اقتصادرسا _به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، پروژه های بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و نصب بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند به بهره برداری رسید .

 

به گزارش اقتصادرسا ؛به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، پروژه های بهینه سازی  الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و نصب بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند به بهره برداری رسید .
الف: بهینه سای الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون:
وظیفه بخش آگلومراسیون تولید آگلومره با شرایط فنی مناسب جهت مصرف در بخش کوره بلند می باشد. در فرآیند تولید آگلومره، از مخلوط کردن چندین نوع ماده ریزدانه مختلف با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت که در پروسه های دیگر تولید می شوند، پس از مرطوب کردن، همگن کردن و عبور دادن آن ها از کوره پخت، ماده ای جدید با ترکیب شیمیایی یکنواخت به وجود می آید که به آن آگلومره (کلوخه) می گویند. در طی فرآیند های پخت آگلومره در ماشین های پخت، تولید ذرات غبار به عنوان یک جنبه زیست محیطی منفی مطرح است. طی سنوات گذشته به منظور حذف و کاهش پیامدهای نامطلوب ناشی از ماشین های پخت آگلومره پروژه ۵ گانه زیست محیطی تعریف و اجرا گردید. این پروژه بر اساس استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته تصفیه غبار و شامل مهندسی، ساخت و نصب ۶ عدد الکتروفیلتر بر روی خروجی ماشین‌های پخت شماره‌های ۱و۲و۳  واحد آگلومراسیون و مسیرهای انتقال مواد مربوطه بود. هر شش الکتروفیلتر این پروژه از سال ۹۴ به بهره برداری رسیده و میزان غبار را تا سطح استاندارد درجه۲ ذرات سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی در خروجی دودکش‌ها کاهش داده است. در ادامه پروژه مذکور و به منظور ارتقاء شاخص های زیست محیطی و کمینه سازی میزان غبار خروجی از دودکش الکتروفیلتر ۱۱۰ و ارتقاء شاخص های بهداشت حرفه ای( کنترل گرد و غبار داخل کارگاهی در محدوده استاندارد های مرتبط) پروژه بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون تعریف و فاز اجرائی آن در توقف آگلوماشین شماره  یک آگلومراسیون از تاریخ ۱۹/۶/۱۴۰۰ آغاز و طی مدت ۱۲ شبانه روز و با صرف هزینه ای بالغ بر  ۸۰ میلیارد ریال انجام گردید.
این اقدامات به عنوان گام اول اصلاحات و بهینه‌سازی بر روی الکتروفیلتر ۱۱۰ صورت گرفته و در روند تکمیل این پروژه  فعالیت هایی برنامه ریزی و در حال اقدام می باشد. بنابراین از آنجائیکه اهداف این پروژه مطابق اندازه گیری های انجام گرفته توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست محقق شده است، در گام بعدی برای حفظ و تثبیت این شرایط اقدام خواهد شد و در ادامه نیز ، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای عملیات گام اول برای دو الکتروفیلتر ۱۲۰ و ۱۳۰ با توجه به تجربیات کسب شده اقدام خواهد شد.
در پایان لازم است از کلیه همکاران محترم حوزه‌ها و مدیریت‌های مختلف کارخانه و پیمانکار پروژه که با تلاش مجدانه خویش نتایج مثبت یاد شده را رقم زدند و از مساعدت مدیر عامل محترم شرکت که همواره ضمن تاکید بر بهبود شرایط زیست‌محیطی کارکنان و مردم شریف منطقه، با حمایت‌های بی‌دریغ خویش اجرای پروژ‌های زیست‌محیطی در شرکت را ممکن و هموار ساخته‌اند سپاسگزاری نماییم.

ب: پروژه بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند شماره یک
در امتداد پروژه های بهبود زیست محیطی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، در کارگاه واگن توزین کوره بلند شماره یک بعلت عدم وجود سیستم تهویه برای جمع آوری گرد وغبار حاصل از  تعیین میزان تناژ مواد مختلف شارژی به کوره بلند( شامل کک متالوژی، سنگ آهن، آگلومره و مواد کمک ذوب) به کوره بلند پروژه نصب بگ فیلتر  واگن توزین کوره بلند شماره یک با هدف کاهش گرد و غبار کارگاهی به زیر ۵ میلیگرم بر مترمکعب تعریف گردید. یکی دیگر از اهداف اصلی پروژه جلوگیری از انتشار آلاینده های  واحد مذکور به محیط زیست  و کنترل خروجی مربوطه به زیر ۳۰ میلی گرم بر نرمال متر مکعب بوده است.
این پروژه با استفاده از توان شرکت های داخلی از مورخه ۱/۸/۹۷ و با هزینه بالغ بر ۴۹.۳ میلیارد ریال و۱۱۶۶۱۴ یوروآغاز و طی یک برنامه زمان بندی سه ساله  در آبان ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید. در طول این پروژه میزان ۱۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۳۲ تن اسکلت فلزی به شرح{ونتیلاتور۸ تن، بگ فیلتر۴۵ تن، نوار نقاله ۱ تن، داکتینگ( شامل دودکش، کانال، هود و دمپر) ۶۶ تن، الاواتور۳ تن، بونکر ذخیره غبار۵ تن}، تعداد۶۴۰ بگ پلی استر سوزنی و سیستم جت پالس استفاده گردید.
 در حال حاضر عملیات نصب تجهیزات  و تست سرد و گرم به صورت ۱۰۰ درصد انجام گرفته است  و در مرحله رفع پانچ لیست ها قرار دارد.

 

کتاب «داستان‌هایی برای برندسازی» آخرین اثر دیوید آکر، پدر برندسازی مدرن است و در زمره بهترین و مهمترین آثار در حوزه بازاریابی و ارتباطات محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ، آکر دراین کتاب که حسن بنانج آن را ترجمه و توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است، تلاش می‌کند تا بیاموزد با داستان می توان تعهد کارکنان سازمان را تقویت و مشتری را به برند بیش از پیش علاقمند کرد.

امروزه تمام فعالان در حوزه ارتباطات به قدرت داستان‌گویی و تاثیر آن در ذهن مشتریان پی برده‌اند. دیوید آکر در این کتاب چارچوبی را برای رسوخ به ذهن مخاطب و راهی میانبر برای ایجاد برندی پایدار را معرفی می‌کند. او رازهای یافتن داستان‌های بالقوه در شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین روش به کارگیری موثر از آنها را تشریح کرده است.

مولف این کتاب روش توسعه داستان‌ها را در دنیای دیجیتال امروز و به کمک شبکه‌های اجتماعی تشریح کرده است. شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌هایی هستند که در اثربخشی و انتشار گسترده‌تر داستان‌های برند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

افزایش میزان رقابت در صنایع کشور و اهمیت موضوع برندسازی و ایجاد تمایز و همچنین نکات ظریفی که دیوید آکر مورد اشاره قرار داده، باعث شده است که این کتاب با استقبال خوب علاقمندان به حوزه بازاریابی و تبلیغات مواجه شود.

لازم به ذکر است که حسن بنانج به عنوان مترجم و روزنامه‌نگار سابق، یکی از دانش‌آموختگان حوزه تبلیغات بازرگانی است که قبلا کتاب «حس برند»، اثر مارتین لیندستروم نیز به قلمی شیوا و ساده توسط وی ترجمه شده است.

انتهای پیام/

روتیتر: نماینده مجلس:

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش و اهمیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: ما در سالی قرار داریم که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است و هر حرکتی که به افزایش تولید کمک کند می‌تواند مثبت تلقی شود. فروشگاه های زنجیره‌ای نمونه‌ای مناسب برای رساندن تولید به مصرف و کوتاه کردن مسیر هستند.

به گزارش اقتصادرسا، محبی نجم‌آبادی در مورد مزایای فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: حسن بزرگ فروشگاه های زنجیره‌ای این است که برندها و کالاهای ساخت داخل را به فروش می‌رسانند. با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولاً فروشگاه‌های بزرگی هستند،  با سود کمتری کالاها را به مصرف‌کنندگان می رسانند و به مصرف‌کنندگان خدمات ویژه‌تری در مقایسه با فروشگاه‌های خرد و مغازه‌ها ارایه  می‌دهند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی سختی‌های زیادی برای اقشار آسیب‌پذیر شکل گرفته است که این مشقت‌ها و سختی‌ها باید رفع شود. فروشگاه های زنجیره‌ای توانستند خدمت به مردم را کامل کنند و اجناس و کالاها را با قیمت مناسب‌تری به مردم برسانند.  
محبی در خصوص ضرورت توسعه فروشگاه های زنجیره‌ای در شهرهای کوچک گفت: به نظر من متناسب با وضعیت جمعیتی هر شهر باید فروشگاه‌های زنجیره‌ای گسترش پیدا کنند. اگر در منطقه یا شهری از نظر جمعیتی حد لازم را نداشته باشد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاید خیلی منطقی نباشد. کشورهای توسعه یافته به فروشگاه‌های زنجیره‌ای توجه ویژه دارند به خصوص در دو سال اخیر که بحث کرونا در جهان فراگیر شده است . در ایران نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز می توانند موضوع فروش مجازی را تقویت کنند و حضور فیزیکی مردم را کم کنند.

روتیتر: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد؛

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشستی با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران و مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، روند عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد  شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح در نشستی که با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برگزار شد، افزود: کاهش بهای تمام شده در روند فروش املاک، شفاف سازی و سالم سازی، تقویت بازار تقاضا، مولد سازی دارایی های شهرداری تهران از جمله مهم ترین اهداف این اقدام است.

وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است اظهار داشت: با پذیرش املاک در بورس‌کالا، این اطمینان حاصل می‌شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.

فلاح  ادامه داد: همچنین در این زمینه شفافیتی که در مسیر پذیرش و عرضه در بورس‌کالا وجود دارد، سبب استقبال مردم از این عرضه‌ها خواهد شد.

آمادگی کامل بورس کالا

معاون شهردار تهران در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روش‌های مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد  و  این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند از طریق مزایده یا از مسیر بورس‌کالا اقدام به واگذاری املاک خود برای تامین مالی کند، افزود: در آینده نزدیک اتفاق خوبی در زمینه فروش املاک شهرداری رقم خواهد خورد و قطعا ذینفعان اجرای  این طرح شهروندان خواهند بود.

همچنین در ادامه عماد الدین سخایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران به ارائه توضیحاتی، جایگاه بورس کالای ایران در بازارسرمایه، بورس کالای ایران در گذر زمان، کارکردها، ساختار کلی بازارها و اطلاعیه عرضه اموال غیر منقول در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

محمد حسن زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز  از روش نوین فروش املاک و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی جهت فروش املاک شهرداری خبر داد و با توجه به گزارشات ارائه شده در خصوص فروش قانونی و شفاف املاک در بورس کالا، اقدامات سازمان املاک و مستغلات را در خصوص روش های نوین فروش را اعلام کرد.

 

روتیتر: مدیرعامل صبا تامین در نامه ای عنوان کرد؛

سید محمدجواد میرطاهر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در نامه ای به حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن تقدیر از اقدام هوشمندانه بورس کالا در انتقال محصول وکیوم باتوم به تالار حراج باز از جمله مزایای این اقدام مثبت را شفافیت در فرآیند قیمت گذاری، افزایش رقابت پذیری، کشف قیمت منصفانه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا عنوان کرد.

به گزارش اقتادرسا به نقل از کالاخبر؛ براساس اعلام میرطاهر، انتقال محصول وکیوم باتوم از تالار فرآورده های نفتی به تالار حراج باز بورس کالا، ارتقا شفافیت در فرآیند قیمت گذاری، افزایش رقابت پذیری خریداران، کمک به کشف قیمت منصفانه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا را به همراه داشته است.

میرطاهر در ادامه این نامه، ضمن تقدیر از اتخاذ تصمیم هوشمندانه در راستای انتقال محصول وکیوم باتوم به تالار حراج باز و بهره مندی از مزایای آن عنوان کرد که امید می رود کما فی السابق همکاری و تعامل فی مابین مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت بورس کالای ایران در زمینه های گوناگون استمرار داشته باشد.

گفتنی است پیش از این نیز رضا توکلی بنیزی سرپرست شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) طی نامه ای به بورس کالا، نتایجی چون افزایش شفافیت در نحوه سفارش گذاری، ارتقا میزان رقابت پذیری خریداران و کمک به کشف منصفانه قیمت، کاهش انحصار برای کارگزاران و کاهش احتمال خطای کارگزاران، بازه زمانی منطقی برای خریداران و امکان برقراری تعادل میان قیمت و حجم خریداری شده توسط مشتریان را از جمله مزایای انتقال معاملات وکیوم باتوم به تالار حراج باز عنوان کرده بود.

 

روتیتر: از ابتدای سال جاری تاکنون:

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف گنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام 387هزار و 414 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در نه ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالاهای اساسی در بازار خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا ؛ علیرضا رستمی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه،‌ 387 ‌هزار و 414 مورد بازرسی در قالب گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاههای نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده ‌است.
بنابر آمار این مقام مسئول،  در نتیجه این بازرسیها طی مدت یاد شده، 6 هزار و 541 پرونده قاچاق به ارزش 20 هزار و 579 میلیارد ریال تشکیل شده است.
مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام  پرونده¬های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است.
رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاههای نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی افزود: میبایست گشتهای مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشتها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گرانفروشی باشد.
مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال 153 هزار و 258 فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان¬ها دریافت و بررسی شده است.
رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمانهای صمت استانها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریع‌تر و رسیدگی ویژه به گزارشهای مردمی دریافتی از طریق سامانه های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان مطلع شوند.

روتیتر: وزیر صمت در یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقرار ساختار جدید وزارت صمت از توجه ویژه به بخش اصناف در این ساختار خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا، سیدرضا فاطمی امین در یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران با تقدیر از تلاش ها و زحمات اصناف مختلف در شرایط سخت تحریمی و شیوع بیماری کرونا گفت: اصناف هم پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، هم در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و هم در سال‌های اخیر و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، نقش بی بدیل و ارزنده ای در اقتصاد کشور داشته اند.

توجه ویژه به بخش اصناف در بازطراحی معماری سازمانی وزارت صمت

وی با اشاره به اصلاح ساختار وزارت صمت و استقرار ساختار جدید در این وزارتخانه، بیان کرد: به دنبال ادغام واقعی بازرگانی و صنعت و معدن بودیم که در این رویکرد به طور ویژه موضوعات متنوعی را در حوزه اصناف مورد تاکید قرار دادیم و در تمامی بخش‌های عملیاتی، اصناف مورد توجه قرار گرفته است.

توجه همزمان به صنف و صنعت در ساختار جدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص گفت: در ساختار جدید به صنف و صنعت به صورت همزمان توجه می شود و بسیاری از اصناف تولیدی مانند حوزه پوشاک از واحدهای صنعتی بزرگ تر هستند.

سازماندهی حوزه های تخصصی مبتنی بر رشته فعالیت ها در ساختار جدید وزارت صمت

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: در ساختار جدید حوزه ها را مبتنی بر رشته فعالیت ها سازماندهی کردیم و هر دفتر تخصصی تمامی امور کسب و کارهای همان بخش(صنف و صنعت) اعم از تولید، صادرات، نوآوری، قاچاق و... را پیگیری می‌کند.

ایجاد معاونت تجارت و خدمات در وزارت صمت

وی ادامه داد: همچنین معاونت تجارت و خدمات را برای توجه ویژه به حوزه خدمات ایجاد نمودیم که امیدواریم بخش عمده مشکلات اصناف با این ساختار حل و فصل گردد.

ایجاد آرامش برای واحدهای صنفی با درج قیمت تولید کننده

وزیر صمت همچنین با اشاره به اجرای سایر پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از پروژه‌ها درج قیمت تولید کننده است، این پروژه شفافیت، تسهیل بازرسی‌ها و ایجاد آرامش برای واحدهای صنفی را به دنبال دارد.

سامانه جامع تجارت رویکردهای بخش صمت را حرفه‌ای و هوشمند می کند

فاطمی امین همچنین تکمیل سامانه جامع تجارت را از دیگر پروژه های در دست اقدام این وزارتخانه عنوان و مطرح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان سال این سامانه تکمیل و نهایی شود چرا که با تکمیل این سامانه، رویکردهای بخش های صنعتی، معدنی و تجاری حرفه‌ای و هوشمند می‌شود.

وی به طرح ساماندهی(pos) ها اشاره کرد و گفت: در قالب ساماندهی اصناف و سامانه جامع تجارت هر واحد صنفی دارای پروانه و مجوز می تواند دستگاه پوز داشته باشد، ابزار های انتظامی معمولاً در ساماندهی واحدهای بی مجوز تاثیری ندارند و این طرح نوین یک ابزار نسبتاً قوی است که در اختیار اتاق اصناف قرار می‌گیرد.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: البته باید یک دوره را برای اخذ پروانه موقت در نظر بگیریم که واحدهایی که مجوز ندارند برای دریافت پروانه و حضور در این طرح اقدام کنند.

برگزاری منظم جلسات با اصناف و بخش خصوصی هر سه ماه یک بار

وی با اشاره به جلسات مختلفی که هر سه ماه یک بار با بخش خصوصی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اعضای اتاق اصناف ایران نیز جلسه برگزار کردیم و می‌خواهیم این جلسات را به صورت منظم و مداوم هر سه ماه یک بار برای حل و فصل مسائل مختلف ادامه بدهیم.

وزیر صمت با اشاره به وجود بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور با قریب به ۱۰ میلیون شغل، بیان کرد: اصناف بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند و نوع تحلیل اصناف از اقتصاد بر عملیات اقتصادی کشور تاثیر می گذارد.

روندهای امیدبخشی را برای بهبود وضعیت موجود آغاز کرده ایم

فاطمی امین با بیان اینکه درگیر مسائل متعدد، انباشته و پیچیده هستیم، گفت: روندهای امیدبخشی را برای ارتقا و بهبود وضعیت موجود آغاز کرده ایم که امیدواریم سال آینده بسیاری از چالش‌ها مرتفع شود.

از مرز ۴۰ میلیارد دلار صادرات عبور کردیم

وی در ادامه به دو مورد از این روند ها اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که اکنون از مرز ۴۰ میلیارد دلار صادرات عبور کردیم و برآورد ما این است که این رقم تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار برسد.

ارتقای صادرات نشانگر بهبود فضای اقتصادی کشور است

وزیر صمت همچنین یادآوری کرد: ارتقاء صادرات یعنی افزایش تولید و افزایش درآمد کشور و انشالله سال آینده رونقی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ در حقیقت افزایش صادرات شاخصی است که بهبود فضای اقتصادی کشور را نشان می دهد.

کاهش تورم تولیدکننده و مصرف کننده

وی همچنین با اشاره به کاهش میزان تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده تصریح کرد: از شهریور ماه تا پایان آذر ماه تورم تولیدکننده که به بالای ۹۰ درصد رسیده بود، ۲۶ درصد کاهش یافت، همچنین تورم مصرف کننده نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش تورم تولیدکننده نوید بخش اقتصادی پویا و پررونق در سال آینده


وزیر صمت یادآوری کرد: وقتی نرخ تورم تولیدکننده پایین می آید چند ماه بعد نرخ تورم مصرف کننده نیز پایین خواهد آمد،هر چند در طول یک سال نمی‌توان تورم را کنترل کرد اما این کاهش نوید بخش اقتصادی پویا و پررونق در سال آینده است.

فاطمی امین در پایان از هم افزایی اصناف با دولت تقدیر کرد و گفت: این هم افزایی باید تقویت شود تا با اتحاد، همدلی و همراهی وضعیت مطلوبی را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

گفتنی است یازدهمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری و حجت الاسلام خان محمدی معاون اجتماعی و مطالبه گری و سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

روتیتر: گروه صنعتی ایران خودرو توصیه کرد؛

گروه صنعتي ايران خودرو به تمامي مشتريان خود توصیه کرد، پيش از خريد محصول از بازار آزاد، نسبت به استعلام گارانتي خودرو اقدام و از دارا بودن شرايط گارانتي و عدم ابطال آن اطمينان حاصل كنند.

به گزارش اقتصادرسا ؛گروه صنعتی ایران خودرو به تمامی مشتریان خود توصیه کرد، پیش از خرید محصول از بازار آزاد، نسبت به استعلام گارانتی خودرو اقدام و از دارا بودن شرایط گارانتی و عدم ابطال آن اطمینان حاصل کنند.

با توجه به این‌که در روزهای گذشته مالکان جدید خودروهای خریداری شده از بازار، با مراجعه به مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو از لغو گارانتی خودروی خود خبر می دهند، گروه صنعتی ایران خودرو به تمامی مشتریانی که قصد خرید محصولات این خودروساز را از بازار خودرو دارند، توصیه کرد به منظور جلوگیری از تبعات و بروز مشکلات احتمالی، حتما پیش از اقدام به خرید، نسبت به استعلام گارانتی خودروی مورد نظر از نمایندگی‌های این شرکت در سطح کشور اقدام کنند.

بخشی از خودروهای موجود در بازار، از طریق فرآیند قرعه کشی خریداری و سند آنها فک رهن و آزاد شده است، اما برخی از مشتریان اولیه خودرو با نگهداری خودرو در پارکینگ و به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در پنج ماهه اول پس از تحویل خودرو با پیمایش هزار کیلومتر برای فعال سازی گارانتی و دریافت سرویس های اولیه، موجب ابطال گارانتی محصول شده‌اند. به همین جهت خریدار ثانویه در زمان خرید خودرو، با وجود برخورداری از سند آزاد و کارت گارانتی، نمی‌تواند از مزایای گارانتی شامل ضمانت دو ساله و پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر خودرو بهره‌مند شود.
گفتنی است، مطابق مصوبات کمیته خودرو، در صورت عدم انجام سرویس اولیه، در بازه زمانی و کیلومتر اعلامی، گارانتی خودرو ابطال شده و هزینه هرگونه خدمات مورد نیاز و دریافت شده بر عهده مالک خودرو است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از ایجاد دفتر دانشگاه هرمزگان در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و افزود: پشتیبانی در تأمین منابع انسانی متخصص، ارائه‌ی خدمات آموزشی و انجام مشاوره‌های تخصصی از اهداف ایجاد این دفتر است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «حسن خلج طهرانی» در دیدار با «محمد صادقی» سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان، انتصاب شایسته‌ی وی را تبریک گفت و اضافه کرد: بی‌شک حضور جنابعالی که به‌صورت توأمان از جامعه‌ی علمی و صنعتی کشور هستید، می‎‌تواند منشأ خیروبرکت برای ایران اسلامی به‌ویژه استان هرمزگان باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه هرمزگان باید در تمام زمینه‌ها مشاور صنعت استان باشد، افزود: در همین راستا ایجاد دفتر دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را با هدف پشتیبانی در تأمین منابع انسانی متخصص، ارائه‌ی خدمات آموزشی و انجام مشاوره‌های تخصصی در برنامه قرار دادیم که امیدواریم با هم‌افزایی دوسویه به نتایج مثبتی منتهی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تأکید کرد: با دایر شدن این دفتر به‌صورت روزانه یکی از اساتید دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه حضور خواهد یافت و متناسب با دغدغه‌های صنعت در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید به‌عنوان مشاور فعالیت خواهد کرد.

وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف دانش‌افزایی مدیران صنعت استان شد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مختلف می‌تواند مدیران صنعت هرمزگان را توانمندتر از پیش کند و در گام نخست پیشنهاد ما برگزاری دوره‌های آموزش حقوق برای مدیران غیرحقوقی است.

خلج طهرانی در پایان پیوند صنعت و دانشگاه را سبب ارتقا جایگاه هر دو نهاد دانست و افزود: امیدوارم با افزایش سطح تعاملات تمامی ارکان تأثیرگذار جامعه بتوانیم بستری پایدار برای بالندگی هر چه بیشتر کشور و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری محبوب و مردمی ایجاد کنیم.

اولین «کانون ارزیابی شایستگی شغلی» کارکنان مجتمع فولاد خراسان با حضور جمع منتخبی از کارشناسان، روسا و مدیران با همت واحد «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی» شرکت در دی ماه 1400 برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛اولین «کانون ارزیابی شایستگی شغلی» کارکنان مجتمع فولاد خراسان با حضور جمع منتخبی از کارشناسان، روسا و مدیران با همت واحد «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی» شرکت در دی ماه 1400 برگزار شد.
به گفته معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان، «کانون ارزیابی» (Assessment center) اشاره به فرایندی است که در حال حاضر به طور فزاینده¬ای در سازمان¬ها کاربرد و مقبولیت یافته و به عنوان بخش مهمی از فرایند جذب و استخدام و یا برای ارتقای شغلی، ارزیابی و توسعه کارکنان به کار گرفته می شود. کانون ارزیابی، فرآیند ارزیابی شایستگی¬‌ها اعم از توانایی¬‌ها، قابلیت¬‌ها، استعداد، نگرش‌ها و مهارت‌¬های حرفه‌¬ای افراد اعم از مدیران و کارکنان است.
فریدون صبوریان ابراز نمود ارتقای بهره وری نیروی انسانی در گرو شناسایی کارکنان کلیدی، استعدادها، شایستگی‌های آنان و به کارگماری افراد مناسب در جای صحیح است و کانون های ارزیابی در این امر مهم به شکل اطمینان بخشی موثر واقع می شوند.
وی همچنین اطمینان از شایستگی افراد در پست‌های کلیدی فعلی، ایجاد شرایط جذب و ادامۀ خدمت مدیران مستعد،  برنامه‌ریزی صحیح برای جانشینی با شناخت پتانسیل‌های موجود، ایجاد فضای رشد و یادگیری، رقابت سالم و مبارزه با روزمرگی و یکنواختی در سازمان، ایجاد بانک اطلاعاتی استعدادها و توانمندی‌های افراد، تعیین نیازهای آموزشی و سرمایه‌گذاری جانشین پروری با استفاده از نیروهای کیفی و شایسته در سطوح مدیریتی را از نتایج ارزیابی در این کانون دانست.
 رئیس  «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی»  فولاد خراسان هم، ارزیابی شایستگی¬های عمومی و مدیریتی و شناسایی کارکنان مستعد و شایسته را از اولویت های واحد آموزش فولاد خراسان دانست و گفت: مجتمع فولاد خراسان برای توسعه کارکنان خویش دارای یک مدل جامع توسعه است که فرایند کانون ارزیابی و توسعه از ارکان این مدل بوده و گزارش های بازخورد حاصل از این فرایند در آموزش، توسعه و توانمندسازی کارکنان و تدوین برنامه های توسعه فردی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
فروندی در ادامه بیان داشت: در این راستا چهار عنوان دوره آموزش و سه کارگاه برای ارزیابان با حضور مدرس و مربی دوره برگزار شد.
 ششم دی ماه سال جاری تعداد 9 نفر از کارکنان واحد بهره برداری به طور عملی وارد سنجش شایستگی شغلی جهت احراز دو پست سازمانی شدند به این منظور شایستگی هایی چون مهارت های ادراکی، تصمیم گیری، ارتباطی، کار تیمی، مدیریت افراد، مدیریت عملکرد کارکنان، شم تجاری و رهبری توسط ارزیابان کانون با ابزارهای مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.
وی گفت: مرکز ارزیابی بر روی مجموعه ای از تمرینات یا ابزار های متنوع تمرکز دارد که برای شبیه سازی جنبه های مختلف محیط کار طراحی شده¬اند و در کانون ارزیابی، شایستگی‌¬های گروهی از ارزیابی¬‌شوندگان توسط یک تیم ارزیاب در طی یک فرایند نظام‌مند با استفاده از روش، ابزار و آزمون¬‌های طراحی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی افزود: کانون ارزیابی به شیوه‌¬ای طراحی می¬‌شود که ارزیابی¬‌شوندگان بتوانند دانش، مهارت¬‌ها و توانایی‌های خود را که برای موفقیت در انجام وظایف شغلی ضروری است، در قالب رفتار و عملکرد، بروز دهند و توسط ارزیابان از طریق مشاهده آن رفتارها، مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرماندارتهران با اشاره به دلایل رد مصوبه مهم شورای اسلامی شهر تهران درباره انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب، گفت: فرمانداری در نهایت موافق این انتقال است؛ اما با توجه به اینکه مصوبه شورای شهر با قوانین فرادستی مجلس شورای اسلامی مغایر بود، مصوبه در هیات تطبیق رد شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛عیسی فرهادی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با تاکید بر این که با انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به محلی که شهرداری تهران در دوره‌های گذشته برای آن هزینه های زیادی کرده است، موافق هستیم، افزود: این انتقال نیازمند اقداماتی است و باید مرحله به مرحله صورت بگیرد. شورای اسلامی شهر تهران در این مصوبه، ساز و کارهایی را دیده بود که با قانون فرادستی مجلس شورای اسلامی منافات داشت. برهمین اساس، تصمیم بر این شد که این موضوع، بعد از اصلاحات مورد نیازو پس از اخذ نظرات دستگاه‌های مربوطه به جریان بیفتد.

او ادامه داد: از سوی دیگر، شهرداری تهران ابتدا باید تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب را در دستور کار قرار دهد و نواقصی را که در گذشته و در دوره ای که چند بار نمایشگاه مختلف در شهر آفتاب برگزار شد، برطرف کند تا زمینه انتقال تدریجی نمایشگاه فراهم شود و این کار صورت بگیرد.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب باید انجام شود، گفت: فرمانداری  موافق این موضوع است و در این زمینه کمک های لازم را خواهیم کرد که در نهایت این جا به جایی به سود مردم صورت بگیرد.

فرهادی اضافه کرد: البته در صورت اجرای این مصوبه و انتقال نمایشگاه، باز هم بخشی از  نمایشگاه‌هایی که جنبه بین المللی داشته و شرکت های خارجی در آن شرکت دارند، در محل فعلی نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول برگزار خواهد شد تا طی چند سال آینده فازهای باقیمانده نمایشگاه شهر آفتاب هم تکمیل شود.

فرماندار تهران بار دیگر به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر ضرورت انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب اشاره کرد و  گفت:این ضرورت به دلایل محکمی قطعا وجود دارد. از یک سو به خاطر بحث‌های ترافیکی که در سطح شهر وجود دارد، همچنین به سبب آلودگی هوای شهر و مشکلاتی که خصوصا حین برگزاری رویداد مهمی چون برگزاری نمایشگاه کتاب برای مردم اطراف نمایشگاه ایجاد می شود، باید نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب انجام شود و این‌ها دلایل محکمی برای این انتقال است و اعضای شورای شهرهم با توجه به این مشکلات، به مصوبه رای دادند.

او ادامه داد: با توجه به امکاناتی که در شهر آفتاب وجود دارد نظیر نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی امام(ره)، دسترسی  آسان فرودگاه مهرآباد به نمایشگاه شهر آفتاب از طریق حمل و نقل عمومی و همچنین امکاناتی که در حرم امام (ره) وجود دارد، در مجموع به این انتقال در آینده نزدیک کمک می‌کند؛ اما به صورت مرحله ای.

فرهادی با اشاره به این که برای جابه‌جایی نمایشگاه تهران به شهر آفتاب ابتدا لازم است که  نظرات دستگاه‌های مربوطه مثل وزارت صمت، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌هایی که قانون مشخص کرده اخذ شود، اضافه کرد:وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه، دستگاه محوری است.

فرماندار تهران در پاسخ به پرسش همشهری آنلاین مبنی بر این که عرصه آزاد شده از نقل مکان نمایشگاه به شهر آفتاب چه کاربری پیدا خواهد کرد و آیا می توان امیدوار بود که این پهنه یکپارچه، برای شهر و شهروندان به فضای عمومی مثل بوستان تبدیل شود، گفت:مالکیت این عرصه، مالکیت نهادی است. لذا برای این که زمین مورد نظر بعد از نقل مکان دراختیار شهروندان قرار بگیرد، ابتدا باید از سوی شهرداری خریداری شود، یا به نحوی در بخشی ازآن، کاربری‌ لازمی را تعریف کند که ارزش افزوده برای مالک آن ایجاد شود و یا زمین معوض به مالک آن بدهد تا زمینه تبدیل پهنه مورد نظر به عرصه عمومی فراهم شود. بنابراین تا اقدامات ذکر شده صورت نگیرد، این امکان وجود ندارد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top