فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نقش برجسته بانک قرضالحسنه مهر ایران در حمایت از اقشار مختلف جامعه و مخصوصاً اقشار ضعیف و آسیبپذیر جامعه موجب شده این بانک نزد افکار عمومی به خوشنامی و مهرورزی شناخته شود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان و هیأت همراه با حضور در ساختمان سرپرستی شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان زنجان با اهدای لوح سپاس از حسن خانمحمدی، مدیر شعب این استان به نمایندگی از همه کارکنان بانک تقدیر کرد.
در ابتدای این دیدار سردار جهانبخش، از عملکرد درخشان بانک قرضالحسنه مهر ایران در طول ۱۴ سال خدمت پر افتخار در سیستم بانکی کشور تمجید کرد.
وی همچنین با اشاره به نقش برجسته بانک قرضالحسنه مهر ایران در حمایت از اقشار مختلف و مخصوصاً اقشار ضعیف و آسیبپذیر جامعه که موجب شده این بانک نزد افکار عمومی به خوشنامی و مهرورزی شناخته شود، اثرگذاری تسهیلات قرضالحسنه در کاهش انواع آسیبهای اجتماعی ناشی از مسائل مالی را نیز حائز اهمیت دانست.
فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاریهای چندین ساله مجموعه نیروی انتظامی استان زنجان و بانک قرضالحسنه مهر ایران، با اشاره به رضایت حداکثری فرماندهان و کارکنان ناجای استان از امکانات، خدمات، تسهیلات و برخورد کارکنان شعب با ایشان، بر گسترش تعاملات و دامنه همکاریهای دو جانبه در حوزههای پولی، مالی، فرهنگی و امنیتی تأکید کرد.
در پایان این دیدار سردار جهانبخش با تمجید از کیفیت خدمات دریافتی و تکریم اربابرجوع و مشتریمداری در بانک قرضالحسنه مهر ایران، با اهدای لوح سپاس از حسن خانمحمدی مدیر شعب استان زنجان به نمایندگی از همه کارکنان بانک تقدیر کرد.
در بخشی از پیام فرمانده انتظامی استان زنجان خطاب به مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان زنجان چنین آمده است:
«بدین وسیله از زحمات، تلاشها، همکاری و مساعدت حضرت عالی و همکاران گرامیتان در خصوص انجام امورات بانکی و پاسخگویی به مراجعات متعدد کارکنان این فرماندهی که با صبر و شکیبایی فراوان در جهت رفع و رجوع امور آنان صورت گرفته است، به مصداق حدیث رضوی«من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل» تقدیر و تشکر میکنم.»
در عصر حاضر با توجه به پیشرفت کسب و کارها در عصر دیجیتال، صنعت بیمه نیز برای ماندگاری و کسب سودآوری بیشتر، باید هوشمندسازی را در اولویت قرار دهد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی بیمه کوثر، امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفیپور در هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، شرط وفاداری به صاحبان سرمایه را رفتار بر مبنای علم و پژوهش دانست و اظهار داشت: مجموعه بیمه کوثر اعم از مدیران و کارکنان باید سعی کنند در شرایطی که زیرساخت کافی برای هوشمندسازی وجود ندارد انگیزههای متعدد برای بهروز ماندن و کسب اطلاعات جدید را ایجاد کنند.
وی با اشاره به افزایش دادهها و اطلاعات در صنعت بیمه، افزود: این میزان از پایگاه داده که توسط شرکتهای مختلف جمعآوری شده است، باید به اشتراک گذاشته شود تا بتوان بهصورت همگانی از آنها استفاده کرد.
مدیرعامل ساتا تاکید کرد: در هزاره سوم، کسبوکارهای غیرهوشمند محکوم به فنا خواهند بود. این مهم در صنعت بیمه نیز صادق است؛ چرا که بازیگران جدید صنعت بیمه بدون داشتن زمینه بیمهای و تسلط عمیق بر دانش بیمه، تنها با تکیه بر هوشمندسازی بازار را به دست خواهند گرفت. بنابراین اگر هوشمند نشویم مجبور خواهیم شد با کمترین سود به مدیریت دیگران تن بدهیم.
امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفیپور درباره مزایای هوشمندسازی در صنعت بیمه گفت: رفتار استاندارد و تداوم این مدل رفتار، نخستین هدف هوشمندسازی است. همچنین هوشمندسازی منجر به تضمین هزینه فایده نیز خواهد شد و در نهایت کارکنان را به شما وفادار خواهد کرد.
دبیرخانه هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، با رای داوران از میان آثار دریافتی، سه مقاله و هشت پوستر را بهعنوان آثار برگزیده معرفی کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر، هیئت داوران پس از بررسی، ارزیابی و امتیازدهی به آثاری که در مهلت مقرر به دبیرخانه همایش رسیده بود، سرانجام در بخش مقاله سه اثر با عناوین «بررسی تاثیر عوامل سازمانی در بهکارگیری تحول دیجیتال در صنعت بیمه» به قلم سارا منشاری، پرویز مرادی و سیدامید میررفیع، «تاثیر ویژگیهای محصولات اینترنت اشیا بر قصد خرید با متغیر میانجی تجربه کاربردی و تجربه عاطفی (مورد مطالعه: صنعت بیمه)» به قلم محمدابراهیم پورملکی و حجتاله لباف، «ارائه مدل کسبوکار مبتنی بر فناوری بیمه «اینشورتک» برای استارتآپهای بیمه» به قلم امیر بهرامی، بهادر یاریپور و مهشید آلحبیب را به عنوان مقالات برتر برگزیدند.
زینب حمیدیفر، دبیر هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه افزود: در بخش مقالات پوستری نیز هشت پوستر با عناوین «شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر هوشمندسازی کسبوکار در صنعت بیمه» از معصومه معصومبیگی، بهروز آرمانمهر و محسن قنواتی نژاد، «اولویتبندی عوامل موثر بر پذیرش فناوری بیمه در خرید بیمهنامه» از نیلوفر ملکیفر و بهنام نقیلو، «فرصتها و چالشهای بهرهگیری از پهپاد در فرآیندهای صدور بیمهنامه و پرداخت خسارت (با تاکید بر لزوم ارزیابی و مدیریت ریسک آن)» از احسانه نظری و امیرحسین نظری، «مدیریت ریسکهای سایبری در کسبوکارهای هوشمند: راهکارها و چالشها» از محمود اسعدسامانی، سمیه میره و مرجان کریمی، «تحلیل تطبیقی هوشمندسازی کسبوکار در صنعت بیمه» از آسیه بختیار، کیمیا باقری و ثمین عبدالهپور، «تاثیر crm مبتنی بر فروش و رسانههای الکترونیک بر فروش مجدد/ مورد مطالعه: شرکت بیمه کوثر» از ایمان مداح، «افزایش بهرهوری کسبوکار از طریق هوشمندسازی ابزرا و توانمندسازی نیروی انسانی صنعت بیمه» از ناصر رشیدی و نیره نظر، «به سوی تحول دیجیتال، رویکرد COVID یا CCVID (ارائه الگوی پیادهسازی تحول دیجیتال در شرکتهای بیمهای)» از محمدسجاد میرزاخانی، مجتبی رحمانی و حمیدرضا سیدآبادی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.
وی با تشکر از همه صاحبنظرانی که در این رقابت علمی حضور جدی داشتند، خاطرنشان کرد: در هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد هوشمندسازی کسب و کار که ۲۶ دی ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، همچون سالهای گذشته، علاوه بر ارائه برخی از مقالات برتر، به شکل شایستهای از پدیدآورندگان این آثار تقدیر شد.
جلسه تجزیه و تحلیل عملکرد مناطق و حوزه ها، بر اساس اهداف تعیین شده با حضور مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، معاونان و روسای ادارات، مناطق و حوزههای موسسه اعتباری ملل و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در ساختمان مرکزی موسسه برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: در ابتدای این جلسه، آقای جوادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت بزرگداشت شهادت گونه ام البنین سلام الله به عنوان مادر چهار شهید و ضرورت ارج نهادن به مقام مادر با ذکر روایتی از رسول گرامی اسلام از مقام شامخ مادر تجلیل کردند و گفتند: احترام و نگهداشت حرمت پدر و مادر از ضروریات است. و وظیفه ماست که قدردان این نعمت ها باشیم و در صورت فقدان این عزیزان باید نام و یادشان را زنده نگه داریم تا شاید فرزندانمان هم در آینده ما را بیاد بیاورند و از ما یاد کنند. و همچنین به روز پاسداشت مادران شهدا پرداختند و ضمن قدردانی از مقام مادران شهدا گفتند: مادران شهدا جایگاه بسیار بالایی دارند. همه ما باید قدردان این همه ایثار و لطف آنها باشیم.
ایشان در ادامه افزودند: گزارش های ارائه شده در این جلسه، نشانگر موفقیتهای چشمگیر و اخبار امیدوارکننده است. پیشکسوتان با تکیه بر سخاوت، عزت نفس، معرفت، اخلاص، از خودگذشتگی و هدفمندی، این امکان را فراهم آورند تا نیروهای جوان با کسب آموزشهای لازم به مراتب بالاتر شغلی ارتقا یابند. جای امیدواری است؛ چراکه آموزش و نیز پرورش، میتواند زمینهساز رشد و توسعه شود. به سهم خود به تمام عزیزانی که با آموزش و تربیت نیروی انسانی، بسترساز ارتقای نیروهای جوان شدهاند، “آفرین” میگویم. در شرایط حاضر، لازم است تا موضوع آموزش را در هر زمان و موقعیتی همواره مد نظر داشته باشیم.
مدیرعامل موسسه، تقویت روح قدرشناسی و قدردانی را از ضروریات زندگی شخصی و شغلی دانست و گفت: در زنجیره شغلی ما، کسانی هستند که با سپردههای خود در نزد موسسه و دریافت تسهیلات و پرداخت به موقع آن، سفره نعمت را برای تک تک ما گستراندند. باید با احترام و خلوص نیت، قدردان مشتریان و سپرده گذاران باشیم.
احترام بگذاریم و با خلوص نیت به آنان خدمت کنیم؛ چراکه اگر آنان در چرخه شغلی ما نباشند، در واقع ما هم نخواهیم بود.
همکاران عزیز، چشم، زبان و گوش ما هستند. در بحث عملکرد، هر نهال خدمتی که بکاریم، خیر و برکت برداشت خواهیم کرد. همیشه کاشت دانه های خیر، با برداشت خیرات همراه خواهد بود.
وی با اشاره به رشد و تحول مثالزدنی در حوزه بانکداری گفت: این مهم از افتخارات موسسه اعتباری ملل است که ، در ۲۶ سال پیش زمانی که هنوز هیچ بانکی در ایران سیستم رایانه ای نداشت، موسسه اعتباری ملل جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان ، سیستم رایانه را وارد چرخه عملیات بانکی خود کرد. پیشبینیهای کارشناسانه نشانگر این مهم است که در چند سال آتی، به سمتی پیش خواهیم رفت که بانکداری نوین به سرعت رشد خواهد کرد. لذا با اندیشه های درست، کوشش، تلاش، جهاد و همت، در مسیری حرکت کنیم که ویترین تلاش ما موفقیت و پیروزی باشد. باید با جسارت و شهامت، در مسیر تحقق هدف همت کنیم؛ چرا که عدم دقت ما، زمینهساز عقب ماندن در عرصه رقابت خواهد شد.
مدیرعامل موسسه، کمک، حمایت و همراه شدن در مسیر برنامههای دولت را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: از آنجا که موفقیت دولت، افتخار ما خواهد بود، لذا یکی از کارهای ارزشمندی که میتوانیم در این مسیر انجام دهیم، مبارزه جدی با بحث پولشویی و جلوگیری از ورود افراد و پولهای کثیف در نظام بانکی کشور است. باید پذیرا باشیم که خود مراقبتی و خود مواظبتی، بهترین و ضروریترین عملکرد است. موضوع مبارزه با پولشویی، از جمله مباحث آموزشی و تأکیدی است که باید مدام به همکاران جوان اعلام شود تا خدای ناکرده یک اتفاق کوچک، باعث حوادث غیرقابل جبران نشود.
حجت الاسلام والمسلمین جوادی، با اشاره به اینکه “اگر بخواهیم، می توانیم” گفتند: در عرصه رقابت ایجاد شده در سیستم بانکی، کسب سهم بازار و دستیابی به منابع با توجه به تورم ، یکی از سرفصلهای مهم است که به نظر میرسد با توجه به درایت و مدیریت تک تک همکاران، این هدف دست یافتنی است. با ارتباط، احترام و خدمت به هموطنان به سمت هدف پیش برویم، بدون شک تحقق هدف، امکانپذیر خواهد شد.
ایشان در پایان اظهار داشتند: باید اهداف بلند مدت داشته باشیم و ارائه خدمات را تنها منوط به کشور ایران ندانیم بلکه باید بتوانیم با حضور در عرصه های بین المللی و جهانی، ارزش افزوده ای برای کشور عزیزمان ایران داشته باشیم چرا که از این طریق، حتی می توانیم با بانک های خارج از کشور رقابت کنیم. بیاییم با تکیه بر توان خود و نیز بهرهگیری از دیدگاه های قابل دسترسی مدیران ارشد و میانی، موجبات ارتقاء موسسه را فراهم آوریم. بدون شک، با توکل به خداوند رحمان و تلاش، همت ، تعصب، حمیت، نظم، انضباط، همیاری، همکاری و همراهی این مهم دست یافتنی خواهد بود.
در ادامه این جلسه، قائم مقام موسسه جناب مروجی، عضو محترم هیئت مدیره جناب آقای حیدرزاده، مشاور مدیرعامل در حوزه حاکمیت شرکتی و سایر معاونین و مدیران ارشد بیاناتی ایراد نموده و در ادامه نیز عملکرد مناطق و حوزه ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق واقع و روسای مناطق و حوزه ها نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
شرکت به پرداخت ملت، با حضور در هفتمین نمايشگاه « تراکنش ايران » ، آخرين دستاوردها و محصولات خود در حوزه پرداخت الکترونيک را در معرض ديد بازديدکنندگان قرار داد .
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت به پرداخت ملت، اين شرکت با حضور در هفتمین نمايشگاه « تراکنش ايران » ، آخرين دستاوردها و محصولات خود در حوزه پرداخت الکترونيک را در معرض ديد بازديدکنندگان قرار داد .
شرکت به پرداخت ملت با هدف ايجاد ارتباط با شرکت ها و سازمان ها، در اين نمايشگاه اقدام به ارائه آخرين محصولات و خدمات پرداخت الکترونيک کرده است.
شرکت به پرداخت ملت با رتبه یازدهمین شرکت در حوزه خدمات پرداخت در جهان و اولين شرکت در خاورميانه و کشور، محصولات و خدمات جديد هوشمند را دراين نمايشگاه به بازديد کنندگان خود معرفي نمود.
نشست هاي تخصصي با موضوع امنیت پرداخت های غیر حضوری در اين رويداد فناوري نوين مالي با سخنرانی مدیران و ساير صاحبنظران اين حوزه در روز اول نمايشگاه برگزار گرديد .
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون که در ساختمان مرکز آموزش و پژوهش برگزار گردید گفت: بانک توسعه تعاون با هدف تأمین مالی و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ملی تأسیس شده است.
به گزارش اقتصادرسا ؛مهدی مسکنی افزود: حضور و فعالیت مؤثرتر بانک نیاز به شروطی دارد که یکی از آنها افزایش سرمایه است و وزارت تعاون از هرگونه اقدام در جهت افزایش سرمایه بانک حمایت میکند.
مسکنی ادامه داد: بانک توسعه تعاون میتواند به توسعه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی کمک کند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجربه و امکانات بانک توسعه تعاون همچون ابزارهای اعتبار سنجی میتواند به این معاونت در رتبهبندی شرکتهای تعاونی یاری رساند افزود: با استفاده از ابزارهای اعتبار سنجی ریسک فعالیت در امور مالی نیز به شدت کاهش مییابد.
مسکنی همچنین با اشاره به حضور صندوق ضمانت سرمایهگذاری بخش تعاون افزود: بانک توسعه تعاون در کنار صندوق ضمانت سرمایهگذاری تعاون میتوانند زنجیرهای از خدمات به متقاضیان و فعالان تعاونی ارائه دهند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون برنامههای ویژهای در حوزه ارائه خدمات اعتباری و بانکی برای تعاون گران در نظر گرفته است و اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی به تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش تعاون از مهمترین مأموریتهای بانک به شمار میرود.
حجت اله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این دیدار بر حمایت از طرحهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد و بخش تعاون تأکید کرد و گفت: برای تقویت بخش تعاونی اقتصاد نیاز به حضور پررنگ بانک توسعه تعاون است.
وی افزود: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون میتواند اقدامات توسعهای ما را چند برابر ارتقا دهد.
رئیس شورای هماهنگی بانک هاي دولتي در حضور رييس جمهور بر نقش محوری بانک ها در تامین مالی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: به منظور تسریع روند فعالیت بنگاه ها و نیز رفع نیازهای اقتصادی متقاضیان، فرایند پرداخت تسهیلات بانکی به عموم مردم باید آسان تر شود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در جلسه امروز رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی با اشاره به این که 83 درصد تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور توسط نظام بانکی انجام می شود، ادامه داد: اقتصاد کشور ما بانک محور است و بانک ها لازم است در این خصوص نقش مناسبی ایفا نمایند.
مدیرعامل بانک ملی ایران به ارزش مالی بیش از 80 هزار هزار میلیارد تومانی بانک های کشور اشاره کرد و با بیان این که اعتماد مردم به نظام بانکی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: اکنون 80 میلیون نفر در بانک های کشور حساب بانکی دارند و به طور متوسط هر یک نفر، 8 حساب بانکی را به خود اختصاص داده است.
فرزین همچنین نقش نظام بانکی را در ایجاد شغل قابل توجه خواند و با بیان این که بانک ها هر سال مبالغ قابل توجهی به منظور ایجاد و یا توسعه بنگاه های اقتصادی اشتغالزا به صورت تسهیلات پرداخت می کنند، گفت: اکنون بیش از 230 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در نظام بانکی کشور شاغل اند و بیش از این رقم نیز بازنشسته از بانک ها در کشور داریم.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با تاکید بر لزوم برچیده شدن قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری که فرایند تخصیص تسهیلات به متقاضیان را طولانی می کند، خاطرنشان کرد: نظام بانکی باید با حرکت به سمت اعتبارسنجی به جای نظام وثیقه محور، نه تنها سرعت پرداخت تسهیلات را افزایش دهد، بلکه بازگشت منابع به بانک را نیز بیش از پیش تضمین کند.
وی همچنین با بیان این که «بانک ملی ایران، برند نظام بانکی است» و «هدف ما، افزایش فراگیری مالی بانک ملی ایران است»، به ارائه گزارشی از عملکرد این بانک پرداخت.
فرزین گفت: بانک ملی ایران در همه شهرها و روستاها شعبه دارد و ما معتقدیم این شرایط باید حفظ شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین به پرداخت 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات طی 9 ماه نخست سال جاری توسط این بانک اشاره و خاطرنشان کرد: 40 درصد این مبلغ در قالب تسهیلات خرد پرداخت شده است.
وی بانک کارگشایی را نیز محلی مناسب برای تامین مالی خرد خواند و با بیان این که فرایند پرداخت تسهیلات در این بانک تنها 24 ساعت و با دریافت وثیقه خرد صورت می گیرد، بر توسعه این روند تاکید کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ علیرضا رستمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه، 387 هزار و 414 مورد بازرسی در قالب گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاههای نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده است.
بنابر آمار این مقام مسئول، در نتیجه این بازرسیها طی مدت یاد شده، 6 هزار و 541 پرونده قاچاق به ارزش 20 هزار و 579 میلیارد ریال تشکیل شده است.
مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده¬های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استانها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است.
رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاههای نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی افزود: میبایست گشتهای مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشتها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گرانفروشی باشد.
مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال 153 هزار و 258 فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان¬ها دریافت و بررسی شده است.
رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمانهای صمت استانها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریعتر و رسیدگی ویژه به گزارشهای مردمی دریافتی از طریق سامانه های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان مطلع شوند.
بنابراین گزارش ، از ابتداي امسال تا پايان آذرماه، بالغ بر 183 هزار و 107 فقره وام قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان پرداخت شده که ارزش ریالی این وام ها، 160 هزار و 169 میلیارد و 682 میلیون ریال بوده است.
پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج با هدف ترویج این سنت حسنه و کمک به جوانان، یکی از سیاست های مهم بانک ملی ایران است و آمارهای 5 سال گذشته نیز نشان از روند صعودی تخصیص این وام در بانک دارد.
گفتنی است با توجه به اینکه دو ماه تا پایان سال باقی است و این آمار تا پایان آذر ماه اعلام شده بانک ملی ایران توانسته است بیش از 100 درصد از تکالیف و وظایف محوله خود را در خصوص پرداخت وام ازدواج به انجام برساند .
بانک گردشگری علاوه بر فعالیتهای بانکداری و ارائه خدمات نوین بانکی به مردم، در بخش مسئولیتهای اجتماعی عملکرد موفقی داشته که از جمله آنها میتوان به مشارکت در امور خیریه، ساخت مدرسه در مناطق محروم و ... اشاره کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک در نیمه نخست سال جاری حدود 36 میلیارد ریال کمک های نقدی برای تامین جهیزیه، کمک به زندانیان، کمک درمانی، بسته های حمایتی آموزشی، کمک به کودکان بی سرپرست و همچنین کمک های مومنانه پرداخت کرده است.
بنیاد نیکوکاری یاس که زیرنظر گروه مالی گردشگری فعالیت میکند، مسئولیت اجرای امور خیریه را با حمایت و مشارکت بانک گردشگری برعهده دارد. این بنیاد موفق شده در مدت فعالیت خود عملکرد موفقی داشته باشد که به بخش هایی از آنها اشاره می شود.
الف) برنامه ساخت 100 مدرسه به ازای 100 شعبه بانک گردشگری
ساخت 100 مدرسه برای مناطق محروم کشور در برنامه قرار دارد. تاکنون 25 مدرسه یک تا 10 کلاسه با حمایت بانک گردشگری با عنوان کیمیای دانش احداث شده و بیش از 3000 دانش آموز در حال تحصیل در این مدارس هستند.
همچنین تا دهه فجر امسال 5 مدرسه جدید در حال ساخت در شهرستانهای دلگان و چابهار (استان سیستان و بلوچستان) و نورآباد (استان لرستان) نیز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که به این ترتیب مجموع مراکز آموزشی احداث شده به 30 واحد می رسد. بانک گردشگری ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد و بر همین اساس قرار است ۱۰۰ مدرسه به ازای 100 شعبه بانک گردشگری در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم ساخته شود.
ب) سرپرستی دو مرکز توانبخشی
بنیاد یاس سرپرستی 2 مرکز توانبخشی را در شهرهای جیرفت و کرمان برعهده دارد که با مشارکت بانک گردشگری حدود 200 کودک و نوجوان را سرپرستی میکند.
دو مرکز توانبخشی "جنوب کرمان" و "شهید فیاضبخش" کرمان در مجموع حدود 200 نفر پرسنل و معلول دارند که هزینه نگهداری این مراکز ماهانه حدود 5 میلیارد ریال است. این هزینه از طرف بنیاد نیکوکاری یاس و با همکاری هلدینگها و شرکتهای زیرمجموعه گروه مالی گردشگری تامین میشود.
در مراکز یادشده علاوه بر نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی و جسمی، خدمات دیگری همچون گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی، روانشناسی، مددکاری و پزشک متخصص بهصورت تماموقت زیرنظر مربیان و کارشناسان خبره این امور انجام میشود.
توانمندسازی زنان از جمله زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از خدمات انجام شده از سوی بنیاد یاس است. زنان سرپرست خانوار امسال با هزینه بنیاد به مشهد مقدس اعزام شده اند. علاوه بر این با همکاری بنیاد یاس حدود 50 نفر از زنان سرپرست خانوار توانمند شده و مشغول به کار شده اند و تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار گرفته اند. همچنین در ماه ژانویه امسال نیز کمک هایی به افراد نیازمند از اقلیت مسیحیان اهدا شده است.
ج) تامین جهیزیه
تامین جهیزیه برای سر و سامان دادن به زندگی جوانها در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم یکی دیگر از فعالیتهای بنیاد یاس است که با هدف حفظ نظام خانواده انجام میشود.
بانک گردشگری فقط در سال جاری 20 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه اختصاص داده است. همچنین با کمک بانک گردشگری امسال 3 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان هزینه شده است.
د) ساخت بزرگترین مجتمع توانمندسازی فنی و حرفه ای و برنامه آموزش 5 هزار زندانی با هدف ایجاد اشتغال
با حمایت بانک گردشگری، بزرگترین مجتمع توانمندسازی فنی و حرفه ای در کرمان احداث و راه اندازی شده است. این مجتمع با ۲۰ کارگاه تخصصی شامل ۱۲ کارگاه آموزشی و ۸ کارگاه تولیدی به مساحت ۶ هزار مترمربع در کرمان دایر شده و در حال حاضر ۲۰ کارگاه در آن فعال است.
با راه اندازی کارگاه های مذکور با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، زمینه آموزش یک شغل و حرفه تخصصی برای کسانی که این دوره ها را طی می کنند، فراهم شده است. تاکنون چند دوره آموزشی در این مجتمع توانمندسازی برگزار شده و کسانی که این دورهها را طی کردهاند، موفق به اخذ مدرک تخصصی مربوطه شده و مشغول به کار هستند.
هدف از ساخت مجتمع توانمندسازی حرفه ای، حرفه آموزی زندانیان مواد مخدر کرمان و همچنین کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از خانوادههای زندانیان است. پیشبینی میشود بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، حدود ۵۰۰۰ نفر پس از طی کردن دورههای آموزشهای تخصصی، مشغول به کار شوند.
ه) توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان
این بنیاد از زمان شیوع کرونا تاکنون در زمینه کمک به تامین امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستانی استان های مختلف اقدام کرده و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.
بر اساس این گزارش، بنیاد یاس درنظر دارد با کمک بانک گردشگری تا پایان امسال نیز
هزاران بسته کمک معیشتی را در مناطق محروم سراسر کشور بین نیازمندان توزیع کند.
این گزارش حاکیست: تمام کمک های بنیاد یاس نیازسنجی می شود و این نیازسنجی ها از طریق بیش از 300 نفر همرسان در سراسر کشور صورت می گیرد.
بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س) از سال 1393 تاسیس شده و وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیتهای انجام شده در بنیاد یاس طبق سیاستهای هیات امنا گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می گیرد.
اقتصادرسا _میزان نرخ سود سپردهگذاری کوتاه مدت و بلندمدت در بانک گردشگری، مطابق مصوبات شورای پول و اعتبار ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک همواره پایبند به قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و خود را ملزم به آن می داند.
بانک گردشگری
در حال حاضر برای انواع سپرده گذاری کوتاه مدت و بلند مدت بستگی به مدت آن، بین 10 تا 18 درصد سود پرداخت می کند که مطابق ابلاغیه بانک مرکزی است.
میزان نرخ سود علیالحساب سپردههای سرمايهگذاری که به پیشنهاد بانک مرکزی و با هدف حفظ ارزش پول ملی و حصول به نرخ تورم هدفگذاری شده و ايجاد ثبات در نظام پولی و مالی کشور در يکهزار و دويست و نود و هفتمين جلسه شورای پول و اعتبار (مورخ 1399.4.24) به تصویب رسیده است.
بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار (جلسه 24 تیر ماه 1399 ) در خصوص میزان نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده است.
این گزارش حاکیست: اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری نیز در شعب بانک
گردشگری عرضه می شود که نرخ سود این اوراق سالانه 18 درصد است. نرخ سود بازخرید قبل از سررسید اوراق سالانه 10 درصد است.
به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج ومساعدت در کاهش مشکلات مالی و هزینه های درمانی این عزیزان مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه افزایش یافت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت:هیات مدیره بانک در پانصد و هفتادویکمین جلسه خود مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بیماران خاص و صعب العلاج را از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش داد.
وی افزود: ارتقاء شاخص سلامت انسانی از مهمترین مولفه های توسعه کشورها محسوب می شود و حمایت از هموطنان بیمار از اولویتهای برنامه دولت و بانک توسعه تعاون است.
مهدیان ادامه داد: دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی متولی معرفی بیماران به شبکه بانکی بودهاند و بانک توسعه تعاون نیز پرداخت تسهیلات قرضالحسنه در دو استان تهران و اصفهان را بر عهده داشته است و طی یکسال اخیر مجموعا ۴۳۰ میلیارد ریال در شعب بانک در دو استان تهران و اصفهان، به بیش از دو هزار بیمار پرداخت شده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون این تسهیلات را در قالب قرضالحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد اعلام کرد و گفت: تسهیلات مطابق معرفینامهها تا سقف پانصد میلیون ریال به هر نفر پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد:سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت نیز به عنوان دو سازمان تخصصی در پوشش دهی هزینههای بیماران و پیشبرد امور درمانی بیماران در سراسر کشور خدمات ارزندهای به ویژه در دوران شیوع کرونا به هموطنانمان ارائه دادهاند.
مهدیان گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان دستگاه همکار در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آماده توسعه همکاریها با این دو نهاد بیمهای و درمانی در موضوعات بانکی و مالی و در راستای تحقق اهداف اجتماعی وزارتخانه است.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد