شرکت احیا استیل فولاد بافت در دومین جشنواره ملی 100 واحد مشتری‌مدار بر اساس رای هیات داوران به عنوان یکی از صد سازمان برتر انتخاب و نشان ویژه و لوح برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، شرکت احیا استیل فولاد بافت به دلیل توجه به مشتری‌مداری و اهتمام جلب رضایت مشتریان با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، به‌عنوان یکی از صد سازمان برتر مشتری‌مدار در کشور انتخاب و نشان ویژه و لوح برتر این جشنواره را کسب کرد.
شرکت احیا استیل فولاد بافت همچنین توجه ویژه‌ای بر پیشبرد مسئولیت‌های اجتماعی داشته به طوری که این شرکت توانست در حوزه پیشبرد مسئولیت‌های اجتماعی در سال 99 کارنامه درخشانی از خود ثبت و به یادگار بگذارد.
در مراسم دومین دوره برگزاری جشنواره ملی 100 واحد مشتری‌مدار که در مرکز همایش بین المللی رایزن برگزار شد، شرکت احیا استیل فولاد بافت به دلیل توجه به مولفه هایی چون ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان، عملکرد مناسب و بهینه، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان و رفع نیازمندی آنان، ارتقای سطح کیفی محصولات و نیز صداقت در کار جزو 100 شرکت برتر شناخته شد.
همچنین گواهینامه سیستم‌های مدیریتی مجتمع فولاد بافت توسط ارزیابی کیفیت ( شرکت کمپانی لیا) بررسی و با پیروی از استانداردها و دستورالعمل ها ISO10002   رضایت مندی مشتری در حوزه تولید آهن اسفنجی تایید شده است.
شرکت فولاد بافت همچنین موفق به ارتقای استاندارد خود به  ایزو  10004 شد که این سطح از استاندارد راهنمای استقرار فرآیندهای پایش و اندازه گیری رضایتمندی مشتری از سری استاندارد ایزو 10000 است؛ اطلاعات کسب شده از پایش و اندازه گیری رضایتمندی مشتری بر مبنای ایزو 10004، می‌تواند به حفظ یا افزایش رضایتمندی مشتریان و دستیابی به اهداف سازمان کمک کند.


** کارنامه درخشان سال 99 شرکت احیا استیل فولاد بافت در حوزه مسئولیت های اجتماعی
این گزارش حاکیست: از فعالیت‌های شرکت احیا استیل فولاد بافت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط کرونا،  تجهیز بخش عفونی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شهرستان بافت برای خدمات رسانی به بیماران سه شهرستان ارزوئیه و رابر و بافت بود که شامل مبلغ 100 میلیارد ریال  و خرید کیت‌های آزمایشگاهی و بعضی لوازم پزشکی و تجلیل از خدمات پرستاران و پزشکان با تقدیم هدایا انجام شد.
از دیگر فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی می توان به احداث ساختمان مورد نیاز در مجتمع فرهنگی روستای قنات ملک زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طبخ و توزیع 12 هزار بسته مواد غذایی گرم بین نیازمندان، تهیه و توزیع 2400 بسته معیشتی بین مردم نیازمند شهرستان های ابر، مساعدت مالی به کارکنان شرکت به مناسبت های مختلف (ازدواج-تحصیل- بیماری)، ثبت نام و پیگیری تهیه زمین برای احداث ساختمان مسکونی کارکنان  و نیز تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و دیدار با آنان و جذب حدود 30 درصد از فرزندان ایثارگر در بخش‌های مختلف کارخانه اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، طرح فولاد بافت يکي از پروژه‌هاي ملی هشتگانه فولاد است که در جهت محروميت زدايي و ايجاد اشتغال در شهرستان بافت استان کرمان با ظرفيت توليد 800 هزار تن آهن اسفنجي در فروردين ماه سـال 1398 به بهره برداري رسـيد و در حال حاضر بیش از 250 نفر مستقیم و حدودو 2500 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. فاز 2 این کارخانه با ایجاد واحدهای تولید2و نیم میلیون تن گندله و800 هزار تن آهن اسفنجی در آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اشتغال مولد و تکمیل کننده زنجیره فولادی منطقه را فراهم می‌کند.

استعفای پرحاشیه مرتضی بانک پس از 40 روز مدیریت پر خسارت او بر مناطق آزاد، اما به اتفاق مبارکی ختم شد؛ انتخاب دکتر حمیدرضا مومنی به عنوان دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد. دکتر مومنی از قضا آخرین دبیر مناطق آزاد در دولت دوازدهم خواهد بود که همین صفت، انتظارها و امیدهای بسیاری را متوجه او می کند.

 

این انتظارها و امیدها از این جا نشات می گیرد که دکتر مومنی در دوره مدیریت خود، کارنامه موفقی از خود بجای گذاشت. او توانست در دوره مدیریت مرتضی بانک که در نهایت به دوره ای پر آشوب منتهی شد، دوره ای از ثبات مدیریتی و رونق اقتصادی را برای حوزه ماموریت خود رقم بزند. این کارنامه است که سبب شد او اکنون نه فقط به عنوان دبیر مناطق آزاد، بلکه به عنوان مشاور رئیس جمهوری از سوی حسن روحانی برگزیده شود.

نزدیک ترین کارنامه موفق، تجربیاتی است که دکتر مومنی پیش از تصدی این سمت در منطقه آزاد قشم اندوخته است. او در دوره مدیریت خود بر این منطقه، توانست با دوری گزیدن از حاشیه های سیاسی و اقتصادی، و تمرکز بر امور اقتصادی و مدیریتی، فرایندهای باثبات و رونق شایانی را برای این منطقه آزاد رقم بزند. در عین حال، حضور در سمت های دیگری سیاسی، اقتصادی و مدیریتی، سوابقی است که می توان انتخاب او از سوی رئیس جمهوری را، بجا و درست ارزیابی کرد.

زیرا دبیرخانه مناطق آزاد، جایگاهی توامان اقتصادی و سیاسی و درعین حال مدیریتی است و این ها ویژگی هایی است که در حمیدرضا مومنی یافت می شود. از این رو این انتظار طبیعی است تا او تجربه های اندوخته سیاسی، اقتصادی و مدیریتی خود را در مدت باقی مانده از دولت روحانی برای رونق مناطق آزاد و پیشبرد برنامه های آن بکار گیرد.

چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مدت باقی مانده از دولت روحانی، نه صرفا یک دوره کوتاه 5 یا 6 ماهه است، بلکه دوره هایی 100 روزه است که اگر مدیری بخواهد، می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. و روشن است که این توانایی در مومنی وجود دارد.

نخستین انتظار از دکتر مومنی، ایجاد هماهنگی بیشتر میان رویکردهای دولت و نظریات مجلس در حوزه مناطق آزاد است. اکنون لوایحی در زمینه ایجاد مناطق آزاد جدید در نهادهای قانونگذاری به عنوان پرونده هایی حل نشده باقی مانده است. مومنی می تواند یکی از ماموریت ها و اهداف خود را در به سرانجام رساندن این پرونده ها تعریف کند. همچنین نزدیک کردن پیوندهای میان نهاد قوه اجرایی و قوه تقنینی در مناطق آزاد، می تواند یکی دیگر از ماموریت ها و نیز امیدها از او در این سمت تازه باشد.

در شرایط تحریم و کرونا، مناطق آزاد یکی از شریان های اصلی اقتصادی کشور محسوب می شوند. به ویژه اینکه عمده واردات و صادرات، علی الخصوص واردات کالاهای اساسی از مبادی این مناطق آزاد صورت می گیرد. مومنی می تواند در این مدت با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره، جان تازه ای این مبادی و شریان های حیاتی اقتصاد کشور بدمد. به ویژه اینکه مدت باقی مانده تا پایان دولت روحانی، در زمینه سیاست خارجی دوره به غایت حساسی است. حساسیت این دوره اقتضا می کند که سایر حوزه های اقتصادی کلان کشور که نقش مهمی در تامین نیازهای مردم دارند، با هوشیاری و ظرافت بیشتری شرایط را مدیریت و کنترل کنند.

لازمه این امر، سجام و تقویت نظام مدیریتی در مناطق آزاد است. مرتضی بانک دبیر سابق مناطق آزاد در 40 روز آخر مدیریت غیرقانونی خود که به بهانه ثبات مدیریتی مرتکب آن شد، دست به عزل و نصب های بی قاعده ای زد. سروسامان دادن به این بی ثباتی مدیریتی و ایجاد توازن و اطمینان در مدیریت بخش های مختلف مناطق آزاد می توان یکی از نخستین اولویت ها و ماموریت های دکتر مومنی باشد. چراکه تداوم هراس در میان مجموعه مدیران، می تواند نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی در این مجموعه کلان و حیاتی کشور را مختل سازد.

در همین زمینه، نکته مهم دیگری وجود دارد و آن مهار و مدیریت افراد حاشیه ساز و جنجال آفرین در مناطق آزاد است، افرادی که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در جنجال ها دنبال و جست و جو می کنند. دکتر مومنی می تواند همچون تجربه منطقه آزاد قشم، با بهره گیری از نیروهای کارآمد، خاطره تلخ گذشته را زدوده و درعین حفظ و افزایش کارآمدی، مانع حاشیه سازی ها و بهانه تراشی ها شود.

از سوی دیگر، اکنون چشم فعالان اقتصادی، به ویژه آنان که با مناطق آزاد کار می کنند به دست و سخن دکتر مومنی است. زیرا آنان می دانند که نخستین احکام و نخستین مصوبات مدیر جدید، تعیین کننده مسیر پیش روی مناطق آزاد در 5 ماه باقی مانده از دولت روحانی است.

مطابق شناختی که از حمیدرضا مومنی وجود دارد، انتظار می رود که او سیگنال های مثبت به همه طرف های دیگر و طرف رابطه با مناطق آزاد ارائه کند؛ چه این طرف ها دولت و ساختار اقتصادی آن باشد، یا مجلس و نهادهای نظارتی یا فعالان اقتصادی و بخش خصوصی.

هرچه که هست، این «چند 100 روز» باقی مانده، نه فقط فرصت کمی نیست، بلکه برای مدیران جسور و پیشرو فرصتی کافی برای انداختن طرحی نو در حوزه مدیریتی آنان است. سوابق سیاسی و مدیریتی دکتر مومنی نشان می دهد که انتظار برای انداختن طرحی نو و ایجاد زمینه های رونق و رشد مناطق آزاد، امیدی واقعی و در دسترس است.

در پایان این سخن با دکتر مومنی، فقط می توان به این نکته بسنده کرد که او می بایست و می تواند تا مناطق آزاد را به جایگاه واقعی خود بازگرداند، جایگاهی دور از سیاست، زد و بندهای سیاسی و مدیریتی که مدیران آن با تزریق انگیزه و امید، بار دیگر همت و تلاش خود را صرف تامین منافع ملی مردم این سرزمین کنند. مردمی که با اطمینان و آرزوها و امیدهای بسیار به مدیران که خود برخواسته از متن همین مردم هستند، ماموریت داره و اختیارات ملی را به آنان تفویض کرده اند. پاسداشت این تفویض و نگاه داشت این امید، کمترین انتظار از دکتر مومنی تا پایان دولت دوازدهم است.

زیرا مردم ایران که با همه مشکلات و دشواری ها، دشمنی بیرونی ها را تحمل می کنند، طاقتی برای کشیدن بار ناکارآمدی مدیران را ندارند، مدیرانی که به اسم ثبات موجی از بی ثباتی و ناامنی اقتصادی را بر مناطق آزاد کشور، این شریان های حیاتی اقتصاد امروز ایران تحمیل کرده بودند. به عبارت دقیق تر، نخستین گام دکتر مومنی در این سمت جدید، می باید بازگشت از راهی باشد که سلف او رفته است.

روتیتر: معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد:

بلند همتان فولاد مبارکه در 11 ماهه سال 99 موفق شدند با تولید 6 میلیون و 341 هزار تن فولاد خام به رشد 9.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98(5 میلیون و 784 هزار تن) دست یابند.

به گزارش اقتصادرسا ؛معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام خبر این دستاورد غرورآفرین گفت: ثبت این رکورد در حالی به دست آمد که بالاترین رکورد تولید فولاد مبارکه در سال 1396 (6 میلیون و 451 هزار تن) ثبت شده بود و این رکورد از ابتدای سال 99 تا تاریخ 12 اسفندماه، با تولید (6 میلیون و 609 هزار تن) پس از گذشت سه سال با وجود همه محدودیت‌ها شکسته شد.

عباس اکبری محمدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سایه الطاف الهی و با اتکا به اراده و تخصص مدیریت و کارکنان شرکت تا پایان سال جاری این افزایش تولید به بیش از نیم میلیون تن از هدف تعیین‌شده افزایش یابد.

در پی کسب این موفقیت، غلامرضا سلیمی مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از عوامل ذیل به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات اثرگذار در کسب این رکورد ارزشمند یاد کرد: حمایت همه‌جانبه مدیرعامل شرکت از اهداف تعریف شده و ایجاد انگیزه بین همکاران؛ همدلی و صرف فعل خواستن در تمام رده‌های ناحیه؛ مدیریت به‌موقع و مؤثر انواع متالیک شارژ کوره‌ها و به حداقل رساندن توقفات ناشی از کمبود مواد اولیه؛ کاهش هوشمندانه زمان تعمیرات؛ هماهنگی و تعامل مناسب بین واحدهای مختلف تولید در ناحیه؛ استفاده مؤثر از واحدهای پشتیبانی‌کننده؛ انجام پروژه‌های بهبود متعدد؛ استفاده مؤثر از توان پیمانکاران ناحیه.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در خاتمه، ضمن قدردانی از تلاش همه‌جانبه کارکنان شرکت کسب این دستاورد را به مدیریت، کارکنان، تمامی ذی‌نفعان و تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه تبریک گفت.

 

روتیتر: با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه صورت گرفت:

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران، بهره برداری از جاده حمل محصول و قراضه، سیستم سیگنالینگ راه آهن و اتاق ویدئو وال مجتمع فولاد سبا آغاز شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم ضمن تقدیر از این مجموعه بر حمایت فولاد مبارکه از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا تأکید کرد و گفت: اگرچه هیجانات بازار، شیوع بیماری کرونا و تحریم در دو سال اخیر، بازسازی و نوسازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا را با مشکلات دوچندان و تأخیر همراه کرد، اما خرسندم که کارکنان مجتمع فولاد سبا با عزم و اراده مثال‌زدنی به‌صورت آفلاین به این اقدام مهم دست یافتند که باعث دلگرمی و تقویت روحیه بقیه گروه فولاد مبارکه است.

مهندس حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرایندها، میزان تولید با 33 درصد افزایش به 500 هزار تن برسد که تمام حمایت‌های فولاد مبارکه در تسریع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این بخش به کمک مدیران مجتمع فولاد سبا می‌آید تا همچنان این مجتمع نیز مانند دیگر زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه با قدرت تمام به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابد.

وی تصریح کرد: این مجموعه همواره در آرامش و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کرده و به‌خوبی در مسیر تولید و توسعه قرارگرفته است.

جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا سالانه 77 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم در خصوص پروژه جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا گفت: قبلا حمل قراضه و محصول از درب شاهد ذوب‌آهن با ترافیک بالایی انجام می‌شد که با احداث و بهره‌برداری جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا به طول 4 هزار متر و عرض 11 تا 20 متر، هم مسیر کوتاه‌تر شده و هم ماشین‌های حمل قراضه و محصول با خط تولید و انبارها تداخل پیدا نمی‌کنند.

احمد سعیدبخش توسعه رینگ پیرامونی مجتمع فولاد سبا و تردد آسان ماشین‌های سنگین جهت حمل محصول و قراضه را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 12 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از مشخصات پروژه می‌توان به یک پل بتنی به طول 30 و عرض 26 متر، دو میدان به مساحت 2800 مترمربع، تونل تأسیساتی جهت عبور لوله‌ها و کانال آب پساب و جانمایی نیوجرسی در کنار مسیر اشاره کرد.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در ادامه در خصوص سیستم سیگنالینگ راه‌آهن مجتمع فولاد سبا و بهره‌برداری از آن نیز گفت: قبلا فرایند سیگنالینگ به‌طور دستی صورت می‌گرفت و 30 تا 40 سوزنبان در بازۀ زمانی نیم ساعت باید مسیرها را مشخص می‌کردند تا قطار منحرف نشود. درحالی‌که با سیستم جدید سیگنالینگ این کار در زمان 30 ثانیه انجام می‌شود و با فشار چند دکمه روی مانیتور قطارها هدایت و مسیر صحیح آن‌ها مشخص می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ایمنی، جلوگیری از  خطاهای انسانی و افزایش سرعت در فرایند عملیات از مزایای این طرح است، افزود: برای اجرای این پروژه 42 میلیارد تومان هزینه شده و سالانه 77 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مجتمع فولاد سبا

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص سومین پروژۀ بهره‌برداری شده مجتمع فولاد سبا هم گفت: پروژه سوم افتتاح ویدئووال جهت استفاده همکاران بخش انتظامات و حفاظت بود که به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مجتمع فولاد سبا تعریف شده است.

حمید شجاعی در این خصوص افزود: در سال گذشته 33 دوربین نظارتی نصب شده بود. البته در این راستا 84 دوربین نصب شد که مابقی مربوط به دوربین‌های فرایندی بود که تحویل همکاران در ناحیه فرایندی شد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی وظیفه کنترل ترددها و حفاظت کل ناحیه مجتمع فولاد سبا را انجام می‌دهند، گفت: ویدئووال یک اتاق مونیتورینگ بزرگ است که کلیه مونیتورها در آن نصب شده و با تعدادی سیستم سوئیچینگ و سیستم ریموت‌کنترل امکان کنترل تمام قسمت‌های مجتمع فولاد سبا به‌طور هم‌زمان وجود دارد و راه‌اندازی این بخش کمک شایانی به قسمت حراست می‌کند.

 

حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در مجتمع فولاد سبا مایه افتخار  و افزایش انگیزه کارکنان

مدیرعامل مجتمع فولاد سبا نیز در خصوص دلایل و نیاز راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ راه‌آهن گفت: سیستم علائم الکتریکی در درجه نخست برای تأمین ایمنی کامل و تردد ایمن قطارها در مسیر ایستگاه راه‌آهن مجتمع فولاد سبا طراحی، نصب و راه‌اندازی گردیده است.

مصطفی عطایی‌پور افزود: به‌طورکلی طراحی سیستم علائم الکتریکی ایستگاه راه‌آهن مجتمع فولاد سبا در مقایسه با سایر ایستگاه‌های صنعتی که تلفیقی از سیستم الکترونیکی و رله‌ای و یا تماما رله‌ای است، کاملا به‌روزرسانی شده و از تکنولوژی پیشروی بین‌المللی در این زمینه استفاده شده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد سبا در پایان حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در ناحیه مجتمع فولاد سبا و کاشت درخت در باغچه ذی‌نفعان را مایه افتخار و انگیزه مضاعف کارکنان دانست و در همین راستا از معاونت‌های توسعه، بهره‌برداری، ذی‌نفعان و شرکای تجاری و نیز مدیران و همکاران مجتمع فولاد سبا که در تسهیل و اجرای  پروژه‌ها همکاری نمودند، تشکر کرد.

 

حسین مدرسی‌‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه کرونا مهمانی ناخوانده در دنیا که با ورود خود به جهان، غوغایی به پا کرد. در ابتدا بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان کمتر به مخاطرات این ویروس ناشناخته اشراف داشتند؛ اما به مرور زمان، ابعاد جدیدی از فعالیت و عملکرد این ویروس برای دنیا روشن شد. در واقع با شیوع پاندمی کووید-۱۹ از سال گذشته، ابهام و عدم قطعیت در خصوص رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده بنگاه‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم‌گیری درباره آینده بسیاری از صنایع را دشوار و محلی از تردید کرد؛ به نحوی که کمتر بنگاهی توانست آینده اقتصادی خود را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با ابعاد مختلف این ویروس، برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی کند.

حسین مدرسی‌‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه کرونا مهمانی ناخوانده در دنیا که با ورود خود به جهان، غوغایی به پا کرد. در ابتدا بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان کمتر به مخاطرات این ویروس ناشناخته اشراف داشتند؛ اما به مرور زمان، ابعاد جدیدی از فعالیت و عملکرد این ویروس برای دنیا روشن شد. در واقع با شیوع پاندمی کووید-۱۹ از سال گذشته، ابهام و عدم قطعیت در خصوص رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده بنگاه‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم‌گیری درباره آینده بسیاری از صنایع را دشوار و محلی از تردید کرد؛ به نحوی که کمتر بنگاهی توانست آینده اقتصادی خود را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با ابعاد مختلف این ویروس، برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی کند

بسیاری از مرزهای دنیا به روی سایر کشورها بسته شد و برخی از پیمان‌های اقتصادی به حالت تعلیق درآمدند. شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی چشم‌اندازی از آینده فعالیت خود نداشتند و برنامه‌ریزی و انجام معاملات تجاری میان کشورهای دنیا، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در این میان، صنعت فولاد نیز در جهان، از این قاعده مستثنی نماند؛ به نحوی که حتی شرکت‌های بزرگ و مطرح جهانی به دلیل شیوع این ویروس، در عرض تنها چند ماه به سبب تعطیلی واحدهای صنعتی خود، با کاهش شدید تولید روبه‌رو شدند و مجبور به تعدیل ‌شماری از کارکنان خود شدند؛ به همین دلیل، مهم‌ترین دغدغه صنایع، پایداری در فرآیند تولید با حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان خود بود و هر یک تلاش کردند تا با تدوین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگرفته از دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت، مسیری را برای مقابله با این ویروس در محیط‌های صنعتی تدوین کنند؛ اما به‌رغم همه تلاش‌ها، با توجه به ناشناخته بودن ابعاد فعالیت و گسترش این ویروس و تاثیرات آن بر بخش‌های مختلف انسانی و غیرانسانی از یکسو و عدم تجربه کافی در مواجهه با این پدیده از سوی دیگر، بدون شک کووید- ۱۹ در صدر چالش‌ها و مسائل مهمی قرار گرفت که در چند دهه اخیر، برای صنایع بروز و ظهور کرده و آنها را با محدودیت‌هایی مواجه ساخته بود؛ چراکه تمامی ابعاد سازمانی از فرهنگ سازمانی تا مدل کسب و کار در بنگاه‌های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده بود. در این میان بنگاه‌های تولیدی و صنعتی بزرگ در ایران نیز برای حفظ میزان تولید، اشتغال و پاسخگویی به نیاز بازارهای داخلی و خارجی، دست به کار شدند تا هر یک بتوانند با اجرای پروتکل‌های مختلف، خود را از شر این ویروس در امان بدارند. بر همین اساس، فولاد مبارکه با جمعیتی بالغ بر ۲۰هزار نفر کارگر امانی، پیمانکار و البته فرآیندهایی که به طور پیوسته و بدون وقفه، در طول شبانه‌روز در حال تولید و حرکت بودند از همان ابتدا تلاش کرد تا با تبیین ابعاد مختلف این موضوع در حوزه‌های کارکنان، تامین مالی، مشتری و تکنولوژی، نسبت به تعیین سناریوهای مختلف و تعریف راهکارهای مواجهه با این ویروس در جهت حفظ پایداری در زنجیره ارزش اقدام کند که در نهایت مجموعه این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی برای مدیریت این ویروس سبب شد تا به‌‌رغم همه مشکلات و سختی‌ها، با همت کارکنان و تدبیر مدیران، کار به خوبی پیش رفته و شرایط ناشی از پاندمی کرونا مدیریت شده و این بنگاه صنعتی معظم بتواند به اهداف و استراتژی‌های خود در سال‌جاری دست یابد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای مقابله با این ویروس، فولاد مبارکه از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به تاکید مدیریت ارشد برای حفظ و صیانت از سلامتی پرسنل و سایر ذی‌نفعان خود به ویژه کارکنان پیمانکار که ارتباط مستقیم با فولاد مبارکه دارند، الزامات و قوانینی را در چارچوب‌های نظام‌مند برای حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری تدوین و به دقت پیاده‌سازی کرد؛ به نحوی که این نظام‌ها به گونه‌ای طراحی شدند تا با الهام گرفتن از سیستم‌های جاری شرکت و استانداردهای جهانی و منطبق با ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸ تدوین و پیاده‌سازی شوند.

در این میان نکته حائز اهمیت آن است که استفاده از استانداردهای مدیریتی جهت حفظ یکپارچگی و نظام‌مندی در اجرای رویکردهای سازمان از ابتدای تاسیس تاکنون جزو سیاست‌های فولاد مبارکه بوده و در این زمان یک‌ساله سپری شده از شیوع ویروس کرونا، به استقرار نظامی جدای از سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی نمی‌اندیشید؛ به همین دلیل شرکت فولاد مبارکه تلاش کرد تا با انتشار راهنمای کار ایمن در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ (ISO ۴۵۰۰۵:۲۰۲۰) در جهت صیانت و حفاظت بیشتر از کارکنان برآمده و موضوع را به نحوی هدایت و راهبری کند که استقرار نظام مذکور در زمانی کوتاه در دستور کار قرار گیرد.


بر این اساس و برای اجرای استانداردهای جهانی برای مقابله با ویروس کرونا، تیمی متشکل از واحدهای مختلف نیروی انسانی، حراست، تضمین کیفیت، فناوری اطلاعات و سایر بخش‌های مستقر در فولاد مبارکه، مبادرت به اجرای بندبند این استاندارد کردند و در یک بازه زمانی چند روزه خود را محک زده و به بوته آزمایش گذاشتند تا سرانجام در آخرین ساعات کاری بهمن‌ماه ۱۳۹۹، فولاد مبارکه توانست با کمترین مغایرت ممکن، در استقرار این نظام موفق و گواهینامه مربوطه را از شرکت SGS سوئیس اخذ کند. در این ممیزی تمام جزئیات مهار و کنترل ویروس کرونا در فرآیندی از پیشگیری تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دورکاری کارکنان، حمایت‌های درمانی و روانی و همچنین اجتماعی در کنار سایر موارد مطروحه در این استاندارد با دقت بررسی شد. در واقع این استاندارد به عنوان خطوط راهنمای کار ایمن، در طی مدت همه‌گیری ویروس کرونا، کاربردی‌ترین سیستم مدیریتی منتشر شده در این رابطه در جهان بوده که قابل استفاده برای تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها است. به عبارت دیگر آنچه که فولاد مبارکه اکنون پیاده‌سازی کرده، ایزو۴۵۰۰۵ است که در واقع در این استاندارد، مجموعه اقدامات منطقی برای مدیریت کردن ریسک‌هایی که از COVID-۱۹ ناشی می‌شوند، شرایطی را فراهم می‌آورند که از سلامتی و ایمنی کارکنان و سایر طرف‌های ذی‌نفع مرتبط همچون پیمانکاران، بازدیدکنندگان و شرکای کسب و کار تا سایر بخش‌های اثرگذار در این بخش صنعتی محافظت کند. به عبارت دیگر اجرای این استانداردها و استقرار این سیستم و اخذ این گواهینامه، زمینه‌ای برای صحه‌گذاری بر فعالیت‌های انجام شده در فولاد مبارکه را فراهم کرده است که این خود نشان از موفقیت فولاد مبارکه در مدیریت این بیماری در یک سال گذشته دارد.  سیاست شرکت در کنترل مشکلاتی نظیر اپیدمی کرونا، متناسب با الگوهای به کارگرفته سازمان استاندارد جهانی است و ممیزی این سیستم، باز هم ثابت کرد که شرکت فولاد مبارکه در مهار ویروس کرونا مطابق با استانداردهای جهانی گام برداشته است. حال با اجرای این استانداردها، فولاد مبارکه به عنوان یک مجموعه بزرگ صنعتی و تاب‌آور در این همه‌گیری به خوبی نشان داد که با کار تیمی، کاملا آشنا است و تیمی کار کردن را به صورت سیستماتیک پیاده‌سازی کرده و نسبت به ابعاد آن اشراف کافی را دارد؛ به همین دلیل تمامی حمایت‌های مرتبط با سلامتی جسمی، روحی، روانی و اجتماعی را در قالب یک سیستم نظام‌مند، جاری و ساری کرده است

 

روتیتر: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در جمع مدیران مسئول روزنامه های اصفهان :

هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشستی با مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان با اشاره به رویکرد روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نسبت به رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها به عنوان یاور و همراه بنگاه های اقتصادی در همه سطوح در کنار ما هستند و همسویی نگاه بنده با نظرات رسانه ها و حرکت از «پوشش محوری» در اخبار به سوی «تولید محوری» را به فال نیک میگیرم. ما باید از پتانسیل تمام رسانه ها استفاده کنیم و در این راه به یقین در رویکرد خود، ارتباطات گستردهای با خبرنگارها و رسانه ها داریم.  

 

به گزارش اقتصادرسا ؛هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشستی با مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان با اشاره به رویکرد روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نسبت به رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها به عنوان یاور و همراه بنگاه های اقتصادی در همه سطوح در کنار ما هستند و همسویی نگاه بنده با نظرات رسانه ها و حرکت از «پوشش محوری» در اخبار به سوی «تولید محوری» را به فال نیک میگیرم. ما باید از پتانسیل تمام رسانه ها استفاده کنیم و در این راه به یقین در رویکرد خود، ارتباطات گستردهای با خبرنگارها و رسانه ها داریم.

وی با اشاره به گسترش دامنۀ رسانه‌ها نسبت به گذشته گفت: در حال حاضر تعریف از رسانه با گذشته بسیار متفاوت شده است. ادبیات رسانه‌ها با گذشته فرق دارد و شرایط به‌گونه‌ای شده که هر شخص در قالب شهروند-خبرنگار می‌تواند فعالیت رسانه‌ای داشته باشد. اگرچه طبقه‌بندی و قدمت یک رسانه در جایگاه خود اهمیت دارد، اما هر کسی که به‌روز باشد و قلم خوبی داشته باشد، از فاکتورهای رسانه‌ای نیز برخوردار است. رسانه‌های باهوش و پرسرعت گوی سبقت را از دیگران خواهند ربود. خلاقیت و استفاده از شکل و فرم‌های جدید در تولیدات رسانه‌ای می‌تواند هم تمایز را برای رسانه‌ها به ارمغان آورد و هم از این رهاورد، فولاد مبارکه یک فضای تازه رسانه‌ای را تجربه کند. در حقیقت امروز در فولاد مبارکه، حرکت بر مبنای تخصص، کار و تلاش برنامه‌ریزی‌شده و همفکری و هم‌افزایی ثمره این تلاش است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان نگاه خاص رسانه‌ها به فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یک برند تجاری اقتصادی بسیار معتبر است که بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود، به اقشار گوناگون توجه می‌کند. رسانه‌ها نیز به‌عنوان همراه همیشگی این بخش اقتصادی باید موردتوجه قرار گیرند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه نگاه روابط عمومی فولاد مبارکه، انجام فعالیت حرفه‌ای خبری است، اظهار کرد: با تغییر تکنیکی که در حوزۀ روابط عمومی فولاد مبارکه صورت گرفته، انتظار داریم شاهد حضور بهتر و بیشتر رسانه‌ها باشیم.

هادی نباتی‌نژاد با تأکید بر تعامل شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌ها گفت: در این میان قطعا رسانه‌های اصفهان و شهرستان مبارکه جایگاه ویژه‌ای دارند. هدف ما حفظ آبروی افراد و صنعت فولاد کشور است و نگاهمان بر این است که بر مبنای تخصص و کار پیش برویم، ازاین‌رو تمهیداتی اندیشیده شده تا دسترسی خبرنگاران و رسانه‌ها به مدیران شرکت جهت تولید محتوای تخصصی نیز تسهیل گردد.

مدیر روابط عمـــــومی فولاد مبــــارکه در ادامــــه گفت: گاهی سیاست‌های سازمانی باعث می‌گردد مسیری متفاوت طی شود ولی یقین داریم با تعاملات و سیاست‌گذاری جدید روندهای جاری نیز بهبود می‌یابد و به‌منظور آغاز راهی جدید و حمایت ساختاری از رسانه‌ها، آمادگی فولاد مبارکه را جهت آموزش خبرنگاران تخصصی حوزۀ صنعت در رسانه‌های اصفهان اعلام می‌داریم.

انتظار داریم رسانه ها بر مبنای عدالت با خدمات و دستاوردها و برکات فولاد مبارکه برخورد نمایند

نباتی‌نژاد ضمن تشکر از حضور مدیران مسئول روزنامه‌های اصفهان در این نشست صمیمانه، اظهار کرد: ما به یاری رسانه‌ها برای تبدیل فولاد مبارکه به قطب رسانه‌ای کشور نیاز داریم. تاکنون نگاه مدیران روابط عمومی به فولاد مبارکه نگاهی درون‌سازمانی بوده، حال‌آنکه اکنون نگاه برون‌سازمانی به این شرکت فولادی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: نادیده گرفته شدن اقدامات فولاد مبارکه در تجهیز بیمارستان‌ها یا خدمات دیگر این مجموعه بزرگ صنعتی و در عــــوض پرداخــــتن به برخی مشکـــلات ناراحت‌کننده است. به‌راستی کدام‌یک از مراکز معتبر در این شرایط اقتصادی چنین اقداماتی را در این حجم انجام داده‌اند؟

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه همچنین خطاب به مدیران روزنامه‌ها خاطرنشان کرد: همان‌طور که در اداره یک خانواده چندین‌نفره ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، مدیریت مجموعه بسیار بزرگی مانند فولاد مبارکه اقتضائات و مسائل خاص خود را دارد و اگر منصفانه برخورد شود، باید اذعان کنیم که طبیعی است در حجم بزرگی از کار و فعالیتی که در حال انجام است، گاهی ایراد و نقصانی وجود داشته باشد. با وجود این، از رسانه‌ها انتظار نداریم مشکلات را منعکس نکنند، بلکه انتظار داریم واقع‌گرایانه و بر مبنای عدالت با خدمات و دستاوردها و برکات فولاد مبارکه برخورد کنند.

این گزارش حاکی است در این نشست مدیران مسئول روزنامه‌های نسل فردا، کیمیای وطن، اصفهان امروز، اصفهان زیبا، نصف‌جهان، زاینده‌رود، سیمای شهر، عصر اصفهان، یاقوت وطن و اقتصاد آینده به ارائه پیشنهاد و نظر پرداختند.

 

روتیتر: در بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان عنوان شد:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان گفت: از آنجا که همه سهام‌داران حقیقی هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان از کارکنان بازنشسته و شاغل فولاد مبارکه هستند، حمایت شرکت فولاد مبارکه از هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان صرفا در جهت منافع اقتصادی نیست، بلکه در راستای رفاه حال سهام‌داران و کمک به تأمین معیشت آنان است.

به گزارش اقتصادرسا ؛مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای مدیریت بر شرکت فولاد مبارکه بر توجه به معیشت کارکنان، امنیت و ایمنی در کار تأکید کرده‌ایم، تصریح کرد: ایجاد آرامش در دوران بازنشستگی در شرکت آتیه‌فولاد نقش‌جهان یک رسالت مهم برای این شرکت است و هر اقدامی برای بازنشسته‌ها قطعا بازخورد مثبتی برای شرکت در بر خواهد داشت.

وی با تقدیر از وجدان عمومی کارکنان شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: چنانچه برای نیروی کار مشخص شود که مدیریت در راستای منافع آن‌ها اقدام می‌کند، با انگیزه مضاعف کار و تلاش خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه حاشیۀ سود بالا در بورس ممکن است فریبنده باشد اظهار داشت: تلاطم‌ها و رونق بازار سرمایه می‌تواند به‌طور کاذب در افزایش حاشیه سود مؤثر باشد، ولی باید مراقب بود و با تعریف یک حاشیه سود مطمئن و منطقی افزایش سرمایه سهام‌داران را تضمین کرد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان نیز در این دیدار گفت: شرکت آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان همواره همراه و تابع دستورالعمل‌های شرکت فولاد مبارکه بوده است.

حسین کفعمی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این شرکت، اظهار داشت: هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان با کادر مجرب و 12 شرکت توزیع ورق فولادی در کشور، به‌ویژه در استان‌های کم برخوردار، مشغول فعالیت است.

وی افزود: در ابعاد مختلف، نظارت بر عملکرد کارکنان این هلدینگ مطابق با استراتژی شرکت فولاد مبارکه است.

گفتنی است هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان از آبان ماه سال جاری به شرکت فولاد مبارکه ملحق شده و شرکت فولاد مبارکه با خریداری 31 درصد سهام، این شرکت را به زیرمجموعه خود وارد کرده است. هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان با استراتژی فعالیت در دو زنجیره تأمین، فروش و خدمات فولاد، در زمینه بورس، تولید ورق‌های پوشش‌دار، تولید و عرضه انواع پودرهای میکرونیزه بنتونیت، آهک کلسینه و هیدراته، فروش و صادرات محصولات فولادی و همچنین تولید لوله‌های مانیسمان، در قالب یک شرکت مادر هلدینگ با ۲۰ شرکت زیرمجموعه با ترکیب سهام‌داری فعالیت می‌کند.

 

روتیتر: با اعتماد به توانمندی داخلی:

معاون توسعه و تکنولوژی فولاد سنگان از رویکرد جدید این شرکت در بومی سازی قطعات استراتژیک خط تولید خود با استفاده از توانمندی داخلی و استفاده از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان خبر داد و گفت: این فعالیت علاوه بر پیشتازی در بومی سازی در بین صنایع شرق کشور، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را نیز برای شرکت به همراه داشته است.

شناسایی 5 هزار مدرک در بخش گندله و 6 هزار مدرک در بخش کنسانتره

به گزارش اقتصادرسا ؛نیک‌فرجام در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راه متناسب، گام نخست با انتخاب مشاور برداشته شد و با شناسایی قطعات موردنیاز واحدهای تولیدی، تعمیراتی و دفتر فنی با اخذ اطلاعات کامل از شرکت‌های مرتبط با حوزه مورد فعالیت بالغ‌بر، 5 هزار مدرک در بخش گندله و 6 هزار مدرک در بخش کنسانتره بدون حضور مشاوران و شرکت‌های سازنده خارجی شناسایی و استخراج گردید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نتایج حاصل از این کار تیمی در سال اول منجر به ساخت «رولر اسکرین» با استخراج تکنولوژی متفاوت با دیگر سازندگان و متناسب با متد روز و نیاز خط تولید گندله و بسیار نزدیک به مشابه خارجی بومی‌سازی شد.

 

بومی‌سازی 50 قطعه استراتژیک فولاد سنگان در دستورکار

نیک‌فرجام رویکرد اساسی بومی‌سازی در مرحله اول را اعتماد به متخصصین داخلی استان عنوان کرد و افزود: در این خصوص با استفاده از توانمندسازی تولیدکنندگان و سازندگان بومی در استان خراسان رضوی، مبادرت به ساخت پاروهای میکسر و ممبران‌های فیلتر پرس، که جزء قطعات پرمصرف و بااهمیت در تولید است، نمودیم. پس‌ازآن در سال جاری بومی‌سازی 50 قطعه استراتژیک فولاد سنگان در دستورکار قرار گرفت و در بخش مهندسی ساخت داخل و در کمیته مذکور، تجهیز استراتژیکی مانند، یاتاقان بابیتی فن‌های پروسس و سیلندر جک هیدرولیک بومی‌سازی شد.

 

بومی‌سازی خاص‌ترین «رولر فیدرهای» گندله‌سازی در کشور

وی ساخت خاص‌ترین «رولر فیدرهای» گندله‌سازی در کشور را یکی دیگر اقدامات مؤثر در راستای بومی‌سازی در فولاد سنگان دانست و ابراز داشت: رول‌های مصرفی تجهیز رولر فیدر قبل از کوره‌های پخت جزء تجهیزات و قطعات مصرفی گلوگاهی، پر استهلاک و پرهزینه بودند که با موفقیت بومی‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

نیک‌فرجام خاطرنشان کرد: همچنین بومی‌سازی لاینرهای بال میل و سگ میل بوده که با همکاری مهندسی ساخت داخل و با استفاده از تکنولوژی اسکن سه‌بعدی در دستور کار قرار گرفت و درنهایت برای ساخت این لاینرها با دو شرکت سازنده داخلی توانمند و دارای تجربیات مشابه مبادرت به عقد قرارداد شدیم.

معاون توسعه و تکنولوژی فولاد سنگان تأکید کرد: واحد کنسانتره شرکت با سرلوحه قرار دادن استراتژی‌های کلان فولاد سنگان در زمینه مسائل زیست‌محیطی، کنسانتره را در قالب با باطله خشک تولید نمود.

نیک‌فرجام افزود: ظرف مدت یک ماه با شناسایی چند تولیدکننده برتر در حوزه‌های برزنت و فیلتر پرس و پس از ساخت نمونه‌های اولیه و پایش‌های مستمر و تعریف پروژه‌های بهبود، نیاز و وابستگی به خرید خارج در این خصوص برطرف شد.

وی اظهار امیدواری کرد با روند رو به رشد بومی‌سازی قطعات در این شرکت، در آینده‌ای نه‌چندان دور با اعتماد بیشتر به توانمندی داخلی شاهد قطع وابستگی کامل به کشورهای خارجی باشیم.

 

روتیتر: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در جمع اصحاب رسانه شهرستان مبارکه :

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در نشستی دوستانه با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه گفت: هدف مجموعه روابط عمومی فولاد مبارکه از برگزاری این نشست، همفکری رسانه ای بیشتر و ایجاد ذهنیت شفاف در خصوص فعالیتهای این بخش از فولاد مبارکه بوده است.

به گزارش اقتصادرسا، هادی نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: بخش روابط عمومی باید رویکردی تخصصی و حرفه‌ای داشته باشد، زیرا فقط این روش می‌تواند بیانگر فعالیت‌های دستگاه مربوطه باشد. اکنون در مجموعه فولاد مبارکه به دنبال فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای رسانه و اطلاع‌رسانی هستیم و موضع حزبی و سیاسی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده در هر فصل یک نشست با اصحاب رسانه برگزار شود، گفت: نگاه بنده یک نگاه ارتباطی است و در خصوص مسائل چالشی نیز علاقه‌مندم تا در صورت وجود مشکل به رفع آن‌ها بپردازم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به سیاست‌های این بخش از فولاد مبارکه گفت: سیاست ما در روابط عمومی فولاد مبارکه تعامل با رسانه‌هاست و در این تعامل، همواره نگاه رسانه‌ای وجود دارد.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه همه مدیران قبلی در حوزه روابط عمومی فولاد مبارکه معدل بالای خوبی داشته‌اند، افزود: اگر برای تمامی اقدامات مدیران در حوزه روابط عمومی یک عدد در نظر بگیریم و در آخر بر اساس معدل کاری آن‌ها، روند فعالیتشان را قضاوت کنیم؛ به نظر بنده مدیران قبلی فعال در پست مدیریت روابط عمومی فولاد مبارکه از معدل بالایی برخوردار بوده‌اند؛ اما جایگاه فولاد مبارکه همچنان نیاز به تلاش بیشتری دارد، زیرا زمانی که فولاد مبارکه قطب صنعت فولاد است، باید قطب جبهه رسانه نیز باشد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: از زمانی که به مجموعه فولاد مبارکه آمده‌ام، ساختار رسانه‌ای را بررسی کرده و تغییراتی نیز در این بخش در جهت بهبود عملکرد آن انجام داده‌ام. برای مثال، خبرنامه فولاد با طراحی و ساختار و محتوای جدید آماده شده است. پایگاه خبری فولاد مبارکه نیز تقویت خواهد شد و زیرساخت برای ارتباط با رسانه‌ها بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به دسته‌بندی رسانه‌ها و تغییر در تمامی فضای روابط عمومی فولاد مبارکه گفت: نوع ارتباط با رسانه‌ها و دسته‌بندی آن‌ها انجام شده است. در دو هفته اخیر، جلساتی با برخی رسانه‌ها برگزار شده و این تغییر رویه ادامه دارد تا در تراز فضای رسانه‌ای و روابط عمومی قرار بگیریم و نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.

نباتی‌نژاد افزود: البته با توجه به گسترش فضای مجازی در کشور، رسانه‌ها بنا به نوع بارگذاری اخبار و  روند تولید محتوای خود از یکدیگر پیشی می‌گیرند و دیگر بحث استان اصفهان با دیگر رسانه‌های سراسری کشور مطرح نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی در تلاش است با کمک رسانه‌ها مشکلات را برطرف کند افزود: نام شهرستان مبارکه با فولاد مبارکه گره خورده است. در دو سال اخیر نیز نگاه مدیرعامل فولاد مبارکه به مسئولیت‌های اجتماعی متفاوت بوده و به همان اندازه که به دنبال پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال، تولید محصولات جدید و اجرای پروژه نورد گرم  شماره 2 بوده، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات بسیاری انجام داده است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: روابط عمومی این شرکت زبان دوطرفه مجموعه بوده و ضمن انتقال صحبت‌های مدیران به رسانه‌ها، صحبت‌ها و نظرات رسانه‌ها را به مدیران منتقل می‌کند.

نباتی‌نژاد در پایان گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک برند اقتصادی از رسانه‌ها حمایت خواهد کرد و قطعا در این همکاری دستاوردهای بسیار خوب فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف نیز به نحو مناسب به جامعه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

روتیتر: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در جمع نمایندگان خبرگزاریها در استان اصفهان:

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در جمع نمایندگان خبرگزاریها در استان اصفهان، حمایت و توجه به اقتصاد رسانه های کشور توسط شرکت فولاد مبارکه را اقدامی در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی دانست.

به گزارش اقتصادرسا، هادی نباتی‌نژاد در این دیدار گفت: ماهیت این جلسه هم‌افزایی و همفکری با رسانه‌هاست. ازجمله اقدامات اولویت‌دار من برقراری ارتباط مؤثر و پویا با رسانه‌های جمعی است، زیرا باور دارم یکی از بازوهای اصلی فولاد مبارکه، رسانه‌ها هستند. هم‌افزایی به این معنا نیست که نقد فولاد مبارکه از سوی رسانه‌ها مطرح نشود، بلکه تعامل هدفمند و بیشتر بین شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌ها مدنظر است.

به گفتۀ وی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه تنها در زمینۀ تولید فولاد نیست، زیرا در کنار بحث تولید، این شرکت به انجام مسئولیت اجتماعی نیز تعهد دارد و در شرایط اقتصادی فعلی کشور به بخش‌های رسانه‌ای نیز کمک کرده است. البته اشکالاتی در برخی فرایندها وجود دارد که با پیگیری‌های مضاعف رفع می‌شود.

هادی نباتی‌نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: به‌صراحت می‌گویم کار حرفه‌ای روابط عمومی و رسانه‌ای در دستور کار روابط عمومی فولاد مبارکه قرار دارد و از ورود به حاشیه‌ها پرهیز خواهیم کرد.

فضای موجود بین شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌ها براساس تعامل برد-برد   است

نباتی‌نژاد افزود: ممکن است نگاه به شرکت فولاد مبارکه با نگاه مالی همراه باشد، اما باید اذعان کنم فضای رسانه‌ای موجود بین شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌ها براساس تعامل برد-برد است؛ هم شرکت فولاد مبارکه به اقتصاد رسانه‌ها و دیگر انواع حمایت و توسعۀ آن‌ها توجه دارد و هم از ظرفیت‌های رسانه‌ها بهره می‌برد. روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تعریف کار ویژه‌های مختلف در کنار رسانه‌ها خواهد بود و از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی اخبار و تولید محتوای مرتبط هدفمندتر استفاده خواهد کرد. باور داریم که در فضای رسانه‌ای و حوزۀ حرفه‌ای روابط عمومی اقدام‌های خوبی رقم خواهد خورد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در یک ماه اخیر تغییراتی در فرایند تولید محتواها انجام گرفته است ادامه داد: باید فضای ارتباطی ما با رسانه‌ها افزایش یاید؛ در این زمینه اقداماتی برای دسترسی آسان به مدیران شرکت و تولید محتوا انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: برنامه‌ریزی‌های جدیدی در ادارۀ رسانه‌ها و فضای مجازی فولاد مبارکه انجام شده تا رسانه‌های فرهنگی اجتماعی و مذهبی نیز در کنار انجام فعالیت‌های شرکت بیش‌ازپیش حضور داشته باشند. در واقع شرکت فولاد مبارکه همان‌طور که در عرصه صنعت و اقتصاد به پیش می‌رود، صنعت فرهنگی را نیز پیش می‌برد و مشارکت‌های بسیاری در این بخش دارد.

بنا بر این گزارش، در این نشست نمایندگان استان اصفهان خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، ایکنا، ایمنا، برنا، موج، مهر، خبر آنلاین، حوزه، رسا، باشگاه خبرنگاران جوان و فارس حضور داشتند و به بیان نظر و پیشنهاد پرداختند.

 

روتیتر: مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه خبر داد:

رامین بختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایراسین ضمن گرامیداشت هفتۀ منابع طبیعی (15 تا 22 اسفندماه) اظهار کرد: اهمیت غرس درخت در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست؛ بسیاری از بزرگان ما بر این عمل تأکید داشته اند و مقام معظم رهبری نیز هرساله به صورت نمادین اقدام به غرس یک اصله درخت میکند که این امر نشان دهندۀ اهمیت درخت و کاشت آن است.

رامین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین ضمن گرامیداشت هفتۀ منابع طبیعی (15 تا 22 اسفندماه) اظهار کرد: اهمیت غرس درخت در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست؛ بسیاری از بزرگان ما بر این عمل تأکید داشته‌اند و مقام معظم رهبری نیز هرساله به‌صورت نمادین اقدام به غرس یک اصله درخت می‌کند که این امر نشان‌دهندۀ اهمیت درخت و کاشت آن است.

وی با اشاره به وسعت 3500 هکتاری فولاد مبارکه افزود: 1450 هکتار معادل 42 درصد از کل وسعت این شرکت با فضای سبز، شامل درخت، درختچه و گیاهان دیگر، پوشیده شده است. علاوه بر این، به‌غیراز نواحی اداری قدیم در فولاد مبارکه که پیش از بهره‌برداری این شرکت دارای فضای سبز بوده‌اند، تقریبا اکثر جنگل‌کاری‌های این شرکت در سال 1372 انجام شده و پس از این دوره نیز به دلیل محدودیت‌های آبی، توسعۀ کمی را تجربه کرده است.

بختیاری با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه دارای استاندارد ISO14001 است، گفت: در پی اقدامات شرکت در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی، فولاد مبارکه در آذرماه سال 1392 نیز به‌واسطۀ اقدامات ارزشمند در حوزه سرباره از سوی مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی کاندید دریافت تندیس طرح نوآوری سبز شد.

مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه درباره اهداف ایجاد فضای سبز در محیط‌های صنعتی تصریح کرد: اولین هدف موردنظر جذب آلاینده‌های جوی و خاکی و هدف دوم تلطیف هواست. گیاهان با جذب دی‌اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن در فرایند فتوسنتز، طراوت و شادابی محیط را به دنبال دارد. در واقع هدف مهمی که از کاشت درختان در فضای صنعتی به دنبال آنیم رسوب کردن کربن است. هدف بعدی قابلیت بادشکن طبیعی است. ما در منطقه‌ای هستیم که بادهای موسمی و فصلی یا برخی فعالیت‌های انجام‌شده در محیط کارخانه ممکن است باعث آلودگی و گرد خاک در اطراف منطقه شود. درختان اثر باد را تا سه برابر ارتفاع خود خنثی می‌کنند. همچنین کاشت درختان از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در بخش جنگل‌داری فولاد مبارکه از گونه‌های درختی و درختچه‌ای سوزنی‌برگ (که معمولا همیشه‌سبز هستند) و گونه‌های پهن‌برگ (خزان‌کننده) استفاده شده است. مهم‌ترین گونه‌های سوزنی‌برگ شامل کاج تهران، سرو نقره‌ای، سرو نوش سرو ذربین، سرو شیراز، سرو ناز و سرو خزنده (ارس) است. البته گونه زیتون معمولی نیز جزو این گیاهان محسوب می‌شود که اگرچه همیشه‌سبز است، اما در رده گیاهان پهن‌برگ طبقه‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: گونه‌های پهن‌برگ در فولاد مبارکه عمدتا شامل توت معمولی، اقاقیا، آسمان‌دار، سنجد و زیتون تلخ است که معمولا در وسعت بیشتری نسبت به گونه‌های سوزنی کاشته شده است. گونه‌های دیگر پهن‌برگ نیز شامل ارغوان، داغداغان و بادام‌کوهی بوده که با مساحت کمتری کاشته شده است. مجموع موارد مذکور جنگل‌های فولاد مبارکه را تشکیل می‌دهد.

مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه درباره اقدامات انجام‌شده در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب نیز اظهار کرد: در بخش محوطه‌های گل و چمن در راستای محدودیت‌های آب، همۀ چمن‌ها به گیاهان مقاوم به کم‌آبی مانند ناز فرانسوی تبدیل ‌شده و بیشتر از گل‌های فصل استفاده می‌شود. معمولا سیاست ما در انتخاب گونه‌های گیاهی، گونه‌هایی با نیازهای (خواهش‌های) اکولوژیک کمتر و بردباری بیشتر به خشکی و کم‌آبی است. در همین خصوص بیشتر از گیاهان پوششی مانند ناز، پامپاس گراس و سانتولینا استفاده می‌کنیم تا بتوانیم چمن را حذف نماییم. همچنین واکاری درختان با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی جایگزین می‌شود.

99 درصد آبیاری فضای سبز فولاد مبارکه به روش قطره‌ای انجام می‌شود

بختیاری با بیان اینکه بالغ‌بر 99 درصد آبیاری فضای سبز فولاد مبارکه به‌صورت قطره‌ای انجام می‌شود گفت: از این محل هدر رفت آبی وجود ندارد؛ بنابراین راندمان آبیاری بسیار بالاست.

وی افزود: جهت آبیاری فضای سبز از دو منبع عمده آب استفاده می‌شود. منبع اصلی پساب بهداشتی است که استفاده از آن با همت فولاد مبارکه و اقدام سنجیده این شرکت در دو سال اخیر اجرایی شده است. به‌وسیله آن پساب بهداشتی زرین‌شهر و مبارکه خریداری و وارد فولاد مبارکه می‌شود.

مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه ادامه داد: بخش عمده مصارف آب در این بخش از پساب بهداشتی و بخشی نیز از آب موردنیاز هم از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود. بااین‌حال نهایت تلاش و دقت ما نیز این است که استفاده از منابع آب زیرزمینی متناسب با ظرفیت آن‌ها باشد.

همکاری با دانشگاه‌ها جهت ارتقای سطح کیفی فضای سبز شرکت


بختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های نگهداری از فضای سبز تقریبا به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه انجام می‌شود، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی علمی و پژوهشی با همکاری مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است. طرح بررسی سازگاری گونه‌های درختی و درختچه‌ای فولاد مبارکه با همکاری دانشگاه تربیت مدرس، ارزیابی جامع کیفیت فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی خاک فضای سبز فولاد مبارکه آبیاری‌شده با پساب تصفیه‌شده با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح بررسی محدودیت‌ها و تعیین قابلیت و استعداد خاک‌های سبز با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح بررسی علل زوال گونه‌های درختی جنگل‌کاری فولاد مبارکه با همکاری منابع طبیعی شهرکرد، طرح کاربرد گیاهان پوششی سازگار با شرایط زیست‌محیطی فولاد مبارکه به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب با همکاری دانشگاه یادگار امام و طرح تهیه فلور گیاهی منطقه فولاد مبارکه به‌منظور شناسایی گیاهان بومی و استفاده در فضای سبز با همکاری دانشگاه اصفهان از این جمله است که مورد آخر اجرایی شده و می‌تواند به‌عنوان یک مرجع در اختیار کل منطقه و حتی استان قرار گیرد.

استفاده از درختان سازگار با بحران کم‌آبی

وی خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت در منابع آبی ناچار به حرکت به سوی پوشش گیاهی سازگار با شرایط کم‌آبی منطقه فولاد مبارکه هستیم. همچنین برای تلطیف فضاهای اداری کارکنان هم به‌صورت سالانه گل‌های آپارتمانی متنوعی تهیه می‌شود که گونه‌های آن بر اساس شرایط اکولوژیکی ازجمله نور، دما، رطوبت و... انتخاب شده و در اتاق کار همکاران مستقر می‌شود.

مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه در پایان با بیان اینکه نگهداری بهینه و مطلوب فضای سبز فعلی تنها به مدد زحمات شبانه‌روزی کارکنان نظارت فضای سبز شرکت فولاد مبارکه و کارگران زحمت‌کش پیمانکار این پروژه فراهم شده است، مراتب قدردانی خود را از تیم یادشده ابراز کرد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top