مدیر عامل بانک کار آفرین به روسای شعب سراسر کشور توصیه کرد که جانشین پروری یکی از اولویت کاری آنان باشد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کار آفرین، دکتر محمد رضا فرزین روز یکشنبه،همزمان با برگزاری گردهمایی روسای موفق شعب بانکهای کشور توسط بانک مرکزی برگزار شد،از روسای موفق شعب بانک کار آفرین تقدیر کرد.
وی در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد،تقدیر از روسای موفق شعب بانکی را بدعتی نو خواند و گفت: هر چند که این فرآیند در بانک کارآفرین هر فصل با برگزاری مجامع فصلی انجام می گیرد، اما انتخاب و تقدیر از روسای موفق بانکی توسط بانک مرکزی فرآیندی قابل تقدیر و شایسته ای است که موجب افزایش انگیزه خدمت در بانکها خواهد شد.
وی بار اصلی برنامه ریزی های انجام شده در ستاد بانک را بر دوش شعب خواند و افزود: در حقیقت تحول اصلی در شعب اتفاق می افتد، به همین دلیل از ابتدای سال اصرار داشتیم تا مسیر و شرایط بهتری برای انجام اهداف برنامه ریزی شده در شعب اجرا شود. مسیری که شامل تجهیز شعب به فناوری های روز، افزایش نیروی انسانی مجرب و... که همگی بستر ساز عملکرد بهتر شعب هستند، بودیم.
فرزین با اشاره به ایجاد معاونت بانکداری شرکتی در بانک تاکید کرد: وجود بانکداری شرکتی موجب سرعت بخشیدن به تعاملات بین بانک و شعب شده، روالی که حتی در عملکرد شعب نیز به خوبی قابل رویت است. این روال موجب شد تا به اکثر برنامه ریزی های انجام شده در سال 99 برسیم و بخشی هم که محقق نشده در حال آسیب شناسی است تا بتوانیم با حرکتی پرشتاب شرایط رسیدن به آنها در سال 1400 را فراهم کنیم.
وی با اشاره به عقب ماندگی بانک در بخش IT گفت: به خوبی می دانیم که در بخش IT عقب هستیم و این کاستی حداقل برای یک دهه گذشته است اما کارهای زیادی صورت گرفته و امیدوارم بتوانیم بخش عمده ای از این عقب ماندگی را در سال آینده جبران کنیم.
مدیر عامل بانک کارآفرین با اشاره به لزوم استفاده از نیروی انسانی مجرب تاکید کرد از بدو ورود به بانک اعلام کردم که برای پیشرفت در همه عرصه ها،باید از نیروی انسانی مجرب حمایت و حفاظت کنیم.
فرزین تصریح کرد به همین منظور طرح طبقه بندی مشاغل با حساسیت بالا اجرا شد و در آینده نزدیک درجه بندی شعب نیز اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به ضرورت ایجاد فضای رشد برای همکاران در شعب خطاب به مدیران شعب اظهارداشت: خیلی از مسایل در دانشگاه ها آموزش داده نمی شود، فرد با برخورد با چالش ها در محیط کار (شعب ) و انجام وظایف مختلف می تواند خود را محک بزنند و تجربه به دست آورد، این وظیفه روسای شعب است که شرایط رقابتی برای افراد در شعب ایجاد کنند.
فرزین در توضیحات بیشتر افزود: باید در شعب جانشین پروری انجام گیرد و در صورت جا به جایی بتوانیم از نیروهای جانشین حرفه ای و کارآمداستفاده کنیم.
به گفته دکتر فرزین، بانکداری مجازی یکی دیگر از طرح های بانک کار آفرین است که در سال آینده اجرا خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده شاهد آن باشیم که شعب شهرستانی بانک نیز در میان پنج شعبه برتر باشند.
در ادامه این مراسم علی رضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی با اشاره به انتخاب پنج شعبه از میان 10 شعبه معرفی شده به بانک مرکزی خاطر نشان کرد: روسای برتر براساس عملکرد کلی و تمرکز بر عملکرد یک ساله آنها با معرفی بانک توسط بانک مرکزی انتخاب می شوند.
وی افزود: این که روسای شعب شهرستانی در میان روسای برتر بانک نیستند خوشایند نیست، امیدواریم با اقدامات انجام شده در مجمع فصلی پایان سال شاهد حضور شعب شهرستانی در بین شعب برتر باشیم.

 

به تازگی واقعه ای تاریخی در نظام بانکی کشور رقم خورد. شعبه ای توسط بانک ملی ایران افتتاح شد که در آن از پول فیزیکی خبری نیست و مطابق روال معمول سایر شعب، در آن دریافت و پرداخت وجه نقد صورت نمی گیرد.

«ملی پلاس» که در پی تحقیق و پژوهش دو ساله بانک ملی ایران به وجود آمد، به معنی واقعی کلمه، تحقق یک ایده آینده نگر، فراتر از مرزهای جغرافیایی و تبلور بانکداری آینده است، تا آنجا که موسسه «مکنزی» به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های مشاور مدیریت جهانی در تحقیقات و بررسی های اخیر خود، مدل شعبی نظیر «ملی پلاس» را به عنوان ایده نهایی بانکداری آینده معرفی نموده است.
بارها در ارزیابی از نظام بانکی کشورهای توسعه یافته، گفته شده بود که «بانک» تقریبا از محل تبادل پول خارج شده است. نظام بانکی کشورمان نیز سالها به دنبال کاهش نقل و انتقال وجه نقد و جایگزین کردن آن با تراکنش های غیرحضوری بود که این خواسته تا حد زیادی با استقرار تجهیزات الکترونیک و سامانه های دیجیتال محقق شد. اپلیکیشن های موبایلی نیز بر سرعت این روند افزود و اکنون حجم گسترده ای از تراکنش های بانکی در کشور به صورت غیرحضوری انجام می شود.
در چنین شرایطی، لازم بود خدمات بانکداری حضوری نیز به جایگاه رفیع تری صعود کند که همانا ارائه راهکارهای اقتصادی، مشاوره های بنیادی و راه حل های اندیشمندانه برای حل مسائل پولی و بانکی است.
«ملی پلاس» این آرزو را برآورده کرد و در محیطی امن، پذیرای جوانان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهایی است که به دنبال بهترین راه برای اخذ مشاوره، انجام امور بانکی و همچنین کمک به جهش تولید و ایجاد اشتغال در کشورند.
شعبه جدید بانک ملی ایران را می توان مرکزی «جوان محور» دانست، چرا که محیط آن متناسب با نیازهای نسل جوان، آرام، دنج و در عین حال پویا و شکیل طراحی شده است و در یک جمله می توان «ملی پلاس» را تکنولوژی محور، جوان محور و مشاوره محور تعریف نمود.
طی یک ماه گذشته از راه اندازی این شعبه، تعداد قابل توجهی از جوانان، دانشجویان و کارآفرینان پس از بازدید از این مکان، ضمن ارائه بازخوردهای بسیار قابل توجه در فضای مجازی، تجربه منحصر به فرد خود از حضور در این شعبه را با دیگران به اشتراک گذاشته اند و این نشان دهنده نتیجه گیری مطلوب از یک اقدام موثر است.
در این شعبه از تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه بانکداری استفاده شده و مشتریان گرامی با حضور در این شعبه در حداقل زمان و با کمترین میزان خطا می توانند امور بانکی خود را انجام داده و خاطره یک روز خوب همراه با آرامش را برای خود رقم زنند.
پیداست که «ملی پلاس» در آینده نزدیک تحولی اساسی در کیفیت مشتری مداری و ارائه خدمات حضوری در شبکه بانکی کشور به وجود خواهد آورد.
«ملی پلاس» در عین حال که نوستالژی حضور فیزیکی در شعبه را برای مشتری تداعی می کند، امکان دریافت مشاوره های کارشناسی از طریق متخصصان خلاق را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند. در حقیقت این شعبه ثمره اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران و جلوه تازه ای از عمل در راستای شعار استراتژیک بانک یعنی «سازمان یادگیرنده و نوآور» است. این مرکز با ارائه راهکارهای جدید و توسعه یافته، سطح این اعتماد را افزایش خواهد داد و مشتری را به دنیای جدیدی از تلفیق علم، تکنولوژی، سرعت و دقت زیر یک سقف دعوت می کند.
شعب «ملی پلاس» با هدف کمک به توسعه زیرساخت های مدرن بانکی و نیز ارائه تصویری تازه از خدمات واقعی بانک در دنیای جدید، به مرور افزایش خواهند یافت و مراکز بزرگ و صنعتی کشور را تحت پوشش قرار خواهند داد. امید است که این پلتفرم، در همه نظام بانکی کشور عمومیت پیدا کند و در آینده نزدیک، بانکداری حضوری در سرزمین عزیزمان به جایگاه متعالی نائل شود.
*محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران تا پایان دی ماه سال جاری 11 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به یارانه بگیران و کسب و کارها و بخش های مختلف آسیب دیده پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، کل تسهیلات کرونایی ابلاغی بانک مرکزی به شبکه بانکی 750 هزار میلیارد ریال بوده است که 24 درصد آن به بانک ملی ایران اختصاص یافته است.
بر این اساس بانک ملی ایران تا پایان دی ماه 8 میلیون و 356 هزار و 731 فقره تسهیلات کرونایی پرداخت کرده که از این تعداد
123 هزار و 260 فقره در بخش کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بوده است.
لازم به ذکر است، در مجموع 181 هزار و 914 پرونده کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از سوی سامانه کارا به بانک ملی ایران معرفی شده که موارد پرداخت نشده یا در حال تکمیل پرونده بوده یا معرفی شدگان از دریافت تسهیلات منصرف شده اند.

نرخ حق الوکاله سال آینده بانک ملی ایران مشخص شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، هیات عامل این بانک مصوب کرد که نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری برای سال مالی 1400 معادل 3 درصد باشد.
حق الوکاله شامل هزینه های به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان در امور اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری های اقتصادی بانک است و اجرای این موضوع با توجه به اصول قانون بانکداری بدون ربا و رابطه حاکم بین وکیل و موکل در این قانون صورت می گیرد.

بانک سامان با اختصاص یک تیم بانکداری اختصاصی، اقدام به ارائه خدمات بانکی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.

به گزارش قتصادرسا ، بانک سامان باهدف حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات اقدام به ارائه خدمات به فعالان صنعت فناوری اطلاعات به‌منظور تأمین سرمایه در گردش و همچنین تأمین مالی برای واردات قطعات و تجهیزات فنی همچون storage و سرور، فراهم کردن بستر اینترنتی و همچنین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، کرده است.

همچنین این گروه از مشتریان می‌توانند از خدمات مشاوره تخصصی این بانک درزمینهٔ راهکارهای موجود برای دریافت و پرداخت‌های ارزی بهره ببرند. مشتریان بانک سامان در حوزه فناوری اطلاعات که در حوزه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار فعال هستند، همچنین به‌طور عمده از تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین مالی برای خرید ارز به‌منظور واردات تجهیزات به‌صورت یکجا به‌منظور پوشش ریسک ناشی از نوسان نرخ ارز، صدور انواع ضمانت‌نامه بابت قراردادهای منعقده و خدمات ارزی در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

 

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: بیشترین تسهیلات در قالب سرمایه درگردش ریالی و عمدتا در بخش‌های "صنعت و معدن" و " فراورده های شیمیایی" پرداخت‌شده است.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر بر اساس گزارش نه ماهه این معاونت اظهار داشت: مبلغ 83 هزار و355 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان تا پایان آذرماه سالجاری پرداخت شده که 66 درصد آن از محل منابع بانک و 34 درصد مابقی از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی شده است.
وی در خصوص تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان طی نه ماهه اول سال جار ی، گفت:تا پایان آذر ماه سالجاری مبلغ یک هزار و 501میلیارد ریال تسهیلات به شرکت­های دانش بنیان اعطا شده که در مقایسه با زمان مشابه در سال 1398 از رشد 24 درصدی برخوردار بوده است
معاون اعتبارات اگزیم بانک ایران اظهار داشت: تسهیلات اعطایی این بانک به شرکت‌های کوچک و متوسط تا پایان آذر ماه سالجاری بالغ بر 7 هزار و 427 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از رشد 29درصدی برخوردار بوده است.

مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان معاملات بازار سرمایه از امروز (شنبه، ۲۵ بهمن) اجرا می‌شود.


به گزارش اقتصادرسا بر اساس مصوبه شورای عالی بورس دامنه نوسان خرید و فروش سهام از امروز منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد خواهد بود.

تغییر در دامنه نوسان یکی از تصمیماتی بود که در جلسه اخیر شورای عالی بورس با هدف تعادل بخشی به بازار صورت گرفت و تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

بر این اساس قیمت سهام هر نماد معاملاتی در بورس حداکثر ۲ درصد کاهش و یا ۶ درصد افزایش خواهد یافت. این مقدار تا پیش از این ۵ درصد کاهش یا افزایش بود.

اپلیکیشن آپ به منظور کسب درآمد هموطنان از راه خرید بیمه‌نامه، کمپین “لیگ بیمه “را کلید زد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی آسان پرداخت، در این طرح که به فرهنگسازی بیمه کمک شایانی می‌کند هر شخص حقیقی بدون داشتن دفتر کار و هزینه‌های معمول آن، می‌تواند به‌عنوان بازاریاب بیمه، درآمد کسب کند که این موضوع در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی کسب‌و‌کارها، قابل توجه است.

در لیگ بیمه آپ که تا آخر اسفند  ادامه دارد، به ازای خرید هر فقره بیمه‌نامه علاوه برجایزه نقدی، امتیاز نیز دریافت می‌کنند. مجموع امتیازات نیز در پایان لیگ به شانس‌های قرعه‌کشی تبدیل می‌شود. بدین ترتیب هر ۱۰۰ امتیاز یک شانس برای برنده شدن در قرعه‌کشی ۱۰۰ میلیون تومانی آپ خواهد بود و حتی با خرید یک فقره بیمه نامه، شانس شرکت در قرعه کشی محفوظ است؛ این قرعه‌کشی در پایان لیگ و بین تمامی افرادی که در این لیگ، محصول بیمه‌ای خریده‌اند انجام می‌شود.

 

جایزه 100 میلیونی

بر اساس این گزارش، امتیاز هر نوع بیمه‌نامه در هنگام خرید به کاربران نمایش داده می‌شود و می‌توان با خرید محصولاتی که امتیاز بیشتری دارند، مجموع امتیازات را افزایش داد تا شانس دستیابی به جوایز ماهانه برای سه نفر با بیشترین امتیازات بیشتر شود؛ جوایزی که رقم‌های 20، 50 و 100 میلیون تومانی دارند.

از سوی دیگر، میزان مبلغ جایزه ماهیانه، ۳۰ درصد مبلغ بیمه‌نامه‌هایی است که توسط هر نفر خریداری شده. به عنوان مثال اگر نفر اول ماه در مجموع ۹۰ میلیون تومان بیمه‌نامه خریده باشد، ۳۰ میلیون تومان و اگر ۴۵۰ میلیون تومان بیمه‌نامه خریده باشد، سقف جایزه نفر اول یعنی ۱۰۰ میلیون تومان را از آن خود می‌کند.

 

امیر هوشنگ عصار زاده در سفر به استان مازندران ضمن بازدید از طرح های تولیدی و تعاونی این استان تاکید کرد: بانک توسعه تعاون با حمایت از تعاونی های بزرگ و کوچک در استان مازندران، عزم جدی در ارتقای اقتصاد کشور و استان دارد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، امیر هوشنگ عصارزاده، عضو هیئت مدیره این بانک در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همراه با هیئتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد استان مازندران شد تا ضمن بازدید از طرح های تولیدی و تعاونی در این استان، از نزدیک در جریان پیشرفت امور و مسائل پیش روی این واحدهای اقتصادی قرار گیرد.
عصار زاده در این سفر یک روزه در جلسه ای که با حضور استاندار استان مازندران و معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری مازندران تشکیل شد، ضمن استماع مسائل تعاونی های استان، با تأکید بر نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در مازندران و مقایسه این رقم با متوسط شبکه بانکی گفت: نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون استان مازندران که بالغ بر دوبرابر نسبت متوسط در شبکه بانکی کشور است، به خوبی بیانگر توجه بانک به زیرساخت های اقتصاد تعاون و انجام وظایف توسعه ای در استان مازندران است
وی تاکید کرد: تا کنون 697 هزار میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی بانک توسعه تعاون در استان مازندران پرداخت شده است که بر اساس اطلاعات سامانه کارا این میزان تسهیلات موجب ایجاد بیش از 1500 اشتغال جدید در این استان بوده است.
وی بیان کرد: احیای هدفمند تعاونی های اشتغال زاو تکمیل توسعه زنجیره ها از جمله اقداماتی است که از سوی بانک توسعه تعاون به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون که در راستای وظایف توسعه ای و حمایتی بخش تعاون، تعریف و هدفگذاری شده است، این بانک حداکثر توان خود را در جهت حمایت از تعاونی ها در چهارچوب مقررات و اختیارات خود صورت خواهد داد و توسعه و رونق تولید و اشتغال در عموم بخش ها خصوصا در بخش تعاون از اصلی ترین برنامه های بانک توسعه تعاون در استان مازندران بوده است.
عصارزاده تاکید کرد: بانک توسعه تعاون علاوه بر استفاده از منابع داخلی، اعتباراتی که سایر منابع از جمله تسهیلات تکلیفی شامل طرح اشتغال روستایی، بند الف تبصره 18 یا ماده 52 طرح رونق و جهش تولید در اختیار دارد با حداکثر توان برای توسعه اقتصادی به فراخور اولویت ها در مازندران تخصیص خواهد داد و تعاونی های فعالی که در عرصه تولید و اشتغال فعالیت دارند، قطعا از حمایت های بانک توسعه تعاون بهره مند خواهند بود.
افزایش سقف اختیارات بانک برای تامین سرمایه در گردش تعاونی جماک گستر پارس و همچنین شرکت تعاونی قره برون و نیز تخصیص بودجه جهت کمک به رفع موانع برخی از تعاونی های مشکل دار استان مازندران از جمله تصمیمات عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه بود.
حضور در جلسه کارگروه توسعه تعاون استان مازندران ،بازدید از خطوط تولید اتحادیه پروفیل مازندران در شهرک صنعتی ساری ، بازدید از شرکت تعاونی روماک گستر (پایانه صادراتی محصولات کشاورزی) واقع در شهرستان جویبار،افتتاح طرح 358 واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان بابلسر و بازدید از شرکت تعاونی ماهیان خاویاری قره برون از دیگر برنامه های سفر عضو هئیت مدیره بانک توسعه تعاون به استان مازندران بود.

محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی سرآغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به هموطنان و همکاران خود در بانک سپه تبریک گفت.

به گزارش اقتصادرسا ؛ متن کامل پیام مدیرعامل بانک سپه به شرح ذیل است:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا
سوره مبارکه الاسراء-آیه 81

همکاران ارجمند
سلام علیکم


اینک که در آستانه یوم‌الله 22 بهمن و چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل (ره) قرارداریم، این سالروز عزیز را که ارمغان آن طلیعه‌ای ازآزادی و استقلال و جمهوری اسلامی و رهایی کشور عزیزمان ایران از یوغ استعمار و استبداد است را به ملت شریف ایران اسلامی و یکایک همکاران عزیز بازنشسته و شاغل تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رجاء واثق دارم امروز که با به ثمر نشستن مأموریت بزرگ و خطیر ادغام، نخستین بانک ایرانی به بزرگ‌ترین بانک کشور مبدل شده، به فضل پروردگار متعال و همت و غیرت آحاد همکاران عزیز و برنامه‌ریزی مدون و منسجم وتلاش شبانه‌روزی، بانک بزرگ سپه در عرصه اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان بیش‌ازپیش اثرگذار بوده و به کارآمدترین بانک کشور مبدل شود.
از درگاه خداوند منان توفیقات شما عزیزان را درراه تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.


محمدکاظم چقازردی

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون همزمان با آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جزئیات طرح تسهیلاتی تازه این بانک با عنوان طرح توسکا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان در آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و ضرورت پاسخ گویی به‌هنگام و متناسب به نیازهای مشتریان، طرح ویژه‌ای با عنوان طرح توسکا در بانک توسعه تعاون تعریف شده که بر اساس آن به دنبال افزایش مؤثر ظرفیت در ارائه تسهیلات متنوع به متقاضیان هستیم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در تشریح جزئیات طرح توسکا گفت: این طرح با تمرکز بر افزایش رضایتمندی مشتریان و با هدف گردش مناسب و موثر منابع در بانک به نفع عموم مشتریان تعریف شده است. وی در همین رابطه افزود : سپرده گذاران در طرح توسکا می توانند علاوه بر دریافت حداکثر 7 درصد سود ناشی از سپردهگذاری ، از تسهیلات اعتباری بانک نیز به صورت ویژه و سریع بهره مند ‌شوند.
مهدیان خاطر نشان ساخت : این طرح به گونه ای طراحی شده است که نرخ تسهیلات اعتباری ارائه شده بر اساس گردش سپرده و متناسب با سود سپرده های تودیع شده نزد بانک تعیین می‌شود. به نحوی که امکان انتخاب نرخ سود تسهیلات اعتباری دریافتی با توجه به شرایط تعریف شده فیمابین بانک و مشتری توسط خود مشتریان فراهم شده است و مشتری بر همین اساس با توجه به نیاز و شرایط خود، مختصات تسهیلات را انتخاب می کند .
وی درباره نرخ سود تسهیلات در این طرح افزود: نرخ این تسهیلات حداقل 10 و حداکثر 18 درصد و حداکثر دوره بازپرداخت 48 ماهه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود به این ترتیب این طرح در شرایط اقتصادی حاضر، رونق مناسبی در فعالیت های اقتصادی ایجاد کند و پاسخ به مشتریان در خصوص تامین مالی در بخش های مختلف با سهولت و سرعت بیشتری همراه باشد.
مهدیان در تشریح جزئیات بیشتر این طرح گفت: در طرح توسکا مشتریان حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و مشتریان حقوقی بدون سقف ریالی می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند و به این ترتیب بخش تعاون می تواند از ظرفیت مطلوب ایجاد شده در این طرح برای رونق و گسترش فعالیت های اقتصادی بهره گیرد.
به گفته وی « طرح توسکا » با سه نرخ 2 درصد، 4 درصد و 7 درصد جذب خواهد شد و تسهیلات اعتباری بر اساس میانگین ایجادشده در سپرده مشتریان اختصاص می‌یابد به‌گونه‌ای که مقدار هر وام و نرخ سود آن بر اساس نرخ سود سپرده یا سپرده‌هایی که در بانک تودیع کرده‌اند، تعیین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به طور مستمر برای به روز رسانی سبد خدمات و محصولات خود و پاسخگویی به تنوع نیازهای مشتریان در سطوح مختلف، طرح های جدیدی را در بخش های مختلف بانکداری تعریف و ارائه می کند، افزود: تاکنون طرح ها و محصولات متنوع دیگری در پاسخ به نیاز مشتریان ارائه شده که بسته اعتباری جهش تولید، فرصت، همکار، مفید و همراه از جمله آنها است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: فعالان اقتصادی و خصوصا تعاونگران به منابع مالی بیشتری برای ادامه فعالیت و عملیاتی کردن طرح‌های در حال اجرا و تعریف شده نیاز دارند ولی برای تأمین این نیازها باید کارسازی‌هایی نیز در شبکه بانکی انجام شود تا پرداخت تسهیلات یا تعریف خطوط اعتباری و... آثار تورمی به دنبال نداشته باشد. بر همین اساس نیز بانک مرکزی ضمن تأکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت شبکه بانکی برای تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد، مقررات و ضوابط خاصی را نیز دنبال می‌کند.
مهدیان گفت: تحلیل ما در بانک توسعه تعاون این است که با رعایت همین ضوابط و در چارچوب مصالح کلان اقتصادی بتوانیم با تعریف طرح‌های متنوع و استفاده از ابتکار و توانمندی کارشناسان بانک، نقش هر چه بیشتر و بهتری در تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد داشته باشیم. از جمله این اقدامات افزایش سرمایه بانک است که در صورت تحقق آن موانع خدمت‌رسانی به واحدهای تعاونی و بخش های دیگر اقتصادی بزرگ کشور برداشته می‌شود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top