یکی از مهمترین ویژگیهای شیر کامل، میزان اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن است. اسیدهای چرب امگا ۳ تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب، بهبود عملکرد ذهن و کاهش خطر ابتلا به سرطان دارند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، «شیرکامل» خالصترین شکل شیر بوده و بهترین گزینه برای کودکان تازه به راه افتاده و کودکانی که شیرهای خشک را قبول نکرده و یا از شیر مادر تغذیه نمیشوند، به حساب میآید.
شیر کامل مغذی و سالم موجب قویتر شدن بنیهی نوزادان به دلیل وجود کلسیم و چربی در آن میشود. همچنین محتوای کالری موجود در شیر به رشد و نمو کودک کمک میکند. همچنین به دلیل آنکه تنها مرحلهی ابتدایی پردازش و فرآوری را میگذراند، در قسمت فاکتور طعم و مزه امتیاز بیشتری را بدست میآورد.
در دهههای اخیر، همه توصیههای تغذیهای مصرف محصولات لبنی کم چرب را برای همه افراد در سنین بالای ۲ سال پیشنهاد میدادند. ولی دانشمندان در سالهای اخیر این توصیه را زیر سوال بردهاند. در یک لیوان شیر کامل اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری وجود دارد و این مقدار در شیر کامل به مقدار قابل توجهی بیشتر از شیر بدون چربی و شیر کم چرب است. همچنین مطالعات نشان دادهاند که مقدار اسیدهای چرب امگا ۳ در شیر کامل ارگانیک نسبت به شیر کامل عادی بیشتر است.
علاوه بر چربی، مواد مغذی دیگری نیز در شیر وجود دارد. ویتامین D موجود در شیر، ماده مغذی است که مقدار آن به مقدار چربی موجود در شیر وابسته است. از آنجا که این ویتامین محلول در چربی است، بنابراین حضور آن در شیر به وجود چربی وابسته است. برخی از تولیدکنندگان شیر، ویتامین D را به محصولات خود اضافه میکنند.
شیر کامل و کاهش وزن
بسیاری از افراد با این فرض که شیر کامل با محتوای چربی و کالری بالا منجر به افزایش وزن میشود، از مصرف آن خودداری میکنند. در حالی که این موضوع درست نیست! بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که مصرف لبنیات با محتوای چربی بالا به پیشگیری از افزایش وزن کمک میکند. بنا بر یک مقاله مروری بر روی ۱۶ مطالعه انجام شده، ۱۱ مورد از این مطالعات نشان دادهاند که مصرف لبنیات پرچرب منجر به کاهش خطر چاقی میشوند.
به عنوان مثال در مطالعه انجام شده بر روی ۱۷۸۲ مرد که لبنیاتی با چربی بالا به مقدار زیاد مصرف میکردهاند، خطر افزایش چاقی شکمی در آنها ۴۸ درصد نسبت به مردانی که همین محصولات را به مقدار متوسط مصرف کردهاند، کاهش یافته است.
همچنین در مطالعهای دیگر بر روی ۲۰۰۰۰ زن که طی یک بازه زمانی ۹ ساله بیش از یک نوبت در روز شیر کامل مصرف کردهاند و زنانی که شیر مصرف نکرده یا از شیر کم چرب استفاده کردهاند، نتایج به دست آمده نشان داده است که دسته اول به مقدار ۱۵ درصد کمتر دچار افزایش وزن شدهاند.
سرمایه گذاری برای توسعه تولید و اجرای پروژههای جدید شرکتهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، در اولویت فعالیت وزات تعاون، کار و رفاه قرار دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روبط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، حجت اله میرزایی معاونت اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت پگاه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: این وزارت خانه در محورهای رفع مشکلات پرداخت حق بیمه های تأمین اجتماعی، روابط کار بین کار فرمایان با کارگران، تخصیص تسهیلات اشتغال زا برای بنگاههای تولیدی و رفع موانع اقتصادی بنگاههای وابسته به صندوق های بازنشستگی خود را مسئول میداند.
او افزود: شرکتهای تولیدی وابسته به صندوق بازنشستگی حتما ارزش سرمایه خود را به روز و وارد بازار بورس شوند. همچنین، برای توسعه فعالیتهای خود وارد مشارکت با بخش خصوصی شده و از فرصتهای اقتصادی این بخش، بهرهمند شوند.
معاونت اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجیره پگاه را یک زنجیره منحصر به فرد توصیف کرده افزود: پگاه با ۶۷ سال قدمت برندی قابل اعتماد برای مصرف کننده است.
مرتضی اعیانی مدیرعامل پگاه تبریز نیز ضمن ارائه گزارش دستاوردها گفت: امیدواریم با سرمایهگذاری مناسب و بهرهمندی از تسهیلات ارزان قیمت، علاوه بر نوسازی این صنعت، با خرید تجهیزات جدید به نوآوری و تولید محصولات جدید بیشتری دست یابیم تا علاوه بر افزایش سهم بازار، به تنوع بخشی سبد لبنیات مصرف کنندگان هم کمک کنیم.
طرح فروش ویژه، پودر (MPC) شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، در فروشگاههای زنجیرهای هایپرمی به اجرا درآمد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، در این طرح و با هدف حمایت از مصرف کنندگان، پودر (MPC) شرکت پگاه تهران با ۱۰ درصد تخفیف در فروشگاههای زنجیرهای هایپرمی، عرضه میشود.
پودر پروتئین پگاه تغلیظ شده شیر یا همان (MPC) حاوی ۷۰ درصد پروتئین است و به افرادی که در تغذیهی خود پروتئین مورد نیازشان تامین نمیشود، از جمله ورزشکاران، افرادی که محدودیت کالری در رژیم خود دارند، کودکان و سالخوردگان، توصیه میشود.
گفتنی است، فروشگاههای زنجیرهای هایپرمی در تهران، کرج، نمک آبرود، اصفهان، یزد، مشهد، تبریز، اردبیل و محمود آباد شعبه دارد.
علامت تجاری «پودر کیک موزی پگاه»، به مالکیت پگاه درآمد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، رضا طاهری مدیر امور حقوقی و املاک شرکت صنایع شیر ایران خبر داد: نشان تجاری «پودر کیک موزی پگاه»، تحت مالکیت شرکت صنایع شیر ایران، به ثبت رسید.
این محصول جدید پگاه در ۷ طبقه از جمله بسته بندی، توزیع و صادرات ثبت شده است.
بررسی عملکرد سال گذشته شرکت صنایع شیر ایران، در حوزه کیفیت، خبر از کسب تندیس واحد برتر کیفی و دریافت ۳ نشان نمونه استاندارد کشوری دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، پگاه در سال ۹۹ تندیس واحد برتر کیفی از سوی سازمان غذا و دارو را کسب و ۵۹ نشان ایمنی و سلامت محصول را نیز دریافت و بهروز رسانی کرد.
بر پایه این گزارش، کسب ۳ نشان نمونه استاندارد کشوری، ۲۶ عنوان نمونه استاندارد استانی و ۹ لوح واحد برتر از سوی سازمان غذا و دارو نیز در کارنامه کیفیتی شرکت صنایع شیر ایران در سال ۹۹، به ثبت رسید.
همچنین، با هدف توسعه بازارهای صادراتی پگاه در سال گذشته، ۱۲ مورد کد صادراتی IR را کسب و به روز رسانی و اولین نشان حلال از سوی سازمان ملی استاندارد را دریافت کرد.
شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، در اولین دوره نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۰ حضور یافت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، این نمایشگاه با وسعت ۱۵۰۰ مترمربع و حضور ۱۵۰ شرکت از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه، در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود.
در اولین نمایشگاه تخصصی اوراسیا بازرگانان، تولید کنندگان، کار آفرینان و مدیران ارشد کشورهای عضو شامل: روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ایران حضور دارند و فضای نمایشگاهی شامل پنج پاویون از پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی و شرکتهای ایرانی است.
شرکت بازرگانی پگاه به نمایندگی از شرکت صنایع شیر ایران، در سالن ۴۴ خلیج فارس، غرفه ۱۶ و از ساعت ۱۰ الی ۱۸، میزبان بازدید کنندگان است.
گفتنی است، دبیر اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا، رئیس اتاق بازرگانی و معاون وزیر صنعت تجارت روسیه، ریاست شورای تجاری روسیه و ایران، ریاست اتاق بازرگانی مسکو، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، عمان، قطر، ترکیه ، هندوستان از جمله میهمانان خارجی VIP نمایشگاه هستند.
مدیران توانمند، علاوه بر تامین سود سهامدار ، درآمد منابع انسانی را هم افزایش میدهند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران، در جلسه تحلیل عملکرد سال ۹۹ شرکتهای تابعه صنایع شیر ایران با اعلام این مطلب افزود: در بازدهی اقتصادی باید مطابق الگوی شرکتهای موفق حرکت کنیم تا سودآوری به نسبت سرمایه مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تاکیدکرد: توقع سهامداران افزایش سودآوری است که تحقق این خواسته در اولویت ماست و نباید به عقب بازگشت.
مدیرعامل صنایع شیر ایران با اشاره به نقش سلامت محوری پگاه افزود: کاهش قیمت تمام شده با حفظ کیفیت، توجه به منشورهای دهگانه، تنوع بخشی بر اساس نیاز بازار، توسعه فروش داخلی و افزایش صادرات و توجه به منابع انسانی ملاک و الگوی عمل شرکتهای گروه قرار گیرد.
در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران شرکت صنایع شیر ایران برگزار شد، حسن زنوزی معاون هماهنگی و امور شرکتها با ارائه گزارش تحلیلی و جامع در خصوص عملکرد شرکتهای تابعه، اقدامات پپیشنهادی و تحلیلی برای بهبود عملکرد را ارائه داد.
گفتنی است، مدیران عامل و معاونین شرکتهای گروه نیز بهصورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.
مراسم قرعه کشی مسابقه کهکشان راه شیری پگاه، برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، این مراسم روز سهشنبه ۱۵ تیرماه و با حضور محمدعلی کارگر مطلق معاونت تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید و نماینده مدیرعامل و جواد اورسجی مدیر حراست شرکت صنایع شیر ایران، برگزار شد.
این مراسم در سه پلتفرم اینستاگرام پگاه، آپارات پگاه و درگاه سایت خبر تصویری بهصورت زنده پخش شد.
در این دوره و به قید قرعه به ۶۵ برنده مسابقه و ۱۵ نفر که بالاترین امتیاز را کسب کردند، جوایزی شامل مچبند سلامتی، اسپیکر بلوتوث، اندروید باکس و هدست بلوتوث، اهدا شد.
در مسابقه کهکشان راه شیری پگاه که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد، بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کردند.
گفتنی است، در این برنامه و به قید قرعه از ۵ بیننده برنامه از درگاه اینستاگرام پگاه نیز، تقدیر شد.
طرح فروش ویژه خامه صورتی پگاه در فروشگاههای سراسر کشور به مناسبت تولید چهارمین دهه تولید این محصول آغاز شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، پگاه بهعنوان نخستین تولید کننده این محصول در ایران و در سالگرد تولید این محصول طرح فروش ویژه را اجرا کرد.
بر همین اساس، فروش ویژه خامه استریل صورتی از اول تیرماه در فروشگاههای زنجیرهای و سایر کانالهای توریعی آغاز شده و تادپایان تیرماه ادامه دارد.
در این طرح که با هدف تقدیر مصرف کنندگان این محصول، در فروشگاههای کشور اجرا شده، فروشگاههای رفاه، افق کوروش، هایپر استار، سوپرمارکتها، مراکز عرضه مستقیم، غرفههای میادین ترهبار و فروشگاههای دیجیتال خدماتدهی میکنند.
شایان ذکر است که شرکت صنایع شیر ایران از اواخر دهه ۶۰ برای اولین بار خامه استریل صورتی را با شکل کنونی در ایران تولید کرد و در ۴دهه گذشته با حفظ کیفیت، خامه صورتی را برای ایرانیان تولید کرده تا این محصول یادآور نام پگاه باشد.
گفتنی است این کمپین با شعار «خامه صورتی اصلش پگاهه» در حال اجراست.
بررسی عملکرد شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در سال گذشته خبر از رشد ۱۵۰ درصدی در سود خالص و رشد شاخصهای نظارتی در این مجموعه تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، داد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، شاخص عملکردی شرکت صنایع شیر ایران در یکساله ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ در حوزههای سود خالص، شیرخام دریافتی، صادرات مقداری و ريالی، فروش و درآمدهای عملياتی و ارزش سبد فروش، رشد کرد.
بر پایه این گزارش، شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) در سال مالی گذشته در حوزههای دریافت شیرخام شاهد رشد ۷ درصدی بود.
همچنین در حوزه صادرات نیز وضعیت فروش محصولات برند پگاه درکشورهای دیگر جهش مقداری ۱۰ درصدی را ثبت کرد و صادرات ريالی نيز ۴۵ درصد رشد یافته است.
تجمیع عملکردهای توسعهای در حوزه تولید و فروش هم آمارهای تازه ای از پیشروی پگاه داشته و مطابق عملکرد تجمیعی سال ۱۳۹۹، رشد فروش و درآمدهای عملياتی به میزان ۵۳ درصد بوده است.
رشد ۴۸ درصدی ارزش سبد فروش كل هر كيلوگرم محصول هم خبر از بهبود رویههای فروش در پگاه دارد.
مجمع عادی سالانه شرکت صنایع شیر ایران منتهی به دوره مالی ۳۰ اسفند ۹۹، برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، این مجمع به ریاست حسن تاجیک مدیرعامل شرکت آتیه صبا، نرگس یزدانیان معاونت هماهنگی امور شرکتهای آتیه صبا و احسان بادپا معاون مالی توسعه صنایع بهشهر بهعنوان ناظر، عبداله قدوسی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت صنایع شیر ایران، تشکیل شد.
در این جلسه، صورتهای مالی مطلوب ارزیابی شده و با در نظر گرفتن تکالیف مندرج در صورت خلاصه، تصویب شد.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد