بانک ملی ایران در دومین دوره برگزاری جشنواره ملی یکصد واحد مشتری مدار در مرکز همایش های بین المللی رایزن، براساس رای هیات داوران به دلیل توجه به مشتری مداری به عنوان یک اصل مدیریتی و اهتمام جلب رضایت مشتریان با استفاده از ظرفیتهای ارتباطی با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابیهای تخصصی انجام شده، بهعنوان یکی از صد سازمان برتر مشتری مدار در کشور انتخاب و نشان ویژه و لوح برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.
درسا
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب این بانک به نمایندگی از دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران لوح و نشان ویژه این جشنواره را با امضای دکتر احمد شریعت زاده رئیس فراکسیون پاسخگویی ادوار مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.
در این مراسم مدیران برخی دستگاههای دولتی و همچنین کارآفرینان واحدهای تولیدی و مدیران بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی ضمن تبیین اهمیت مشتری مداری جهت تقویت بخش اقتصاد و کمک به بهینه نمودن کیفیت محصولات تولیدی و خدمات، به انتقال تجربیات خود در زمینه ارتقا رضایت مشتری پرداختند.
در این گردهمایی انتقال دانش و تجارب مسئولان و متخصصین مدیریت ایران در اشاعه و ترویج فرهنگ شاخص رضایت مشتری و کیفیت در بازارهای رقابتی ملی و بینالمللی، تبیین جایگاه کیفیت و بهرهوری محصول تولید ملی در رعایت حقوق مصرفکننده با تأکید بر استانداردسازی محصولات و خدمات باکیفیت برتر و ارائه راهکارهای نوین و تقویت استراتژیهای سازمان بهمنظور برآورده نمودن نیازهای مشتریان موردتوجه و بحث و بررسی قرار گرفت.
در این مراسم بهرام واقفی رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان بانک ملی ایران نیز حضور داشت.
دومین نشست ملاقات حضوری ارکان اعتباری بانک ملی ایران با فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و کارآفرینان در راستای رفع موانع تولید و تسهیل در دریافت تسهیلات از این بانک فردا برگزار می شود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این نشست دکتر سید فرید موسوی عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی، محمدرضا محمودپناه رئیس اداره کل اعتبارات، عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها، هادی نیک قلب رئیس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران و معاونان ادارات پیگیری و بانک قرضالحسنه حضور یافته و به بررسی مشکلات و موانع بانکی در راه ایجاد، توسعه و فعالسازی واحدهای اقتصادی خواهند پرداخت.
متقاضیان می توانند به منظور هماهنگی برای دریافت وقت جلسه حضوری در روزهای چهارشنبه با شماره تلفن 60992015-021 تماس حاصل نمایند.
اپلیکیشن های بانک ملی ایران از روز یکشنبه درخواست های کارت اعتباری سهام عدالت را ثبت خواهند کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران در بخش نشان بانک در اپلیکیشن های ایوا، بله و شصت بانک ملی ایران از تاریخ سوم اسفند ماه عملیات احراز هویت و ثبت تقاضای کارت اعتباری سهام عدالت را انجام خواهند داد.
متقاضیان این خدمت در هیچ کدام از مراحل درخواست تسهیلات مربوطه به مراجعه حضوری به واحدهای بانک نیازی نخواهند داشت.
همچنین اطلاعات لازم درباره نحوه دریافت و محل مصرف تسهیلات، چگونگی ثبت نام، مدارک لازم و ... در سایت بانک ملی ایران موجود است.
مرکز ارتباط مردمی شرکت سداد با شماره تلفن 02183386 و مرکز ارتباط مردمی بانک با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۱۴۰ و تلفن 02142739000 پشتیبانی اپلیکیشن ایوا در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز پاسخگوی متقاضیان است.
با بهبود زیرساختهای ابزارهای اینترنتی بانک ملی ایران، همه کسانی که این بانک را به عنوان کارگزاری سهام عدالت خود انتخاب کرده اند می توانند به سادگی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مراحل گام به گام دریافت کارت اعتباری سهام عدالت
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جشنواره «رفاه ملی» در راستای تقدیر از اعتماد مشتریان بانک ملی ایران و در پی تفاهم فی مابین این بانک و فروشگاه زنجیره ای رفاه از ۱۲ بهمن ماه همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر در سراسر کشور آغاز و تا پایان 12 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
دارندگان کارت های این بانک که هنگام خرید از فروشگاه های زنجیره ای رفاه سراسر کشور، از کارت های صادر شده توسط بانک ملی ایران استفاده کنند، در این جشنواره شرکت داده خواهند شد.
۷ دستگاه خودروی برلیانس به قید قرعه به ۷نفر از شرکت کنندگان در جشنواره اهدا خواهد شد که نخستین مرحله قرعه کشی هفتگی این جشنواره روز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.
در قرعه کشی این هفته تمامی خریداران با شرایط اعلامی از ۱۲ بهمن تا ۲۸ بهمن ماه شرکت داده خواهند شد.
شر کت کنندگان در این جشنواره می توانند مراسم قرعهکشی را در آپارات بانک ملی ایران به آدرس bankmelli1307 و اینستاگرام شرکت پرداخت الکترونیک سداد به آدرس @iva.app و فروشگاه رفاه به آدرس myrefah@مشاهده کنند.
لازم به ذکر است، دارندگان همه کارت های بانکی شامل کارت نقدی، کارت هدیه و بن کارت که توسط بانک ملی ایران صادر شده باشند، می توانند شانس خود را برای برنده شدن در این جشنواره امتحان کنند. شاید شما برنده خوش شانس ما باشید.
نسخه جدید 7.6.0 اندروید همراه بانک توسعه تعاون با تغییر و افزوده شدن قابلیتهای جدید برای سهولت بیشتر کاربران و مشتریان بانک منتشر شد و در دسترس قرار گرفت.
به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با هدف تسریع امور مشتریان و بهبود کیفیت ارائه خدمات به ایشان، همراه بانک توسعه تعاون بهروزرسانی شده است.
نسخه بهروزرسانی شده همراه بانک توسعه تعاون از ویژگیهای جدیدی برخوردار است که میتوان به افزوده شدن مختصات باجهها، امکان ثبت "بابت" در انتقال وجه بینبانکی، تأیید دستور پرداخت ساتنا با وضعیت ثبتشده در شعبه، امکان پرداخت اقساط کارت اعتباری، نمایش زمان انقضای رمز دوم پویا، نمایش موجودی کل کارت، نمایش موجودی سپرده آتیه و تغییر رابط کاربری تراکنشهای کارتی اشاره کرد.
گفتنی است در همراه بانک توسعه تعاون طیف متنوعی از خدمات شامل خدمات سپرده، خدمات کارت و خدمات تسهیلات ارائه میشود که ازجمله امکان مشاهده گردش حساب و جزییات تراکنشها، کارت به کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط انواع تسهیلات، مسدودی کارت، اطلاع از موجودی کارت، شارژ و شارژ خودکار، تعیین و ثبت مبلغ چک و... بهصورت غیرحضوری در همراه بانک توسعه تعاون برای مشتریان فراهم است.
همچنین بهمنظور افزایش کیفیت خدمات قابلارائه به مشتریان از یکسو و بهبود فرایندهای عملیاتی از سوی دیگر، امکان دریافت وجه نقد بدون کارت از خودپرداز، در همراه بانک توسعه تعاون پیشبینیشده است که با این امکان دارندگان همراه بانک میتوانند با فعالسازی رمز سوم در نرمافزار، در مواردی نظیر فراموشی کارتبانکی یا اعطای دسترسی به فرد دیگر جهت دریافت وجه نقد از دستگاههای خودپرداز بانک توسعه تعاون اقدام نمایند.
مشتریان گرامی میتوانند لینک نصب و بهروزرسانی همراه بانک توسعه تعاون را از پایگاه اطلاعرسانی بانک توسعه تعاون به نشانی www.ttbank.ir یا با ارسال عدد 1 به سرشماره 500015741 دریافت نمایند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح 286 پروژه تعاونی در سراسر کشور و اختتامیه نخستین جشنواره ملی پژوهشهای برتر حوزه تعاون بر حمایت بیشتر این وزارتخانه از فعالیتهای بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایهگذاری تعاون تأکید کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری گفت: خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با نرخ ۱۲ درصد در بانک توسعه تعاون ایجادشده است تا بهاینترتیب با کمک نهادهای مالی فعال در حوزه تعاون بیش از پیش بتوانیم پشتیبان فعالیتهای تعاونی در کشور باشیم.
وی با تأکید بر اینکه با پیگیری طرحهای جدید و طرحهای نیمهتمام باید به ایجاد تعاون و پایداری اشتغال در استانها پرداخت، گفت: تلاش میکنیم قدمهای جدید پایهگذاری شده و طرحهای نیمهتمام زودتر به پایان برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و کاهش فقر است که این مهم را با حضور نمایندگان ویژه در استانها بهپیش میبریم و در این راستا طی ماههای پایانی دولت، معاونان وزارتخانه بهعنوان نماینده ویژه در استانها حضور مییابند و در شوراهای استانی، مسائل مرتبط با وزارتخانه را پیگیری میکنند.
معاون وزیرتعاون: تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری نسبت به سال 96 سه برابر افزایش یافته است
محمدجعفر کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: حمایت های ویژه نهادهای مالی زیرمجموعه وزارت تعاون از جمله اقدامات و همراهی بانک توسعه تعاون نقش مهمی در تحقق توسعه بخش تعاون داشته و از رهگذر همین حمایت ها است که امروز شاهدیم ۲۸۶ طرح تعاونی در سراسر کشور با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد که اشتغالزایی بیش از ۸ هزار نفر را در سراسر کشور در پی خواهد داشت.
وی افزود: تحقق و عملیاتی شدن این طرحها و موفقیت تعاونیهای فعال در قالب این طرحها قطعاً بدون تأمین مالی مناسب، سریع و آسان ممکن نبود، به همین خاطر لازم است از همکاریهای دلسوزانه نهادهای مالی بهخصوص بانک توسعه تعاون با مدیریت آقای مهدیان و همراهی هیئتمدیره این بانک تشکر و قدردانی ویژه کرد.
کبیری با برشمردن بخشی از طرحها و اقداماتی که با حمایت و عاملیت نهادهای مالی مرتبط با این وزارتخانه انجامگرفته گفت: افزایش 3 برابری تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال 99 نسبت به سال 96، ارائه خط اعتباری به فروشگاههای آنلاین برای فروش محصولات تعاونیها، افزایش 85 درصدی سقف ضمانتنامهها از 12 میلیارد به 21 میلیارد تومان، افزایش 12 برابری بودجه شکلگیری و توانمندسازی تعاونیها، حمایت از شرکتهای تعاونی برای شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی، ایجاد شبکه ارتباطی برای صادرات به کشورهای روسیه، عمان و عراق، راهاندازی بازار اینترنتی تعاونی مارکت برای 1500 تعاونی، 140 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونیهای مرتبط با مهار کرونا، اختصاص 7500 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونیهای مسکن با اولویت مسکن کارگری، 50 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونیهای دانشبنیان، 200 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونیهای زنان، جوانان و توان یابان، پرداخت 376 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به 180 تعاونی با اشتغال 2500 نفر بخشی از دستاوردها و اقدامات قابلتقدیر توسط بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایهگذاری تعاون است.
وی همچنین به نقش مهم بانک توسعه تعاون در برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهشهای برتر حوزه تعاون اشاره کرده و تصریح کرد: این جشنواره گام جدیدی است که در حوزه نظری پژوهش در کشور و با همکاری مشترک معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، جهاد دانشگاهی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برداشته شده و با تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره با محوریت این نهادها در اندیشکده تعاون، امید است بتوانیم در سالهای آتی از ظرفیت نخبگان در این بخش بهره بیشتری گیریم.
بررسی ۵۷۳ اثر در اولین جشنواره پژوهشهای برتر حوزه تعاون
در ادامه این مراسم دبیر اولین جشنواره پژوهشهای برتر حوزه تعاون از ارسال ۵۷۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
زهرا نقی زاده گفت: ازجمله مهمترین کارهایی که در این جشنواره انجام شد، رصد استادان و مراکز علمی در سطح ملی و بینالمللی بود. به دنبال این بررسیها، ۵۳۶ استاد و مرکز علمی شناسایی شدند. بررسیها نشان داد که یکی از چالشهای عرصه تعاون این است که پژوهشهایی که در عرصه علمی انجام میشود از سوی دستگاههای اجرایی موردبررسی قرار نمیگیرد. متولیان دستگاههای اجرایی نیز معتقدند چالشهایی دارند که نهادهای علمی باید آنها را حل کنند. ما باید برای این خلأ میان مراکز علمی و دستگاههای اجرایی راهحل پیدا میکردیم.
وی افزود: «دستاوردهای ارزشمند ما در نخستین جشنواره بدون حمایت بیدریغ دوستان در وزارت تعاون و خصوصاً جناب آقای مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون که عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هم بودند، حاصل نمیشد».
تقدیر از آثار برگزیده
در پایان این مراسم نیز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
سامانه های بانکداری مجازی، ثبت چکهای صیادی و احکام قضایی بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل این بانک رونمایی گردید.
به گزارش اقتصادرسا ؛حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین مزیت هر بانک مطرح هستند و چانچه بانک از این منظر حائز ویژگی کارآمدی و قابلیت تطبیق و بروزرسانی باشد در شبکه بانکی به سرآمدی رسیده است.
وی افزود: فناوری اطلاعات در بانک توسعه تعاون به عنوان نقطه قوت مطرح است و همکاران این بخش ضمن بهرهمندی از دانش تخصصی، فراهمسازی سختافزار، رعایت امنیت اطلاعات و برونسپاری صحیح در راهاندازی سامانههای مورد نیاز، عملکرد موثری داشته و در تامین نیازهای نرمافزاری و سامانهای بانک مطابق الزامات بانک مرکزی اهتمام کافی داشته است.
مهدیان تصریح نمود: اجرای قوانین، بخشنامهها، آییننامهها و محصولات و خدمات جدید بانکداری نیازمند فراهمسازی شرایط مورد نیاز فنی از سوی همکاران فناوری اطلاعات میباشد و با تدابیر و تلاشهای صورت گرفته از سوی این همکاران، بسیاری از اقدامات نوآورانه در حوزههای عملیات بانکی، اعتباری، حقوقی، ارتباط با مشتریان، تفاهمنامه با اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا گردیده است.
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به نقش پیشرانهای و تحول آفرین حوزه فناوری، انتظارات و توقعات از همکاران این حوزه بسیار بالاست و نیروی انسانی متخصص این حوزه با نقشآفرینی موثر، در اجرای پروژههای فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بودهاند.
در این مراسم سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون به نشانی https://vb.ttbank.ir رونمایی شد. علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون در بیان مزیتهای این سامانه گفت: این سامانه شکل جدیدی از نسخ همراه بانک و همچنین امکانات و قابلیت های اینترنت بانک، مبتنی بر تکنولوژی PWA بوده که در دسترس تمامی کاربران و مشتریان محترم این بانک قرار می گیرد. از سوی دیگر جایگزین خوب مناسبی برای مشتریان دارای گوشی و تبلت های هوشمند دارای سیستم عامل IOS، Windows و سایر سیستم عامل های موجود در بازار بوده و همچنین بروز رسانی و ارتقای این اپلیکیشن بدون نیاز به نصب مجدد بوده و در لحظه آخرین امکانات به اپلیکیشن مزبور اضافه و خودکار اعمال میشود.
وی افزود: از جمله امکانات این سامانه می توان به مدیریت سپرده ها، کارتها، تسهیلات و پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پایا، ساتنا، دریافت رمز دوم پویا و دریافت انواع گزارشات مالی و بانکی اشاره کرد که امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن، بانک توسعه تعاون را به عنوان بانکی پیشرو در قیاس با سایر بانکها در حوزه بانکداری مجازی قرار داده است.
یکتا یادآور شد: مشتریان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور همراه بانک خود میتوانند وارد سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون شوند و این پیشنهاد به کاربر داده میشود تا امکان دسترسی این سامانه از طریق میانبر صفحه اصلی تلفن موبایل هوشمند قابل دسترسی باشد.
همچنین در این مراسم سامانه ثبت، تایید و انتقال چکهای صیادی بانک توسعه تعاون نیز رونمایی گردید. این سامانه از طریق سامانه بانکداری مجازی قابل دسترسی بوده و کاربری که به سامانه بانکداری مجازی وارد شده است، با درج شماره مشتری و تلفن همراه خود میتواند از خدمات سامانه ثبت چک صیادی بر اساس قانون جدید چک های صیادی نیز بهرهمند گردد.
بانک توسعه تعاون همزمان با سایر بانکها و مطابق قواعد بانک مرکزی، زیرساختهای فنی مورد نیاز جهت ثبت، تایید و انتقال چک را برای مشتریان فراهم نموده است که با این امکان مشتریان قادر خواهند بود، عملیات مربوط به ثبت، تایید و انتقال چک را انجام دهند.
ایرج شیخ زاده معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون نیز در خصوص این سامانه گفت: شبکه بانکی در حال حاضر در حال بررسی و آزمون سامانه مورد نیاز برای اجرای قانون جدید چک هستند و بانک توسعه تعاون با این رونمایی سامانه تخصصی، از پیشگامان شبکه بانکی به شمار میرود.
وی افزود: بر اساس قانون جدید چک، تمامی مشتریان دارنده چک، قبل از صدور چک و تحویل چک به ذینفع، می بایست مشخصات، تاریخ و مبلغ و سایر مندرجات فیزیک چک را در سامانه مدیریت چک ثبت نماید و ذینفع چک نیز تایید نماید که چک را دریافت نموده است، در غیر اینصورت امکان نقد کردن چک و انتقال آن به ذینفع دیگر امکان پذیر نمی باشد. همچنین در صورت انتقال چک به فردی دیگر، قبل از انتقال نیز می بایست قرایند انتقال چک در سامانه مزبور ثبت و تایید گردد.
Mojtaba, [17.02.21 07:01]
وی اضافه نمود: با توجه به الزام بانکها در اجرای قانون جدید چک، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تمامی مشتریان و ذینفعان در خصوص فرایند جدید صدور چک امری بسیار مهم و ضروری بوده که تا کنون این بانک از تمامی ابزارها و امکانات رسانه ای خود در جهت تنویر افکار عمومی مردم و مشتریان استفاده نموده است. ضمن اینکه طی دستورالعمل ها و بخشنامه های مختلف و متعاقب آن برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در راستای توجیه تمامی همکاران در بانک برنامه ریزی و اجرا شده است.
گفتنی است در این جلسه همچنین سامانه مدیریت و نظارت بر احکام قضایی بانک نیز معرفی و رونمایی گردید. شهرام شب بو معاون نرم افزار اداره کل زیرساخت در تبیین این سامانه گفت: این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات ثبت و اجرای نامههای وارده سازمان ها از جمله مراجع قضایی، انتظامی، تعزیرات، تامین اجتماعی و ... را امکان پذیر نموده است که با راه اندازی این سامانه، بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و همچنین اجرای احکام قضایی و دستورات سازمان های نظارتی با سرعت بسیار بالا و هوشمند صورت می پذیرد.
اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب ایجاد فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید خواهد شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ احمد بهاروندی عضو هیات عامل بانک کارآفرین در مراسم تشریح چگونگی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با بیان اینکه این طرح از پروژه های قدیمی است که سالها اجرایی نشده بود، گفت: اجرا نشدن این طرح موجب عدم رضایت شغلی، ثابت ماندن رده شغلی همکاران و حتی ریزش نیروهای تخصصی در برخی پست ها شده بود.
وی همچنین با اشاره به بار مالی بیش از 15 میلیارد ریالی اجرای این طرح افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در شعب شاهد آن بودیم ثابت ماندن رده شغلی همکاران بود که با اجرای این طرح به نوعی جبران مافات گذشته شده و همکاران شعب در رده بندی جدید با وجود عدم ارتقا رده شغلی افزایش حقوق قابل توجهی خواهند داشت.
بهاروندی تاکید کرد: عدم اجرای این طرح در سالهای گذشته موجب ایجاد حس تبعیض سازمانی، عدم رضایت شغلی و عدم ماندگاری نیروهای جذب شده جدید می شد، اما با اجرای این طرح فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید روی خواهد داد.
وی در ادامه با بیان این که در طرح جدید بیشترین افزایش حقوق شامل کارکنانی است که به تازگی به مجموعه بانک پیوستند خاطر نشان کرد: یکی از محاسن این طرح، ارتباط مستقیم عملکرد فردی با دریافتی و گروه شغلی است که از ثابت حقوق متناسب با ثابت ماندن در رده شغلی همکاران جلوگیری می کند.
به گفته بهاروندی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب سیستماتیک شدن ارزیابی عملکرد و کم رنگ شدن احساس تبعیض خواهد شد. در این طرح مجموعه ای از داده ها همچون سنوات، مدرک تحصیلی ، ارزیابی عملکرد، آموزشها و ... موجب طبقه بندی شغلی و محاسبه حقوق و دستمزد خواهد شد.
همچنین سهراب صادقی مدیر سرمایه انسانی نیز در این باره تاکید کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جدای از افزایش حقوق سالانه مطابق با مصوبه وزارت کار است. در طرح قبلی افزایش حقوق متناسب با سنوات کاری بود اما در طرح جدید مجموعه ای از عوامل که بدان اشاره شد، حقوق و دستمزد را تعیین خواهد کرد.
جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت :در خصوص انتصاب دوباره آقای مرتضی بانک ضمن اعلام مخالفت نمایندگان مجلس به این موضوع بیان داشت: بعد از اینکه آقای مرتضی بانک بازنشسته شد براساس مصوبه مجلس انتظار می رفت که دولت مانند سایر بازنشستگان از به کار گیری وی به عنوان دبیر مناطق آزاد خودداری کند اما با دعوت به کار مجدد تنی چند از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کردند که دولت کار خلاف قانون کرده است.
به گزارش اقتصادرسا ؛جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو یی در خصوص انتصاب دوباره آقای مرتضی بانک ضمن اعلام مخالفت نمایندگان مجلس به این موضوع بیان داشت: بعد از اینکه آقای مرتضی بانک بازنشسته شد براساس مصوبه مجلس انتظار می رفت که دولت مانند سایر بازنشستگان از به کار گیری وی به عنوان دبیر مناطق آزاد خودداری کند اما با دعوت به کار مجدد تنی چند از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کردند که دولت کار خلاف قانون کرده است.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس خاطر نشان کرد: به هر حال آقای مرتضی بانک ویژگی خاصی برای مدیریت ندارند که بتوان بر روی مدیریت وی تاکید کرد تنها موضوع ابقای وی باقی ماندن تا پایان کار دولت است و دلیل دیگری مبنی بر ویژگی عملکرد وی نیست لذا تا پایان کار دولت می ماند و بعد از آن یک دبیر جدید برای مناطق آزاد معرفی می شود.
جعفر قادری درپایان توضیح داد: به هر حال دور زدن قانون توسط دولت به هیچ وجه مورد تایید نیست و هیچ کس نباید از مر قانون تجاوز کند
مراسم یازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور روز گذشته به صورت مجازی برگزار و از روسای برتر تمامی بانک های کشور در سال 1399 تقدیر شد.
به گزارش اقتصادرسا؛به همین مناسبت مراسمی به صورت همزمان در ساختمان مرکزی بانک ایران زمین با حضور مدیرعامل، ریاست هیات مدیره، مدیر امور شعب استان ها، مدیر امور شعب استان تهران، ریاست حوزه مدیرعامل، ریاست اداره روابط عمومی، مدیر منطقه یک استان تهران و مدیر منطقه دو استان تهران برگزار شد.
در این مراسم دو تن از روسای شعب به صورت نمادین و به نمایندگی از سایرین حضور و لوح تقدیر و هدایای خود را از مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره دریافت کردند.
اسامی روسای برتر شعب سال 1399:
معصومه شفیعی جوکار از استان تهران
محمد جواد پور رضایی از استان یزد
سمانه مهدوی از استان مازندران
رضا زارع دیسفانی از استان تهران
اصغر اکبری ده چشمه از استان البرز
بر فراز بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین؛ 7 دقیقه ای وام بگیرید؛ غیر حضوری احراز هویت شوید؛ بانکداری ویدئویی را تجربه کنید و از مزایای پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال بهره مند شوید، انتظار میرود تا پایان سال آینده خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایرانزمین دیجیتالی و سادهسازی شود.
حدود یک ماه پیش بانک ایرانزمین از «فراز» رونمایی کرد. فراز مخفف عبارات فناوری روز ایرانزمین و عنوان نخستین پلتفرم دیجیتال این بانک است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار شماری ازکارکنان و مشتریان آن قرار گرفته، اما بانک ایرانزمین بر آن است تا حداکثر یک سال دیگر این پلتفرم را در دسترس همه مشتریانش قرار دهد تا به گفته مدیران آن انقلابی دیگر پس از بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری کشور بیافریند؛ این تمام اطلاعاتی است که تاکنون از فراز منتشرشده اما با این تفاسیر دانستن جزئیات بیشتر از این پلتفرم میتواند جالبتوجه باشد. به همین منظور با فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایرانزمین گفتوگویی انجام دادیم.
اینالویی در صحبت از فراز پا را فراتر میگذارد و آن را نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال کشور معرفی میکند. او همچنین فراز را مصداق واقعی بانکداری باز میداند که به دست بانک ایرانزمین اجرا میشود، رویکردی که در دنیا رو به توسعه است و کارکرد شعب بانکی را متحول میکند.
این دستاورد بانک ایرانزمین را بیشتر تشریح کنید و جزئیات آن را بگویید.
فراز نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال در کشور و نخستین پلتفرم دیجیتال بانک ایرانزمین است که تمام آنچه در بانکداری دیجیتال به آن نیاز است را دربرگرفته است.
برای این پلتفرم 72 فرآیند انتخاب و سادهسازی شده و بر یک پلتفرم بانکداری باز که در ایران «بوم» نامیده میشود، قرار گرفته است. این فرآیندها شامل سرویسهایی میشود که بیشتر بر بانکداری مدرن هدفگذاری شدهاند.
در حال حاضر چند نفر از فراز در قالب این طرح پایلوت استفاده میکنند؟
4هزار نفر از این پلتفرم استفاده میکنند تا با استفاده آنها مشکلات احتمالی پلتفرم شناسایی، بررسی و رفع شود. حدود 2هزار نفر از این 4هزار نفر همکاران ما در بانک ایرانزمین هستند و دیگران از شمار مشتریان پرتراکنش بانک انتخاب شدهاند.
جامعه منتخب بانک ایرانزمین از چه ابزاری به فراز دسترسی دارد؟
بانک امکان استقرار فراز را در گوشی موبایل و فضای وب فراهم آورده است، در نتیجه کاربران میتوانند پلتفرم فراز را جایگزین موبایل بانک و اینترنت بانک کنند. تفاوت فراز با اینترنت بانک و موبایل بانکهای کنونی این است که در این پلتفرم سرویسها سادهسازی شده و در نتیجه تجربه کاربری مناسبی را برای مشتری رقم میزند.
تنها مزیت فراز نسبت به دیگر پلتفرمهای بانکی همین تجربه کاربری آسانتر است؟
خیر، بانک ایرانزمین در فاز نخست راهاندازی این پلتفرم 72 فرآیند را دیجیتالی کرده، یعنی از حالت الکترونیکی به دیجیتالی تبدیل کرده است؛ در نتیجه این تغییر مشتری بدون نیاز به حضور در شعبه میتواند خدمت بانکی دریافت کند حتی اگر بخواهد برای اولین بار حساب باز کند.
فراز تاکنون به 12 پلتفرم مجهز شده و از جمله جذابیتهای منحصربهفرد آن قابلیت ارسال و دریافت دستور صوتی است. در فراز همچنین امکان برقراری تماس تصویری وجود دارد که این تجهیز میتواند مقدمهای بر بانکداری ویدئویی در آینده باشد.
در این مدل، مشتری میتواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که به طور فیزیکی در شعبه حضور پیدا میکند، دریافت کند.
امکان افتتاح گروهی حساب و صدور کارت و دیگر خدمات این چنینی از جمله خدماتی هستند که در قالب 12 پلتفرم کنونی در فراز ارائه میشوند اما آنچه میتواند این پلتفرمها را با مشتری ارتباط دهد، نسخه فراز بر روی وب و موبایل است. ظاهر این پلتفرم مانند اینترنت بانکها و موبایل بانکهای رایج است، اما درون و باطن آن با این دو تفاوت بسیار دارد و برجستهترین تفاوت آنها فضای شخصیسازی شده فراز است، در واقع این جاست که فراز توانسته به مفهوم بانکداری باز عینیت ببخشد چون قابلیت پذیرش سرویسهای بیرونی را دارد و کاربر میتواند انتخاب کند کدام خدمات بانکداری و غیربانکداری را در این پلتفرم دریافت کند و سرویس مربوط به آن را در فراز استفاده کند.
فراز حتی ظرفیت پذیرش ابزارهای بانکهای دیگر غیر از بانک ایرانزمین را دارد به همین دلیل است که آن را پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال مینامیم چون در این پلتفرم انواع خدمات موردنیاز را میتوان قرار داد. در واقع این پلتفرم قابلیت آن را دارد که به طور کامل شخصیسازی شود و این مشتری است که تصمیم میگیرد در فراز خود چه اپلیکیشنهایی را قرار دهد، همانگونه که الان میتواند فضای گوشی تلفن همراه یا رایانهاش را شخصیسازی کند. علاوه بر اینها خدماتی که در فراز ارائه شده این قابلیت را دارد که در اپلیکیشنهای دیگر نیز استفاده شود این جاست که میگوییم بانکداری باز تحقق پیدا کرده است.
قرار است فراز تا پایان سال آینده در اختیار همه مشتریان بانک ایران زمین قرار گیرد، امروز میتوانید اطمینان دهید که هیچ چیز مانع این رخداد نمیشود؟
یکی از دلایل بانک ایرانزمین برای ارائه محتاطانه فراز این است که هنوز در انتظار ابلاغ مجوز احراز هویت غیرحضوری از بانک مرکزی است، در حالی که این سرویس یکی از اصلیترین خدمات فراز به شمار میآید و به این منظور ارائه میشود که افراد مایل به افتتاح حساب در بانک ایرانزمین نیاز به حضور فیزیکی در شعبه نداشته باشند. امروز در بورس امکان احراز هویت غیرحضوری از طریق سامانه سجام فراهم آمده اما بانک مرکزی هنوز نتوانسته برقراری این امکان را به تایید مراجع بالاتر برساند.
این در حالی است که احراز هویت غیرحضوری یکی از مفاهیم اصلی بانکداری دیجیتال به شمار میآید و در صورتی که این فرایند از پلتفرم حذف شود آن را از واقعیت بانکداری دیجیتال فاصله میدهد؛ در نتیجه برای اینکه بانک ایرانزمین بتواند فراز را از حالت پایلوت خارج کند و در معرض کاربری عموم مشتریان قرار دهد، نیاز به این است که احراز هویت غیرحضوری فعال شود وگرنه حتی نیاز به یک بار حضور مشتری در شعبه آن چیزی نیست که در بکارگیری فراز مورد تایید بانک ایرانزمین باشد.
فکر میکنید این مانع تا پایان سال آینده برطرف شود؟
مبتنی بر قانون شورای عالی پول و اعتبار افراد برای دریافت خدمات پایه بانکی باید در شعب حاضر شوند، امیدواریم با پیگیری بانک مرکزی این قانون تعدیل شود.
فکر میکنید مشتریان بانک ایرانزمین تا چه اندازه از این دستاورد استقبال کنند و بانک در این باره چه راهکارهایی اندیشیده است؟
انتظار میرود تا پایان سال آینده خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایرانزمین دیجیتالی و سادهسازی شود و تجربه مشتری نیز در آن بررسی شود.
هدف نهایی این است که فراز که تاکنون بر موبایل و وب سوار شده بر روی دستگاههای خودپرداز و مرکز تماس دیجیتال هم فعال شود و مشتری بتواند فرآیند یک خدمت را در تمام کانالها دریافت کند، در حالی که این کانالها به یکدیگر پیوسته و یکپارچه شده باشند.
در کنار اینها به مساله آموزش کارکنان و مشتریان بانک هم پرداخته میشود؛ برای این کار بانک ایرانزمین یک پلتفرم آموزش دیجیتال راه انداخته و در آن مفاهیم بانکداری دیجیتال و چگونگی کار کردن با فرآیندهای فراز را آموزش میدهد. این پلتفرم 67 ساعت برنامه آموزشی را به بخشهای بسیار کوتاه تقسیم کرده و در اختیار مشتریان قرار میدهد، البته این اقدام به این معنی نیست که مشتری برای کار با پلتفرم مجبور است 67 ساعت فیلم آموزشی را تماشا کند بلکه اگر در جریان کار با فراز به مشکلی بربخورد و برای حل آن با بانک تماس بگیرد، کارشناسان میتوانند به جای توضیح شفاهی با ارسال یک فیلم چنددقیقهای آموزش موردنیاز را به مشتری ارائه داده و مشکل را حل کنند.
این مسیری است که سیستمهای بانکداری جهان در آن قرار دارند. به طور مثال یکی از کارکردهای پلتفرم فراز این است که مشتری میتواند تنها در 7 دقیقه وام بگیرد آن هم بدون نیاز به حضور در شعبه، واحد فناوری بانک ایرانزمین بر 7 دقیقه تاکید دارد تا ارائه تسهیلات بههیچوجه بیش از این طول نکشد و مشتری میتواند از طریق یادشده فرایند دریافت این خدمت را آموزش ببیند.
فکر میکنید توسعه این مدل بانکداری به حذف کامل شعب در کشور بینجامد؟
هدفگذاری بانک ایرانزمین از ایجاد فراز حذف کامل کارکرد شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و حذف شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند. بدیهی است شعب بانک کارکرد دیگری خواهند داشت که در ادبیات دیجیتال به این رویداد تحول شعب میگویند.
ارزیابی شما از جایگاه کنونی بانکداری دیجیتال در کشور چیست؟
بانکداری دیجیتال در ایران یک مفهوم جدید است و جامعه هنوز به عمق این موضوع پی نبرده است. در حال حاضر تنها بانکهای دولتی به دلیل فشاری که وزارت اقتصاد بر آنها آورده در پی تدوین نقشه راه برای رسیدن به بانکداری دیجیتال هستند، در چنین شرایطی بانک ایرانزمین امروز در جایگاه یک بانک خصوصی پلتفرم بانکداری دیجیتال را آماده کرده و به صورت پایلوت در اختیار مشتریان قرار داده است. حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و این مدل بانکداری در سالهای آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد