روتیتر: همزمان با روزحماسه و ایثار لنجان در ذوب آهن اصفهان برگزار شد:
همزمان با دهه ایثار و ۲۹ دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان و به منظور یادآوری  و قدردانی از رشادت ها و حماسه های  شهدا، جانبازان، آزادگان و سایر ایثارگران و خانواده های شان در سال های دفاع مقدس و  همچنین تکریم و ارج نهادن به فداکاری های  مادران و همسران شهدا، آئین گرامیداشتی ۲۸ دی ماه در ذوب آهن اصفهان  برگزار شد .


به گزارش اقتصادرسا ؛حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر، گفت: بسیاری از خدمت ها و ایثارگری ها دیده نمی شوند که در راس آن ها نعمت های  بی انتهای خالق هستی و بعد از آن حماسه های شهدا و خانواده های آن ها است.
وی افزود: علی رغم میل خانواده های شهید و ایثارگر به ذکر نابسامانی ها، مسئولین باید به مشکلات به حق آن ها از نظر مادی و مهم تر از آن از جنبه  معنوی رسیدگی و توجه کنند.
خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان نیز گفت: روز ۲۹ دی ماه به دلیل تشییع جنازه ۴۵ شهید گرانقدر شهرستان در آن دوران به عنوان روز حماسه، ایثار و شهادت لنجان تعیین گردیده و همه ساله برنامه های متنوعی در این روز و دهه برگزار می شود که در سال جاری هم مراسم  بزرگداشت متنوعی در شهرهای زرین شهر، سده، فولادشهر و بزرگداشت سردار شهید محمد علی شاهمرادی در ورنامخواست برگزار شده است.
وی با قدردانی از رشادت ها و حماسه آفرینی های  شهدا و سایر رزمندگان و خانواده های معظم آن ها  گفت: این خانواده ها بسیار صبور هستند و ما در نظر داشتیم که برگزاری این مراسم هم  متضمن تقدیر و تجلیل و هم جنبه کاربردی داشته باشد و به همین جهت از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، شهرداران ، بخشداران و معتمدین خانواده های ایثارگر لنجان دعوت کرده بودیم که مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگر را رسیدگی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین باقری مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به اهمیت و نقش مادران و همسران شهدا در نجات جامعه اسلامی در برابر دشمن و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مشکلات این خانواده های معزز بررسی و پیگیری خواهد شد.
علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز آمار شهدا و ایثارگران و عملکرد رزمندگان ذوب آهنی و حماسه های آن ها طی سال های دفاع مقدس را تشریح کرد.
شایان ذکر است؛ این مراسم با شکوه به همت ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت دهه حماسه و ایثار شهرستان لنجان و روابط عمومی ذوب آهن اصفهان و موسسه راویان فتح لنجان برگزار شد و با بازدید از خط تولید ذوب آهن اصفهان همراه بود.

اقتصادرسا _در تازه‌ترین گام از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، شهرستان بهارستان در استان تهران میزبان شعبه جدید رفاه شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی‌شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه؛ بیست و دوم دی‌ماه سال جاری، فروشگاه رفاه شعبه ابدام طی مراسمی‌فاخر با حضور مدیران رفاهی، مسئولان شهری و مردم شریف شهرستان بهارستان ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز به خدمت‌رسانی کرد.

شعبه ابدام با چهارصد و پنجاه متر مربع سطح فروش و تنوع کالایی بالا از جمله: مواد غذایی و آشامیدنی، لبنیات تازه، محصولات شوینده و سلولوزی، گوشت و مرغ و … با کیفیت عالی و قیمت‌های پرتخفیف همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۳ آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی‌رفاه است.

این فروشگاه در موقعیت مکانی: استان تهران، شهرستان بهارستان، شهرک گلستان، بلوار شهید ابدام قرار دارد.

لازم به ذکر است، این فروشگاه تنها یکی از افتتاحیه‌های دومینو وار این روزهای رفاه است و در روزهای آتی، روند پرشتابی از توسعه شعبات رفاه اتفاق می‌افتد.

گفتنی است، رفاه توانسته با کنار زدن موانع و مشکلات در راه توسعه، با یک برنامه استراتژیک دقیق و کوششی مثال‌زدنی شعبات خود را با افتتاح فروشگاه‌هایی نوین افزایش دهد تا مردم ایران بتوانند به راحتی در سراسر کشور از خدمات این فروشگاه کاملا ایرانی استفاده کنند.

 

روتیتر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ضروری است که تمامی زنجیره‌های تولید فولاد در بورس کالا عرضه شود گفت: با این اقدام علاوه بر امکان رصد دقیق بازار، از ایجاد انحصار جلوگیری می شود و با تحقق این مهم، تمام حلقه‌های زنجیره در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از سنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت بازار فولاد گفت: در زنجیره تولید فولاد، تولیدکنندگان عمده و انبوه کشور مجموعه‌های دولتی و خصولتی هستند و اگر در زنجیره تولید فولاد یکی از حلقه‌های زنجیره در انحصار یک تولیدکننده باشد، این تولیدکننده به راحتی می‌تواند تمام زنجیره را دچار مشکل کند. به طور مثال در حال حاضر عرضه آهن اسفنجی کاهش یافته در واقع تولیدکننده انبوه، آهن اسفنجی مورد نیاز خود را تامین می‌کند و عرضه‌ای به بازار ندارد در نتیجه کل زنجیره دچار مشکل شد.

علی جدی افزود: باید تمامی زنجیره‌های تولید فولاد در بورس عرضه شود تا از ایجاد انحصار جلوگیری شود، با تحقق این مهم تمام حلقه‌های زنجیره در دسترس همگان قرار می‌گیرد؛ زیرا در صورت وجود انحصار در یک حلقه زنجیره تولید فولاد، تولید محصولات مرحله بعدی زنجیره با مشکل روبه رو می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت شمش فولاد در برخی واحدهای تولیدی که دارای آهن اسنفجی هستند از خود آهن اسفنجی کمتر است با این شرایط تولید شمش فولاد در واحدهایی که آهن اسنفجی ندارند، به صرفه نیست و توجیهی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین شده، فولاد باید در بورس عرضه شود با این روش بازار کالاهای پایه‌ای به دقت رصد می‌شود و از رانت برخی تولیدکنندگان عمده که بخش زیادی از آنها دولتی هستند، جلوگیری می‌شود.

 

آیین معارفه عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در محل جلسات این مجموعه برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، جلسه معارفه عباس تقدسی نژاد به عنوان سرپرست این نمایشگاه، با حضور جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از معاونان و مدیران این معاونت و نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شد .

در ابتدای این جلسه، جلال بهرامی معاون خدمات شهری ضمن اشاره به سوابق و توانایی های جناب آقای تقدسی نژاد، اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب یک ظرفیت بسیار خوب نه تنها برای شهر تهران، بلکه برای توسعه صنعت و اقتصاد کشور است و بسیار امیدواریم که با هوای تازه‌ای که در این مجموعه شروع به وزیدن کرده است، شاهد اتفاقات امید بخش باشیم.

وی افزود: با بررسی های کارشناسی صورت گرفته در سطح کلان شهرداری و تصمیم جناب آقای دکتر زاکانی نمایشگاه شهرآفتاب به زیرمجموعه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه شد که این معاونت با تمامی توان و امکانات خود به  منظور بهره‌برداری بهینه از این مجموعه اقدام خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بخش خصوصی پیشرو اقتصاد کشور است، بیان کرد: باید به گونه ای در شهرآفتاب اقدام شود که در ظرف مدت کوتاهی به درآمدزایی مطلوب برسیم.

در ادامه این جلسه عباس تقدسی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص شناخت مجموعه شهرآفتاب، اظهار داشت: پس از انتخاب بنده بعنوان گزینه نهایی شهر آفتاب توسط شهردار محترم تهران، به سرعت کار کارشناسی فشرده به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف مجموعه در دستور کار اینجانب قرار گرفت و با متخصصین صنعت نمایشگاهی و اقتصادی جلسات مختلفی برگزار شد که ماحصل آن ارائه طرح راهبردی برای تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به یک نمایشگاه با شاخصه های بین المللی بود که امید است بتوان به سرعت این مهم را به منصه ظهور رساند.

سرپرست نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه شهردار محترم تهران نگاه ویژه ای به شهرآفتاب دارند، گفت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری تهران به صورت جدی  به دنبال توسعه شهرآفتاب هستند و امیدواریم با تلاش همه دوستان این اتفاق صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای اقدام کنیم که شهرآفتاب در تمام روزهای سال محلی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهت عرضه محصولات ایشان باشد، وی بیان کرد: امید است با اصلاح برخی فرآیندها و تمرکز ویژه بر نقاط قوت شهر آفتاب تمامی نمایشگاه‌ها در شهرآفتاب برگزار شود.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه به زودی جلسات مختلفی را با مجریان برگزارکننده نمایشگاه خواهیم داشت، عنوان کرد: سیاست انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب قطعاً منطبق بر منفعت و صلاح مردم و تولیدکنندگان بوده و معضلات شهری ناشی از برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران برطرف خواهد شد.

تقدسی نژاد افزود: تاسیس منطقه آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی در حوزه جغرافیایی شهر آفتاب جز اولویت های این مجموعه خواهد بود.

گفتنی است عباس تقدسی نژاد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته زمین شناسی از دانشگاه خوارزمی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت استراتژیک و دارای مدرک معتبر PMP (یکی از مهم‌ ترین و معتبرترین مدارک حال حاضر جهان برای اثبات توانایی مدیریت پروژه) با نمره عالی از موسسه بین المللی PMI می باشد.

ایشان از موسسین اولیه اردوهای جهادی و خدمت رسانی به محرومین در مجموعه های مختلف دانشگاهی است و از جمله سوابق و مسئولیت‌های وی می‌توان به مدیریت ابرپروژه های نفت و گاز در فازهای ۱۳،۲۲،۲۳،۲۴ پارس جنوبی اشاره کرد که بسیاری از رکوردهای بین المللی صنعت حفاری در طی دوره مدیریت ایشان به ثبت رسیده است. همچنین تقدسی نژاد قائم مقام قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و فعال در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

روتیتر: وزیر صمت در ارتباط مستقیم با شبکه خبر عنوان کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمامی موارد بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دو هفته تا حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، گفت: پیش بینی می شود این بسته همچون بسته حمایت از صادرات مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته و در رونق فضای تولید کشور موثر باشد.


به گزارش اقتصادرسا؛ سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با شبکه خبر گفت: یکی از اقدامات وزارت صمت رفع موانعی است که فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف با آن مواجه هستند.

استقبال صادرکنندگان از بسته حمایت از صادرات

وی بیان کرد: در نخستین اقدام در مهرماه سال جاری با تدکید رییس جمهور، شناسایی ۲۶ ماده در بخش صادرات بود که با تصویب و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت، تأثیر خوبی در صادرات گذاشت و مورد استقبال و رضایت صادرکنندگان قرار گرفت.

تدوین بسته رفع موانع تولید در پنج بخش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دومین بسته برای رفع موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده است، افزود: حدود ۱۱ ماده مربوط به حوزه تأمین مالی، ۴ مورد از مواد مربوط به حوزه مالیات و ۶ ماده هم درخصوص کلیات موضوع کسب و کار است؛ همچنین در حوزه تأمین اجتماعی و زیرساخت های تولید هم موانعی احصا و احکامی در جهت رفع آن ها پیش بینی شده است.

فاطمی‌امین ادامه داد: برخی از این پیشنهاد‌ها مانند تقسیط بدهی های مالیاتی به محض ابلاغ قابل اجراست چرا که ساز و کارها وجود دارد و صرفاً می بایست ابهاماتی که برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کرده برطرف شود و برخی دیگر از پیشنهاد ها همچون افزایش اختیارات بانک ها در استان ها و شهرستان ها نیاز به دستورالعمل‌های اجرایی دارد.

بسته پیشنهادی از دوهفته تا سه ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات احصا شده از بررسی موانع تولید در طول چند سال گذشته بدست آمده و به نوعی مسائل کف میدان تولید مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تمامی موارد بسته پیشنهادی مذکور از دو هفته تا حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد و پیش بینی می شود مانند بسته حمایت از صادرات، تأثیرات بسیار خوبی را در مسیر رونق تولید و رضایت تولیدکنندگان داشته باشد.

روتیتر: سید میرهاشم موسوی مطرح کرد:

سید میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: زمان انتظار افراد برای حضور در کمیسیون‌های پزشکی تأمین اجتماعی که برای تعیین تکلیف درخواست‌های ازکارافتادگی تشکیل می‌شوند، طولانی است و این زمان در گام نخست و در کوتاه مدت باید حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل  از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی که به منظور بررسی شرایط خدمات درمانی این سازمان برگزار شد؛ اظهار داشت: "خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی باید متناسب با انتظارات و نیاز جامعه تحت پوشش، ارتقاء و بهبود پیدا کند. افزایش کیفیت و عدالت در دسترسی به خدمات، اقدامات اصلاحی و برنامه‌های توسعه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهیم."

موسوی گفت: "کاهش هزینه پرداختی از سوی مردم در درمان غیرمستقیم از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است و ما در حال ارزیابی راهکارهای مختلف این موضوع با استفاده از نظرات کارشناسی برای کاهش پرداخت از جیب مردم هستیم. تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش مراجعات غیرضروری، اقدامات موثری برای کاهش پرداختی بیماران بویژه بیماران صعب‌العلاج انجام دهیم و هدف نهایی و افق چشم‌انداز ما تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است که بیمار بجز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد. "

موسوی بازنگری فرآیند معرفی افراد به کمیسیون‌های پزشکی را از دیگر نیازها و اولویت‌ها برشمرد و افزود: "انتقاداتی مبنی بر طولانی بودن این فرآیند وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار به حق بیماران این است که درخواست آنان برای از کار افتادگی با سرعت بیشتری رسیدگی و تعیین تکلیف شود. در اولین گام باید کاهش حداقل ۵۰ درصدی مدت زمان انتظار نسبت به شرایط فعلی مدنظر قرار بگیرد. همچنین باید با ارتقاء سامانه‌های مربوطه، مراجعات و تردد بیمار تا حد امکان کاهش یابد. "

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه همفکری و تضارب آراء را از مسائل مورد نیاز برای طراحی و پیشبرد برنامه‌های تحولی دانست و اظهار داشت: "برای موفقیت در اجرای برنامه‌های حوزه درمان، هر یک از حوزه‌های اجرایی سازمان، از منظر تخصصی خود به بررسی و ارزیابی برنامه‌های بخش درمان می‌پردازند و در این فرآیند بهترین و راهگشاترین برنامه‌ها برای این حوزه طراحی می‌شود. هدف نهایی خدمات درمانی افزایش رضایتمندی مردم است و یکی از مهمترین اولویت‌های ما ارزیابی مستمر خدمات از منظر مردم خواهد بود تا بتوانیم از منابع و امکانات موجود بهترین استفاده را برای افزایش رضایتمندی جامعه داشته باشیم. "

موسوی گفت: "رسیدن به نقطه مطلوب از منظر هزینه، کیفیت و رضایتمندی مردم، راهبرد اصلی حوزه درمان سازمان است. مسئله مهم شناسائی و رسیدن به نقطه مطلوب تعادل در این سه شاخص است و لذا برنامه‌های عملیاتی حوزه درمان برای تحقق این هدف بازبینی می‌شود. "

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط موجود و برنامه‌های آتی حوزه درمان تأمین اجتماعی ارائه کرد و گفت: "اولویت‌های حوزه درمان در ۵ محور اصلی احصاء شده است که با تحقق این اهداف امکان ایجاد تحول در خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش فراهم می‌شود. سطح‌بندی خدمات درمانی به منظور دسترسی عادلانه مردم به خدمات، نظام ارجاع و پزشک خانواده، خرید خدمات راهبردی، پرونده الکترونیک سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم محورهای فعالیت‌ها و برنامه‌های تحولی حوزه درمان تأمین اجتماعی خواهند بود. "

 

اقتصادرسا _به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، پروژه های بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و نصب بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند به بهره برداری رسید .

 

به گزارش اقتصادرسا ؛به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، پروژه های بهینه سازی  الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و نصب بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند به بهره برداری رسید .
الف: بهینه سای الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون:
وظیفه بخش آگلومراسیون تولید آگلومره با شرایط فنی مناسب جهت مصرف در بخش کوره بلند می باشد. در فرآیند تولید آگلومره، از مخلوط کردن چندین نوع ماده ریزدانه مختلف با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت که در پروسه های دیگر تولید می شوند، پس از مرطوب کردن، همگن کردن و عبور دادن آن ها از کوره پخت، ماده ای جدید با ترکیب شیمیایی یکنواخت به وجود می آید که به آن آگلومره (کلوخه) می گویند. در طی فرآیند های پخت آگلومره در ماشین های پخت، تولید ذرات غبار به عنوان یک جنبه زیست محیطی منفی مطرح است. طی سنوات گذشته به منظور حذف و کاهش پیامدهای نامطلوب ناشی از ماشین های پخت آگلومره پروژه ۵ گانه زیست محیطی تعریف و اجرا گردید. این پروژه بر اساس استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته تصفیه غبار و شامل مهندسی، ساخت و نصب ۶ عدد الکتروفیلتر بر روی خروجی ماشین‌های پخت شماره‌های ۱و۲و۳  واحد آگلومراسیون و مسیرهای انتقال مواد مربوطه بود. هر شش الکتروفیلتر این پروژه از سال ۹۴ به بهره برداری رسیده و میزان غبار را تا سطح استاندارد درجه۲ ذرات سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی در خروجی دودکش‌ها کاهش داده است. در ادامه پروژه مذکور و به منظور ارتقاء شاخص های زیست محیطی و کمینه سازی میزان غبار خروجی از دودکش الکتروفیلتر ۱۱۰ و ارتقاء شاخص های بهداشت حرفه ای( کنترل گرد و غبار داخل کارگاهی در محدوده استاندارد های مرتبط) پروژه بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون تعریف و فاز اجرائی آن در توقف آگلوماشین شماره  یک آگلومراسیون از تاریخ ۱۹/۶/۱۴۰۰ آغاز و طی مدت ۱۲ شبانه روز و با صرف هزینه ای بالغ بر  ۸۰ میلیارد ریال انجام گردید.
این اقدامات به عنوان گام اول اصلاحات و بهینه‌سازی بر روی الکتروفیلتر ۱۱۰ صورت گرفته و در روند تکمیل این پروژه  فعالیت هایی برنامه ریزی و در حال اقدام می باشد. بنابراین از آنجائیکه اهداف این پروژه مطابق اندازه گیری های انجام گرفته توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست محقق شده است، در گام بعدی برای حفظ و تثبیت این شرایط اقدام خواهد شد و در ادامه نیز ، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای عملیات گام اول برای دو الکتروفیلتر ۱۲۰ و ۱۳۰ با توجه به تجربیات کسب شده اقدام خواهد شد.
در پایان لازم است از کلیه همکاران محترم حوزه‌ها و مدیریت‌های مختلف کارخانه و پیمانکار پروژه که با تلاش مجدانه خویش نتایج مثبت یاد شده را رقم زدند و از مساعدت مدیر عامل محترم شرکت که همواره ضمن تاکید بر بهبود شرایط زیست‌محیطی کارکنان و مردم شریف منطقه، با حمایت‌های بی‌دریغ خویش اجرای پروژ‌های زیست‌محیطی در شرکت را ممکن و هموار ساخته‌اند سپاسگزاری نماییم.

ب: پروژه بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند شماره یک
در امتداد پروژه های بهبود زیست محیطی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، در کارگاه واگن توزین کوره بلند شماره یک بعلت عدم وجود سیستم تهویه برای جمع آوری گرد وغبار حاصل از  تعیین میزان تناژ مواد مختلف شارژی به کوره بلند( شامل کک متالوژی، سنگ آهن، آگلومره و مواد کمک ذوب) به کوره بلند پروژه نصب بگ فیلتر  واگن توزین کوره بلند شماره یک با هدف کاهش گرد و غبار کارگاهی به زیر ۵ میلیگرم بر مترمکعب تعریف گردید. یکی دیگر از اهداف اصلی پروژه جلوگیری از انتشار آلاینده های  واحد مذکور به محیط زیست  و کنترل خروجی مربوطه به زیر ۳۰ میلی گرم بر نرمال متر مکعب بوده است.
این پروژه با استفاده از توان شرکت های داخلی از مورخه ۱/۸/۹۷ و با هزینه بالغ بر ۴۹.۳ میلیارد ریال و۱۱۶۶۱۴ یوروآغاز و طی یک برنامه زمان بندی سه ساله  در آبان ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید. در طول این پروژه میزان ۱۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۳۲ تن اسکلت فلزی به شرح{ونتیلاتور۸ تن، بگ فیلتر۴۵ تن، نوار نقاله ۱ تن، داکتینگ( شامل دودکش، کانال، هود و دمپر) ۶۶ تن، الاواتور۳ تن، بونکر ذخیره غبار۵ تن}، تعداد۶۴۰ بگ پلی استر سوزنی و سیستم جت پالس استفاده گردید.
 در حال حاضر عملیات نصب تجهیزات  و تست سرد و گرم به صورت ۱۰۰ درصد انجام گرفته است  و در مرحله رفع پانچ لیست ها قرار دارد.

 

کتاب «داستان‌هایی برای برندسازی» آخرین اثر دیوید آکر، پدر برندسازی مدرن است و در زمره بهترین و مهمترین آثار در حوزه بازاریابی و ارتباطات محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ، آکر دراین کتاب که حسن بنانج آن را ترجمه و توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است، تلاش می‌کند تا بیاموزد با داستان می توان تعهد کارکنان سازمان را تقویت و مشتری را به برند بیش از پیش علاقمند کرد.

امروزه تمام فعالان در حوزه ارتباطات به قدرت داستان‌گویی و تاثیر آن در ذهن مشتریان پی برده‌اند. دیوید آکر در این کتاب چارچوبی را برای رسوخ به ذهن مخاطب و راهی میانبر برای ایجاد برندی پایدار را معرفی می‌کند. او رازهای یافتن داستان‌های بالقوه در شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین روش به کارگیری موثر از آنها را تشریح کرده است.

مولف این کتاب روش توسعه داستان‌ها را در دنیای دیجیتال امروز و به کمک شبکه‌های اجتماعی تشریح کرده است. شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌هایی هستند که در اثربخشی و انتشار گسترده‌تر داستان‌های برند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

افزایش میزان رقابت در صنایع کشور و اهمیت موضوع برندسازی و ایجاد تمایز و همچنین نکات ظریفی که دیوید آکر مورد اشاره قرار داده، باعث شده است که این کتاب با استقبال خوب علاقمندان به حوزه بازاریابی و تبلیغات مواجه شود.

لازم به ذکر است که حسن بنانج به عنوان مترجم و روزنامه‌نگار سابق، یکی از دانش‌آموختگان حوزه تبلیغات بازرگانی است که قبلا کتاب «حس برند»، اثر مارتین لیندستروم نیز به قلمی شیوا و ساده توسط وی ترجمه شده است.

انتهای پیام/

روتیتر: نماینده مجلس:

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش و اهمیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: ما در سالی قرار داریم که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است و هر حرکتی که به افزایش تولید کمک کند می‌تواند مثبت تلقی شود. فروشگاه های زنجیره‌ای نمونه‌ای مناسب برای رساندن تولید به مصرف و کوتاه کردن مسیر هستند.

به گزارش اقتصادرسا، محبی نجم‌آبادی در مورد مزایای فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: حسن بزرگ فروشگاه های زنجیره‌ای این است که برندها و کالاهای ساخت داخل را به فروش می‌رسانند. با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولاً فروشگاه‌های بزرگی هستند،  با سود کمتری کالاها را به مصرف‌کنندگان می رسانند و به مصرف‌کنندگان خدمات ویژه‌تری در مقایسه با فروشگاه‌های خرد و مغازه‌ها ارایه  می‌دهند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی سختی‌های زیادی برای اقشار آسیب‌پذیر شکل گرفته است که این مشقت‌ها و سختی‌ها باید رفع شود. فروشگاه های زنجیره‌ای توانستند خدمت به مردم را کامل کنند و اجناس و کالاها را با قیمت مناسب‌تری به مردم برسانند.  
محبی در خصوص ضرورت توسعه فروشگاه های زنجیره‌ای در شهرهای کوچک گفت: به نظر من متناسب با وضعیت جمعیتی هر شهر باید فروشگاه‌های زنجیره‌ای گسترش پیدا کنند. اگر در منطقه یا شهری از نظر جمعیتی حد لازم را نداشته باشد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاید خیلی منطقی نباشد. کشورهای توسعه یافته به فروشگاه‌های زنجیره‌ای توجه ویژه دارند به خصوص در دو سال اخیر که بحث کرونا در جهان فراگیر شده است . در ایران نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز می توانند موضوع فروش مجازی را تقویت کنند و حضور فیزیکی مردم را کم کنند.

روتیتر: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد؛

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشستی با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران و مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، روند عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد  شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح در نشستی که با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برگزار شد، افزود: کاهش بهای تمام شده در روند فروش املاک، شفاف سازی و سالم سازی، تقویت بازار تقاضا، مولد سازی دارایی های شهرداری تهران از جمله مهم ترین اهداف این اقدام است.

وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است اظهار داشت: با پذیرش املاک در بورس‌کالا، این اطمینان حاصل می‌شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.

فلاح  ادامه داد: همچنین در این زمینه شفافیتی که در مسیر پذیرش و عرضه در بورس‌کالا وجود دارد، سبب استقبال مردم از این عرضه‌ها خواهد شد.

آمادگی کامل بورس کالا

معاون شهردار تهران در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روش‌های مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد  و  این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند از طریق مزایده یا از مسیر بورس‌کالا اقدام به واگذاری املاک خود برای تامین مالی کند، افزود: در آینده نزدیک اتفاق خوبی در زمینه فروش املاک شهرداری رقم خواهد خورد و قطعا ذینفعان اجرای  این طرح شهروندان خواهند بود.

همچنین در ادامه عماد الدین سخایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران به ارائه توضیحاتی، جایگاه بورس کالای ایران در بازارسرمایه، بورس کالای ایران در گذر زمان، کارکردها، ساختار کلی بازارها و اطلاعیه عرضه اموال غیر منقول در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

محمد حسن زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز  از روش نوین فروش املاک و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی جهت فروش املاک شهرداری خبر داد و با توجه به گزارشات ارائه شده در خصوص فروش قانونی و شفاف املاک در بورس کالا، اقدامات سازمان املاک و مستغلات را در خصوص روش های نوین فروش را اعلام کرد.

 

روتیتر: مدیرعامل صبا تامین در نامه ای عنوان کرد؛

سید محمدجواد میرطاهر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در نامه ای به حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن تقدیر از اقدام هوشمندانه بورس کالا در انتقال محصول وکیوم باتوم به تالار حراج باز از جمله مزایای این اقدام مثبت را شفافیت در فرآیند قیمت گذاری، افزایش رقابت پذیری، کشف قیمت منصفانه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا عنوان کرد.

به گزارش اقتادرسا به نقل از کالاخبر؛ براساس اعلام میرطاهر، انتقال محصول وکیوم باتوم از تالار فرآورده های نفتی به تالار حراج باز بورس کالا، ارتقا شفافیت در فرآیند قیمت گذاری، افزایش رقابت پذیری خریداران، کمک به کشف قیمت منصفانه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا را به همراه داشته است.

میرطاهر در ادامه این نامه، ضمن تقدیر از اتخاذ تصمیم هوشمندانه در راستای انتقال محصول وکیوم باتوم به تالار حراج باز و بهره مندی از مزایای آن عنوان کرد که امید می رود کما فی السابق همکاری و تعامل فی مابین مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت بورس کالای ایران در زمینه های گوناگون استمرار داشته باشد.

گفتنی است پیش از این نیز رضا توکلی بنیزی سرپرست شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) طی نامه ای به بورس کالا، نتایجی چون افزایش شفافیت در نحوه سفارش گذاری، ارتقا میزان رقابت پذیری خریداران و کمک به کشف منصفانه قیمت، کاهش انحصار برای کارگزاران و کاهش احتمال خطای کارگزاران، بازه زمانی منطقی برای خریداران و امکان برقراری تعادل میان قیمت و حجم خریداری شده توسط مشتریان را از جمله مزایای انتقال معاملات وکیوم باتوم به تالار حراج باز عنوان کرده بود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top