاه‌ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دست‌آوردهای ماه اول دوره پیش‌شتاب‌دهی بوده است. در ماه دوم، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های بوم مدل کسب‌وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده‌سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش‌ها و کارگاه‌های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت‌آپی برای کامل‌تر شدن نگرش تیم‌ها از تمام ابعاد کسب‌وکار به آن‌ها ارائه شد.

با پایان اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه‌های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دورۀ شش ماهه شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می‌کنند.

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.

دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعۀ «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال ۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند. تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.

 

همراه اول با هدف رفع موانع، محرومیت زدایی و ایجاد امید و انگیزه در دل هموطنان محروم در روزهای آغازین سال 1400 در پروژه های عمرانی مشارکت کرده است.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همسو با نگاه و توجه ویژه به امر محرومیت زدایی، همراه اول بار دیگر در راستای چشم انداز برنامه های مسؤولیت اجتماعی خود، در روزهای آغازین سال 1400 با همکاری مراکز، مؤسسات و قرارگاه های جهادی توجهی ویژه به توسعه امور عمرانی در مناطق محروم و دور افتاده کشور داشته است.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای مسؤولیت اجتماعی خود با سرلوحه قرار دادن مقوله «مانع زدایی» که بخشی از شعار سال 1400 است، اقدام به مشارکت در پروژه های خیرخواهانه با رویکردهای ساخت مدرسه، مسکن، درمانگاه و کلینیک، کارگاه کارآفرین، مسجد و ... کرده است.

 

نحوه مشارکت همراه اول در اغلب این پروژه ها که بیشتر در مناطق محروم استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد، به شکل تأمین تجهیزات و ملزومات موردنیاز ساخت این اماکن بوده که در این راستا ده ها کانتینر و کانکس به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال به مناطق محروم ارسال کرده است.

 

همچنین بخش قابل توجهی از حمایت های اپراتور اول تلفن همراه مربوط به زمان وقوع حوادث غیرمترقبه یا پس از آن، در برهه های زمانی مختلف و در اقصی نقاط کشور بوده است؛ یکی از این موارد مربوط به زلزله کرمانشاه و ایلام بود که همراه اول به دلیل شرایط جوی و سرمای هوای آن مناطق اقدام به ارسال ۱۳۰۰ کانکس کرد و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را به امر ساخت و بازسازی مدارس مناطق زلزله زده اختصاص داد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با حمایت همراه اول موفق به کسب عنوان «قهرمانی آسیا» در رقابت های آلماتی قزاقستان شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز گذشته (29 فروردین 1400) تیم ملی ورزش اول کشور در سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا که در آلماتی قزاقستان برگزار شد، موفق به کسب عنوان «قهرمانی» گردید.
 
شاگردان غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب 8 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز و کسب 179 امتیاز در این دوره از رقابت های آسیایی که در روزهای 28 و 29 فروردین ماه برگزار شد، خوش درخشیدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند.
 
همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و حامی مالی فدراسیون کشتی ایران، این موفقیت را به تمامی ایرانیان و ملی پوشان کشتی آزاد تبریک گفته است.

چند روز پیش نیز تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با حمایت همراه اول موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده بود.
 
اپراتور اول در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و توجه ویژه ای که به مقوله ورزش دارد، در مقاطع مختلف سالیان اخیر همواره حامی تیم های ملی فوتبال، والیبال، شطرنج، بوکس و همچنین باشگاه های فوتبال استقلال و پرسپولیس بوده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌‍ جمهوری با صدور احکامی اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت را معرفی کرد.


به گزارش اقتصادرسا ؛معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی بستری برای صادرات محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به کشورهای منطقه، ایجاد خانه‌های  نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است و تا کنون با ایجاد این مراکز در سوریه، چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه، زمینه برای توسعه دیپلماسی فناوری و صادرات ایران‌ساخت فراهم شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز اعضای راهبردی شورای سیاستگذاری این خانه‌ها را منصوب کرد تا روند توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق به دیگر کشورها با توسعه تعامل‌ها تسهیل شود.

بر اساس این احکام، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مهدی قلعه‌نوی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری، پرویز کرمی دبیر شورای سیاستگذاری و راهبری  خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند.

ستاری همچنین محمدصادق خیاطیان، اسماعیل قادری‌فر و حسین اسفندیاری را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب کرد.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قصد اجرای یک برنامه حمایتی از شرکت‌های خصوصی دارای پروژه‌های متن‌باز با هدف تشویق تحقیق و توسعه مشارکتی در مقیاس جهانی، بین المللی‌سازی فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل ورود به بازارهای جهانی را دارد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از معاونت علمی نهادریاست جمهوری ؛عموماً پروژه‌های متن باز بین‌المللی، سطح نوآوری بالاتری داشته و عمق فناوری در آنها به نسبت سایر شرکت‌ها بیشتر است. لذا شرکت‌های متقاضی در این فراخوان باید حتما پروژه‌هایی در سطح بین‌المللی و ترجیحا به صورت مستقل داشته باشند و حمایت به میزان موفق بودن پروژه متن‌باز نسبت به سایر پروژه‌های متن‌باز بین‌المللی انجام خواهد شد.

حمایت مطرح شده در این فراخوان، از شرکت‌های خصوصی دارای پروژه‌های متن‌باز بین‌المللی فعال و مستقل و با ارسال اطلاعات توسط متقاضیان و انجام روال ارزیابی صورت می‌پذیرد.

 

شرایط ارزیابی طرح های متقاضی

             ایجاد و نگهداری از یک پروژه متن باز فعال در پلتفرم‌های بین‌المللی نظیر گیت‌هاب
             مشارکت توسعه دهنده/دهندگان خارج از  تیم اصلی پروژه
             آخرین تغییرات حداکثر مربوط به شش ماه اخیر باشد
             تعداد ستاره‌های گیت‌هاب
             میزان رشد جامعه (اندازه جامعه، میزان مشارکت افراد در پروژه نظیر کدهای توسعه یافته و یا کامیت‌های انجام شده توسط افراد خارج از تیم، تعداد ایشوهای گزارش شده، تعداد سوالات پاسخ داده شده و ... )
             تعداد ارجاعات، تعداد کل بازدید، تعداد بازدیدکنندگان

  ***علاقمندان میتوانند طرح های خود را حداکثر تا 1 ام اردیبهشت ماه 1400 طبق  این فرمت ارسال نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات تکمیلی نیز میتوانند  به اینجا مراجعه نمایند.

 

شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان‌های بوشهر وفارس پایدار و نرمال است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در پی وقوع زمین لرزه ای با شدت ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱. ۱۱ امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در مرز استان‌های بوشهر و فارس، آسیبی به شبکه اپراتور اول تلفن همراه کشور وارد نشده و هم‌اكنون بدون هیچ‌گونه قطعی در حال سرویس‌دهی به‌صورت نرمال به تمامی مشترکان این استان‌هاست.

 

کانون این زلزله در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه، ۳۱ کیلومتری بندر ریگ، ۴۱ کیلومتری شبانکاره، ۹۱ کیلومتری بوشهر و ۱۳۱ کیلومتری یاسوج و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

 

همراه اول با توجه به شبکه گسترده خود در کشور، اعلام آمادگی کرده همچون گذشته، از طریق رومینگ ملی پذیرای مشترکان سایر اپراتورها در این مناطق باشد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top