روابط عمومی شرکت بیمه رازی موفق به کسب لوح سپاس و تندیس در بخش “روابط عمومی الکترونیک” در هشتمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر بیمه مرکزی شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛روابط عمومی شرکت بیمه رازی موفق به کسب لوح سپاس و تندیس در بخش “روابط عمومی الکترونیک” در هشتمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر بیمه مرکزی شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی ، در اختتامیه هشتمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر که صبح روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در محل ساختمان مرکزی بیمه مرکزی و با حضور دکتر سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی و مدیران روابط عمومی شرکت‌های بیمه برگزار شد، شرکت بیمه رازی رتبه نخست در بخش ” روابط عمومی الکترونیک ” را به خود اختصاص داد.

بر همین اساس، از جناب آقای دکتر ناصرالدین اسلامی فرد، مدیر روابط عمومی شرکت سهامی بیمه رازی تقدیر و لوح سپاس و تندیس این جشنواره به وی اعطا گردید.

 

ایرانسل در کارگاه‌های جانبی بیست و نهمین کنفرانس برق ایران، تجربه‌های خود در پیشتازیِ راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را با حاضران به اشتراک گذاشت.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی ایرانسل، بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی، به صورت آنلاین و نیمه حضوری، تا روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، در حال برگزاری است. ایرانسل در این کنفرانس، به انتقال تجربیات خود دربارۀ پیشتازی در زمینه‌هایی همچون راه‌اندازی 5G و مطالعات 6G می‌پردازد.

در کارگاه جانبی این کنفرانس با عنوان «شبکه‌های موبایل و بهینه‏سازی رادیویی آن»، ایرانسل تجربه‌های خود در پیشتازی در راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه را با حاضران به اشتراک گذاشت.

در این کارگاه، مهندس حسن قاسمی مدیر ارشد بهینه‌سازی رادیویی شبکه و مهندس ابوالقاسم افشار مدیر ارشد فنی رگولاتوری و متابعت از مقررات و نیز مهندس محسن حضرتی کارشناس بهینه‌سازی رادیویی شبکۀ ایرانسل، به بیان نکاتی دربارۀ تاریخچه نسل‌های مختلف شبکۀ تلفن‌همراه، پیشرانان اقتصاد شبکۀ موبایل، روند توسعۀ صنعت موبایل در جهان، طیف رادیویی شبکۀ 5G و اپلیکیشن‌های آن، نگاهی به نسل ششم تلفن‌همراه (6G) و مقایسۀ آن با 5G، بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و کلان‌داده، تنظیم‌گری و مسائل حاکمیتی در حوزۀ فرکانس و شبکه‌های رادیویی و…  پرداختند و به پرسش‌های حاضران در این کارگاه آنلاین، پاسخ دادند.

بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر و مهندسی پزشکی، توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی كنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، از ۲۸ تا ۳۰ اردبیهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار می‌شود و با سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، خاتمه می‌یابد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائه‌دهندۀ خدمات نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) در ایران، با هدف شناسایی و تشویق ایده‌های نوآورانه در صنعت برق و مخابرات، بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینۀ ارائۀ خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین تلفن‌همراه مانند خدمات 5G و مطالعات در زمینۀ فناوری نسل ششم (6G)، ارائۀ خدمات زندگی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، تجربه‌های راه‌اندازی مرکز نوآوری ایرانسل و فعالیت در زمینۀ نوآوری، تحقیق و توسعه و آموزش و نیز ارائۀ مزیت‌ها و توانمندی‌های خود برای جذب فارغ‌التحصیلان نخبۀ دانشگاهی، در این کنفرانس حضور دارد.

در این كنفرانس که با هدف گسترش دانش فنی در گرایش‌های مختلف مهندسی برق، از طریق ایجاد محیطی جهت تبادل نظر علمی و تخصصی، ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی و همچنین تشویق پژوهشگران برنامه‌ریزی شده ‌است، برنامه‌های جنبی شامل دوره‌های آموزشی كوتاه‌مدت، میزگرد تخصصی و نمایشگاه تجهیزات مهندسی برق نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری انجام می‌شود.

دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت، در اختتامیۀ این کنفرانس، با موضوع «تحول دیجیتال؛ دروازه‌ای به آیندۀ تمام دیجیتال» سخنرانی می‌کند.

همچنین روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه نیز، در میزگردهای برنامه‌ریزی شده در قالب این کنفرانس، مدیران بخش‌های مختلف ایرانسل در زمینه‌هایی همچون «بومی‌سازی صنعت ICT؛ دستاوردهای نوین اپراتورهای موبایل» و «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، با حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اطلاعات بیشتر دربارۀ بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، در وب‌سایت این کنفرانس به نشانی iceeconf.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان فارس با ارسال یک لوح سپاس، از مدیرعامل ایرانسل برای اهتمام به توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی این استان، تقدیر کرد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این لوح سپاس، مهندس مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان فارس، به دلیل «جذب و هزینه‌کرد اعتبارات مناسب در راستای توسعۀ زیرساخت‌های فیبرنوری و سایت‌های مخابراتی و سرویس‌های پیشرو در استان فارس» که باعث بهبود وضعیت ارتباطی استان شده، از دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل قدردانی کرده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، در اسفند ماه سال ۱۳۹۹، پس از راه‌اندازی چهار سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه در تهران، توسعۀ پوشش 5G در سراسر کشور را از شهر شیراز، مرکز استان فارس، آغاز کرد و خدمات آخرین نسل ارتباطات همراه جهان را در اختیار مردم این شهر قرار داد.

ایرانسل همچنین با اجرای ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر شیراز، به توسعۀ زیرساخت ارتباطی این شهر همت گماشته و اجرای ۱۵۰ کیلومتر مسیر جدید فیبر نوری را در برنامه دارد.

ایرانسل همچنین در سال ۱۳۹۹، موفق به احداث ۴۰ سایت ارتباطی جدید در شهر شیراز و حومه شد.

ایرانسل توانسته است علاوه بر توسعۀ کامل زیرساخت ارتباطی شهری در استان فارس، توسعۀ سریع پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه نسل سه و چهار روستایی را نیز اجرا کند و در سال ۱۳۹۹، موفق به راه‌اندازی سایت‌های جاده‌ای، در محورهای آسپاس-کاکان، اوز-بختیارویه و فاریاب-اخند شده است.

روتیتر: در کنفرانس مهندسی برق مطرح شد؛

در دومین میزگرد تخصصی کنفرانس مهندسی برق ایران، تلاش‌های اپراتور اول در حوزه دیجیتالی‌سازی تشریح و از همراه اول به‌عنوان طلایه‌دار توسعه پلتفرم‌های دیجیتال یاد شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، میزگرد تخصصی «ارائه سرویس‌های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» در جریان برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، عصر روز چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه به‌شکل آنلاین و با حضور سیاوش بیات سرمدی معاون فناوری اطلاعات همراه اول، سیدرضا جوکار نراقی مدیرعامل شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند، محمدامین ابطحی مدیرعامل شاد، رضا کاظمی  مدیر ابرپروژه ذره‌بین و همچنین سعید صدیقیان کاشی و حسین خواسته از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مشاوران مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.

 

همراه اول مجدانه درصدد هوشمندسازی
سیاوش بیات سرمدی در آغاز این نشست با بیان اینکه در حال حرکت به سمت عصر دیجیتال هستیم و لاجرم تمامی صنایع و کسب و کارها نیز باید به این سمت تغییر مسیر دهند، اظهار کرد: همراه اول به‌عنوان یکی از طلایه‌داران حوزه ارتباطات، تمام تلاش خود را بر تسریع در توسعه زیرساخت‌های این مهم گذاشته است و با قدرت در راه تحقق چشم انداز خود که «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» است، گام بر می‌دارد.

 

معاون فناوری اطلاعات همراه اول با بیان اینکه قطعا در این مسیر بر حفظ سودآوری شرکت تمرکز خواهیم کرد، گفت: امیدواریم این تحول، سرآغازی بر ارتقاء درآمد سنتی همراه اول و رشد درآمدهای این شرکت بزرگ ارتباطی و نهایتا باعث ایجاد درآمدی پایدار در عصر دیجیتال باشد.

 

این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با برآورد رفتارهای سایر شرکت‌های ارتباطی در دنیا تصریح کرد: چاره ای جز رفتن به سمت هوشمندسازی نداریم و در این راستا باید یکسری رفتارهای درون سازمانی‌مان را تغییر دهیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سه سطح حیات اپراتور را تا رسیدن به این دوره تحول دنبال کنیم، سطح نخست مرتبط با اتصال اولیه و صرف کانکشن‌ها بوده و گام بعدی ایجاد پلتفرم‌ها و سرویس‌هایی نظیر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اکنون به‌واسطه گسترش فعالیت های کاربران روی این سرویس‌ها، با رسوب داده مواجهیم که «هوشمندسازی» به‌دنبال استفاده از این داده‌ها است.

 

بیات سرمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همراه اول در امر ایجاد کانکشن و زیرساخت‌ها بسیار خوب عمل کرده و بسترهایی را نیز برای نشستن داده‌ها فراهم کرده است و اکنون مجدانه به‌دنبال تحقق بعد هوشمندسازی هستیم.

 

همراه کسب‌وکارهای هوشمند به‌دنبال ساخت تجربه ای منحصر به فرد از زندگی دیجیتال
سیدرضا جوکار نراقی در ادامه میزگرد با اشاره به مأموریت شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند اظهار کرد: شرکت ما با هدف ساخت تجربه ای منحصر به فرد از‌ زندگی دیجیتال، همراهی با کسب و کارهای نوآورانه، گسترش فناوری های دیجیتال و خلق خدمات مبتنی بر تکنولوژی شکل گرفته است؛ زیرا می خواهیم دنیایی فناورانه و خلاق بسازیم که هر کسی می تواند در آن نیازهای خود را کشف کند و به آنها پاسخ شایسته ای بدهد.

 

مدیرعامل شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند در ادامه به نقشی که این شرکت در اتصال ظرفیت‌های اپراتوری به دنیای دیجیتال دارد، اشاره کرد و به تحلیل پلتفرم‌های دیتا، دیجیتال، سرویس و اومنی چنل (رویکرد تجربه خرید کاملا یکپارچه برای مشتری) در دستور کارش برای حرکت به سمت تحول دیجیتال پرداخت.

 

خیز شبکه شاد به سمت یادگیری تحولی
محمدامین ابطحی دیگر سخنران این میزگرد تخصصی بود که از پلتفرم آموزشی «شاد» با احتساب رکوردهای چشم‌گیری که داشته به عنوان یکی از پلتفرم های دیجیتالی موفق همراه اول یاد کرد و گفت: تاکنون بیش از 38 میلیارد پیام و بیش از 14 میلیارد فایل در این شبکه جابجا شده، بیشینه پهنای باند آن به 403 گیگابیت بر ثانیه رسیده و بیش از 12.8 میلیون دانش آموز در آن فعال است.

 

مدیرعامل شاد این شبکه آموزش دانش آموزی را معنای جدیدی از ابزار آموزش و پرورش مجازی برای پاسخگویی به نیاز ملی و مبتنی بر ظرفیت های بومی دانست و گفت: این شبکه آموزشی قطعا متعلق به دوران کرونا نیست؛ اما کرونا کمک کرد تا در امر تغییر شیوه آموزشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

 

ابطحی خاطر نشان کرد: اگر مراحل آموزش را به سنتی، سنتی بر بستر دیجیتال (گذار) و یادگیری تحولی تقسیم بندی کنیم، اکنون در مرحله گذار هستیم؛ اما برنامه ریزی کردیم به سمت یادگیری تحولی برویم که در آن سطح هر آنچه که یک متکلم وحده می تواند انجام دهد، قابل انجام و ابزارهای سنجش نیز به صورت آنلاین وجود دارد.


استقبال جویشگر ذره بین از چالش های جذاب دیتاساینس
رضا کاظمی هم از دیگر اعضای این پنل تخصصی، «ذره بین» را اینگونه معرفی کرد که «سرویسی است به دنبال ایجاد تجربه ای متفاوت در وبگردی» و در ادامه اظهار کرد: این موتور جستجوی بومی با پردازشی که روی داده های دریافتی از کانال های ورودی انجام می دهد و با بهره مندی از مهارت  NLP، بهترین نتیجه موردنظر جستجوکنندگان را به نمایش می‌گذارد و کاربران را به سمت بهترین مقصد ذهنی روانه می کند.

 

مدیرعامل «ذره بین» همچنین از فاز نخست تجاری‌سازی این محصول بومی خبر داد و از چالش های جذابی که پیش پای مسیر توسعه ذره بین مخصوصا در حوزه دیتاساینس است، گفت.

 

بکارگیری هوش مصنوعی در همراه اول و ایجاد پایداری شبکه
حسین خواسته نیز در ادامه به مقوله «هوش مصنوعی» پرداخت و در ارتباط با فناوری های برتر این حوزه گفت: شخصی سازی پیشرفته، جستجوی تصویری، چت بات ها و دستیارهای مجازی، تحلیل های پیشگویانه، تشخیص چهره، ارتقای سیاست گذاری و حریم خصوصی، توسعه مسائل اجتماعی- اقتصادی و مواردی از این دست جزو فناوری های برتر این حوزه هستند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه تا سال 2025 تقریبا 80 درصد اپراتورها انتظار دارند 40 درصد از عملیات شبکه خود را به صورت خودکار انجام دهند، ابراز کرد: بکارگیری هوش مصنوعی در اپراتورها باعث ایجاد پایداری شبکه می شود که همراه اول از این ظرفیت استفاده کرده است و همچنین امکان ارائه سرویس های صنعتی همراه با اینترنت پرسرعت را فراهم می آورد.

 

هوشمندی همراه اول در ورود به مقوله اینترنت اشیاء
سعید صدیقیان کاشی نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای پنل «ارائه سرویس های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» از هوشمندی همراه اول در ورود به مفاهیمی چون اینترنت اشیاء و اجرای پروژه های بزرگی چون سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور)، هوشمندسازی کنتورها مبتنی بر فناوری NB-IOT گفت، اما این را انتهای کار ندانست.

 

این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فراگیری مفهوم اینترنت اشیاء از منظر اپراتور، نیازمند تغییراتی در لایه های پایینی نظیر Billing، CRM و... است.

 

گفتنی است، روز گذشته نیز میزگرد تخصصی «بومی سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» با حضور نمایندگانی از اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه، فعالان صنعت و چهره های دانشگاهی برگزار و به نقد و تحلیل فعالیت های بازیگران اصلی عرصه ارتباطات در حوزه حمایت ها و راهکارهای استفاده حداکثری از تولیدات داخل پرداخته شد.

 

روتیتر: در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس با امضای یک تفاهم‌نامه انجام شد

مراسم افتتاح دهمین دوره از نمایشگاه «اینوتکس» در حالی روز گذشته برگزار شد که در این آیین با امضای یک تفاهم‌نامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و فن‌بازار ملی ایران، راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند کلید خورد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این مراسم که روز ۲۸ اردیبهشت ماه و در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2021) در پارک فناوری پردیس برگزار شد، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس حضور داشتند.
در ابتدای این رویداد، تفاهم‌نامه‌ای با عنوان اعطای مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری از «فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند» به امضای دو طرف رسید و محمد فرجود در سخنرانی کوتاهی درباره اهمیت نوآوری در برنامه تهران هوشمند و راه‌اندازی فن بازار تخصصی شهر هوشمند گفت: ما در برنامه «تهران هوشمند» توجه ویژه‌ای به نوآوری داشته‌ایم. مدیریت شهری در اثربخشی، قانونگذاری و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری بسیار تاثیرگذار است. فکر می‌کنم حالا و پس از گذشت سال‌های اخیر و با فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده، بدنه شهرداری تهران کاملا به اهمیت نوآوری، کسب و کارهای فناور و میزان اثربخشی آن‌ها در رفع چالش‌های شهری واقف هستد.
او سپس با اشاره به خدمات شهرداری در حمایت از این کسب و کارها گفت: ما در طول این مدت بیش از ۷۰ API را در اختیار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم. همچنین بیشتر از ۱۵۰۰ دسته داده شهری در زمینه‌های مختلف را باز کرده و با راه‌اندازی مراکز نوآوری در چند منطقه به نیازهای نوآورانه در نقاط مختلف و پراکندگی فناوری در پایتخت توجه کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در پایان، مدیریت شهری را در گسترش نواحی نوآوری بسیار موثر توصیف کرد و افزود: خدمات حوزه فناوری و نوآوری، بازار گسترده‌ای دارد، اما در این مسیر چالش‌های زیادی هم وجود دارد. شهرداری تهران تلاش کرده نیازهای فناورانه خود را با زیست بوم نوآوری به اشتراک بگذارد که تا کنون در سامانه «باهم» بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه ثبت شده و این تفاهمنامه، بیش از این‌که تفاهم باشد، جنبه عملیاتی و اجرایی دارد.
اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز در این رویداد از تفاهم‌نامه اصلی با سازمان فاوای شهرداری تهران که حدود ۱۸ ماه پیش منعقد شده بود، یاد کرد و گفت: از آن زمان تا کنون با هم‌افزایی و هم‌رسانی به نقاط مشترک بیشتری رسیدیم. حالا و با همکاری سازمان فاوا، بازار بزرگ فناوری شهرداری تهران در اختیار فن بازار، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هاست و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.
گفتنی است این تفاهم در سه فاز «ایجاد و ترویج»، «استقرار و تثبیت»، «بلوغ و توسعه» در آینده عملیاتی خواهد شد.

میزگرد تخصصی «بومی سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» با حضور نمایندگانی از سوی اپراتورهای تلفن همراه و چهره‌های علمی برگزار و به ظرفیت‌های عملیاتی اپراتورهای تلفن همراه به خصوص همراه اول برای حمایت از شرکت‌های فناور ایرانی پرداخته شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، میزگرد تخصصی «بومی سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» در جریان برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، عصر امروز به شکل آنلاین و البته با حضور اعضای مشارکت کننده در پنل در محل برج همراه برگزار شد.

 

این پنل که به ریاست حمید بهروزی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و با دبیری فرامرز رستگار، دبیر سندیکای مخابرات برگزار شد، میزبان وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، محمدرضا پاکروان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، عباس محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر و کریم محمدپور اقدم، عضو هیأت علمی تهران بود.

 

حمایت چند وجهی همراه اول از شرکت های دانش بنیان و فناور

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل ضمن اشاره به فعالیت هایی که از سوی اپراتورهای تلفن همراه جهت حمایت از تولیدات بومی انجام شده است، اشاره ای به توجه ویژه هر دو اپراتور اصلی تلفن همراه به مقوله تحقیقات داشت و اظهار کرد: سرمایه گذاری ما در حوزه پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی مخصوصا با تمرکز بر حوزه فناوری های نوین، این سیگنال را برای جامعه علمی داشته که «پژوهش» در کشور خریدار دارد.

 

وی ادامه داد: این رویکرد را می توان در اعطای حمایت پژوهشی (گرنت) به پایان نامه های مرتبط با حوزه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای تشویق دانشجویان و بهره مندی از توانمندی اساتید، شاهد بود.

 

بهروزی همچنین اشاره ای به حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب فراخوان های خریدی که همراه اول داشته است، کرد و گفت: پیرو این فراخوان ها، شرکت های دانش بنیان ترغیب به سرمایه گذاری شدند؛ اما نکته ای که این شرکت ها باید ضمن احتساب حمایت همه جانبه اپراتور داشته باشند، این است که با توجه به اهمیت سرعت عمل، هم توجه خاص به امر «تیم» و هم «سرمایه گذاری» داشته باشند تا در روند حرکت محصول به سمت بلوغ تسهیل شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره حمایت از تجاری سازی تجهیزات بومی، یادآور شد: ما شرکت هایی که توان تولید تجاری دارند را شناسایی کرده، نمونه های اولیه آنها را در آزمایشگاه های خود تست و تأیید می کنیم و زمینه استفاده همراه اول از آن را محصولات را فراهم می آوریم.

 

وی افزود: به عنوان مثال از ابتدای مطالعات مرتبط با نسل پنجم، تمرکزمان بر بومی سازی این نسل از فناوری بود و اکنون نیز یکی از هدف گذاری هایمان این است که بین 50 تا 80 درصد تجهیزات مورد نیاز اپراتور را ظرف سه سال آینده از طریق تولیدات داخلی تأمین کنیم؛ بنابراین اگر نگاه شرکت های دانش بنیان نیز «بنیادی» باشد، می توانند محصولی در رده بخش تلکام تولید کنند.

 

بهروزی با تأکید بر اینکه به طور خلاصه نقش اپراتورهای ارتباطی در ترغیب کنندگی، حمایتگری، آزمایش کنندگی تولیدات دانش بنیان و در نهایت تحمل ریسک های مربوطه است، اظهار کرد: بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شرکت های نوآور و دانش بنیان فراهم است تا با همراهی بدنه اپراتور اول تلفن همراه، بتوانند محصولات بومی شان را به مرحله تولید صنعتی برسانند.

 

وی ضمن اشاره به اهتمام مدیرعامل همراه اول بر حمایت از تولیدات بومی و استفاده از تمامی ظرفیت های اپراتور اول تلفن همراه برای ایجاد حرکت در صنعت ارتباطات کشور، به جایگاه کلیدی وزارت ارتباطات جهت تسهیل این روند تحرکی داشت نیز اشاره و ابراز کرد: وزارت ارتباطات با در اختیار داشتن زیرساخت ارتباطی کشور باید در سال جاری و سال های پیش رو، درصد قابل توجهی از مصارف شان را به خرید از محصولات دانش بنیان اختصاص دهند و این انتظاری است که در راستای حمایت از تولید داخلی، از آن نهاد انتظار می رود.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران به راه های حمایتی همراه اول از تولیدات بومی اشاره داشته و اذعان کرد: یکی از راه ها حمایت مرکز تحقیق و توسعه ما از شرکت های نوپایی است که می خواهند محصولات اولیه شان را به صورت پایلوت تولید کنند و مراحل تست، صنعتی سازی و تجاری سازی را جلو ببرند.

 

وی ادامه داد: راه دیگر حمایتی ما استفاده از ظرفیت «هاب»های استانی برای سوق دادن جهت سرمایه گذاری ها به سمت مناطق است؛ اما اگر میزان سرمایه گذاری های بیشتری بطلبد به سمت شرکت حرکت اول هدایت می شود.

 

بهروزی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد حضور فعال همراه اول در مراکز نوآوری و در کنار قطب های دانشگاهی است که اتفاق خوبی در راستای حمایت از تولیدات نوآورانه است و نهایتا هم در تعاملی که با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم، این صندوق پذیرفته در راستای سرمایه گذاری روی پروژه های بومی، حمایت هایی را در قالب تخصیص وام های کم بهره به شرکت ها داشته باشد.


نگاه کاهش اتکا به خارج از کشور در برنامه های تحقیقاتی همراه اول

همچنین در این پنل وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در اسفند 1398 اظهار کرد: مأموریت های این مرکز در ارتباط با صنعت ارتباطات و با اولویت تأمین نیازهای گروه همراه اول است؛ به عنوان مثال تاکنون توجهمان معطوف به حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری بوده و در گام بعد به سمت بومی سازی محصولات استراتژیک با اولویت اپراتور اول تلفن همراه می رویم.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه ها فراخوان های مختلفی را ظرف یک سال گذشته داشتیم تا تیم های فعال را شناسایی کنیم، عنوان کرد: سعی کردیم با ایجاد مشوق هایی، به تشکیل تیم ها کمک کنیم زیرا معتقدیم حرکت به سمت تولید در عرصه مخابرات، نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد.

 

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با تأکید بر اینکه نگاه مان کاهش اتکا به خارج از کشور است، گفت: ظرف یک سال گذشته حدود هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه سامانه ها و پلت فرم های بومی خرید داشته ایم.

 

دعوت معاون فنی همراه اول از استارتاپ ها برای ورود به مقوله 5G
مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز با حضور در این پنل تخصصی با بیان اینکه همراه اول ورود به فناوری 5G را از سال 1395 و با همکاری دانشگاه ها آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است، اظهار کرد: اکنون در فناوری نسل پنجم تسلط بر فناوری به وجود آمده و این دستاورد بسیار با اهمیتی برای کشور و صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

وی یکی از چالش های اصلی پیش پای توسعه فناوری نسل پنجم را بحث فرکانس دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم از سمت اپراتور سفارشی دهیم و آنتنی ساخته شود، نیازمند مشخص بودن فرکانس هستیم؛ همچنین بعد از آن با توجه به تدوین نقشه راه همکاری اپراتورها با صنایع و سیاست های حمایتی رگولاتوری از اهمیتی بالایی برخوردار است.

 

معاون فنی و توسعه همراه اول اشاره ای به سند استخراجی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای توسعه این فناوری که مواردی نظیر توسعه بستر فیبرنوری را شامل می شود، داشت و گفت: در بخش دیگری از این سند به توسعه 5G به صورت هات اسپات در 2021 اشاره شده که ما سال 1399 روی شبکه تجاری این فناوری را زیر بار بردیم و امیدواریم امسال هم اجرای پایلوت را با صنایع داشته باشیم.

 

وی گفت: در ادامه نیز بحث واگذاری بیشتر باندهای فرکانسی مطرح است تا اینکه بعد از 2024 شروع پوشش سراسری این فناوری را داشته باشیم.

 

طاهری بخش سه ضلع فناوری نسل پنجم را اپراتورها، صنعت و مصرف کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: استارتاپ ها و شرکت های فناور باید به صنایعی نظیر فولاد، انرژی، خودروسازی، بنادر حمل و نقل و مباحثی نظیر شهرهای هوشمند کمک کنند تا این صنایع نیازهایشان را شناسایی و با توجه به کاربردهای 5G به سمت رفع این نیازها بروند زیرا فناوری نسل پنجم صرفا B2C نیست.

 

در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران، همراه اول موفق به دریافت نشانهای «ستاره ملی روابط عمومی» و «ستاره طلایی روابط عمومی» شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه «‌روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی» هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با حضور بزرگان، صاحب نظران و فعالان این صنعت برگزار و از برگزیدگان روابط عمومی ایران در بخش ها و سطوح مختلف تجلیل شد.

 

هیأت داوران این جشنواره، با عنایت به ارزیابی های انجام شده از میان تمامی شرکت ها و سازمان های فعال، روابط عمومی همراه اول را شایسته دریافت نشان های «ستاره ملی روابط عمومی» و «ستاره طلایی روابط عمومی» به علت درخشش در ابعاد «هوشمند و سایبر» دانست.

 

بر اساس این گزارش در بخش نهایی و اصلی معرفی ستارگان روابط عمومی ایران که فرصتی برای تبیین توانمندی ها و ظرفیت های روابط عمومی های فعال کشور و تجلیل از فعالان آن است، همراه اول در دور جوایز تخصصی موفق به دریافت نشان ستاره طلایی روابط عمومی در حوزه‌های هوشمند و سایبر شد.

 

گفتنی است فیلیپ بورمانس، رییس انجمن بین المللی روابط عمومی هم که به شکل ویدیو کنفرانس به ایراد سخنرانی در این مراسم پرداخت، ضمن اشاره بر چالش های پیش پای حوزه روابط عمومی بر استفاده هر چه بیشتر و هوشمندانه تر از تکنولوژی های ارتباطی تأکید کرد.

 

وی ارتباطات شفاف و با احترام را مناسب اساس تفاهم انسانی دانست و گفت: ما باید ضمن پیروی از اصول علمی در روابط عمومی ها، به دنبال ایجاد تغییرات مثبت هرچند کوچک باشیم که برای این مهم نیازمند حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید ارتباطی نظیر اتوماسیون و هوش مصنوعی هستیم.

 

علی ربیعی، دستیار رییس جمهور هم در این مراسم به شکل ویدیو کنفرانس حاضر به سخنرانی شد و از اهمیت مواردی نظیر بهره برداری از فضای مجازی در امر فعالیت های روابط عمومی برای حرکت به سمت نوعی روابط عمومی نوری شد.

 

خانه روابط عمومی ایران هم در بخشی از بیانیه پایانی خود، ضمن اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری، ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در امر انتخابات، از دولت آینده خواستار برداشتن گام های بلند و عزم جدی در زمینه تقویت جایگاه روابط عمومی و برداشتن موانع در ایجاد آگاهی در میان مردم شد.

 

اقتصادرسا _خانه روابط عمومی ایران با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی (27 اردیبهشت سال1400) خواستارحمایت و اعتلای جایگاه روابط عمومی ها درکشورشد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران،دراین بیانیه با اشاره به 27 اردیبهشت، فرارسیدن روز ملی روابط عمومی آمده است: خداوند منان را سپاس گزاریم که بار دیگر این فرصت ارزشمند را نصیب خانواده بزرگ و پرتلاش روابط عمومی و ازجمله خانه روابط عمومی ایران کرد تا  روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بدارد و با اغتنام فرصت، آرزوها، انتظارات، خواسته ها و توصیه های دلسوزانه و مشفقانه خویش را از یک سو خطاب به فعالان و متولیان حوزه روابط عمومی و از دیگر سو خطاب به مسئولان ارشد نظام و مدیران اجرایی کشور بیان کند.
خانه روابط عمومی ایران دراین بیانیه،  هدف از تشکیل این نهاد را ایجاد وحدت و یکپارچگی درمیان تشکل های مرتبط با روابط عمومی بیان کرده آورده است، لازم می دانیم در این مناسبت، مطالبی را به قرار زیر به آگاهی جامعه روابط عمومی و مجموعه کارگزاران نظام برسانیم:
1)صنعت،هنر و فن روابط عمومی به عنوان مجرا و واسطه ارتباطی بین مردم و سازمان‌ها می تواند و باید نقش حیاتی خود را در تحقق آرمان های توسعه متوازن و همه جانبه کشور در همه شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی ایفا کند و این امر فقط زمانی امکان پذیر است که فعالان حوزه روابط عمومی، خود را مجهز به دانش و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و مبادله پیام کنند و برنامه ریزان و مدیران ارشد کشور نیز با درک عمیق و حقیقی از جایگاه، رسالت، و اهمیت روابط عمومی، حمایت های لازم از این نهاد حیاتی را به عمل آورند.
2)بازه زمانی یک ساله ای که سپری شد، فراز و فرودهای فراوانی داشت که در رأس آنها شیوع ویروس کرونا بود. این رویداد، یک بار دیگر اهمیت روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی، ترویج رفتارهای تأمین سلامت و پرهیز از خطر، ضرورت همراهی مردم با سیاست های دولت برای توفیق در خدمت رسانی، و ارتقای سطح آگاهی های عمومی را بر همگان آشکار ساخت. جا دارد از زحمات مسئولانه و طاقت فرسای کادر بهداشت و درمان، همچنین از تلاشگران حوزه روابط عمومی، اطلاع رسانی و سخنگوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستادهای مربوط به کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور صمیمانه سپاسگزاری کنیم.
3)در سالی که گذشت تعدادی از فعالان و پیشکسوتان روابط عمومی را از دست دادیم، و امسال در روز روابط عمومی، جایشان خالی است. به روح این عزیزان سفرکرده درود می فرستیم و یادشان را گرامی می داریم.
4)روز روابط عمومی باید مجال مغتنمی برای واحدهای روابط عمومی در سراسر کشور باشد تا اهداف، سیاست ها، برنامه ها، روش ها، و خواسته هایشان را در بوته ارزیابی قرار دهند و با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود، تصمیمات لازم برای بهبود جایگاه، ارتقای دانش، تقویت مهارت ها، برطرف ساختن نقاط ضعف و آماده شدن برای برداشتن گام های استوارتر در سال های پیش رو را اتخاذ کنند. در همین جا از تلاش های صادقانه و دلسوزانه همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در بخش های دولتی و خصوصی در سراسر کشور خاضعانه و صمیمانه قدردانی می کنیم.
5)در دوره 8 ساله ای که دولت فعلی،انتظار می رفت که شاهد دوران طلایی روابط عمومی و رشد همه جانبه و تقویت جایگاه این نهاد حیاتی باشیم. اما با وجود گام های مثبتی که در این حوزه برداشته شد، بسیاری از خواسته ها و انتظارات فعالان حوزه روابط عمومی جامه عمل نپوشید و برخی تصمیمات، از جمله ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، نگرانی هایی را در اندیشمندان و کارشناسان عرصه ارتباطات و روابط عمومی پدید آورد، که انتظار می رود از این روند جلوگیری شود و در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز کار دولت بعدی اقدامات شایسته ای در جهت تقویت جایگاه روابط عمومی انجام گیرد.
6)ورود به سال 1400 و آغاز قرن پانزدهم خورشیدی، جامعه روابط عمومی را برمی‌انگیزد تا روند شکل گیری و رشد روابط عمومی در قرن گذشته در جهان و ایران را ارزیابی کند و در سایه تجربه های تلخ و شیرین این دوره، آمادگی لازم برای سپری کردن سال های قرن جدید با امید دستیابی به موفقیت های بزرگ و عمل به رسالت‌های خطیر را کسب کند.
7)سال 1400 درعین‌حال، مزین به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. خانه روابط عمومی ایران، ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران به شرکت و حضور فعال، آگاهانه و پرشور در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح، امیدوار است دولت جدید، ضمن برداشتن گام های بلند در جهت رفاه و سربلندی ملت ایران، عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد زمینه ها و شرایط عدالت ارتباطی و برداشتن موانع در ایجاد آگاهی درمیان مردم داشته باشد.

 

روتیتر: محمد فرجود تاکید کرد:

اقتصادرسا _به گفته مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از زمان فراگیری ویروس کووید-19 تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری از زیرساخت‌های دورکاری استفاده کرده‌اند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود، در تشریح اقدامات شهرداری تهران در حوزه دورکاری و ارائه سرویس‌هایی که کار پرسنل شهرداری را بدون حضور در محل کار تسهیل کند، به برگزاری ۱۶۰ هزار نفر-ساعت جلسه مجازی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های برگزاری ویدئوکنفرانس را با شروع بحران تقویت کردیم. حالا بسته به اینکه این جلسه در شبکه شهرداری برگزار شود و یا از شبکه منازل کاربران، راه حل‌ها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد.
فرجود در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پشتیبانی کامل از دورکاری کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ جلسه مجازی با استفاده از زیرساخت‌های ویدئوکنفرانس در شهرداری تهران طی دوره شیوع کرونا برگزار شده است. از این تعداد ۱۵۷۷ جلسه ویدیو کنفرانسی در سطح عالی مدیریتی است. همچنین تولید اپلیکیشن‌های کاربردی درون شهرداری مثل اتوماسیون و میز کار الکترونیک توسط همکارانم در سازمان فاوا جهت دسترسی برخط و راحت‌تر همکاران فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص زیرساخت تاکید کرد: در این حوزه زیرساخت‌ها تقریبا در دسترس بود اما کفایت ظرفیت، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین بهبودهایی انجام شد و دسترسی کارکنان به سامانه‌ها و انجام امور روزانه را فراهم کردیم. به طوری‌که حتی توانستیم کارکنان مرکز تماس طرح ترافیک و مرکز تماس ۱۳۷ را برای پاسخگویی تلفنی در منزل آماده کنیم که این اتفاق خوبی است.
فرجود در پایان تصریح کرد: اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در بخش‌های مختلف به وسیله ابزارهای فناورانه و با دسترسی متنوع، قابلیت انجام ماموریت‌ها و شرح وظایف خود را به صورت دورکاری دارند.

اقتصادرسا _مجمع عمومی عادی سالیانه شركت ارتباطات سیار ایران، روز پنجشنبه ۳0 اردیبهشت ماه برگزار می شود.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره‌كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول(سهامی عام) به شماره ثبت ۳۱۷۵۱۲، از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه در برج ستاره ونک تهران برگزار می‌شود.

 

استماع گزارش هیأت‌مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 30/12/1399، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان، تصمیم‌گیری درباره سود تقسیمی، تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/1400، تعیین روزنامه كثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شركت و همچنین سایر مواردی كه در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است، از موارد دستور جلسه ذكر شده است.

 

با توجه به ابلاغیه مورخ 26/12/1398 سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا که در آن مقرر شده تا اطلاع ثانوی، برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها صرفا در صورتی‌که با حضور حداکثر 15 نفر شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شود، امکانپذیر است؛ لذا همراه اول به‌منظور رعایت دقیق مصوبه مذکور به سهامداران توصیه کرده از حضور در مجمع خودداری و نسبت به مشاهده آنلاین جلسه از طریق نشانی Live.mci.ir اقدام کنند.

 

همراه اول همچنین اعلام کرده به‌منظور رعایت اصول بهداشتی مرتبط با پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، از توزیع صورت‌های مالی، گزارش فعالیت هیأت‌مدیره، بسته‌های تبلیغاتی و پذیرایی رایج خودداری می‌شود و بر این اساس از سهامداران درخواست کرده تا اطلاعات موردنیاز را از سامانه کدال دریافت کنند.

این کنفرانس از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت به‌صورت مجازی و نیمه‌حضوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ،مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول در راستای مشارکت در توسعه دانش فنی اکوسیستم علمی و دانشگاهی کشور و با هدف استفاده از ظرفیت دانش و فناوری، از این کنفرانس مهندسی برق ایران حمایت می‌کند.

این کنفرانس از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت به‌صورت مجازی و نیمه‌حضوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

 همراه اول با برگزاری دو سخنرانی با موضوعات «Beyond 5G: Road to 6G networks» و «5G promises for IoT»، دو میزگرد با محوریت «بومی‌سازی صنعت ICT (دستاوردهای اپراتورهای موبایل)» و «ارائه سرویس‌های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» و پنج کارگاه با عناوین «نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی: از معماری تا جنبه‌های تجاری»، «تحولات گسترده در شبکه رادیویی 5G: فراتر از نسخه 15 3GPP»، «بلاکچین و قراردادهای هوشمند»، «چالش‌های یکپارچه‌سازی اینترنت همه‌چیز» و «طراحی و توسعه اکوسیستم نوعی اینترنت اشیاء و ملزومات پیاده‌سازی آن» در این کنفرانس حضور دارد.
      
 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به https://iceeconf.ir/Home مراجعه کنند.
http://mci.ir/-KFA01T
@mcinews

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top