روتیتر: درآستانه وفات حضرت ام‌البنین(س)انجام شد

همزمان با فرا رسیدن وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، نایب رئیس هیات مدیره ، معاون اداری و توسعه منابع انسانی و مسئول امور دینی و فرهنگی با خانواده شاهد بانک دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر محسن زرندی مقدم نایب رئیس هیات مدیره در این دیدار با ابلاغ پیام دکتر احمدی مدیرعامل بانک به خانواده شهدا،گفت: همسران شهدا نمادی از صبر و مقاومت هستند که از صفات برجسته حضرت ام‌البنین (س) بود.

وی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز امروز جامعه و وظیفه تمامی سازمان ها عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، محضر کسب فیض و وظیفه خدمتگزاری برای ادای دین به مقام والای شهداست.

زرندی مقدم با بیان اینکه حضور فرزندان شهدا در بانک شهر افتخاری برای کارکنان این بانک است، تصریح کرد: تلاش می کنیم در راستای اهداف مقدس شهدا گام برداریم چرا که همه ما آنچه داریم از برکات وجود شهدا و خانواده معظم آنان است.

در ادامه این دیدار دکتر اکبری اصل معاون اداری و توسعه منابع انسانی با اشاره به تاکیدات دکتر احمدی مدیرعامل بانک بر تکریم و دیدار با خانواده شاهد بانک، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران، میراث ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این عزیزان موجب عزت و افتخار همگان است.

وی عنوان کرد: همسران و مادران شهدا شاهدان بی ادعایی هستند که با الهام از مکتب حضرت ام‌البنین(س) با خدا معامله کردند و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه های نبرد با کفر کردند.

اکبری اصل خانواده شهدا را الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی در جامعه امروز عنوان کرد و افزود: همسران معظم شهدا نیز به عهد و پیمان خود با شهیدان وفادار ماندند و با تربیت فرزندانی موفق، در زمینه رشد و تعالی جامعه اسلامی تلاش‌های فراوانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی مسئول امور دینی و فرهنگی بانک نیز، تکریم خانواده شهدا را یک تکلیف فرهنگی مهم عنوان کرد و گفت: معتقدیم ارج نهادن به مقام مادران و همسران شهدا وظیفه سنگینی است که بردوش تمامی مسئولان و کارکنان بانک است.

این گزارش می افزاید، در پایان این دیدار، لوح تقدیر دکتر احمدی مدیرعامل بانک به خانواده معظم شهدا تقدیم شد.

روتیتر: شهردار کلانشهر اصفهان:

شهردار کلانشهر اصفهان با بیان اینکه هماهنگی مناسب و قابل توجهی در میان تیم جدید مدیریت شهرها با بانک شهر برقرار شده است، گفت: در حال حاضر شاهد عزم و همتی جدی برای پیشرفت و ارتقاء بانک شهر در شبکه بانکی هستیم.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک شهر، علی قاسم زاده در دیدار با دکتر احمدی مدیرعامل بانک شهر افزود: با توجه به حضور تیم مدیریتی جدید در بانک که شناخت لازم از مسائل بانکی و شرایط شهرداری ها را دارد؛ باید اعلام کنم که مقدمات افزایش تعاملات میان دوطرف فراهم است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه تجارب موفقی را طی سال های گذشته در استفاده از ظرفیت های بانک داشته ایم، تصریح کرد: به عنوان سهامدار بانک شهر آماده کمک برای پیشرفت روزافزون آن هستیم.
قاسم زاده با تاکید بر اینکه برای هر تحولی وجود "نگاه درست"، "اراده جدی" و "امکانات" ضروری است، گفت: امروز باور جدی میان شهرداری ها و بانک شهر برای کمک به یکدیگر در مورد خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان دیده می شود. در همین خصوص می باید با کمک به رفع مشکلات بانک، شرایط را برای بهره مندی شهرداری ها از ظرفیت های بیشتر آن فراهم آوریم.
شهردار کلانشهر اصفهان، دیدار اخیر تیم مدیریتی جدید بانک شهر با شهرداران و مدیران شهری را اقدامی شایسته و قدمی تاثیرگذار در جهت افزایش ارتباطات بانک با مدیریت شهرها عنوان کرد و ادامه داد: از بازوی مشورتی و توان تیم اقتصادی بانک برای پیشبرد برنامه های شهرداری استفاده حداکثری خواهیم داشت.

ارتقاء نام و افزایش محبوبیت بانک شهر را با جدیت دنبال می کنیم
مدیرعامل بانک شهر نیز در این دیدار با اشاره به امیدواری دوچندان شهروندان به شهرداری ها در دوره جدید،گفت: آماده کمک به شهرداری ها برای پیشبرد اهدافشان هستیم.
دکتر سید محمد مهدی احمدی با بیان اینکه جوانان با استعداد و توانمند بانک شهر آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه های مختلف به شهرداری ها هستند،گفت: به عنوان بانکی تخصصی، هیچ گاه نسبت به برخورداری شهروندان از امکان اخذ باکیفیت ترین خدمات شهری از شهرداری ها در حوزه های مختلف اعم از حمل و نقل عمومی، احداث اتوبان ، گذرگاه و خدمات فرهنگی – تفریحی غافل نبوده ایم؛ پس لازم می دانیم شهرداری ها نیز عزم جدی برای پیشرفت بانک داشته باشند.
وی با اشاره به روند حرکتی روبه رشد بانک شهر طی ماه های اخیر، تاکید کرد: زیان عملیاتی بانک را با یک برنامه مدون و تلاش جمعی همکارانم کاهش داده ایم و انشاالله تلاش خواهیم کرد تا پایان سال این روند تبدیل زیان عملیاتی به سود عملیاتی تداوم یابد.
مهدی احمدی در پایان تاکید کرد: ارتقاء نام بانک شهر و افزایش محبوبیت آن را در میان شهروندان و فراگیری ارائه خدمات بانک به آحاد مردم را با جدیت هرچه بیشتر دنبال خواهیم کرد.

 

روتیتر: با مشارکت 94 درصدی کارکنان؛

آزمون جامع بانکداری کارکنان بانک سینا روز جمعه ۲۴ دی ماه با حضور بیش از ۲۴۰۰ شرکت کننده و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در تهران و مراکز استان های منتخب برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ این آزمون به همت معاونت سرمایه های انسانی و در راستای اجرای برنامه های توسعه ای بانک مبنی بر ارتقاء سطح آگاهی و دانش همکاران در حیطه فعالیت ها در تهران و ۲۹ مرکز آزمون در مراکز استانهای منتخب برگزار شد. کارکنان بانک سینا با مشارکت ۹۴ درصدی در این آزمون، سطح دانش و توان علمی خود را محک زدند.
معاون سرمایه های انسانی بانک سینا با حضور در دانشگاه امیرکبیر محل آزمون همکاران در تهران اعلام کرد: ارتقاء کیفیت علمی سرمایه های انسانی هر سازمان، اصلی ترین عامل توسعه آن سازمان برای رسیدن به موفقیت است. آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به‌ منظور تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، از جمله برنامه‌های بانک سینا است که این آزمون نیز در همین راستا برگزار می شود.
جعفری از مهمترین دستاوردهای آزمون را، لحاظ کردن نتایج و رتبه کارکنان در ارتقاء و انتصاب آنان در بخش های مختلف با هدف ایجاد فرصت برابر و رقابتی عادلانه برشمرد و اظهار داشت: پایش اثربخشی دوره های برگزار شده قبلی، تشویق همکاران به یادگیری جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود، رتبه بندی علمی مناطق و ستاد بر اساس میانگین نمرات، تعیین نقاط قابل بهبود جهت برگزاری دوره های آتی در سال ۱۴۰۱ و شناسایی نفرات برتر آزمون جهت حضور در المپیاد بانکی از دیگر دستاورد های آزمون است.
وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای فرایند آزمون، با معرفی عناوین کتب، جزوات آموزشی و همچنین ۱۰۰۰ سوال تستی طبقه بندی شده توسط اداره آموزش و مدرسین داخلی بانک، سوالات آزمون به صورت ” محتوامحور” از این مآخذ تدوین و طراحی گردید.
معاون سرمایه های انسانی بانک سینا افزود: امیدوارم بانک سینا در سایه نیروی انسانی توانمند و باانگیزه، بتواند در عمل به وظایف خود در برابر ملت شریف ایران و تامین خواسته ها و مطالبات مشتریان در زمینه خدمات بانکی به ویژه در حوزه محصولات جدید و نوآورانه همچنان سربلند و پرافتخار باشد.

بانک ملی ایران در استان خراسان رضوی بالغ بر 99 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده که 48 درصد آن در بخش تولید بوده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، رد پای بانک ملی ایران بر اقتصاد کشور ماناست و این اثر با حمایت از کارآفرینان پیشرو و کمک به ایجاد و حفظ اشتغال برای بهبود شاخص های اقتصادی ماندگارتر می شود.
از این رو پرداخت تسهیلات به کسب و کارها و کارآفرینان در بخش های مختلف از سوی بانک همواره مدنظر بوده و تاکنون بنگاه های بسیاری با تسهیلات این بانک پا گرفته یا توسعه یافته اند.
سرزمین موج های آبی نیز یکی از این شرکت هاست که به منظور رونق فعالیت خود به میزان 292 میلیارد ریال تسهیلات در قالب فروش اقساطی از بانک ملی ایران دریافت کرده است.
گفتنی است، این بانک در سال گذشته بالغ بر 99 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی استان خراسان رضوی پرداخت کرده که 47 هزار و 518 میلیارد ریال آن معادل 48 درصد کل تسهیلات، در بخش تولید بوده است.

سهامداران بانک سامان به افزایش سرمایه 320 درصدی این بانک رأی مثبت دادند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از سامان رسانه، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک سامان برای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه 320 درصدی این بانک روز گذشته برگزار شد. در این مجمع که با حضور نماینده سازمان بورس و نزدیک به 63 درصد از سهامداران برگزار و به‌صورت آنلاین از سایت بانک سامان پخش شد، سهامداران با افزایش سرمایه دومرحله‌ای بانک سامان موافقت کردند.
بر این اساس، در مرحله نخست، افزایش سرمایه 198 درصدی بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مبلغ 22770000 میلیون ریال به تصویب رسید و سپس با تصویب سهامداران افزایش سرمایه 122 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی و همچنین سود انباشته در اختیار هیئت‌مدیره بانک سامان قرار گرفت تا پس از ثبت و اجرایی شدن مرحله نخست، در دستور کار قرار بگیرد.

روتیتر: به همت بانک سامان اتفاق افتاد؛

 شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق به‌عنوان یک شرکت خصوصی پیشگام در تولید انواع شمش‌های فولادی است که در زمینی به مساحت حدود 40 هکتار در سال 1388 در شهرک صنعتی خضرلو واقع در شهرستان عجب‌شیر احداث شد. این مجتمع با بهره‌گیری از تکنولوژی کوره‌های القایی قابلیت تولید شمش‌های فولادی با سایز 150*150، 130* 130، 125*125 در طول‌های مختلف را داراست.


این شرکت با بهره‌گیری از 6 ست کوره القایی برای تهیه مذاب از آهن‌قراضه و ماشین‌آلات ریخته‌گری مداوم کیفیت مطلوب را سرلوحه خود قرار داده و با در اختیار داشتن آزمایشگاه کوانتومتری و آزمایشگاه آب‌شده امروز سرآمد تولید باکیفیت در منطقه است.
فرآیندهای این شرکت اعم از تفکیک و فرآوری قراضه به ترتیب در سه سایت فرآوری، تهیه مذاب از قراضه در کوره‌های القایی، انتقال مذاب به کوره‌های پاتیلی و ریخته‌گری و برشکاری را شامل می‌شود.
نقاط قوت شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق، دسترسی به جاده اصلی ترانزیت، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز است و همین موضوع این شرکت را از سایر رقبا ممتاز ساخته است. مدیریت این مجتمع در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش تولید باکیفیت، کاهش ریسک‌های ایمنی و بهداشت و آلایندگی محیط‌زیست، پیاده‌سازی و اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی به‌منظور مدیریت یکپارچه، در رئوس استراتژی خود قرار داده است.
این شرکت به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های اقتصادی و تولیدی منطقه در سال 1394 دچار مشکلات فراوانی بود که با تدبیر و حمایت و همراهی بانک سامان توانست بر همه مشکلات اجرایی و مالی فائق آید.
ازاین‌رو گفتگویی با مهندس علیرضا فتحیان مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق در خصوص آخرین وضعیت این شرکت انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
•  مهندس فتحیان با تشکر از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، لطفاً در خصوص آخرین وضعیت مجموعه تحت کنترل خودتان گزارشی ارائه کنید.
من هم به شما و خوانندگان سلام عرض می‌کنم. در پاسخ به این پرسش باید بگویم که شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق از ابتدای سال 1395 پس از تحویل گرفتن کارخانه ذوب‌آهن سپهر شرق توسط بانک سامان فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه ذوب‌آهن سپهر شرق، 6 ست کوره ذوب القایی دارد که در حال حاضر 5 ست از این کوره‌ها آماده‌به‌کار و تولید است.
در گذشته و پیش از در اختیار گیری مجموعه توسط بانک سامان، وضعیت کارخانه به‌شدت نامناسب بود و با مشکلات مختلفی مثل حقوق معوق کارکنان و همچنین مشکل در تأمین مواد اولیه مواجه بوده و این‌ها تنها بخشی از مشکلات شرکت در آن زمان بود. همچنین متأسفانه در آن زمان تمام ظرفیت کارخانه به کار گرفته نشده بود و کارخانه با کمترین ظرفیت ممکن کار می‌کرد.
بااین‌حال، پس از تحویل گرفتن این کارخانه توسط بانک سامان، مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شد. به‌نحوی‌که با تزریق نقدینگی از سمت بانک سامان، بخشی از بدهی‌های گذشته مثل حقوق معوق کارکنان تسویه شد و همین اتفاق باعث شد که شرکت وارد فرآیند تولید شود و موضوع تولید به‌رغم تمامی ریسک‌های موجود، در مجموعه سپهر شرق در اولویت اصلی قرار گرفت.
این در حالی بود که در سال 95 و 96 کارخانه با مشکلات متعددی مواجه بود و به همین دلیل، بلافاصله موضوع تولید و رونق تولید در اولویت شرکت قرار گرفت و سال به سال وضعیت شرکت بهبود پیدا کرد. با این اتفاق در سال 97 پس از تغییر مدیریتی و تغییر روش‌های کاری، توانستیم کار تأمین و فروش را در اختیار خود بگیریم و با روش تقدم در تأمین و فروش محصول توانستیم مشکلات موجود را پشت سر بگذاریم.
یکی دیگر از راهکارهای که باعث موفقیت شرکت شد، استفاده از آهن اسفنجی برای تولید محصولات بود. این اتفاق ازآن‌جهت با اهمیت است که استفاده از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی نیازمند دانش و تکنولوژی خاصی است که ما در شرکت توانستیم این تکنولوژی را در اختیار بگیریم و این دانش را به کارکنان خود منتقل کنیم و امروز امکان استفاده از آهن اسفنجی به میزان 60 درصد در تولیدات خود را داریم.
در سال 98-97 اقدام به واردات مواد اولیه با کیفیت بسیار خوبی کردیم که باعث شد هم کیفیت محصولات ما بالاتر رود و هم هزینه تأمین مواد اولیه ما کاهش پیدا کند. علاوه بر این مازاد نیاز خود را نیز به شرکت‌های متقاضی فروختیم.
درنهایت در سال 1400-1399 به دنبال توسعه تولید و بهینه کردن فرآیندهای تولیدی و ایجاد اشتغال بالاتر در سطح استان هستیم.


•    رمز موفقیت و این جهش خوب در شرکت را در چه چیز می‌دانید؟
درمجموع سازمان‌های موفق سازمان‌های هستند که بتواند رضایت تمام ذینفعان را ایجاد کند. سازمان‌ها معمولاً 4 دسته ذینفع دارند.
دسته اول ذینفعان، تأمین‌کنندگان هستند که با توجه به افزایش تولید صورت گرفته و رفع مشکلات مالی در مجموعه، این تأمین‌کنندگان مایل بودند که با ما کار کنند.
دسته دوم ذینفعان، کارکنان شرکت هستند که خوشبختانه کارکنان تعلق‌خاطر بسیار خوبی به شرکت دارند. چراکه مشاهده می‌کنند که تولید در شرکت فعال است و این کارکنان علاوه بر دریافت حقوق، دریافت‌های دیگری نیز دارند که ناشی از همین فعال بودن تولید است. به همین خاطر ما ادعا می‌کنیم که رضایت کارکنان مجموعه در بالاترین حد ممکن است و به‌رغم اینکه شرکت‌های دیگری در منطقه به آن‌ها پیشنهاد کاری ارائه می‌کنند، به دلیل همین موفقیت در تولید حاضر به ترک شرکت نیستند.
دسته سوم ذینفعان، مشتریان هستند. در اطراف کارخانه، شرکت‌های نوردکاری مستقرند که مشتریان ما هستند و خرید محصولات ما برای آن‌ها جاذبه دارد. جاذبه نخست برای آنان کیفیت بالای تولیدات ما است و ما نیز از این جاذبه استفاده کردیم و با قیمتی مناسب محصولات خود را به مشتریان عرضه می‌کنیم. علاوه بر این جاذبه دیگر مسافت نزدیکی است که باعث شده هزینه حمل‌ونقل را برای مشتریان کاهش دهد.
درنهایت چهارمین دسته از ذینفعان، سهامداران و سرمایه‌گذاران شرکت هستند که انتظار تداوم فعالیت شرکت و افزایش اشتغال و بهره‌وری را دارند.
درنهایت ما با جلب نظر این 4 دسته از ذینفعان، توانستیم شرکت را به موفقیت برسانیم و امیدواریم که با حمایت سهامداران و همچنین توسعه‌هایی که در شرکت انجام می‌شود در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیش‌ازپیش مجموعه باشیم.
•    در حوزه صادرات چه اقداماتی در شرکت صورت گرفته است؟
در کنار بحث فروش داخل و همچنین تمایل بالای مشتریان برای خرید محصولات ما، در اواسط سال 1398 موضوع صادرات در شرکت کلید خورد و برای اولین بار با یکی از بازارهای هدف در کشور چین وارد مذاکره شدیم و توانستیم نخستین محموله صادراتی خود را به بازار چین صادر کنیم و از همان سال تاکنون این فرآیند ادامه‌دار است. این نکته را لازم است که ذکر کنم که با برآورد قیمت جهانی محصول، توانستیم حجم قابل‌توجهی صادرات در نیمه دوم سال 1398، سال 1399 و سال 1400 داشته باشیم و خوشبختانه ارزآوری خوبی برای کشور انجام دهیم.

•    معمولاً محصول در کدام صنایع استفاده می‌شود و آیا برنامه‌ای برای توسعه سبد محصولات خود دارید؟
نوع محصول ما اصطلاحاً 5sp است که این محصول در صنعت ساختمان و تولید میلگرد کاربرد دارد. ما در کنار این محصول برای توسعه سبد محصول خودمان، محصول دیگری به نام CK45 هم تولید کردیم که عمدتاً مصرف خودرویی دارد. علاوه بر این ما آمادگی تولید محصولات با گریدهای مختلف برای صنعت ساختمان را نیز داریم.
•    هم‌اکنون چه تعداد کارگر در مجموعه مشغول به کار هستند؟
درمجموع 430 نفر به‌صورت مستقیم با شرکت قرارداد دارند. علاوه بر این حدود 80 نفر هم به‌صورت پیمانکاری با شرکت کار می‌کنند. این حجم از کارآفرینی با توجه به بضاعت و شرایط منطقه باعث افتخار و غرور است و ما از اینکه توفیق داشتیم در منطقه عجب‌شیر و استان آذربایجان شرقی پرچم کار و اشتغال را بالا نگه داریم به خود می‌بالیم و این‌همه را مرهون و مدیون حمایت به‌جا و به‌موقع بانک سامان می‌دانیم.
تصور بفرمایید اگر این حمایت و درایت نبود این تعداد افراد که همه از اقشار زحمتکش جامعه هستند چه شرایطی پیدا می‌کردند یا این مقدار تولید که باعث افتخار ملی است رخ نمی‌داد.

با رویکرد توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون و دانشگاه امام صادق(ع) نشستی با حضور مدیران مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون و هسته حقوق بانکی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ،این نشست به منظور هم اندیشی در خصوص ظرفیت ها و استعدادهای همکاری متقابل میان بانک و دانشگاه صورت پذیرفت که می تواند نقش مهمی در ترسیم و گسترش روابط آموزشی و پژوهشی بانک و دانشگاه همسو با ماموریت های دولت سیزدهم ایفا کند.
در این نشست کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به اهمیت و جایگاه رویکرد توسعه ای- اجتماعی در بانکداری ایران، فرهنگ سازی برای مبانی قانونی استقرار این نوع بانکداری در کشور را حائز اهمیت خواند.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون افزود:هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) ظرفیت و توانمندی مناسبی در زمینه فرهنگی سازی برای مقوله حقوقی و قانونی پیاده سازی بانکداری توسعه ای- اجتماعی دارد که می تواند حلقه اشتراک مطلوبی برای هر دو طرف به منظور توسعه و گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی فراهم سازد.
میرزاخانی همچنین با پرداختن به برنامه جامع حقوق بانکی، گفت : برنامه مذکور به چالش های مهم نظام بانکی پرداخته و می تواند سهم برجسته ای در توسعه دانش حقوقی مدیران و کارکنان نظام بانکی داشته باشد.
یاسر مرادی ، مدیر هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) نیزدر این نشست ضمن با اهمیت خواندن مقوله حقوقی و قانونی پیاده سازی بانکداری توسعه ای- اجتماعی در ایران، گفت: برنامه مذکور نیازمند طراحی و اجرای یک راهبرد مشترک در میان بانک های مرتبط است که نیازمند هم افزایی همه بانکهای توسعه ای – اجتماعی است. وی طراحی شیوه جدید امهال مطالبات بانک ها، متفاوت بودن رویکرد بانک های تجاری و توسعه ای - اجتماعی در امهال مطالبات را مهم شمرد.
مدیر هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) در تبیین کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی گفت:پیشگیری و آموزش حقوق بانکی هدف اصلی برنامه مذکور است و سرفصل‌های کابردی متناسب با دغدغه ها و مسایل نظام بانکی کشور تدوین شده است تا در قالب مدرسه حقوق بانکی آموزش داده شود. وی همچنین افزود اساتید از دانشگاه امام صادق(ع)، قوه قضاییه و مدرسان حوزه پولی و بانکی برای آموزش اصولی و کابردی مباحث دعوت شده اند.
حسن عاشقی رییس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون در این نشست با اشاره به ظرفیت ایجاد شده با عنوان هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی می تواند زمینه مناسبی برای گسترش همکاری های آموزشی بین بانک توسعه تعاون و دانشگاه امام صادق(ع) باشد. وی با اشاره به اعلام نیاز برخی واحدهای بانک به دوره ها و سرفصل های مدرسه حقوق بانکی گفت؛ زمینه برای طراحی برنامه آموزشی سه جانبه میان بانک توسعه تعاون، قوه قضاییه و دانشگاه امام صادق(ع) با محوریت کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی فراهم شده است.
حسین سرین ، رئیس اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون در این نشست بر توسعه تعاملات پژوهشی به منظور شناخت ظرفیت های پژوهشی هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق(ع) با هدف بهره گیری در طرح ها و نیازهای پژوهشی بانک توسعه تعاون در زمینه حقوق بانکی تاکید و ظرفیت های هسته پژوهشی حقوق بانکی دانشگاه امام صادق در حوزه پژوهشی مدیریت مطالبات را مهم برشمرد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن بازدید از غرفه‌های هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران به تبیین ارائه خدمات بانکداری باز برای مشتریان، تعاونی‌ها و فعالین اقتصادی پرداخت.

به گزارش اقتصادرسا ؛امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون به همراه علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک، شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک، محمد جواد افتخاری مدیرعامل شرکت سمات و مجید مباشرزادگان عضو هیات مدیره شرکت سمات در بازدید از غرفه‌های نمایشگاه تراکنش، با دست‌اندرکاران و فعالین صنعت تراکنش به گفتگو نشست.

عصارزاده گفت: خدمات بانکداری باز خدمتی نوین از بانک توسعه تعاون است که مورد استفاده فین تک‌ها، استارتاپ ها و سایر کسب‌وکارهای فناورانه جهت ارائه به مشتریان می‌باشد.
وی افزود: مشتریان می‌توانند با ایجاد ارتباط مستقیم و امن میان سامانه‌های کسب‌وکار خود و سامانه متمرکز بانک، نسبت به دریافت خدمات به‌صورت تمام‌وقت و بدون وابستگی و نیاز به مراجعه مستقیم به شعبه اقدام نمایند.

عصارزاده خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و تعاون گران می‌توانند بهره مناسبی از خدمات بانکداری باز برده و بسیاری از انجام تراکنش‌ها و دریافت خدمات بانکی را در ذیل این سرویس به سرانجام برسانند.

وی ضمن اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در آماده‌سازی زیرساخت لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال گفت: یکی از مؤلفه‌های بانکداری دیجیتال تمرکز بر نیاز و سفارش مشتری است، در این شکل نوین از بانکداری، این زمینه فراهم است که گروه‌های مشتریان و حتی تک‌تک آن‌ها شناسایی‌شده و در کانون توجه قرار می‌گیرد و مشتری نیز در میان انواع گزینه‌ها و راهکارهای ارائه‌شده از سوی بانک، قابلیت انتخاب دارد.
عصارزاده خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال حتی در شکل‌گیری گونه‌های جدید کسب‌وکار تعاونی تأثیرگذار است.

گفتنی است بانک توسعه تعاون در خلال نمایشگاه تراکنش ایران، کارگاه و نشست تخصصی با موضوع خدمات نوین بانکداری باز با ارائه سعید موسوی مجد معاون اداره کل بانکداری الکترونیک بانک برای شرکت‌های تخصصی، کارشناسان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار نمود.

 

چندین طرح‌ بزرگ صنعت گردشگری کشور با سرمایه گذاری و تامین مالی بالغ بر 100 هزار میلیارد ریالی بانک گردشگری و مجموعه‌های مرتبط ، به بهره برداری رسیده و یا در حال ساخت و تکمیل است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای رسالت خود، علاوه بر مشارکت از طریق عاملیت صندوق توسعه ملی و از محل بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه کل کشور، به طور مستقیم نیز طرح‌های بسیاری را در حوزه گردشگری از منابع داخلی تامین مالی و حمایت کرده است.
از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه "کاروانسرای وکیل کرمان"، "هتل‌های فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)"، "مجموعه پرستیژلند اصفهان (شامل هتل، مراکز خرید و ...)"، پروژه "هتل و مراکز اقامتی سیرجان و بافت"، "مجتمع تفریحی، تجاری میکامال در منطقه آزاد کیش" و پروژه "منطقه ویژه اقتصادی تفریحی و گردشگری سرزمین ایرانیان(آیلند)" اشاره کرد.
همچنین تعداد زیادی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف، کارگاه های صنایع دستی کوچک و... در کشور نیز در راستای همین رسالت بانک گردشگری، تامین مالی و حمایت شده است. از جمله می‌توان از مجتمع تفریحی پردیس نوشیروانی بابل، مجتمع تجاری سیمرغ محمودآباد، هتل، رستوران و مرکزی تجاری وندای کی آشیان (کاشان)، هتل لیدو رامسر، هتل مجلل درویشی 2 (مشهد) و هتل ویستریا وهتل آتا آنا در تهران نام برد.
درباره بسته‌ها و خدمات بانکی ویژه فعالان حوزه گردشگری نیز علاوه بر تزریق مالی و تامین منابع برای اجرای پروژه های بزرگ، در جهت تسهیل فرآیندهای بانکی و اعتباری در حوزه گردشگری، این بانک اقدام به طراحی و ارایه بسته ها و خدمات بانکی ویژه فعالان حوزه گردشگری کرده است.
از جمله بسته های مورد اشاره، می‌توان به بسته ویژه آژانس های مسافرتی و گردشگری و تسهیلات کارت سفر، گردش کارت و... اشاره کرد که همگی در راستای ترویج گردشگری و تسهیل تبادلات مالی در حوزه گردشگری طراحی و ارایه شده است. همچنین می‌توان به انعقاد قرارداد با تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی کشور در راستای حمایت از صنعت حمل و نقل هوایی، توسعه صنعت گردشگری و ارزان‌سازی سفر طی دو سال گذشته اشاره کرد.

مراسم تکریم از تلاش‌های جعفر ربیعی مدیرعامل پیشین گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و معارفه دکتر علی عسکری مدیرعامل جدید این گروه با حضور مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، مدیران عامل چهار بانک بزرگ کشور و همچنین نمایندگانی از وزارت نفت و سایر پتروشیمی‌ها انجام شود.

به گزارش اقتصادرسابه نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این مراسم که در سالن اجتماعات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس صبح  شنبه 25 دی ماه برگزار شد، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت خلیج‌فارس و مدیرعامل بیدبلند خلیج‌فارس در سخنانی به مرور دستاوردها و عملکرد جعفر ربیعی در دوران مدیریتی‌اش پرداختند.
جواد گلی با اشاره به این بخش از نامه امام علی (ع) به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان که امیرالمؤمنین فرموده‌اند «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، گفت: حضرت امیر (ع) در این فراز از نامه گفته‌اند فرمانداری برای تو، وسیله آب و نان نیست، بلکه امانتی است در گردن تو، همچنین یکی از علما می‌گویند بعد از سال‌ها عبادت و مطالعه به این نقطه رسیدم که آنچه در آن دنیا از ما سؤال می‌شود نه درباره کارهای بد کرده که درباره کارهای خوب نکرده است.
وی ادامه داد: امروز نه حرف ما که حرف متخصصان صنعت پتروشیمی این است که هلدینگ خلیج‌فارس کم فروشی نکرده است و این رزمندگان جبهه اقتصادی با تمام قوا جنگیدند.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: گفتمانی که مهندس ربیعی تبلیغ و ترویج کردند، گفتمان جهاد و رزمنده بودن برای توسعه کشور بود و این گفتمانی بود که در برخی بخش‌های کشور می‌رفت که فراموش شود، اما آقای ربیعی گفتمان تلاش و کوشش و کار برای مجموعه کشور را در صنعت عوض کردند این همان گفتمانی که سال‌هاست دستگاه‌های فرهنگی به دنبال ترویج آن بودند.
گلی تأکید کرد: در این سال‌ها همه ما همدلانه در یک‌سنگر می‌جنگیدیم، هیچ حسادت، رقابت و نکته‌ای که بخواهند ما را از هم دور کند از نظر مهندس ربیعی جایگاهی نداشت و امروز این همدلی را در بین مدیران عامل گروه و همچنین در تعامل با سایر بخش‌های دیگر صنعت شاهد هستیم، در چهار سال گذشته، این خانواده در مسیر رشد و پیشرفت احساس امنیت کرد، یعنی احساس کرد کارهای خوب و تلاش‌های او دیده می‌شود و تقدیر می‌شود و احساس هویت تازه‌ای در ۲۷ هزار عضو این خانواده بزرگ به وجود آمد وامروش افتخار می‌کنیم که هلدینگ خلیج‌فارس، یک هلدینگ سرآمد و پیشرو با اخذ بهترین رتبه‌های داخلی و جهانی است.
وی شاخصه مدیریتی ربیعی را «سخت‌گیری به خود و آسان‌گیری به دیگران»، عنوان کرد و افزود: این دستاوردها حاصل تلاش یک نیروی خادم و پرتلاش و مخلص کشور است که امیدواریم در این مسیر موفق باشند و رشد و شکوفایی گروه ادامه داشته باشد.
گلی در پایان با اشاره به انتخاب دکتر عبدالعلی علی عسکری به‌عنوان مدیرعامل جدید گروه، خاطرنشان کرد: این مسئولیت برای ایشان یک میدانی برای خدمت است و امیدوار هستیم دکتر علی عسکری کارنامه‌ای درخشان از نسلی که برای کشور زحمت کشید و جوانی خود را برای این کشور گذاشت برای این گروه و کشور عزیزمان در طول دوران خدمت به‌جای بگذارند.
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت تجارت صنعت خلیج‌فارس، ربیعی را انسانی با ویژگی‌های خوب و بد دانست که در یک دوی امدادی امروز مسئولیت را به دکتر علی عسکری تحویل داده است.
رضا عبادزاده سپس با اشاره به خبرسازی‌های جعلی شبکه‌های تلویزیونی معاند در روزهای اخیر درباره گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و فروش محصولات پتروشیمی، اظهار داشت: آقای ربیعی امروز می‌رود در حالی که از فردا در راهروهای دادسرا باید پاسخگوی همین دروغ‌هایی که بعضاً در چند رسانه داخلی هم گفته شده باشد و البته این شتری است که در خانه اکثر مدیران می‌خوابد و متأسفانه رویکرد غالب این است که با مدیران از فردای روز مسئولیت به چشم خطاکار نگاه می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وی با اشاره به‌روزهای ابتدایی فعالیت خود درشرکت تجارت صنعت، گفت: در آن زمان آقای مهندس ربیعی از من خواست پرونده نفر قبلی را صاف کنم و در گزارشی که ارائه می‌کنم، تا می‌توانم از بدی‌های نفر قبل چشم‌پوشی کنم و نتیجه این سیاست این بود که با پیگیری حقوقی پرونده‌های دوره قبل توانستیم ده‌ها میلیون دلار به هلدینگ باز گردانیم و پرونده مدیرعامل قبلی را ببندیم و انشالله این رویه خوب ادامه پیدا خواهد کرد.

روتیتر: معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران تاکید کرد؛

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با حضور در شرکت پرداخت الکترونیک سداد ضمن تشریح چشم‌انداز این شرکت در سال 1401، بر افزایش میزان تراکنش‌ها و جذب مشتریان جدید تاکید کرد.

به گزارش اقتصادرسا ، دکتر «علیرضا ماهیار» معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران امروز شنبه 25 دی‌ماه در محل شرکت پرداخت الکترونیک سداد حضور یافت و با اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست صمیمانه دکتر ماهیار ضمن تشریح نقشه راه مدیرعامل و تیم مدیریتی جدید بانک ملی ایران در ارتباط با حوزه پرداخت، بر ارتقای جایگاه شرکت پرداخت الکترونیک سداد در بین شرکت‌های PSP تاکید و تصریح کرد شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال 1401 می‌بایست به یکی از 3 شرکت برتر در حوزه پرداخت تبدیل شود.

«جذب مشتریان جدید»، «همکاری هرچه بهتر و بیشتر با شرکت‌های متعلق به بانک ملی ایران»، «چابک‌سازی شرکت»، «تمرکز بیشتر در حوزه برنامه‌ریزی» و «افزایش تعاملات با بانک ملی ایران» از دیگر موضوعاتی بود که معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران بر آنها تاکید کرد.

دکتر ماهیار، هماهنگی بانک ملی ایران با شرکت پرداخت الکترونیک سداد در حوزه‌های مختلف برای افزایش میزان تراکنش‌ها و انتقال وجوه به حساب‌های ملی را از دیگر موضوعات مورد توجه برای مدیران شرکت برشمرد.

در پایان این نشست معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با معاونت‌های مختلف شرکت پرداخت الکترونیک سداد و عملکرد آنها آشنا و نقطه نظرات‌شان را در خصوص وضعیت شرکت جویا شد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top