روتیتر: سرپرست سازمان فاوای شهرداری مطرح کرد؛

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از ارائه خدمات الکترونیک شهرداری تهران در پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، هادی محضرنیا با اشاره به دستور دکتر زاکانی شهردار تهران مبنی بر ارائه خدمات مدیریت شهری در پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت، گفت: از اردیبهشت‌ماه سال جاری، این موضوع در اولویت قرار گرفت و همکاران بخش فنی، زمینه لازم را برای انجام این کار فراهم کردند.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران افزود: علاوه بر الزام سازمان فاوای شهرداری تهران مبنی بر پیاده‌سازی این اقدام قانونی، شهردار تهران، دکتر زاکانی نیز این موضوع را پیگیری کرده و بر اجرایی شدن آن تاکید داشتند به طوری‌که به‌محض انجام هماهنگی‌های لازم، از ساعت 20 شنبه نهم مهرماه، شهروندان این امکان را دارند که به پنجره خدمات دولت وارد شده و از سامانه خدمات شهرداری تهران استفاده کنند.

وی با اشاره به ارائه ده‌ها خدمت مختلف شهرداری تهران در پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت، افزود: رسیدگی به درخواست‌های مردمی 137، صحت‌سنجی املاک مسکونی و غیرمسکونی، پرداخت عوارض خودرو و پرداخت طرح ترافیک از طریق درگاه «تهرانِ من» و درگاه دولت الکترونیک از‌ مهم‌ترین خدماتی است که در اختیار شهروندان قرار دارد.

 

ال‌جی در کنفرانس جهانی بلژیک، جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک راننده هوشمند و فن‌آوری‌های خودرو خودران را به نمایش گذاشت.

به گزارش اقتصادرسا، ال‌جی الکترونیکس (LG)، پیشرو در زمینه قطعات خودرو، بخش‌هایی از کار تحقیق‌و‌توسعه خود را به نمایش گذاشت و این هفته در AutoSens بروکسل جدیدترین راه‌کار داخل ‌خودرویی خود را معرفی کرد.

کنفرانس جهانی مربوط به سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) و فن‌آوری‌های خودروی خودران (AV)، AutoSens Brussels هر ساله در موزه مشهور Autoworld در پایتخت بلژیک برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۲ دومین سال متوالی است که ال­جی برای ارائه در این رویداد دعوت شده است.

ال‌جی در ادامه‌ی موفقیت‌هایش، امسال برای دستاوردهای خود در بخش نوآورانه­ترین اپلیکیشن مفهومی داخل‌ خودرو و مبتکرانه‌ترین اپلیکیشن ادراکی داخل خودرو مورد قدردانی قرار گرفت. در جوایز AutoSens سال گذشته، ال‌جی در بخش برترین توسعه سخت‌افزار سال، برنده‌ی جایزه‌ی طلا شد.

Autosens انجمن بین‌المللی نخبگان، مهندسان، دانشمندان و متخصصان صنعت خودرو است که در سال ۲۰۱۵ با هدف شکل‌دهی به آینده‌ی فن‌آوری‌های ادراکی خودرو تشکیل شده است. AutoSens Brussels یکی از سه کنفرانس اصلی این انجمن است. رویداد سال ۲۰۲۱ به علت همه­گیری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، و در این رویداد ال‌جی و مرسدس بنز به‌طور مشترک نتیجه همکاری‌ موفق خود را در فن‌آوری دوربین ADAS ارائه دادند.

در کنفرانس امسال، که مجدد در Autoworld و به‌صورت حضوری برگزار شد، ال‌جی جدیدترین راه‌کار دوربین داخل کابین خودرو را معرفی کرد و نتایج برنامه‌ی تحقیق‌وتوسعه‌ی برجسته‌ خود را به اشتراک گذاشت.

 دکتر پارک یونگ-کیونگ، از متخصصان  Vision AIدر ال‌جی، درباره‌ی دوربین‌های نوآورانه این شرکت برای خودروها صحبت کرد و دیدگاهش را درباره‌ی مباحثی از جمله پورتفولیوی ال‌جی در راه­کارهای قطعات خودرو و اقدامات بخش تحقیق‌و‌توسعه ال‌جی، مطرح کرد.

راه‌کارهای دوربین داخل خودرو ال‌جی با موفقیت برای کنترل راننده و سرنشینان به‌کاربرده شده است. و دکتر پارک در سخنرانی‌اش پروسه‌ی توسعه‌ی این راه‌کارهای یکپارچه‌ را به اطلاع مخاطبان رساند؛ از ابداع الگوریتم‌های جدید تا جدیدترین سیستم‌های راستی‌آزمایی و نرم‌افزار کنترل دوربین که تضمین‌ می‌کند دوربین‌های این شرکت از تکنولوژی پیشرفته بهره می‌برند.

به گفته‌ی یون سیوک-هیون، مدیر شرکت راه‌کارهای تامین قطعات خودرو ال‌جی: «تحقیق‌وتوسعه‌ی مستمر، کلید موفقیت مداوم ال‌جی در بازارهای به‌سرعت در حال رشد ADAS و AV است. ما مفتخریم که بار دیگر امسال برای ارائه در AutoSens دعوت شدیم و همچنان به ارائه‌ی چشم‌انداز خود و حمایت از جوامع صنعتی و انجمن‌های متخصصانی که مانند ما رویای پویایی آینده را در سر دارند ادامه خواهیم داد.

 

روتیتر: محمود لیائی:

نشست تدوین بودجه سال 1402 و اصلاحات بودجه سال جاری برای طرح و تصویب در نشست آتی مجمع شرکت ملی پست با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست، عصر روز گذشته 28 شهریور 1401، نشست تدوین بودجه سال 1402 و اصلاحات بودجه سال جاری برای طرح و تصویب در نشست مجمع شرکت ملی پست در تاریخ 13 مهرماه با حضور لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره، محمد محسنی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، محمد احمدی سرپرست حوزه معاونت فنی و بازرگانی و جمعی از مدیران کل شبکه پستی کشور و عاملین ذیحساب به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در این نشست با اشاره به نزدیکی اولین همایش مدیران شبکه پستی در دولت سیزدهم، افزود: «در این همایش سیاستگذاری‌ها و برنامه های راهبردی و استراتژیک شبکه پستی اعلام خواهد شد.»

محمود لیائی؛ ضمن تبریک کسب رتبه برتر شرکت ملی پست در جشنواره شهید رجایی در بین 170 دستگاه اجرایی کشور، از زحمات تمامی کارکنان شبکه پستی تقدیر کرد و گفت: «ارزیابی شاخص های متعدد در انتخاب دستگاه برتر، نمایان‌گر تلاش تمامی کارکنان شبکه پستی کشور بوده است.»

وی افزود: « در شبکه پستی کشور باید تلاش کنیم که ضمن حفظ این عنوان برتر، با برنامه ریزی در سال آینده نقاط ضعف را برطرف کرده و این موفقیت کماکان ادامه داشته باشد.»

وی با اشاره به افزایش چشمگیر ترافیک و درآمد در مرداد ماه خاطر نشان کرد: « از لحاظ آمار و ارقام توانستیم رکورد خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ابراز امیدواری کرد: «با افزایش انگیزه بین کارکنان شبکه پستی این رشد ترافیک و درآمد افزایش داشته باشد.»

لیائی گفت: « بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ابتدای سال جاری تا حد مطلوبی به اهداف درآمدی شرکت نزدیک شده ایم و تا پایان سال با تلاش و همت تمامی ارکان شبکه به اهداف تعیین شده دست می یابیم.»

وی خطاب به مدیران استانی پیرامون پرداختی به کارکنان گفت: « زین پس پرداخت های پرسنل با توجه به  عملکرد ترافیک و درآمدی هر استان محاسبه و پرداخت می شود، که این امر موجب افزایش تلاش و ایجاد انگیزه رقابتی بین استان ها خواهد شد.»

علیرضا زرگوش، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، با تشریح وضعیت ترافیک و درآمد شرکت ملی پست در پنج ماهه اول سال جاری گفت:« با تلاش و نقش آفرینی موثر استان ها و با استفاده از سرویس های جدید و کاهش هزینه ها، درآمد 6 ماهه دوم باید به میزانی باشد که اهداف درآمدی شرکت را محقق کند.»

زرگوش با تاکید بر اینکه؛ ساختار و ساز و کار مشخص برای جذب نیروی شرکتی و قرارداد حجمی باید تعیین شود، افزود: « اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد از تکالیفی است که طی سال گذشته و امسال در دستور کار حوزه مالی و بودجه قرار داشته است.»

وی عنوان کرد: «محورهای مدنظر از قبیل ارتقای کیفیت ارائه خدمات، جذب ترافیک و درآمد بیشتر و تاکید بر وصول مطالبات از جمله موارد مهمی است که مستمر باید پایش شود.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست همچنین خواستار تسریع در وصول مطالبات شد و گفت: «نباید اجازه دهیم علی رغم نیاز شرکت به نقدینگی منابع نزد سایرین به عنوان مطالبات رسوب شود.»

این عضو هیئت مدیره نظارت بر ارائه خدمات با کیفیت، پیگیری و بازاریابی برای جذب ترافیک و درآمد و همچنین تسریع در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر را در برنامه های آتی مدیران استان ها قرار داد و افزود: «برای گذر از مشکلات و برون رفت از بحران های مالی با برنامه ریزی دقیق، نظارت مستمر و همت و تلاش مضاعف باید از حقوق شرکت ملی پست دفاع کرده، مطالبات را وصول و نیروی انسانی را با انگیزه نمائیم.»

سرپرست معاونت فنی و بازرگانی نیز در این نشست با بیان اینکه نقطه‌ی قوت کار در مجموعه شرکت ملی پست، حضور کارکنان متعهد و کاردان و همچنین شناسایی ظرفیت های حرفه ای شبکه است، افزود: «در کنار شناخت توانایی ها، دارا بودن برنامه مدون و کاربردی، کامل کننده‌ی این چرخه است.»

محمد احمدی با تاکید بر اینکه؛ «هوشمندسازی» یک استراتژی کلیدی در شرکت ملی پست است، گفت: «تمرکز بر هوشمندسازی دیدگاه و نگرش مدیران و کارکنان در کنار به کارگیری ابزارهای فناورانه می تواند این امر را به نتایج مطلوب برساند.»

احمدی، بهره گیری از نقطه نظرات و تجربیات ارزشمند مدیران و متخصصان را گامی موثر در راستای اجرای برنامه ها و استراتژی های پستی دانست و افزود: «همانطور که در حوزه کسب و کار، شاخص درآمد-هزینه اصلی ترین شاخص است، در حوزه عملیات هم توزیع موفق کلیدی ترین شاخص محسوب می شود.»

وی، با اشاره به اینکه فرایند توزیع موفق از مهمترین اهداف کیفی حوزه فنی است، گفت: «این امر با دقت و سلامت در عملیات قبول و پردازش و رعایت برنامه زمان بندی تعیین شده میسر می شود.»

احمدی با بیان اینکه، چرخه توزیع و حمل و نقل پست در حوزه اقتصاد کشور نقش بسیار تاثیرگزار و بنیادینی دارد، گفت «با تقویت و بهینه سازی چرخه‌ی ارتباطات فیزیکی، می توانیم چرخ اقتصاد کشور را بهینه به پیش برانیم.»

سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان اینکه؛ شبکه پستی یک مجموعه‌ی انسان محور است گفت: «موفقیت این خانواده مرهون وجود تیمی متخصص، همراه و یکدست است.»

 

روتیتر: مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست خبر داد ؛

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست از برگزاری نمایشگاه اینوتکس پست در جزیره کیش به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست خبر داد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست،حسن عمیدی با بیان اینکه هدف از گرامیداشت روز جهانی پست آگاهی دادن به نقش پست در زندگی روزمره مردم و مشاغل و همچنین سهم آن در توسعه اجتماعی و اقتصادی جهانی است، گفت: «پست ایران همسو با اقدامات جهانی در این راستا نسبت به برنامه ریزی جهت اجرای رویداهای مختلف اقدام کرده است.»

حسن عمیدی با اعلام اینکه همزمان با گرامیداشت هفته‌ی پست، نمایشگاه اینوتکس پست با حضور شرکتهای استارت آپی عضو مراکز نوآوری پست و دانش بنیان برگزار می شود افزود: «معرفی خدمات مبتنی بر همکاری با این شرکتها، برگزاری جلسات انتقال تجربه و همچنین کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این رویداد است.»

دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس پست با بیان اینکه چندی پیش در موزه ملی ارتباطات رویداد  کارافرینی و نوآوری شرکت ملی پست با عنوان ایده بازارپست برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: «پس از استقبال از رویداد ایده بازار پست، مقرر شد نمایشگاه اینوتکس پست در جزیره کیش همزمان با هفته پست برگزار شود.»

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست اضافه کرد: «در این رویداد از مدیران اتحادیه جهانی پست و جمعی از کشورهای عضو اتحادیه پستی آسیا-اقیانوسیه، مسئولان شبکه پستی کشور، جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  برای حضور و بازدید از دستاوردهای نوآورانه شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی عضو مراکز نوآوری پست در سرتاسر کشور دعوت به عمل خواهد آمد.»

وی با بیان اینکه روز جهانی پست هر سال در ۹ اکتبر جشن گرفته می شود عنوان کرد: «اولین بار این رویداد توسط کنگره پستی جهانی در سال ۱۹۶۹ در توکیو به عنوان وسیله ای برای بزرگداشت سالگرد ایجاد اتحادیه پستی جهانی (UPU) در سال ۱۸۷۴ اعلام شد.»

دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس پست با بیان اینکه هر ساله کشورهای عضو UPU تشویق می شوند تا فعالیت های ملی خود را برای بزرگداشت این رویداد معرفی کنند، گفت: «این اقدامات می تواند شامل  معرفی یا ترویج محصولات و خدمات پستی جدید، سازماندهی دفاتر و مراکز پستی و همچنین معرفی موزه های پستی و فعالیت‌های فرهنگی پست کشورها باشد.»

وی در همین راستا افزود: «تولید محتواهای گوناگون پیرامون اقدامات پست ایران در یکسال اخیر و انتشار در شبکه های اجتماعی با هشتگ های منتخب اتحادیه جهانی پست و بازنشر آن توسط این نهاد بین المللی از جمله اقداماتی است که در این خصوص مستمرا در حال انجام است.»

 

ال‌جی الکترونیکس (LG) از عرضه فناوری تشخیص خودکار محتوا(ACR) در تلویزیون‌های ال‌جی در سراسر جهان، از سپتامبر امسال خبر داد. این راه‌کار جایگزین فن‌آوری قبلی خواهد شد و راه‌کار ACR روی میلیون‌ها تلویزیون هوشمند در 27 کشور در قاره¬های اروپا، آفریقا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین و استرالیا قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادرسا ؛فن‌آوری جدید ACR که توسط LG Ads Solutions ارائه شده است هم‌اینک در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در آمریکا فعال است، و پس از ارائه، داده‌های LG CTV منحصرا از طریق LG Ads Solutions قابل دسترس خواهد بود.

به گفته‌ی کریس جو، معاون ارشد و مدیر تجارت پلت‌فرم شرکت سرگرمی خانگی ال¬جی: «از ماه مه امسال که LG Ads Solutions ارائه شد، تیم ما در سطح جهانی شتاب چشم‌گیری در این تجارت داشته است. ارائه‌ی ACR جدید دستاورد برجسته‌ی دیگری است که نشان‌گر تعهدمان به کمال و پایبندی به ارائه‌ی بهترین راه‌کارهای تبلیغاتی ممکن به برندها و نهادهای سراسر دنیاست.»

راگو کودیج، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «این امر، آغازگر مرحله‌ی جدید و مهمی از تجارت جهانی تبلیغات CTV ما با LG Ads Solutions خواهد بود. لحظه‌ای با اهمیتِ بسیار برای برندهای سراسر جهان و نیاز روز‌افزون آن‌ها برای نزدیک شدن به بینندگانی است که اشتراک کانال¬های تلویزیون‌ خود را لغو می‌کنند و افرادی که در روز کمتر از دو ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند و به‌جای آن از خدمات رسانه‌ای اینترنتی (OTT) استفاده می‌کنند. حالا با LG Ads Solutions ، برندهای سراسر جهان می‌توانند با استفاده از بهترین داده‌های ACR این صنعت، تبلیغات CTV را برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و ارزیابی کنند و موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود را تضمین کنند.»
داده‌های ACR، که منطبق با قوانین جهانی حریم خصوصی اطلاعات کاربران است، بدون در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی کاربران، به برندها کمک می‌کند تا متوجه شوند تبلیغات تلویزیونی با چه فواصل زمانی در هر خانه پخش شده است. این ویژگی برای برندها به معنی قابلیت افزایش تعداد دفعات پخش تبلیغ در خانه‌هایی است که تبلیغی دریافت نکرده‌اند، و توقف پخش تبلیغ در خانه‌هایی است که بیش از اندازه تبلیغ دریافت کرده‌اند، و همچنین ارائه تبلیغات به خانه‌هایی است که تبلیغات رقبا را دریافت می‌کنند. از دیگر عملکردهای مهم این روش، اطلاع دادن به برندها و نهادهاست که کدام خانه‌ها هیچ تبلیغی دریافت نمی‌کنند.

علاوه بر این، از این داده‌ها می‌توان برای اندازه‌گیری تأثیرگذاری تبلیغات استفاده کرد؛ مثلاً اینکه آیا یک تبلیغِ به‌خصوص توجه بیننده را به سمت برنامه‌ی تلویزیونی یا فیلم خاصی معطوف کرده، یا تبلیغی خاص بیننده را به دانلود یا خرید اشتراک اپلیکیشن یا خدمات OTT ترغیب کرده است.

LG Ads Solutions هم‌اینک در بیش از ۴۰ کشور جهان به برگزاری کمپین‌های CTV کمک می‌کند. اکنون، برندها در هر کشوری در جهان که ACR در آن‌ها ارائه شود می‌توانند بلافاصله کار با LG Ads Solutions را آغاز کرده و با درک مخاطبان تلویزیون در کشور خود با جزئیات کامل، بتوانند بخش‌های مخاطبان، دسترسی، تعداد دفعات پخش و تأثیر تبلیغات سنتی و استریم را در تلویزیون‌ها مشخص کنند.

 

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی صربستان با کسب هفت مدال رنگارنگ نایب قهرمان شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان جهان در شهر بلگراد صربستان شب گذشته (یکشنبه 27 شهریور ۱۴۰۱)، به پایان رسید و تیم ایران با کسب دو مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز نایب قهرمان شد.
 
برای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم و رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم موفق به دریافت مدال طلا شدند، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم مدال نقره گرفتند و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.
 
در رده بندی تیمی، پس از تیم ایالات متحده آمریکا، تیم ایران با 150 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم ژاپن سوم شد.
 
همراه اول به‌عنوان حامی رسمی تیم‌های ملی کشتی کشورمان، این موفقیت را به تمامی ایرانیان و ملی پوشان تبریک گفته است.

کارکنان و مدیران شبکه پستی کشور همگام با سایر اقشار در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور شرکت کردند.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، کارکنان شبکه پستی کشور همگام با سایر اقشار در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور شرکت و به ارائه خدمت پرداختند.
بنا بر این گزارش، شرکت ملی پست در این مراسم به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی مناطق 6 گانه پستی تهران در مسیر 14 کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استقرار 11 پایگاه پستی به ارائه سرویس پست یافته در طول این مسیر به هموطنان خدمت رسانی کرد.
پیاده‌روی جاماندگان حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان آئینی امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بازدید از غرفه اپراتور اول خواستار انتقال دانش همراه اول به اپراتورهای تلفن همراه ونزوئلا شد.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با هدف توسعه همکاری ها و صادرات فناوری و محصولات دیجیتال در نمایشگاه مشترک ایران و ونزوئلا حضور دارد.

این اپراتور که به دعوت معاونت علمی ریاست جمهوری در نمایشگاه اختصاصی کاراکاس حضور دارد به همراه 81 شرکت ایرانی و ۵۰ مجموعه فناور ونزوئلایی ضمن رایزنی و گفتگو با دیگر شرکت های فناور، آخرین محصولات فناورانه و دیجیتال خود را در معرض نمایش قرار داده است.

روز گذشته این نمایشگاه با حضور نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، جمعی از وزرا و مسؤولان ونزوئلایی، حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا و جمعی از مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در بازدید از غرفه همراه اول در این نمایشگاه، ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای دیجیتال این اپراتور خطاب به مدیران اپراتور کشورش تاکید کرد که از تجربیات همراه اول استفاده کنند و همکاری‌های سازنده ای را شکل دهند.
 
بزرگ ترین و راهبردی ترین شرکت های ایرانی در حوزه صنعت خودرو، کشاورزی، دارو، تجهبزات پزشکی، آی سی تی و صنایع خلاق در این سفر حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
 
در این نمایشگاه ۵۰۰ محصول از شرکت های دانش بنیان و فناور باکیفیت بالا که قرار است بازارشان در کشور ونزوئلا توسعه یابد و مسیر صادرات آنها تسهیل شود حضور دارند.
 
برپایی نشست ها و جلسات رودررو میان شرکت های ایرانی و ونزوئلایی یکی از برنامه‌های مدنظر در این نمایشگاه است. همچنين تعدادی از شرکت های فناور ونزوئلایی هم در این نمایشگاه دستاوردهای خود را نمایش می دهند‌.

 

روز پنجشنبه ۱۵ سپتامبر، سه فضانورد سفینه شن جوئو ۱۴ از طریق رادیو و تلویزیون مرکزی چین و به صورت ویدیویی برای شرکت کنندگان در دو برنامه یاد شده بهترین ها را آرزو کردند.

به گزارش اقتصادرسا ،مدتی پیش رادیو و تلویزیون مرکزی چین و موزه علوم و فناوری چین به طور مشترک نقاشی هایی با عنوان "رویاهای فضایی مشترک" و فعالیت های تعاملی "سوالات فضایی" را برگزار کردند. دوستان جوان و نوجوان از سراسر جهان در این فعالیت شرکت کردند و آثار نقاشی تخیلی و بسیار جالبی را ارائه داده اند.

روز پنجشنبه ۱۵ سپتامبر، سه فضانورد سفینه شن جوئو ۱۴ از طریق رادیو و تلویزیون مرکزی چین و به صورت ویدیویی برای شرکت کنندگان در دو برنامه یاد شده بهترین ها را آرزو کردند.

-«رؤیای فضایی»، سایزانوسا ۱۲ ساله، کامبوج

- «رؤیای من»، ووشیجوجیان ۱۰ ساله، ویتنام

-«زندگی فضایی ما»، اسراء علم ۸ ساله، بنگلادش

-«چشم انداز»، مالک آپیتا ۱۵ ساله، بنگلادش

-«سلام، دوستان» انهوکین ۱۶ ساله، مغولستان

 

لیو یانگا فضانورد زن در میان سه فضانورد چینی شن جوئو 14 پس از دیدن این آثار نقاشی گفت: ما علاقه و اشتیاق همه شما به فضا را از روی نقاشی‌ها احساس کردیم. برخی امیدوارند مانند پرندگان به فضا پرواز کنند، برخی تخیلاتی درباره سفر بین ستاره‌ ها داشتند و عده ای تصور کردند که کودکانی با رنگ‌ پوست متفاوت در سیاره‌ای دیگر در حال کاشت درخت و طناب زدن و الاکلنگ بازی کردن و یا حتی رفتن به اردو هستند. بچه هایی هم تصویر ما سه نفر را در فضا هنگام سوار شدن بر شن جوئو 14 به تصویر کشیده اند. نقاشی های همه عالی است!

 

-«فضایی به این زیبایی!»، لوریا ناهیپای دی روینا ۱۳ ساله، کنیا

- «راه سریع پکن به فضا»، الین گورتپه ۱۷ ساله، ترکیه

 

تسای شو جه فضانورد دیگر چینی در پاسخ به پرسش های جالب جوانان و نوجوانان درباره کار و زندگی آنها در ایستگاه فضایی گفت: همه در مورد زندگی ما در فضا بسیار کنجکاو هستند. در ایستگاه فضایی مانند زمین کار و استراحت می کنیم و در محیط بی وزن فضا نیز حس فوق العاده ای داریم. بخش آزمایشگاهی ون تیان که در ماه ژوئیه امسال به فضا پرتاب شد "خانه" ما را در فضا بزرگ تر و جادارتر کرد. در مرحله بعدی بخش آزمایشگاهی مونگ تیان نیز به فضا پرتاب خواهد شد. تا پایان سال جاری، سه فضانورد چینی دیگر با فضاپیمای شن جوئو 15 پیش ما خواهند آمد.  آن موقع ما 6 نفر در ایستگاه فضایی چین سرزنده تر و شادتر خواهیم بود.

 سه فضانورد چینی همچنین از جوانان و نوجوانان سراسر جهان دعوت کردند که به ایستگاه فضایی بیایند.

پس از آنکه رادیو و تلویزیون مرکزی چین و موزه علوم و فناوری چین در ماه ژوئن به طور مشترک نقاشی هایی با عنوان "رویاهای فضایی مشترک" و فعالیت های تعاملی "سوالات فضایی" را برگزار کردند. جوانان و نوجوانانی از ۲۰ کشور جهان بیش از ۶۰۰ اثر نقاشی و هزار پرسش ارائه کردند که تخیلات آنها درباره زندگی در فضا، سفر فضایی، حیات در خارج از زمین، استفاده صلح آمیز از فضا و  ایجاد یک خانه ایده آل را نشان می دهند. 

 

مجمع همکاری رسانه‌ای "مشارکت آسه آن" 2022، روز پنجشنبه 15 سپتامبر به میزبانی مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین و دولت منطقه خودمختار قوم جوانگ گوانگ‌شی در شهر نان‌نینگ برگزار شد. نزدیک به 180 مهمان چینی و خارجی از بیش از 70 رسانه و مؤسسه 17 کشور جهان با ترکیبی از روش‌های آنلاین و آفلاین در این مجمع شرکت کردند.

به گزارش اقتصادرسا ؛مجمع همکاری رسانه‌ای "مشارکت آسه آن" 2022، روز پنجشنبه 15 سپتامبر به میزبانی مشترک رادیو و تلویزیون مرکزی چین و دولت منطقه خودمختار قوم جوانگ گوانگ‌شی  در شهر نان‌نینگ برگزار شد. نزدیک به 180 مهمان چینی و خارجی از بیش از 70 رسانه و مؤسسه 17 کشور جهان با ترکیبی از روش‌های آنلاین و آفلاین در این مجمع شرکت کردند.

لان تیان لی، رئیس دولت منطقه خودمختار قوم جوانگ گوانگ‌شی در سخنرانی خود گفت که چین و آسه آن همسایه یکدیگرند، در زمینه علوم انسانی با هم ارتباط دارند و تبادلات دوستانه آنها سابقه طولانی دارد. امسال پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس آسه آن و همچنین اولین سال برقراری روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه چین و آسه آن و اجرای RCEP است. گوانگ‌شی به عنوان مرز و پنجره همکاری چین با آسه آن، همیشه مروج فعال، مشارکت کننده عمیق و ذینفع مستقیم همکاری چین و آسه آن بوده است. ما مایلیم با رسانه‌های کشورهای مختلف همکاری کنیم تا تفاهم به دست آمده میان شی جین پینگ، رئیس‌ جمهور چین و رهبران کشورهای آسه‌آن را به ‌طور کامل اجرا کنیم و به ساخت سازوکار همکاری چین و آسه‌آن یاری کنیم.

یین شیائومینگ، معاون رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که در نوامبر سال گذشته، شی جین پینگ رئیس جمهور چین سخنرانی مهمی را در اجلاس بزرگداشت سی‌امین سالگرد برقراری روابط گفت و گوی چین و آسه آن ایراد کرد که راه پیشرفت را برای ایجاد یک جامعه نزدیکتر میان چین و آسه آن را نشان داد. به عنوان یک رسانه اصلی بین المللی و رسانه ملی چین با نفوذ قوی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سال های اخیر به طور فزاینده با رسانه های کشورهای آسه آن ارتباط برقرار کرده است و به ثمرات موثر نایل آمده است. مجمع همکاری رسانه ای "مشارکت آسه آن" شکل جدیدی برای ارتقای مبادلات و همکاری رادیو و تلویزیون مرکزی چین با رسانه‌های کشورهای آسه آن است.

کائو کیم هورن دستیار نخست وزیر کامبوج و دبیرکل منتخب آسه آن نیز در سخنرانی ویدئویی خود ابراز امیدواری کرد که آسه آن و چین پیوسته روابط مثبت و سازنده داشته باشند و گفت که رادیو و تلویزیون مرکزی چین و رسانه‌های گروهی آسه آن می توانند نقش کلیدی و مهمی در افزایش درک و اعتماد متقابل ایفا کنند.

 

مراسم اعطای جوایز مسابقه «ترسیم آرزوی فضانوردی باهم» با همکاری مرکز آسیا و آفریقای رادیو و تلویزیون مرکزی چین و موزه علم و فناوری چین به زودی برگزار می شود.

به گزارش اقتصادرسا؛ مراسم اعطای جوایز مسابقه «ترسیم آرزوی فضانوردی باهم» با همکاری مرکز آسیا و آفریقای رادیو و تلویزیون مرکزی چین و موزه علم و فناوری چین به زودی برگزار می شود.

در این مسابقه از نوجوانان و کودکان چین  و سایر کشورها دعوت شده بود تا آثار نقاشی خود با موضوع فضانوردی را ارسال کنند.

در مراسم اعطای جوایز این مسابقه یک مهمان ویژه هم برای پاسخ دادن به پرسشهای شرکت کنندگان در زمینه فضانوردی شرکت می کند.

قرار است سه جایزه به عنوان جایزه «ون تیان»، جایزه «تیان هه» و جایزه «تیان گونگ» به برندگان اعطا شود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top