مدیرعامل بانک توسعه تعاون با صدور پیامی درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادرسا متن پیام بدین شرح است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى ‏پوشد.
ارتحال عالم عامل ،مفسر قرآن کریم و معلم منزه اخلاق اسلامی حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی را به محضر حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و شاگردان و مستفیضان از محضر ایشان تسلیت عرض می نمایم.
افزون بر تفوقهای معنوی و علمی ،آنچه از دیگر وجوه ممتاز در شخصیت آن عالم راحل نمود داشت،تخلق حقیقی به اخلاق اسلامی و تعهد به حفظ و حراست از ارزشهای اسلامی و امانت سترگی بود که خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برعهده علمای امت نهادند تا در کوران تاریکی های دوران غیبت امام زمان علیه السلام از جامعه مسلمین دستگیری نمایند. روح آن فقید سعید با انبیاءو اولیاء الهی همنشین باد.

 

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون از طراحی و برگزاری وبینار آموزشی آشنایی با قانون جدید چک از سوی این مرکز خبر داد و افزود: وبینار آشنایی با قانون جدید چک در ادامه برنامه های آموزشی دانش محور بانک توسعه تعاون و با هدف پاسخ دهی دقیق و بهنگام به دغدغدها و پرسش های روسای شعب اجرا شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی افزود: در تداوم برنامه های آموزشی در زمینه قانون جدید چک، وبینار آشنایی با قانون جدید چک برای روسای شعب سراسر کشور از سوی مرکز آموزش و پژوهش طراحی و با مشارکت مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت امور استانها و شعب برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به اهمیت و ضرورت بالای فرهنگ سازی برای عملیاتی شدن قانون جدید چک در بانک توسعه تعاون،گفت: برنامه های آموزشی متنوعی با اهدافی چون توسعه دانش و معلومات کارکنان، راهنمایی بهنگام مشتریان از سوی همکاران شعب و ارایه خدمات کیفی و منطبق با انتظار به مشتریان در طول یک ماه گذشته طراحی و عملیاتی شده است.

میرزاخانی تصریح کرد: وبینار آموزشی آشنایی با قانون جدید چک در ادامه برنامه های آموزشی مذکور و با هدف پاسخ دهی دقیق و بهنگام به دغدغدها و پرسش های روسای شعب اجرا شد. وی تصریح کرد: محور کلیدی وبینار تصریح نکات و مباحث مهم قانون جدید چک و مبتنی بر پرسش و پاسخ بود.

شایان ذکر است در آغاز وبینار آموزشی، عاشقی رییس اداره کل آموزش به ذکر تغییرات قانون چک اشاره و بر تکالیف قانون جدید برای بانک ها، کارکنان نظام بانکی و مشتریان اشاره کرد. در ادامه نیز صباحیفر رییس اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استان ها و شعب به تببین الزامات اجرایی قانون جدید چک و پولادوند رییس اداره کل بانکداری الکترونیک به تشریح بحث های سامانه و الکترونیکی قانون جدید چک پرداختند.

در پایان جلسه به بسیاری از ابهامات و پرسش های روسای شعب در زمینه قانون جدید چک از سوی مدرسان پاسخ داده شد. لازم به ذکر است که ارزیابی واکنش و رضایت روسای شعب حکایت از رضایت ۸۰ درصدی روسای شعب از برگزاری این وبینار آموزشی داشت.

 

هم زمان با جشن بیست و یکمین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین و در آستانه 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ازهویت جدید این بانک رونمایی شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در مراسم سالگرد تاسیس بانک کارآفرین که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران بانک برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین، با اشاره به تصمیم گیری جمعی همه اعضای هیات مدیره بانک برای تصمیمات و تدوین استراتژی بانک، گفت: تصمیمات جمعی با همراهی همه مدیران و همکاران موجب شده تا شاهد رشدهای چشم‌گیر و سه رقمی در مجموعه عملکرد بانک در یکسال اخیر بودیم.
وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، تدوین سامانه جامع منابع انسانی، تدوین آیین نامه تسهیلات و آیین نامه رفاهی را سرآغازی برای متناسب سازی حقوق و دستمزد خواند و اظهار داشت: یکی از الزامات اولیه ما تجهیز منابع انسانی بود؛ زیرا نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه بانک باید از انگیزه لازم برای ارائه خدمات مطلوبتر برخوردار باشد.
فرزین طرح طبقه‌بندی مشاغل و اجرای آن را موجب موجب افزایش ایجاد انگیزه بین کارمندان بانک خواند و تاکید کرد: بعد از اجرای طرح‌های انگیزشی برای پرسنل، دومین برنامه اصلی هیات مدیره بانک تغییرات اساسی در زمینه اعتبارات بانک بود، چرا که سهم بانک کارآفرین پیش از این در نظام بانکی کشور بسیار کم بود و در سالهای گذشته در این بخش رشد نکرده بود.
مدیرعامل بانک کارآفرین ادامه داد: سهم ناچیز بانک در بخش اعتبارات در حالی بود که بانک کارآفرین در دو دهه گذشته جزو بانکهای خوشنام و دارای نیروی انسانی مجرب بود به همین جهت به سراغ ایجاد بانکداری تجاری، شخصی و شرکتی رفتیم و خط مشی جدید بانک بر اساس اعتبارات و وصول اعتبارات تدوین شد.
فرزین با اشاره به ایجاد کلینیک شعب و درجه بندی آن برای نخستین بار، تاکید کرد این دو راهکار موجب تقویت عملکرد بانک خواهد شد.
وی ایجاد دفتر نوآوری را یکی دیگر از موفقیت های بانک خواند که مورد توجه معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته و گفت: در کنار این اقدامات سامانه‌های متعددی را ایجاد کردیم که همگی در راستای اهداف و استراتژی‌های کلان بانک تدوین شده اند.
فرزین با بیان اینکه در یک سال اخیر هشت سامانه به مجموعه بانک افزوده شده است، گفت : سامانه های هم آفرین، رمزآفرین، اتوماسیون اداری،los، سامانه جامع اعتبارات، سامانه کاراکسپرس ، ساتنا گروهی از جمله سامانه هایی هستند که در سال ٩٩ اجرایی شدند.
وی با اشاره به افزایش عملکردها بر اساس گزارش مجمع سه ماهه سوم بانک، تاکید کرد هنوز در برخی سر فصل ها با هدف گذاریها فاصله داریم و معتقدم می توانیم به اهداف بیشتری دست پیدا کنیم.
وی همچنین با اشاره به تراز عملیاتی بانک گفت: در حالی که درسالهای ٩٧و٩٨ تراز عملیاتی بانک منفی پنج میلیارد تومان بود، در پاییز سال جاری به ٣٠٠ میلیارد تومان مثبت رسیده است.
فرزین خاطر نشان کرد: امسال شاهد رشد شش برابری سپرده های جاری و ١٠٠ درصدی بخش تسهیلات بودیم.


قرض الحسنه برکت بانک است
مدیرعامل بانک کار آفرین با ابراز امیدواری برای ایجاد سپرده قرض الحسنه در سال آینده گفت: قرض الحسنه برکت بانک است و می‌توانیم به تعداد گسترده ای از مشتریان خود تسهیلات پرداخت کنیم.
فرزین همچنین خاطر نشان کرد: بعنوان یک اقتصاددان بارها اعلام کرده‌ام که تخصیص ندادن منابع مالی مورد نیاز بیشترین آسیب را به واحدهای تولیدی وارد می‌کند.


تولد دوباره با آغاز شکوفایی بانک

مهدی سیف علیشاهی عضو هیات مدیره بانک در این مراسم با اشاره به رونمایی از هویت جدید بانک کارآفرین تغییرات انجام شده در فرایند ری برندینگ را آغازی دوباره برای ورود بانک به دوران شکوه خود خواند.
وی تاکید کرد: در راستای فرایند ری برندینگ با کمک گرفتن از اساتید مجرب و متخصص لوگوی بانک با حفظ رنگ سازمانی، تغییر کرد و حتی فونت خاص آن ایجاد شد تا هویت بصری بانک کارآفرین در دهه سوم زندگی خود جدید شود.
این عضو هیات مدیره بانک ادامه داد: برای اینکه فرایند ری بریندینگ مورد رضایت و جلب توجه مشتریان و سهامداران شود از تجربه بانکهای داخلی و خارجی در این زمینه بهره گرفتیم.

موسیقی و شعر خاص بانک کارآفرین

در ادامه این مراسم فردین خلعتبری بعنوان راهبر موسیقی سازمانی بانک در سخنرانی ضمن معرفی سه اثر موسیقیایی مختص بانک کارآفرین به توضیح بیشتر در مورد روند اجرایی این موسیقی ها پرداخت و گفت: با نگاه مثبت مدیرعامل بانک کارآفرین و آغاز ری برندینگ در بانک ضرورت داشت تا بانک کارآفرین نیز دارای یک هویت موسیقی خاص خود باشد به همین جهت آقای عبدالجابر کاکایی زحمت یکی از شعرهای بانک و آقای رامین فاروقی نیز شعر دیگری برای بانک سرودند.
خلعتبری ادامه داد: با اتمام کار سرودن شعر نگارش نت و اجرای موسیقی آغاز و در نهایت توسط آقایان سالار عقیلی و وحید تاج اجرا شد. در ادامه نیز برای دید بصری بهتر به موسیقی و شعر کلیپی با همراهی تعدادی از همکاران بانک تهیه وتدوین شد.
وی در پایان خطاب به محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک کارآفرین گفت: در روزهایی که بخاطر ساخت کلیپ موسیقی به بانک تردد می کردم آنچه بسیار مورد توجه ام قرار گرفت وجود همکاران همدل و پر تلاش بود که باید از این حیث به شما تبریک گفت.


منشور به خط استاد امیرخانی

در ادامه این مراسم از منشور مشتری مداری بانک کارآفرین که با قلم استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویسی شده بود رونمایی شد و استاد امیرخانی در پیام تصویری که برای این جشن ارسال کرده بود با تبریک 21 سالگی بانک کارآفرین با ابراز امیدواری برای روزهای بهتر برای بانک کارآفرین و تقدیر از عملکرد بانک در حمایت از کارآفرین ها گفت: بانک کارآفرین جزو بانکهای خصوصی خوشنام ایرانی است که در طی سالهای حیاتش برکات زیادی داشته است و امیدوارم که در دهه سوم فعالیتش نیز بر اساس رویه حمایت از تولید و کارآفرینی قدم بردارد.
رونمایی از تمبر اختصاصی و کتاب ری برندینگ

رونمایی از تمبر اختصاصی بانک یکی دیگر از طرح های افتتاح شده در این روز بود که توسط مدیر عامل بانک و محمد خورسندی یکی از اعضای هیات مدیره انجام شد.
همچنین در ادامه توسط محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک، مهدی سیف علیشاهی عضو هیات مدیره و کمیته تبلیغات، مهدی ایرانمنش مشاور معماری پروژه ری برندینگ و فرهادی مشاور پروژه ری برندینگ از کتاب ری برندینگ رونمایی شد.
در این مراسم همچنین از فونت سازمانی بانک، که توسط دامون خانجانزاده طراحی شده رونمایی شد.

 

ساخت و احداث دو درمانگاه در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با حضور حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران، محمدنورآزادی رئیس اداره امور شعب استان اصفهان و احمدرضا صباغی فرادنبه رئیس اداره امور شعب استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران به همراه کادر پزشکی و درمانی بیمارستان طی سفر به دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری از نحوه ارائه خدمات به همکاران آگاه شد و از روند راه اندازی درمانگاه بیمارستان بانک ملی ایران در این دو استان نیز بازدید کرد.
حسینعلی سخندان در جریان این دو سفر با بیان گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت های ایجاد شده در خدمات بیمارستانی بانک طی چند سال گذشته، گفت: همه تلاش ما این است که رضایت حداکثری مراجعه کنندگان به بیمارستان را جلب کنیم و برای این منظور خدمات تازه ای در استان ها تعریف کرده ایم.
وی شروع به کار درمانگاه های بیمارستان در استان ها را می توان تحولی جدی در حوزه تامین سلامت کارکنان دانست و گفت: با راه اندازی پی در پی درمانگاه های بیمارستان بانک ملی ایران و امکانات ایجاد شده در استان ها، شکل رسیدگی به بیماران تغییر کرده است.
مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران همچنین به تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت این بیمارستان طی یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما این است که بتوانیم از شرایط حساس کنونی به سلامت عبور کنیم.
وی در مراسم آغاز به ساخت این درمانگاه ها با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه، تاکید کرد که حداکثر امکانات موجود برای خدمت رسانی به عموم هموطنان در این مراکز استفاده خواهد شد.

عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران که امروز به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور در مرکز ارتباط مردمی به صورت مستقیم و برخط با مشتریان ارتباط داشت، درباره پرداخت تسهیلات کرونایی بانک گفت: بانک در پرداخت این تسهیلات مشکلی ندارد و تا پایان دی ماه 123 هزار و 260 فقره از این تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر سید فرید موسوی که امروز به همراه محمدرضا محمود پناه رییس اداره کل اعتبارات و عباس پیروزی رییس اداره کل بررسی طرح ها به صورت تلفنی و برخط پاسخگوی سوالات مشتریان بود، با بیان اینکه بیشتر مباحث طرح شده امروز درخصوص تسهیلات کرونایی بود، اظهار کرد: وثایق و ساز و کارهای پرداخت تسهیلات کرونایی تعریف و به همه واحدها ابلاغ شده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات همکاران شعب در سراسر کشور تصریح کرد: لازم است یاد و خاطره همکارانی را که طی مدت اخیر در اثر بیماری کرونا از دست داده ایم، گرامی بداریم. ضمن اینکه از همه عزیزان تقاضا دارم درخصوص تسهیلات کرونایی قوانین، مقررات و بخشنامه ها را رعایت کنند.
موسوی بیان کرد: از همه همکارانم که در اقصی نقاط کشور در ارکان مختلف در تلاش هستند تا خدمات بی منتی را در حوزه تسهیلات و اعتبارات به هموطنان مان ارایه کنند، قدردانی می کنم. از همه مشتریان گرامی نیز انتظار می رود محدودیت های همکاران ما را در مراجعات خود مدنظر قرار دهند.
عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران ادامه داد: ما مجری قانون هستیم و باید محدودیت ها، الزامات و آیین نامه ها را رعایت کنیم. اینطور نیست که تنها تسهیلاتی را پرداخت کنیم بلکه در کنار مشتریان عزیزمان هستیم تا آرزوهای آنها را عینیت ببخشیم. از طرفی در تلاش هستیم تا در یک فضای دوستانه و متعهدانه خدمات بی منتی را ارایه دهیم و امیدواریم که مشتریان تجربه خوبی از همکاری با بانک ملی ایران در حوزه تسهیلات داشته باشند.
وی اضافه کرد: از مجموع معرفی شدگان برای دریافت تسهیلات کرونایی، بخش قابل توجهی پرداخت شده است و باقی موارد یا در حال تکمیل پرونده هستند و یا اینکه برخی از معرفی شدگان از دریافت تسهیلات منصرف شده و دیگر به بانک مراجعه نکرده اند.
موسوی با بیان اینکه بخش دیگر سوالات درخصوص کارت های اعتباری بود، عنوان کرد: بانک ها موظف هستند تمام تسهیلات خرد را در قالب کارت اعتباری پرداخت کنند و بانک ملی ایران هم با تشکیل شرکت پیشگامان سعی کرد این موضوع را به صورت نظام مند پیگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه هنوز فرهنگ استفاده از کارت اعتباری در جامعه ما شکل نگرفته است، گفت: این کارت ها در هر درگاه پرداختی سریعا به ریال تبدیل می شوند و چون فرهنگ استفاده از این کارت ها نیست بنابراین فکر می کنم عملا کارت اعتباری نتوانسته به اهداف اولیه خود برسد. از طرفی همه نیازهای خرد جامعه از طریق کارت اعتباری قابل پوشش نیستند.
این عضو هیات مدیره و هیات عامل بانک تاکید کرد: باید برنامه ریزی دقیق تری در این خصوص انجام شود ولی بانک ملی ایران حسب الزامات قانونی خود در تلاش است موارد قانونی را رعایت کند و غالب تسهیلات خرد ما به صورت کارت اعتباری در حال پرداخت است.
همچنین لیلا صدر رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک و مهدی پاشازاده رییس اداره کل خارجه نیز امروز پاسخگوی سوالات ارزی و روابط کارگزاران، ضمانت نامه های ارزی و... مشتریان بودند.

مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ دی در 10 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به کل سال گذشته بیش از 126 درصد رشد یافته است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک دی، بر اساس آمارهای موجود، مانده کل تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان دی ماه سال جاری به بیش از 178 هزار میلیارد ریال رسیده است. در این مدت سه هزار و 368 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 12 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
 بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی در این مدت مربوط به عقد « مرابحه » با 64.56  درصد و تسهیلات «مشارکت مدنی» با 26.28 درصد بوده است.
گفتنی است در یک سال گذشته به دنبال تدابیر هیئت‌مدیره بانک دی، پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت ارزان‌‌‌ قیمت در کنار افزایش تعداد تسهیلات پرداختی به آحاد جامعه در اولویت سیاست‌های اعتباری این بانک قرار گرفته است که نتیجه آن را می‌توان در طرح‌های تسهیلاتی متنوع و انعطاف‌پذیری از جمله «دیدار دی»، «24 ارزش آفرین»، «دی کارت اعتباری» و نیز «طرح اعتباری حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا» دید که با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.

رییس هیئت‌مدیره بانک دی در مراسم گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت بازخوانی صحیح ارزش‌های اصولی انقلاب بر مدار احیای کرامت انسانی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط‌عمومی بانک دی، مراسم گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس‌هیئت مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک دی برگزار شد.
در این مراسم، غلامرضا خلیل ارجمندی با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و تبریک چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بسیاری از تحلیل‌گران انقلاب‌ اسلامی در تحلیل‌های خود در مورد علل و ریشه‌های وقوع انقلاب در ایران، مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم را سرمنشاء بروز انقلاب می‌دانند در حالی‌که بازخوانی صحیح و اصولی ارزش‌های اولیه انقلاب و مشاهده بازنمود آن‌ها در شعارهای مردم نشان می‌دهد که انقلاب ایران بیش از این‌ها، یک انقلاب فرهنگی و با هدف احیاء عزت و کرامت انسانی بود.
وی افزود: مهمترین دلیل دشمنی‌های آشکار و نهان دولت‌های غربی با انقلاب ایران در قالب انواع تحریم‌ها و تحمیل جنگ هشت ساله نیز این بود که انقلاب ایران یک پدیده نوین در قرن بیستم را رقم زد که با آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی متعالی و داعیه درانداختن طرحی نو در عالم و آدم، گفتمان سکولار غربی و شرقی را به چالش کشیده بود.
ارجمندی با اشاره به لزوم تحکیم وحدت در جامعه و تاثیر آن در استمرار انقلاب تصریح کرد: اگر وحدت و همدلی مردم نبود، نهال نوپای انقلاب در همان ابتدای جنگ از میان می‌رفت.
رییس هیئت‌مدیره با تاکید بر لزوم الگوگزینی از سبک‌ مدیریت جهادی انقلاب در جامعه و سازمان‌های امروزی گفت: الگوی مدیریت جهادی اوایل انقلاب که فارغ از روابط عمودی خشک و مبتنی بر اخلاق، دینداری، احترام و شور خدمت بود، یک نمونه موفق در مدیریت است که اگر به درستی در نظام اداری پیاده شود ضامن رشد و بهره‌وری سازمان‌ها می‌شود.
وی افزود: در بانک دی نیز به خاطر جامعه هدف ویژه آن که همانا خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند، لزوم پیاده‌سازی ارزش‌های انقلابی مانند صبوری، اخلاق‌مداری و ارزش‌باوری در منظومه فرهنگ سازمانی بانک و کدهای رفتاری کارکنان یک ضرورت اساسی است که می‌بایست نمود آن را در عملکرد روزانه و تعامل همکاران با مشتری مشاهده کنیم.
ارجمندی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت بانک دی گفت: در طول یک سال گذشته در سایه همدلی و همت جمعی تمامی همکاران و با برنامه‌ریزی‌‌های دقیق انجام شده در زمینه جذب منابع، وصول مطالبات، فروش املاک و دارایی‌های مازاد و ...، شاهد بهبود و رشد چشمگیر شاخص‌های کلیدی و عملکردی بانک بودیم که امیدورام در ادامه مسیر نیز با انجام اقدامات موثر شاهد توسعه دستاوردهای بانک باشیم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر نقش مهم واحدهای کنترل داخلی در ارتقاء سلامت موسسات مالی تاکید نمود.

به گزارش اقتصادرسا؛ عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی گزارش حسابرسی عملیاتی واحدهای نظارتی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: ادارات کلی بازرسی، اداره کل حسابرسی داخلی، اداره کل مبارزه با پولشویی، اداره کل مدیریت ریسک و اداره کل تطبیق به عنوان واحدهای کنترل داخلی بانک مطرح هستند و با پیش‌بینی اقدامات احتیاطی، ارائه رهنمودها به واحدهای عملیاتی و اعمال نظارت بر عملیات بانکی در صدد ارتقای سلامت بانک می‌باشند.

وی در خصوص گزارش حسابرسی عملیاتی واحدهای نظارتی بانک توسعه تعاون گفت: این گزارش فرآیندهای کنونی اعمال نظارت از سوی این واحدها را مورد بررسی قرار داده و پیشنهادهای مناسبی برای هم‌افزایی واحدها، پرهیز از موازی‌کاری و نحوه صحیح تبادل اطلاعات را ارائه می‌دهد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تعامل و یکپارچگی میان واحدهای نظارتی را در راستای کنترل کلیه عملیات در شبکه بانک به منظور حصول اطمینان از صحت و دقت فعالیت‌ها موثر دانست و گفت: اطمینان عموم مردم و فعالان بازار به موسسات واسط مالی مهمترین عامل در ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آنها به حساب می‌آید.

نجفی مجموعه الزامات مربوط به کفایت سرمایه بانک‌، مدیریت ریسک‌های اعتباری ، جلوگیری از معاملات ناسالم اقتصادی، انواع شیوه‌های نظارتی (حضوری و غیر حضوری) و رعایت استانداردهای حسابداری و بانکی را از مهمترین محورهای واحدهای کنترل داخلی بانک برشمرد و گفت: فعالیت بانکی فعالیتی هدفمند در جهت تامین مالی واحدهای تولیدی و کمک به ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد است. بانکها در راستای ارائه هر چه بهتر تخصیص منابع در چارچوب های قانونی و مبتنی بر اصول و قواعد حرفه ای انجام وظیفه می کنند.

وی افزود: واحدهای عملیاتی ستاد و صف از رهنمودها و اعمال نظارت همکاران بازرسی برخوردار هستند و چارچوب‌های تعریف شده از سوی نهادهای نظارتی در خصوص افتتاح حساب، پذیرش سپرده، اعطای تسهیلات، دریافت تضمینات، صدور ضمانت‌نامه، عملیات ارزی و خدمات تخصصی می‌تواند در شکل‌دهی صحیح به فعالیت کلی بانک موثر واقع گردد.

نجفی گفت: واحدهای نظارتی جهت اعمال نظارت بر سیستم از منظر حرفه ای نیازمند اطلاعات و دسترسی‌های کافی می باشند. تعیین حد و مرز دسترسی‌ها و تبادل صحیح اطلاعات میان واحدهای کنترل داخلی از موضوعات حائز اهمیت است که مدیران ارشد بانکی در ارائه چارچوب برای آن نقشی مهم بر عهده دارند.

وی در تبیین فرآیندهای کنترل و نظارت در بانک گفت: این فرآیندها بسیار گسترده است و از فرآیند خرد بانکداری و عملیات شعبه ای تا کنترل جریانات کلان بانک و مراقبت از شاخص های اصلی از جمله کفایت سرمایه را شامل می‌شود.

نجفی در تبیین سیاست‌های خود کنترلی بانک گفت: تاکید مدیران ارشد بانک بر آن بوده است که کلیه کنترل‌های مورد نیاز با ارائه صحیح دستورالعمل‌ها، چینش صحیح فرآیندها و رعایت سلسله مراتب نظارتی در داخل بانک صورت پذیرد و بانک در شناسایی هر گونه انحراف و رسیدگی به آن، اهتمام کافی را داشته باشد.

وی مجموعه سلسله مراتب مدیریتی بانک را در موضوع کنترل داخلی و اعمال نظارت، صاحب نقش عنوان نمود و گفت: واحدهای نظارتی در هر موسسه مالی به لحاظ سرمایه انسانی و بعد زمانی و مکانی دچار محدودیت هستند و این مهم شامل بانک توسعه تعاون نیز می شود و گرچه فرآیندهای هوشمند و سامانه های الکترونیک به نحو مناسبی رواج یافته است، با این وجود نظارت موثر مدیران واحدهای شبکه شعب، استانها و ستاد می‌تواند در پیشبرد صحیح فرآیندها موثر واقع گردد.

در این جلسه محمد مهدی احمدی معاون نظارت و حقوقی بانک توسعه تعاون، حسین کثیری عضو کمیته حسابرسی هیات مدیره بانک توسعه تعاون ، محمدرضا فرخ رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی، رویا رحمانی رئیس اداره کل حسابرسی داخلی، رضا یوسف نیا رئیس اداره کل بازرسی فنی و تخصصی، مصطفی منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک و مهدیه ابراهیمی سرپرست اداره کل تطبیق و اساتیدی از سازمان حسابرسی نقطه نظرات تخصصی خود را در خصوص این گزارش مطرح نمودند.

 

مدیرعامل بانک کارآفرین واحد بازرسی و حراست را چشم و گوش سازمان خواند و گفت: واحد بازرسی در حقیقت با نگاه نظارتی خود حامی بانک است و صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین،مراسم معارفه"احمد علی شکوه"به عنوان مدیر حراست بانک کارآفرین روز یکشنبه با حضور مسئولان بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک کارآفرین برگزار شد.

در این مراسم "محمدرضا فرزین" با اشاره به ضرورت حضور واحد بازرسی و حراست در بانک گفت: نظارت و کنترل در بانک‌ها و مؤسسات مالی در چند سطح و لایه انجام می گیرد.

وی در توضیح این لایه ها اظهارداشت: لایه نخست واحد تطبیق مقررات است که وظیفه تطبیق قوانین و دستورالعمل‌ها با قوانین و مقررات بانک مرکزی را برعهده دارد. لایه دوم، واحد حسابرسی داخلی است که مشخصا کنترل‌ها را از منظر اثربخشی داخلی مورد توجه قرار می‌دهد و طبعا زیر نظر هیات مدیره بانک وظایف خود را انجام می‌دهد.

فرزین ، لایه سوم را واحد بازرسی و حراست خواند که بیطرف و هوشیار عمل می کنند.

فرزین ادامه داد: در واحد بازرسی صحت و سقم اسناد مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد و در حقیقت این واحد، صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

وی همچنین افزود: این لایه در بخش حراست نیز نگهبان اموال و دارایی های بانک و پرسنل بانک است، به نوعی این واحد از حسن شهرت بانک نگهبانی می‌کند، به گفتار دیگر اگر به سرمایه‌های خود افتخار می‌کنیم، این مسئله با نقش‌آفرینی واحد بازرسی و حراست محقق می‌شود.

مدیرعامل بانک، ویژگی های مدیر بازرسی و حراست بانک را بی‌طرفی، مجرب بودن، صبر و دقت عنوان و تأکید کرد: مدیر بازرسی و حراست همچون قاضی است که باید وابستگی و گرایش خاصی به فرد و یا تفکر خاص، نداشته باشد.

فرزین با اشاره به دلایل انتخاب احمدعلی شکوه بعنوان مدیریت بازرسی و حراست گفت: ایشان سوابق و شهرت خوبی برخوردار هستند و چندین سال است که در نظام بانکی، مسئولیت های مدیریتی را برعهده داشته اند، با توجه به سابقه ایشان در بانک کشاورزی از ایشان درخواست کردم که به همکاران بانک کارآفرین بپیوندند.


بانک کارآفرین خوشنام و حامی کارآفرینان

در ادامه این مراسم حسینی معاون حفاظت پرسنلی بانک مرکزی با اشاره به کارنامه بانک کارآفرین در صنعت بانکداری کشور خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین نخستین بانک خصوصی کشور است که وارد بورس شده و بررسی کارنامه عملکرد این بانک خبر از خوشنامی آن می دهد، روالی که نشان می دهد این بانک سعی دارد مبتنی بر نامش در صنعت بانکداری کشور حامی کارآفرینان باشد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید و جوان نیز که سکانداری و هدایت بانک کارآفرین را برعهده گرفته‌اند، با جدیت در تلاش هستند تا بانک این نقش را به‌خوبی ایفا کند.
کارآفرین در 8ماهه سال جاری 80 درصد افزایش جذب داشته است

حسینی تاکید کرد: نگاهی به عملکرد بانک کارآفرین نشان می‌دهد در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش جذب منابع داشته است که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در نظام اقتصادی، از مدیریت بانک می خواهیم تا منابع خود را به سمت کارآفرینی، تولید و ...هدایت کند تا حتی‌الامکان، مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش حراست در بانک‌ها خاطرنشان کرد: مدیران در بخش‌های دولتی به اهمیت و ضرورت وجود حراست در سازمان‌ها آگاه هستند و بنابراین از سال گذشته، تشکیل واحد حراست در بانک‌های خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

این مدیر بانک مرکزی با اشاره به حضور واحد حراست در سازمان ها و ابلاغ ضرورت وجود این واحد در چارت سازمانی افزود: پس از استقرار این واحد، صلاحیت مدیران مستقر، تعیین صلاحیت تملک سهام، بازرسی شرکت‌های وابسته و مجموعه بانک‌ها توسط این بخش انجام خواهد شد.

همچنین پورطولابی رئیس اداره حراست موسسات پولی و بانکی براز امیدواری کرد: با حضور مدیر حراست در بانک کارآفرین، شاهد اعتبار و اثر بخشی این واحد در چارت سازمانی بانک باشیم.

معارفه شکوه
حراست با عمل به وظیفه، امنیت و آرامش را برای سازمان به ارمغان می آورد

در ادامه این مراسم احمدعلی شکوه مدیر جدید حراست بانک کارآفرین نیز در سخنانی با تشکر از حسن ظن مدیرعامل در سپردن مسئولیت به وی با تبیین وظیفه و نقش حراست در سازمان‌ها خاطرنشان کرد: حراست، ثمره انقلاب اسلامی است. برگزاری این مراسم در دهه فجر را به فال نیک می گیریم و امیدوارم این نهال کوچک، روزی به درختی تنومند در بدنه بانک تبدیل شود.

وی تاکید کرد: واحد بازرسی و حراست در صورتی که به وظیفه خود به درستی عمل کند، موجبات امنیت و آرامش در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم با یاری خداوند، مسئولیت محوله را به نحو احسن انجام دهم و با همراهی همکاران خود در جهت موفقیت بیشتر بانک نقش موثری ایفا کنیم.

 

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی عملکرد ده ماهه این معاونت را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عشرت عدالت اظهار داشت: این معاونت از آغاز سال جاری تا کنون محورهای ذیل را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات دنبال کرده است:

    توسعه بانکداری باز با تاکید بر مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر API

2-آغاز استقرار سامانه جامع بهداشت و درمان
3-آغاز استقرار سامانه پیشخوان اینترنتی مشتریان به منظور جایگزینی اینترنت بانک و موبایل بانک و فراهم نمودن زیرساخت ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در بخش های تسهیلاتی و ارزی

    اجرای فاز اول سامانه جامع پرونده های حقوقی

5-توسعه سیستم جامع منابع انسانی
6-توسعه سامانه جامع وصول مطالبات

    توسعه سامانه los (فازهای 2و 3)

    - توسعه سامانه CIF

9-توسعه سامانه رتبه بندی اعتباری
10-راه اندازی فاز آتی بورس کالا
11-راه اندازی سامانه جلسات
12-پشتیبانی و توسعه سیستم های موجود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران در ادامه بر اجرای پروژه های ابلاغی بانک مرکزی در بانک توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: یکی از این سامانه ها "سامانه سیاح" است که با دریافت اتوماتیک کد رهگیری، افتتاح حساب برای مشتریان بانک توسعه صادرات انجام می شود.
وی افزود: سامانه سماچک نیز که مربوط به تکمیل اطلاعات چک های برگشتی توسط بانک هاست در این بانک در حال پیاده سازی می باشد.

عدالت گفت: بانک توسعه صادرات در خصوص بخش هوش تجاری نیز دستاوردهایی را به شرح زیر داشته است:

    تکمیل و توسعه انبار داده و سامانه هوش تجاری بصورت مستمر
    توسعه سامانه نظارت غیر حضوری
    توسعه سامانه مدیریت ریسک نقدینگی
    توسعه سامانه مبارزه با پولشویی
    تغییرات در سیستم ها متاثر از سال 1400

به گفته عدالت همچنین زیر ساختها و ابزارهای اجرای پروژهای فوق الذکر و نیز اجرای طرح دورکاری و برگزاری جلسات و آموزشهای غیر حضوری در بانک توسعه صادرات در بخش زیر ساخت به نحومطلوب پیاده سازی و عملیاتی شده است .
وی در ادامه فعالیت های مدیریت فناوری و اطلاعات را در بخش امنیت تشریح کرد و گفت: در این زمینه اقدامات ذیل انجام پذیرفته است.

    انجام ممیزی مراقبتی دوم سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شامل، تکمیل فازهای مختلف پروژه (تصویب اسناد، بروزرسانی ریسک، مدیریت دارایی، پایش اهداف و...) برگزاری ممیزی شخص ثالث و معرفی بانک به مرکز افتا توسط ممیزین جهت اخذ گواهینامه
    توسعه سامانه مدیریت متمرکز لاگ و رخداد های امنیتی
    تعیین سطح فعلی و آتی بلوغ امنیت اطلاعات بر اساس طرح امن سازی زیرساختهای حیاتی کشور ابلاغی از افتا
    اجرای فنی طرح دورکاری کارکنان و پیمانکاران بانک
    تقویت سامانه‌ها با ارزیابی های فنی امنیتی و استفاده از برنامه‌های جلوگیری از نفوذ، سو استفاده وکلاهبرداری و حفاظت اطلاعات
    نظارت و اتخاذ سیاستها و ارزیابی های امنیتی پروژه های فاوا

عدالت یادآور شد: در حوزه اجرای نقشه راه تحول دیجیتال، با اتصال بازار پول به بازار سرمایه در بستر بانکداری باز بانک توسعه صادرات، صندوق های سرمایه گذاری ، با ثبت بیش از 250 هزار تراکنش بانکی و مبلغی بیش از 3700 میلیارد ریال، رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رسانده اند .

 

محمدرضا نمازی، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، تندیس و لوح تقدیرکارآفرینی مدیر اشتغالزای کشور را دریافت کرد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، دوازدهمین جشنواره کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما در بهمن ماه 1399 برگزار شد.

نمازی با بیان این که کار آفرینی نقش اساسی و محوری در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی های کشور داشته و یکی از بهترین پیامدها آن ، اشتغال زایی در جامعه می باشد که این شرکت توانسته است با نیروی جوان و متخصص خود ، رشد اقتصادی کشور را شتاب بخشد و آثار اجتماعی مناسبی برای کشور به وجود آورد.

وی افزود، شرکت به پرداخت ملت به پاس این رویکرد خلاقانه و مدبرانه ، موفق به کسب دریافت لوح سپاس و تندیس دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تکریم از مدیران اشتغالزای کشور " در این جشنواره گردید ، امید است در جهت ارتقای فرهنگ کسب و کارهای نوین همچنان سرآمد و پبشتاز باشیم .

این شرکت در مهرماه امسال براساس نشریه معتبر نیلسون ریپورت با دو پله صعود نسبت به رده‌بندی سال 2018 ، در جمع 13 شرکت برتر پرداخت الکترونیک جهان قرار گرفت است .

بر اساس جزییات این رنکینگ جهانی ، شرکت به‌پرداخت ملت در بین شرکت‌های مستقل غیرگروهی ، پنجمین PSP برتر جهان محسوب می‌شود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top