آکادمی همراه اول اقدام به برگزاری رويداد «فناوریهای تحولآفرین و سلامت هوشمند» با هدف آگاهیبخشی به مدیران ارشد حوزه سلامت درباره تحولات عرصه دیجیتال کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویداد « فناوری های تحول آفرین و سلامت هوشمند» روز گذشته چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱، با حضور حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، محمدعلی محسنی بندپی نماینده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ناصر سیم فروش مشاور عالی وزیر بهداشت، محمدعلی اخایی معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، مصطفی درجزی مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول و علی اکبر حکمتیکیا مدیر آکادمی همراه اول در آمفیتئاتر ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.
در این رویداد یک روزه، ضمن معرفی کاربردهای فناوری های تحول آفرین در حوزه سلامت، ظرفیت های همراه اول در حوزه هوشمندسازی این حوزه ارائه و زمینههای همکاری تشریح شد.
*زیرساختهای اجرای سرویسهای دیجیتال در همراه اول فراهم است
حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این رویداد با بیان اینکه از سه سال گذشته فعالیت های اساسی در راستای توسعه سرویس های دیجیتال در همراه اول را آغاز کرده ایم، گفت: زیرساخت اجرای سرویس های دیجیتال در همراه اول فراهم است تا با بکارگیری ابزارهای فناورانه، راهکارهایی را برای بهبود فرآیندهای حوزه سلامت داشته باشیم.
وی در ادامه با شرح ساختار و بدنه فنی پلتفرم های دیجیتال توسعه داده شده همراه اول، گزارشی از فعالیت های شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند و مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور ارائه داد.
*لزوم بهبود زیرساخت دیجیتال کشور در حوزه سلامت
محمدعلی محسنی بندپی، نماینده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این رویداد ضمن بیان اینکه علی رغم پیشرفت تکنولوژی، در حوزه سلامت از آن بی بهره هستیم به تشریح ابعاد مختلف «سلامت هوشمند» و نقش آن در کنترل هزینه های این حوزه اشاره کرد.
گفتنی است در این رویداد بابک حسین خلج دکتری مهندسی برق از دانشگاه استنفورد، سیدمهدی خلیق رضوی دکتری علوم مغز و شناخت از دانشگاه کمبریج و محمدعلی اخایی معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در زمینه های اینترنت اشیا و فناوری 5G و همچنین هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به ارائه مطالب تخصصی و آموزشی در این حوزه برای شرکتکنندگان رویداد پرداختند.
آکادمی همراه اول این رویداد را همسو با ماموریت همراه اول که «تحقق رویای دیجیتال» است، برگزار کرد تا ضمن آگاهی بخشی به مدیران ارشد حوزه سلامت درباره تحولات عرصه دیجیتال، راهکارهای مواجهه با این تغییر و تحولات و بسترهای توسعه داده شده در نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران به عنوان راهکارهایی هوشمندانه، نیز تزریق دانش کند که نهایتا مورد تقدیر و تشکر ویژه اعضای حاضر در رویداد قرار گرفت.
مدیران ارشد حوزه سلامت در جریان برگزاری این رویداد، از مرکز مانیتورینگ تخصصی پلتفرم های دیجیتال همراه اول نیز بازدید کردند و در جریان دستاوردهای همراه اول در مقولات مختلف تکنولوژی و همچنین توان مهندسان و متخصصان نخبه داخلی کشور در عرصه ارتباطات قرار گرفتند.
مرکز تحقیقوتوسعه همراه اول و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف همکاری در زمینه تحقیقوتوسعه و بهرهمندی از تجربیات و ظرفیتهای یکدیگر در حوزههای نوآوری و توسعه فناوریهای نوین و بومی ICT تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ با حضور وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و سیدمحمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران هر دو سازمان در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.
بر این اساس، بخشی از همکاری های طرفین در زمینه های تعریف و انجام پروژه مشترک، ارائه خدمات آزمایشگاهی، مدیریت پژوهش و گرنت های پژوهشی مرکز تحقیق و توسعه، ارائه خدمات آموزشی، رصد فناوری و برگزاری رویدادهای نوآوری مشترک خواهد بود.
در این تفاهم نامه مرکز تحقیق و توسعه نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور متعهد شده نیازمندی های فناورانه همراه اول را در راستای استفاده از ظرفیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معرفی کند و در مقابل پژوهشگاه نیز متعهد شده ضمن ارائه پیشنهاد انجام پروژه در راستای نیازمندی های همراه اول، به تبادل ظرفیت های علمی و نخبگانی خود و ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی اقدام کند.
همراه اول با طراحی و اجرای پویش اینترنت و مکالمه همراهی، اقدام به تعریف بستههای پرتخفیف ویژه هر مشترک توسط هوش مصنوعی و براساس الگوی مصرف کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در سردترین فصل سال برای همراهی بیشتر با مشترکان خود و گرمابخشی به فضای ارتباطی آنان اقدام به اجرای پویش «اینترنت همراهی» و «مکالمه همراهی» با تخفیف های ویژه و مختص هر مشترک کرده است.
در طرح اینترنت همراهی به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول، بسته های اینترنت ویژه و مقرون به صرفه با بهره گیری از هوش مصنوعی و براساس الگوی مصرف هر مشترک، پیشنهاد می شود که با خرید و استفاده از آنها می توان تا 40 درصد هزینه های اینترنت را نسبت به استفاده از بسته های عادی کاهش داد.
طرح مکالمه همراهی هم که برای تماس درون شبکه (همراه اول به همراه اول – همراه اول به تلفن ثابت) در نظر گرفته شده است، بسته های مکالمه بسیار مقرون به صرفه را باز هم برگرفته از هوش مصنوعی و براساس الگوی مصرف هر مشترک همراه اول، پیشنهاد می دهد که با توجه به اختصاصی بودن برای هر مشترک، می تواند تا 90 درصد هزینه های مکالمه را کاهش دهد.
برای بهره مندی از این بسته های مقرون به صرفه و مشارکت در پویش جاری، مشترکان همراه اولی که علاقه مند به استفاده از «اینترنت همراهی» هستند کافی است کددستوری «ستاره 1000 ستاره 211 مربع» را شماره گیری کرده تا بسته یا بسته های پیشنهادی مختص خودشان را مشاهده کنند.
به همین طریق برای بهره مندی از بسته های مقرون به صرفه «مکالمه همراهی» کافی است کددستوری «ستاره 1000 ستاره 10 مربع» شماره گیری شود تا بسته یا بسته های پیشنهادی ویژه هر مشترک نمایش داده شود.
لازم به ذکر است، بسته های اینترنت و مکالمه همراهی که در واقع «بهترین بسته های پیشنهادی» به مشترکان همراه اول است، محدودیتی در استفاده ندارند و می توان در صورت پایان حجم بسته، بسته جدیدی را بنا به الگوی مصرف، در همان ماه خریداری و استفاده کرد.
همراه اول با هدف توانمندسازی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین ارائه بروزترین راهکارهای هوشمندانه خود، در چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست حضور یافت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با حضور در چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی که از امروز 11 دی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز به کار کرده و تا 13 دی 1401 ادامه دارد، به ارائه بروزترین محصولات و خدمات سازمانی خود می پردازد.
حضور نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در این رویداد با محوریت «کسب و کار» است تا ضمن ارائه جدیدترین سرویس های سازمانی نظیر آواک (POC)، امضای دیجیتال، کیف پول دیجیتال، راهکارهای حوزه هوشمندسازی انرژی، لجستیک و حمل و نقل و همچنین سلامت دیجیتال به علاقه مندان و کسب و کارهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، به نیازسنجی از فعالان این صنعت نیز پرداخته و با ابتکارات مبتنی بر فناوری های نوین ارتباطی خود به دنبال هوشمندسازی فرآیندها و ارائه راه حل های نوآورانه در پاسخ به آنها باشد.
با توجه به اینکه محصولات دیگر همراه اول همچون سامانه مدیریت دسترسی ها، سرویس های امنیتی مدیریت شده و اپلیکیشن اوانو نیز در کنار سبد سرویس های کسب و کاری این اپراتور، در این نمایشگاه حضور دارند لذا از تمامی علاقه مندان به این صنعت و فعالان آن دعوت کرده تا با حضور در این رویداد، از غرفه همراه اول نیز بازدید کنند.
گفتنی است این نمایشگاه در راستای تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارایه توانمندی های فنی، تخصصی و تولیدهای حوزه امنیت، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شرکت های دانش بنیان و تولیدکننده داخلی به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) برگزار می شود.
عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با بیان اینکه کسب وکارهای امروز به کسبوکارهای مبتنی بر تحلیل داده تبدیل شدهاند، گفت: «این کسب و کارها برای دستیابی به شناخت بیشتر از نیازهای مشتریان و خدمات قابل ارائه، نیازمند تحلیل داده و اطلاعات هستند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از دفترارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، محمدرضا قادری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کرمانشاه با بیان مطلب فوق افزود: «سازمان های نوآور و فن آور برای کامیابی در عصر دیجیتال، باید تمامی تصمیمات خود را دادهمحور اتخاد نمایند.»
رئیس مرکز نوآوری پست با تاکید بر اینکه در عصر دیجیتال چرخه عمر محصولات و خدمات به کوتاهترین حد خود رسیده است، گفت: «نوآوری تنها استراتژی ممکن برای موفقیت کسبوکارهاست، بنابراین کسب و کارها برای موفقیت در عصر دیجیتال باید خلاق و دارای تفکر نوآورانه باشند.»
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه این شرکت همواره بر اساس تغییرات در کسب و کارها، شرایط خود را با نیازهای مردم تغییر و تطبیق داده است و اکنون رویکرد جامعه به سمت خریدهای غیر حضوری در فضای مجازی سوق داده شده، افزود:«اتحادیه جهانی پست نیز ازشرکتهای پست در سراسر دنیا خواسته که علاوه بر ارائه خدمات پستی متعارف خود به سکوهای تجارت الکترونیک تبدیل شوند.»
قادری با تاکید بر اینکه در شرکت ملی پست تحول دیجیتال از سال 98 شروع شده است، افزود: «در این مدل از کسب و کار، پست با تبدیل شدن به یک سکو، زیر ساخت های خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.»
وی از شناسایی شرکت های دانش بنیان در حوزه پیک های توزیع درون شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: « ما در شرکت ملی پست با در اختیار دادن فرصت همکاری به شرکت های دانش بنیان، به دنبال ایده های مناسب در زمینه کسب و کارهای مبتنی بر فضای دیجیتال ارائه خدمات نوآورانه به هموطنان هستیم.»
رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست با اشاره به اینکه فعالان بخش خصوصی بازیگران اصلی عرصه دیجیتال هستند، مطرح کرد: « پست با راه اندازی مرکز نو آوری، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته تمام درهای خود را پیش روی استارت آپ ها گشوده تا آنها با استفاده از این فرصت، ایده های خود و نیازهای واقعی بازار را به ما منتقل نمایند.»
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به ظرفیتهای موجود استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: «در حال حاضر 12مرکز نو آوری در سطح استان های کشور فعال است و مرکز نوآوری استان کرمانشاه نیز به زودی راه اندازی می شود.»
قادری با بیان اینکه وظیفه مراکز نوآوری، تولید اکوسیستم و زیست بوم های استانی است، از اداره کل ارتباطات و پارک علم و فناوری استان خواستار شد تا با بهره گیری از پتانسیل های موجود در ایجاد این اکو سیستم، پست استان را همراهی کنند.
گفتنی است نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه با هدف فرهنگسازی و برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان کرمانشاه برپا شده است.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به ویژه تولیدات فناورانه و دانش بنیان استان کرمانشاه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه از سوم تا پنجم دی ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد پذیرای علاقمندان خواهد بود.
سومین دوره رقابت علمی کنز که با حمایت همراه اول و توسط بنیاد علموفناوری مصطفی(ص) در حال برگزاری است، تمدید شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سومین دوره رقابت علمی کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) پس از برگزاری دو دوره و مشارکت بیش از 1000 نوآور از 25 کشور جهان اسلام، اکنون با هدف گسترش همکاری، هم افزایی و همگرایی در حوزه علم مدرن و فناوری های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه سازی جوانان دانشمند جهان اسلام و با حمایت همراه اول در حال برگزاری است.
همراه اول در این رویداد 2 چالش فناورانه خود با عناوین «گسترش عدالت آموزشی از طریق فناوری» و «بازی های شناختی و درمان یا تشخیص بیماری به کمک بازی» را برای ارائه راهکارهای احتمالی ارائه داده است.
در این رقابت، دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید خود را به دبیرخانه رقابت ارسال کرده و پس از داوری طرح ها، از برگزیدگان با در نظر گرفتن هدایای نفیس شامل نشان طلای 30 گرمی و امتیاز ویژه فرصت تحقیقاتی به ارزش 2000 دلار تقدیر می شود.
محققان جوان می توانند در مرحله تمدید، تا تاریخ 23 دی ماه 1401 با ارسال یک ویدئو 3 تا 5 دقیقه ای از دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید در راستای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.
شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت این رقابت به نشانی kans.mstfdn.org اقدام به تکمیل فرم های مربوطه و بارگذاری ویدئو مطابق استانداردهای ذکر شده کنند.
هدف رقابت کنز ارائه راه حل های مبتنی بر علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری است که توسط دانشمندان جوان، دانشجویان و اساتید (زیر 45 سال) در سراسر کشورهای اسلامی و مسلمانان سایر کشورها ارائه می شود.
در این رقابت بین المللی، شرکت کنندگان راه حل های خود را در حوزه های شش گانه بصورت عام یا به صورت اختصاصی برای چالش های اعلام شده توسط پاویون های ملی و بین المللی در قالب یک فیلم 3 تا 5 دقیقه ای ارائه می دهند.
گفتنی است حوزه های رقابت کنز در سال 1401 شامل صنایع غذایی و کشاورزی، سلامت و تجهیزات پزشکی، آب انرژی و محیط زیست، برق الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی و همچنین معدن و صنایع معدنی است.
جشنواره زمستانه آکادمی ایرانسل با هدف ارتقای سواد دیجیتال، با تخفیف ویژه برای علاقهمندان و ارائه گواهینامه معتبر با مجوز سازمان فنی و حرفهای برگزار میشود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، آکادمی ایرانسل با اجرای جشنواره زمستانه در حوزههای تحول دیجیتال، مبانی تحول دیجیتال، استراتژیها و پیادهسازی تحول دیجیتال، فناوریهای پیادهسازی تحول دیجیتال مانند زبانهای برنامهنویسی، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و همچنین دورههای آمادگی آزمون بینالمللی مدیریت پروژه حرفهای، در صدد است تا برای علاقهمندان این حوزه، به منظور ارتقای سطح دانش، یافتن فرصتهای شغلی بهتر، دسترسی به محتوای تخصصی، بهروز و با کیفیت، دورههای آموزشی را با شرایط ویژه برگزار و گواهینامه معتبر با مجوز سازمان فنی و حرفهای نیز به شرکتکنندگان اعطا کند.
آکادمی ایرانسل در راستای ارتقای سواد دیجیتال با هدف تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال و همراستا با استراتژی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران که حرکت از تلکو (Telco) به تککو (Techco) است، تلاش میکند تا فاصله نیازهای آموزشی و مهارتی میان تحصیلات دانشگاهی و فضای کار را با طراحی و اجرای دورههای آموزشی تخصص محور و مهارت محور برطرف کرده و همچنین زمینه ورود افراد مستعد و توانمند را به بازار کار فراهم کند. جشنواره زمستانه اکادمی ایرانسل که پس از جشنواره تابستانی برنامه نویسی به زبان پایتون برگزار میشود، در ادامه این اهداف طراحی شده و با شروع زمستان ۱۴۰۱، فعالیت خود را آغاز میکند.
در این جشنواره زمستانه، دورههای آموزشی آکادمی ایرانسل که شامل دورههای تحول دیجیتال، مبانی تحول دیجیتال، استراتژیها و پیادهسازی تحول دیجیتال و فناوریهای پیادهسازی تحول دیجیتال مانند زبانهای برنامه نویسی (پایتون مقدماتی تا پیشرفته، جاوا اس ای، جاوا اسپرینگ)، هوش مصنوعی (دیتاساینس با پایتون، برنامه نویسی جنگو، یادگیری عمیق با رویکرد بینایی ماشین)، فناوری اطلاعات (مبانی شبکههای نرم افزار محور، رایانش ابری، اینترنت اشیا، بلاک چین) و همچنین دورههای آمادگی آزمون بینالمللی مدیریت پروژه حرفهای (SMI, PMI-SP, ACP RMP PBA, PfMP, PgMP, PMP, با دریافت گواهینامه معتبر جهانی PMI) است، با تخفیف ویژه برگزار میشود. علاقهمندان برای دسترسی به جزئیات بیشتر دورهها میتوانند به وبسایت آکادمی ایرانسل به نشانی irancellacademy.com مراجعه کرده و همچنین برای بهرهمندی از کد تخفیف اختصاصی این جشنواره، با پشتیبانی آکادمی ایرانسل به شماره ۰۹۳۰۲۰۲۰۲۰۰ تماس بگیرند.
مجموعه ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاریسازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسبوکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاهها، شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندیهای بازار ICT تأسیس شده است.
چشمانداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساختهای تحقیقاتی اقتصاد دانشبنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخشهای اصلی آن هستند.
ایرانسل، نخستین ارائهدهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایتهای نسل پنج در ایران، با راهاندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آیندهای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهرهگیری از فناوریهای برتر در حوزههای مختلف، خلق ارزش کند.
ایرانسل با امضای یک قرارداد، برای دومین سال متوالی حامی رسمی پرسپولیس شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این قرارداد، با نزدیک شدن به هفته دوازدهم لیگ برتر ۱۴۰۲_۱۴۰۱ فوتبال ایران و بازی حساس شهرآورد، با حضور دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل و رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امضا شد.
بر اساس این قرارداد، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در ادامه اقدامات خود در چارچوب مسؤولیت و سرمایهگذاری اجتماعی شرکتی، با هدف ایجاد شور و نشاط در جوانان بهعنوان جامعه اصلی مشترکان این اپراتور و کمک به توسعه پایدار و ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی باشگاه پرسپولیس و استفاده حداکثری از ظرفیتهای بالقوه موجود برای ارائه خدمات بیشتر به هواداران این باشگاه، از باشگاه پرسپولیس حمایت میکند.
باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، از قدیمیترین باشگاههای ورزشی کشور است که تیم فوتبال این باشگاه، به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیمهای آسیایی، طی پنج فصل لیگ برتر، به صورت متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.
ایرانسل پیش از این، در سال ۸۶-۸۷، همچنین سال ۱۳۹۶ به مدت سه سال و نیز از آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر ۱۴۰۱_۱۴۰۰، حامی باشگاه پرسپولیس بود و این باشگاه را در کسب افتخارات مختلف، از جمله قهرمانی در لیگ برتر، سوپرجام و حضور در رقابتهای جام باشگاههای آسیا با کسب عنوان نایب قهرمانی، همراهی کرد.
ایرانسل، ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ نیز، با امضای قراردادی با فدراسیون هندبال، رسماً حامی ورزش هندبال کشور شده بود. حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، آغازگر یک دوره درخشش در ردههای مختلف این رشته ورزشی بوده است.
ایرانسل، نخستین ارائهدهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، پیش از این نیز با حمایت از تیمها و رقابتهای ورزشی مختلفی مانند کاروان اعزامی ایران به المپیک، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، لیگ برتر فوتبال ایران، تیمهای فوتبال پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتور، مسابقات بینالمللی رالی خاورمیانه در شیراز، رقابتهای جهانی «کونگفو توآ» شیراز، تیم ستارگان ساری در لیگ برتر کشتی آزاد، اولین مسابقات موتور ریس ایران و… تلاش کرده تا در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، از رشد و توسعه ورزش کشور حمایت کند.
ایرانسل همچنین پیرو تفاهمنامهای با سازمان لیگ فوتبال اسپانیا «لالیگا» و با هدف دسترسی مشترکان ایرانسل به محتوای ویدئویی باکیفیت و اختصاصی لالیگا و نیز بهبود کیفیت فوتبال در ایران به ویژه در میان نوجوانان، کمپهای استعدادیابی ایرانسل-لالیگا را طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ با حضور مربیان برتر لالیگا و چهرههای برتر فوتبال کشور، برگزار کرد.
ایرانسل، همانند سالهای گذشته، موفق به دریافت لوحتندیس «نشان ویژه روابطعمومی دیجیتال» و تندیس و لوح «جایزه ملی روابطعمومی برتر» از هجدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی و نوزدهمین جشنواره برترینهای روابطعمومی ایران، با کسب بیشترین امتیازهای لازم از ارزیابیهای تخصصی شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی ایرانسل، هجدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی و مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره برترینهای روابطعمومی ایران، با پیام ویدیویی خانم تسوکو سوقی هارا رئیس و آقای فیلیپ شفرد دبیرکل انجمن بینالمللی روابطعمومی (IPRA) و سخنرانی دکتر علی سلاجقه معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست و دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صبح و عصر امروز سهشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱، با حضور فعالان ارتباطات و روابطعمومی ایرانی و بینالمللی، در سالن اصلی مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این سمپوزیوم که با حمایت انجمن بینالمللی روابطعمومی (IPRA) برگزار شد، متخصصان رشته ارتباطات و روابطعمومی، طی سخنرانیها و کارگاههای تخصصی، آخرین یافتهها و دیدگاههای خود را در خصوص موضوع روابط عمومی در جهان شبکهای، برای حاضران در مراسم، تشریح کردند.
در این مراسم، بر اساس رأی هیأت داوران، روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، «به دلیل کاربرد سیستمها و رسانههای دیجیتال در ارتباط با جامعه، توجه به روابط عمومی آنلاین و استفاده از شبکههای اجتماعی در امور ارتباطی»، شایسته دریافت لوحتندیس «نشان ویژه روابطعمومی دیجیتال» کشور شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
ایرانسل همچنین، به دلیل رعایت استانداردهای حرفهای (علمی-صنفی) و مدیریت راهبردی روابط عمومی، خلاقیت در کار و داشتن کیفیت و کمیت مناسب فعالیتها در موضوع ارتباطات الکترونیکی و مجازی، تندیس و لوح «جایزه ملی روابط عمومی برتر» را از «نوزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابط عمومی ایران» دریافت کرد.
در این رویداد، معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست، ضمن استقبال از برگزاری رویدادهایی از این دست، خواستار توجه هر چه بیشتر سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی به نقش روابط عمومی در زمینه ارتباط با افکار عمومی شد.
معاون صنایع دستیِ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در سخنان خود، نقش روابطعمومیها در توسعه صنعت گردشگری را با اهمیت ارزیابی کرد و با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات وزارت متبوع خود در حوزه روابط عمومی، خواستار توجه به دستاوردهای نشستهای علمی در این حوزه، در جهت تقویت نقشآفرینی روابط عمومی در سازمانها شد.
رئیس انجمن بینالمللی روابطعمومی (IPRA)، نیز در یک پیام ویدیویی به این مراسم، ابراز امیدواری کرد سند نهایی این رویداد، که حاوی خطوط اصلی در شکلدهی و توسعه روابط عمومی شبکهای خواهد بود، در اختیار دستاندرکاران روابط عمومی جهان قرار گیرد.
دبیرکل این انجمن نیز، در سخنان ویدیویی خود، ضمن قدردانی از برگزیدگان این رویداد، بر استفاده هر چه بیشتر از دستاوردهای علمی این سمپوزیوم در حوزه اجرایی تأکید کرد.
هجدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی، در هنگامهای که دنیا با مفاهیمی مانند شبکههای اجتماعی و حوزه عمومی شبکهای سر و کار دارد، موضوع روابط عمومی شبکهای را در دستور کار خود قرار داد تا با روش علمی-پژوهشی و مشارکت استادان ایرانی و خارجی و حمایت انجمن بینالمللی روابط عمومی، به یک بیانیه و جمعبندی علمی، درباره قدرت و مدیریت شبکهای، به عنوان یک رویکرد جدید در روابط عمومی دست یابد.
همراه اول در نوزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابطعمومی ایران با کسب بالاترین امتیاز، نشان ویژه «روابطعمومی شبکهای» و عنوان برتر «ارتباطات رسانهای» را دریافت کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱، «هجدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی» و «نوزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران» با حضور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
در این مراسم خانم «اتسوکو سوگیهارا»، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) در پیامی ویدئویی به این رویداد، ضمن استقبال از برگزاری این سمپوزیوم و موضوع آن یعنی «قدرت و مدیریت شبکه ای در روابط عمومی» اظهار کرد: روابط عمومی شبکه ای، جدیدترین مدل روابط عمومی است که کلیه پیشرفت های نظری و عملی روابط عمومی را در بطن و متن خود دارد و می تواند الگوی مناسبی را پیش روی دست اندرکاران روابط عمومی در جهان قرار دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: سند نهایی این رویداد که حاوی خطوط اصلی در شکل دهی و توسعه روابط عمومی شبکه ای خواهد بود، در اختیار دست اندرکاران روابط عمومی در جهان قرار گیرد و افق جدیدی فراروی روابط عمومی جهانی بگشاید.
فیلیپ شپرد، دبیر کل انجمن بین المللی روابط عمومی هم در بخشی از پیام ویدیویی خود به تعریف مقوله «ارتباطات پایدار» پرداخت و گفت: روابط عمومی یعنی مدیریت تصمیم گذاری براساس علایق بین سازمان ها و ارگان ها که درباره چیستی، چگونگی و چرایی صحبت می کند.
علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم، فضای بین المللی رسانه ای را معادل جنگ تلقی و اظهار کرد: به عبارتی وسط میدان جنگ روابط عمومی ها هستیم و در میدان رسانه، با «فکر و اندیشه» طرف هستیم.
همچنین در این سمپوزیوم بین المللی، استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی در نشست های تخصصی درباره روابط عمومی شبکه ای به بحث و گفت و گو پرداختند. در ادامه این رویداد و در نوزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران که همه ساله همزمان با سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برگزار می شود، از روابط عمومی های برتر ایران تقدیر به عمل آمد.
در بخش معرفی برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی «همراه اول» با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی های علمی و تخصصی صورت گرفته موفق به دریافت نشان ویژه «روابط عمومی شبکه ای» شد.
این نشان ویژه بر اساس رای هیات داوران سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و نوزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران به دلیل اتخاذ رویکرد شبکه ای در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، استفاده بهینه از تکنیک های شبکه بندی، شبکه سازی و حرکت به سمت استقرار مدل روابط عمومی شبکه ای (روابط عمومی هوشمند، دیجیتال و قدرت ارتباطی بر اساس سازماندهی شبکه ذینفعان و مخاطبان) به همراه اول اعطاء شد.
روابط عمومی همراه اول همچنین با توجه به جمع بندی و تصمیم هیأت داوران به عنوان «روابط عمومی برتر» در حوزه «ارتباطات رسانه ای» معرفی و شایسته دریافت لوح و تندیس این جشنواره شد.
روابط عمومی همراه اول در راستای برنامه راهبردی این اپراتور و با مأموریت تحقق رویای دیجیتال سعی داشته با برقراری ارتباطات دیجیتال رسانه ای، ارتباط خود با مشترکان و رسانه ها را تقویت کرده و به صورت هوشمند دسترسی ذینفعان به اطلاعات و خدمات موردنیاز را فراهم کند.
هجدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با همکاری «انجمن بین المللی روابط عمومی» و با حضور، سخنرانی و ارائه مقاله توسط استادان برجسته ایرانی و خارجی با موضوع «قدرت و مدیریت شبکه ای در روابط عمومی» و برگزاری دو کارگاه تخصصی با عناوین «راهبردها و تکنیک های روابط عمومی شبکه ای» و «مدیریت و ساختار شبکه ای در روابط عمومی» عصر روز سهشنبه 22 آذرماه به کار خود پایان داد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص هزینه حداقل نگهداری تلفن ثابت را در راستای اجرای مصوبه این ستاد مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ مبنی بر نحوه تنظیم هزینه ماهانه تلفن ثابت و همچنین، اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ در قالب مصوبه شماره ۳۳۸ کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع فوق را به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با توجه به ضرورت اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ در خصوص اجرای دستورالعمل نحوه تنظیم تعرفه ماهانه، این مصوبه ابلاغ شد و بر این اساس ، هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید.
بر این اساس، مصوبه شماره یک، جلسه شماره ۳۳۸ مورخ ۲۷شهریورماه ۱۴۰۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و الحاقیه موضوع ماده ۶ مصوبه مذکور (با عنوان الحاقیه شماره ۴ پروانه شرکت مخابرات ایران) ابلاغ شد تا با رعایت قوانین و مقررات و مفاد موافتنامه پروانه اجرایی شود.
این الحاقیه در چارچوب مصوبه مورخه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ ستاد تنظیم بازار در قالب اعطاکننده پروانه (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) به دارنده پروانه (شرکت مخابرات ایران) ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد.
بر اساس مصوبه شماره ۳۲۸ کمیسیون تنظیم مقررات، دقایق مکالمه "درون شبکه درون استانی" بر حسب مناطق شهری و روستایی به شرح جدول ذیل است
شهر/ روستا
مکالمه بر حسب دقیقه
شهر تهران
۴۴۴۴
سایر مراکز استان ها
۳۳۳۳
سایر شهرها
۲۲۲۲
روستاها
صفر
.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد